Antalya, Analya vai Belek?

Tinttenn

Olemme suunnitelleet naisporukalla Turkin reissua ensi syksyksi. Lomalta kaipaisimme viihtyisyyttä, hyvää ruokaa, halpoja ostoksia, aurinkoa ja hiekkarantoja ja mielellään vielä sellaisesta paikasta jossa on muutakin kuin turisteille rakennetut hotellialueet. Mitä kohdetta suosittelisitte? Omasta mielestäni Antalya vaikuttaisi monipuoliselta paikalta, mutta suurkaupunkina se saattaisi olla liian vilkas ja meluinen. Alanyasta taas olen kuullut että ostosten tekeminen siellä on yhtä kauhistusta aggressiivisten kauppiaiden takia. Entäs sitten Belek? Löysimme paikasta ihanan huvilan, mutta sain nettihakujen perusteella sen kuvan että siellä ei juuri muuta ole kuin hotellialueet ja Golf-kentät. Ja kalliimpi hintataso.

Mitäs turkinmatkaajat sanovat näistä mietteistä? Onko mitään perää? Mitä suosittelette? Tuhannet kiitokset kaikille jotka viitsii vastata!

6

1165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+19

      belek kai on ihan melkeen golfin pelaajille tarkoitettu kohde. tosin en ole siellä itse vieraillut että en osaa siitä sen enempää kertoa. itse 8 kertaa alanyassa vieraileena voin suositella sitä lämpimästi aika rauhassa saa kauppiailtakin nykyjään olla jos ei mene basaari alueelle tai markkinoille. itse suosittelisin aurinkomatkojen hotellia gumus. ranta lähellä. pieni oban keskusta lähellä jossa suhteelisen rauhassa saa ostoksia tehdä ja taksilla tai bussilla pääsee keskustan rientoihin suhteelisen halvalla. hotelli rauhallisella alueella. taksi keskustaan maksoi viimevuonna muistaakseni 10 liiraa eli noin 5 euroa ja bussi oli muistaakseni 1 tai 2 liiraa. hotellin taso nyt ei ole paras mahdollinen mutta mukava henkilökunta ja loistava kokki hotellissa. mutta toivotan teille hauskaa lomaa ja toivottavasti kirjoituksestani oli teille hyötyä loman valinnassa.

    • vvyv8vg8

      analyaan en matkustaisi. ei ole nimen perusteela kiva paikka. tai no mistä kukakin tykkää.

    • <3

      Belek on tosiaan golffareille loisto mesta. Hienoja hotelleja siellä on ja paljon venäläisiä. Kylä hyvin pieni, mutta kyllä sieltä pääsee kätevästi vaikka taksilla muuallekin jos haluaa. Alanyasta tykkään tosi paljon. Kauppiaat on tosiaankin hiukan päällekäyviä, mutta niin ne oli Belekissäkin. Alanyasta ja tietty Belekistäkin pääsee kätevästi bussilla antalyaan, vaikka päivän reissulle jos kaupunkiin haluaa tutustua. Mä lähtisin ehdottomasti alanyaan ja sinne olen toukokuussa menossakin :)

      • naaly

        Ehdottomasti Antalyaan. Se ei ole vain turisteille rakennettu paikka, vaan iso turkkilainen kaupunki. En ole kokenut sitä meluisaksi.
        Sheraton on hyvä hotelli ja hyvällä paikalla, eikä mitenkään kauhean kallis. Kävelymatkan päässä on iso Migros kauppakeskus ja keskustaan menee raitiovaunulla nopeasti ja kävellenkin ihan mahdollista mennä esim vanhaan kaupunkiin. Hotellilla on oma ranta joka ei kyllä ole hienoa hiekkaa vaan pienikivistä. Tietenkin on myös keskustassa useita hotelleja ja jos hiekkarantaa haluaa niin on Lara rannalla monta viiden tähden hotellia ja sieltäkin menee pienet bussit keskustaan koko päivän.
        Antalyassa on hyvät shoppailumahdollisuudet ihan tavallisissa kaupoissa, isoissa ostoskeskuksissa (esim Migors ja Deepo outlet) ja on myös monta isoa basaaria, jos tinkiminen viehättää. Lentokentältä vie noin 20 min keskustaan tai Laralle.


    • 55+

      Suosittelisin Alanyaa. Kauppiaat basaarissa ovat kyllä innokkaita, mutta siellä on myös tasokkaita liikkeitä, joissa saa rauhassa katsella. Ihania kenkäkauppoja!! Hyviä ruokapaikkoja on vieri vieressä ja oi niitä kahviloita ja aivan ihania leivoksia. Kleopatraranta mielestäni parempi ranta kuin itäinen. Pääkadulla on hotelli-, ravintola-, kauppameininki, mutta jos lähdet kohti vuoria parikin korttelia, olet aivan keskellä turkkilaista elämää. Asuimme Finnmatkojen Fouger huoneistohotellissa ja se sijaitsi aivan keskellä arkea. Oli mukavaa katsella parvekkeella viereistä moskeijaa ja seurata kun ihmiset menivät rukouksiin. Rukouskutsutkaan eivät haitanneet yhtään. Ympärillä oli kerrostaloja ja mm. leipomo ja oli kiva seurata ihmisten arkea.

      • Matkaopaslainen

        Itse asuin ja olin oppaana Antalyassa, Belekissä ja Kemerissä 3 vuotta ja suosittelen teille ehdottomasti Antalyaa. Halvat ostosmahdollisuudet (paljon halvemmat kuin esim alanyassa), Löytyy myös iltamenoa niin Beach Park alueelta kuin satamasta ja vanhasta kaupungista Kaleicista. Isoja ostoskeskuksia ja mm. Deepo joka on tehtaanmyymälöitä ja muita liikkeitä täynnä ja Shemall larassa sekä tuo iso Migros. Hotelleista löytyy joka lähtöön ja ihana pienempi hotelli aivan ydinkeskustasta on Oscar boutique. Sitä myy esim Detur ja saa varattua myös suoraan netistä. Mukava pikkuhotelli ja vaikka on keskustassa on todella rauhallinen, ei esim liikenteen melua. Henkilökunta loistavaa!

        Voin antaa lisää tietoa jos laitat e-mailin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe