SmartXide laserhoito kasvoille

Ryppyroosa

Hei,

Onko kellään kokemuksia SmartXide Laserhoidosta kasvoille? Sen mainostetaan olevan viimeistä teknologiaa ryppyjen pysyvään poistoon, ihon nuorennukseen, ihon kiristykseen ja mm.aknearpien poistoon. Suomessa ainakin clinicestetic tarjoaa hoitoa. SmartXide näyttää olevan suurhitti maailmalla, erityisesti Amerikassa!

Vaikuttaa todella lupaavalta mutta mikä lie todellisuus? Olkaa kilttejä ja kertokaa kokemuksianne! En ole vielä löytänyt suomenkielisiltä nettipalstoilta yhtään ko. hoitoon kantaaottavaa.

124

23749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Normaali hoito

      monessa paikkaan netin mukaan. vastaavaa löytyy myös kosmetologeilta. eli kokemuksia samantyyppisestä ryppyhoidosta pitäisi suomessa jo olla aika paljon.

      • Ryppyroosa

        Kiitos viestistäsi. SmartXide on yleistynyt hoito esim. Amerikassa mutta ei vielä täällä Suomessa. Muita hyvin eritasoisia/erilaisia laserhoitoja tehdään kyllä monilla klinikoilla.

        SmartXidea vastaavia hoitoja ei missään nimessä anneta kosmetologien toimesta vaan toimenpide vaatii lasertegnologiaan perehtyneen lääkärin tai sairaanhoitajan.

        Haluan nyt joka tapauksessa tietää JUURI tästä nimenomaisesta SmartXide laserhoidosta nimenomaan kasvojen ihon kohennukseen/nuorennukseen liittyen, joten olkaa ystävällisiä ja kertokaa kokemuksianne. Helsingissä Clinic Estetic mainostaa olevansa ensimmäinen, joka on tuonut SmartXide tegnologian maahamme, enkä ole löytänyt muilta klinikoilta ko. hoitoa. Oletko siis mahdollisesti käynyt tällä klinikalla kasvojen laserhoidossa.

        Hoito vaikuttaa hämmästyttävän tehokkaalta ainakin before and after kuvissa englanninkielisillä sivustoilla! Todelliselta vaihtoehdolta kirurgin veitselle!Auttakaa siis ja kertokaa kokemuksianne! Kiitos jo etukäteen! :)


      • Anonyymi
        Ryppyroosa kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi. SmartXide on yleistynyt hoito esim. Amerikassa mutta ei vielä täällä Suomessa. Muita hyvin eritasoisia/erilaisia laserhoitoja tehdään kyllä monilla klinikoilla.

        SmartXidea vastaavia hoitoja ei missään nimessä anneta kosmetologien toimesta vaan toimenpide vaatii lasertegnologiaan perehtyneen lääkärin tai sairaanhoitajan.

        Haluan nyt joka tapauksessa tietää JUURI tästä nimenomaisesta SmartXide laserhoidosta nimenomaan kasvojen ihon kohennukseen/nuorennukseen liittyen, joten olkaa ystävällisiä ja kertokaa kokemuksianne. Helsingissä Clinic Estetic mainostaa olevansa ensimmäinen, joka on tuonut SmartXide tegnologian maahamme, enkä ole löytänyt muilta klinikoilta ko. hoitoa. Oletko siis mahdollisesti käynyt tällä klinikalla kasvojen laserhoidossa.

        Hoito vaikuttaa hämmästyttävän tehokkaalta ainakin before and after kuvissa englanninkielisillä sivustoilla! Todelliselta vaihtoehdolta kirurgin veitselle!Auttakaa siis ja kertokaa kokemuksianne! Kiitos jo etukäteen! :)

        Kävin, en suosittele


      • Anonyymi
        Ryppyroosa kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi. SmartXide on yleistynyt hoito esim. Amerikassa mutta ei vielä täällä Suomessa. Muita hyvin eritasoisia/erilaisia laserhoitoja tehdään kyllä monilla klinikoilla.

        SmartXidea vastaavia hoitoja ei missään nimessä anneta kosmetologien toimesta vaan toimenpide vaatii lasertegnologiaan perehtyneen lääkärin tai sairaanhoitajan.

        Haluan nyt joka tapauksessa tietää JUURI tästä nimenomaisesta SmartXide laserhoidosta nimenomaan kasvojen ihon kohennukseen/nuorennukseen liittyen, joten olkaa ystävällisiä ja kertokaa kokemuksianne. Helsingissä Clinic Estetic mainostaa olevansa ensimmäinen, joka on tuonut SmartXide tegnologian maahamme, enkä ole löytänyt muilta klinikoilta ko. hoitoa. Oletko siis mahdollisesti käynyt tällä klinikalla kasvojen laserhoidossa.

        Hoito vaikuttaa hämmästyttävän tehokkaalta ainakin before and after kuvissa englanninkielisillä sivustoilla! Todelliselta vaihtoehdolta kirurgin veitselle!Auttakaa siis ja kertokaa kokemuksianne! Kiitos jo etukäteen! :)

        Minulla ei toimunut


    • tegnikko

      En minä ainakaan ottaisi CE.n mitään "tegnologiaa", he,he. ( vrt. teknologia)

      Älä huoli, ei mene kauan kun mainostajat ottavat ns. liikekannallepanon.

      • osaamista

        ihon laserhoidon osalta löytyy ainakin Laser Tilkka ja Epilaser paikoista. Heillä vastaavat laitteet jo useamman vuoden. Samoin kosmetologeilta mm.Kauneus- ja valoklinikka... Ei siis kovin uusi juttu.


    • taarjuska

      Ihon ryppyjen ja veltostumien hoitoon erikoistunut myös http://www.ihoakatemia.fi/
      Heillä mm. Matrix rf hyvä hoito ja uutuutena intracel laser, joka aloitettiin vasta muutama päivä sitten. Heillä asiaan perehtynyt ihotautien lääkäri.
      Itse olen jo käynyt konsultaatiossa siellä Tämä kevät ei vaan ole minulle paras mahdollinen, ehkä menen hoitoon heti syksyllä.

    • Ryppyroosa

      Kiitos saamistani vinkeistä! Haluaisin kuulla vielä KOKEMUKSIA KASVOlaserhoidoista ja nimenomaan "40 ryppyongelmissa": Oliko hoito tehokas, nuorentuiko/silottuiko iho huomattavasti? Entä paraneminen? Miten pitkä toipumisaika (SmartXide hoidossa toipumisajan sanotaan olevan noin viikon mittainen, jolloin kasvot punoittavat ja iho hilseilee)? Entä oliko hoito kivuliasta? Mitä maksoi?

      Esim. SmartXide laserhoito koko kasvojen alueelle maksaa tällä hetkellä n. 1300 mutta onko hoito tämän arvoinen? Kertokaa ihmeessä kokemuksianne!

      • katso, älä kadu

        Täällä kasvohoitojen laser-keskustelupalstalla on paljon kokemuksia erilaisista lasereista. Myös tosi ikäviä kokemuksia.
        Kun tutustuu näihin, tietää paremmin mitä odottaa. Joidenkin lasereiden kerrotaan sulattaneen rasvaa kasvoista, mikä on aivan uskottavaa. Siis myös lasereiden, ei ainoastaan thermage- hoidon, josta myös Suomessa on saatu ikäviäkin kokemuksia. Siinähän säde on niin hallitsematon, että rasvat saattavat sulaa epätasaisesti jättäen näkyviä kuoppia . Esim. IPL-hoidon ja myös fraxel-laserin kerrotaan tuhonneen joidenkin kasvot. Vaikutukset saattavat tulla hitaasti. Kannatta tutustua . Valise huolella, vanhenevalle rasvojen sulaminen ei sovi.
        http://messageboards.makemeheal.com/laser-treatments/


      • eksoi

        Heippa, kävin Smarxide kasvojen laserhoidossa reilu viikko sitten. Hoito oli aika kivulias ja hetkittäin jopa epämiellyttävä. Heti hoidon jälkeen iho oli punainen ja täynnä pistosjälkiä. Seuraavana aamuna heräsin kasvot todella turvonneena, en meinannut saada silmiäni auki. Ihoa pisteli/kirveli koko päivän. Sitä seuraavana päivänä iho oli vielä turvonnut (turvotus oli tosin hieman laskenut) kasvoja pisteli edelleen ja iho oli rutikuiva. Kolmantena päivänä turvotusta oli enää vähän, naama oli kuitenkin edelleen punainen enkä missään tapauksessa olisi voinut käyttää meikkiä. Neljäntenä päivänä olisin jo voinut mennä töihin, nyt kasvot olivat enää rutikuivat (rasvaa laitoin varmasti 10 kertaa sinä päivänä). Toipumiseen minulla siis meni 3-4 päivää, viikkonloppu ei siis riitä toipumiseen. Nyt huomaan että rypyt ehkä hieman ovat madaltuneet, iho on erittäin pehmeä. Edelleen kuitenkin ihosta lähtee kuivaa nahkaa, mutta toipuminen on tietysti vielä kesken. Odotan todellakin että muutokset ovat selvästi näkyvissä vuodenvaihteen jälkeen.


      • Lissssu

        Olen käynyt, enkä TODELLAKAAN suosittele! Ihan huuhaata, minulla toipuminen siitä kesti monta kuukautta, ja ei todellakaan ole sen väärti. Ihan samat arvet on jotka olivat ennen hoitoakin, ihan samalalailla iho roikkuu, ja huokoset on prikulleen samat, ellei isommatkin. Älä tuhlaa rahojasi. Kokeile mesoterapiaa tai jotain Boostausta?


      • Anonyymi

        https://www.stuk.fi/aiheet/laserit/miksi-laserit-voivat-olla-vaarallisia

        Laser hoidon tulokset ovat lyhytaikaiset ja huonot: ihon palovamman jälkeen jää pysyvästi ohut ja velto silkiparityypinen iho, cuperosa iho. Ei kannatta tuhlata rahat. Kuka niitä toimenpiteita tekee: sairaanhoitaja tai kosmetologi--ei koulutettu lääkäri käyttä niitä koska tietää että laser tuhoaa ihoa. Jos laser-enegian arvio on väärä--ihoa tuhoaa. En suosittelle kenellekään. Silmälääkärin käytetty laserit ihan eri juttu mutta niitä käyttävät lääkärit, ei sairaanhoitaja tai kosmetoloogi joilla ei minkalaista koulutusta ja tietoa.
        https://www.stuk.fi/aiheet/laserit/miksi-laserit-voivat-olla-vaarallisia


      • Anonyymi
        eksoi kirjoitti:

        Heippa, kävin Smarxide kasvojen laserhoidossa reilu viikko sitten. Hoito oli aika kivulias ja hetkittäin jopa epämiellyttävä. Heti hoidon jälkeen iho oli punainen ja täynnä pistosjälkiä. Seuraavana aamuna heräsin kasvot todella turvonneena, en meinannut saada silmiäni auki. Ihoa pisteli/kirveli koko päivän. Sitä seuraavana päivänä iho oli vielä turvonnut (turvotus oli tosin hieman laskenut) kasvoja pisteli edelleen ja iho oli rutikuiva. Kolmantena päivänä turvotusta oli enää vähän, naama oli kuitenkin edelleen punainen enkä missään tapauksessa olisi voinut käyttää meikkiä. Neljäntenä päivänä olisin jo voinut mennä töihin, nyt kasvot olivat enää rutikuivat (rasvaa laitoin varmasti 10 kertaa sinä päivänä). Toipumiseen minulla siis meni 3-4 päivää, viikkonloppu ei siis riitä toipumiseen. Nyt huomaan että rypyt ehkä hieman ovat madaltuneet, iho on erittäin pehmeä. Edelleen kuitenkin ihosta lähtee kuivaa nahkaa, mutta toipuminen on tietysti vielä kesken. Odotan todellakin että muutokset ovat selvästi näkyvissä vuodenvaihteen jälkeen.

        Odottaakaa vielä pari viikkoa ja huomat että maksoit aivan turhaan höpö-höpö jutusta :)


      • Anonyymi
        eksoi kirjoitti:

        Heippa, kävin Smarxide kasvojen laserhoidossa reilu viikko sitten. Hoito oli aika kivulias ja hetkittäin jopa epämiellyttävä. Heti hoidon jälkeen iho oli punainen ja täynnä pistosjälkiä. Seuraavana aamuna heräsin kasvot todella turvonneena, en meinannut saada silmiäni auki. Ihoa pisteli/kirveli koko päivän. Sitä seuraavana päivänä iho oli vielä turvonnut (turvotus oli tosin hieman laskenut) kasvoja pisteli edelleen ja iho oli rutikuiva. Kolmantena päivänä turvotusta oli enää vähän, naama oli kuitenkin edelleen punainen enkä missään tapauksessa olisi voinut käyttää meikkiä. Neljäntenä päivänä olisin jo voinut mennä töihin, nyt kasvot olivat enää rutikuivat (rasvaa laitoin varmasti 10 kertaa sinä päivänä). Toipumiseen minulla siis meni 3-4 päivää, viikkonloppu ei siis riitä toipumiseen. Nyt huomaan että rypyt ehkä hieman ovat madaltuneet, iho on erittäin pehmeä. Edelleen kuitenkin ihosta lähtee kuivaa nahkaa, mutta toipuminen on tietysti vielä kesken. Odotan todellakin että muutokset ovat selvästi näkyvissä vuodenvaihteen jälkeen.

        Aluksi näyttää hyvältä, myöhemmin ei toimii yhtään


    • Ryppyroosa

      Suurkiitos kriittisestä kommentoinnistasi! Tutustuin antamaasi linkkiin, jonka johdosta tulen miettimään entistä tarkempaan kannattaako ryhtyä koko toimenpiteeseen. Arveluttaa myös vähän, ettei suomalaisilta sivustoilta löydy "laserkeskusteluja" kasvojen hoidattamisesta, kun taas kirjoittelu erilaisista muista operaatioista on hyvinkin vilkasta.

      Ongelmana on myös, ettei "pitkittäistutkimusta" laserhoitojen vaikutuksista ole helposti löydettävissä. Vai onko?

      Edelleen, olisi hyvä/tarpeen kuulla kokemuksia kasvojen laserhoidoista täällä Suomessa. Siis kertokaa, jos olette hoitoihin rohjenneet! :)

      • laserhoidettu

        Siis mies vastaa. Itsellä paksu nahka ja aknearpia ja vähän ikääkin (40 ) ja tehty muutama vuosi sitten perinteisellä Fraxelilla kerran hoito. Turposi ja punoitti muutaman päivän, mutta jo samana päivänä töissä ja julkisesti esiintymässä. Efektiä oli jonkin verran, olisi pitänyt käydä 3 sarja kai läpi. Myöhemmin laittettu pari kertaa Sculptraa, jolla selvästi paremmin ryhdistävä ja tasoittava vaikutus - kolmannenkin kerran laitetaan.

        Nyt olen lisäksi miettinyt joka uutta CO2 fraktionaalista laserhiontaa tai fraktionaalinen RF (en osaa lyhennystä avata), joka ilmeisesti uusin systeemi maailmalla.


      • Deboraih

        Laserhoito jota kosmetologit antavat sillä ei ole mitään tekemistä lääkäreiden anamien hoitojen kanssa , siinä nimittäin ´'lentää' veri ja on tosi kipeä pari päivää. Tulos voi olla ke´hno niin kuin oli minulla


    • Ryppyroosa

      Hienoa, ensimmäinen kokemukseen liittyvä kommentti! Kiitos "laserhoidettu", että vaivauduit kertomaan!

      Onnistumisia mahdollisiin tuleviin operaatioihisi! Toivottavasti saamme lisää tarinoita laserhoidoista. En usko, että olen ainoa niitä kaipaileva! Siispä edelleen, olkaa kilttejä ja jakakaa kokemuksianne!

    • cathrinebl

      netistä voi katsoa vaikka youtubista videoita jotka ovat olleet juuri näissä hoidoissa ja he kertovat ja näyttävät hoitopaikkansa joka on todella hyvä. Katsoin juuri itse monta videota(yksityisvideota) jotka he ovat laittaneet nettiin. huom englaniksi.
      Se hän olisi aikaa tylsää meille jos olisi vaan 1-2 kliniikkaa ja heillä olisi monopoli näistä kaikista hoidoista. Vähän ja enemmän kliniikkoja niin pysyy hinnatkin aisoissa!
      Että ej kannata puhua pahaa turhaan joistain kliniikoista jos todella ei ole tarve!Heille jotka harrastavat tätä.

    • taasko?

      Suomi24:n käyttöehdot:

      - Suomi24:n palveluita (esim. keskustelupalstoja) ei saa hyödyntää elinkeinotoiminnassa

      Vaikuttais tämäkin ketju taas mainokselta.

    • cathrinebl

      Kuules Taasko! Kaikkea mitä haluaa sanoa ystävälisellä tavlla EI aina tartte olla MAINOS! Suomalaiset keskuspalstat olen huomannut on aina joku ketä kirjoittaa asiallisesti ON mainostamista..... .Epäluulosta kansaa sanoisin vaan.

    • SmartXide hoidosta

      SmartXide hoidosta, jossa kävin 5 päivää sitten.Toimenpide alkoi ihon puuduttamisella voiteen avulla joka vaikutti noin 40 min.Sen jälkeen itse toimenpide vei noin 15 min.Toimenpiteen aikana haisi myös palaneelta, koska ihokarvat käryää vaikken ole kasvoista karvainen, normaali ohut ihokarva ainoastaan.Toimenpide tuotti hieman kipua, mutta sen kestää kuitenkin.
      Seuraava päivä oli myöskin itselleni yllätys koska kasvoni oli kuin jalkapallo, turvotusta oli niin paljon.Varsinkin silmäluomet, ja myös koko karvot olivat todella turvonneet ja punaiset. Töihin en olisi voinut kuvitella menevänikään. Nyt kun hoidosta on kulunut 5 päivää turvotusta ei enää ole ja lievän jäljellä olevan punoituksen voi peittää meikkivoiteella.Tänään siis palaan töihin.
      Tulokset= ehkä pientä kiristymistä on ja iho on todella pehmeä.Vanha aknesta jäänyt näkyvä kuoppa on tasoittunut/ madaltunut , joten tulos on ok.Luulavasti paraneminen on vielä kesken joten kommentoin uudestaan tulosta myöhemmin.

      • mertuska

        Se näissä "turvotushoidoissa" on, ettei niissä ainakaan voi usein käydä. Minun 50 plus nahkani ei ainakaan palaudu, jos turpoaa edes vuorokaudeksi noin paljon. Sehän suurentaa,lisää jo valtavasti ryppyjä ja uurteita, jotka ei sitten venyttyään enää palaudu. Ei hyvä. Saisivat keksiä parempaa. Puuttuu enää, että aiheuttavat raskausarpia suorastaan kasvoille.
        SmartXide hodolle siis ei kiitos.


      • Anonyymi
        mertuska kirjoitti:

        Se näissä "turvotushoidoissa" on, ettei niissä ainakaan voi usein käydä. Minun 50 plus nahkani ei ainakaan palaudu, jos turpoaa edes vuorokaudeksi noin paljon. Sehän suurentaa,lisää jo valtavasti ryppyjä ja uurteita, jotka ei sitten venyttyään enää palaudu. Ei hyvä. Saisivat keksiä parempaa. Puuttuu enää, että aiheuttavat raskausarpia suorastaan kasvoille.
        SmartXide hodolle siis ei kiitos.

        Onko totta että näin käy??


    • tiitituuti

      Kävin eilen Smartxide laserhoidossa. Olen 45 ja hoito itse ei sattunut, epämiellyttävintä oli palaneen haju. Yök. Hoitaja suositteli tätä parhaana mahdollisena ihon nuorennuskeinona. Hinta 1380euroa. Ja tähän kuuluu jälkitarkastus. Olin menossa otattamaan täyteruiskeita. Kuvitellen kaikkitietävänä että niistä saisin nuoremman ilmeen. No tätä laserhoitoa on suositeltu minulle ennenkin. Nyt sitten rohkenin. Menin kotona nukkumaan, ja pienistä pistojäljistä oli tihkunut verta ja ihoa kirveli niinkuin palovammaa. Kasvot sinertävänpunertavat ja silmät tosi turvonneet. Ei se vielä mitään tänään operaatiosta seuraavana päivänä, en meinannut saada silmiäni auki. Kasvot kuin jalkapallo. Sain pestä kasvoni ja vesi sattui. nyt bebanthenia ohjeen mukaan kasvoissa. Huh..hope so että turvotus laskee pian. Huon paljon vettä!

      • Maria777

        Hyvä, että löysin vertaistukea :) Kävin 3 päivää sitten saamassa kasvoilleni CO2 fraktionaalista laserhiontaa. Toimenpiden ja kaikki muu sujui hyvin. Mutta tuttu tunne tuo, että pää on kuin jalkapallo ja silmät turvonneina kuin joulupossulla ;) 2. Päivä oli pahin. Ihoa kutitti ja pesin ja rasvasin ihoa varmasti 10 x päivän aikana. Oli pakko ottaa myös Histeciä ja kaikki mahdollisinen särkylääke. Nyt 3.päivänä ihoa ei enää kutita ja olen pärjännyt vähemmällä pesuilla. Joskin rasvaa Bepanthenia kuluu putkiloittain. Jännityksellä odotan koska pääsen tästä kasvojen punaisesta abassivärityksestä.... Onhan tämä aika hurja näky, mutta toivon, että on vaivansa väärtti.


      • Anonyymi
        Maria777 kirjoitti:

        Hyvä, että löysin vertaistukea :) Kävin 3 päivää sitten saamassa kasvoilleni CO2 fraktionaalista laserhiontaa. Toimenpiden ja kaikki muu sujui hyvin. Mutta tuttu tunne tuo, että pää on kuin jalkapallo ja silmät turvonneina kuin joulupossulla ;) 2. Päivä oli pahin. Ihoa kutitti ja pesin ja rasvasin ihoa varmasti 10 x päivän aikana. Oli pakko ottaa myös Histeciä ja kaikki mahdollisinen särkylääke. Nyt 3.päivänä ihoa ei enää kutita ja olen pärjännyt vähemmällä pesuilla. Joskin rasvaa Bepanthenia kuluu putkiloittain. Jännityksellä odotan koska pääsen tästä kasvojen punaisesta abassivärityksestä.... Onhan tämä aika hurja näky, mutta toivon, että on vaivansa väärtti.

        Oliko sulla koko kasvot kysymyksessä, minulla olisi vaan suun ympärys .


    • Ryppyleuka

      Hei Tiitituuti ja muut Smartxide laserhoidossa olleet
      olen 40 ja myöskin kiinnostunut hoidosta. Voitteko kertoa, millaiseksi iho tuli myöhemmin? Siis kun hoidosta on kulunut enempi aikaa? Kun iho hilseili, olisiko sitä voinut peittää tai rapsuttaa pois? Ja ennenkaikkea, kiristyikö ja siloittuiko iho? Kertokaa toki enemmän, netistä ei juurikaan löydy kokemusperäista tietoa. Kiitos etukäteen.

    • mustan kissan omista

      Hei haluiasin myös että joku kertoisvähä enemmän smatxide laserhoitos koska olen menos myös siihen vaikka ikää on reilut yli 50v.että kannattako mennä ees..kiitos etu käteen jos joku kertoo kuka on käynyt nmitkä jälkikäteen on tulokset kiisos..t:liina.

    • 10 pistettä

      Olen käynyt, ja hyväksi havainnut! Kiinteyttää ihoa, tekee ihosta pehmeän, tasoittaa arpia, ja saa ihon hehkumaan! Noin neljän päivän toipumisaika.

    • talia

      Ihohuokoseni on melko isot ja mustapäitä on ikään ktsomatta ( 40) runsaasti. Asian takia haluaisin laaseroittaa ihoni. Täytyykö iho ensin puhdistuttaa ja vasta sen jälkeen laserhoito voidaan aloittaa? Vai miten käy mustapäille ja muille epäpuhtauksille, jos laaseroinnin alkaa heti? Sulaako ne? Ja pienenevätkõ huokoset? Voisiko joku auttaa, netistä löytyy ihan liian vähän tietoa tästä.

    • punanaama

      Nostetaanpas tätä. Kävin itse ottamassa hoidon kasvoihini perjantaina. Olen miettinyt kyseisen operaation teettämistä jo pari vuotta. Ikää on kohta 38 ja juonteita löytyy silmäkulmista, silmien alta, otsasta, ylähuulesta jne. Botoxia on laitettu otsaan ja silmäkulmiin jo aikaisemmin. Mielenkiinnolla odotan mikä on lopputulos nyt.

      Itse operaatiosta: Puudutusvoide noin 30min, laserointi ei tuntunut juuri miltään, kulmakarvojen nyppiminenkin tuntuu paljon pahemmalta. Hoito oli nopeasti ohi, en osaa sanoa aikaa, mutta varmaan alle 15min meni. Haju oli vähän epämiellyttävä, mutta ei se haitannut. Eniten haittasi laitteesta tuleva ääni korvan lähellä.

      Kuumotus alkoi tuntua jäämaskin aikana (pidettiin 10min kasvoilla). Seuraavat 1.5h polte oli melkoista, tuli kiroiltua muutaman kerran. Ensimmäinen yö meni huonosti, otin särkylääkettä ja naama poltteli kuin viimeistä päivää.

      Nyt kolmantena päivänä (pe tehtiin) kasvot eivät enää polttele yhtään. Kireyttä, kuivuutta ja pientä kutinaa havaittavissa. Toisenä päivänä kasvot turposivat todella paljon, varsinkin silmät. Turvotus jatkuu edelleen. Silmät saa juuri ja juuri auki. Iho on ruskeanpunainen, kuviot näkyvät selvästi. Silmien turvotus on häiritsevin asia tällä hetkellä. Kasvot näyttävät hirveältä suoraan sanottuna.

      Nyt sitten odottelen että kasvot alkaisi kuoriutua. Ja kutista... Saapa nähdä mikä on lopputulos. Minulla käsiteltiin siis myös silmäluomet ja siksi kai turvotus on noin kovaa.

      • loppuelämää

        Oen 60 ja pitkään harkittuani kävin tuossa laserhoidossa kirurgin suosituksesta. En halunnut hoitoa jossa olisi pitkä toipumisaika ja minulle kerrottiin, että toipuminen kestää 2-4 päivää, iho punoittaa kuin aurinko olisi polttanut ja turvotusta on pari päivää ja kolmantena päivänä voi lattaa mineraalipuuteria. Nyt operaatiosta kaksi päivää ja turvotus vielä voimakas, iho sinipunainen japistosjäljet näkyvät. Taitaa toipumiseen mennä viikko ainakin mutta tehty mikä tehty. Ei se toipuminen mene niin nopeasti kuin antavat ymmärtää, jos tulos on hyvä en kadu...


      • katuva leidi

        Omalla kohdallani kasvojen ja kaulan laseroinnista nyt viikko aikaa ja voinsanoa, että tuskallinen viikko. Kasvot jo kunnossa mutta kaula edelleen ruskeapilkkuinen ja kirvelevä. Ei ainakaan vielä mitään näkyvää tulosta kasvojen ryppyjen osalta, tosin näkyvämpää tulosta lupailtiinkin vasta viikkojen kuluttua. Neljään päivään ei voinut mennä ihmisten ilmoille kasvot ja kaula oli niin järkyttävän näköiset. Jos olisin saanut oikeaa tietoa toipumisajasta en olisi ryhtynyt, mutta kun emmin asiaa kirurki vakuutti, että pari päivää on tuvotusta ja punoitusta ja sitten voi jo laittaa mineraalipuuteria joka peittää hyvin. Ei pidä paikkaansa, punoitusta ehkä peittää, mutta kun kasvot on täynnä ruskeaa pilkkukuviota se ei peity millään. Viikko meni kasvojen osalta ja nyt toivon vain, että jotain tulostakin tulisi näkyviin, muutoin raha ja kärsimys oli turhaa.


      • Nuio

        Samoin jos olisin saanut oikeaa tietoa en olisi mennyt. Lekuri puhui konsultaatiossa ihan paskaa. Ei kertonut mitään mitä olisi todellakin pitänyt kertoa. Järjetön tilanne kasvt ihan järkyttävät.


      • Viivikko

        Hei. Keskustellaan lisää kokemuksistamme, aihe on itsellani ajankohtainen. Kävin itse eilen perjantaina TRX SmartPulse Laser -hoidossa. Varsinsinen hoito meni ihan mukavasti puudutuksen ja rauhoittavan ansiosta. Toimenpide ei koskenut, vsin silmien, korvien suun ympärillä oli hieman nipisteleviä tuntemuksia. Minulla on normaalistikin punoittava iho ja vilkas verenkierto kasvoissa. Liekö sen takia minulla oli hoidon jälkeen - ja on vieläkin -verenvuotoa kasvoissa. Ainakin siihen hoitaja vetosi ja myös lääkäri totesi verenvuodon olevan normaalia.

        Perjanta meni kotona melko hyvin, huuhtelin kylmällä vedellä vedellä, rasvasin ja söin buranaa, koska pesu ja rasvaus aiheuttivat kipua ja kirvelyä aika tavalla. Iltas kohden naama alkoi turvota ja silmät olivat pian vain pienet viirut.

        Pe-la -välinen yö meni puoli-istuvassa asennossa nukkuen. Välillä heräsin kipuihin, joita lievittelin särkulääkkeellä ja varovsdti kylmägeelipussilla kankaan läpi painellen.

        Hoidosta lähtiesäni minua varoitettiin, että toinen eli tämä päivä on pahin. Ainakin alku on paha, tuskin sain silmiäni turvotukselta auki ja naama oli tummanpunainen kuivuneesta verestä ja kauttaaltaan turvonnut. Ainoa hyvä muutos eiliseen oli se, että pesu ja rasvaus eivät enää koskeneetkaan yhtä kovasti Ja nyt alan vähitellen nähdä silmieni raosta. Toivottavastii edistyminen alkaisi tästä, kosa olen kyllä vähän peloissani tilanteesta. Erityisesti huolettaa tuo turvotus tai oikeastaan sen laskeminen, palautuukohan iho vai tuleekohan vain enemmän löysää nahkaa.

        Jatkan tarinaani tulevina päivinä.

        Kertokaahan muutkin lisää omista kokemuksianne,


      • Anonyymi
        loppuelämää kirjoitti:

        Oen 60 ja pitkään harkittuani kävin tuossa laserhoidossa kirurgin suosituksesta. En halunnut hoitoa jossa olisi pitkä toipumisaika ja minulle kerrottiin, että toipuminen kestää 2-4 päivää, iho punoittaa kuin aurinko olisi polttanut ja turvotusta on pari päivää ja kolmantena päivänä voi lattaa mineraalipuuteria. Nyt operaatiosta kaksi päivää ja turvotus vielä voimakas, iho sinipunainen japistosjäljet näkyvät. Taitaa toipumiseen mennä viikko ainakin mutta tehty mikä tehty. Ei se toipuminen mene niin nopeasti kuin antavat ymmärtää, jos tulos on hyvä en kadu...

        Hyvä juttu olen itse miettinyt mennä yli 60 rouva sellaiseen toimenpiteeseen, mutta harmittaa kun kaikki ei suosittele sellaista.


      • Anonyymi
        katuva leidi kirjoitti:

        Omalla kohdallani kasvojen ja kaulan laseroinnista nyt viikko aikaa ja voinsanoa, että tuskallinen viikko. Kasvot jo kunnossa mutta kaula edelleen ruskeapilkkuinen ja kirvelevä. Ei ainakaan vielä mitään näkyvää tulosta kasvojen ryppyjen osalta, tosin näkyvämpää tulosta lupailtiinkin vasta viikkojen kuluttua. Neljään päivään ei voinut mennä ihmisten ilmoille kasvot ja kaula oli niin järkyttävän näköiset. Jos olisin saanut oikeaa tietoa toipumisajasta en olisi ryhtynyt, mutta kun emmin asiaa kirurki vakuutti, että pari päivää on tuvotusta ja punoitusta ja sitten voi jo laittaa mineraalipuuteria joka peittää hyvin. Ei pidä paikkaansa, punoitusta ehkä peittää, mutta kun kasvot on täynnä ruskeaa pilkkukuviota se ei peity millään. Viikko meni kasvojen osalta ja nyt toivon vain, että jotain tulostakin tulisi näkyviin, muutoin raha ja kärsimys oli turhaa.

        Oletko varma ettet saanut plssma pen käsittelyä ' se jättää pieniä ruskeita pilkkuja viikoksi


      • Anonyymi
        katuva leidi kirjoitti:

        Omalla kohdallani kasvojen ja kaulan laseroinnista nyt viikko aikaa ja voinsanoa, että tuskallinen viikko. Kasvot jo kunnossa mutta kaula edelleen ruskeapilkkuinen ja kirvelevä. Ei ainakaan vielä mitään näkyvää tulosta kasvojen ryppyjen osalta, tosin näkyvämpää tulosta lupailtiinkin vasta viikkojen kuluttua. Neljään päivään ei voinut mennä ihmisten ilmoille kasvot ja kaula oli niin järkyttävän näköiset. Jos olisin saanut oikeaa tietoa toipumisajasta en olisi ryhtynyt, mutta kun emmin asiaa kirurki vakuutti, että pari päivää on tuvotusta ja punoitusta ja sitten voi jo laittaa mineraalipuuteria joka peittää hyvin. Ei pidä paikkaansa, punoitusta ehkä peittää, mutta kun kasvot on täynnä ruskeaa pilkkukuviota se ei peity millään. Viikko meni kasvojen osalta ja nyt toivon vain, että jotain tulostakin tulisi näkyviin, muutoin raha ja kärsimys oli turhaa.

        Korjaus edelliseen ,,,siis tarkoitin Plasma pen käsittelyä ,,,siinä ruskeat pikkupilkut n. viikon verran iholla


      • Anonyymi
        katuva leidi kirjoitti:

        Omalla kohdallani kasvojen ja kaulan laseroinnista nyt viikko aikaa ja voinsanoa, että tuskallinen viikko. Kasvot jo kunnossa mutta kaula edelleen ruskeapilkkuinen ja kirvelevä. Ei ainakaan vielä mitään näkyvää tulosta kasvojen ryppyjen osalta, tosin näkyvämpää tulosta lupailtiinkin vasta viikkojen kuluttua. Neljään päivään ei voinut mennä ihmisten ilmoille kasvot ja kaula oli niin järkyttävän näköiset. Jos olisin saanut oikeaa tietoa toipumisajasta en olisi ryhtynyt, mutta kun emmin asiaa kirurki vakuutti, että pari päivää on tuvotusta ja punoitusta ja sitten voi jo laittaa mineraalipuuteria joka peittää hyvin. Ei pidä paikkaansa, punoitusta ehkä peittää, mutta kun kasvot on täynnä ruskeaa pilkkukuviota se ei peity millään. Viikko meni kasvojen osalta ja nyt toivon vain, että jotain tulostakin tulisi näkyviin, muutoin raha ja kärsimys oli turhaa.

        Miksi sinulla on ruskeita pilkkuja ? Nehän kuuluvay plazma pen.käsittelyyn


      • Anonyymi
        Viivikko kirjoitti:

        Hei. Keskustellaan lisää kokemuksistamme, aihe on itsellani ajankohtainen. Kävin itse eilen perjantaina TRX SmartPulse Laser -hoidossa. Varsinsinen hoito meni ihan mukavasti puudutuksen ja rauhoittavan ansiosta. Toimenpide ei koskenut, vsin silmien, korvien suun ympärillä oli hieman nipisteleviä tuntemuksia. Minulla on normaalistikin punoittava iho ja vilkas verenkierto kasvoissa. Liekö sen takia minulla oli hoidon jälkeen - ja on vieläkin -verenvuotoa kasvoissa. Ainakin siihen hoitaja vetosi ja myös lääkäri totesi verenvuodon olevan normaalia.

        Perjanta meni kotona melko hyvin, huuhtelin kylmällä vedellä vedellä, rasvasin ja söin buranaa, koska pesu ja rasvaus aiheuttivat kipua ja kirvelyä aika tavalla. Iltas kohden naama alkoi turvota ja silmät olivat pian vain pienet viirut.

        Pe-la -välinen yö meni puoli-istuvassa asennossa nukkuen. Välillä heräsin kipuihin, joita lievittelin särkulääkkeellä ja varovsdti kylmägeelipussilla kankaan läpi painellen.

        Hoidosta lähtiesäni minua varoitettiin, että toinen eli tämä päivä on pahin. Ainakin alku on paha, tuskin sain silmiäni turvotukselta auki ja naama oli tummanpunainen kuivuneesta verestä ja kauttaaltaan turvonnut. Ainoa hyvä muutos eiliseen oli se, että pesu ja rasvaus eivät enää koskeneetkaan yhtä kovasti Ja nyt alan vähitellen nähdä silmieni raosta. Toivottavastii edistyminen alkaisi tästä, kosa olen kyllä vähän peloissani tilanteesta. Erityisesti huolettaa tuo turvotus tai oikeastaan sen laskeminen, palautuukohan iho vai tuleekohan vain enemmän löysää nahkaa.

        Jatkan tarinaani tulevina päivinä.

        Kertokaahan muutkin lisää omista kokemuksianne,

        Kuulostaa tosi kärsimykseltä - parempi käsittely olisi plazma pen ,joka kohottaa velttoja kohtia ja tasoittaa ryppyjä ,,,se ei.ole kuulemma kivuliasta ja toipumiseen kuuluu pienet ruskeat pilkut n.5-7 päivän ajan - Tulosten luvataan kestävän useita vuosia jopa 6-7 v


    • duckface99

      Täällä kasvohoitojen laser-keskustelupalstalla on paljon kokemuksia erilaisista lasereista. Myös tosi ikäviä kokemuksia.
      Kun tutustuu näihin, tietää paremmin mitä odottaa. Joidenkin lasereiden kerrotaan sulattaneen rasvaa kasvoista, mikä on aivan uskottavaa. Siis myös lasereiden, ei ainoastaan thermage- hoidon, josta myös Suomessa on saatu ikäviäkin kokemuksia. Siinähän säde on niin hallitsematon, että rasvat saattavat sulaa epätasaisesti jättäen näkyviä kuoppia . Esim. IPL-hoidon ja myös fraxel-laserin kerrotaan tuhonneen joidenkin kasvot. Vaikutukset saattavat tulla hitaasti. Kannatta tutustua . Valise huolella, vanhenevalle rasvojen sulaminen ei sovi.
      http://messageboards.makemeheal.com/laser-treatments/

    • itkupilli

      Hei,

      miltä lopputulos näyttää, kun laserhoidosta on kulunut pari kuukautta tai enemmän? Olen menossa hoitoon ryppyjen takia. Tasoittaako hyvin ryppyjä? Onko ollut kellään kauheita lopputuloksia. Kipua en pelkää.

      Kiitos tiedoista!

    • +60

      Laseroinnista kolmisen kuukautta, ei huomattavaatulosta, petyin.

    • Kääk

      Hei! Loppuelämää ja Katuva Leidi, olisi kiva tietää mikä on tilanne nyt puolen vuoden jälkeen! Harkitsen tätä vaihtoehtoa.

      • Mies36

        Kävin viime elokuussa laseroimassa silmänaluset, koska mulla oli jonkin verran silmäpusseja. Nyt hoidosta on7kk ja hyvin on tulos pysynyt. Silmäpussit ovat pienentyneet ja ilme nuorempi. Toimenpide ei ollut kivulias, laittoivat puudutteen. Kannattaa varata pakastimeen jääkalikoita pieniin pusseihin. Laitoin iholle paperia ja painoin toimenpiteen jälkeen, mikä helpotti kuumotusta. Kannatti käydä ja maksaa. Varmasti joskus uusin toimenpiteen koko kasvoille. Ainoa miinus on punotus, joka nökyy edelleen kun pesen kasvot. Tosin se häviää aika nopeasti, kun laittaa jotain voidetta. Joskus laserointi on tosiaan uusittava. Se on taas yksilöllistä.


      • Anonyymi

        Taidan minäkin harkita tilannetta, vai onko se vain naisen kateutta.....


    • huijattu olo

      Kävin itse hoidossa viime vuonna. Paikka ESTETIC, Hki.

      Todella outo paikka. Hoitajat virolaisia, ylimeikattuja epäsiistin näköisiä, enkä voinut käsittää että olen edes klinikalla, koska en ollut nähnyt vastaavia hoitajia koskaan kosmetologillakaan. Ja hoitaja oli myös se joka toimenpiteen suoritti. Kasvoilleni levitettiin puudutusaine, jota oli määrä pitää puoli tuntia. Makasin aloillani huoneessa, jossa hiljaisuutta säesti viereisen rakennustyömaan meteli.

      No, ainetta pidettiin vähemmän aikaa, koska suorittava hoitaja-maestro saapuikin paikalle. Sain pestä puudutusaineen ITSE pois wc:ssä!!!? Kun käsittely, ihoni polttaminen reikäraudalla (niinkuin itse toimenpidettä kutsuin) alkoi, säpsyin kivusta jokaisen herkemmän paikan tullen. Hoitaja totesi, että aha puudutusaine ei olekaan tehonnut-eikä tehnyt mitään lievittääkseni kipuani, totesi vain että koeta nyt vaan kestää.

      Kokemus kaikkinensa oli todella kurja, ja vielä kurjemmaksi se muuttui kun iho alkoi vihdoin viikon jälkeen parantua. En huomannut mitään vaikutusta, enkä huomaa vieläkään. Jos jotain eroa on, niin se, että oikeassa poskessani näkyy muutamia pieniä reikiä, jota en muista siinä olleen aikaisemmin. Ja toimenpiteestä siis jo melkein vuosi. Lisäksi silmänaluseni kuivuu nykyään paljon herkemmin.

      Tämä kauhea kokemus opetti sen, etten enään ikänään haaskaa rahojani muuhun kuin perusvoiteisiin ja silloin tällöin kosmetologiin.

      • 55v

        Kävin viikko sitten ja nyt vasta kasvot ja kaula jotenkuten parantuneet. Kutina ja kuivuus vaivaavat vieläkin ja muutama punainen läiskä muistuttaa toimenpiteestä. Eilen olin juhlissa ja laitoin BB-voidetta kasvoille. Ei ollut kyllä iho hyvännäköinen . Nyt tuntuu siltä, että kannattiko??? En huomaa ainakaan kiristymistä. Tottakai kuorinta näkyy ihonpinnassa, mutta oliko yli 1000 euron arvoista? Ei tainnut olla. Jää nähtäväksi. Miettikää, mihin rahanne laitatte.


      • ei kannata!
        55v kirjoitti:

        Kävin viikko sitten ja nyt vasta kasvot ja kaula jotenkuten parantuneet. Kutina ja kuivuus vaivaavat vieläkin ja muutama punainen läiskä muistuttaa toimenpiteestä. Eilen olin juhlissa ja laitoin BB-voidetta kasvoille. Ei ollut kyllä iho hyvännäköinen . Nyt tuntuu siltä, että kannattiko??? En huomaa ainakaan kiristymistä. Tottakai kuorinta näkyy ihonpinnassa, mutta oliko yli 1000 euron arvoista? Ei tainnut olla. Jää nähtäväksi. Miettikää, mihin rahanne laitatte.

        Googlatkaa "IPL and lazerdamage support forum". Siellä on monta tarinaa kuinka laaserit ovat pilanneet monen kasvot niin pahasti, että joutuvat menemään rasvansiirtoihin ja kasvojenkohotuksiin!!


      • Maria777

        Olen kuullut pelkästään huonoa Estetic firmasta. Kannattaa harkita tarkoin, missä ottaa hoidot. Parhaita ovat laserointiin erikoistuneet osaajat, kuten Eira, Laser Tilkka ja Plastic surgery center. Näitä olen itse käyttänyt ja olen kuullut muiden olevan niihin tyytyväinen. Toipumisaika on mielestäni pidempi, mitä joissakin paikoissa annetaan ymmärtää. Eli punoistusta ja kasvojen/ja silmien turpoamista, ihon kirvelyä on luvassa, jos haluaa itselleen laserkuorinnan. Kotihoito vaatii myös vaivannäköä. On hyvä hankkia etukäteen kotiin riittävästi Bepanthenia tai perusvoidettaa monta putkiloa sekä Buranaa ja Histeciä.


      • Elämätauolla

        2kk nyt toimeenpiteestä Surgery Plastic Cliniciltä Helsingistä. Silmien alla on enemmän ryppyjä kuin 87-vuotiaalla äidilläni ja kaulassa roikkuu nahanriekaleita kuin tyhjiä ilmapalloja. Edessä on toimenpiteen jälkeen n. 8000 euron leikkaukset ja takana on kolme menetettyä ihmissuhdetta, koska en voi lähteä minnekään, jos ei ole pakko. Älkää ihmeessä menkö!


      • Anonyymi

        Edelleenkin huonoja uutisia tuosta Estetic klinikasta, ei ole hyvä hoito.


      • Anonyymi

        Kokeile sen sijaan joko plazma peniä ,,mezoterapiaa tai mikroneedlingiä --- Ja jos todella haluaa rypyttömän naaman niin syvä kuorinta lääkärin suorittamana kemiallisella phenolilla saa kuulemma aikaan täydellisen tuloksen ,,,on se kalliimpikin kuin nuo muut käsittelyt ,,,ehkä kuusi kertaa kalliimpaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile sen sijaan joko plazma peniä ,,mezoterapiaa tai mikroneedlingiä --- Ja jos todella haluaa rypyttömän naaman niin syvä kuorinta lääkärin suorittamana kemiallisella phenolilla saa kuulemma aikaan täydellisen tuloksen ,,,on se kalliimpikin kuin nuo muut käsittelyt ,,,ehkä kuusi kertaa kalliimpaa

        Syvä kuorinta phenolilla saattaa aiheuttaa ihon ohenemisen niin ettã täytyy loppuelämä varoa auringon valoa yms.


    • natali80

      joo samaa mieltä tuo edellä mainitun esteticin hoidosta.. ihan sama kokemus.. puudutus aine huono,, kokemus aika kauhea ja tajuttoman kivulias.. nyt on kulunut hoidosta jo noin 4kk ja silmien kohdalla tilanne vain huononi ryppyjä saman verran plus vieläpä hymyilessään venynyttä ihoa.. toimenpiteen jälkeen koko naama turposi niin pahasto että huh huh..silmät oli kuin olisi hakattu niin turvoksissa, joten varmaan iho venyi niin paljon että ei enää palau takaisin paikkoilleen. ainoa ero on varmaan otsa siihen toi toimenpide auttoi jonkin verran, ei ole niin syviä juonteita.. eli en suosittele kenellekään ainakaan silmien alueelle..ruman näköistä jälkeä jää tuon venyymisen takia ei uskalla pahemmin nauraa

      • Riikkabx

        Hei! Ollitko varmasti kyseisessä klinikassa? B rapussa?Sehän oli remontissa koko klinikka? En saanut azzallure aikani , menin cytille ja otsa laskeutui pahasti. Muistan kyllä aika hyvin heinäkuussa.


      • Miisumiu

        Niin siis mika tama osoite on tuohon firmaan joka on ilmeisen ala-arvoinen?


      • Tervt

        Minunkin silmän seutu ihan kamala.


      • Anonyymi

        Kuulostaa aivan siltä että siellä on monenlaista poropeukaloa asialla noilla eri klinikoilla 🤔


    • Newmex

      Kävin Tallinnassa Exilis elite-laserhoidossa ja aion mennä vatsakin.Olen 50v ja tämä uusi hoito ei polta ihoa kuin perinteiset laserit mutta tehoaa.Otan sarjana ja tervetuloa takas nuoruus.Aion ottaa myös vatsan alueeelle kiinteyttämään.

      • Miisumiu

        Mika oli paikka, jossa kavit?


      • Newmex

        Kävin Freyesteticassa ja on ihan tallinnan keskustassa.Kasvoni ja kaulani ovat kiinteyneet ja näytän jo nyt nuoremmalta..


      • deboraih
        Newmex kirjoitti:

        Kävin Freyesteticassa ja on ihan tallinnan keskustassa.Kasvoni ja kaulani ovat kiinteyneet ja näytän jo nyt nuoremmalta..

        Olet siis työssä siellä, vai? huijausta kaikki tyynni ! Vastuuseen fuulaajat ja rahat takaisin, jos ei tulos se mitä luvataan.


      • Newmex
        deboraih kirjoitti:

        Olet siis työssä siellä, vai? huijausta kaikki tyynni ! Vastuuseen fuulaajat ja rahat takaisin, jos ei tulos se mitä luvataan.

        En ole todellakaan töissä siellä.Olen kyllä suomalainen ja matkustan tallinnaan ja käyn hoidoissa siellä. Kokeile niin yllätyt.En aio maksaa ylihintaa kun halvemmalla saa korkeatasoista hoitoa siellä.


      • Anonyymi

        Tahtoo mukaan🤗


    • AiheenNosto
    • Maantasa

      Hyvä että tämä ketju nostettiin esiin. Olen ajatellut palkita itseni 60-vuotta täyttäessäni laserhoidolla. Niin, mikäli saan rahaa kasaan sen verran. Tuota kaikkea yllä olevaa lukiessani tuli semmoinen olo, että taidanpa suosiolla antaa ryppyjen rehottaa.
      Tuolta Epilaser Oy:n sivuilta sain semmoisen käsityksen että hoitoja pitää uusia useaan otteeseen ainakin syvien juonteiden kohdalla. Kalliiksi tulee ainakin mun kukkarolleni, vaikka heillä hinnat eivät selvästikään ole ne kaikista kalleimmat.
      Tulin kovin epävarmaksi, kun tuota rahaakaan ei ole hukkaan heitettäväksi.

    • tyytyväinen125

      Kävin vuosi sitten frx-laserissa ja hoito sattui vähän. Viikko piti pysytellä poissa ihmisten ilmoilta, sen verran oli turvotusta ja punakkuutta.

      Kahden viikon kuluttua iho selvästi kiinteämpi ja sileämpi. Tulos parani vielä usean kuukauden ajan. Rypyt silenivät selkeästi. Suun ja silmien ympärille jäi vielä vähän ryppyjä joten kävin eilen uudestaan ottamassa saman hoidon.

      Olen tosi tyytyväinen ja uusin varmasti vielä joskus toimenpiteen.

      Maksoi 1500 per kerta, olen 52 vuotias nainen.

      • Maantasa

        Kiitos! Tuo hinta tieto tuli tarpeeseen.

        Pysyikö se saavutettu "rypyttömyys", vai kurtistuitko vuodessa taas samalle tasolle, joka oli ennen ensimmäistäkään hoitoa?


      • tyytyväinen52
        Maantasa kirjoitti:

        Kiitos! Tuo hinta tieto tuli tarpeeseen.

        Pysyikö se saavutettu "rypyttömyys", vai kurtistuitko vuodessa taas samalle tasolle, joka oli ennen ensimmäistäkään hoitoa?

        Saavutettu tulos tai rypyttömyys pysyi, mutta nälkä kasvoi syödessä. Silmien ja etenkin ylähuulen päälle jääneet hennot rypyt häiritsivät. Nyt toisesta hoidosta viikko, naama vielä punainen ja hieman turvonnut. Mutta hyvä tulos jo näkösällä. Tässä iässä ei tietenkään täydelliseen rypöttömyyteen pääse, eikä tarvitsekaan. Kokemuksesta tiedän että lopputulos paranee usean kuukauden ajan. Mielestäni ollut kannattava sijoitus, iho niin paljon hehkeämpi.


      • Veltto.naama

        Hyvä, kun olet tyytyväinen!
        Eikö se nälkä kasva syödessä semmoiseksi että joutuu kierteeseen, ettei uskalla vuosikymmeniin jättää hoidoissa käymättä maksoi mitä maksoi, kun ryppyjä kuitenkin tulee aina uusia ja uusia? Eläkerahat laaseriin? Liki satavuotiaana ollaan sitten luonnottoman sileähipiäisiä kuin teinitytöt ja -pojat?


      • tyytyväinen52
        Veltto.naama kirjoitti:

        Hyvä, kun olet tyytyväinen!
        Eikö se nälkä kasva syödessä semmoiseksi että joutuu kierteeseen, ettei uskalla vuosikymmeniin jättää hoidoissa käymättä maksoi mitä maksoi, kun ryppyjä kuitenkin tulee aina uusia ja uusia? Eläkerahat laaseriin? Liki satavuotiaana ollaan sitten luonnottoman sileähipiäisiä kuin teinitytöt ja -pojat?

        Uskallan kyllä jättää hoidoissa käymisen, enkä edes pyri täydelliseen rypyttömyyteen. Ryppyjä on ja lisää tulee.... Mutta jos haluaa vähän freesausta naamaan niin tämä ainakin minulle tosi hyvä ratkaisu. Ja ei tässä nyt teinin hipiää lähellekään päästä. Ja älä huoli, en käytä eläkerahoja tähän. Laserista saa kuitenkin vastinetta rahoilleen, toisin kuin kosmetologeista tai kalliista seerumeista. Mutta kukin tavallaan.


      • Veltto.naama

        Joo, se on ainakin varmaa että kalliit seerumit ja kosmetologit ei pitkälle vie. Rahaa siihenkin touhuun kuluu vuosien myötä kaikkineen ruma summa.
        Mun täytyy nyt oikein painaa mieleeni tuo käyttämäsi frx-laseri ja tutkia asiaa. Ketjun aloituksessahan vuodelta 2011 puhutaan aivan muusta laserista. Kaikki kehittyy!
        Tosi mukavaa, kun kirjoitit kokemuksestasi.


    • sajhdsi
    • Nainen47v

      MInulla Esteticistä hyvät kokemukset, kävin pari vuotta sitten aiemmin ja kun nyt tahdoin freesausta kasvoihini, oli selvä case että haluaisin taas Sofian hoteisiin. Minulla oli oma mielikuva mitä olisin halunnut, mutta hän ehdotti laserhoitoa (SmartXide DOT). Olin tyytyväinen, koska itselleni ylipäänsä piikit ja täytteet eivät ole kovin mieluinen vaihtoehto. Kuin myöskään ulkomaille hoitoon matkustaminen - oma maa mansikka :) Olin lukenut tästäkin hoidosta ennakkoon jo netistä ja katsellut kuvia muutoksesta, lukenut myös tämän viestiketjun - ja puntaroinut tätäkin lasermahdollisuutta mielessäni. Tiesin siis, mihin suostuin.

      Hyvä 40min puudutus, laserointi tuntui itikanpistoilta puudutetulla alueella, puudutetun alueen rajamaastossa (leuan alla - en halunnut kaulahoitoa) nipisteli jolloin Sofia teki vain välttämättömimmän. Käry kävi nenuun, mutta ei nyt jää mitenkään kalvamaan mieltä. Kysyin paljon kysymyksiä ja sain vastauksia sekä selkeät hoito-ohjeet, mitään ei jäänyt askarruttamaan. En suosita tätä kuitenkaan henkilölle, joka ei kestä epämukavuutta.

      Nyt on nassu umpiturvoksissa :D mutta yön nukuin hyvin, kun otin kaksi buranaa. Onneksi pihalla on pikkupakkanen ja viileää, joten huppu päähän ja ulkoilemaan. Silmät karmeassa turvotuksessa, mutta virnuiluttaa. Tiedän, että tästä tulee hyvä juttu - eli hurjimmat naururypyt siloaa ;) Innokkaana tätä muutosprosessin etenemistä seuraten...

      • Osallistuu

        Kauanko kesti että kasvosi parani?. Koska ruvet ja kudosneste hävisivät kasvoilta?


      • Koskapalautuu
        Osallistuu kirjoitti:

        Kauanko kesti että kasvosi parani?. Koska ruvet ja kudosneste hävisivät kasvoilta?

        Onko kellään kokemusta kuinka nopeasti saa hymyn palautumaan laserhoidon jälkeen? Voiko itse tehdä jotain asian nopeuttamiseksi? Hieronta, lämpö- tai kylmähoito? Minulle tehtiin laserhoito koko kasvoille n. 3 viikkoa sitten , sillä seurauksella, että en saa vieläkään hymyä aikaiseksi niin, että ylähampaat näkyisi. Ts. Ylähuuli kireä ja poskilihakset eivät nosta hymyä lainkaan. Menetinkö kauniin hymyni kokonaan?


      • vielävapaalla

        Missä sinulle toimepide tehtiin? Minulle tehtiin kolme päivää sitten ja kasvojen lihakset toimii niin kuin ennenkin


    • Jostästäselviän

      Mitä hän mulle tehtiin kasvot ihan järkyttävän näköiset. Laser kuulemma oli maksoi ihan vitsisti. Itsemurha mielessä aivan järkyttävää. Olen ollut yhteydessä sinne ei kuulemma mitään hätää kuluu olla tällainen. Oon ihan hajalla.

    • Kokeiltu

      Kävin helmikuussa, nyt reilu kuukauden jälkeen silmärypyt ihan samanlaiset kun ennen laseria.. Ei taida toimi yli 40-vuotiaille..

    • Lasermummo

      Kokeiltu, missä kävit? Itse myös menossa :(

    • tyytyväinen7

      Minä olen käynyt frx-laserissa, on vissiin eri asia? Plasic Surgeryssa, suomalainen klinikka. En kyllä ikinä uskaltaisi virolaisen Sofian hoteisiin.... Naama oli tosi kipeä ja turvoksissa yli viikon, mutta olen oikein tyytyväinen lopputulokseen. Hinta oli 1500e ja oli sen väärtti. Olen 50v nainen.

    • Elina41

      Hei, mä kävin myös laser hoidossa kaksi viikkoa sitten Helsingissä. 5 päivää kesti, että kehtasi mennä ihmisten ilmoille / töihin. Silmän ympärys rypyt selkeästi silonnut ja otsarypyt jonkin verran. Lopullinen tuloshan näkyy 6 kk kuluessa. Mutta oli kyllä kivuliaampi kuin ajattelin! Kaulassa/ dekolteessa ei kovin kummoista tulosta vielä ainakaan.

    • naiskauneutta

      Harkitsen meneväni koko kasvojen toimenpiteeseen. Kuinka olette toipuneet ja miltä kasvonne näyttävät esim. 6 kk:n jälkeen? Parannusta ryppyihin, kiinteyttä ym. ?

    • järkipepussa

      8kk. samat silmärypyt ja huulen yläpuolen olevat rypyt. Otsan kiinteys n.2mm.

    • naiskauneutta

      Oisko kellään muulla "parempia" tuloksia nähtävissä?

      • josrasvoittuvaiho

        Pienentää ihohuokosia 100%


    • Nahkanaama

      Smart-laserissa kävin n. 6 kk sitten. Heti hoidon jälkeen kasvot täysin turvoksissa, punaiset ja myöhemmin kehittyi kevyt rupikerros. Rasvata piti jatkuvasti. Poissa ihmisten piti olla viikon. Ruven jälkeen kasvot olivat todella punaiset ja tätä oli vaikea peittää, koska pakkelikerros näkyy ja ei tee hyvää herkälle nahalle. Pari viikkoa menee, että pystyy peittämään nätisti. Aluksi tulos oli hyvä. Selkeää kiinteytymistä ja rypyt olivat sileämmät. Nyt 6 kk jälkeen on pientä kiinteytymistä/rypyttömyyttä
      nähtävissä. Olen 46 v ja kasvoissani on jonkin verran ylimääräistä nahkaa. Löysään ei taida riittää laserointi, tai ehkä toinen kierros tarvitaan. En ole varma ryhtyisinkö toiseen kierrokseen. Paranemisprosessi on aika pitkä ja kasvot kummalliset/vaikeasti peitettävissä useamman viikon. Toimenpide lisäksi arvokas ja hieman kivulias puudutuksen kanssa. Myöhään keväällä tai kesällä ei kannata mennä, koska aurinkoa saa väkisinkin. Aurinkoa ei saisi ottaa kuukausiin. Kannattiko... 50/50, kun ajattelee hintaa, paranemista ja lopputulosta.

    • nainen57

      Moi 😊eilen kävin kasvojen ja kaulan laserhionnassa. Tulosta näkyi jo heti !!Minulle kokemus ei ollut yhtään huono. Onhan nyt kasvot ja kaula hurjan näköiset. Mutta ahkeraa rasvausta ja kylmällä vedellä huuhtomista ja buranaa. Hyvin pärjää ja ei ole kipuja. Suosittelen !!Olen 57 vuotias naimen

      • joopajuu

        En ymmärrä miten voit nähdä jo eilisen perusteella mitään ???? Naama on turvoksissa siksi sitä kiristää. Kerroppa kuulumisesi nyt, miten menee?


      • etymm

        mainos


    • Mimetsy

      Hei,

      Kävin pe töiden jälkeen CO2 Fraxel laserissa jossa käsiteltiin koko kasvot. Sattui ihan hirveästi ja hoidon jälkeen sydämensyke tuntui koko kasvoilla. Kasvot olivat ihan tulipunaiset ja kipeät.

      Pe: Hoito: Jo vastaanotolla kortisonia 6 tbl, Herpseksen esto lääke, kotona Burana, suihkuttelua, ja runsaasti Bebanthenia yöksi ja paljon vettä.

      La: Kasvot olivat turvoksissa, punaiset ja ihosta erittyi hieman keltaista eritettä. Hoitona kortisonia 6 tbl, Herpeksen estolääke, Burana, suihkuttelua, Bebanthenia, illalla Herpseksen esto lääke, Omega 3 ja paljon vettä.

      Su: Turvotus oli laskenut ja punaisuuskin siedettävää, mutta kasvot olivat rutikuivat. Ruskeaa kuivaa pigmenttiä pistemäisesti on kasvot täys. Hoito: aamulla kortisonia 6 tbl, Herpeksen estolääke, Burana, suihkuttelua, Bebanthenia, iltapäivällä neitsyt kookosöljyä runsaasti, jota saunan jälkihöyryissä hieroin, suihkepullosta vettä koko ilta, yöksi ensin kookosöljyä ja päälle Bepanthenia.

      Ma on huomenna. Vapaapäivä töistä onneksi. En millään saisi kasvoja inhimillisen näköiseksi edes meikkaamalla erityisesti kuivuuden takia. Pakko jatkaa hoitoa vielä huomisen. Tiistaiksi on pakko mennä töihin. Onko kellään vinkkiä meikkivoiteesta/puuterista, joka on peittävää ja jonka päälle voi lisätä voidetta?

      Mielenkiinnolla odotan tuloksia!

    • Älä.pilaa.ihoasi

      Laserit ovat tuhonneet monen ihon ja sitä myötä elämän.
      Kannattaa miettiä todella tarkkaan ennen kuin menee ottamaan laaeroinnin iholle. Palvelun tarjoajat eivät kerro negatiivisia asioita siitä...

    • Ika64

      Kävin marraskuussa 2016 FRX SmartPulse Laser -hoidossa Plastic Surgery Centerissa. Toipumiseen varasin 2 vkoa, vaikka turvotus laskee viikossa, punaisuus kestää pidempään.
      Aiemmin kasvoissani oli couperosaa ja iän tuomaa muutosta, nyt en tarvitse enää värivoiteita, iho on tasavärinen ja sileä. Vanheneminen tietysti jatkuu, mutta ystävien kommenteista olen ymmärtänyt, että vuosia on kadonnut ulkonäöstäni. Olen menossa uudelleen, haluan myös kaulan ja decolteen käsittelyyn.

    • EpäonnistunutLaserHoito

      Hei! Kävin vajaa vuosi sitten koko kasvojen lasehoidossa Plastic Surgery Centerissä. Tarkoituksena oli hoitaa ryppyjä. Olen vajaa 40 v. Tuloksena nyt laserin jättämä applesiininkuorimainen struktuuri ihossani, kasvojen iho kauttaltaan täynnä kraaterimaisia reikiä ja eräänlainen verkkomainen pintarakenne. Ihoni ulkonäkö meni siis huomattavasti huonommaksi tämän hoidon seurauksena. Joudun nyt käyttämään erilaisia primereita paksun meikkikerroksen alla, jotta saan nuo reiät täytettyä.

      Amerikkalaiselta RealSelf -sivustolta olen käynyt lukemassa kohtalotorverieni kertomuksia.

      Olen todella pettynyt. Lisäksi olen saanut ihooni huomattavasti tummemman värin. Kyse on mahdolllisesti hyperpigmentaatiosta.

      Noudarin saamiani hoito-ohjeita erittäin säntillisesti.

      Olin yhteydessä klinikkaan, mutta he kielsivät, että mitään vahinkoa olisi tapahtunutkaan. Tämä suuttuttaa erityisesti.

      Hoitoni teki sairaanhoitaja, vaikka klinikan verkkosivuilla sanotaan, että hoidon tekee aina lääkäri.

      C02 -laser ei siis sovi kaikille ja lopputulos voi olla ihan mitä tahansa.

      • plkjh

        Kannattaa viedä asia eteenpäin aviin, kuluttaja-asiamiehelle ja potilasvakuutuskeskukselle. Ainoastaan näin epäonnistuneet hoidot tulee viranomaisten tietoon.
        Tämä on tyypillistä, että laserhoidon komplikaatiot kielletään, vaikka monet saa laserista samanlaisia haittoja, joita kuvasit.
        Ei ole myöhäistä. Laita asia viranomaisten tietoon.


      • Kokemus2016

        Apua!!! Aivan samoja kokemuksia ja samassa paikassa tehtiin. Kävin käsittelyssä noin 3kk sitten ja eksyin tähän viestiketjuun kun googlailin epätoivoisena. En usko että vika on firmassa koska laitteet ja tekijät ovat huippulaatua. Minulla on vain taipumusta melatoniinin liikatuotantoon sekä arpeni (tulee ne mihin tahansa) paranevat hitaasti. Tästä syystä tulos oli kauhea!!! Työkaverikin kysyi miksi naamani on noin kirjava, olenko lätkinyt itseruskettavaa miten sattuu? Maksoi 1700 ja nyt 3kk myöhemmin naamassani kraaterimainen verkko ja väri on kauhea, täynnä ruskeita pieniä läikkiä vaikka käytin aurinkosuojakerrointa 50 kuten ohjeissa neuvottiin. Kirjavat pigmenttiläiskät ja kraateriteijät eivät lähde mihinkään!!! Ajatukseni ja haaveeni tasavärisestä ja sileästä ihosta ei toteutunut, vaan tulos olikin päinvastainen. Ryppyjen silottumisesta en sano juuta tai jaata. Ei niitä kauheasti minulla ollutkaan (olen 40v) mutta ei vähätkään rypyt ainakaan toistaiseksi ole mihinkään hävinneetkään. Menin hoitoon siis pääasiassa hakemaan hyvänväristä tasaista ihoa. Pistää itkettämään nyt :-(


      • Kuluttajatietoinen

        Tehtiinkö ensin ihon kuvaaminen? Siinä näkyy, mitä ihon alla on tulossa. Joskus uv-kuva näyttää heti, että ihossa kytee pigmenttimuutoksia. Jos sellaiseen ihoon teet laserin, kaikki värimuutokset puhkeaa kukkaan. Kaikille ei laser sovi ja on lääkärin tehtävä selvittää onko laser hyvä juuri sinulle.


      • enntinenpcstyöntekijä

        kai nyt ymmärätte ketkä oikeasti palstoilla käy... itse herra plastic surgeri omistaja!!! kommentit ovat aina samoja ,,,kävin viroXXXXX...on paska menkö meille plastic surgeri jne...


    • Couperosa

      Olen 75 vee ja olen useamman kerran käynyt näissä laserilla tehtävissä ihon nuorennushpoidoissa kun en uskalla leikkaukseenkaaan mennä ja jonka hintakin on jo niin korkeea. Nyt juuri kävin taas FRX SmartPulse Laser -hoidossa Plastic Surgery Centerissa. Hoitoväliä olen pitänyt parisen vuotta. Se on kyllä näkyvästi madaltanut ryppyjä ja kiinteyttänyt ihoa, mikä on juuri se todellinen ongelma näissä vuosissa. Rypyt mielestäni kuuluvat elämään ja niitä halutttaessa voidaan hoitaa muutoinkin. Edellisellä kerralla punoitus&turvotus ei ollut niin voimakasta, mutta nyt oli. Pesen tiuhaan kasvoja pelkällä kädellä ja kylmällä vedellä ja voitelen runsaasti Bepanthenilla (joka on palovammavoide). Toivon mukaan se laskee viimeistään viikossa kuten ennenkin. Sen tiedän kuitenkin, ettei tämä hoito kaikille auta kuten esim. ei paksuihoisille. Luulen, että couperosa-ihoisille kuten minulle se sopii parhaiten, koska se myös paksuntaa hieman ihoa.

    • Nytpäätinkirjoittaa

      Kävin laser hoidossa 4kk sitten. Hieman polttelee ja punoitti kesti 10pv että kokonaan lähti kuollut nahka. 4kk jälkeen laserin pistojäljet ja huokosissa en näe mitään eroa. Ei taida koskaan parantua. Kävin plastic surgary centerissä.ensuosittele. Jos ei ole parantunut ns 2kk vaadin rahat takaisin.

      • Epäuskoinen

        Jos menisin laserhoitoon, kävisin sähköpostilla kirjeenvaihtoa ko. hoitolan kanssa. Tekisin paljon kysymyksiä täällä mainituista ongelmista. Sitten hyvällä kameralla lähikuvat talteen ihostani. Voin tarvita niitä jälkeenpäin.


    • Hhmmmmm

      Minulla pari kuukautta vanha arpi naamassa, jonka haluaisin korjauttaa. Plastic Surgery Center suositteli FRX SmartPulse laserhoitoa. Mietityttää vaan, kuun muut klinikat käskevät odottaa 6 kk, ennenkuin voidaan edes arvioida mitä tehtävissä, mutta nämä hoitaisivat tämän jo nyt. Houkutteleehan tämän hoito mahdollisimman nopeasti, mutta pilaanko naamani "hätiköinnillä".
      Onko muilla kokemuksia laserhoidosta naaman arpeen, tai muita korjausmenetelmiä ?

    • Itsariakinmietittymyös

      Älkää ihmeessä menkö Plastic Surgery Centeriin laserhiontaan. Omat kasvoni tuhoutuivat. Leuka roikkuu ja on täynnä ryppyjä. Kaulassa roikkuu nahkanriekaleita.

      Yrityksen ns. jälkitarkastus on tarkoitettu onnistuneille toimenpiteille. Muussa tapauksessa asiakas saattaa joutua kiristyksen ja uhkailun kohteeksi.

      Alaluomeni on nyt leikattu, mutta yrityksessä, jossa on ammattitaitoista henkilökuntaa. Poltettua ihoa se ei palauta, mutta ihonriekaleet silmien alta lähtivät.

      Joudun vielä alaosan faceliftiin. Todellisuudessa kai tarvitsisin ihonsiirronkin, koska iho meni pilalle myös sileistä kohdista.

    • Nainen49v

      Lauantaina tulee 3 viikkoa FRX-laserista Plastic Surgery Centerissä. Oma kokemukseni on hyvä, joskin toipumiseni tuntuu "ennustettua" pidemmältä - saatan kyllä olla malttamatonkin :D Iho on huomattavasti tasaisempi ja tuntuu napakammalta, mutta punoittaa vielä. Punoitus peittyy hyvällä meikkivoiteella, mutta odottelen että väri ajan kanssa tästä tasoittuu...

    • Lasersuper

      Kuullostaa rajulta.

    • Onnekasko

      Hei! Itse kävin FRX SmartPulse-laser-hoidossa Plastic Surgery Centerissä viime viikolla. Itselläni aknearvet ovat koristaneet naamaa parikymmentä vuotta (olen 35) ja totesin yhteen yövuoroon ajaessani, että nyt tälle väsyneelle naamalle on tehtävä jotain. Googlettelin "aknearpien hoito" sanoin vaihtoehtoa ja päädyin Tampereen klinikalle konsultaatioon.

      Yllätyksekseni niin konsultaation kuin myöhemmin tehtävän laseroinnin hoiti sairaanhoitaja. Mutta kun näitä voi kosmetologitkin tehdä, en antanut asian mieltäni vaivata. En sentään ollut menossa mihinkään leikkaukseen.

      Esilääkitys, puudutusaine sekä kipulääkitys olivat todellakin riittävät. Palanut iho ei tosin kovin kivalle haissut.. Mukaan sain kipulääkkeet ja rasvatuubin sekä hoito-ohjeet.

      Illalla naama puski läpi kudosnesteet ja veret, vesi ja rasva rauhoitti menoa. Seuraavana päivänä menin tatuoitavaksi, sielläkin pesin ja rasvasin kasvot mennessä ja lähtiessä. Kävin jopa kirjastossa sentin rasvakerros naamassa. Takaraivossani takoi vain "huuhtelu ja kosteutus, huuhtelu ja kosteutus". Kirjavan punainen laseroitu alue oli neljä päivää, nyt tämä viides päivä jo haaleampi. Neljäntenä ja viidentenä päivänä käytin myös suihkussa ollessani kasvojen puhdistusvaahtoa, koska kuoriutuva iho ja rasvakerrokset etoivat aikalailla. Tämän jälkeen vaan taas paksu kerros rasvaa naamaan ja hymyä huuliin.

      Rasvoina käytän vaihdellen ja vuorotellen tummelia, ceralania, abobasen keltaista rasvaa (nyt en muista nimeä) ja decubalia.

      Itselläni on vapaata sopivasti 6 päivää, ei tällä naamalla töihin olisi kehdannut mennä. Nyt turvotuskin on jo laskenut, kuoppia näkyy edelleen, mutta iho on ihan pirun hyvän tuntonen. Sellanen vauvan pylly. Itseltäni siis käsiteltiin posket, ohimot ja nenä. Jännä nähdä mihin tämä tästä menee, mutta en ainakaan vielä ole tyytymätön hoitoon.

      Onneksi en törmännyt tähän ketjuun ennen toimenpidettä. En epäile hetkeäkään etteikö tämän puolesta ja tätä vastaan puhujia ole yhtä paljon kuin kokemuksiakin, mutta kun jokaisen iho, hoidettava alue ja hoito on niin erilainen. Ja niinkuin jokainen leikkaus, myös jokainen toimenpide on riski. Toivon totisesti, että oma parantuminen jatkuu samalla vauhdilla ja jos en sitten arvistani eroon pääsisikään, olen kuitenkin tyytyväinen nämä jutut luettuani, ettei tilanteeni myöskään pahentunut hoidosta.

      • Aniink

        Miltäs iho näyttää nyt muutaman kuukauden jälkeen? :)


    • Anonyymi

      Olen käynyt myös Tampereella Plastic Surgery Centerissä laseroinnissa. Tulokset alkaa nyt vasta näkyä, puoli vuotta mennyt. Hieman kauhistelin että ei olisi kannattanut mennä, koska iho oli pitkään hieman rösöisen näköinen... Ajattelin jo kirjoittaa tänne varoituksia! 😊 Mutta olenkin tyytyväinen tuloksiin, arpi vaatii useamman käsittelykerran...

      • Anonyymi

        Onko tuoreita kokemuksia? Mietin laserointia.


    • Anonyymi

      Itse olin 4 päivää sitten plastic kirurgy Centerissa Aleksilla ja lääkäri teki frx smartpulse laseroinnin. Täysin kivuton ja suht miellyttävä toimenpide. Alkuun 1 h puudutusgeeleissä ja sain myös diapam Buranaa Sekä fentanyyliä suoneen. Tätä ei kerrottu etukäteen josta en tykännyt, olisin varmasti pärjännyt diapam burana yhdistelmällä.
      Ehkä ajattelevat että jos kertovat kaiken ei asiakkaat uskalla tulla..?
      Seur aamu oli järkytys, naama niin turvonnut ettei silmät meinanneet aueta, mutta kylmähautominen laski pahimman turvotuksen. Kävin jopa aurinkolasit päällä ulkona.
      Nyt 4 päivä ja iho lähes kauttaaltaan kuoriutunut ja olo alkaa helpottaa.. turvotus myös laskenut. Olisin itse toivonut tiedon että ihosta tulee alkuun paksu norsunnahkainen kuori joka kutisee ja kihelmöi.. Tätä ei kerrottu.
      Kaikkineen kuiten tällähetkellä olen tyytyväinen, iho on todella rypytön ja sileä, couperosa kadonnut ja tuntuu jo nyt että iho napakoitunut.
      Toiveenaan oli alaluomen tasoitus ja yleinen facelift vaikutus sekä leukakulmien kiristyminen.. tämä jää tietysti nähtäväksi vielä kun vasta 4 päivä post toimenpide menossa..

    • Anonyymi

      Mulle tehtiin ko laserhoito pari viikko sitten ja rankan toipumisajan jälkeen iho suorastaan hehkuu! Aknearpiin j muuhun epätasaisuuteen varsinkin poskiss auttoi

      • Anonyymi

        Lähtikö aknearvet ?


      • Anonyymi

        Suora edustaja puhe ilmeisesti, mutta tääs faktat ja kokemukset

        Laser hoidon tulokset ovat lyhytaikaiset ja huonot: ihon palovamman jälkeen jää pysyvästi ohut ja velto silkiparityypinen iho, cuperosa iho. Ei kannatta tuhlata rahat. Kuka niitä toimenpiteita tekee: sairaanhoitaja tai kosmetologi--ei koulutettu lääkäri käyttä niitä koska tietää että laser tuhoaa ihoa. Jos laser-enegian arvio on väärä--ihoa tuhoaa. En suosittelle kenellekään. Silmälääkärin käytetty laserit ihan eri juttu mutta niitä käyttävät lääkärit, ei sairaanhoitaja tai kosmetoloogi joilla ei minkalaista koulutusta ja tietoa. https://www.stuk.fi/aiheet/laserit/miksi-laserit-voivat-olla-vaarallisia
        Vahingossa silmään tai iholle osuva voimakas lasersäde voi aiheuttaa pysyviä vammoja. Silmään osuva lasersäde voi vahingoittaa verkkokalvoa pysyvästi, koska lasersäde fokusoituu verkkokalvolla äärimmäisen pieneksi pisteeksi. Tähän pisteeseen osuu silloin suuri määrä energiaa, joka polttaa verkkokalvon soluja niin vakavasti, että ne eivät kykene toipumaan. Erityisesti näkyvän valon ja lähi-infrapunasäteilyn aallonpituusalueilla toimivat laserit voivat aiheuttaa silmään pysyvän verkkokalvovaurion.

        Punainen laserpiste pimeydessä.

        Laserin aiheuttamista kudosvaurioista suurin osa johtuu lämpövaikutuksesta. Lasersäteilyn energia absorboituu kudoksiin, mikä voi aiheuttaa paikallisen ja erittäin voimakkaan kuumenemisen. Lämpövaurioiden laajuus ja vakavuus vaihtelevat ihon punoituksesta vakaviin palovammoihin.

        Lasersäteilyn altistumisrajat on asetettu siten, että ne suojaavat silmän pysyvältä vaurioitumiselta. Altistumisrajoja pienimmillä laseraltistuksilla voidaan saada aikaan näkökyvyn tilapäisiä häiriöitä kuten häikäistymistä, välähdyssokeutta (flash blindness) ja jälkikuvia. Jopa heikkotehoisella lasersäteellä voidaan saada aikaan väliaikaisia näköhäiriöitä.

        Häikäisyssä valonlähde on niin kirkas, että se estää näkemästä valolähteen viereisiä yksityiskohtia. Välähdyssokeudessa silmään tuleva säteily on niin voimakas, että näkökyky ylikuormittuu, ja silmä on sokea muutamasta sekunnista minuutteihin, kunnes silmä toipuu ylikuormituksesta. Jälkikuvalla tarkoitetaan altistumiskohdassa olevaa näköhäiriötä, joka näkyy kirkkaana, tummana tai värikkäänä pisteenä tai kuviona. Jälkikuvat eivät välttämättä haittaa näkemistä, mutta niiden häviäminen voi kestää minuuteista muutamaan päivään. Iän myötä häikäistymisherkkyys lisääntyy ja toipuminen tilapäisistä näköhäiriöistä hidastuu.

        Tärkeä turvallisuusvaatimus on, että lasersädettä ei saa suunnata itseään eikä muita ihmisiä kohti. Laserlaitteita käytettäessä on ehdottomasti noudatettava niiden asennus- ja käyttöohjeita sekä muita turvallisuusmääräyksiä.

        Laser ei ole leikkikalu. Esimerkiksi osoitinlasereita eli laserpointtereita ei tule ostaa eikä antaa lapsille. Osoitinlasereita ei kannata ostaa epämääräisistä turistimyymälöistä ulkomailta tai internetistä. Myynnissä olevien laitteiden voimakkuudet voivat olla satakertaisia sallittuihin arvoihin verrattuna. Leluina markkinoitavissa laser(taistelu)peleissä valolähteenä on useimmiten loistediodi eli LED tai hehkulamppu. Mikäli lelu sisältää laserin, sen tulee kuulua turvallisimpaan laserluokkaan eli luokkaan 1.


    • Anonyymi

      Lisää tuoreita kokemuksia?

    • Anonyymi

      Olin lomalla Riikassa ja kävin Lipex klinikalla kasvojen, kaulan ja dekolteen erbiumlaserhoidossa. Hoito annetaan pisteittäin, väliin jää tervettä ihoa. Ensin oli ihotautilääkärin konsultaatio. Toimenpidepäivänä 1h puudutus ja sen jälkeen ” käristys”. Siis iho haisi todella palaneelta. Ei varsinaisesti sattunut mutta ei todellakaan ole hemmotteluhoito. 2 päivää iho oli todella punainen. Ensimmäisenä päivänä poltteli. Klinikalta annettiin mukaan keittosuolaa ja steriilejä taitoksia, joilla sai ihoa viilentää. Jälkihoitona oli Bepanthen, jota lisäilin vähän päästä.3. päivänä iho alkoi hilseillä ja oli poikkeavan näköinen. Tästä huolimatta olin liikkellä ja kävin mm. fysioterapiassa. Noin viikossa hilseily asettui ja olisin voinut mennä töihin. Parin viikon päästä teho alkoi näkyä. Iho oli kuin vauvan pylly, pehmeä ja pintarypyt vähäisemmät, pigmenttiläikät vaalenneet. Kaulan rypyissä en ole niin selvää eroa huomannut, dekolteella oli pahoja valovaurioita, iho on siinä nyt vaaleampi ja paremman näköinen.Vielä.pari kk hoidon jälkeen kovassa tuulessa ja tuiskussa iho punoitti herkemmin.
      Kaikenkaikkiaan iho on pehmeämpi ja tuntuu kosteammalta, meikkiä voi käyttää vähemmän ja se levittyy paremmin. Laserhoito maksoi 500€ ja lisäksi otin huuliin täytettä 150€. Lopputulos oli hillitty kuten halusinkin. Lääkäri oli luotettavan ja erittäin pätevän tuntuinen.
      .

    • Anonyymi

      Laser hoidon tulokset ovat lyhytaikaiset ja huonot: ihon palovamman jälkeen jää pysyvästi ohut ja velto silkiparityypinen iho, cuperosa iho. Ei kannatta tuhlata rahat. Kuka niitä toimenpiteita tekee: sairaanhoitaja tai kosmetologi--ei koulutettu lääkäri käyttä niitä koska tietää että laser tuhoaa ihoa. Jos laser-enegian arvio on väärä--ihoa tuhoaa. En suosittelle kenellekään. Silmälääkärin käytetty laserit ihan eri juttu mutta niitä käyttävät lääkärit, ei sairaanhoitaja tai kosmetoloogi joilla ei minkalaista koulutusta ja tietoa. https://www.stuk.fi/aiheet/laserit/miksi-laserit-voivat-olla-vaarallisia
      Vahingossa silmään tai iholle osuva voimakas lasersäde voi aiheuttaa pysyviä vammoja. Silmään osuva lasersäde voi vahingoittaa verkkokalvoa pysyvästi, koska lasersäde fokusoituu verkkokalvolla äärimmäisen pieneksi pisteeksi. Tähän pisteeseen osuu silloin suuri määrä energiaa, joka polttaa verkkokalvon soluja niin vakavasti, että ne eivät kykene toipumaan. Erityisesti näkyvän valon ja lähi-infrapunasäteilyn aallonpituusalueilla toimivat laserit voivat aiheuttaa silmään pysyvän verkkokalvovaurion.

      Punainen laserpiste pimeydessä.

      Laserin aiheuttamista kudosvaurioista suurin osa johtuu lämpövaikutuksesta. Lasersäteilyn energia absorboituu kudoksiin, mikä voi aiheuttaa paikallisen ja erittäin voimakkaan kuumenemisen. Lämpövaurioiden laajuus ja vakavuus vaihtelevat ihon punoituksesta vakaviin palovammoihin.

      Lasersäteilyn altistumisrajat on asetettu siten, että ne suojaavat silmän pysyvältä vaurioitumiselta. Altistumisrajoja pienimmillä laseraltistuksilla voidaan saada aikaan näkökyvyn tilapäisiä häiriöitä kuten häikäistymistä, välähdyssokeutta (flash blindness) ja jälkikuvia. Jopa heikkotehoisella lasersäteellä voidaan saada aikaan väliaikaisia näköhäiriöitä.

      Häikäisyssä valonlähde on niin kirkas, että se estää näkemästä valolähteen viereisiä yksityiskohtia. Välähdyssokeudessa silmään tuleva säteily on niin voimakas, että näkökyky ylikuormittuu, ja silmä on sokea muutamasta sekunnista minuutteihin, kunnes silmä toipuu ylikuormituksesta. Jälkikuvalla tarkoitetaan altistumiskohdassa olevaa näköhäiriötä, joka näkyy kirkkaana, tummana tai värikkäänä pisteenä tai kuviona. Jälkikuvat eivät välttämättä haittaa näkemistä, mutta niiden häviäminen voi kestää minuuteista muutamaan päivään. Iän myötä häikäistymisherkkyys lisääntyy ja toipuminen tilapäisistä näköhäiriöistä hidastuu.

      Tärkeä turvallisuusvaatimus on, että lasersädettä ei saa suunnata itseään eikä muita ihmisiä kohti. Laserlaitteita käytettäessä on ehdottomasti noudatettava niiden asennus- ja käyttöohjeita sekä muita turvallisuusmääräyksiä.

      Laser ei ole leikkikalu. Esimerkiksi osoitinlasereita eli laserpointtereita ei tule ostaa eikä antaa lapsille. Osoitinlasereita ei kannata ostaa epämääräisistä turistimyymälöistä ulkomailta tai internetistä. Myynnissä olevien laitteiden voimakkuudet voivat olla satakertaisia sallittuihin arvoihin verrattuna. Leluina markkinoitavissa laser(taistelu)peleissä valolähteenä on useimmiten loistediodi eli LED tai hehkulamppu. Mikäli lelu sisältää laserin, sen tulee kuulua turvallisimpaan laserluokkaan eli luokkaan 1.

    • Anonyymi

      Laser hoidon tulokset ovat lyhytaikaiset ja huonot: ihon palovamman jälkeen jää pysyvästi ohut ja velto silkiparityypinen iho, cuperosa iho. Ei kannatta tuhlata rahat. Kuka niitä toimenpiteita tekee: sairaanhoitaja tai kosmetologi--ei koulutettu lääkäri käyttä niitä koska tietää että laser tuhoaa ihoa. Jos laser-enegian arvio on väärä--ihoa tuhoaa. En suosittelle kenellekään. Silmälääkärin käytetty laserit ihan eri juttu mutta niitä käyttävät lääkärit, ei sairaanhoitaja tai kosmetoloogi joilla ei minkalaista koulutusta ja tietoa. https://www.stuk.fi/aiheet/laserit/miksi-laserit-voivat-olla-vaarallisia
      Vahingossa silmään tai iholle osuva voimakas lasersäde voi aiheuttaa pysyviä vammoja. Silmään osuva lasersäde voi vahingoittaa verkkokalvoa pysyvästi, koska lasersäde fokusoituu verkkokalvolla äärimmäisen pieneksi pisteeksi. Tähän pisteeseen osuu silloin suuri määrä energiaa, joka polttaa verkkokalvon soluja niin vakavasti, että ne eivät kykene toipumaan. Erityisesti näkyvän valon ja lähi-infrapunasäteilyn aallonpituusalueilla toimivat laserit voivat aiheuttaa silmään pysyvän verkkokalvovaurion.

      Punainen laserpiste pimeydessä.

      Laserin aiheuttamista kudosvaurioista suurin osa johtuu lämpövaikutuksesta. Lasersäteilyn energia absorboituu kudoksiin, mikä voi aiheuttaa paikallisen ja erittäin voimakkaan kuumenemisen. Lämpövaurioiden laajuus ja vakavuus vaihtelevat ihon punoituksesta vakaviin palovammoihin.

      Lasersäteilyn altistumisrajat on asetettu siten, että ne suojaavat silmän pysyvältä vaurioitumiselta. Altistumisrajoja pienimmillä laseraltistuksilla voidaan saada aikaan näkökyvyn tilapäisiä häiriöitä kuten häikäistymistä, välähdyssokeutta (flash blindness) ja jälkikuvia. Jopa heikkotehoisella lasersäteellä voidaan saada aikaan väliaikaisia näköhäiriöitä.

      Häikäisyssä valonlähde on niin kirkas, että se estää näkemästä valolähteen viereisiä yksityiskohtia. Välähdyssokeudessa silmään tuleva säteily on niin voimakas, että näkökyky ylikuormittuu, ja silmä on sokea muutamasta sekunnista minuutteihin, kunnes silmä toipuu ylikuormituksesta. Jälkikuvalla tarkoitetaan altistumiskohdassa olevaa näköhäiriötä, joka näkyy kirkkaana, tummana tai värikkäänä pisteenä tai kuviona. Jälkikuvat eivät välttämättä haittaa näkemistä, mutta niiden häviäminen voi kestää minuuteista muutamaan päivään. Iän myötä häikäistymisherkkyys lisääntyy ja toipuminen tilapäisistä näköhäiriöistä hidastuu.

      Tärkeä turvallisuusvaatimus on, että lasersädettä ei saa suunnata itseään eikä muita ihmisiä kohti. Laserlaitteita käytettäessä on ehdottomasti noudatettava niiden asennus- ja käyttöohjeita sekä muita turvallisuusmääräyksiä.

      Laser ei ole leikkikalu. Esimerkiksi osoitinlasereita eli laserpointtereita ei tule ostaa eikä antaa lapsille. Osoitinlasereita ei kannata ostaa epämääräisistä turistimyymälöistä ulkomailta tai internetistä. Myynnissä olevien laitteiden voimakkuudet voivat olla satakertaisia sallittuihin arvoihin verrattuna. Leluina markkinoitavissa laser(taistelu)peleissä valolähteenä on useimmiten loistediodi eli LED tai hehkulamppu. Mikäli lelu sisältää laserin, sen tulee kuulua turvallisimpaan laserluokkaan eli luokkaan 1.

    • Anonyymi

      Aikoinaan olen ollut aknearpien takia myös TCA etikkahappokuorinnassa, jonka toipuminen oli erilainen kuin nyt co2 fraxelin jälkeen. Selvin ero oli siinä, että fraxelin jälkeen punoitus oli välitön ja kasvojen turvotus seuraavana päivänä todella raju. TCA:ssa hoitopäivänä ei näkynyt mitään ihossa, vasta muutaman päivän päästä alkoi kuorettuminen ja ihon vaihtuminen.
      TCA hellävaraisempi myöskin tehtäessä, tosin myöskin kai tehottomampi ja halvempi.

    • Anonyymi

      Huomattavaa on, että fraxel laser - eikä mikään laser -hoito - ole mikään yhden yön ihmehoito. Tulokset näkyvät vasta usein puolen vuoden päästä, koska ihon napakoituminen perustuu ihon kollageenin uudelleenmuodostumiseen ja paraneminen voi viedä kaksikin kuukautta. Ei ole mikään hätähousun hoito vaikkakin tehokas.

    • Anonyymi

      Kävin puolitoista vuotta sitten laaserhoidossa. Tosi kivuliasta eikä mitään tuloksia. Jonkinlainen hermon tulehdus toiselle puolen kasvoja, koska kipu tuli korvaan ja silmään pitkäksi aikaa , eikä kestänyt kuumuutta.

    • Anonyymi

      Jumalan Terve! On tälläkin hetkellä synnit anteeksi "Jeesuksen nimessä ja veressä". Kohta taas heikkoudet ja huonoudet painaa tunnolla..

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14891
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3085
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3079
    4. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3076
    5. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3075
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3074
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3064
    Aihe