Netinfo huijaus

yritys65

Miksi yksikään lehti näistä kirjoita??? MOT asialle!
Sain juuri puhelun ystävälliseltä rouvaihmiseltä Netinfo palvelusta. Halusi taas päivittää yritystiedot. Istuin koneen ääressä ja tsekkasin nopeasti mistä palvelusta kyse, ja emme todellakaan ole olleet ko. palvelussa mukana. Rouva väitti kiven kovaan että viime vuonna olemme palvelusta maksaneet, mutta luovutti lopulta kun en suostunut perääntymään.

Viimeisen kuukauden aikana kyseiset yritykset ovat jälleen heränneet ja ainakin minua pommittaneet sinnikkäästi. suomen yritysrekisteri, yritysluettelo jne. kaikki huijari/koijareita.

Ensimmäisenä toimintavuotenamme 2006 menin tyhmyyttäni/tietämättömyytäni mukaan näihin koijarisoittoihin. Kantapään kautta opitaan jokainen yrittäjä tämä läksy. Harmittaa kuitenkin, kun tiedän uusien yrittäjien sortuvan näihin samalla tavalla tänäkin päivänä.

Aikanaan sain Suomen Yrittäjien lehdestä lukea directasta, päivä sen jälkeen, kun olin palveluun lähtenyt mukaan. Reklamoin directaa välittömästi ja onnistuin siitä pääsemään irti. Sama juttu noiden huuhaa .net ja .org domainia tarjonneidne kanssa..

Miten saataisiin MOT kiinnostumaan asiasta?

73

12762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nakit_muusi

      "Kantapään kautta opitaan jokainen yrittäjä tämä läksy."

      Pyh ja pah. Itse olen ymmärtänyt pysyä ulkona näistä virityksistä. Eli älä nyt kehtaa väittää, että jokainen yrittäjä olisi niin tyhmä että lähtee näihin kusetuksiin mukaan.

    • Roistot kuriin

      Toivota huijarit helvettiin, mitä niiden kanssa jauhaa.

    • vhyvonen

      tässä vähän faktaa parin päivän takaa... Netinfo:sta soitti pari viikkoa sitten mieshenkilö eka kerran ja tarjosi myös "tietojen päivitystä" ja kielsin laittamasta yritykseni tietoja.Hän soitti viime viikolla uudestaan ja kieltäydyin jälleen.
      Yllätys,yllätys hän lähetti silti laskun 70e alv! Soitin ja sanoin että en ole kyseistä palvelua tilannut! Lyhyesti voin kertoa että ei ollut helppoa saada perutuksi palvelua jota en ole edes tilannut!!!
      Käsittämätöntä että tällaisia HUIJARIFIRMOJA on olemassa!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Tehkä te kuten minä viekää asia poliisin tietoon.

    • ttuuntunut

      Tämä on vuosikaudet kestänyt ihan mahdoton ongelma.
      Ja tietysti tämä koskee eniten uusia yrittäjiä, kun eivät vielä tiedä pelin hengestä, eivätkä kehtaa lyödä luuria korvaan. Tämä on puhdasta hyväksikäyttöä.

      Osaisiko joku sanoa, miten ja mihin voisi tehdä aloitteen puhelinmyynnin kieltämiseksi lailla?

      Tuosta myyntitavasta on pelkkää harmia!

    • PUHELINMYYJÄ

      Onko mahdollista, että tekin ymmärtäisitte, että jostakin se leipä on saatava. Jos olet sossun leivillä, sinut luokitellaan valtion taakaksi yms.
      Esimerkiksi pienillä paikkakunnilla ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi työpaikkoja kaikille, ja lähimpiin kaupunkeihin kilometrejä sata.
      Kukaan ei pidä puhelinmyyjän virasta, se on VARMA.

      Toinenkin asia on varma. Se, että on olemassa myyjiä, jotka haluavat olla rehellisiä pelkästään sen takia, että asiakkaat olisivat tyytyväisiä. Uskokaa pois.
      Itse olen puhelinmyyjä, ja kysyn aina asiakkaalta puhelun / kaupan päätteeksi onko mieltä jäänyt askarruttamaan joku asia. Eipä ole ollut, kuten ei myöskään reklamaatioita.

      Sen tahdon vielä sanoa, että yrittäkää oikeasti ymmärtää, ME TEEMME VAIN TYÖTÄMME, koska muita vaihtoehtoja ei ole. Me emme ole robotteja, emme hirviöitä, emme murhaajia, meitä ei tarvitse kohdella kuin paskaa.
      Sitä nimittäin tapahtuu, vaikka kuinka yrität olla asiallinen, etkä väkisin myy mitään, mikä ei ole ostajalle hyödyksi!

      • ÄLÄ SOITA ENÄÄN

        Puhelinmyyjän pitää myös ymmärtää yrittäjiä, moni on totaalisen kyllästynyt jatkuvaan tyrkyttämiseen ja huijareihin, puhelut tulee usein myös hankalaan ajankohtaan, palaute voi olla sen mukaista.


      • nnt

        Meille soitettiin Netinfo nimisestä yrityksestä ja tarjottiin netti näkyvyyttä. Meillä puheluun vastasi virolainen toimitusjohtaja joka puhuu auttavasti suomea ja sanoiettä jos palvelu on
        ilmaista niin silloin asia ok,mutta ei tilannut maksullisia palveluita.
        Silti laskutus alkoi samantien.
        Olemme Virolainen yritys ,eli käyvätkö markkinat liian kuumiksi Netinfolle suomessa?


      • Anonyymi

        Eihän siitä ole kysymyt onko puhelinmyyjä, kysymys on siitä mitä myy ja miten myy. Kyllä he koulutuksen saavat miten myydään.
        Joten oli sitten missä tahansa ei huijata sentään asiakkaita


    • Wenniina

      Puhelinmyyjälle: Miksi te ette ymmärrä sanaa EI?

      Ja yrittäjäksi aikoville: ÄLKÄÄ laittako koskaan puhelinnumeroitanne yrityksen perustamispapereihin. Silloin vältytte näiltä roistoilta.

    • PUHELINMYYJÄ

      ROISTOILTA? Me myyjätkö niitä roistoja olemme?

      Nämä asiat sentään pystyy sopimaan, toisin kuin sen, että esimerkiksi kampaamossa tyrkytetään mallia, joka kampaajan mielestä takuulla sopii, mutta lopputulos näyttääkin haikaran perseelle.

      Wenniinalle, me puhumme suomea, me ME YMMÄRRÄMME sanan ei.

      ME EMME OLE SAMANLAISIA. Kukaan. Olit sitten yrittäjä tai tällainen säälittävä puhelinmyyjä. Papitkin pitävät saarnoja joista voi olla montaa mieltä.

      Se on myös huomioitava, että kun sanotte kyllä, se on kyllä. Laitetaan vaan, niin laitamme. Meille ei ole annettu koulutusta, jossa opittaisiin kuulemaan, milloin asiakas todella haluaa tuotteen/palvelun, milloin ei. En minäkään heti aamulla herättyäni tiedä, että haluanko esimerkiksi tilata uuden lehden jos joku soittaa ja tarjoaa? Varsinkaan jos tuote on tuntematon, eikä malteta kuunnella mitä asia koskee.

      Nykymaailmassa on ihmeellistä, että pelätään kaikkea, ja joukolla.
      Jokaiseen ratkaisuun on näköjään aina ongelma!!

    • Netinfo on huijari

      Netinfo soitti yritykseeni tänään. Myyjä kyseli, että ovatko tietoni muuttuneet ja että saako nämä tiedot olla? Kun kysyin mistä on kysymys, myyjä kertoi että olen palvelussa ja että viime vuotinen laskukin on maksettu.

      En ole koskaan liittynyt tai maksanut netinfoon. Jos olisin vastannut kysymykseen, että "Saa", niin lasku olisi lähetetty varmasti. Nämä ovat todellakin huijaussoittoja. Jos jaksatte, ilmoittakaa Poliisille. Näistä huijarifirmoista on jo paljon keskustelua netissä.

      Puhelinmyyjille: Miten kehtaatte olla huijauksessa mukana?

    • Neiti Näpsä

      Härskiä touhua!
      Tänään soitti ihan asialliselta vaikuttava naishenkilö Googlen hakupalvelusta ja pyysi saada tarkistaa yritykseni tiedot.
      Huokaisten sanoin, että tehdäänpä se nopeasti sitten, jos se ei maksa mitään. Hän vakuutti, ettei maksa, jos tiedoissa ei ole korjattavaa.
      Ja kas kummaa, heti toinen tieto oli väärin!
      Yritykseni, joka on kolmattakymmenettä vuotta ollut samassa paikassa ja osoitteessa, olikin muuttanut yhtäkkiä osoitetta. Vielä viime viikolla osoite oli oikein Googlessa! Korjattava tieto siis, joka olisi maksanut.
      Sanoin muutaman valitun sanan ja löin luurin kiinni.
      Tuntihan siinä sitten vierähti, että sain korjattua Googleen oikean osoitteen takaisin.....järjettömän vaikeaksi tehty sekin.
      Onko muille sattunut samanmoista? Päätelmäni mukaan puhelinmyyjä siis
      oli etukäteen muuttanut tietojani, jotta saa rahaa kynittyä minulta!
      Varokaa!

    • wexivi

      Minullekin tuli tänään soitto tuosta Netinfo-palvelusta. Soittaja väitti, että olemme maksaneet palvelusta viime vuonna. Tarkistin jälkikäteen tuon maksun ja eihän sellaista löytynyt.

      Onneksi sanoin, että emme tilaa mitään maksullista. Saa nyt nähdä tuleeko laskua.

      Löytyykö ketään joka olisi oikeasti hyötynyt näistä luettelopalveluista?

    • Mötkö

      Hei kaikki rakkaat yrittäjät!
      Kuten tuolla on aikaisemmin sanottu, me puhelinmyyjät olemme VAIN IHMISIÄ! Ja se "rouvaihminen" kuka teille soitti on todennäköisesti ollut uusityöntekijä tai harjoittelija. Kukaan ei ole seppä syntyessään ja väärinkäsityksiäkin sattuu, onneksi asiat voi aina oikaista. Voisitte te yrittäjät koittaa olla edes kohteliaita, mikäs sen mukavampaa kun pitkin työpäivää kuunnella sitä,kun "herrat" huutaa naamapunaisena miten paskoja ihmisiä me ollaan, tai vaihtoehtoisesti heittäydytään huorittelemaan. Ainahan se kannattaa ottaa huomioon, että myös se puhelinmyyjä voi olla juuri sinun potentiaalinen asiakas.
      Ei miulla muuta, Kiitos :)

      • vrwefwer

        Eikö mene jakeluun että 59/60.. ei vaan 60/60 näistä soitoista on yrittäjälle turhia! JOKAINEN yrittäjä osaa itse etsiä tarvitsemansa palvelun jos semmoista haluaa käyttää.

        Ole tässä sitten kohtelias kun päivässä tulee 5-10 kertaa soitto tuommoisesta lafkasta ja seuraavana päivänä uudestaan SAMOISTA lafkoista. Lisäksi kyse on joka kerta täysin kusetuksesta EI SIIS mistään väärinkäsityksestä. Miten voi joka helvetin tapauksessa olla väärinkäsitys että muka on käytetty palvelua ja maksettukin siitä, kun ei ole käytetty eikä ole maksettu?! Nuo kusetuslafkat vain poimivat tietoja jostain ja sitten väittävät yrityksen olevan mukana palvelussaan. Toivovat että yrityksessä ei olle perillä mitä palvelua on tilattu ja mitä ei ja sitten epähuomiossa mennään sen kummemmin tutkimatta "jatkamaan" tätä kusetushommaa.

        Haistakaa v*ttu!


    • Huijarihuora

      Voi hyvä perse! Nyt on pakko kommentoida, meinaa ihmisten tyhmyyys niin vituttaa! Oikeasti; EI KAIT NE YRITTÄJÄT NIITÄ OMIA TIETOJAAN SIELLÄ IHAILE, SE ON PALVELUS ASIAKKAALLE! Haloo!! Ja ei se yritys olisi yli 10 vuotta toiminut jos 1. Sillä ei ole asiakkaita jotka oikeasti käyttävät palvelua 2. Jos ne vaan huijaisi ja ihmisiltä riistettäisiin rahat.! Ehkäpä siinä vaiheessa tämäkin yritys ois jo kaatunut.

      Ja miljoonatta kertaa; myyjät=ihmisiä. Millä helvetin oikeudella täällä yleistetään ja haistatellaan vittuja?! Oikeasti; kaikki ei huijaa! En mene vannomaan että kukaan ei huijaisi koska joo näitä huijausyrityksiäkin on ja on varmasti olemassa myyjiä jotka epärehellisin keinoin hankkivat itselleen ne provikat tilauksista. Mutta ei kaikki palvelut/myyjät toimi sillä tavalla. Uskokaa tai älkää mutta se on totuus! Ja sillä perusteella että jostain syystä joudut tekemään tätä paska duunia, se tekee sinusta hirveän roiston, huijarin, huoran jne.. Huh huh. Onneksi on olemassa myös asiakkaita mitkä ovat mukavia ja ymmärtäväisiä vaikka suurin osa onkin just tämmösiä idiootteja.

      Ja nämä yrittäjät jotka sanovat että ei ne välitä ollenkaan siitä että mistä asiakkaat löytää tiedon tai että tuleeko niitä asiakkaita edes; toivon että teidän yritys menee konkurssiin, ja tuolla tahdilla varmasti meneekin. Onko muuten käynyt mielessä että on myös niitä yrityksiä mitkä huijaa? Ja monesti kuulee että on konkurssi tullut viime kauden aikana; No meidän HUIJARIPASKAROISTOHUORA-FIRMA on pyöriny jo yli 10 vuotta! Ja on myös tyytyväisiä asiakkaita; että repikää siitä!

    • H-hommia

      Näistä puhelimitse meille yrittäjille tarjotuista "palveluista" on 90% on humpuukia ja loput 10% enemmän tai vähemmän huijausta tai sen yritystä. Promillen verran saattaisi olla hyödyllistä, mutta minun työaikani ei riitä sen tarkempaan selvittämiseen.

      Kun sinulle tarjotaan näitä "näkyvyyspalveluja", niin mietippä hetki, esim. haetko / oletko edes joskus hakenut SUORAAN tietoja ko. palvelun avulla? Minä en ole, enkä usko että asiakkaanikaan meidän tietoja sieltä hakevat.

      Joskus, aikana ennen älypuhelimia, jouduin soittamaan puhelimella 118-palveluun, nyt älypuhelimen ja internetin sisältävän liittymän aikana en enää moneen vuoteen.

      Joskus joudun käyttämään Eniron tai onko se nykyään Fonectan hakua, koska minulla on asiakkaina yritysten lisäksi yksityishenkilöitä. Siihen rekisteröityminen maksoi aikanaan muistaakseni 25 centtiä ja sillä kertamaksulla toimii hyvin edelleen.

      Googlella löytyy 99,9% yrityksistä, jos ei löydy, niin ei ole sitten väliäkään. Harmi vaan, että nämä humpuukipalvelut monesti tulevat google-hauissa etusivulle sotkemaan hakutuloksia.

      Minä ilmoitan näille puhelinmyyjiiksi tunnistamilleni heti puhelun alussa, että en osta enkä mitään taloudellisia sopimuksia puhelimessa. En ala sen isommin perustelemaan kantaani enkä jatka keskustelua puhelinmyyjien kanssa.

      Vaikka näitä puheluja on tullut runsaasti, niin lähes 20 vuoden yrittäjäurani aikana en kertaakaan ole toiminut vastoin periaatteitani ja en myöskään ole näistä isompaa harmia saanut.

    • riku...

      Huijausta koko homma tyysti, olin noissa hommissa hetken aikaa eikä tuollainen toiminta, oli sitte väitetty kuinka lainmukaiseksi tahansa sovi minun arvomaailmaani.
      Pitäkää yrittäjät päänne, jos ette halua ja tiedätte ettette ole olleet palvelussa mukana, niin silloin te olette oikeassa!
      Jos nimi ei kuulosta tutulta nii ei kannata lähteä mukaan..
      Saisikohan tästä jotaki lakipykälää mikä kieltäisi tuollaisen kaupustelun?
      Tai samanlaista soitonestoa kuin kuluttajilla on lehtimyyjille.

    • Parempi katsoa

      Juuri äsken naisääni visersi samat tarinat, miten hyvin yritys nousee esille heidän palvelussaan, että laitetaanko vuodeksi eteenpäin. Pyysin aikaa tarkistaa tiedot,
      koska yritys vaikutti ihan oudolta, tällaisen kanssa en muistanut olleeni tekemisissä.
      Koijari asialla?

    • vanha yrittäjä

      Järjestään kaikki hakupalveluja myyvät yritykset käyttävät samaa huijjausmenetelmää "Teillä on hakupalvelussamme tällaiset tiedot, kai jatkamme tänäkin vuonna"
      Laki ei kai kiellä valehetelemasta yritykselle.
      Ongelma lienee siinä, että nämä hakupalveluyritykset ostavat markkinointipalvelun moraalittomilta provikapalkalla toimivilta puhelinmyynti yrityksiltä ja puhelinmyyjiltä.
      Siellä ei kiinnosta palvelun ostajan maine, kunhan saadaan laskutusta ja sitäkautta
      palkka juoksemaan keinoja kaihtamatta.

    • perinteet arvossaan
    • Wenniina1

      Puhelinmyyjälle Eikös se ole roistomaista touhua kun asiakas sanoo Ei ja silti laskua pukkaa??

      Ei on aina Ei ja silloin ei lähetetä laskua. Menikö perille?

    • rakennusalalla

      Ihan samaa sontaa ne kaikki tuputtaa, ystävällinen ääni "hei, onko hetki aikaa... blaablaablaa.. tarkastellaan vin tietoja..jatketaanko TAAS vuosi...
      että jumaperkele sapettaa se kusetusliirumlaarum niin paljon että
      koen sen oikeudekseni ilmoittaa vähän töpäkämmin sille kusettajamyyjälle
      mielipiteeni hänestä jos SE lo-life skumbag (tähän mennessä jokainen noista soitoista, joku 10 kpl viikko useamman vuoden ajalta) minua yrittää kusettaa.

      tuossa ylempänä yksi semmoinen puolusteli alaa mutta eipä vielä ole yhtään
      tyytyväistä asiakasta tähänkään ketjuun tullut vaan tilasto näytäisi olevan
      joku 1000:1 kohden että ne ovat kaikki kusetuksia. )minulla kokemusta 500kpl vuosi useammalta vuodelta)

      joten enpä koe olevani velvollinen kohteliaisuuksiin jos joku minua yrittää kusta silmään vaan palaute on sen mukainen ja takuulla soittajalla on seuraava vartti paha mieli..

      Yrittäjä 20v

      • Reilu meininki

        Jatketaanpa ketjua varoitukseksi muille:

        Yrittäjälle tuli puhelu, jossa soittaja kysyi, että jatketaanko taas
        ilmoitusta Netinfossa samoilla tiedoilla kuin ennenkin. Yrittäjä, joka on ollut mukana vastaavassa palvelussa (ja oletti tästä olevan kyse) lupautui jatkamaan
        mainostusta sivulla.

        Puhelun jälkeen heräsi epäilys, että olikohan kaikki ihan siten, kuin puhelinmyyjä väitti. Katsottiin yrittäjän tiedot Netinfon sivulta ja kuinka ollakaan, sieltä puuttuu täysin yrittäjän toinen päätoimiala!
        Eli missään nimessä yrittäjä itse EI ole tietoja Netinfon sivuille antanut, vaan nämä on poimittu jostain netin (ilmaisesta) yritystiedosta. Jopa yrittäjän OMILLA nettisivuilla olisi ollut enemmän tietoa toimialasta, jos Netinfossa olisi nähty edes HIEMAN vaivaa vastineeksi rahastukselle!

        Tutkimalla hieman netinfon sivuja, selviää, että siellä todellakin on monen yrittäjän tiedot jo valmiina (tosin hyvin puutteelliset). Tällä perusteella sitten kysytään, että jatketaanko palvelua (kun kerran olette jo asiakas ja on näin ja näin paljon kävijöitä ollut sivuilla).

        Soittelu netinfon asiakaspalveluun tuotti lopulta tulosta, mutta siitäkin tämä firma laskutti 45 euroa puhelinlaskun kautta! Eli huomatkaa, että heidän asiakas"palvelu" veloittaa lähes 2 eur/minuutti!


    • passat10

      pitäisi tehdä yhteiskanne näistä koijareista

      • Sinnikäs yrittäjä

        NetInfo, Suomen Yritysrekisteri, Suomen 118 ja muutama muu ovat saman "yrittäjän" aputoiminimiä. Googlatkaa Endora Oy Kuopiosta. Vähän tutkimalla saatte myös selville toimitusjohtajan ja hallituksen. Suosittelen suoraa reklamaatiota, koska tämän Endoran toiminta on röyhkeää ja perustuu tahalliseen väärinkäsitykseen. Lafka teki kohtalaisen liikevaihdon mutta Kauppalehden mukaan tappiollisen tuloksen. Tein firmasta rikosilmoituksen, koska SYR:n nimissä tuli lasku vaikka vastasin ei joka kysymykseen. Pistäkää muutkin vaan poliisia asialle, jos yrittävät huijata!


      • M. Kivinen

        tehdään yhteiskanne! tänään ja viime viikolla kaksi kertaa sama firma ja kolme "laskua"


    • Yrittäjä

      Taas on firman puhelimeen tullut viime päivien aikana useita puheluita netinfosta, sekä muista vastaavista yrityksistä. Saas nähdä joutuuko taas ongelmiin, vaikka kuinka sanoo EI.

      http://www.yritystele.fi/yritykset/perustettu/982795


      Googlen kautta pääsee suomen yritystelen sivuille, joka kertoo montako muuta firmaa kyseisellä henkilöllä on. Kolmannen sivun puolelle menee ja lähes kaikissa sama osoite.

    • tuttutaksi

      Todella härskiä toimintaa netinholla!
      Minulla on taksifirma. Kuljettajalleni oli soitettu autoon ja sanottu, että vain tarkistetaan, että netissä olevat tiedot ovat oikein. Kuljettaja sanoi, että hän on vain töissä, eikä hänellä ole mitään valtuuksia tähän. Soittaja sanoi, että kyllähän sinä tiedät, ovatko lukemani tiedot oikein, jolloin hän sanoi, että oikein ovat. Sitten soittaja kysyi vielä kuljettajan nimen ja kiitti.
      Viimeviikolla posti toi laskun 173,60€.
      Nettiin oli laitettu firman vastuuhenkilöksi kuljettaja!

      Saman netinhon sivulla on useiden autoilijoiden osoite päin persettä!
      Eräs 6.v-sitten kuollut autoilija on edelleen sivuilla! Onkohan häneltä saatu nykyistä yhteystietoa, että voisi päivittää!?

      ps. Miksi autoilijan osoite pitäisi näkyä netissä!?

      Soitin asiasta heti laskun saatuani poliisille, mutta hän ei ollut kovin halukas lähteä asiaa kaivelemaan!?
      Huomenna menen käymään po. laitoksella ja teen tutkintapyynnön!

    • rehellinen yrittäjä

      Sama homma täällä, todella törkeää toImintaa. Moneen kertaan puhelimessa ilmoitettu että ei tilata, ei lähdetä mukaan ja yllätys yllätys, lasku pamahtaa luukusta. Lukuisiin sähköposteihin ei vastata ja super yllätys yllätys, perintäkirje pamahtaa luukusta. Joten on "pakko" soittaa maksulliseen numeroon, johon kyllä vastataan HETI. Yllätys yllätys "peruutus" ei onnistu kun en ole "tilaaja" . Miten voi olla tilaaja, jos ei ole tilannut mitään???
      Olivat siis soittaneet miehelleni työmaalle ja hän näin ollen on "tilaaja", vaikka on moneen kertaan sanonut ei myyjälle. Itselläni on yrityksen nimenkirjoitusoikeus, joten olen yhtälailla oikeutettu tekemään "peruutuksi" yrityksen nimissä. "Asiakaspalvelu" sanoi tarkistavansa "myyntipuhelun", joten jään odottamaan tätä "pelättyä" OK-perinnän perintäkirjettä. Koko suomen netinfoa ei löydy ytj:stä ollenkaan, eikä myöskään perintätoimisto OK PERINTÄÄ, jolla muistutuslaskussa uhkaillaan. Eli jollei koko yritystä ole olemassa, miten se voi laskuttaa yrityksiä?
      Olen ottanut MOT ohjelmaan yhteyttä, jospa he tekisivät näistä kusipäistä vihdoin jutun. Olen myös ottanut poliisiin yhteyttä ja olen tekemässä asiasta rikosilmoitusta. Rikosilmoituksia oli siellä jo ennestäänkin tekeillä ja oletettavasti niitä tulee kasapäin lisää.
      Toivottavasti tämä vitsaus saadaan viimein loppumaan. Kuinka paljon ihmiset joutuvat käyttämään aikaa ja energiaa aivan turhaan selvittääkseen näitä asioita ja kuinka monet eivät sitä jaksa vaan maksavat kiltisti laskun ja elättävät näitä huijareita !!!

      • heihei611

        Netinfon lasku tuli tännekin, vaikka ei ole tilattu sieltä mitään palvelua. Täyttä kusetusta koko homma. Mitään laskuja en maksa, vaan katson homman loppuun asti. Myös asiakaspalveluun on annettu palautetta. Eiköhän tässä olisi jo ryhmäkanteeseen aihetta.


      • Me mig pengar
        heihei611 kirjoitti:

        Netinfon lasku tuli tännekin, vaikka ei ole tilattu sieltä mitään palvelua. Täyttä kusetusta koko homma. Mitään laskuja en maksa, vaan katson homman loppuun asti. Myös asiakaspalveluun on annettu palautetta. Eiköhän tässä olisi jo ryhmäkanteeseen aihetta.

        Meillekin tuli tänään 1200 € lasku. Joku "rouva" oli soittanut keskukseemme jossa vastasi tuuraaja ja halusi tarkistaa yhteystietomme. Sen jälkeen laittoi luurin kiinni ja lasku meille. Kiistin toki laskun ja soitin eksin asiakaspalveluun mutta siellä ei vastata ja 020 alkuine numero viittaa siihen että se oli maksullinen puhelu. Näin saavat rahaa vaikka ei laskua maksaisikaan.


      • Aiheeton lasku
        heihei611 kirjoitti:

        Netinfon lasku tuli tännekin, vaikka ei ole tilattu sieltä mitään palvelua. Täyttä kusetusta koko homma. Mitään laskuja en maksa, vaan katson homman loppuun asti. Myös asiakaspalveluun on annettu palautetta. Eiköhän tässä olisi jo ryhmäkanteeseen aihetta.

        Ne on alkanu laittaa laskuja ihan randomilla kaikille. Meille ei tullut edes sitä perinteistä päivitetään vain tietoja -puhelinsoittoa.


    • emil10

      mulle netinfo lähetti viestin jostain reklamaatio jutusta täyttä kusetusta koko juttu

    • yrittäjä again

      jep, numero tosiaankin on maksullinen. Sähköposteihin ei kukaan vastaa ja on pakko soittaa. Parin minuutin puhelu maksoi noin 4 e ja vielä toiseen kertaan 4 e, kun mieheni joutui sinne soittamaan, kun "en kelvannut peruuttamaan """"tilausta"""", koska en ollut """""tilaaja""""", toisin sanoen en ollut langan päässä kun kusetus puhelu tuli. Joulukuun lopussa yrityksestä oli tullut useita rikosilmoituksia, olisi hauska tietää mikä on tämän päivän tilanne. Nämä kaikki "paskalafkat" suomen 118, netinfo jne.... ovat saman yrityksen alla. Ihmettelen tosiaan miten tuollainen toiminta voi Suomessa jatkua, käsittämätönä....

      • Yrittäjä täälläkin

        Juu sama peli jatkuu edelleen.... Itse taistelen parasta aikaa näiden apinoiden kanssa, 600€ lasku pamahti luukusta, en todellakaan ole maksamassa laskua.... Ei voi muuta sanoa että käsittämätöntä touhua


    • Yrittäjä

      Miten nämä taistelut perusteettomista laskuista ovat päättyneet? Miten nämä voittaa varmimmin ja helpoimmin?

    • heka6

      Täällä sama juttu meneillään. Naurettavaa sekin että heittävät laskun summaksi ihan mitä sattuu eikä tuo palvelu ole minkään arvoinen! Puheluissa he eivät edes mainitse että ovat myymässä jotakin.....

      • yrittäjä

        Ihme tapahtui... Soittivat meille perään ja oikein pahoittelivat asiaa. Ilmeisesti kyseisestä lafkasta on tehty paljon rikosilmoituksia.
        Rikosilmoitus ja laskun kiistäminen sähköpostilla. Jätä sähköpostiviesti todistusaineistoksi. Puhelinnumero on maksullinen ja siitä ei jää mitään todistusaineistoa jollei sitten itse nauhoita puhelua, mutta itselleni sinne soittaessa puhelimen päähän sattui sellainen savoa jänkyttävä taulapää ettei mitään rajaa eli hommasta ei tullut yhtään mitään, varsinkin kun oli jo valmiiksi aivan raivossani kun moneen sähköpostiin ei oltu vastattu ja tiesin soittaessani numeron olevan maksullinen. Toiminta on niin törkeää.
        Toivottavasti näiden veijareiden toimintatapoihin jokin taho puuttuu ja pian.

        Palvelu ei todellakaan ole minkään arvoinen ja nettisivut ovat suorastaan surkuhupaisat. Itseäni huvitti kun meillä sattui olemaan suomen 118 lasku, joka muuten kuuluu samaan paskaryhmittymään, lasku on tasan tarkasti samasta tulostimesta kuin suomen netinfon lasku, samoilla fonteilla ja aivan samankaltainen. Todennäköisesti samat ihmiset istuvat siellä luurit korvilla ja vastailevat kaikkiin tämän hakemistopalveluryppään puheluihin. Pitää olla skarppina, että muistaa vastata puhelimeen oikealla nimellä....


      • yrittäjä myös
        yrittäjä kirjoitti:

        Ihme tapahtui... Soittivat meille perään ja oikein pahoittelivat asiaa. Ilmeisesti kyseisestä lafkasta on tehty paljon rikosilmoituksia.
        Rikosilmoitus ja laskun kiistäminen sähköpostilla. Jätä sähköpostiviesti todistusaineistoksi. Puhelinnumero on maksullinen ja siitä ei jää mitään todistusaineistoa jollei sitten itse nauhoita puhelua, mutta itselleni sinne soittaessa puhelimen päähän sattui sellainen savoa jänkyttävä taulapää ettei mitään rajaa eli hommasta ei tullut yhtään mitään, varsinkin kun oli jo valmiiksi aivan raivossani kun moneen sähköpostiin ei oltu vastattu ja tiesin soittaessani numeron olevan maksullinen. Toiminta on niin törkeää.
        Toivottavasti näiden veijareiden toimintatapoihin jokin taho puuttuu ja pian.

        Palvelu ei todellakaan ole minkään arvoinen ja nettisivut ovat suorastaan surkuhupaisat. Itseäni huvitti kun meillä sattui olemaan suomen 118 lasku, joka muuten kuuluu samaan paskaryhmittymään, lasku on tasan tarkasti samasta tulostimesta kuin suomen netinfon lasku, samoilla fonteilla ja aivan samankaltainen. Todennäköisesti samat ihmiset istuvat siellä luurit korvilla ja vastailevat kaikkiin tämän hakemistopalveluryppään puheluihin. Pitää olla skarppina, että muistaa vastata puhelimeen oikealla nimellä....

        Netinfo huijaa yrittäjiä, meillekin tuli lasku vaikka kieltäydyimme palvelusta. Väittivät että puhelut on nauhoitettu, mutta kas kummaa niitä nauhoja ei koskaan ole löytynyt. Yrityksestä on vaikea päästä eroon, ei siis millään, tosiaan se reklamaatio pitäisi antaa sinne kirjeitse, mutta se ei kuulemma poista maksu velvoitetta, olen laittanut sähköpostia, ollaan oltu puhelimella yhteydessä. No ei se mitään, marssin tuossa huomenna poliisilaitokselle ja teen yrityksestä rikosilmoituksen, en nimittäin todellakaan tule maksamaan heidän lähettämää laskua.


    • huijata on yritetty

      Sama paskalafka yrittää huoijata myös meitä. Eivät ottaneet yhteyttä vaikka reklamoin laskusta ja pistivät laskun perintään. Jätin nettisivuille ilmoituksen (samalle mille olin tehnyt reklamaatioita) että olin kiinnostunut palvelusta. Ei kestänyt kauaa kun soittivat.
      Meidän yritykseen oli soitettu puhelinvaihteeseen ja kyselty tietoja.
      Lasku 600 euroa ja risat tuli. Kun kysyin että missä tilausvahvistus, joka pitää lain mukaan lähettää, niin ei löytynyt. Sanoivat että kaikki nauhalla. Pyysimme nauhotetta, mutta se olisi maksanut 300 euroa ja se olisi pitänyt maksaa ennen nauhoitteen toimittamista. Arvaa maksoinko
      Firmassa myynnistä vastaava henkilö on Laitinen ? puhelin 044-7126412. Netinfo/TeleStar/ym...

    • NetInfo

      Keskukseemme soitettiin viime vuoden lopulla ja tuolta samaisesta firmasta mieshenkilö alkoi päivittelemään tietoja jne. Ei kysellyt onko puhelimessa henkilö joka voi sopimuksia tehdä...tai saatika edes kertonut, että tässä jotain ollaan myymässä/tekemässä sitovaa kauppa sopimusta.

      Pari päivää myöhemmin toimiston ja respassa olleen henkilön nimellä tulee 600 euron lasku. Soitamme firmaan ja kerromme, että tilausta emme ole tehneet. He lupaavat kuunnella nauhoitteen ja palata asiaan 2 viikon kuluessa. Laitamme myös itse respan näkemyksen asioista heille sähköpostilla (vielä samana päivänä) ja pyydämme poistamaan laskut. Kerromme heille myös, että heidän täytyy olla tietoisia sopimusta tehdessään, että langan päässä oleva henkilö on myös sellainen joka voi sopimuksia tehdä.

      2 kuukautta(!!) myöhemmin firmasta soittaa naishenkilö joka kertoo, että heillä on tallenne, jonka mukaan kaupat ovat syntyneet ja että hän ei voi tuota tilausta perua...mutta he voisivat tulla hieman vastaan ja tehdä tarjouksen, että toimistomme tietoja näkyisi vähemmän ja hinta olisikin vain 80 eur. Koska aluksikaan ei ollut mitään sopimusta edes syntynyt (heidän tallenteistaan huolimatta) niin emme suostuneet. Tiedustelimme, että onko respassa ollut kertonut olevansa henkilö joka voisi sopimuksia tehdä (yms.). Tämä naishenkilö ei mukamas osannut sanoa mitä nauhalla oli ollut...hän ei itse ollut sitä kuullut..vaan esimies, jolta hänen täytyi nyt vielä asia tarkistaa...että miten se siellä oli.

      Naishenkilön puhelusta 2 päivää myöhemmin saamme ilmoituksen, että laskumme on nyt mitätöity ja tilaus purettu.

      Että näin... täysin huijausta koko firma. Ei todellakaan kannata maksaa mitään.

    • Huijjarit

      Eiku rikos ilmoitus ellei netinfo
      ne mitätöi tota laskua, sitten tuli heti putkeen toinen suomen 118 , ja eiku rikosilmoitus kanssa jos ei mitätöi laskuja. kun ei uskota sanaa EI !!!

    • Huijarit!!

      Mulle aivan järetön puhelinlasku ku yritin selvittää asiaa asiakaspalveluun soittamalla. Yritin pyytää et sais johtajan puhelimeen, mutta tämä petri siltakoski on kyllä piilottanut itsensä hyvin. Löytyiskö suoraa puhelinnumeroa? Naiset vaan asiakaspalvelussa sekittää että ei siltakoski ole tavattavissa eikä puutu tällaisiin selvityksiin " meillä asiakaspalvelussa valtuudet hoitaa asiat", mut ei se mihinkään siinä ainakaan mulla hoitunut. Selvitän lakimieheltä tota puhelinlaskua.

      • sadcsdfv

        Tuli mulle tänään iltapäivällä puhelu numerosta 0451728050. kirjotin sen kuukleen ja ja joku väitti että olisi Netinfon numero. Langan toisessa päässä joku naisääni puhu kuitenki 118:sta. En pannu merkille oliko se finder118 vai 118 numeropalvelu vai suomi118 (koska niitähän on feikkiversioitaki). Vastasin vaan omalla etunimellä. Ihan puhelun aluksi ennen ku soittaja oli ees esitelly ittiään tökelti sielä että osotehan oli tämä ...kyläntie...... piip. Sitten jotain että ootta näimmä perustanu yrityksen ja minkhän ala yritys tää on. No kerroin sille minkä alan yritys on juuri siirtynyt minulle.
        Olin siinä koko ajan hilikulla että sulenko puhelimen ku vasta olin joutua kuseen ko kuuntelin liian kauan 16100:N lipevääänistä huoraa ja suostuin tilaamaan tutustumispaketin, joka oiskin sitten ollut tilausvahvistus, Sen onneksi peruin smaan tien.
        No niin sulin kuitenki sen puhelimen ku sitä puhelua oli manne 42 sekkaa. Ei yrittäny enää toiste soittaa tuosta numerosta


    • Kiki_19

      Nimi on hieman muuttunut, Info-netti.com, mutta sama meininki jatkuu "tarkistetaan nämä teidän tiedot....joo sopimus voidaan pistää päättymään toukokuussa." Sitten tulee PDF jossa tiedot. On kätevästi TARJOUS/TILAUS ja jos niitä lähtee kommentoimaan niin tulee tehneensä 600 euron tilauksen.

      Kun et palaa asiaan niin alkaa armoton soittorumba useista eri numeroista joihin ei voi soittaa takaisin. Nyt on numerot estetty, lakiasin- ja talousosastoon oltu yhteydessä. Jos tuollainen valelasku tulee menee sen selvittelyyn aivan tolkuttomasti aikaa. Miten tätä toimintaa ei saada kuriin?

    • TestattuJaToimii

      Markkinointikielto toimii yrityksilläkin. Laadi kirje, virallinen allekirjoitus siihen ja se pdf:nä ensin sähköpostilla vastaanottokuittaus lukukuittaus laskuttavalle yritykselle eli tässä Netinfon tapauksessa Endora Oy:lle (y: 1928657-1, jonka alta löytyy jos jonkinlaista aputoiminimeä) sekä postitse.

      Sähköpostiin maininta että lähtee myös postitse. Laskulta löytyy yleensä jokin sp-osoite. Mahdollisesti palautuvaa kirjattua kirjettä ei kannata avata, koska se on todiste lähetyksestä. Tavallinen kirjekin ytj:ssä olevaan osoitteeseen käy - kuoresta vain kannattaa ottaa itselle kopio ja lähetyspäivä muistiin. Myös vastaanottokuittaus ja mahdollinen lukukuittaus kannattaa ehdottomasti säilyttää.

      http://www.tietosuoja.fi/fi/index/ajankohtaista/tiedotteet/2013/05/yrittajallakinontietosuojaapuhelinmyyntitilanteissa.html

      Esim.
      MARKKINOINTIKIELTO
      Tietosuojavaltuutetun toimistolta saamamme ohjeen mukaisesti kiellämme yritystä X (y: xxxxxxx-x) ja kaikkia sen aputoiminimiä kohdistamasta suoramarkkinointia yritykseemme Y. Tämä kielto koskee kaikkea suoramarkkinointitarkoituksessa tehtyä yhteydenottoa kuten puhelinsoittoja, sähköpostiviestejä, tekstiviestejä, puheviestejä, ym.

      Toimii, koska rikkovat selkeästi lakia jos vielä markkinoivat.

      • LaskuaOdotellessa

        Nyt puhelu tuli nrosta 0503432215.
        Laitoin tekstiviestin takaisin, että en tilannut mitään ja minulla on todistaja. Jos tulee lasku, niin teen välittömästi rikosilmoituksen.


    • tympääntynyt

      tuttua juttua. Melkein päivittäin soitellaan. Minäkin vahingossa lähdin mukaan uutenayrittäjänä. Nyt olen kohteliaasti kieltäynyt alkutekijöissä.

    • purumka

      Terve kaikille, onpas hujaus koko netinfo. Sen netinfon takia jouduin lopettamaan koko oma toimitaa. Olkaa hyvät ihmiset varovaiset! Todella neuvostoliittotyyppinen toiminta niillä on. Jää vaan ihmetellä.

    • Jatkoaseuraa

      No terve,
      Sivusta seurailen, miten tuttavaperhekin joutunut tämän netinfon hyökkäyksen kohteeksi. Tuntuu kaukaa haetulta mutta tosiasiat läheltä nähneenä, netinfo on hyvin perehtynyt asioihin. Perheessä tehtiin toiminemellä töitä ja netinfo oli naamioitunut firmaksi mihin töitä tehdään, tästä on tallenne. Menossa kiireellinen terveyteen liittyvä hoitotoimenpide ja netinfo soittaa tähän hetkeen, numero katsotaan ja näyttää siltä mitä odotetaan, kuitenkin puhelun asia koskee sen yrityksen toimintamalleja mikä on työn tilaaja. Tämä on siis sattumien summa. Sitten tulee lasku kotiin ja sitä ihmetellään mikä tämä on? Sähköposti netinfolle ei tuota tulosta vaan pitää soittaa...Asiakaspalvelussa sanotaan, että Suomen lakien mukaan laskun voi perua vain yritys, eihän heillä ollut firmaa?? He tekivät töitä yritykselle jonka pitää näkyä,, Haetko sinä kaupasta työntekijät vai kaupan itse ja sen mitä se myy?? Melkoinen skeida koko homma. Asikaspalvelun nainen oli niin hyökkäävä puhelinkeskustelussa, että perhe päätti katsoa mikä laki oikein on. Toiminimi lopetettiin (ei ollut hääppönen) asianmukaiset ilmoitukset tehty eri paikkoihin ja jos määräaikaan mennessä ei ole tullut vastausta, perutaanko lasku, niin lasku maksetaan ja perään lähtee rikosilmoitus. Tässä hommassa näkyy olevan monenlaisia piirteitä mitä voisin kuvitella, että netinfo ei halua lööppeihin.
      Katsotaan siis miten käy. Perhe on valmis menemään loppuun asti.
      Itselle on jäänyt sen verran paha maku suuhun tästä, että en pidä ihmisenä yhtäkään puhelinmyyjää tästä lähtien. Oma lähtökohtani on, että kaikki on kusettajia, tämän tulette myös kuulemaan jos minulle soitatte, älkää siis turhaan soittako.
      Virhe oli ollut puhelinnumeron jääminen väärään paikkaan.

      • purumka

        Terve, iloinen viesti on se, että saa apua poliisilta. Kaikilla kansalaisilla on oikeus peruttaa sopimukset. Kun kirjoitin Net infolle, että teen rikosilmoitus, asiat tulivat hoidettu. Vaan rohkeasti ottakaa yhteyttä poliisille!


    • Aloittavatyrittäjä

      Täällä tapahtui sama juuri aloittaneelle toiminimiyrittäjälle.. Postiluukusta tuli maksukehotus Netinfolta ja alkuperäisiä laskuja ei ole koskaan tullun. Laitoin heti reklamaation Netinfolle ettei mitään sopimusta ole syntynyt. Sitten minulle soitti naishenkilö joka väitti että joku Soile myyjä on soittanut minulle 5.12.2016 ja olen tilannut puhelun yhteydessä määräaikaista palvelua... Minun mielestäni kukaan puhelinmyyjä ei ole edes joulukuunaikaan soittanu.. Nyt olen tehnyt asiasta rikosilmoituksen ja laittanut laskussa lukevaan penrinätoimistoon viestiä: Suomen perintäyhtiö Oy että olen riitauttanut laskun.
      Nainen joka minulle soitti sanoi että ovat kaikki puhelut nauhoittaneet ja vastasin vain että hyvä kun olen tehnyt rikosilmoituksen. Sitten nainen kysyi no mitäs poliisi sitten sanoi... Ja tosiaan laskun loppu summa oli yli 300€
      Voin sanoa että jos kyse olisi ollut pienemmästä summasta vaikka 30€ olisin voinut mennä vahingossa maksamaankin.. En todellakaan ole maksamassa heille mitään vaan vien asian loppuun asti koska mitään palveluita en ole mennyt tilaamaan. Toivon myös että kaikki muut tekevät asiasta heti rikosilmoituksen jos tämä ikävä juttu sattuu eteen..
      Todella kauan tämä huijarifirma on jatkanut toimintaansa kommenttien perusteella! Koska tälle tulee loppu!?

    • ihansamaapaskaaeripakete

      Samanlaisia nettinäkyvyysfirmoja on pilvin pimein. Agentti vielä väittää, että firmasi on ollut meidän listoilla ja sitä on klikattu niin ja niin paljon. Jos olet yhteenkään puljuun maksanut yhteistiedoistasi, seuraava kopio tiedot netistä ja se eka vuosi on ilmainen. Seuraavana vuonna haluavat päivittää tietoja ja jos annat myöntävän vastauksen, lasku tulee viikon päästä. Vähän päästä netti on täynnä firmasi tietoja ja kaikki vaan päivittävät yhteystietoja. Jos väität, että et ole ostanut palvelua, heillä on kuulemma nauhoitus puhelusta.
      Jos on, laki sanoo, että nauhoitus pitää tehdä tekniikalla, jonka voi soittaa puhelimessa asiakkaalle, ei sitä tarvi lähteä mihinkään kuuntelemaan.

    • Helphelphelp

      Voisiko joku kertoa mitä teidän tarinamme päättyi tämän yrityksen kanssa? Auttoiko poliisi? Jätitkö laskun maksamatta? Maksoitko laskun? Haluan tietää mitä tässä asiassa täytyy oikein tehdä kun tuollainen lasku on tullut postissa. Täytyykö yrittäjän niellä ja vain maksaa? Help!

    • HuijaritVastuuseen

      Näistä huijarifirmoista pitäisi tehdä joku julkinen valitus! Tai ainakin saada muut tietoiseksi, että ehkä tämänkaltaiset firmat eivät ole kovin luotettavia. Onko teillä mielessä miten tämä hoidettaisiin??

    • Nuori_yrittäjä

      Minulle soitettiin Netinfosta numerosta 044741923. Nainen kyseli ja varmisteli yritystietojani, jonka jälkeen ilmoitti, että tämä vuosi maksaa 140€ normaalisti niinkuin muilla yrityksillä. Yritti kovasti lopettaa puhelun.

      Kerroin, että ottaa minuun yhteyttä uudestaan, kosa en ole kuullut mitään kyseisestä yrityksestä. luin täällä kommentteja ja laitoin viestiä, etten ole kiinnostunut palveluista.

    • Uupunuttyöläinen

      Kiellä heti kaikki kaupat. He varmaan jo lähettävät sinullekin kuitenkin laskun kun olet edes vastannut puhelimeen.. itse uutena yrittäjänä en enään tiedä mitä tehdä kun lasku tuli kys firmalta makaumuistutuksena ja alkuperäistä laskua ei koskaan tullut. Tein rikosilmoituksen ja poliisi ei tietenkään tee mitään kun päätöksessä luki että lievä petoksen yritys, rikosta ei tapahtunut... nyt en enään tiedä mitä tehdä.. neuvoja jollain? Jätänkö vaan laskun maksamatta? Miten ihmeessä tuollaisen firman saa kuriin jos poliisiakaan ei kiinnosta? Todella kurjaa aloittaa yrittäjyys ja alkuun maksaa heti itsensä kipeäksi vaikka mitään ei ole tilannut. Nyt en vastaa enään kenellekään puhelimeen ellen tiedä kuka soittaja on.

    • AiriOrvokki10

      Tässä taistelen saman ongelman kanssa. Netinfo, Suomen Numerokeskus ja moni muu huijarifirma. Todellakin MOT voisi tehdä jutun. Yritän saada MOT väkeä kiinni ja annan vinkin.

    • Taistoon_toverit

      Taisto menossa täälläkin. Laskun saatuani, tein samantien reklamaation laskussa olevaan email osoitteeseen ja rikosilmoituksen. Suomen Netinfo on yrittänyt soittaa reklamaation jälkeen useita kertoja sekä laittanut txt viestin. Puheluihin ei kannata vastata, txt viestiin ei voi vastata :). Sain myös emailia, jossa he vaativat reklamaation lähetettävän postitse ja ilmaisivat että todiste sopimuksen syntymisestä löytyy puhelun nauhoitteesta. Pyysin lähettämään nauhoitteen suoraan poliisille, jotta rikostutkinta saadaan nopeammin päätökseen. Laskua en aio maksaa.

    • yöunetmenny

      Itse painin samassa mudassa. Haluaisin kanssa tietää oletteko jättänyt laskun maksamatta vai maksanut kiltisti? Onko joku oikeasti tietoinen nauhotettavasta materiaalista eli nauhoittaako ne oikeasti puhelut vai leikisti. Apua kaivattaisiin...

      • tapaittessiellä

        Suosittelen sinulle ihan oikeasti hakeutumista mielenterveyshoitoon, koska pääsi on kaikkea muuta kuin terve.


    • Turhautunutt

      Itselle soitti kans netinfosta, tarkistivat jtn tietoja. Sen jälkeen tuli lasku. Soitin sinne takas, kerroin etten ole tehnyt mitään tilausta. Heidän mukaan olen ja talenne löytyy. Rikosilmoitus tehty heti silloin. Laskun jälkeen tuli muistutus lasku. Seuraava on varmaan on sitten perintäkirje... En tiedä mitä tehdä. Pelkään että lähtee luottotiedot tai joudun maksaa koko paskan. Oliskohan mahdollista että useampi ihminen tekis yhdessä rikosilmoituksen (?). Tehoaisko se paremmin... Toi paska pitäs saada loppumaan.

    • Opiskelijayrittäjä

      Kaikkein rasittavinta tässä on tuo puhelijen määrä. Niitä sataa aivan älyttömästi ja osa numeroista on sellaisia että esimerkiksi Fonecta Caller ei sitä tunnista.
      Turhauttaa koko ajan vastailla turhiin puheluihin ja lisäksi se vie yllättävän paljon aikaa kieltäytyä näistä sekä keskeyttää aina asian jota on tekemässä.

      Puhelinmyynnissä pitäisi aina olla vähintään julkinen numero jotta Finder osaa ilmoittaa mikä firma on kyseessä ja osaat jättää vastaamatta puheluun. Tämä säästää kaikkien aikaa ja hermoja.

      Uusille yrittäjille ja yritystä harkitsevalle, kun olet yrityksen perustanut ja toimit yrityksen päätäntävaltaisen henkilönä, ei kuluttajansuoja suojele sinua. Yritysten välisissä asioissa vallistee käytäntö "Pacta sunt servanda" eli suomennettuna Sopimukset on pidettävä. Jos olet puolivahingossa sopinut jotain niin sopimuksesta on pidettävä kiinni. Tämä näiden toimijoiden toiminta joka on kuitenkin näinkin järjestelmällistä ja jossa myyjät yrittävät joskus jopa johdattaa tarkoituksellisesti harhaan tulisi saada jollain tasolla kuriin.

      Puhelinmyyjille, toivottavasti omatuntonne jollaintasolla kolkuttaa. Tilanne on yrittäjälle vähintäänkin ärsyttävä. Kyllähän sinuakin raivostuttaisi jos kotiisi tulisi yli 100 € lasku ilman syytä ja kuluttajasuojasi napsaistaan sinulta pois. Siinäpä sitten ihmettelet sen laskun ja kohta tulevan maksumuistuksen kanssa että mitähän näillä tekisi.

    • enpelkääenää

      Älkää missään tapauksessa maksako mitään! Yrittäjien lakimies neuvoi, että reklamaatio vain menemään joka lapusta jossa kerrotte, että lasku on aiheeton, eikä perustu mihinkään sopimukseen. Yksikään oikea perintätoimisto ei ota toimeksi tällaista riidanalaista laskua eikä luottotietojen menetystä tarvitse pelätä. Sitäpaitsi näillä huijaripuljuilla ei ole y-tunnusta, joten eivät voi edes tehdä sopimuksia.

    • ainavaankoijareita

      Nyt alkaa sitten olla näitä toisenlaisiakin huijarifirmoja eli minulle tuli 20.2.2017 puhelu numerosta 09-42468995 (en muista firman nimeä), joka mainosti ottavansa huolehtiakseen kaikista yritykselle tulleista hakemistohuijarien aiheettomista laskuista. Hemmo väitti näkevänsä googlella, että meillekin olisi tulossa laskutukseen kolme tällaista hakemistolaskua (yksi konkkaan menneeltä Directalta :-). Sinnikäs oli tyyppi kun ei millään meinannut uskoa, että heidän "palveluilleen" ei ole käyttöä.

    • EpxJKL

      Minusta 140 € alv on varmasti liikaa, mutta lienee palvelulla arvoa ainakin 10 €, jos se hiemankin nostaa Google näkyvyyttä. Milläs tota tutkii?

    • Hujarin_painajainen

      Mullekin on soiteltu tuolta firmasta. Toisen puhelun aikana aloin googlettaa ja heti ensimäisenä tämä ketju. Ei tullut tilattua mitään, mutta tod.näk. laskua on tulossa. En maksa ja perintäkirjeen lähettävälle toimistolle tieto vain aiheettomasta laskusta. Perintä loppuu yleensä siihen, jos ei ole sopimuksia tilauksesta. Itseä ei jännitä asia yhtään. Kannattaisikohan ottaa maksullinen yritysnumero kuten näillä huijareillakin, laittaisi tuonne YTJ:hin sen. :) Sitten vaan jaarittelee pitkän puhelun huijarin kanssa. :) Oikeille asiakkaille luonnollisesti mainostaa norminumeroa.

      Ei siis kannata panikoitua tai soitella tuohon maksulliseen numeroon. Jos eivät vastaa sähköpostiin, se on heidän ongelma. Jos vaativat kirjattua kirjettä, niin pyytäkää lähettämään sellainen. Perintä loppuu kun lähettää laskusta tiedot ja reklamaation aiheettomasta laskusta.

      Näiden firmojen takana olevien henkilöiden nimet ja yhteystiedot pitäisi saada julki, niin voisi lähettää palautetta suoraan heille. ;)

      Katsotaan miten minulle käy ja miten homma etenee.

      • AntiEndero

        Toimitusjohtaja Endora Oy:ssä johon tuo huijari firma netinfo kuuluu on Siltakoski Petri Allan. Joku voisi vetää johtopäätöksiä hänen kuuluvan tiettyyn vähemmistöön, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tässä vielä verotietoja vuodelta 2015, kannattavaa tuo huijaaminen...

        Siltakoski Petri Allan

        SYNTYNYT 1971, ASUINPAIKKA POHJOIS-SAVO

        UUSIMMAT TIEDOT

        Sija 2015: 9455
        Ansiotulo 2015: 77 937 €
        Pääomatulo 2015: 137 712 €
        Veroprosentti 2015: 36 %

        Veroprosentti selittää, miksi valtio ei halua laittaa huijaamiselle stoppia.


    • Allan71

      Kuvakin huijarista löytyy mvlehden sivuilta.

      http://mvlehti.net/2015/03/09/petri-allan-siltakoski-valelaskuttaja-firman-isa/

      Sanottakkoon sen verran, että laskun saatuaan ei kannata maksaa eikä soittaa firmaan, jos kokee aiheettomaksi. Sähköposti johon viesti: "Meillä ei ole voimassaolevaa sopimusta, joten lähettämänne lasku on aiheeton. Mikäli jatkatte perintään kaikesta huolimatta riitautan asian, jolloin teidän pitää todistaa olemattoman sopimuksen syntyminen dokumenteine, jota teillä ei ole. Perintää ei voida suorittaa ilman voimassaolevaa hyväksyttyä sopimusta. "

      EI noista kannata hermostua tai alkaa sen kummemin taistelemaan. Heillä on tuollainen automatiikka tuossa huijauksessa. Perintätoimistot lopettavat laskujen perinnän heti kun riitauttaa tai ilmaisee riitauttavansa asian. Tuon huijarin toimet on varmasti kaikkien perintäfirmojen tiedossa ja eivät sen halua tukea enempää kuin "pakko" (sopimus velvoittaa). Kaikki jutut, joissa heillä ei ole sopimusta jäävät menemättä eteenpäin. Mikään oikeuslaitos ei ota tuollaisia juttuja käsittelyyn.

      Firmalla on näköjään varajäsen:

      Toimitusjohtaja/omistaja on Petri Allan Siltakoski s. 1971.
      Endora Oy, PL 23 70101 KUOPIO, Y-tunnus: 19286571
      Endora International Oy, Endora International Ltd, Y-tunnus: 23881576
      Varajäsen: Petra Emilia Jokilinna

      Täällä lisää infoa Allanista ja Allanin "hämäyksistä":

      http://finleaks.org/huijarilaskuttaja-petri-allan-siltakoski/

      Viranomaisten täytyisi jo puuttua tuohon moraalittomaan toimintaa.

    • AntiEndora
    • uusiyrittäjä

      Tuli puhelu yritykselleni, ja kysyttiin onko tiedot oikein. Olin heti varpailla, että mitähän mahtaa kaupitella ja onko huijari. Hän esitteli ensin soittavansa Valtakunnallisesta Yritystiedosta, mutta kun en googlettamalla firmaa löytänyt, niin vasta toiseen vai kolmanteen kysymykseen kertoi soittavansa NetInfosta. En ymmärrä, miksi ei heti voinut kertoa NetInfoa. Erehdyin sanomaan, että yritykseni tiedot ovat oikein, mutta sanoin selkeästi "EI KIITOS, EN TILAA MITÄÄN", kun kertoi yrityksen näkyvyydestä Google-haussa. Saa nähdä tuleeko perästä päin laskua. Toivottavasti ei tule, koska en mitään tilannut. Kiitos, että täältä löytyi neuvoja, miten toimia, jos lasku tulee aiheettomasti.

    • Anonyymi

      Eikö tätä Netinfo saada mitenkään kuriin, asiattomalla tyylillä soittelevat myyjät. Vaikka yrittäsi kuinka ystävällisesti sanoa ei, niin saa kuraa niskaansa heiltä. Älkää vaan yksikään ottako heiltä mitään palvelua. Ei kukaan asiakas mene millekkään netinfo sivulle ja etsi yritystä...kyllä käytössä on ihan muut hakukanavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1840
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      836
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe