Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mennäporvooseen
profiilit
mennäporvooseen
mennäporvooseen
Vapaa kuvaus
Tuttujen kesken "tomppa" vaan.
Aloituksia
33
Kommenttia
1301
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olet+hyvin+paljonm+minun+luonteinen+ihminen+somen+käytön+suhteen.+En+halua+sitoa+itseäni+mihinkään+tai+ottaa+valokuvia+sitä+varten,+että+haluaisin+laittaa+niitä+Faceen+tai+yleensäkään+että+jotain+kuuluu+tehdä+niin.
Olisiko+vielä+vähän+jäljellä+70-luvun+kapinahenkeä?
23.04.2017 12:31
Työnantaja+toivoo+kaikilta+osallistumista+sosiaaliseen+mediaan,+samoin+jälkikasvu+ja+jotkut+tuttavat.
Ihan+vapaaehtoisesti+olen+täällä+kirjoittamassa,+ei+minua+yleensäkään+kukaan+psysty+pakottamaan+yhtään+mihinkään.
23.04.2017 12:27
Eikä+kavereina+riitä+monta+sataa,+vaan+jollain+on+kuulemma+jopa+tuhansia.+Se+ihmetyttää+miten+niin+suuren+joukon+kanssa+voi+olla+tekemisisssä?
Olen+vakavasti+harkinnut+muuttoa+eläköitymiseni+jälkeen.+Voisin+palata+synnyinseuduilleni,+mutta+toisaalta+täällä+on+niin+paljon+tuttavia,+että+miten+niiden+kanssa+kävisi.+Siihen+varmaan+voisi+Facebook+olla+yksi+ratkaisu.
Ei+minulla+periaatteellisesti+mitään+sosiaalista+mediaa+vastaan+ole,+mutta+mietityttää+kuinka+paljon+sinne+turhaantuu+aikaa+haaskuun,+eikä+halua+mitään+jonnin+joutavia+keskusteluja+aloittaa.
23.04.2017 12:20
Voi+olla,+että+olen+hieman+edes+sukua+introvertille.+Ainakin+joskus+olen+täyttänyt+kyselyn,+jossa+siihen+löytyi+viitteitä.+Ei+se+mikään+vahva+sellainen+ollut+ja+keskustelu+taittuu+minulta+kyllä+mainiosti.
Ei+tuo+sinun+omapsykologi+analyysisi+huono+ollut.+Ehkä+haen+täältä+tukea,+että+suurin+osa+60++ihmisistä+ei+kuulu+someen,+jolloin+voin+hyvillä+mielin+siirtää+päätöksenteon+omasta+liittymisestäni+tuonnempaan.+Pönkitän+itsetuntoani,+että+ei+ne+muutkaan+kuulu,+joten+voin+unohtaa+menemisen.
23.04.2017 11:52
Minä+tiesin,+että+et+tarkoittanut+minulla+katkeroitumisella
*hymyilee*
En+vaan+mitenkään+pystynyt+pysäyttämään+sormia+näppäimillä+ja+se+viesti+tuli+ihan+itsestään.+Kyllä+minä+sivusta+seuraan+erilaisten+sosiaalisen+median+kehittymisiä+ja+aivan+varmasti+pystyisin+niitä+käyttämään,+jos+vain+haluaisin.
Minulla+on+työni+puolesta+lukemattomia+järjestelmiä+esim.+yli+20+eri+salasanaa+järjestelmiin.+Kun+pääsen+kotiin,+en+varmasti+ensimmäiseksi+avaa+läppäriä,+vaan+nautin+siitä+suunnattomasti+ettei+tarvitse+näppäillä+enää+yhtään+mitään.
23.04.2017 11:43
Oli+se+tietoinen+irtiotto.+Tuli+niin+paljon+kiireitä,+vaihdoin+asuntoa+ja+työtehtävää.+Ei+vaan+millään+ehtinyt+palstalle.+Ja+jonkinajan+kuluttua+huomasin,+ettei+ole+niin+tarvekaan.
23.04.2017 11:37
Hyvä+asenne!+Omalla+rajoitetulla+ajalla+somettaminen.+Sen+verran+olen+surffaillut+siellä+facebookissa,+että+olen+huomannut+siellä+olevan+paljon+opiskelukavereita+ja+tuttuja.+Ehkä+jonain+päivänä+vielä+liitynkin.+Kuka+tietää...
23.04.2017 11:35
Sinä+kirjoitat+samaan+tyyliin,+kun+meidän+tuotantopäällikkö+puhuu+työpaikalla.
"Mikään+muu+kuin+muutos+ei+ole+pysyvää.+Teidän+tulee+seurata+kehitystä+ja+pysyä+mukana+rattaissa+ja+ennenkaikkea+tehdä+niin+kuin+johtajat+teille+sanovat"
Ei+minun+mielestä+ole+yhtään+kivaa,+jos+joku+alkaa+sanelemaan,+että+minun+pitää+kuulua+facebookkiin.+Haluan+liittyä+sinne+omasta+vapaasta+tahdostani+sikäli+mikäli+itse+niin+haluan.+Pakottaminen+ja+nykyajasta+puhuminen+samaanaikaan+ei+ole+tulevaisuutta.
23.04.2017 11:32
Kiitos+hyvästä+ja+kannustavasta+palautteesta.
23.04.2017 11:27
Ei+syytä+huoleen.+Jäin+itse+aikoinani+koukkuun+40++ja+50++palstalle+ja+kirjoittelin+lähes+päivittäin.+Nyt+olen+ollut+poissa+kaiken+kaikkiaan+yli+kolme+vuotta+ja+tuntui+ihan+hyvältä+palata.+tänne.+Sattui+nyt+vaan+olemaan+luppoaikaa,+jonka+voi+käyttää+kirjoittelemalla.
23.04.2017 10:40
Minä+takaan+ja+alleviivaan,+että+en+ole+millään+tavalla+katkeroitunut,+vaikka+en+ole+tullut+tai+mennyt+facebookiin.
Ymmärrän+toisaalta+oikein+hyvin,+että+toiset+ihmiset+haluavat+kuluttaa+aikaansa+somessa.+Ehkä+tässä+onkin+enemmän+luonnekysymys?+
Juuri+näin+on+tuon+nuorison+riippuvuuden+kanssa.+Nykyään+kun+mennään+mökille,+pitää+tehdä+varautumissuunnitelmia,+ettei+netti+vaan+lakkaa+toimimasta+missään+vaiheessa.+Aina+pitää+olla+kuulemma+tavoitettavissa?+Tulevaisuus+näyttää+mitä+näistä+älypuhelimen+kanssa+kasvaneista+nuorista+tulee.
23.04.2017 10:37
Minä+sitten+varmaan+ole+outo,+mutta+onneksi+sentään+ylpeä+sellainen.+En+ole+facebookissa,+enkä+misään+muussakaan+thteydenpitokanavassa.+
Erakoksi+en+itseäni+lue,+mutta+myönnän+olevani+introvertti+ihminen,+joten+se+varmaan+osaltaan+selittää+miksi+muut+ihmiset+eivät+ole+minulle+tärkeitä.+Lisäksi+kaipaan+paljon+omaa+aikaa+ja+tilaa,+jota+en+halua+suin+surminkaan+hukata+kulutettavan+missään+sosiaalisessa+foorumissa.
23.04.2017 10:30
On+minullekin+markkinoitu+ja+mainostettu+facebookin+hyvyyttä+usealla+suulla,+mutta+kun+ei+vaan+nappaa,+niin+ei.
Jotenkin+minun+käy+sääliksi+näitä+nykyajan+nuoria,+kun+katsoo+heitä+esimerkiksi+bussipysäkillä.+Kaikilla+on+älypuhelimet+käsissä+ja+sitä+tuijotetaan+kuin+raamattua.+Sama+juttu,+kun+kävelevät+kadulla,+ei+nähdä+muita+ja+maailman+tärkein+asia+on+kertoa+siihen+älypuhelimeen+kävelevänsä+pitkin+Hämeenkatua...
On+tämä+some-meininki+tarttunut+vanhemmillekin.+Esimerkiksi+Nesteellä+missä+on+paljon+urakoitsijoita,+jotka+kahvitunnilla+tuijottavat+kännyköitään,+eikä+kukaan+enää+keskustele+toisen+kanssa.
23.04.2017 09:45
Minulla+kävi+tuon+nimimerkki+asian+kanssa+päinvastoin.+Kirjoittelin+aluksi+rekkaamattomana,+kunnes+alkoi+tulla+pskaa+niskaan.+Sen+jälkeen+otin+vakinikin+ja+tilanne+parani+omalla+kohdallani.+En+ole+kirjoitellut+muutamaan+vuoteen,+enkä+saanut+vanhaa+nikkiäni+takaisin,+joten+tempaisin+hyvin+nopeasti+tällaisen+uuden.
Minua+on+kyllä+facebook+kiinnostanut,+mutta+olen+aina+siirtänyt+sen+opiskelua.+Nyt+kun+eläkepäivät+alkavat+häämöttaa,+ehkä+mahdollisesti+liitynkin,+jotta+saa+pidettyä+yhteyttä+vanhoihin+työkavereihin.+Tai+en+vielä+oikein+ole+päättänyt.
Varmasti+somesta+löytyy+paljon+hyviä+asioita,+joista+en+edes+tiedä+saati+ole+kuullutkaan.
23.04.2017 09:35
Long+time+no+seen,+Heikunkeikku.
Painavaa+sanottavaa+sinulla,+olen+erittäin+samaa+mieltä+kanssasi.+Kimmokkeen+tämän+aloitus-pläjäyksen+kirjoittamiseen+antoi+nykynuoriso,+joka+kyseenalaisti+minun+some-+ja+virtuaalielämän+puutettani.
23.04.2017 08:53
Ei+lainkaan+väärä,+kaltaisiasi+taitaa+näissä+ikäluokissa+olla+enemmänkin.+Valokuvatkin,+varsinkin+oman+itsensä+kuvaaminen,+tulee+vuosi+vuodelta+harvinaisemmaksi.+Ikäänkuin+ei+olisi+enää+yhtä+valokuvauksellinen+kuin+nuorempana...
23.04.2017 08:45
Osuit+naulan+kantaan,+ehkä+kiinnostuksen+puute+johtuukin+siitä,+että+ei+tahdo+tietää+muista+tai+toisten+asioista.+Somettaminen+on+varmaan+nykyihmiselle+jonkinlainen+harrastus.
23.04.2017 08:40
Vai+joulupuumaa+kaipaat,+hehee.
Mukavan+savolaisen+leppoisasti+kirjoittelet,+tällainen+syntyjään+satakuntalainenkin+ymmärtää.
Toki+myönnän+somesta+olevan+paljon+hyötyä+ja+varmasti+tulee+vaan+käyttö+lisääntymään+tulevaisuudessa.+Meikälaäinen+on+vaan+haluton+siihen,+ei+jaksa+eikä+osaa,+aika+ei+riitä+ja+on+kaikkea+muutakin+tarpeeksi+paljon.
23.04.2017 07:50
Mukava+tavata+aito.ihminen,+jonka+ajatuksenvirta+on+lähellä+omaani.+Ihan+omaksi+ilokseni+ja+ajankuluksi+minäkin+täällä+luuhaan.+Joskus+jää+mieleen+ihan+käyttökelpoisia+asioita.+Haen+muutenkin+paljon+tietoa+netistä,+mutta+tämä+some-villitys+ei+ole+koskaan+kolahtanut+minuun.
23.04.2017 07:30
Paraa+keskustelua+on+ehdottomasti+naamatusten,+mutta+aina+ei+vaan+ehdi+lähteä+tapaamaan+toista.+Sama+ongelma+somessa,+vaikka+olisikin+yhteydessä+tuttuihin,+ei+vaan+viitsi+tai+jaksa+kirjoittaa+mitään+ja+menee+pitkiä+aikoja,+kun+ei+vaan+ole+kerta+kaikkiaan+mitään+sanottavaa.+Onneksi+sentään+älypuhelimellakin+voi+myös+vielä+soittaa+puhelun.
23.04.2017 07:10
65 / 66