Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
landlord
landlord
landlord
Vapaa kuvaus
Populismin vastustaja. Olipa se sitten oikealta, keskeltä tai vasemmalta.
Aloituksia
670
Kommenttia
4150
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinun kannattaa avata asiaasi varten oma viestiketju.
Tässä ketjussa puhutaan perussuomalaisten edesottamuksista. Vai tekeekö liian kovaa luonnolle katsoa tuollaista toimintaa ja tajuta pöljäilyn seuraukset?
Mahtavat Juvalla olla ylpeitä Anosta.
21.12.2025 23:56
Hänhän voi itse erota.
Tyypillinen persu yrittää kerätä omasta mokailustaan irtopisteitä. Sairasta.
20.12.2025 06:58
2010-luvulla ja sen jälkeen rakennettuihin kerrostalo-osakkeisiin en koskisi. Ne on niin halvalla tehty, ettei niissä ole edes keittiötä. Yhtiölainoitettuja miinoja vuokratontilla, jonka kanssa saa olla kusessa tehoneliöiden kansa. Tehoneliöthän ovat kaupallinen ilmaisu sille, ettei tilaa ole.
20.12.2025 05:30
Kerropa meille, mitä sillä yhteisvelalla yritetään ratkaista ja sitten kerro mikä olisi sinun vaihtoehtosi ongelman ratkaisemiseksi.
19.12.2025 16:13
En oikein nyt ymmärrä mikä on "perseestä" tilanteessa jossa asutaan omassa vuokran sijasta ja sillä tienaa 800€ vuokralla asumisen sijasta.
Kerro parempi vaihtoehto.
18.12.2025 19:17
Eikö tuo ole eri asia mistä keskustellaan?
Alkuperäinen aihehan oli, voi tienata 800€ joka kuukausi ja kerron, miten tienaaminen tapahtuu.
18.12.2025 16:00
Tuossa on kaksi ongelmaa:
Ensinnäkin se, että asuntoa verrataan arvopaperisijoitukseen, jota se ei ole. Asunto on välttämättömyyshyödyke, eli asua pitää jossakin. Viimeisen 30 vuoden aikana perheasunnon vuokraan olisi uponnut 486000€ laskentakaavalla, jossa toimii pohjana nykyinen 1350€ vuokrataso. Olipa summa mikä tahansa, niin asumiskulut pitää ensin maksaa, jotta voi sijoittaa yhtään mihinkään. Toisin sanottuna, asumiskustannus ei ole vaihtoehtoiskustannus sijoitukselle. Kai sen lapsikin ymmärtää?
Toinen ongelma on se, että tuon tyypin laskelmissa lasketaan paras vaihtoehto indeksien mukaan. On myös tarinoita, joissa sijoituksia on menetetty. Miksiköhän niistä ei kerrota mitään?
Eli ehdotatko sinä nyt, että pitäisi asua suurin piirtein siltojen alla jotta pääsee mahdolliseen sijoituspottiin kiinni?
17.12.2025 08:56
No mikä siinä laskelmassa oli sinusta pielessä?
14.12.2025 17:15
Mutta miten itse asia, joka oli avauksessa? Onko sinulla siihen mitään sanottavaa?
14.12.2025 17:15
Perussuomalaiset onnistuivat loukkaamaan noin kahta miljardia ihmistä vain oman huomion tavoittelussa.
Vientiyritykset kiittävät. Erikoista Suomen edun puolustamista. Ei se taidakaan olla paras puolue suomalaisille.
13.12.2025 22:08
Kenen kanssa Suomen pitäisi olla sitten liitossa? Yksin jääminen ei ole vaihtoehto.
Annas kun arvaan.. Venäjä?
12.12.2025 20:17
Vastaava perheasunto 1350€.
Omistusasunnon elinkaarikustannus 550€ kk/kk. Tähän on laskettu rempat, kiinteistövero ja lämmitys.
Tällä tavalla tienaa 800€ kun omistaa. Ei tarvitse maksaa lainaa tai vuokraa.
Toki on siinä vaivansa, mutta se on eri keskustelun paikka.
12.12.2025 20:16
Kun ei muuta osaa tehdä niin levitetään silmät vinoiksi.
Ilmeisesti tällaisellekin henkilölle löytyy äänestäjänsä, jotka uskovat että tämänkaltainen ihminen olisi paras vaihtoehto hoitamaan valtakunnan asioita.
12.12.2025 10:37
Miten ne päättää 🤣🤣🤣🤣
11.12.2025 14:45
Nyt se on varmaa, hinnat nousevat taas ensi vuonna! Näin osasi kertoa Hypo.
https://yle.fi/a/74-20130717
11.12.2025 14:44
Ja vuokraa maksetaan vuosia kun odotellaan.
11.12.2025 14:42
Jos olet niin perseauki että olet saanut asumistukea, niin rahaa ei kerry säästöön. Tai voi kertyä teorissa, mutta sitten asuu yksin jossain nurkassa.
11.12.2025 14:41
Asua vain pitää jossakin. Jos minä olisin näitä palstan neuvoja kuunnellut 20 vuotta sitten, olisin maksanut vuokraa 20 vuotta siinä uskossa että aika on ostajan paras kaveri. En kuunnellut, tein valinnan ja ostin asunnon, jonka vaihdoin isompaan. Tämän valinnan seurauksena "tienaan" joka kuukausi noin 800€.
Pääomaa ei vain kerry vuokralla asumisesta.
11.12.2025 14:39
Heti iski nettitrolli, kun yritetään asiaa puhua.
Onko sulla tähän itse asiaan mitään sanottavaa?
10.12.2025 21:52
Eli sinun mukaaisi Suomen pitäisi hylätä liittolaiset. Mikä järki siinä on?
10.12.2025 21:26
6 / 208