transpositio

Moi!
Olin joskus nimimerkki Minea40 - pitkään pois oltuani profiilini pyyhkiytyi pois, enkä silti voi käyttää vanhaa nimimerkkiäni, joka on varattu?!
Transpositio - merkkini viittaa vaikeaan sydänvikaani, jonka yksi diagnoosi on valtasuonten transpositio Q20.5ccTGA. Olen - kumma kyllä vieläkin hengissä - kiitos erinomaisen kardiologini !
Kissat ovat edelleen rakkaat lemmikkini ja kaikki kummallinen kiinnostaa minua. Luonto ja sen ilmiöt erittäin tärkeitä myös.
Isoäiti ja onnellinen vaimo edelleen, joka toivoo avarakatseisuutta ja lämpöistä mieltä kaikille palstalaisille (kin)!
Kuvassa nuorimmaiseni Majk 8 vuotta, n. kuusiviikkoisena metsästä löytynyt hylätty mahdottoman rakas lapseni.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia35 aloitusta · 472 kommenttia
- ❤️❤️...
- Olen täysin samaa mieltä tuossa ihmisluontoa koskevassa asiassa.
Kirjoituksiasi odottelemme porukalla :) - Vaipanvaihto ravintolasalissa on kyllä täysin asiatonta ja pitäisi kieltää. Wc löytyy joka ravintolasta...ellei hoitohuonetta - kylmän lattian ja vauvan väliin voi riisua vaikka puseronsa, jos yllättävä tilanne.
Lisäksi minua ihmetyttää, kun uusavuttomat äidit esikoisensa saatuaan valittavat, etteivät pääse suihkuun! Vauva mukaan omaan pikku ammeeseensa. Helppo vahtia - vai mitä ne äidit suihkussa duunaavat? - Janosta puhumattakaan...Ajattele äitiä, joka imettää tytärtään, joka imettää tytärtään - ketjussa.
Siitäpä aihe jollekin "taidemaalarille" - lisääkin löytyisi, mutta täytyy vaieta, ettei mene ihan ällöttäväksi :) - Nuorimmaiseni (luulee minua emokseen, kun menetti sen ihan muutaman viikon ikäisenä) haluaa aina olla näköyhteyden päässä minusta. Joskus saattaa nukahtaa "väärään huoneeseen" herättyään tulee minua etsimään unisen näköisenä "niskatukka" pörhöllä. Silloin on heti päästävä rintani päälle "virkoamaan", polkemaan - joskus nukahtaa uudelleenkin hetkeksi.
Koska jo yli 7v, ei varmasti tapojaan muuta - toivottavasti! Emona on ihana olla :D - Tuumasta toimeen ;D
- Meillä on mieheni lähisuvun kanssa tonttiemme rajalla oma lemmikkien hautausmaa. Nyt siellä on muutama kissa, mutta tulevina vuosina saavat seuraa koirasta ja kanista.
Sitä ei kukaan jyrää minkään alle, vaan saavat nukkua rauhassa. Lisäksi lohduttaa, kun ei yhdenkään tarvitse "nukkua yksin" ja hautakiviä, kynttilöitä ym saa laittaa niin paljon kuin mielii . Lisäksi on lyhyt matka käydä muistelemassa lemmikkiä, jos siltä tuntuu.
Raskas on puuhasi varmasti henkisestikin - mitä voin sanoa - haleja ja voimia tulevan varalle! - Harmaan eri sävyt...
Siis - jos mitä tahansa asiaa miettii - kallistuu hieman jompaankumpaan suuntaan.
EVVK on ainoa, minkä taakse voi piiloutua, kun ei äly tai kiinnostus riitä.
Tarkoitan nyt siis mielipiteitä, en maailmankaikkeuden muita ilmiöitä. - Voi, kun kaltaisiasi "kissanturvaajia" olisi enemmän !
- Tarkoitin hymiötä kirjoituksesi perässä...
- Minä aamupäivät - silloin voin nukkua ilman pakollisia heräämisiä.
En tiedä onko sisäinen kello ihmisillä kovin erilainen, mutta iltaihminen olen aina ollut...
Jotkut työvuorot aikanaan öisin, joten sen kannalta hyvä - ei väsyttänyt. - Olet onnekas!
Meilläkin kotikaupunkini rajan lähellä tontti, jonne talo rakenteilla. Anoppi asuu viereisellä tontilla ja on kertonut peurojen ja kettujen tulevan ihan pihapiiriin asti. Jäniksiä sen verran, että rakensivat kasvihuoneen :)
Nyt kotilähiössä paljon jäniksiä - rusakoita, mutta niitähän ei saa ruokkia. Täällä on kiitettävästi metsää ja järvikin, joten kivikylä tämä ei ole.
Lintuja onneksi riittää ja se aika vuodesta, kun niiden laulua ei kuulu, on aika lyhyt. Naakat varsinkin valtaavat ennen muuttoaan lähikuuset ja pitävät sen päiväisen pajatuksen, että kukaan ei toiseltaan suunvuoroa saa. Naurattaa kuunnella sekakuoroaan.
Onneksi näin vanhemmalla iällä ehtii nauttia luonnosta ym. Aikoinaan oli niin kiire kotiasioiden ja työssäkäynnin kanssa, että hyvä, kun sään vaihtelut huomasi - niistäkin yleensä vain ne, jotka ärsyttivät....rankkasade tai kauhea helle. Nykyään rakastan sadetta - helle ei sovi pumpulle, joten viileähkö kesä tuottaa minulle mielihyvää ;D - Totta turiset. Toista koiraa en tosin olisi pystynyt ottamaan ainakaan silloin 90 -luvulla. Allergia ratkaisi lopun. Kissoja (kuten aiemmin maininnut) jo 20v - nyt nuorimmainen 7v kaikkein läheisin ja käsittämättömän rakas...
Kaikki lemmikkini oleet (kania lukuunottamatta) sekarotuisia ja jokainen toki oma persoonansa. Joskus tuntuu, että lemmikittömät eivät sitä tiedä, kun tekevät kaikenlaisia yleistyksiä ja tasapäistämisiä puhuessaan esim kissoista ja koirista.
Se onko lapsia tai lemmikkejä on jokaisen oma asia, mutta niille onnekkaille, joilla niitä on - valtava rikkaus.
Lapsettomuus fyysisistä syistä ja lemmikittömyys allergioiden takia ovat ikäviä asioita, joilla ei ole mitään tekemistä kirjoitelmieni kanssa. - Meitä on monenlaisia :)
- Lähisuvussa on alan ammattilaisia myös. Kuvastasi päätellen kannattaisi hoidattaa hampaansa ;D
- Sanatarkasti kirjoitin "joku oli varastanut äidin vaatteet"...itse olet sen päätelmän tehnyt, että "joku" = hoitaja. Lisäksi äitini ei ollut ainoa, jolta oli tavaraa hävinnyt, mutta en jaksanut ihan eeposta tänne kirjoittaa.
Leikit besserwisseriä, mutta et ole ihan niin fiksu kuin luulet. Siitähän ei saa huomauttaa - toisten sanoihin tekertumiseen ja vääristelyyn sinulla on mielestäsi yksinoikeus?
Kyllä minä jaksan kanssasi vääntää, jos se sinulle tärkeää on - hupaa hommaa ;D - Kirjoituksesi ei aiheuta minussa mitään tunteita - lähinnä SÄÄLITTÄÄ, kirjoitit.
Sotkeennut olemattomaan näppäryyteesi! Eikö sääli ole tunne - ai niin sehän on sairaus, kuten hevosmiesten sanonnat -kirjassa mainitaan. Kyseinen kirja kuului ilmeisesti tenttikirjoihisi?! - Toivottavasti kysymyksesi oli retorinen...
- Et ole tainnut lukea montaakaan epikriisiä - ei niissäkään selitellä aina syitä, lääkitysmuutokset kylläkin. Hoitajahan olisi voinut koneelta tarkistaa asian, jos olisi voinut/halunnut.
Rikosilmoitus oli tietysti tehty, kun henkilö erotettiin tehtävästään - täytyyhän erottaminen perustella... - Sinä se sitten jaksat.
En syyttänyt hoitajaa varkaudesta vaan tiedon salailusta - ilmeisesti hätääntyi, kun ei tiennyt mistä kyse.
Protokolla määrittää hoitotoimet. Tämä yksi hoitaja ei ollut tietoinen äitini tilan oikeasta laidasta väittäessään, että potilas on rauhallinen jne. Hän saattoi olla saamatonta sorttia eikä ollut käynyt potilaan tilaa tarkkailemassa - muutenhan olisi kysynyt joltain toiselta hoitajalta, ellei olisi sillä hetkellä ollut itse vastuussa äidin valvonnasta. Hän ei myöskään selittänyt syytä näännytykseen. eikä kiiruhtanut kipulääkettä antamaan sinä aikana, kun huoneessa olimme. Hyvin olisi ehtinyt noin ajallisesti.En tässä nyt koko ammattikuntaa ole mollaamassa yhden työssään lepsun hoitajan vuoksi.
En olisi voinut tehdä mitään enempää äitini eteen ja surutyötä tein koko sen ajan, kun äiti hiipui pois - siis 13 vuotta. Kenenkään omastatunnosta sinulla tuskin on varaa puhua, vai mitä?