transpositio

Moi!
Olin joskus nimimerkki Minea40 - pitkään pois oltuani profiilini pyyhkiytyi pois, enkä silti voi käyttää vanhaa nimimerkkiäni, joka on varattu?!
Transpositio - merkkini viittaa vaikeaan sydänvikaani, jonka yksi diagnoosi on valtasuonten transpositio Q20.5ccTGA. Olen - kumma kyllä vieläkin hengissä - kiitos erinomaisen kardiologini !
Kissat ovat edelleen rakkaat lemmikkini ja kaikki kummallinen kiinnostaa minua. Luonto ja sen ilmiöt erittäin tärkeitä myös.
Isoäiti ja onnellinen vaimo edelleen, joka toivoo avarakatseisuutta ja lämpöistä mieltä kaikille palstalaisille (kin)!
Kuvassa nuorimmaiseni Majk 8 vuotta, n. kuusiviikkoisena metsästä löytynyt hylätty mahdottoman rakas lapseni.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia35 aloitusta · 472 kommenttia
- Lisäyksenä vielä, että tampereella ratikkatöiden takia on keskustan liepeillä haastavaa liikkua muutenkin...Tässä eivät gsämmät aina auta!
- Peukku!
- Minulla todettiin lymf. mikroskooppinen koliitti koepaloista. Ripuloin 3kk ilmeisesti antibioottien (monta kuuria) aiheuttamasta flooran muutoksesta johtuen. Mikään lääkärien määräämä käsikauppalääke ei aikanaan auttanut ja minulle määrättiinkin diagnoosin jälkeen 3kk:n kortisonikuuri. En tarvinnut sitä, kun käsikaupasta löytyi Alflorex -niminen valmiste. Jatkuva ripuli hellitti viikossa. Kardiologini (luontaistuote vastainen) piti ko lääkettä ihan asiallisena ja kortisonilääkitys ei muutenkaan olisi ollut muiden lääkityksieni kanssa hyvä juttu. Tämä ei ole mainos, mutta haluan antaa vaihtoehdon. Lääkettä kannattaa kuitenkin käyttää säännöllisesti - se viikko ei poista ongelmaa lopullisesti ja purkkikin kestää kuukauden.
- Lääkityksen ei tarvitse olla sama joka päivä. Vähennä vaikka puolikkaalla tabletilla (ottaisit vain 1½ tbl) kolmena päivänä viikossa ja katso helpottaako! Asiaan perehtynyt lääkäri vahvistaa kyllä tämän eri määrien ottamisen olevan ok. Itse sain lääkäriltä juuri tämän "vaihtelu neuvon", kun annostusta piti hieman lisätä - toimi. Kai sitten toiseenkin suuntaan. Hyvää jatkoa sinulle!
- Outoa! Kaleorid 750 mg on eräs lääkäreiden määräämä kaliumlisä ja, jos verenpaine (primääri aldosteronismi) eli korkeahko diastolinen arvo verrattuna systoliseen ("yläpaine") , on syytä tehdä virtsan keräystesti ja mahdollisesti määrätä Spironolactone -lääkitys...Vaihda lääkäriä, ellet saa perusteluja outoon hoitamattomuuspäätökseen! Voit saada pahoja rytmihäiriöitä, jos elektrolyytit sekaisin.
- Toisia kunnioittava, mutta oman mielipiteensä reilusti esiin tuova henkilö, jolla on kanttia myös muuttaa kantaansa, jos esim lisätieto antaa syytä. Osaa kantaa itsensä (olemuksensa) ja on kohtelias. Herranjestas - sehän olen minä!
- kun keskusteli.
- Muistan hänet hyvin ja olin silloin Minea44. Lämmin ja leppoisa ihminen. Hänet ja Tiitun melkein näki sielunsa silmillä, kun keskustellessaan. Enemmän hänen kaltaisiaan toivoisi tähän elämään.
- Olen sanaton ...
- Sisäpiirin juttu kai? Kysyn vain, jos ottimet - missä salaatti?
- Outoa kyllä - riippuvuudestani huolimatta minä olin aina se, joka lopetin suhteen/avioliiton. Jokin "vastapuoli" minussa aina lopulta toimi. Olikohan vuosi sitten, kun olisin kelvannut "sarjarakastaja" -nimityksen alle, kun aina kuitenkin piti olla joku. Nauratti tuo nimitys, joka peittää alleen sielun särön.
Onneksi poikani ei ole samankaltainen, vaikka minun kanssani elänyt kaksin 8-17v. - Sinua lainaten...mitä voisin sanoa -KIITOS!
- tuomittu
- Langaton näppis.. puolustaja ei keksinyt vaan kielsi terrorismisyytteen
- asian ajajansa - anteheksi
- Yes!
- En ole osaa leipoa enkä syö pullaa, mutta pizza on poikkeus ja pohjan teen (tein) itse. Myllyn-Paras valmis pizzajauho, jossa durumia seassa oli ihan ylittämätön. Minäkin sain pohjan onnistumaan ja siitä tuli mukavan ohut ja hieman rapsakka - meillä ei pullapohjasta tykätä.
Sittemmin ko jauhoseos katosi silloisen Siwan hyllystä...en löytänyt sitä silloin K-supermarketistammekaan (lähin market). Nyt olen vakain aikein etsimässä sitä uudelleen ja suuntaan Prismaan katsomaan, kun sain vinkin, että voisi sieltä löytyä.
Minusta on mukavaa puuhastella pizzaa vaikka yöllä, jos mieliteko meille iskee. Silloin ei valmiita meilläpäin voi kotiin tilata ja itse tehty hakkaa mennen tullen pakastealtaan pizzat, vaikka niitä tuunaisikin! :) - Naulan kantaan. Kerran jouduin yöllä ensiavusta kela-taksilla palatessani jakamaan taksin juuri tällaisen persoonan kanssa. Olin väsynyt ja lääkitty allergisen reaktion/pahentuneen astman vuoksi ja en juttutuulella. Hän oli kuin papupata ja tosiaan - kaikki kieppui hänen ympärillään...taksinkuljettaja yritti pitää juttua yllä, kun huomasi minun hiljenneen (teeskentelin nukkuvaa). Minun tuli ensimmäistä kertaa elämässäni fyysisesti aivan kamalan huono olo johtuen energiasyöpöstä.
Soimasin hetken kotiin päästyäni itseäni ja ihmettelin miksi reagoin niin...Henkilö oli ihan ystävällinen, mutta... - Siis tappoi miehensä! Mahdollisesti...
- Voittohan 8:lla tuli :DDDDD