transpositio

Moi!
Olin joskus nimimerkki Minea40 - pitkään pois oltuani profiilini pyyhkiytyi pois, enkä silti voi käyttää vanhaa nimimerkkiäni, joka on varattu?!
Transpositio - merkkini viittaa vaikeaan sydänvikaani, jonka yksi diagnoosi on valtasuonten transpositio Q20.5ccTGA. Olen - kumma kyllä vieläkin hengissä - kiitos erinomaisen kardiologini !
Kissat ovat edelleen rakkaat lemmikkini ja kaikki kummallinen kiinnostaa minua. Luonto ja sen ilmiöt erittäin tärkeitä myös.
Isoäiti ja onnellinen vaimo edelleen, joka toivoo avarakatseisuutta ja lämpöistä mieltä kaikille palstalaisille (kin)!
Kuvassa nuorimmaiseni Majk 8 vuotta, n. kuusiviikkoisena metsästä löytynyt hylätty mahdottoman rakas lapseni.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia35 aloitusta · 472 kommenttia
- Juuri tuota tarkoitin aloituksessani, kun mainitsin tekojen usein olevan tiedostamattomia- omaan persoonaan kuuluvia :)
- Niin - siinä on se sudenkuoppa, että auttaa, kun huolettaa toisen tilanne. Sisimmässään tietää, ettei lainaa makseta takaisin. Sen on lupa kiukuttaa! Silloin vain ei-sana seuraavalla kerralla. Sitten miettii, että mitenkähän toinen pärjää..?
- Useimmat hyvät tehdäänkin sen kummemmin ajattelematta. Sinulla on jo ajatuksen tasolla paljon hyvää...teoissakin. Se on sinulle luontevaa, joten et edes huomaa sitä.
- Tämä on totta - Kotimme viereisessä talossa on lähikauppa, jossa usein piipahdan. Lähestyin kaupan ulko-ovea samaan aikaan erään herran kanssa, joka kulki ilman sauvoja tms "linkkuveitsiasennossa". Hän käveli sujuvasti, mutta selkänsä oli 90 asteen kulmassa lantioon nähden. Hän ehti ovelle ensin ja iloisesti alhaalta hymyillen avasi ovan minulle. Kiitin toki, mutta unohdin samalla osan ostoksistani. Ihana herra!
Voi, kun olisin tavannut hänet vielä uudelleen... - Niin :((
- Aselakihan siellä erilainen kuin meillä, vaikka olemmekin aika "aseistettu" kansa. Siellä hyväksyttävää ampua tunkeutujaa - meillä ei saa rikolliselta karvaakaan päästä taittaa, vaikka on juuri tuhonnut omaisuutta ja henkilö vain tahtoo suojella omaisuuttaan/firmaansa/henkeään??!! Trump juuri kertoi heidän aselakiensa olevan ihan ok, koska viimeisinkin suurtehoampuja oli päästään pipi...
Mitä tässä pitäisi tehdä ja ajatella - molempi pahempi, mutta Suomen laki suosii rikollisuutta ja konnat tietävät sen. - Minulla myös eräs läheinen ystävä, jolla syöpiä leikattu ja voitettu - ei, kun taas uusi syöpä. Keskustelen ja yritän tsempata muutaman päivän päästä tulevaan keikkaukseen (hän pelkää nyt huomattavasti enemmän kuin entisiä leikkauksiaan).
- Taikurin kanssa ihan samaa mieltä!
- Annoit "armopalan", kun säälistä vastasit - paha teko? ;DD
- Useimmat" pahikset" vain tuovat esiin omaa epävarmuuttaan ja pettymyksiään touhuillaan - osin tietämättään. Oikeita pahiksia on vähän ja heistäkin mieleltään järkkyneitä kaikki. Kukaan ei ole syntyessään paha...?
- Onneksi saat lohtua uskosta - kaikkea hyvää ja yhteisiä elonpäiviä Teille :)
- Kumma juttu, kun maailmalla ovat väittäneet joulupukin ohella saunaakin omaksi " keksinnökseen"!
Fy fan... - Et siis osaa pelätä rakkaitesikaan puolesta, jos tilanne tulee...onko sinulla rakkaita? Itsensä vuoksi on turha pelätä - en minäkään itseni vuoksi pelkää - sydämen pysähtyminen ei satu, sen tiedän kokemuksesta.
- Allekirjoitan.
- Toivon toki, että sinun olettamuksesi itsestäsi toteutuu :)
- Meillä kotona kummallakin parantumaton sairaus, jossa tilanne voi muuttua nopeassa tahdissa kohtalokkaaksi.(Syöpää emme sairasta.) Siksi tulevaisuutta ei kauhean pitkälle osaa suunnitella. Päivä kerrallaan riittää hyvin.
- Säikähdys on hyvä ja tarpeellinen reaktio :)
- Totta! Kannattaa ennaltaehkäistä ongelmia, jos voi. Rinta kaarella porskuttajat, jotka vähättelevät terveyteen liittyviä riskejä, huomaavat usein vain yhden ja viimeisen kerran sen ikävämmän puolen olemassaolon.
- Näitähän on paljon sattunut - toivottavasti ei osu kohdallesi!
- Kuolemaa en omalla kohdallani enää pelkää - yksi sydänpysähdys jo takana. Puolisoni, jos kuolisi ennen minua, pelkään sitä pohjatonta surua ja sydämen yksinäisyyttä...
Läheisiä menettänyt minäkin jopa samana päivänä kaksi (äitini ja hyvä ystävättäreni). Lapseni ja lapsenlapseni voivat onneksi hyvin .
Elämää rakastan minäkin ja joka päivä löydän pikkuasioista iloa!