Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "Kun+eilistä+vastaustani+varten+hieman+pöyhin+alan+historiallista+tutkimusta,+niin+hämmentävää+oli+ettei+aikana,+jolloin+yhteiskunta+oli+vielä+tiukan+uskonnollinen,+homoseksuaaliset+suhteita+ei+nähty+juurikaan+paheksuttavina.+Paheksunnan+kärki+oli+nimenomaan+luvattomissa+heteroseksisuhteissa."Anteeksi+kun+tuppauden+tähän+väliin.+Halusin+vain+tuoda+esille+sen+näkökohdan,+että+tiukasti+uskonnollinen+yhteiskunta+ei+tosiaankaan+ole+välttämättä+paheksunut+homoseksuaalisia+suhteita+historiassa+tai+nykyäänkään.+Tälle+asiantilalle+on+kuitenkin+ehtoja.+Historiassa+on+homosuhteet+usein+olleet+piilossa,+niitä+on+ymmärretty+hävetä.+Siis+ainakin+kristillisissä+kulttuureissa.+Toinen+ehto+on+varmasti+se,+että+homot+eivät+ole+vaatineet+kirkkohäitä.+Jos+homot+ovat+olleet+hienotunteisia,+ymmärtäneet+oman+luontevan+asemansa+yhteiskunnan+sosiaalisessa+hierarkiassa,+niin+silloin+on+helppo+suvaita+homoja,+vaikka+yhteiskunta+muuten+olisi+hyvinkin+uskonnollinen.Joten+sinun+on+turha+hämmentyä,+jos+historia+todistaa+tälläistä+tapahtuneen.+Aikoinaan+homouteenkin+on+osattu+suhtautua+ihan+järkevästi.+Sitä+ei+ole+nostettu+jalustalle,+mutta+ei+myöskään+tuomittu+jyrkästi.+Nykyinen+julkinen+kohu+ja+kriittinen+keskustelu,+kaikki+tämä+loukkaantuminen+ja+järkytys,+on+suoraa+seurausta+siitä,+että+homot+ja+homomyönteiset+heterot+eivät+ole+ymmärtäneet,+että+heidän+vaatimuksensa+ovat+kohtuuttomia+ja+tuhoisia+yhteiskunnan+sosiaaliselle+rakenteelle.Siis+ainakin+minun+mielestä+asia+on+juuri+näin.+Mutta+tosiaankin+anteeksi+kun+tuppauduin.+Olkaa+hyvät+ja+jatkakaa+keskustelua.+:)
  2. "Avioliitto+oli+täysin+yksityisasia,+joka+ei+kuulunut+muille.+"Kiitos+kommentistasi.+Lähdetään+nyt+siitä,+että+avioliitto+todellakin+on+instituutio.+Ja+Wikipediankin+mukaan+instituutio+tarkoittaa+mm.+että:"Instituutiot+ovat+sosiaalisen+järjestyksen+ja+yhteistyön+rakenteita+ja+mekanismeja,+jotka+ohjaavat+kahden+tai+useamman+yksilön+käyttäytymistä.+Instituutiot+muokkaavat+ihmisten+toimia+ja+tavoitteita,+ja+ne+luovat+ja+pitävät+yllä+ihmisten+yhteistoiminnan+sääntöjä.+Termiä+"instituutio"+käytetään+usein+kuvaamaan+yhteiskunnalle+tärkeitä+ja+vakiintuneita+tapoja+sekä+käyttäytymismalleja,+mutta+myös+nimenomaisia+hallituksen+ja+julkisen+vallan+organisaatioita."Eli+avioliittoinstituutio+on+nimenomaan+julkinen,+ei+yksityinen.+Eikä+avioliitto+voi+koskaan+olla+"täysin+yksityisasia",+kuten+väität.+Yksityisasiana+avioliitto+ei+ole+voinut+olla+edes+muinaisessa+alkukantaisessa+yhteisössä,+vaan+päinvastoin+avioliiton+solmimisella+on+nimenomaan+haluttu+viestiä+muille+yhteisön+jäsenille+että+nyt+ollaan+naimisissa.+Minkä+takia+avioliittoon+menemistä+juhlitaan+julkisesti,+suoritetaan+rituaaleja+ja+lisäksi+on+sovittu++aviopuolisoille+aina+jokin+ulkoinen+merkki+(+pukeutuminen,+tatuointi,+lävistys,+tai+nykyaikana+sormus+),+jotta+kaikki+varmasti+huomaisivat+jo+ihmisten+ulkomuodosta++että+hän+on+naimissa.+Eipä+kovinkaan+paljon+kuulosta+yksityisasialta,+vaan+aivan+päinvastoin+kuulostaa+nimenomaan+täysin+julkiselta+asialta.Voi+olla+että+entisinä+aikoina+ei+ole+aina+vaadittu+valtion+tai+kirkon+hyväksyntää+avioliitolle,+kuten+esim.+niinä+aikoina+kun+mitään+valtiota+tai+kirkkoa+ei+ollut+edes+olemassakaan!+Tämä+ei+todista+avioliiton+täydellistä+yksityisyyttä+mitenkään.Noin+muuten+kaikki+mainitsemasi+avioliiton+historiaan+liittyvät+asiat+ovat+aina+olleet+miehen+ja+naisen+avioliittoon+liittyviä.+Avioliitto+perinteenä+ja+instituutiona+on+aina+ollut+vain+miehen+ja+naisen+välinen+asia.+Näin+on+asia+ollut+jopa+sen+aivan+ensimmäisen+avioliiton+kohdalla,+jolla+siis+tarkoitan+Raamatun+Aatamia+ja+Eevaa.
  3. "+Vaikutelma,+ei+väite:+nainen+saattoi+olla+hetero+koska+oli+ilmeisesti+miehestä+ja+naisesta+(ihmisestä)+otettu.+Mies+oli+mieleltään+sekä+nainen+että+mies,+ellei+hänen+mieleensä+ja+sieluunsa+luotu+osa+poistunut+luun+ottamisella.+"Kiitos+paljon+kommentistasi.+Erittäin+mielenkiintoinen+ajatus+ja+uusi+näkökulma.+Tuttuakin+siinä+on+se,+että+laitetaan+nykyajan+lgbt-ajattelun+mukainen+"seksuaalisen+suuntauksen"+epämääräinen+käsitteistö+etusijalle+ja+sitten+sen+läpi+yritetään+tulkita+Raamattua.+Sellainen+tietenkin+johtaa+hiukan+erikoisiin+lopputuloksiin,+kuten+nytkin+vaikutelmaan,+että+mies+oli+alunperin+jonkinlainen+hermafrodiitti,+josta+tuli+mies+vasta+kun+hänen+kehostaan+poistettiin+naisen+rakennuspalikat.+Kylkiluusta+on+selitetty,+että+se+tarkoittaa+että+nainen+on+tasa-arvoinen+miehen+kanssa.+Jos+luu+olisi+otettu+miehen+jalasta,+silloin+nainen+olisi+selvästi+ollut+alempiarvoinen.+Jos+luu+olisi+otettu+päästä,+vaikka+pääkallosta,+nainen+olisi+miestä+ylempänä.Mutta+noin+muuten+pidän+paljon+ajatuksestasi+että+mies+on+mieleltään+kykeneväinen+ajattelemaan+ja+tuntemaan+laajemmin+kuin+nainen.+Miehellä+on+järki+ja+tunteet+tasapainossa,+kun+taas+nainen+on+enemmän+tunteen+vallassa+ja+elää+enemmän+kokemusten+ja+aistien+kautta.+Arvokasta+tietysti+sekin,+mutta+se+tasapaino+on+kuitenkin+tärkeämpi.+Minusta+ei+ole+mikään+ihme,+että+homoavioliittojen+kannatus+on+noussut+samaan+aikaan+kuin+naisten+tasa-arvo.+Koko+touhussa+on+havaittavissa+selvä+sentimentaalisen+tunteen+ja+väärin+kohdistetun+myötätunnon+hysteerinen+liioittelu.+Mutta+tämä+on+tietenkin+vain+minun+vaatimaton+mielipiteeni.
  4. "+No+kyllä+olettaisin+huomaavani+sen+paremmin+oman+liittoni+kohdalla+kuin+mitä+sen+pystyy+joku+muu+huomaavaan+yleisenä+väitteenä+perhearvojen+murenemisesta.Minähän+sitä+omaa+liittoani+joka+päivä+elän,+ei+kukaan+muu."Kiitos+kommentistasi.+En+ole+ihan+varma+ymmärrätkö+edes+mitä+perhearvot+tarkoittavat.+Ajattelusi+tuntuu+edelleen+olevan+hyvin+yksilö-+ja+itsekeskeistä.+Se+on+"sinun"+avioliittosi+jne.+Maailma+on+kunnossa,+jos+se+näyttää+sellaiselta+sinun+silmiisi.Mutta+ei+se+mitään.+Se+on+tämä+nykyajan+trendi.+Kristityt+uskovaiset+joutuvat+kuitenkin+joka+päivä+ajattelemaan+myös+Jumalan+tahtoa+ja+kyseenalaistamaan+omaa+rajallista+tietämystään+asioista+ja+lopulta+aina+turvautuminen+Jumalaan+ja+Raamattuun+vasta+selventää+asioita.+Suosittelen+samaa+sinullekin.+Se+laajentaa+näkökulmaasi+koskemaan+myös+lähimmäistä+eikä+vain+omaa+napaa."Toki+mutta+silloin+ei+pidäkään+väittää+että+jotain+on+tapahtunut.+SItten+jos+joskus+joitain+oikeita+merkkejä+havaitaan+niin+voidaan+palata+asiaan.+Siihen+saakka+asialla+spekulointi+on+lähinnä+joidenkin+ihmisten+omien+agendojen+ajamista+uhkakuvia+maalailemalla.+"Yksi+jo+tapahtunut+muutos+on+se,+että+homous+on+hyväksyttävää.+Kai+sinä+nyt+sen+sentään+huomaat.+Mutta+ilmeisesti+et+vain+pidä+sitä+ongelmana.+Raamatun+mukaan+homous+on+kuitenkin+synti.+Ja+samoin+Raamatun+mukaan+synnin+lisääntyminen+ja+hyväksyminen+ei+koskaan+johda+mihinkään+hyvää.+Nämä+ovat+syviä+hengellisiä+totuuksia.+Jutuistasi+tulee+mieleen+se+Thaimaan+tsunami.+Varmaan+siellä+rannalla+oli+ihmisiä+ihan+iloisina+bailaamassa.+Ja+sitten+tuli+tsunami+ja+kaikki+kuolivat.+He+varmaan+ajattelivat+kuin+sinä:+"+No,+jos+se+tsunami+tulee,+niin+palataan+sitten+asiaan."+Mutta+kun+se+on+sitten+myöhäistä.+:)Minusta+homojen+avioliitot+ovat+juuri+ihan+konkreettinen+esimerkki+perhearvojen+murenemisesta.+Sen+pohjana+on+moraalin+yleinen+rappio+ja+yhteiskunnan+maallistuminen+ja+ennen+kaikkea+Jumalan+tahdon+vastustaminen.+Tästä+ei+ole+pienintäkään+epäilystä.+Ei+homouden+syntikään+vain+tapahdu+itsestään,+vaan+homoseksuaalisen+teon+takana+on+aina+tietynlainen+ajattelu.+Valitettavasti+se+ajattelu+ei+ole+sitä,+mihin+Jumalan+miehet+ja+naiset+loi.Mutta+pohdin+sitä,+miten+esim.+moniavioisuuden+salliminen+Suomessa+vaikuttaisi+sinun+avioliittoosi+ja+perhearvojen+murenemiseen?+Ei+varmaan+mitenkään?+Tai+olisiko+ok,+jos+Suomessa+alettaisiin+ympärileikata+tyttöjä,+jotta+sitten+naimisiin+mennessään+olisivat+hyviä+vaimoja?+Nimittäin+eihän+näilläkään+asioilla+ole+yhtään+mitään+konkreettista+vaikutusta+juuri+sinun+avioliittoosi.+Et+huomaisi+yhtään+mitään+muutosta+omassa+tai+ystäväpiiriesi+avioliitossa,+eikö+niin?+Ja+kaikki+olisi+hyvin,+koska+sinusta+tuntuisi+siltä.
  5. "+Eipä+heteromies+tuollaista+ajattele+koska+heteromiehellä+ei+ole+mitään+tarvetta+ajatella+homoutta.+Yleensä+ne+miehet+jotka+homoutta+ajattelevat+(ja+kirjoittelevat+siitä+vaikka+tälle+palstalle+lähes+päivittäin+kuten+sinä)+ja+väittävät+olevansa+heteroja+ovat+niitä+ketkä+eivät+pysty+myöntämään+itselleen+sitä+että+ovat+vähintäänkin+bi-seksuaaleja.+"Kiitos+kommentistasi.+Ei+minullakaan+ole+mitään+kummempaa+"tarvetta"+ajatella+homoutta.+En+minä+ollut+kiinnostunut+seksuaalisten+vähemmistöjen+asioista+ennen+kuin+alettiin+puhua+homojen+avioliitosta.+Se+tuntui+niin+älyttömältä+ajatukselta+ja+perustelut+olivat+vieläkin+älyttömämmät,+että+minä+katsoin+parhaaksi+hiukan+valaista+asian+todellista+puolta.+Jos+vaikka+olisi+tyydytty+rekisteröityyn+parisuhteeseen+niin+minua+ei+keskustelupalstoilla+näkyisi+kirjoittamassa+näistä+asioista.Tämä+on+yksi+aivan+oleellinen+asia+koko+tässä+jutussa.+Homoavioliitto+on+kohtuuton+ja+liioiteltu+vaatimus.+Sen+takia+se+ajattelu,+joka+homoavioliittoja+puolustaa+on+pakostakin+jossain+hyvin+syvällisessä+mielessä+kieroutunutta+ja+epätasapainoista,+jopa+sairasta.+Tasa-arvo+sinänsä+on+hyvä+asia,+mutta+jotenkin+se+on+onnistuttu+pilaamaan+täysin.+Ei+riittänyt+rekisteröity+parisuhde+ei.+Piti+saada+se+avioliitto.+Se+on+yhtä+suhteetonta+kuin+vaatia+että+ihmisten+pitäisi+saada+mennä+oman+lemmikkinsä+kanssa+naimisiin.+Ihan+samaa+kohtuuttomuutta+ja+tunteellista+hysteriaa."+Tavallinen+heteromies+ei+käytä+päivittäin+aikaansa+homoudesta+tälle+palstalle+kirjoittamiseen.+"Minä+olenkin+uskovainen.+Ja+Raamatun+mukaan+homous+on+synti.+Joten+kyllä+tässä+on+ihan+aihetta+vähän+palstoille+kirjoitella.+Sitäpaitsi+voin+kääntää+väitteesi+toisinkin+päin:+ei+kukaan+normaali+heteromies+puolusta+homoja+keskustelupalstoilla.+:)Ja+onhan+sekin+mielenkiintoista,+että+sinulla+tuntuu+olevan+hyvinkin+ahdasmielinen+ja+ennakkoluuloinen+käsitys+"tavallisesta+heteromiehestä".+Ei+tuollainen+sovi,+nykyaikana+pitää+olla+suvaitsevainen+ja+ajatella+että+jokainen+ihminen+on+aivan+ainutlaatuinen+ja+erillainen+persoona+kuin+toiset.+Lisäksi+sinä+puhut+"miehestä",+vaikka+kaikki+nykyään+tietävät,+että+ei+ole+enää+olemassa+miehiä+ja+naisia.+:)Mutta+en+minä+valita.+Ihan+hyvä+että+keskustellaan.+Ja+minusta+on+mukavaa+että+kommentoit.+Tietenkin+olisi+vielä+mukavampaa+jos+keskusteltaisiin+myös+itse+asiasta+eikä+puuttuttaisi+vain+ja+ainoastaan+kanssakeskustelijan+persoonaan,+mutta+tällaista+tämä+nyt+on.+Kyllä+minä+ymmärrän.
  6. "+Ei+Puolimatka+ole+tehnyt+mitään+"objektiivista+tutkimusta"+vuosikausiin,+joten+eihän+häneltä+voida+mitään+kyseenalaistaakaan.+Maineensa+lokaamisen+suhteen+hän+on+itse+nähnyt+enemmän+vaivaa+kuin+kukaan+muu.+Olisi+ehkä+kannattanut+keskittyä+siihen+tieteelliseen+työhön,+josta+hänelle+proffan+palkkaakin+maksamme."Kiiitos+kommentistasi.+Viittaan+nyt+siihen+Puolimatkan+antamaan+lausuntoon+koskien+sukupuolineutraalin+avioliiton+kansalaisaloitteen+käsittelyä.+Joku+suvaitsevainen+naishenkilö+arvosteli+Puolimatkan+lausuntoa+täysin+perusteettomasti+vaikka+ei+mitään+asiasta+tai+tieteellisestä+tutkimuksesta+tiennytkään+ja+esitti+Jyväskylän+yliopistolle+virallisen+selvityspyynnön+tai+jotain.+Virallinen+asia+kun+oli,+Puolimatkan+lausunnon+pätevyys+piti+tutkia.+Siinä+ei+havaittu+puutteita.No,+sitten+tuli+Aito+Avioliiton+kansalaisaloite+käsittelyyn+ja+kun+Tapio+Puolimatkan+vuoro+tuli+puhua,+Eva+Biaudet+kommentoi+lakivaliokunnan+varapuheenjohtajan+ominaisuudessa:+"+Eikös+professori+Puolimatkan+tieteellinen+pätevyys+ole+kyseenalaistettu+monta+kertaa+tässä+asiaa+ja+ihan+Jyväskylän+yliopistonkin+taholta?"Että+tämmöstä.+Kyllä+tämä+on+ihan+selvää+Puolimatkan+maineen+julkista+murentamista.+Ja+täysin+tarkoitushakuista+sellaista.+Ei+ole+mikään+vahinko+tai+lipsahdus.+Luulen+että+syynä+on+se,+että+kun+todellisia+perusteita+ei+homoliittojen+puolesta+ole,+niin+sitten+on+pakko+puuttua+henkilöön,+leimata+ja+herjata.+Näin+se+menee.+Ei+tässä+mitään+uutta+ole.+Eihän+homoliitoille+ole+vieläkään+mitään+kunnollisia+järkeviä+perusteluita,+saati+homojen+kirkkovihkimisille."+Masa+Leisola+on+varmasti+vähintään+yhtä+uskovainen+kuin+Puolimatka,+eikä+mitään+hänen+yliopistourallaan+tekemäänsä+tieteellistä+tutkimusta+koskaan+väheksytty+tai+kyseenalaistettu.+Uskonnollisten+näkemysten+ja+agendojen+sotkeminen+tieteeseen+ei+tietenkään+voi+tulla+kysymykseenkään,+ja+siitä+on+länsimainen+tiedeyhteisö+paljon+yli+99-prosenttisesti+yhtä+mieltä,+joten+keskustelu+aiheesta+on+turhaakin+turhempaa."Tarkoitatko+kenties+Matti+Leisolaa,+biotekniikan+emeritusprofessoria,+joka+vapaa-aikanaan+kirjoittaa+kreationismia+puoltavia+kirjoja,+joista+sitten+saa+Huuhaa-palkintoja?+On+aika+todennäköistä,+että+jos+Leisola+alkaisi+ajamaan+perinteisen+avioliiton+asiaa,+hänenkin+tieteellinen+maineensa+joutuisi+kovan+"kampanjan"+kohteeksi.+:)Mutta+noin+yleensä+on+toki+mielenkiintoista,+että+tieteeseen+ei+saa+sotkea+uskonnollista+agendaa.+Vaikka+aikoinaan+kristilliset+tiedemiehet+eivät+itse+tieteeseensä+sitä+sotkeneetkaan.+Useimmiten+tutkimiset+motiviina+saattoi+olla+halu+tutkia+esim.+luontoa+ja+siten+ymmärtää+paremmin+tuntemaan+miten+Jumala+on+luonut+maailman+jne,+mutta+tuloksia+ei+suinkaan+vääristelty.+Väitteestäsi+tulee+ihan+sellainen+vaikutelma,+että+nykyään+tiede+olisi+jotenkin+täysin+objektiivista+ja+agendatonta,+kun+kerran+ei+ole+uskontoa+enää+sotkemassa.+Käytännössä+kuitenkin+tämän+hetken+tieteellinen+tutkimus+on+täynnä+ideologisia,+poliittisia+ja+taloudellisia+agendoja.+Tutkimuksia+motivoidaan,+rahoitetaan,+johdetaan+ja+julkaistaan+juuri+näiden+tieteen+ulkopuolisten+agendojen+mukaisesti.+Eikä+kukaan+näe+siinä+mitään+ongelmaa.+Väittäisin+että+tilanne+on+nyt+pahempi+kuin+koskaan+aikaisemmin.+Suurkansalliset+yhtiöt,+olivat+sitten+vaikka+öljy-yhtiöitä+tai+ruoanvalmistajia+tai+mitä+lie,+tuottavat+kaikenlaisia+heille+edullisia+tutkimuksia+ja+manipuloivat+tuloksia+minkä+kerkeävät.+Media+julkaisee+ne+ilman+kritiikkiä+ja+ihmiset+ottavat+ne+todesta.Entisajan+uskovaisilla+tiedemiehillä+ei+ollut+ollenkaan+tällä+tavalla+omaa+lehmää+ojassa.+Sen+todistaa+jo+sekin,+että+nykyisen+tieteelliset+hyvät+saavutukset+ja+kunnioitettavat+tutkimusperiaatteet+pohjaavat+juuri+näiden+uskovaisten+tiedemiesten+urhoolliselle+ja+tinkimättömälle+totuuden+etsinnälle.
  7. "+Niin,+mutta+kun+Raamatun+mukaan+nainen+ei+voisi+olla+pappi,+ylimieliset+lapset+pitäisi+tappaa+ja+vaikka+mitä+sairasta."Kiitos+kovasti+kommentistasi.+Olen+samaa+mieltä,+että+Raamatun+mukaan+naisen+ei+tulisi+olla+pappina.+Minulla+ei+ole+mitään+sitä+vastaan+jos+naispappeus+lopetettaisiin+välittömästi.+Se+ei+olisi+mikään+olellinen+takaisku+kristinuskolle.+Se+olisi+vain+askel+kohti+alkuperäisempää+kristillistä+oppia.+Jeesuskin+opetti+naisia,+mutta+ei+käsittääkseni+antanut+naisten+opettaa+itseään.+Jokaisella+on+oma+paikkansa+maailmassa+eikä+naisten+paikka+ole+saarnastuolissa.+Eikä+homojen+paikka+ole+avioliitossa.+Jokainenhan+nyt+tämän+verran+ymmärtää.Ylimielisillä+lapsilla+tarkoitat+varmaan+sitä+Raamatun+kohtaa+,jossa+aikuinen+juopotteleva+ja+huorissa+käyvä+poika+kiroaa+vanhempansa,+kun+ei+saa+niiltä+rahaa.+Nykyään+näitä+varten+voi+saada+lähestymiskiellon.+Ei+tällaisia+"lapsia"+tarvitse+tappaa.+Noin+muutenhan+tämä+paljastaa+vain+sen,+kuinka+innokkaana+useat+epäilevät+ovat+valmiit+etsimään+ja+löytämään+Raamatusta+jotain+kamalaa+ja+sairasta.+Minusta+tälläinen+negatiivinen+ajattelu+ei+ole+rakentavaa.+Ollaan+mieluummin+positiivisia+ja+annetaan+auringon+paistaa.+Jumala+on+sentään+rakkaus!+:)"+Kirkko+ei+noita+hyväksy,+mutta+se+hyväksyy+evoluution+ja+pitää+Nooan+arkkimatkaa+vertauskuvainnollisena+tarinana."No,+nuo+nyt+on+vain+sellaisia+pikkujuttuja.+Jeesus+pelastaa.+Kun+sen+muistaa+niin+hyvin+menee."+Eli+koska+raamatuntulkintasi+poikkeaa+kaikin+osin+erittäin+suuresti+luterilaisen+kirkon+tulkinnasta,+niin+mielipiteesi+ovat+luterilaisuuden+näkökulmasta+yhtä+tyhjän+kanssa."Ei+suinkaan+minun+mielipiteeni+ole+yhtä+tyhjän+kanssa.+Älä+ole+noin+negatiivinen+aina.+Kyllähän+nykyaikana+kaikilla+ihmisillä+on+oma+persoonallisuus+ja+henkilöhistoria+ja+kokemukset,+kaikki+ainutlaatuisia+kuin+lumihiutaleet.+Miksi+turhaan+arvostella+ja+arvioida+toisten+mielipiteitä+tuolla+tavalla?+Et+nyt+kyllä+ollenkaan+ole+suvaitsevainen+ja+cool+niin+kuin+kaikkien+pitää+olla.Ja+jos+Raamatun+tulkintani+poikkeaakin+luterilaisen+kirkon+tulkinnasta,+sehän+todistaa+vain+sen,+että+kirkko+on+itse+hairahtunut+kyseenalaisiin+tulkintoihin.+Näin+on+vähän+pakko+ollakin,+kun+jo+harkitaan+homoparien+vihkimistä+kirkoissa.+"+Minun+näkökulmastani+tuo+Sinun+homofoobisuutesi+on+puolestaan+lähinnä+säälittävää."No,+kiitos+kovasti+tästäkin+mielipiteestäsi.+Se+oli+hyvin+valaiseva.+Kerrotko+vielä+mikä+tauti+tämä+tämmöinen+"homofoobisuus"+oikein+on,+sillä+en+löydä+sitä+psykologisten+tautien+luokituskirjastani.+:)
  8. "+No.+Elän+konkreettisella+tasolla,+eli+todellisuudessa+olevien+asioiden+kautta.+Se+ei+merkitse,+mitä+jossakin+lukee;+itse+asiat+koetaan+ja+toimitaan."Kiitos+kommentistasi+taas,+Torre.+Minun+on+hiukan+vaikea+ottaa+todesta+tätä+väitettäsi,+että+se+ei+merkitse+mitään,+mitä+jossain+lukee.+Etkös+sinä+katsonut+ensin+aiheelliseksi+tässä+taannoin+nostaa+minun+Roomalaiskirjeen+tulkinnat+ihan+uudeksi+aloitukseksi+asti+ja+arvostelit+siinä+minun+ajatuksenjuoksuani.+Myöhemmin+olet+nimitellyt+minua+"tolvanaksi"+tai+miten+se+menikään?+Eli+vaikka+et+Raamattua+vakavasti+otakaan,+niin+silti+otat+minun+vaatimattomat+ja+hyväntahtoiset+kirjoitukseni+aika+vakavasti.+Olen+saanut+vaikutelma+että+en+saisi+edes+sanoa,+että+Raamatun+mukaan+homous+on+synti.+Miten+selität+käytöksesi,+jos+tosiaankin+"se+ei+merkitse,+mitä+jossakin+lukee"?+:)Mutta+asiaan+palatakseni.+Raamattuhan+puhuu+paljon+hengellisestä+todellisuudesta,+Jumalan+valtakunnasta+jne.+Jumala+on+luonut+taivaan+ja+maan.+Jumala+on+luonut+kaiken+elämän+maan+päälle.+Ei+ole+kovinkaan+väärin+sanoa,+että+se+konkreettinen+todellisuus,+missä+sinäkin+sanot+eläväsi,+on+itseasiassa+hengellistä+perustaltaan.+Jos+kiellät+hengellisen+todellisuuden,+elät+silloin+valheessa.+Tämä+opetus+toistuu+Raamatun+sivuilla+jatkuvasti."+Se+mitä+Raamatussa+sanotaan,+ei+välttämättä+ole+mitään+kosketuspintaa+tavalliseen+elämään.+Raamatussa+mm.+katsellaan+Jumalaa,+mutta+eipä+sellaista+ole+enää+tapahtunut."Jotkut+elävät+lihan+mukaan.+Toiset+elävät+Hengen+mukaan.+Hengen+mukaan+elävät,+Hengestä+syntyneet,+myös+palaavat+Henkeen+ja+elävät+iankaikkisesti.+Tee+sinä+oma+valintasi,+minä+olen+jo+tehnyt+omani."+Itse+oletat+paljon+edelleen:+homon+elämä+olisi+"hyvin+sekavaa+ja+epätyydyttävää".+Todellisuudessa+homon+elämä+on+samanlaista+kuin+muidenkin;+olen+nähnyt+ja+kokenut+kaiken.+On+parempi+tietää+kuin+luulla."Tietenkin+se+oli+vain+oletus.+Minähän+aloitin+sen+lauseen:+"+Luulen,+että..."+Mutta+tilastot+kyllä+puhuvat+selkeää+kieltä:+homoilla+on+enemmän+rikkonaista+elämää+jo+lapsuudesta+lähtien,+ja+viimeistään+teiniässä+alkaa+itsemurha-ajatukset,+viinan+ja+huumeiden+käyttö.+Jatkuva+moraaliton+elämä+ja+irtosuhteet+sukupuolitauteineen+ovat+tietysti+itsestään+selvä+asia.+Suomessakin+A-hepatiittia+levittävät+lähinnä+homomiehet.+He+saavat+nyt+ilmaiseksi+rokotuksiakin,+koska+hepatiitin+leviämistä+halutaan+rajoittaa.+Niin+että+ei+se+minun+luuleminen+ja+olettaminen+ihan+kokonaan+tyhjästä+nyhjästyä+ole.Ja+kuten+kirjoitin,+kukaan+hetero+ei+voi+tietää,+miltä+homosta+tuntuu.+En+ole+varmaan+ainoa+heteromies,+joka+homoutta+ajatellessaan+tuntee,+kuinka+vatsasta+nousee+pieni+oksennus+suuhun.+Se+vastenmielisyys+on+ihan+fyysisellä+tasolla+hyvinkin+raju.+Reaktio+on+mielestäni+ihan+luonnollinen.+Yksikään+homo+ei+voi+myöskään+ollenkaan+tietää,+miltä+heterosta+tuntuu,+niin+kauan+aikaa+kun+homo+vielä+elää+omassa+harhaisessa+homomaailmassaan.+Jos+siis+näin+suoraan+ja+karkeasti+saan+asian+sanoa.+Ja+mitä+olen+kuullut,+niin+ainakin+jotkut+yksittäiset+homomiehet+tuntevat+valtavaa+vastenmielisyyttä+heteroseksiä+kohtaan.+Niin+että+siinä+mielessä+puntit+ovat+tasan.+Mutta+kaikessa+muussa+mielessä+heterot+rulaa+ja+homot+on+ihan+loosereit.+:)