Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. Voisit+esim.+lukea+Espen+Ottosenin+kirjan+"Minun+homoseksuaalit+ystäväni".+Sekin+jo+riittäisi,+jos+lukisit+sen+arvosteluja+netistä.+Silloin+sinulla+olisi+tietoa,+eikä+sinun+enää+tarvitsisi+perustella+asioita+vedoten+siihen,+mitä+et+ole+kuullut.Tiedätkö,+olisi+kauhean+mukavaa,+jos+jossain+välissä+enemmistö+homomyönteisistä+ihmisistä+lopettaisi+perustelemasta+asioita+sillä,+mitä+he+eivät+tiedä+tai+mitä+Raamatussa+ei+ole+sanottu.+Nimittäin,+tietämättömyys+kuulostaa+aika+huonolta+perustelulta.+Ja+voi+olla,+että+se+mitä+Raamatussa+sanotaan,+on+parempi+perustelu,+kuin+se+mitä+siellä+ei+sanota.+:)
  2. "+Päivi+ei+kai+;D+ole+koskaan+sanonut+julkisesti+LÄÄKÄRINÄ+"tupakka,+huumeiden+käyttö,+seksi+jne."+vie+sut+turmioon.+Ainakaan+YHDELLEKÄÄN+heterolle+ei+näin+ole+katsonut+tarpeelliseksi+sanoa+julkisessa+sanassa.+Heteron+synnillinen+elämä+ei+ole+Päivin+ydinosaamista?+"Kiitos+kommentistasi.+Olin+eilen+poissa+palstalta+ja+nyt+minulla+on+120+ilmoitusta+viesteistä.+Tässä+menee+siis+hiukan+aikaa+pelkästään+siinä,+että+selvitän,+mitkä+viestit+ovat+minulle+ja+mihin+niistä+kannattaa+vastata+ja+kuinka+pitkästi.+Yksi+vaihtoehto+on+esim.+rajoittaa+anonyymeille+vastaamista.En+minä+tiedä,+mitä+Päivi+Räsänen+on+sanonut+lääkärinä.+Ilmeisesti+et+itsekään+tiedä.+"Miten+tästä+voi+maallikko+vetää+johtopäätöksen,+ettei+Päiville+LÄÄKÄRINÄ+haittaa,+että+5,5+suomalaista+heteroa+polttaa,+vetää+huumeita+ja+sekstailee+niin,+että+saa+HIV:in?+"En+edelleenkään+tiedä,+mitä+Päivi+on+lääkärinä+sanonut,+mutta+Päivi+lääkärinä+varmaan+on+huolestunut+ihan+samalla+tavalla+kaikkien+ihmisten+terveydestä.+Heterot+vain+käyttävät+suhteessa+vähemmän+tupakkaa,+huumeita+ja+harrastavat+vähemmän+seksiä+saman+sukupuolen+kanssa.+Joten+he+ovat+terveempiä+siinä+mielessä.+On+täysin+ymmärrettävää,+että+Päivi+Räsänen,+kuten+kuka+tahansa+lääkäri,+on+enemmän+huolissaan+niistä+sairaammista,+kuin+niistä+terveemmistä."+Ainoastaan+homot+ovat+tässäkin+Päivin+ja+muiden+kaltaistensa+uskovien,+Y.U:n,+u.v;n,+Artsin+ja+kumppaneiden+sydäntä+lähellä."Me+olemme+Päivin+tavoin+huolissamme+homoseksuaalisia+tekoja+tekevien+ihmisten+pelastuksesta+vähän+samalla+logiikalla+kuin+Jeesuskin:+"+Sen+kuullessaan+Jeesus+sanoi+heille:+"Eivät+terveet+tarvitse+parantajaa,+vaan+sairaat.+En+minä+ole+tullut+kutsumaan+vanhurskaita,+vaan+syntisiä."+(Mark.+2:17)"Onhan+se+tietty+imartelevaa,+kun+meikäläisistä+niin+hyvää+huolta+pidetään,+mutta+eikö+se+olisi+hieman+tasa-arvoisempaa,+jos+huomaisitte+joskus,+ettei+heterot+ihan+synnittöminä,+taudittomina+tai+opastusta+pois+Helvetin+lieskoista+tarvitsemattomina+hekään+tässä+maailmassa+elä?"Et+kai+sinä+tasa-arvoa+tarkoita,+vaan+tasapuolisuutta?+Tasa-arvo+on+lähinnä+yhteiskunnallinen+asia.+Se+liittyy+esim.+lakeihin+ja+oikeuksiin.+Mutta+kun+kerran+puhutaan+Päivi+Räsäsen+seksuaalikäsityksestä+ja+aloittaja+rajaa+sen+koskemaan+homoseksuaalisuutta,+niin+minähän+vain+noudatan+hyvää+kirjoitustapaa,+kun+pysyn+aiheessa.+Jos+koet,+että+aloitus+ei+ole+tasapuolinen,+anna+palautta+aloittajalle.Toivottavasti+tämä+riittää+tällä+erää.
  3. "Tätä+aikuisen+ihmisen+seksuaalisuus+ei+kuitenkaan+ole+vaan+se+on+voima+joka+vaikuttaa+koko+elämän+laatuun,+tekoihin,+tunteisiin+ja+valintoihin.+Seksuaalisuus+määrittää+koko+elämäämme.+Se+on+tarve+joka+vaatii+tyydytystä+meidän+tahdostamme+riippumatta.+"Tämä+kohta+on+hyvä+kirjoitusteknisesti.+Siinä+määritellään+ihmisen+seksuaalisuutta+eikä+ainoastaan+väitetä+jotain,+kuten++tämän+palstan+aloituksissa+toisinaan+tehdään.Määritelmä+sinänsä+on+varmaan+aika+monen+hyväksymä,+noin+pääpiirteittäin+ja+maallisessa+kontekstissa.+Se+ei+tosin+ota+huomioon+ns.+aseksuaaleja+tai+muita+ihmisiä,+joilla+on+jonkun+syyn+takia+alentunut+seksuaalivietti.+Heidän+elämäänsä+ei+seksuaalisuus+määritä.+Ihmisen+elämässä+on+myös+aikakausia,+jolloin+seksi+ei+ole+aivan+niin+määrittävät+tekijä,+kuten+lapset+ja+toisaalta+vanhukset.Yleensä+ottaen+väite,+että+seksin+tarve+vaatii+tyydytystä+tahdosta+riippumatta,+kuulostaa+hiukan+liian+yksipuoliselta.+On+totta,+että+tämä+tarve+vaatii+tyydytystä+ikään+kuin+tahdosta+riippumatta,+mutta+on+myös+totta,+että+ihminen+voi+omasta+tahdostaan+lykätä+tarpeen+tyydytystä.+Itse+asiassa+tarpeiden+tyydyttämisen+lykkääminen+on+yksi+vastuullisuuden+ja+aikuisuuden+merkki.+Lapsi+haluaa+jäätelölä+heti+ja+joka+päivä,+mutta+aikuinen+voi+lykätä+mielihalujaan,+koska+tietää+jäätelön+sokerin+haitat.+Samoin+aikuinen+vastuullinen+ihminen+voi+valita+harkiten+seksin+harrastamisensa,+koska+tietää+sen+haitat.+Pidäkkeetön+seksuaalisuus+voi+olla+myös+ihmistä+itseään,+hänen+lähiympäristöään+ja+yhteiskuntaa+yleisesti+tuhoava+ja+repivä+voima.Eli+aloitus+saa+miinuksen+esittäessään+ihmisen+seksuaalisuuden+ylitsepääsemättömänä+voimana,+jota+ihminen+ei+voisi+hallita.+Ihmiset+hallitsevat,+rajoittavat+ja+kontrolloivat+seksuaalisuuttaan+joka+päivä,+ihan+vapaaehtoisestikin.+Ja+niin+pitääkin+tehdä.+Se+on+osa+sosiaalisuutta+ja+myös+länsimaisen+sivistyksen+yksi+perusta.
  4. Mutta+eihän+ruoho+aiheuta+hallusinaatioita,+joten+sen+avulla+on+turha+profetioida.+Näkyleivät+eivät+käsittääkseni+ole+sama+asia+kuin+huumaavat+sienet,+vaan+näkyleivät+on+tehty+ilman+hapatetta+jauhoista,+suolasta+ja+kasviöljystä.+Jos+nyt+oikein+muistan.