Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "+höpö+höpö+höö.+noi+sun+selitykset+ei+uppoa+yhtään+mihinkään.+jos+kerran+"maallinen+mammona"+ja+hyvinvointi+ei+merkitse+mitään+vaan+ne+ovat+nämä+"henkiset+asiat"+niin+jopas+on+vitsin+heitit."Kiitos+kommentistasi.+Minä+en+voi+sille+mitään,+jos+et+usko+että+kristityille+uskovaisille+hengelliset+asiat+ovat+paljon+tärkeämpiä+kuin+elintason+kasvu.+"kerro+nyt+kuitenkin+vihdoin+ja+viimein+mikä+on+se+historiallinen+maa+jossa+teidän+uskisten+asiat+olisivat+paremmin+kuin+nyt+lännessä+/+suomessa?+tähän+olen+odottanut+vastausta+mutta+mitään+ei+ole+kuulunut."Minä+goolasin+asiasi+(+country+with+most+richest+person+in+the+world+)+ja+listan+Top+Ten+kuuluu:+Amerikka,+Kiina,+Intia,+Saksa,+Venäjä,+Hong+Kong,+Englanti,+Brasilia,+Italia+ja+Kanada.+Suomi+on+jaetulla+sijalla+34+semmoisten+sivistysvaltioiden+kanssa+kuin+Argentiina,+Egypti+ja+Yhdistyneet+Arabiemiirikunnat.+Revi+siitä.+:)"sen+verran+vielä+kuittaan+että+ruotsala+ei+ole+työtön.+mitä+tulee+puolimatkaan+niin+ettekö+te+torvit+edes+sentään+ymmärrä+että+kyseinen+puolimatka+veti+homman+esille+sen+vuoksi+että+hän+aloitti+samalla+eduskuntavaalikampanjan.+"Niin,+mutta+Ruotsala+menetti+työpaikkansa+koska+liberaalit+homomyönteiset+(+ja+hysteeriset+)+ihmiset+käyttivät+"sananvapauttaan".+"+sananvapus+heillä+on+yhä+edelleen+myös+olemassa.+mistä+sinä+muuten+tietäisit+heistä+yhtään+mitään?+tai+heidän+omista+kannanotoistaan?+jos+heillä+ei+olisi+sananvapautta+niin+silloin+sinä+et+tietäisi+heistä+mitään."+Sananvapautta+ei+ole+ainoastaan+se,+että+saa+sanoa+jotain,+vaan+kyllä+siihen+kuuluu+myös+se,+että+saa+sanoa+jotain+ilman,+että+tarvitsee+pelätä+laajaa+julkista+uhkailua,+maineen+tai+työpaikan+menetystä+tai+muuta+sellaista.+Hiukan+kunnioitusta."+lisäksi+teillä+on+ihan+kummallinen+käsitys+sananvapaudesta.+pomot+ovat+aina+irtisanottavissa+ilman+mitään+irtisanomisaikaa.+tämä+on+täysin+yleinen+käytäntö.+vai+oletko+sitä+mieltä+että+patmoksen+pj+voisi+olla+julkihintti?"Luulen,+että+tuo+Patmos+esimerkki+on+ongelmallinen+monellakin+tapaa.+Uskovainen+ihminen+ei+voi+olla+"julkihintti".+Sen+sijaan+homo+voi+parantua+homoseksuaalisuudestaan+ja+elää+kunnon+kristillistä+elämää+sen+jälkeen.Tuo+Ruotsalan+tapauksen+vähättely+vetoamalla+työsuhdelakiteknisiin+kiemuroihin+ei+vakuuta+vaan+hämärtää+sen+faktan,+että+Ruotsala+erotettiin+somekohun+aiheuttaman+julkisen+(+ei-oikeudellisen+)+painostuksen+takia.+Ilman+kohua+Ruotsala+olisi+vieläkin+töissä+eikä+se+olisi+kenellekään+mikään+ongelma.+Kun+somesta+tulee+oikeuslaitoksen+ohittava+valtiovalta,+on+sivistysvaltion+perusteet+vaarassa.+Asiat+eivät+siis+ole+tosi+hyvin+tai+paremmin+nykyään+tässäkään+mielessä."+ruotsala+irtisanottiin+koska+hän+laukoi+täysin+porin+jazzin+ohjelmakartan+vastaisi+mielipiteitä.+varsikin,+kuten+tunnettua,+taiteilijoiden+joukossa+on+aina+"hinureita".+sananvapautensa+hän+sai+pitää+mutta+hän+ei+vain+soveltunut+kyseinen+puulaakin+tj:ksi."Niin.+Nykyaikana+musiikillakin+on+sukupuoli+ja+seksuaalinen+suuntaus.++:)"sanoin+tämän+jo+silloin+ekan+kerran+kun+asia+tuli+julki,+niin+eihän+tätä+kukaan+täällä+uskonut.+mutta+näin+se+nyt+vain+on,+puolimatka+on+ehdokas.+kai+sinä+edes+tämän+tiedät?"Tiedän,+mutta+minä+en+viitannut+Puolimatkan+ehdokkuuteen,+vaan+siihen,+että+hän+käytti+sananvapauttaan+pederastria-blogikirjoituksessaan+ja+joutui+sitten+suuren+kohun+keskelle+ja+myös+työnantajiensa+jonkinlaiseen+puhutteluun.+Sinä+väitit,+että++"kun+sananvapaus+on+lisääntynyt+niin+se+on+parantanut+myös+homojen+ja+uskovaisten+oloja."+Sekä+Ruotsala+ja+Puolimatka+ovat+kristittyjä+uskovaisia.+Sananvapauden+lisääntyminen+ei+ole+parantanut+heidän+olojaan+tässä+suhteessa.+Ei+tässä+muuta+ongelmaa+ole,+kuin+että+väitteesi+on+huono.
  2. "+Voi+vee+sä+olet+todella+pönttö.+Koeta+nyt+tajuta+se+että+sitä+mukaan+kun+sananvapaus+on+lisääntynyt+niin+se+on+parantanut+myös+homojen+ja+uskovaisten+oloja.+Tätä+yksinkertaista+yhtälöä+sinä+et+tajua+ollenkaan.+Kyse+on+nimenomaan+soveltavan+tieteen+luomista+mahdollisuuksista."Kiitos+kaunis+kommentistasi.+Kun+puhut+sananvapauden+lisääntymisestä,+en+valitettavasti+ymmärrä+mistä+sinä+puhut.+Suomessa+on+uskovaisten+sananvapaus+ollut+hyvässä+mallissa+jo+vuosisatoja.+Vasta+muutama+kymmen+vuosi+sitten+alkoi+uskovaisten+sananvapaus+heikentyä+maallistumisen+myötä.Internet+on+helpottanut+monen+homon+ja+muiden+seksuaalisten+vähemmistöjen+elämää,+kun+ovat+löytäneet+netistä+samanlaisten+seuraa.+Mutta+netti+ja+sosiaalinen+media+olivat+myös+oleellisessa+osassa+homomyönteisyyden+ja+liberaaliteologia+levittämisessä.+Koskaan+aikaisemmin+ei+netistä+ole+löytynyt+yhtä+paljon+disinformaatiota+kristinuskosta+ja+Raamatusta.+Siis+suoranaisia+valheita.+Tässä+on+muutos+ollut+hyvin+nopeaa,+jopa+niin,+että+googlatessa+joitain+perustermejä,++kristillisiä+linkkejä+tulee+vuosittain+aina+vähemmän+ja+yhä+enemmän+tulokseksi+tulee+liberaaliteologian+sävyttämiä+väärintulkintoja."+Mutta+tätä+sinä+et+tajua.+Yrität+muka+”pikkunäppärästi”+olla+muka+ovela.+Käyttäydyt+kuin+murrosikäinen+teini+rinnastamalla+asioita+joilla+ei+ole+mitään+tekemistä+keskenään.+Pääasia+on+vain+että+saa+morkata+homoja.+Vai+että+sinä+muka+”ovelasti”+käytit+sanasta+sanaan+minun+tekstiä?+Luuletko+että+en+huomannut+tätä.+Nauratti+tämä+sinun+”oveluus”."Pyydän+anteeksi+jos+morkkasin+homoja.+Tarkoitus+oli+morkata+vain+sinua.+:)"+Huvittavaa+on+myös+että+aikaisemmin+muka+väitit+että+ymmärrä+koko+aloitusta+alkuunkaan.+Nyt+sinä+sitten+kuitenkin+jaksat+vängätä+asian+kanssa+sitten+jatkuvasti.+Tästä+huolimatta+et+ole+vieläkään+kertonut+että+missä+historiallisessa+valtiossa+uskovaisilla+olisi+ollut+paremmat+olot+kuin+nyt+länsimaissa?+Niin+henkisesti+kuin+maallisetkin."Voi,+en+ole+koskaan+sanonut,+etten+olisi+ymmärtänyt+koko+aloitusta.+Enhän+muuten+olisi+voinut+sanoa+sitä+aika+huonoksi.+Huono+se+oli+kahdesta+syystä:+ensinnäkin+otit+yhden+tietyn+nimimerkin+aloituksen+perusteeksi+ja+toisekseen+kyselit+asioiden+perään,+joita+et+ollut+mitenkään+tarkentanut.+"Asioiden+paremmin+oleminen"+on+aika+laaja+ja+epämääräinen+ilmaisu.++Sanoin+vain,+etten+ymmärtänyt+kysymystä,+koska+se+oli+niin+huono.+Enkä+voi+ajatella,+että+nykyisin+kristityillä+olisi+"asiat+paremmin"+hengellisessä+mielessä,+kuin+esimerkiksi+20+vuotta+sitten.+Kristityille+uskovaisille+hengelliset+asiat+ovat+paljon+tärkeämpiä+kuin+elintason+kasvu.+Ehkä+sinun+kaltaisille+on+helppo+elämä+tärkeämpää,+kukapa+tietää.Maailma+on+maallistunut,+samoin+kirkko.+Varsinkin+suurissa+kaupungeissa+ei+syntiä+enää+edes+mainita+saarnoissa+sunnuntaisin.+Homohömpötys+on+alusta+asti+ollut+Raamatun+vastaista+ja+perustunut+vain+Raamatun+sana+vääristelyyn.+Asenteet+kristittyjä+kohtaan+ovat+koventuneet.+Kysypä+työttömältä+Ari+Ruotsalalta+tai+professori+Puolimatkalta+onko+heidän+sananvapautensa+"parantunut".+:)+++"+Näin+siksi+että+te+hörhöuskovaiset+jatkuvasti+vaalitatte+kuinka+teitä+muka+vainotaan+Suomessa+ja+kuinka+Suomi+on+matkalla+kohti+tuhoa+paholaisen+johdatuksella.+Mutta+jatkakaa+vain+näitä+juttuja.+Ihmiset+nauravat+niille.+Ja+sitten+te+ihmettelette+miksi+uskonto+ei+kiinnosta+ihmisiä+ja+miksi+vaaleissakin+tuli+taas+turpiin..."Toivoisin+nyt+pientä+kohtuullisuutta.+On+totta,+että+tälle+palstalle+eksyy+aina+välillä+uskovia,+jotka+puhaltavat+tuomion+torveen+hiukan+liian+innokkaasti.+Tavallisesti+sen+huomaa+jo+heidän+kirjoitustyylistään.+Heidän+perusteella+ei+kannata+tehdä+liian+pitkälle+meneviä+yleistyksiä+kaikista+uskovista.+Suurin+osa+uskovista+on+aivan+tavallisia,+järkeviä,+kohtuullisia,+fiksuja+ja+jopa+huumorintajuisia+ja+ihania+ihmisiä.+Ongelmat+syntyvät+tavallisesti+vain+siitä,+kun+me+sanomme+että+Raamatun+mukaan+homous+on+synti.+Niin+kuin+se+onkin.+Silloin+monen+suvaitsevaisen+päässä+napsahtaa+päälle+ikään+kuin+jokin+lukko+tai+ennakkoluulo,+joka+heittää+keskustelun+hyperdraiville+ja+alkaa+aivan+älytön+hysteerinen+tunnereaktio+ja+väärinymmärrys+toisensa+perään.+Luulet+myös+että+uskovaisille+on+jotenkin+tärkeää+olla+ihmisten+suosiossa+tai+voittaa+vaalit.+Nämä+asiat+ovat+tärkeitä+ja+merkittäviä+sinulle,+ei+uskovaisille.+Uskovaisille+tärkeitä+asioita+ovat+Jeesuksen+ristinkuolema,+Jumalan+armo+ja+Pyhän+Hengen+johdatus.+Me+vain+julistamme+Jumalan+Sanaa+Raamatun+mukaisesti,+Hänen+Totuuttaan.+Se+on+hieno+asia.+Tuntuu+tosi+mukavalta,+kun+saa+omalta+osaltaan+palvella+Jumalaa+ja+toteuttaa+hänen+käskyään+rakastaa+lähimmäistä+niin+kuin+itseään.+Pyhitetty+olkoon+Jumala+nimi!+Hallelujaa!
  3. "+Olen+jo+aiemminkin+huomannut,+että+pyrit+lähinnä+provosoimaan+ja+ärsyttämään+ja+parhaitenhan+se+onnistuu+valehtelemalla."Kiitos+kaunis+kommentistasi.+Olen+pahoillani+jos+koet+asiat+tuolla+tavalla,+negatiivisesti."1.+En+näe+Trumpissa+mitään+hyvää.+Kertoisitko+SINÄ+ihan+konkreettisin+esimerkein,+mitä+hyvää+hän+on+tehnyt?+Entä+onko+hän+muutenkin+Sinusta+esikuvallinen+kristitty?+"Minä+näen+kyllä+Trumpissa+huonoakin.+Hän+on+puhunut+naisista+epäasialliseen+sävyyn.+Hän+on+saattanut+pettää+vaimoaan.+Hänen+oman+henkilökunnan+johtamistyylinsä+on+hiukan+kaaottinen+ja+ennalta-arvaamaton.Mutta+hän+on+pitänyt+vaalilupauksensa+ja+siten+kunnioittanut+häntä+äänestäneitä+ihmisiä.+Tällainen+rehti+meininki+on+harvinaista+politiikassa+ja+se+on+ehkä+se+yksi+tärkein+teko,+minkä+kukaan+presidentti+voi+tehdä:+palauttaa+luottamus."2.+Ahvio+ei+muuta+teekään+kuin+fanittaa+USA:n+uskonnollista+äärioikeistoa.+Tämän+tietään+jokainen+hänen+blogejaan+vähänkin+tutkinut."Tietenkin+hän+fanittaa.+Mutta+ei+siksi,+että+se+on+Amerikkalaista,+ääri-,+tai+oikeistoa.+Vaan+siksi,+että+se+perutuu+Raamatun+sanaan.+Sitäpaitsi+alkuperäinen+väite+oli,+että+Suomessa+on+uskovaisia,+jotka+haluavat+muuttaa+Suomen+USA:n+Raamattuvyöhykkeen+kaltaiseksi+puoliteokratiaksi.+Ahvio+ei+käsittääkseni+ole+tällaista+koskaan+ehdottanut,+vaikka+onkin+"fanittanut".+Kuule,+en+minä+näistä+Trumpeista+ja+politiikasta+ole+edes+kiinnostunut.+Uskovaiselle+keskeisintä+on+usko+Jeesukseen,++Raamatun+lukeminen+ja+rukoilu.+Joten+anna+nämä+mielipiteet+maallisista+asioista+tietyin+varauksin."Hyvä+vitsi.+Repesitkö?"No,+jos+olen+ihan+rehellinen,+niin+kyllä+minua+nauratti+kovasti+tuo+kekseliäs+letkaus.+Mutta+pyydän+olemaan+tarkkana.+Tavallisesti+laitan+vitsin+perään+hymiön+ja+se+on+erillisenä+loppulauseena.+Selvästi+siis+tarkoitettu+keventäväksi+lopuksi.+Minä+yritän+olla+hauska,+koska+uskovaisia+syytetään+usein+liiallisesta+vakavuudesta.+Pikkusen+hassua,+jos+ennakkoluulot+ovat+niin+tiukassa,+että+uskovaisen+vitsitkin+koetaan+provoksi.+Jos+siis+koetaan.+Jos+ei+koeta,+niin+se+on+kiva+juttu.
  4. Mielenkiintoinen+aloitus.+En+nyt+aivan+ymmärrä+kaikkea+kirjoitettua,+mutta+mieleen+tulee+ajatus,+että+nainen+on+Raamatun+mukaan+se+"heikompi+astia".+Onko+tieteellisesti+todistettua,+että+äidiltä+periytyy+enemmän+perinnöllisiä+sairauksia+kuin+isältä?+Sehän+selittäisi+(+kaiken+muun+Raamatussa+esitetyn+lisäksi+)+sen+miksi+nainen+olisi+"heikompi+astia".
  5. "Jopa+oli+taas+kommentti.+Siis+tämä+teidän+”logiikka”+on+ihan+uskomatonta.+No+mitäpä+muuta+sitä+voi+odottaa+jengiltä+joka+uskoo+aasin+puhuvan."Kiitos+kaunis+kommentistasi.+Minä+vain+halusin+kiinnittää+huomiota+siihen,+että+esittämäsi+kysymys+oli+eräänlainen+kompakysymys.+Kun+maailma+ja+historian+tilanteet+ovat+aina+ainutkertaisia,+sidottu+siihen+aikaan+ja+paikkaan,+on+itsestäänselvää,+että+esittämiesi+vaatimusten+mukaista+valtiota+on+mahdoton+löytää.++Ja+kun+vielä+vakavalla+naamalla+tarkennat,+että+"elintason+pitää+olla+sama+kuin+nyt",+on+selvää+että+kysymyksesi+on+ansainnut+pientä+pilkkakirveen+teroitusta.+Sanotaanhan+Raamatussakin:+"Vastaa+tyhmälle+hänen+tyhmyytensä+mukaan,+ettei+hän+kuvittelisi+olevansa+viisas."+(+Sananlaskut+26:5+)Kun+kysyin+sinulta+täsmälleen+samalla+tavalla+samaa+asiaa+koskien+seksuaalivähemmistöjen+asemaa,+sinä+toivottavasti+tajusit,+että+kysymyksesi+oli+huono.+En+tiedä+huomasitko+edes,+mutta+vastakysymykseni+oli+loppuosaltaan+sanasta+sanaan+sinun+alkuperäisen+kysymyksesi+muodossa?+Kun+siis+väität,+että+minun+logiikkani+on+"uskomaton",+tavallaan+todistat+itseäsi+vastaan,+eikö+totta?Mitä+tulee+puhuvaan+aasiin,+on+sanottava,+että+tämä+tuskin+on+kristinuskon+oleellisin+oppi.+Ei+Taivaan+porteilla+kysytä,+uskooko+puhuvaan+aasiin,+vaan+kysytään:+"Uskotko+Jeesukseen?""+Sinä+et+näemmä+ollenkaan+tajua+sitä+että+sitä+mukaan+kun+vapaus+on+lisääntynyt+se+on+nostanut+myös+esim+elintasoa.+Koeta+nyt+tajuta+että+sananvapaus+on+meikäläisen+demokraattisen+oikeusvaltion+perusta.+Onko+tämä+todella+näin+mahdotonta+ymmärtää?+"Huomaan,+että+olet+kokonaan+poistanut+kuvioista+kristinuskon.+Kuitenkin+on+yleisesti+tiedetty+näkemys,+että+nykyisen+länsimaisen+sivistyksen+pohjalla+on+lähinnä+kaksi+asiaa:+kristinusko+ja+valistuksen+ajan+ideat."+Ynnä+edelleen+koeta+tajuta+että+”jääkiekko-ottelu”+homojen+oikeuksien+puolesta+on+päättynyt+jo+aikoja+sitten.+Te+hävisitte+jo+uusintaottelunkin.+Miksi+ihmeessä+sinä+&+co+haluaa+edelleen+jatkaa+peliä+vaikka+yleisö+on+jo+poistunut+ja+valotkin+on+sammutettu+jo+aikoja+sitten+hallista?+Te+pieni+hörhöporukka+ette+saa+homoutta+enää+millään+kiellettyä+tai+sairaslistalle.+Onko+tämä+ihan+mahdotonta+ymmärtää?+"Heh.+No,+jatkaakseni+vertaustasi+sanoisin,+että+me+uskovaiset+jatketaan+peliä+parkkipaikalla+takit+maalitolppina.+Sattumoisin+vaan+itse+Jumala+on+siellä+tuomarina+ja+hän+tuomitsee+jokaisen+homon+kuolemaan+ja+ikuiseen+kadotukseen.+Ikuinen+kadotus+ei+kuulosta+kivalta,+joten+me+uskovaiset+pyrimme+rakastamaan+homoja+lähimmäisinä+kertomalla+heille+totuuden,+jotta+he+voisivat+välttää+noin+kamalan+kohtalon.Raamatun+käsitys+synnistä+ei+muutu+pelkällä+ihmisten+päätöksillä.+Homous+on+edelleenkin+synti+ja+Jumala+yksin+on+se,+joka+näistä+asioista+päättää.+Lisäksi+on+muitakin+syitä+vielä+julistaa,+että+homous+on+synti,+koska+liberaalit+eivät+vieläkään+ole+vetäneet+pois+vaatimustaan+homoparien+kirkkohäistä.+Minä+vain+koitan+esittää+asiallisia+perusteluita+sille,+miksi+homous+on+synti+ja+miksi+homojen+kirkkovihkimiset+tulisi+jyrkästi+ja+ehdottomasti+kieltää.+Eihän+tämä+sen+kummempi+juttu+ole.+Sananvapaus,+demokratia,+länsimainen+hyvinvointivaltio+jne.
  6. "Koetat+perustella+asiat+ja+läheskään+aina+et+ole+edes+miettinyt+asioita?"Kiitos+kommentistasi.+Nämä+asiat+ovat+niin+selviä,+että+niitä+ei+tarvitse+paljoa+miettiä.+Enpä+ole+kovinkaan+montaa+perusteltua+vastaväitettä+saanut.+Joten+vapaa+ja+spontaani+lähestymistapani+tuntuu+toimivan.+Huomasit+varmaankin+myös+hymiön+noiden+väitteiden+perässä?+:)"+Eli+heität+kirkuen+ja+irvistellen+paskaa+seinään+ja+katsot,+mikä+tarttuu."Ei+suinkaan.+Ensinnäkään+en+ala+kirkumaan.+Siihen+ei+ole+mitään+tarvetta.+Eikä+Raamatun+sana+ole+mitään+"kakkaa".+Raamatun+sana+on+totuutta,+ja+siksi+se+ehkä+tarttuukin+niin+hyvin."+Niinhän+ne+lapset+ja+apinat+tekevät.+Koska+apinat+eivät+osaa+kirjoittaa,+niin+olet+lapsi.+Haet+vaan+jonkun+palstan,+missä+ärsyttää+kaikkia+muita,+joiden+keskustelu+edes+jotenkin+liittyy+aiheeseen."Oho,+mistäs+tuo+tuli?+Anteeksi+vaan,+mutta+minä+kyllä+pyrin+aina+asialliseen+keskusteluun.+Enkä+oikein+koe+tuollaista+henkilöön+kohdistuvaa+virheellistä+arviointia+asialliseksi+keskusteluksi.Tarkoitus+ei+ole+ärsyttää+ketään,+mutta+ymmärrän+kyllä+sen,+jos+joku+ihminen+ärsyyntyy,+kun+ei+osaa+perustella+väitteitään+asiallisesti+ja+loogisesti.+Ymmärään+senkin,+jos+väitteeni+kuulostavat+oudoilta.+Mutta+kuitenkin+pyrin+aina+perustelemaan+väitteeni+ja+joskus+jopa+siteeraan+Raamattua."+Sitten+asiassa+pysyvien+täytyy+perustella+sinulle+kaikki+päättömät+väittämäsi+tai+jankkaamisesi,+joita+laitat+itse+ilman+mitään+järjellistä+funktiota+paitsi+sinun+viihdyttämisesi."Aloittajan+aihe+oli+Helsinki-Pride,+sen+sponsorit+ja+se+miten+"homofobiset+uskovaiset"+aikovat+selvitä+kun+on+niin+paljon+boikotoitavaa.+Mielestäni+minun+juttuni+kyllä+liittyvät+kyllä+ihan+tarpeeksi+paljon+itse+aiheeseen.+Aloitus+kun+oli+aika+huonokin.+Siinä+oletettiin+että+uskovaiset+ovat+homofoobikkoja+ja+myös+että+uskovaisien+on+pakko+boikotoida+Prideä+sponsoroivia+yrityksiä.+"+Menepä+seuraavalla+maitojunalla+hilavitkutin-palstalle+miettimään+toimisiko+semmoinen+paremmin+bensalla,+sähköllä,+sahanpuruilla+vai+metaanilla+ja+ota+usko.vainen,+V.Lintu,+ArtoTTT+ja+Eenokki12+mukaan.+Sitten+voitte+porukalla+miettiä+yksiksenne,+onko+hilavitkuttimella+sukupuoli,+jos+sillä+on+plus-+ja+miinusnavat+ja+kertyykö+niihin+nöyhtää?+"Voi+ei!+Taas+tätä.+Aivan+kuin+toivoisit,+että+minä+ja+monet+muut+uskovaiset+lopettaisivat+välittömästi+kirjoittamasta+luterilaisuus-palstalle+kristinuskosta.+Mutta+tämä+nyt+kuitenkin+on+luterilaisuus-palsta+ja+sananvapaus+jne.+Kysymys+sukupuolesta+on+hiukan+monitahoisempi+kuin+vain+esittämäsi+humoristinen+kärjistys.+Vaikuttaa+vahvasti,+että++sinulla+ei+tosiaankaan+ole+esittää+asiallisia+perusteluita.+Puutut+vain+henkilöön,+väität+että+en+pysy+aiheessa,+että+jankkaan,+ja+lopuksi+vihjailet+että+uskovaiset+eivät+saisi+edes+kirjoittaa+luterilaisuus-palstalle.+Enkä+nyt+tarkoita+ettet+saisi+kirjoittaa+tänne.+Tietenkin+saat+kirjoittaa+tänne.+Sinun+juttujasi+on+aina+yhtä+mukava+lukea.+Mutta+toivoisin+vain,+että+ajattelisit+hiukan+ennen+kuin+kirjoitat,+ja+että+pyrkisit+asiallisempaan+ulosantiin+ja+perustelisit+väitteitäsi.
  7. "Seksuaalinen+suuntautuminen+ei+tosin+näy+kehossa+mitenkään.+Homot+ja+heterot+ovat+fysiologisesti+ja+anatomisesti+samanlaisia+miehiä+ja+naisia."On+totta,+että+ruumiit+ovat+ulkoisesti+samanlaisia.+Ja+kuten+olen+jo+aikaisemmin+tässä+ketjussa+sanonut,+homojen+ja+lesbojen+ruumiissa+ei+ole+vikaa.+Vian+on+siis+oltava+mielessä.+Ja+se+vika+on+mm.+se,+että+homoseksuaali+ei+kiihotu+vastakkaisesta+sukupuolesta.+Tämä+on+vika,+koska+miehen+ja+naisen+sukupuolielimet+sopivat+toisiinsa,+kun+taas+homoparien+sukupuolielimet+eivät+sovi+toisiinsa.+Homojen+ruumiit+ovat+hedelmöitymisestä+ja+sikiöasteelta+asti+kokonaan+kehittyneet+heteroseksiä+varten.+Homojen+ja+lesbojen+ruumiit+tuottavat+sukusoluja+ja+pyrkivät+edistämään+niiden+kohtaamista+aivan+kuin+partnerina+olisi+vastakkainen+sukupuoli.+Se+on+ikään+kuin+ruumiin+perusoletus+ja+alkuasetus.Tällainen+ruumiin+terve+kehittyminen+ja+toiminta+on+aivan+luonnollista.+Se+mahdollistaa+lisääntymisen+ja+ihmiskunnan+koko+olemassaolon.+Kun+ruumis+on+kunnossa,+vika+on+homojen+tunteissa,+ajattelussa+ja+mielessä.+Kyseessä+on+siis+jonkinlainen+mielisairaus+tai+psyykkinen+häiriötila."+Heittelet+päättömyyksiä+siihen+tahtiin,+ettei+kukaan+voi+pystyä+kanssasi+minkäänlaiseen+tolkulliseen+keskusteluun,+ja+se+on+varmaan+täysin+tarkoituksellista.+"Olen+pahoillani,+jos+heittelen+päättömyyksiä+liian+nopeaan+tahtiin.+Mutta+jos+homous+tosiaankin+on+niin+luonnollista+ja+niin+itsestäänselvästi+"oikein"+kuin+liberaalit+väittävät,+luulisi+että+väitteitteni+kumoaminen+olisi+helppo+homma.Tarkoitukseni+ei+ole+koskaan+ollut+keskustelun+estäminen.+Joudun+kyllä+usein+kirjoittamaan+pitkästi,+koska+koitan+perustella+asiat+ja+esittää+avoimesti+koko+perusteluketjun.+Läheskään+aina+en+ole+edes+miettinyt+asioita+valmiiksi+ja+lyönyt+lähestymistapaani+lukkoon+ennen+kommentointia.+Olen+vain+kyhännyt+jotain+kokoon+ja+katsonut+miten+se+toimii.+Tavallisesti+on+toiminut.+Kybällä.+:)