Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. (+tässä+jatkoa...)"+Mielestäni+voisit+jättää+kyseisen+aiheen+väittämisen+Kirkollisesti+kielletyksi+ainakin+siihen+saakka,+kunnes+pystyt+osoittamaan+Eduskunnan+säätämän+lain+kumoamiseen+tarvittavat+perusteet+homoseksuaalisten+ihmisten+vihkimisessä."Homoavioliitot+ovat+vieläkin+kiellettyjä+Suomen+evlut-kirkossa.+Lisäksi+ortodoksit+ja+katoliset+eivät+edes+harkitse+asiaa,+saati+naispappeutta.+Siinäpä+kunnon+suoraselkäistä+vastuunkantoa!+Saisivat+liberaalitkin+ottaa+oppia+eikä+vain+nokkiinsa.+Eihän+tässä+ole+tarkoitus+loukata+ketään,+vaan+toteuttaa+Jumalan+tahtoa.+Ja+Jumala+on+rakkaus.Sitä+paitsi+sinä+hiukan+sekoitat+keskenään+yhteiskunnan+ja+kirkon.+Ne+eivät+ole+sama+asia,+eikä+niiden+ole+tarkoituskaan+olla.+Olisi+järkevämpää+vaatia+Suomessa+jopa+kirkon+ja+valtion+erottamista+toisistaan,+kuin+homojen+kirkkohäiden+sallimista.+Tai+entäs+tämä+radikaali+ajatus:+perustakaa+te+liberaali-suvaitsevaiset+oma+kirkko,+jos+nykyinen+ei+kelpaa.+Sitä+ei+kai+Suomen+laki+kiellä.+Ja+sille+kirkolle+olisi+takuuvarmasti+kannatustakin.+Uutta+voi+luoda+tuhoamatta+vanhaa."+Ai+niin!+Suomalaisena+Miehenä+olet+tietenkin+aina+ja+kaikessa+oikeassa,+joten+Raamattu+pitäisi+varmaan+sitten+kirjoittaa+uudelleen+sellaiseksi+kuin+sinä+sen+haluat+olevan."No,+hei,+kamoon.+Tuollainen+naismarttyyriksi+heittäytyminen+on+aivan+tarpeetonta.+On+tosin+totta,+että+miehet+ovat+tutkimustenkin+mukaan+älykkäämpiä+kuin+naiset.+Mutta+kyllä+nainenkin+voi+olla+homohääasiassa+oikeassa,+kunhan+vain+vetoaa+Raamattuun+ja+terveeseen+kristinuskon+oppiin.+Ei+se+sen+vaikeampaa+ole.+Pidetään+nuo+esittämäsi+sukupuolistereotypiat+pois+asiallisesta+keskustelusta.Eikä+Raamattua+tarvitse+kirjoittaa+uudelleen.+Se+on+aivan+hyvä+juuri+sellaisena+kuin+se+on.+Sitä+paitsi+Raamattuhan+on+jo+kirjoitettu+uusiksi.+Ainakin+englanniksi+on+jo+tehty+sateenkaariraamattu.+Siinä+on+Raamattu+kirjoitettu+sellaiseksi,+kuin+gay-väki+haluaa.+Ja+huom.+siis+samaan+aikaan+perinteisille+uskovaisille+kelpaa+se+oikea+Raamattu+ihan+sellaisenaan.+Eli+taisi+taas+osua+pilkka+sinun+nilkkaasi.+:)Alkuperäisen,+uudelleen+kirjoittamatta+jätetyn+Raamatun+mukaan+homous+on+synti,+mutta+ideanahan+on+se,+että+synnit+saa+anteeksi,+jos+katuu+ja+pyytää+niitä+Jeesukselta+anteeksi.+Mutta+jos+sanotaan,+että+homous+ei+ole+syntiä,+silloin+homot+eivät+saa+anteeksi.+He+joutuvat+kadotukseen,+jossa+on+itku+ja+hammasten+kiristys.+Silloin+Jeesusta+harmittaa+ja+hänelle+tulee+paha+mieli:+"Heidän+takia+kärsin+ristillä,+mutta+eipä+iankaikkinen+ilo+ja+autuus+kelvannut.+Voihan+nenä!"+:)
  2. "+Liitit+sitten+tähänkin+keskusteluun+sydäntäsi+lähellä+olevan+homouden,+keskusteluhistorian+mukaan+et+ole+kuitenkaan+kyennyt+osoittamaan+fantasiointiasi+lukuunottamatta+miten+tapahtuu/onnistuu+mieheltä+miehen+kanssa+makaaminen+niinkuin+naisen+kanssa+maataan."Kiitos+kaunis+kommentistasi.+Se+kyseinen+3.Mooses+18:22+jae+tarkoittaa+ainakin+sitä,+että+kaksi+samaa+sukupuolta+olevaa+ihmistä+eivät+saa+harrastaa+minkäänlaista+seksiä+keskenään.Korjaan+ystävällisesti+sen+verran,+että+minä+en+nostanut+homoutta+esiin+tyhjästä,+vaan+aloittaja+teki+sen.+Hän+kirjoitti:+"Homoviha+on+suora+hyökkäys+evankeliumia+vastaan."+Hän+myös+kirjoitti:+"...+nykyinen+keskustelu+seksuaalisten+vähemmistöjen+asemasta+kirkossa."+Minä+oletin,+että+hän+puhui+ainakin+homoista+ja+ehkä+erityisesti+siitä+nykyisestä+keskustelusta,+joka+koskee+homojen+asemaa+kirkossa+ja+mm.+homojen+kirkkovihkimisiä."+Miestä+ei+ole+kuitenkaan+omia+fantasioitasi+lukuunottamatta+kielletty+yhtymästä+mieheen+kuten+esimerkiksi+menksujen+aikana+naiseen+tai+eläimeen…+eläimeenkin+kiellettiin+miestä+yhtymästä+mutta+ei+mieheen+ja+lapseen+(tyttöön+tai+poikaan,+järkyttävää!)+lähisukulaisuutta+lukuun+ottamatta."Olet+nyt+vähän+jämähtänyt+tähän+yhteen+kohtaan,+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan.+Luulisi+sinun+nyt+naisena+tietävän+mitä+se+tarkoittaa,+kun+mies+makaa+naisen+kanssa."+Jaaha,+nyt+on+sitten+jo+syntiä+sellaisiin+kysymyksiinkin+vastausten+etsiminen+joita+ei+ymmärrä.+Olet+varsinainen+loistoveikko."Nyt+on+ehkä+aiheellista+hiukan+korjata+tietty+väärinkäsitys.+Kun+kirjoitin,+että+annan+anteeksi,+en+tarkoittanut,+että+annan+jonkun+ihmisen+synnin+anteeksi.+Kukapa+minä+olen+edes+toisten+syntejä+anteeksi+antamaan,+olenhan+vain+kurja+ja+syntinen+pieni+ihminen.+Minä+vain+annoin+anteeksi+huonot+perustelut,+joita+vastaukseksi+sain.+Sekin+on+inhimillistä.+Siis+se,+että+perustelee+huonosti+väitteitään,+kun+vastaa+minulle.+Tämmöistä+sattuu+aina+silloin+tällöin."+Kuten+sanottu,+etsin+sanoille+ymmärrystä+ja+merkityksiä,+en+etsi+asiattomuuksiasi+vaan+tietoa+mihin+perustat+homoseksuaalisuuden+olevan+syntiä.."Hyvä+kysymys.+Minä+perustan+sen+Raamatun+sanaan.+Mihis+sinä+perustat+oman+käsityksesi,+että+homous+ei+voi+olla+syntiä?+Suomen+lakiin?+Eli+jos+olisit+elänyt+esim+50-60-luvun+Suomessa,+olisit+ehkä+silloin+ollut+vakaasti+sitä+mieltä,+että+homous+on+sairaus+ja+rikos.+Niihin+samoihin+aikoihin+Raamatun+käsitys+homoudesta+oli+se,+että+se+on+syntiä.+Jotkut+asiat+pysyy+ja+paranoo."Tähän+mennessä+näyttäisi+jäävän+luulemisen+asteelle+ja+se+ei+todellakaan+auta+homoseksuaalisia+ihmisiä+jos+sinä+oletkin+oikeassa!!!!!"Jos+joku+pieni+joukko+homoseksuaalisia+ihmisiä+aidosti+uskoo,+että+Raamatun+mukaan+homous+on+syntiä+ja+alkaa+katumaan+ja+pyytää+homouttaan+anteeksi+Jeesukselta,+niin+arvaas+mitä?+Jeesus+antaa+sen+anteeksi.+Silloin+homoseksuaaliset+ihmiset+pelastuvat+ja+pääsevät+Taivasten+valtakuntaan.+Kyllä+minun+mielestä+juuri+se+nimenomaan+auttaa+homoseksuaalisia+ihmisiä.+Pelastus+on+tarkoitettu+kaikille.+Siis+jopa+homoille.+En+todellakaan+näe+mitään+väärää,+haitallista+tai+kummallista+tässä+kuviossa.+Syntien+anteeksi+saaminen,+pelastus,+Jumalan+rajaton+armo+ja+rakkaus+ja+iankaikkinen+elämä.+Ei+näissä+ole+mitään+väärää,+vaan+nämä+ovat+Jumalan+tahto."+Aiemmissa+ketjuissa+olevien+kommenttien+perusteellakaan+ei+ole+esitetty+edes+luuloja+kummoisempia+tulkintoja+Raamatullisista+perusteista+oikeuttamaan+homoseksuaalisten+ihmisten+syrjimistä+uskonnollisessa+toiminnassa+ehkä+jopa+Eduskunnan+säätämän+lain+vastaisesti."Jaa,+jaa,+jaa...+Tahdon+2013-kansalaisaloitteen+omilla+nettisivuilla+lukee+vieläkin+aivan+jotain+päinvastaista:+"Kirkolla+on+täysi+vapaus+päättää+omista+käytännöistään+eikä+sille+lain+myötä+tulisi+velvollisuutta+vihkiä+samaa+sukupuolta+olevia+pareja.+Samaa+sukupuolta+olevat+parit+saisivat+jatkossa+siviilivihkimisen."Kuinkas+nyt+suu+pannaan?+Ehkä+Tahdon+2013-liike+on+huijannut+sinua.+:)"+Jonkin+englantilaisen+tutkijan+mukaan+kirkko+olisi+alkanut+vasta+1300-luvulla+suhtautua+kielteisesti+homoseksuaalisuuteen.+Kuka+tietää+missä+totuus,+toivottavasti+ei+vaikene+loputtomiin."Tuo+englantilainen+anonyymi+tutkija+saattaa+hyvinkin+olla+oikeassa.+Eihän+kristinusko+ole+koskaan+suhtautunutkaan+homoseksuaalisuuteen+varsinaisesti+kielteisesti.+Homoutta+on+vain+pidetty+syntinä+eikä+homopareja+ole+vihitty+kirkoissa.+Mielestäni+tämä+positiivinen+suhtautuminen+homoihin+pitäisi+säilyttää+nykyaikanakin.+On+se+sen+verran+hieno+ja+jalo+traditio.+Unohdetaan+ne+1300-luvun+englantilaiset+fundikset.+(+jatkuu+ihan+kohta...+)
  3. "+Ensimmäiset+ihmiset+siunasi+yhteen+Jumala,+voiko+ihminen+ottaa+Jumalalliset+valtuudet+siunata+Jumalan+tavoin+ihmisiä+toistensa+yhdistämiseksi?+"Kiitos+kaunis+kommentistasi.+En+minä+tiedä+evlut+kirkon+siunaamiskäytännön+virallista+syntyä+ja+perusteita.+Minä+vain+teen+sellaisen+varovaisen+oletuksen,+että+pappi+ei+voi+oikeasti+siunata+sitä,+mikä+on+Jumalalle+kauhistus."+Nykyisin+avioliittoa+koskeva+lainsäädäntö+edellyttää+tiettyjen+ehtojen+täyttymistä+niin+vihittäviltä+kuin+itse+toimitukselta,+ehdot+eivät+kuitenkaan+vaikuta+Raamatullisilta."Avioliittolaki+sallii+samaa+sukupuolta+olevien+avioliiton.+Raamattu+ei.+Mielestäni+Raamattu+on+oikeassa+ja+avioliittolaki+on+liian+suvaitsevainen."+Kirjoitat+ettei+rituaaleilla+ole+merkitystä+avioliittoon+vihkimisessä,+millainen+sitten+on+Raamatun+hyväksymä+avioliittoon+vihkiminen.+Milloin+katsotaan+mies+ja+nainen+Raamatullisesti+avioliittoon+vihityiksi,+jos+Kirkollisilla+rituaaleilla+ei+ole+merkitystä."Varmaan+jotenkin+siten,+että+mies+ensin+jättää+isänsä+ja+äitinsä+ja+sitten+liittyy+vaimoonsa,+niin+että+nämä+kaksi+tulevat+yhdeksi+lihaksi.+Siihen+päälle+ehkä+jokin+vihkimisseremonia,+sitä+ei+ainakaan+ole+kielletty.+Siinä+se+taitaa+olla+Raamatun+mukaan."+Ystävä+hyvä,+mitä+merkitystä+ihmisen+tekemällä+siunaamisella+on+avioliitossa,+kun+avioliittoon+siunaaminen+onnistuu+eronneillekin?"Pyydän+anteeksi,+jos+minä+en+ole+sinulle+sanonut+jo+aikaisemmin,+että+minun+mielestä+kirkon+ei+pitäisi+vihkiä+eronneita?+Jeesuskin+oli+vähän+tätä+mieltä.+Hän+arvostaa+uskollisuutta+ja+lojaalisuutta."+Et+vastannut+kysymykseeni,+vaan+esitit+ilman+perusteluja+väittämän+jonka+mukaan+papin+antama+siunaus+on+Jumalan+tahdon+mukainen+siunaus+miehen+ja+naisen+avioliittoon+vihkimisessä.Ohjeistaako+valtuudet+antaen+Raamattu+siis+joillekin+tietyille+ihmisille+oikeuden+siunata+miehen+ja+naisen+avioliittoon+sekä+toimituksen+oikeellisuuden,+tähän+kaipaan+Raamatun+kohtaa+jos+se+on+sinulla+tiedossa,+kuten+toivon."En+ole+itse+löytänyt+Raamatusta+tällaista+ohjeistusta.+En+ole+kyllä+etsinytkään,+mutta+kuitenkin."Ilman+tuota+ohjetta+avioliittoon+vihkimisestä+vaikuttaa+tehdyn+ihmisten+toimesta+rituaali,+jolle+ei+vaikuttaisi+olevan+Raamatullista+perustetta+kuten+aiemmin+olet+antanut+ymmärtää."Niin,+ei+kai+sille+ihmisten+toimesta+tehdylle+rituaalille+isoja+Raamatullisia+perusteita+olekaan.+Muuta+kuin+se+Jumalan+antama+siunaus+miehelle+ja+naiselle.+Homopareille+ei+ole+senkään+vertaa.+Jos+olen+jotain+muuta+antanut+ymmärtää,+niin+silloin+olen+ollut+väärässä."+Asettaako+Raamatuntulkintasi+avioliittoon+vihkijälle+kelpoisuudeksi+jotakin+sellaista+mitä+ilman+ei+hengellistä+avioliittoon+vihkimistä+voida+toteuttaa?+Mitkä+ne+kelpoisuudet+olisivat?"On+olemassa+ainakin+yksi+avioliiton+hengellisen+vihkimisen+ehto,+se+että+avioliittoon+menevät+mies+ja+nainen.+"+Onko+epätasa-arvoista+syntyä+pakanaksi,+maailmankolkkaan+jossa+ei+evankeliumia+julisteta+tai+se+on+kuolemalla+kielletty?+"Onko+tämä+kaikki+epätasa-arvoista?+Ehkä+on,+ehkä+ei.+Riippuu+vähän+mitä+tasa-arvolla+tarkoitetaan.+Onko+tämä+Jumalan+syy+tai+Raamatun+vika?+Ei+minun+mielestä.+Todistaako+tämä+homoavioliittojen+puolesta?+Ei+siis+todellakaan+siis."+Onko+syntiä+sanoa+synniksi+sellaista+mitä+ei+varmuudella+tiedä+synniksi,+tai+onko+syntiä+sanoa+synniksi+sellaista+minkä+ainoastaan+luulee+olevan+syntiä?+"Heh.+Olet+vähän+niin+kuin+naispuolinen+YksinkertaistaEiköVain,+tuo+ikuinen+jankkaaja+Jumalan+armosta.+:)+Mooses,+Paavali,+Juudas+ja+Timoteus+sanoivat+suoraan,+että+homous+on+synti.+Taitaa+olla+joku+VT:n+profeettakin,+joka+jotain+saman+suuntaista+sanoi.+Lisäksi+Jeesus+epäsuorasti+kielsi+homoavioliitot.+Näillä+perusteilla+väittäisin,+että+homous+on+synti+ja+homoavioliitot+ovat+kiellettyjä.+Asia+on+oikeastaan+poikkeuksellisen+selvä+ja+varma.+Toisaalta,+Jeesus+kuitenkin+kehoitti+tuomitsemaan+oikein.+Joten+ehkä+on+parempi+pidättäytyä+tuomitsemasta,+jos+ei+ole+varma.+Mutta+tuomitseminen+voi+olla+eri+asia+kuin+sanoa+jotain+synniksi.On+hienoa,+että+olet+niin+huolissasi+siitä,+syyllistynkö+minä+syntiin,+kun+sanon+että+homous+on+synti.+Sehän+varmaankin+on+kysymyksesi+takana+eikä+se,+että+tahtoisit+että+sulkisin+suuni+kokonaan,+eikö+totta?+:)"+Mistä+sinä+tiedät+varmuudella+olevasi+tulkinnoissasi+niin+oikeassa,+että+voit+sanoa+jonkun+toisen+olevan+omissa+tulkinnoissaan+väärässä?"Tavallisesti+puutun+siihen,+jos+jonkun+jakeen+tulkinta+on+selvästi+ristiriidassa+jonkun+muun+Raamatun+kohdan+kanssa.+Myös+kontekstin+kautta+voi+jakeiden+merkitystä+arvioida.+Myös+kristinuskon+yli+kaksituhatta+vuotta+vanha+tulkinnan+perinne+antaa+pikku+vinkkejä.+Mitään+ilmestyksiä+en+ole+saanut+tai+kuullut+päässäni+Jumalan+ääntä.+Ehkä+se+on+Pyhän+Hengen+johdatusta.+Kukapa+näistä+tietää!?...mutta......+homous+on+silti+synti!!!
  4. (+tässä+vastaukseni+toinen+osa+)"Huvittavinta+tässä+on+miten+Raamatunkohtien+tulkintojen+”kikkailulla”+saadaan+mikä+tahansa+asia+näyttämään+juuri+itselle+sopivalta+ja+mielellään+vielä+naapurille+osoittaen+tämän+tietämättömyys+ja+tyhmyys."Olen+pahoillani,+jos+olen+osoittanut+jollekin+ihmiselle+hänen+tietämättömyytensä.+Oppiessaan+ihmiselle+saattaa+tulla+vähän+tyhmä+olo.+Ei+se+kuitenkaan+ole+sen+uskovaisen+vika,+jolla+on+oikeaa+tietoa.+Luulisi,+että+oppiminen+on+hienoa+eikä+jonkun+vika.+Älä+ole+aina+noin+negatiivinen.+:)"Sinäkin+olet+kuin+lehmännänni,+joka+sojottaa+käyttövalmiina+kaiken+aikaa,+mutta+antaa+vain+lypsämällä+ja+sekin+vähä+vaikuttaa+ravinnoksi+kelpaamattomalta+(väitteitä+ilman+selkeitä+perusteita)."Tsot,tsot.+Perusteluita+olen+aina+antanut.+Ja+ne+ovat+aina+selkeitä+kaikille+muille,+paitsi+ehkä+joillekin+tietyille+ihmisille.+Vanha+viisaus+kuuluu:+ei+Raamattu+epäselvä+ole,+ihmiset+kyllä+ymmärtävät+sen,+he+eivät+vain+halua+tehdä+niin+kuin+Raamattu+sanoo.+:)"+Hienoa+tietenkin+on+miten+omia+visioitasi+fantasioit,+kuitenkin+ihmisoikeuksien+rajoittaminen+niiden+tasolla+on+minusta+aika+kyseenalaista."Ei+kai+siinä+mitään+hienoa+varsinaisesti+ole.+Minähän+vain+kirjoittelen+tänne+niitä+aivan+alkeellisimpia+perusasioita+Raamatusta+ja+sen+syntikäsityksestä.+"+Vaikuttavaa+saada+keskustella+tuollaisen+luontaisen+lahjakkuuden+kanssa+joka+osaa+yhdistää+tuhansien+vuosien+aikaikunnan+aina+haluamallaan+tavalla."Tuo+on+ihan+hyvä+huomio.+Usein+unohdetaan,+että+kristinuskolla+on+ainutlaatuinen+rikkoutumaton+opillinen+jatkumo+Jeesuksen+ylösnousemuksesta+tähän+päivään+asti.+Tätä+vuosituhantista+traditiota+ovat+ylläpitäneet+monet+viisaat+ja+oppineet+miehet+(+ja+toki+muutama+hassu+nainen+)+ja+heidän+käsityksensä+on+aina+ollut+se,+että+Raamatun+mukaan+homous+on+synti.+Se+on+siis+pakko+uskoa,+koska+sen+on+pakko+olla+totta.
  5. "Ajattelisin+kyllä+olevan+niin+päin+että+jos+sinä+sanot+homouden+olevan+jotenkin+aivan+erityisen+paha+synti+niin+sinä+olisit+se+joka+löytäisi+tähän+perustelut+Raamatusta."Kiitos+kaunis+kommentistasi.+Se+olisikin+ovela+keskustelutaktiikka,+jossa+minä+pyytäisin+kanssakeskustelijaa+etsimään+perusteita+minun+väitteeni+pohjaksi.+Tuo+täytyy+kirjoittaa+muistiin.+Tosin+minä+pyysin+perusteluja+ja+jakeita+niille+sinun+väitteille+joita+siteerasin,+en+omille+väitteilleni."+Edelleen+minun+on+hankala+ymmärtää+logiikkaasi.+Ensinnäkin+eihän+jokaisella+ihmisellä+ole+kaikkia+mahdollisia+syntejä,+ja+homoilla+sitten+vielä+homous+päälle,+vaan+jokaisella+ihmisellä+on+vähän+erilainen+"kokoelma"+syntejä+aina+ihmisen+ja+hänen+elämänsä+mukaan.+Toisekseen+en+muista+Raamatun+mainitsevan+että+ihmistä+rangaistaisiin+jotenkin+enemmän+tai+vähemmän+riippuen+syntien+määrästä+vaan+syntisyys+on+syntisyyttä+riippumatta+syntien+määrästä+tai+laadusta."En+minäkään+muista,+että+juuri+syntien+määrä+olisi+se+pointti,+mutta+selvästikin+on+olemassa+vakavampia+ja+vähemmän+vakavia+syntejä.+Esim.+Pyhän+Hengen+pilkka,+jota+ei+kuulema+anneta+anteeksi.+Ja+myös+homoseksuaalisuus,+josta+Paavali+sanoo+Roomalaiskirjeen+alussa,+että+Jumala+on+hyljännyt+heidät+omiin+häpeällisiin+himoihinsa.+Muut+seksuaaliset+synnit+eivät+johda+Jumalan+hylkäämiseen.+Aika+pahalta+näyttää."+Niin.+Eivätkö+syntien+käytännön+vaikutukset+ole+sinusta+mitenkään+tärkeitä?"Minua+vain+huvitti+tämä+kuvio,+joka+on+aika+yleinen.+Kun+uskovainen+perustelee+asiaa+siteeraamalla+Raamattua,+sitä+yritetään+vähätellä,+se+on+vain+tulkintaa.+Kun+liberaali+vetoaa+Raamatun+ulkopuolisiin+asioihin,+se+ei+ole+tulkintaa,+vaan+jotain+muuta.+"+Käytännön+elämä+ei+kyllä+tue+väitettäsi."USA:n+lääkintäviranomaisten+tilastot+kyllä+tukevat+väitettäni.+Homomiehillä,+varsinkin+nuorilla,+on+niin+paljon+enemmän+sukupuolitauteja,+että+tilannetta+on+pidetty+huolestuttavana+jo+monta+vuotta.+(+linkki+erikseen+alla+)Hengellisesti+moraalittomuus,+synnin+hyväksyminen...ei+hyvä+juttu,+kyllä+siitä+on+haittaa+homolle+itselleen.+Siinä+on+suunta+vain+alaspäin,+kadotukseen+ja+tiedät-kyllä-minne.+Siksi+tarvitaan+Jumalan+sanan+julistusta,+oikeaa+tietoa+että+homous+todellakin+on+synti."+Samalla+logiikalla+sinäkään+et+voi+olla+uskovainen+jos+jatkat+minkään+synnin+tekemistä+hetkeäkään."Ei+se+ihan+sama+asia+ole.+Minä+en+ole+naimisissa+synnin+kanssa.+:)+Homon+ei+kannata+laittaa+itseään+sellaiseen+tilanteeseen,+jossa+syntiin+johtava+viettelys+on+jatkuvasti+läsnä.+Tämähän+se+tilanne+on+homosuhteissa+ja+erityisesti+homoavioliitossa.+Miehen+ja+naisen+avioliitto+ei+lähtökohtaisesti+ole+syntiä,+vaan+se+on+jopa+Jumalan+siunaama+asioiden+tila,+niin+sanotusti.+Kun+Jeesus+kehoitti+repimään+viekoittelevan+silmän+irti,+hän+ei+tarkoittanut+sitä+aivan+kirjaimellisesti,+vaan+paremminkin+esim.+sitä,+että+alkoholistin+kannattaa+välttää+baareja+ja+entistä+ryyppykaveriporukkaa.+Homon+tulee+siis+välttää+ainakin+homobaareja,+Setaa+ja+homoavioliittoa+kuin+ruttoa.+:)+Ja+minä+ainakin+teen+parhaani,+jotta+homoja+ei+vihittäisi+kirkossa.+Autan+siis+homoja+repimään+silmänsä+päästään.+(+Hmm...tuo+ei+oikein+kuulostanut+siltä+kuin+halusin.+)"+No,+ettet+vain+olisi+tässä+heti+syyllistynyt+ylpeyden+syntiin+ja+kohottanut+uskovaiset+jotenkin+paremmiksi+ihmisiksi+jotka+pystyvät+elämään+synnittöminä+kun+vain+joku+synnistä+huomauttaa.+Tiedät+varmaan+että+elämä+ei+uskovillakaan+mene+ihan+näin+hienosti+joten+älä+lausu+väärä+tunnustusta+lähimmäisestäsi."Olet+aivan+oikeassa.+Olen+ollut+ylpeä.+Hyvä+kun+sanoit.+Nytpä+voinkin+pohtia+asiaa,+tutkia+sydäntäni+ja+pyytää+asiaa+anteeksi+Jeesukselta+iltarukouksessani.Sinänsä+mielenkiintoinen+ajatusketju+sinulla.+Minähän+juuri+totesin,+että+uskovaiset+ovat+syntisiä+ja+tekevät+syntiä,+ja+kun+joku+huomauttaa+synnistä,+he+ottavat+onkeensa.+Ei+kai+tässä+ole+mitään+ylpeyttä,+vaan+pikemmin+nöyryyttä,+kun+ottaa+"nuhtelun"+vastaan,+myöntää+erehtyneensä+ja+muuttaa+tapansa.+Pelkkä+ihmisten+vertailu+ei+ole+ylpeyttä.++Mutta+vakavasti+puhuen,+en+tarkoittanut+että+uskovaiset+ovat+parempia+ihmisiä.+He+ovat+vain+erilaisia+ihmisiä.+He+ovat+tietoisia+synneistään.+He+pyytävät+syntejään+anteeksi+joka+päivä+ja+saavat+ne+anteeksi+joka+päivä.+He+voivat+korjata+käytöstään+ja+korjaavatkin.+Mutta+silloin+käytöksen+muutos+ja+uskossa+kasvamisen+lähtökohtana+on+Jumalan+armo+ja+rakkaus,+ei+oma+ego.+Kunnia+kuuluu+siis+Jumalalle,+olkoon+hän+ylistetty+iänkaiken,+aamen!+Ongelmahan+homoilla+nykyaikana+on+juuri+se,+että+gay-liikkeet+ja+suvaitsevainen+liberaali+ajattelu+on+niin+kovaäänistä+ja+aktiivista,+että+monella+homolla+saattaa+olla+aivan+vilpitön+oletus,+että+Raamatun+mukaan+homous+ei+olisi+synti.+Silloin+ei+ole+katumusta,+ei+syntien+anteeksisaamista,+ei+käytöksen+korjaamista+ja+uskossa+kasvamista.+On+vain+se+yksi+paikka,+jossa+on+hyvin+kuumaa.+:)