Ainakin sellaisen kuva saa kun lukee tätä palstaa. Täällä näyttää olevan mota nikkiä ja multinikkiä joiden ainoa tarkoitus on vain solvata, haukkua ja nimitellä uskovia.
Puhutteko te samalla lailla kaikille tapamillenne ihmisille vain onko tämä joku someraivon ilmentymä?
Onko tämän palstan tarkoitus solvata, haukkua ja nimitellä uskovia?
55
429
Vastaukset
- vieno.vastaus
Ei ole, usko.vainen, ei.
- kaino.kysymys
Minä en muuten ole usko.vainen, vaikka näytätkin aina olevan hänen kimpussaan.
Haluatko nyt tässä avata kiinnostustasi usko.vaiseen? - vieno.vastaus
kaino.kysymys kirjoitti:
Minä en muuten ole usko.vainen, vaikka näytätkin aina olevan hänen kimpussaan.
Haluatko nyt tässä avata kiinnostustasi usko.vaiseen?Siinä tapauksessa teitä oikeinkirjoituksen kanssa kamppailevia fundisuskovia on palstalla kaksi. :)
- kaino.kysymys
vieno.vastaus kirjoitti:
Siinä tapauksessa teitä oikeinkirjoituksen kanssa kamppailevia fundisuskovia on palstalla kaksi. :)
Olen pahoillani jos kirjoitusvirheeni loukkaa sinua. Mutta voitko siitä huolimatta nyt avata kiinnostustasi usko.vaiseen?
- vieno.vastaus
kaino.kysymys kirjoitti:
Olen pahoillani jos kirjoitusvirheeni loukkaa sinua. Mutta voitko siitä huolimatta nyt avata kiinnostustasi usko.vaiseen?
Olenko sanonut, että kirjoitusvirheesi loukkaavat minua?
- kaino.kysymys
vieno.vastaus kirjoitti:
Et ole sanonut. Mutta miksi sinä sitten tartuit siihen? Ja voitko nyt avata kiinnostustasi usko.vaiseen?
- kaino.kysymys
vieno.vastaus kirjoitti:
Mihin nyt häivyit kun niin tarmokkaasti aloitit?
- vieno.vastaus
kaino.kysymys kirjoitti:
Et ole sanonut. Mutta miksi sinä sitten tartuit siihen? Ja voitko nyt avata kiinnostustasi usko.vaiseen?
Koska lähes aina tällaisen aihepiirin aloituksia tekee kirjoitusvirheitä viljelevä usko.vainen. Mutta nyt tiedän, että teitä on kaksi.
- kaino.kysymys
vieno.vastaus kirjoitti:
Koska lähes aina tällaisen aihepiirin aloituksia tekee kirjoitusvirheitä viljelevä usko.vainen. Mutta nyt tiedän, että teitä on kaksi.
Voitko nyt avata kiinnostustasi usko.vaiseen ja kirjoitusvirheisiin?
kaino.kysymys kirjoitti:
Voitko nyt avata kiinnostustasi usko.vaiseen ja kirjoitusvirheisiin?
Eli olet sittenkin usko.vainen.
Samaa jankkausta ja kysymystulvaa. Ei kannata ihmetellä, jos pidän tollona.- Ei.luotu.eikirj
vieno.vastaus kirjoitti:
Ja molemmilla on näköjään kyselyikä vieläkin päällä :D
- ymmärrä-se
Ei.luotu.eikirj kirjoitti:
Ja molemmilla on näköjään kyselyikä vieläkin päällä :D
teikäläisiltä pitää kysyä koska ette pysty vastaamaan.
- kaino.kysymys
vieno.vastaus kirjoitti:
Etkö haluakaan keskustella?
kaino.kysymys kirjoitti:
Etkö haluakaan keskustella?
Ei sinun kanssasi voi kukaan keskustella. Jankata kun pitää.
- vieno.vastaus
torre12 kirjoitti:
Eli olet sittenkin usko.vainen.
Samaa jankkausta ja kysymystulvaa. Ei kannata ihmetellä, jos pidän tollona.Saman huomasin ja lopetin hänelle vastaamisen.
vieno.vastaus kirjoitti:
Saman huomasin ja lopetin hänelle vastaamisen.
Mistä sinä olisit halunnut keskustella, minustako 😉❓
Ikävä se, että kiinnitän huomioni ihmeellisyyksiin ja valheisiin.
pertsa viime vuonna: "10. Riemuvuosi alkoi vuonna 1967 ja päättyy vuonna 2017. Silloin lopun ajat alkaisivat. Yksi asia on kuitenkin muistettava - jos uskomme ennen suurta ahdistusta tapahtuvaan ylöstempaukseen - niin on aika valmistautua lähtöön!"
"Kotimusu" olisi hetero.
- huomiota
Avaaja osui naulankantaan. Jos samaa kieltä käytettäisiin muslimeista niin nettipoliisi olisi jo asialla.....
- viimeinen.tuomio.2
Eikö nimenomaan usko.vainen olekaan nettipoliisin (=ylläpito) erityissuojelussa oleva?!
Niin monet hänestä kertovat vastaukset päätyvät tähän:
"Ylläpito on poistanut tästä viestin..." "Tästä on poistettu viesti.."
Samaan aikaan usko.vainen multinikkeiee ja räyhää. Ihan vapaasti. - viimeinen.tuomio.2
"Sairas", "pakkomielle" ja usko.vainen samassa lauseessa pitää harvinaisen hyvin kutinsa.
:D
Repe taitaa vastailla ja kirjoitella ihan omalla nikillään. - viimeinen.tuomio.2
viimeinen.tuomio.2 kirjoitti:
"Sairas", "pakkomielle" ja usko.vainen samassa lauseessa pitää harvinaisen hyvin kutinsa.
:D
Repe taitaa vastailla ja kirjoitella ihan omalla nikillään.Mutta minähän olen Repe :D
Huosista,nyt puhun taas itselleni :D Kirjoittelen tosiaan tällä nikillä RepeRuutikallo-nikkini lisäksi. - viimeinen.tuomio.2
Mutta minähän olen Repe :D
Huosista,nyt puhun taas itselleni :D Kirjoittelen tosiaan tällä nikillä RepeRuutikallo-nikkini lisäksi.Muista lääkkeet.
- viimeinen.tuomio.2
Muista lääkkeet.
Toki lääkkeeet pitää muistaa kun harrastan tätä yksinpuhelua. Minulla on sairas pakkomielle usko.vaiseen! En myöskään uskalla rekata tätä nikkiäni.
Olen niin sairas! - viimeinen.tuomio.2
Mutta minähän olen Repe :D
Huosista,nyt puhun taas itselleni :D Kirjoittelen tosiaan tällä nikillä RepeRuutikallo-nikkini lisäksi."Huosista,nyt" tosiaan. Saathan sinä toki kuvitella olevasi kuka vaan haluat ja jutella itseksesi kaiket päivät.
Aika noloa silti jäädä identiteettivarkaudesta jo ekassa viestissä kiinni, usko.vainen ;D - viimeinen.tuomio.2
Toki lääkkeeet pitää muistaa kun harrastan tätä yksinpuhelua. Minulla on sairas pakkomielle usko.vaiseen! En myöskään uskalla rekata tätä nikkiäni.
Olen niin sairas!Joo, muista ottaa myös ne "lääkkeeet", jos niistä olisi enemmän apua.
- viimeinen.tuomio.2
Joo, muista ottaa myös ne "lääkkeeet", jos niistä olisi enemmän apua.
Hienoa tämä yksinpuhelu itseni kanssa. Olen niin sairas, sairas!
Käytän tosiaan vain tätä nikkiä viesteihini ja joskus juttelen myös itseni kanssa!
Kohta vastaan taas itselleni :D Minulla on muuten sairas pakkomielle usko.vaiseen, oletteko jo huomannee tämän asian?
Juu, kyllä yleinen ilmapiiri tuntuu olevan aika kaksijakoinen ja uskovia kritisoiva. Minä luulin alunperin kun tänne aloin kirjoittamaan, että palstalla uskovaiset keskustelisivat keskenään syvällisiä ajatuksia Jeesuksesta ja suomalaisesta kristinuskosta yleensä. Mutta tämä onkin paikka, jossa saa keskittyä korjailemaan suvaitsevaisten ihmisten tietämättömyydestä ja välinpitämättömyydestä johtuvia karkeita väärinkäsityksiä ja yleistyksiä. Siihen vielä ateistien suorittama "käännytys".
Meneehän se näinkin. Samalla saa itsekin uusi ideoita, kun joutuu muille selittämään kädestä pitäen mitä Raamattu todella sanoo.- lsdnvoerb
Joskus kyllä tulee noista ateisteista mieleen vesikauhuinen piskilauma.
Tässä sinä Yki-uskis osoitat, että pidät itseäsi muita viisaampana ja että tiedät enemmän.
Olet siis jonkin verran ylimielinen.- kaino.kysymys
torre12 kirjoitti:
Tässä sinä Yki-uskis osoitat, että pidät itseäsi muita viisaampana ja että tiedät enemmän.
Olet siis jonkin verran ylimielinen."Yki-uskis" sinäkin olet varmaan usko.vainen......?
kaino.kysymys kirjoitti:
"Yki-uskis" sinäkin olet varmaan usko.vainen......?
Heh. No pitää minut nöyränä.
torre12 kirjoitti:
Heh. No pitää minut nöyränä.
Olen pitänyt henkilöä Yksi.uskis sellaisena, jolla on hurjan paljon oletuksia, mutta tietoa suhteellisen vähän.
Hän on sanonut ammentavana uskonnolliset tietonsa Yhdysvalloista, joten voi hyvin ymmärtää, että totuus on joskus hakusessa.torre12 kirjoitti:
Olen pitänyt henkilöä Yksi.uskis sellaisena, jolla on hurjan paljon oletuksia, mutta tietoa suhteellisen vähän.
Hän on sanonut ammentavana uskonnolliset tietonsa Yhdysvalloista, joten voi hyvin ymmärtää, että totuus on joskus hakusessa.Kiitos kaunis kommentistasi. Sen verran tuikkaan väliin, että en ammenna ainostaan Yhdysvalloista, vaan myös Suomesta. Jatkuvasti on Patmos ja Dei päällä. Esim. Jukka Norvannon Raamattu kannesta kanteen-raamatunselityssarja on tosi mielenkiintoinen. Välillä Norvanto alkaa julistamaan, mutta suurimman osan aikaa teksti on pelkkää asiallista ja perusteellista Raamatun selitystä. Samoin kuin Ylellä alkanut Juutalaisten pyhiä kirjoituksia on mielenkiintoinen.
Yksi.uskis kirjoitti:
Kiitos kaunis kommentistasi. Sen verran tuikkaan väliin, että en ammenna ainostaan Yhdysvalloista, vaan myös Suomesta. Jatkuvasti on Patmos ja Dei päällä. Esim. Jukka Norvannon Raamattu kannesta kanteen-raamatunselityssarja on tosi mielenkiintoinen. Välillä Norvanto alkaa julistamaan, mutta suurimman osan aikaa teksti on pelkkää asiallista ja perusteellista Raamatun selitystä. Samoin kuin Ylellä alkanut Juutalaisten pyhiä kirjoituksia on mielenkiintoinen.
Joo, Norvanto opettaa hyvin 🤓
http://rkk-sansa.net/kuuntele/usko.vainen kirjoitti:
Joo, Norvanto opettaa hyvin 🤓
http://rkk-sansa.net/kuuntele/Unohtui tosiaan mainita, että netistäkin ne luennot löytyy. Niitä varten saattaa olla joku älypuhelinsovelluskin, mutta itse kuuntelen kotona yöllä tietokoneen tötteröistä, kun on rauhallista ja voi keskittyä ihan vain siihen Jumalan sanaan. On se kyllä tosi kätevää, jos on jäänyt joku jakso välistä. Ja saahan niitä kuunnella muuten vaan.
On tämä nykytekniikka sitten ihmeellistä! :)
Kaunis kiitos kommentistasi, usko.vainen!Yksi.uskis kirjoitti:
Unohtui tosiaan mainita, että netistäkin ne luennot löytyy. Niitä varten saattaa olla joku älypuhelinsovelluskin, mutta itse kuuntelen kotona yöllä tietokoneen tötteröistä, kun on rauhallista ja voi keskittyä ihan vain siihen Jumalan sanaan. On se kyllä tosi kätevää, jos on jäänyt joku jakso välistä. Ja saahan niitä kuunnella muuten vaan.
On tämä nykytekniikka sitten ihmeellistä! :)
Kaunis kiitos kommentistasi, usko.vainen!Jep, samoin teen minä ja siitä on apua myös Raamatua lukiessa 🤓
Yksi.uskis kirjoitti:
Kiitos kaunis kommentistasi. Sen verran tuikkaan väliin, että en ammenna ainostaan Yhdysvalloista, vaan myös Suomesta. Jatkuvasti on Patmos ja Dei päällä. Esim. Jukka Norvannon Raamattu kannesta kanteen-raamatunselityssarja on tosi mielenkiintoinen. Välillä Norvanto alkaa julistamaan, mutta suurimman osan aikaa teksti on pelkkää asiallista ja perusteellista Raamatun selitystä. Samoin kuin Ylellä alkanut Juutalaisten pyhiä kirjoituksia on mielenkiintoinen.
Heh, kaikki se mistä itse olen havainnut vääristelyjä.
Miksi et usko esim. Raamattuun kuten minä, jos siitä jotain pitää esittää?
Minua on vaikea huijata.- viimeinen.tuomio.2
Tarkoitusperäsi varmasti on hyvä, eli selvittää kaikki usko.vaisen ja Repen ja kaikkien muidenkin nikit, mutta voisitko tehdä sen vääntämättä asiaa minun nikkini kautta, pliis, koska oman kokemukseni mukaan olen yksi erittäin harvoista palstan kirjoittajista, joilla on vain tämä yksi nikki.
Oma käsitykseni on alusta alkaen ollut se, että täällä on paljon yhden ja saman, hyvin hyvin yksinäisen kirjoittajan tuotoksia. - halpaan.menit
torre12 kirjoitti:
Heh, kaikki se mistä itse olen havainnut vääristelyjä.
Miksi et usko esim. Raamattuun kuten minä, jos siitä jotain pitää esittää?
Minua on vaikea huijata.Jamppakin huijaa sinua koko ajan. Lähti heti lätkiin kun perintösi oli tuhlattu.
halpaan.menit kirjoitti:
Jamppakin huijaa sinua koko ajan. Lähti heti lätkiin kun perintösi oli tuhlattu.
Minä pidin perintöni, ja muutin Espanjaan. Kaikki hyvin.
Miten sekaisin sinä oikein olet? Täysi sekopää.
Niin, mitä se todellakin sanoo, teillä ole mitään oikeutta kumota toisten testamenttia ja korvata sitä uudella, se on rikkollista toimintaa.
Hyvin rikollista toimintaa.
Mutta ainahan voi sanoa, että lakia ei enää ole.
Mutta kyllä se on ja koskee myös testamentteja ja niiden väärennöksiä. Sellaista lakia ei ole, joka hyväksyisi väärennökset.Martti Luther oli kieltämättä paha suustaan ja kynästään...
- pien.korjaus
Hyvä suustaan ja hyvä kynästään.
pien.korjaus kirjoitti:
Hyvä suustaan ja hyvä kynästään.
"Juutalaiset on tuhottava"- oli Lutherin teesi.
- valehtelet.taas
torre12 kirjoitti:
"Juutalaiset on tuhottava"- oli Lutherin teesi.
Ei ollut vaan, että juutalaiset on käännytettävä.
valehtelet.taas kirjoitti:
Luther esitti juutalaisten liiketoimintojen sabotoimista ja tehdä heidän elämästään helvettiä.
Sillä tavallako Luther ajatteli juutalaiset käännyttää? No eivät tosiaankaan kääntyneet.valehtelet.taas kirjoitti:
Mitä ihmettä, laitetaan tähän muistin virkistykseksi, mitä Luther opetti juutalaisista:
"Miten minun on nyt tämän turmeltuneen, kirotun juutalaiskansan kanssa meneteltävä?
Näin:
1) heidän synagoogansa tai koulunsa sytytettäköön tuleen, ja mikä ei tahdo palaa, se peitettäköön ja umpeenluotakoon maalla, ettei ikänä yksikään ihminen näkisi siitä kiveä eikä kuonaa.
2 ) talonsakin samalla tavalla rikkirevittäköön ja hävitettäköön, sillä niissäkin he harjoittavat samaa, mitä he kouluissaan harjoittavat.
3)heiltä otettakoon pois kaikki heidän rukouskirjansa ja Talmudin selityksensä, joissa sellaista epäjumalanpalvelusta, sellaisia valheita, kirouksia ja jumalanpilkkaa opetetaan.
4) heidän rabbiineitaan kiellettäköön elämän ja hengen menettämisen uhalla vast'edes opettamasta.
5) juutalaisilta kokonaan peruutetaan tien ja saattovartion käyttöoikeus, sillä heillä ei ole maaseudulla mitään tekemistä, koska he eivät ole herroja, ei virkamiehiä eivätkä kauppiaita tai sentapaisia.
6) heiltä kiellettäköön koronkiskominen, jonka heiltä Mooses on kieltänyt, koska he eivät ole omassa maassaan eivätkä vieraiden maiden herroja, ja heiltä
otettakoon kaikki omaisuus ja hopea- ja kultakalleudet ja pantakoon syrjään talletettaviksi.
7) nuorille voimakkaille juutalaismiehille ja juutalaisnaisille annettakoon käteen varsta, kirves, kuokka, lapio, rukki, värttinä ja annettakoon heidän ansaita leipänsä otsansa hiessä, kuten Aadamin lasten osaksi on määrätty."
Luther yllytti suoraan väkivaltaan juutalaisia vastaan, käännyttämisestä ei ollut sanaakaan.Kristitty.net kirjoitti:
Mitä ihmettä, laitetaan tähän muistin virkistykseksi, mitä Luther opetti juutalaisista:
"Miten minun on nyt tämän turmeltuneen, kirotun juutalaiskansan kanssa meneteltävä?
Näin:
1) heidän synagoogansa tai koulunsa sytytettäköön tuleen, ja mikä ei tahdo palaa, se peitettäköön ja umpeenluotakoon maalla, ettei ikänä yksikään ihminen näkisi siitä kiveä eikä kuonaa.
2 ) talonsakin samalla tavalla rikkirevittäköön ja hävitettäköön, sillä niissäkin he harjoittavat samaa, mitä he kouluissaan harjoittavat.
3)heiltä otettakoon pois kaikki heidän rukouskirjansa ja Talmudin selityksensä, joissa sellaista epäjumalanpalvelusta, sellaisia valheita, kirouksia ja jumalanpilkkaa opetetaan.
4) heidän rabbiineitaan kiellettäköön elämän ja hengen menettämisen uhalla vast'edes opettamasta.
5) juutalaisilta kokonaan peruutetaan tien ja saattovartion käyttöoikeus, sillä heillä ei ole maaseudulla mitään tekemistä, koska he eivät ole herroja, ei virkamiehiä eivätkä kauppiaita tai sentapaisia.
6) heiltä kiellettäköön koronkiskominen, jonka heiltä Mooses on kieltänyt, koska he eivät ole omassa maassaan eivätkä vieraiden maiden herroja, ja heiltä
otettakoon kaikki omaisuus ja hopea- ja kultakalleudet ja pantakoon syrjään talletettaviksi.
7) nuorille voimakkaille juutalaismiehille ja juutalaisnaisille annettakoon käteen varsta, kirves, kuokka, lapio, rukki, värttinä ja annettakoon heidän ansaita leipänsä otsansa hiessä, kuten Aadamin lasten osaksi on määrätty."
Luther yllytti suoraan väkivaltaan juutalaisia vastaan, käännyttämisestä ei ollut sanaakaan.Ihan selvää pakottamista luopumaan juutalaisesta uskosta 🤔
Luhter alkoi käyttää väkivaltaa kun puhe ei tehonnut .Luther pakotti muita tekemään juutalaisista selvää. Missään ei tule ilmi, että juutalaisten olisi pitänyt tulla kristityiksi. Ei Lutherkaan niin hullu ollut.
Yleensä luterilaisuus-palstalla aloitukset koskee evl. kirkon maanista ja valheellista moittimista liberaaliudesta.
- muikunpäälle
Joko esinahkasi on alkanut taas kiristää?
- hyvä.aloitus
Hyvä aloitus.
- Jyy-y
Atet luimistelee .....
- Pudis55
Ei suinkaan, me atet ja liberaalit vain ammutaan alas huimimmat fundisten mielikuvittelut.
Voisiko avaaja antaa näytteitä noista toimista?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894190
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032353Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?322282Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962084Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281887- 311860
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91567- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881350- 751194