Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "Viittaapa+nyt+vielä+sillä+lailla,+että+muutkin+voivat+arvioida+"vainon"+laatua.+Teillä+kun+tuppaa+se+rima+noissa+seurakuntaa+kiihottavissa+käsitteissä+olemaan+jossain+maan+rajassa+ellei+alempanakin."No,+minä+taisin+hiukan+innostua+ja+liioitella.+Tietenkään+mistään+systemaattisesta+vainosta+ei+ole+minulla+todisteita+antaa.+Kritiikki+olisi+parempi+sana,+mutta+se+antaa+ymmärtää,+että+asia+olisi+jotenkin+kritisoitavissa.+Mutta+Raamatunkin+mukaan+heteroseksuaalisuus+on+hyvä+asia+ja+Jumalan+tahto.+Homous+taas+on+syntiä+Raamatun+mukaan.+Joten+jos+homo+ihminen+haluaa+tehdä+Jumalan+tahdon,+siinä+ei+ole+mitään+kritisoitavaa.+Tämä+ei+tietenkään+estä+ateisteja+ja+suvaitsevaisia,+mutta+silti+hiukan+hämmentää+se+kritiikin+intensiivisyys.+Varsinkin,+kun+sateenkaariajattelun+mukaan+ihminen+voi+itse+määritellä+itsensä+miten+haluaa+ja+suuntaus+voi+muuttua+esim.+iän+mukana.+Heteroksi+muuttunut+homo+siis+toimii+täysin+nykyajankin+ajattelun+mukaisesti+määritellessään+itse+oman+suuntauksensa.+Hän+tekee+myös+Jumalan+tahdon.+Joten+mitään+sijaa+kritiikille+ei+pitäisi+olla,+mutta+onpas+sittenkin.+:)+"+Mitä+kritiikkiin+tulee,+se+tulee+ymmärtää+silläkin+tavalla,+että+homouden+leimaaminen+ikään+kuin+(iljettäväksi)+omaksi+ratkaisuksi+hipoo+vihapuhetta,+kun+kerran+se+päivänselvästi+ja+psykotieteiden+mukaan+ei+valinta+ole."Ok,+jälleen+kerran+pyydän+anteeksi+epätarkkaa+ilmaisua.+Pitäisi+tietenkin+puhua+iljettävistä+homoseksuaalisista+teoista.+Raamattu+kieltää+homoseksuaaliset+teot+täysin+yksiselitteisesti.+Ja+ne+teot+ovat+myös+asia,+jonka+homo+voi+valita+ihan+itse,+jos+eivät+-+liberaalioletetusti-+omaa+homouttaan+olekaan+valinneet.+Kukaan+ei+pakota+homoa+makaamaan+toisen+homon+kanssa.+Se+on+selvästi+valinta.+Ja+se+on+selvästi+Jumalalle+kauhistus."+Miksi+sinun+on+noin+vaikea+kohdata+sitä+tosiasiaa,+että+seksuaalisen+suuntautumisen+muuttumista+ei+käytännössä+todellakaan+voi+salata+tuttavapiiriltään?+Jos+naapuri+tai+kollega+oli+homo+10+vuotta+sitten,+hän+on+sitä+kyllä+nytkin."Voi,+voi,+kuule+Repe,+nyt+sinulla+on+faktat+ihan+hakusessa.+Kaikki+homot+eivät+varmastikaan+ole+tulleet+vielä+ulos+kaapista.+Joten+homo+voi+aivan+hyvin+olla+ensin+kaapissa+ja+sitten+parantua.+Heterona+hänen+ei+tietenkään+enää+tarvitse+piilotella+heterouttaan.+Tuttavat+näkevät+silloin+hänet+vain+heterona,+joka+on+vihdoinkin+löytänyt+oman+sydänkäpysensä+vastakkaisesta+sukupuolesta+niin+kuin+pitääkin.+Ja+itse+asiassa+sellainen+homo,+joka+kokee+omat+homoseksuaaliset+himonsa+häiritsevinä+on+paljon+todennäköisemmin+kaapissa,+koska+hän+ei+edes+halua+että+ihmiset+hyväksyvät+hänen+homoutensa.+Vähän+niin+kuin+alkoholismin+kanssa+kamppaileva+ihminen+ei+tykkää+käydä+baareissa.
  2. "Valtakunnan+lainsäädännön+pitäisi+suunnilleen+kohdella+samalla+tavalla+homoparia+kuin+heteroparia,+mutta+minusta+avioliitto+on+pohjimmiltaan+miehen+ja+naisen+välinen.+"Olen+samaa+mieltä.+Raamattu+on+aika+selvä+tässä+avioliittoasiassa.Vanha+Testamentti+todistaa+että+avioliitto+on+vain+miehen+ja+naisen+välinen+asia:+”Siksi+mies+jättää+isänsä+ja+äitinsä+ja+liittyy+vaimoonsa,+niin+että+he+tulevat+yhdeksi+lihaksi”+(1.+Moos.+2:24).Jeesuskin+oli+samaa+mieltä,+että+avioliitto+on+vain+miehen+ja+naisen+välinen+asia:++"+Mutta+maailman+alussa+Jumala+loi+ihmisen+mieheksi+ja+naiseksi.+Sen+tähden+mies+jättää+isänsä+ja+äitinsä+ja+liittyy+vaimoonsa,+niin+että+nämä+kaksi+tulevat+yhdeksi+lihaksi.+He+eivät+siis+enää+ole+kaksi,+he+ovat+yksi.+Ja+minkä+Jumala+on+yhdistänyt,+sitä+älköön+ihminen+erottako."+(+Markus+10:6-9+)Maallinen+avioliitolaki+sallii+samaa+sukupuolta+olevien+avioliitot+ja+se+on+periaatteessa+ok.+Mutta+käytännössä+lain+muutos+on+toiminut+yhtenä+syynä+oikeuttaa+painostamaan+kirkkoa+tekemään+samat+muutokset.+Demokraattisessa+yhteiskunnassa+asioista+äänestetään,+mutta+Jumalan+valtakunnassa+ei+näin+voida+tehdä.+Ihmiset+eivät+voi+vain+äänestämällä+päättää+mikä+asia+on+syntiä+ja+mikä+ei.+Jumalan+valtakunta+on+kuningaskunta.+Siellä+ihmiset+ovat+aina+alamaisia.+(+Uskovaiset+ovat+tosin+myös+Jumalan+lapsia.+)Mielestäni+liberaalit+ja+suvaitsevaiset+tekevät+sen+virheen,+että+he+niputtavat+yhteiskunnan+ja+kirkon+yhteen+ja+vaativat+molemmilta+samoja+asioita.+Ja+tietenkin+vain+niin+päin,+että+yhteiskunnalliset+oikeudet+tulisi+laajentaa+uskonnon+ja+kirkon+piiriin.+Se+on+hiukan+kummallinen+niputus+ja+vaatimus,+koska+yhteiskunnat+muuttuvat+(+"kehittyvät"+)+ja+tekevät+paljon+suuriakin+virheitä+(+esim.+Neuvostoliitto,+Kiina,+Pohjois-Korea+)+joten+niiden+harkintakyky,+joka+periaatteessa+on+äänestävien+kansalaisten+harkintakyky,+on+puutteellinen,+aikaan+ja+muotiin+sidottu,+subjektiivinen+ja+itsekäs.+Jumalan+harkintakyky+on+sen+sijaan+lähtökohtaisesti+aina+täydellinen,+ajan+ja+paikan+ylittävä,+universaali+ja+epäitsekäs.+Sen+todistaa+jo+Jeesuksen+uhrautuminen+ristillä+maailman+syntien+takia.