Vapaa kuvaus

Olen syntinen, kurja ja erehtyväinen ihminen. Onneksi kyse ei olekaan minusta, vaan Jumalasta, Jeesuksesta, Pyhästä Hengestä ja Raamatun sanan terveestä opista.

Aloituksia

1

Kommenttia

2424

1. "+Stoalainen+näkökulma+vaikuttaa+olevan+jonkin+verran+lähempänä+Raamatullisia+olosuhteita+sekä+ajallista+todellisuutta+kuin+meidän+kummankaan+ajattelutapa+näiden+kommenttien+valossa…"Kiitos+kommentistasi.+Stoalainen+näkökulma+on+aivan+oikea:+seksuaalisuutta+pitää+rajoittaa.+Mutta+monessa+muussakin+filosofiassa+on+hyviä+ideoita.+Ei+se+tarkoita,+että+Raamattu+on+vain+kopsannut+ne+omien+kansiensa+väliin.+Ja+filosofioista+puuttuu+usko+Jeesukseen+Kristukseen."Mitä+mies+ei+tiedä+näe+tai+edes+luule,+sitä+ei+taaskaan+yksinkertaisesti+ole+olemassa.+Haluatko+kertoa+lisää+”ristiriitoja”+tuhoavan+ajattelutapasi+rakentavuudesta?+Piilotatko+tahallasi+analyyttisen+ajattelutapasi+vai+onko+kyseessä+jokin+suurempi+kokonaisuus?"Kyllä+miehen+tiedolla+on+rajansa.+Kuten+naisenkin.+Se+ei+tarkoita,+etteikö+jotain+olisi+olemassa+tiedon+rajojen+ulkopuolella.+Noin+yleensä+ottaen.Mitä+tulee+ristiriitojen+tuhoamisesta+ja+sen+rakentavuudesta,+totesin+vain+sen+faktan,+että+stoalaisuus+ei+ole+voinut+vaikuttaa+Mooseksen+kirjan+homoseksikieltoon.+Siitähän+me+olemme+keskustelleet.+En+minä+ole+varhaisia+kristillisiä+teologeja+tai+Augustinusta+lukenut.+En+perusta+näkemystäni+heihin,+tai+stoalaisiin+vaikutteisiin,+vaan+Raamattuun.Mielestäni+on+vain+kohteliasta+huomauttaa,+jos+joku+esittää+ristiriitaisia+väitteitä.+Silloin+toinen+saa+mahdollisuuden+selittää+ja+tarkentaa+väitettään.+Ja+tietenkin+takana+on+suurempi+kokonaisuus,+mutta+enhän+minä+voi+sitä+kokonaan+tänne+kirjoittaa.+Raamattua,+siis."-seksuaalisuudesta+mitään+lausumatta+miestä+kielletään+makaamasta+miehen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan,+ei+kuitenkaan+kielletä+makaamasta+miehen+kanssa+niin+kuin+miehen+kanssa+maataan+tai+pikkupojan+(mikä+on+mielestäni+todellinen+kauhistus)…"Et+tiedä+miten+miehen+kanssa+maataan,+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan.+Mutta+kuitenkin+tiedät+automaattisesti+miten+pikkupojan+kanssa+maataan.+Olisi+mielenkiintoista+kuulla+miten+olet+tähän+päätynyt.(+lisää+myöhemmin...)
  2. "+Homouden+muuttumattomuudesta+lääketiede+ja+biologinen+tutkimus+tietää+enemmän,+kuin+kuin+ns.+kristillinen+tutkimus.+"Tutkimuksen+tehnyt+tohtori+Robert+Spitzer+on+psykiatrian+professori++Columbian+Yliopistossa.+Tutkimus+julkistettiin+Amerikan+Psykiatrisen+Yhdistyksen+vuosikokouksessa.+Ei+tämä+miltään+kristilliseltä+tutkimukselta+kuulosta.Spitzer+kuvaa+itseään+juutalaiseksi+ateistiksi+ja+maalliseksi+humanistiksi+ja+väittää+ettei+hän+ole+puoluellinen.+Artikkelissa+todetaan+myös,+että+Spitzer+oli+tutkimuksen+julkaisuun+asti+ollut+jonkinlaisen+sankarin+asemassa+homo-yhteisössä,+koska+hän+oli+johtanyt+yritystä+saada+homoseksuaalisuus+poistettua+Amerikan+Psykiatrisen+Yhdistyksen+sairausluokituslistasta.Eli+tutkija+on+ateisti+humanisti,+kunnon+tiedemies+...+mutta+silti+tutkimus+on+mielestäsi+"ns.+kristillinen+tutkimus".+En+ala+pohtimaan,+johtuiko+tutkimuksen+kristillisyys+sen+tuloksista,+joita+voidaan+käyttää+todistamaan,+että+homous+on+valinta.+Mutta+alan+kyllä+pohtimaan+sitä,+että+Raamattu+ei+tunnu+kelpaavan+sinulle+todisteeksi,+vaan+vetoat+tieteeseen.+Ja+kun+tiede+todistaa,+että+homoudesta+voi+parantua,+sekään+ei+kelpaa+sinulle+todisteeksi.+Ja+minulle+kun+kelpaa+sekä+Raamattu+että+tiede!+:)"Sitä+paitsi+homous+ei+ole+sairaus,+eikä+siitä+tarvitse+parantua.+Homot+ovat+aivan+normaaleita+ihmisiä.""...homous+ei+ole+sairaus..."+...vaan+se+on+synti.+Ja+synnistä+voi+"parantua",+eli+tehdä+parannus.+Kuten+sanoin,+parantuminen+on+minulle+ensisijaisesti+hengellinen+asia.+Tosin+voisin+esittää+muutamiakin+perusteluja+sille,+että+homous+on+sairaus.+Jätän+ne+tällä+kertaa+väliin."En+puhunut+nyt+biseksuaalisista.+"En+minäkään+puhunut+biseksuaaleista.+Puhuin+homoista,+jotka+muuttuivat+heteroiksi.+Nykyisen+lääketieteen+ja+biologisen+tieteen+ja+ainakin+Setan+mukaan+ihminen+itse+määrittelee+oman+seksuaalisen+suuntauksensa.+Esimerkeissäni+oli+juuri+sellaisia,+joissa+mies+on+ensin+sanonut+olleensa+homo+ja+muuttuneensa+sitten+heteroksi.+Millään+ulkopuolisella+taholla+ei+ole+oikeutta+kyseenalaistaa+tätä+ihmisen+omaa+kokemusta+omasta+seksuaalisesta+suuntauksestaan.+Seta+ja+tasa-arvoinen+ajattelu+muutenkin+vastustaa+juuri+sitä,+että+joku+muu+ihminen+määrittelee+toisen+ihmisen+suuntausta,+sukupuolta+tai+identiteettiä+millään+tavoin.+Kaikkein+vähiten+näiden+homojen+omaa+määrittelyä+saa+joku+evlut+liberaalipappi+kyseenalaistaa.+Sehän+on+synneistä+suurin!+Ei+tosin+Raamatun+mukaan,+mutta+onpa+kuitenkin+liberaaliteologian+mukaan.+:)
  3. "+Tulipa+kiire,+hah.Raamattu+kehottaa+ihmistä+lisääntymään,+kehottaako-pyytääkö-käskeekö-varoittaako+ilman+lisääntymistä+tapahtuvasta+seksuaalisesta+nautiskelusta????"Kiitos+kommentistasi.+Nyt+sinä+unohdat,+että+luomiskertomuksessa+myös+eläimiä+kehoitetaan+lisääntymään.+Kyseessä+voi+siis+olla+ihmisille+lajina+annettu+kehoitus+lisääntyä.+Ja+ihmisillä+kyllä+tuntuu+olevan+halua+lisääntyä,+aika+voimakaskin+sellainen,+joten+käytännön+havainto+tukee+ajatusta,+että+kyseessä+on+ihmisen+lajin+ominaisuus.+Sitäpaitsi+jo+Jeesus+sanoi,+että+on+joitain+ihmisiä+jotka+eivät+voi+lisääntyä+(+avioliittoon+sopimattomia+).+Vapaaehtoinen+selibaatti,+Jumalan+palvelemiseksi,+ei+ole+synti,+vaikka+Jumala+kehoitti+lisääntymään."+Itselleni+Raamatun+sanoma+tätäkin+palstaa+ja+sinunkin+kommenttejasi+lukiessa+antaa+vaikutelman+stoalaisen+ajattelutavan+oikeellisuudesta+moraalisessa+mielessä."Vanha+Testamentti+ja+luomiskertomus+on+kirjoitettu+noin+tuhat+vuotta+ennen+stoalaisuuden+esiintuloa."+Havaintoosi+ristiriitaisuuksista+teksteissäni+löydät+syyn+ja+vastauksen+itse+tekstistä.+Jos+haet+sitä+ovatko+ne+sinne+eksyneet+vahingossa,+senkin+voit+päätellä+itse+tekstistä+jos+haluat."No,+tuossa+edellä+juuri+tuhosin+keskeisen+osan+väitteestäsi,+joten,+juu,+kyllä+niitä+ristiriitaisuuksia+on+sinun+tekstissäsi."+Kieltäessämme+joiltakin+ihmisiltä+vapaaehtoisuuteen+ja+rakkauteen+perustuvat+seksuaaliset+nautinnot+sekä+asettaessamme+toisiamme+eriarvoiseen+asemaan+toisiimme+nähden+Raamatun+kirjoituksilla+oikeuttaen,+meidän+tulee+uskaltaa+tarkastella+myös+omaa+käyttäytymistämme+Raamatun+antaman+mittapuun+mukaan."Hyvä+kun+muotoilit+asiasi+noin,+"joiltakin+ihmisiltä",+sillä+Raamattu+kieltää+vapaaehtoisuuteen+ja+rakkauteen+perustuvat+seksuaaliset+nautinnot+myös+monilta+muiltakin+ihmisiltä+eikä+pelkästään+homoilta.+Seksi+on+kiellettyä+myös+kaikkien+lähisukulaisten+välillä,+toisen+vaimon+(+puolison+)+kanssa+ja+myös+eläimeen+sekaantuminen+on+kiellettyä.+Kaikki+nämä+ovat+kiellettyjä+seksisuhteita,+vaikka+ne+kuinka+olisivat+vapaaehtoisia+ja+perustuisivat+ihmisen+omien+kokemusten+mukaan+rakkauteen."Jos+näemme+Raamatun+valossa+toisen+huononpana+ihmisenä+kuin+itse+olemme,+mitä+se+kertoo+meistä+itsestämme."Eivät+homot,+insestiä+harrastavat,+aviorikkojat+tai+zoofiilikot+ole+huonompia+ihmisiä.+He+vain+ovat+syntisiä+ihmisiä.+Kuten+kaikki+ihmiset+ovat."+Me+emme+tiedä+mitä+toisen+ihmisen+pään+sisällä+ja+elämässä+tapahtuu,+sen+sijaan+tiedämme+paljon+enemmän+mitä+meidän+omassa+ajatuksillamme+rikastetussa+"avaruudessamme"+tapahtuu."Jumala+kyllä+tietää+jokaisen+ihmisen+ajatukset.+Hän+on+jo+ottanut+ne+huomioon+käskyjä+laatiessaan.+Homous+on+syntiä+riippumatta+homon+ajatuksista+ja+elämästä.Kiitos+ja+siunausta+sinullekin.+Toivon,+että+Jumala+antaa+sinulle+Pyhän+Hengen,+jotta+voisit+tulkita+Raamattua+tavalla,+joka+vaikuttaisi+ihmisten+elämään+merkittävästi.
  4. ""No+järkikin+sanoo,+että+yhdeksän+kuukautta+menee.+Sitä+ei+vain+mainittu."Kiitos+kommentistasi.+Olisiko+siis+mahdollista,+että+muutakin+seksiä+harrastetttiin+kuin+pelkkää+yhtymistä,+mutta+sitä+ei+vain+mainittu?+"Tuolla+vähän+omituisesti+selittelit+kuinka+kauhistuksen+tekijät+eivät+voisi+rakkaudella+peittää+tekojaan.+Mutta+kun+meillä+on+elämässä+98,5%+kaikkea+muuta+kuin+seksiä,+niin+kyllä+siinä+rakkautta+on+erittäin+paljon,+vaikka+miten+laskisi."Ja+jos+isä+rakastaa+5-vuotiasta+tytärtään+98,8+%,+mutta+loppu+on+seksiä...onko+rakkaus+silloinkin+peittänyt+sen+teon?+Tai+jos+rakkauden+kohteena+on+toisen+vaimo+tai+eläin?
  5. "+Homoseksuaalisissa+teoissa+kuten+myös+masturboinnissa+siemen+menee+hukkaan,+mutta+sitäkin+suurempi+on+sen+merkitys,+että+stoalaisilla+oli+vahva+näkemys+siitä+että+ihmisellä+on+voima+hillitä+itsensä+ja+että+on+tavoiteltava+mielenrauhan+saavuttamista+tällä+tavalla.Esimerkiksi+Musonius+Rufus+on+argumentoinut,+että+ihmisen+tulee+suojella+itseään+seksuaalisilta+kiusauksilta+ja+seksuaaliselta+liiallisuudelta.Stoalaiset+asettivat+seksuaaliset+teot+laajempaan+ihmiselämän+merkitykseen,+jossa+seksuaaliset+teot+voivat+olla+moraalisia+vain+kun+niitä+käytetään+lisääntymiseen.Varhaiset+kristilliset+teologit+omaksuivat+tämän+stoalaisten+näkemyksen+ja+keisari+Augustinuksen+aikaan+seksi+lisääntymismielessä+oli+ainoa+normaali+seksi."Kiitos+kommentistasi.+Minä+olen+täysin+samaa+mieltä+stoalaisten+kanssa+lähes+kaikesta+yllämainitusta.+Mutta+en+silti+ajattele,+että+minun+kristinuskoni+on+saanut+vaikutteita+stoalaisuudesta,+vaan+ajattelen,+että+stoalaisuudessa+on+näemmä+joitain+ajatuksia,+jotka+muistuttavat+vähän+Raamatun+ajatuksia.+Joten+ehkä+myös+varhaiset+teologit+ovat+"omaksuneet"+stoalaisuudesta+tietyt+asiat+vain+siksi,+että+ne+ovat+sopusoinnussa+Raamatun+kanssa.+Olen+eri+mieltä+siitä,+että+avioliitossa+vain+lisääntymiseen+käytetty+seksi+olisi+moraalista.+Mutta+huomaat+varmaan+itsekin+ristiriidan+ajattelussasi.+Jos+seksi+on+moraalista+ja+normaalia+vain+silloin+kun,+se+on+tehty+lisääntymistarkoituksessa,+silloin+homoseksi+on+aina+moraalitonta+ja+epänormaalia+täysin+riippumatta+siitä+tavasta,+millä+mies+makaa+miehen+kanssa.
  6. "+Oikeastaan+en+väitä+mitään,+yritän+oppia+ymmärtämään+kirjoitusten+merkityksien+ja+nykyhetken+välistä+kuilua."Kiitos+kommentistasi.+Kiva+jos+haluat+oppia.+Teen+parhaani."+3.Mooses+18:22+ei+nähdäkseni+ole+homokielto+vaan+kielto+ettei+mies+saa+maata+miehen+kanssa+kuten+nainen+maataan.+Miehiä+ei+tuossa+kohtaa+ole+kielletty+makaamasta+miesten+kanssa+niin+kuin+miehen+kanssa+maataan.+…ja+älä+kysy+miten+se+tehdään,+en+tiedä+kuten+en+tiedä+edes+miten+mies+makaa+miehen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan."Jos+olet+nainen+ja+olet+maannut+miehen+kanssa,+silloin+sinä+tiedät+miten+mies+makaa+naisen+kanssa.+Mutta+käskyn+loppuosa+on+passiivissa,+eli+tarkoittaa+asiaa+yleisesti,+ei+ainoastaan+yhtä+tiettyä+paria,+vaan+miten+naisen+kanssa+maataan+yleisesti.+Eli+tarkoitetaan+kaikkia+niitä+eri+tapoja+miten+naisen+kanssa+voi+maata.Kun+tästä+tiedosta+otetaan+pois+kaikki+ne+teot,+jotka+eivät+ole+fyysisesti+mahdollisia+kahden+miehen+välillä,+jäljelle+jäävät+kaikki+ne+teot,+jotka+ovat+kiellettyjä+kahden+miehen+välillä.+Naisen+kanssa+makaaminen+voi+myös+olla+romanttista+ja+rakastavaa.+Sekin+on+kielletty+miesten+kesken."+Kirjoitit:+>>tarkoittaa+kaikkea+seksiä+kahden+miehen+välillä.<<+Mutta+kun+niin+ei+lue+kyseisessä+Raamatunkohdassa,+ainoastaan+kielletään+miestä+makaamasta+miehen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan."Ei+sinun+tarvitse+tulkita+sitä+kohtaa,+tai+ottaa+kantaa+suuntaan+taikka+toiseen.+Voit+ohittaa+sen,+jos+et+ymmärrä+sitä.+Mutta+et+voi+ensin+väittää,+että+et+ymmärrä+ja+sen+jälkeen+väittää,+että+siinä+ei+ainakaan+kielletä+homoseksiä.+Jälkimmäinen+väite+edellyttää,+että+olet+ymmärtänyt+jotain.+"+Miestä+ei+kielletä+makaamasta+pikkupoikien+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan,+siis+miehiä+kielletään+makaamasta+miesten+kanssa+niin+kuin+nainen+maataan."Luomiskertomuksessa+sanotaan,+että+Jumala+loi+miehen+ja+naisen+toisilleen.+Ei+siis+luonut+miestä+ja+pikkupoikaa+toisilleen.+Ei+varsinkaan+"sillai"."+Yhdistäessäsi+homouden+ja+tuon+kyseisen+Raamatunkohdan,+sinä+varmaan+sitten+osaat+kertoa+ilman+aiemmin+esittämääsi+yleistystä+miten+mies+makaa+miehen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan.+Sehän+tuossa+on+kielletty,+ei+miehiä+makaamasta+miesten+kanssa+niin+kuin+miehen+kanssa+maataan.+…älä+kysy+miten,+mä+en+yksinkertaisesti+tiedä+miten+miehet+makaa+keskenään…+luuleminen+ei+pitäisi+kuulua+tällaiseen+keskusteluun."Luulen,+että+tärkeintä+ei+tässä+ole+se+tapa+millä+makaaminen+tapahtuu,+vaan+se,+onko+se+seksiä.+Mitä+tahansa+kaksi+miestä+tekevätkin+keskenään,+jos+he+tekevät+sen+kiihottuakseen+itse+ja/tai+kiihottaakseen+toista+miestä,+se+on+kiellettyä+ja+synti.No,+toivottavasti+opit+tästä+jotain.
  7. "+Homous+ei+voi+muuttua+heteroudeksi.+Sellaista+ei+ole+koskaan+tapahtunut..."Tuli+vielä+tämä+mieleen.+Löytyi+ainakin+yksi+tutkimus,+jonka+mukaan+usea+homo+muuttui+heteroksi.https://abcnews.go.com/Health/Sex/story?id=117465&page=1Artikkelin+mukaan+tutkimusta+kritisoitiin+siitä,+että+siihen+osallistuneet+olivat+kristittyjä.+Mutta+mikäs+kritiikin+aihe+se+on?+Sehän+juuri+tukee+esittämääni+ajatusta,+että+Jumalan+avulla+homosta+voi+tulla+hetero.Radio+Patmoksessa+tuli+juuri+pari+viikkoa+hyvä+ohjelma,+jossa+joku+Aslan-järjestön+jäsen,+taisi+olla+Ari+Puonti,+kertoi+kuinka+oli+ennen+harrastanut+seksiä+miesten+kanssa,+mutta+ei+tee+sitä+enää.+Muistan+myös+nähneeni+YouTubesta+jutun+jostain+amerikkalaisesta+pastorista,+joka+oli+muuttunut+homosta+heteroksi.+En+muista+hänen+nimeään+mutta+laitan+sen+tänne,+jos+löydän+linkin+tms.+Ja+sitten+on+vielä+se+mustalainen+tango-lauluja+tai+mikä+se+oli.+Nämä+siis+esimerkkeinä+miehistä,+jotka+ovat+joko+muuttuneet+heteroiksi+tai+ainakin+lakanneet+harrastamasta+homoseksiä.+Kaikissa+tapauksissa+on+takana+ollut+kristillinen+usko,+eli+on+uskottu+siihen,+että+Jumalalle+ei+mikään+ole+mahdotonta.+Niin+kuin+ei+olekaan.Kyllä+homot+voivat+muuttua+heteroiksi+ja+muuttuvatkin+joka+päivä.+Homot+myös+voivat+lopettaa+"makaamasta+miehen+kanssa".+Enkä+ensin+edes+ymmärtänyt,+miksi+olet+niin+ehdoton+ja+jyrkkä+väitteessäsi.+Vasta+myöhemmin+tajusin,+että+jos+homot+voivat+muuttua,+silloin+voidaan+sanoa,+että+homous+onkin+valinta.+Ja+silloin+koko+sateenkaariliikkeeltä,+sukupuolineutraalilta+avioliitolta+ja+homojen+kirkkohäiltä+putoaa+pohja+kokonaan.+En+tiedä,+kannatatko+itse+homojen+kirkkovihkimisiä,+mutta+hiukan+se+siltä+alkaa+vaikuttaa.+Hiukan+hämmentävää+on+sekin,+että+aloituksesi+mukaan+Raamattua+tulisi+tulkita+laajana+kokonaisuutena.+Mutta+tässä+homojen+parantumisasiassa+tunnut+ottavan+eniten+vaikutteita+ja+perusteluita+kokonaan+Raamatun+ulkopuolelta.+Minä+sen+sijaan+vetoan+tässäkin+asiassa+ensisijaisesti+Raamattuun.+Sen+mukaan+homous+on+syntiä.+Ja+synnistä+voi+"parantua".+Ja+se+mikä+ei+ole+ihmiselle+mahdollista,+on+Jumalalle+mahdollista.
  8. "En+myös+ymmärrä+naispuolisten+tutkijoiden+haukkumista+(yksi+uskis)+naisiahan+on+nyt+jo+kaikilla+aloilla+joille+aiemmin+käytännössä+vain+miehillä+oli+pääsy+niin+luonnontieteiden+kuin+humanistisilla+aloilla+ja+tieteen+metodit+ovat+samat+oli+tutkija+itse+mies+tai+nainen.+Huonoa+tiedettä+voi+tehdä+kumpikin+sukupuoli-+ja+on+tehnyt."Kiitos+kommentistasi.+Minä+en+kritisoinut+kaikkia+naispuolisia+tutkijoita,+vaan+naistutkimusta+yleensä+oppialana+ja+feministisiä+naistutkijoita.+Kritisoin+myös+heidän+tutkimustensa+popularisointia.+Sanoin+myös,+samassa+kappaleessa,+että+nuorten+miesten+sisälukutaito+on+heikentynyt+ja+ilmeisesti+myös+sinulla+on+sisälukutaito+heikentynyt.+"+Historiassa+naisten+asemaa+ei+juuri+ole+aiemmin+tutkittu+kohteen+omasta+näkökulmasta.+Raamatussa+osa+siinä+historiaan+sijoitetuista+tapahtumista+ei+ole+totta+ja+osahan+on+uskonvaraista,+ei+välttämättä+totta+vaikka+siihen+kuinka+kovasti+itse+uskoisi.+"Ei+kai+miehenkään+asemaa+historiassa+ole+paljoakaan+tutkittu+"+kohteen+omasta+näkökulmasta"+tai+siten+kuin+naistutkimus+tutkii+naisia.+Sekä+miehen+että+naisen+asemaa+on+tutkittu+useasta+yleisemmästä+näkökulmasta.+Naistutkimuksen+ja+feminismin+vaikutusta+onkin+juuri+subjektiivisuuden+ja+yksilöllisen+kokemuksen+korostaminen.+Se+osaltaan+johtaa+tähän+nykyiseen+hämmennykseen+ja+kommunikaation+vaikeuteen,+kun+jokaisen+ihmisen+oma+kokemus+(+mutu+)+on+nostettu+yleisen+totuuden+arvoon.Väite,+että+Raamatun+tapahtumat+eivät+ole+tapahtuneet,+vaatii+lisäperusteluja+ja+esimerkkejä.+Muuten+toimit+itse+uskonvaraisesti.++Myös+väitteesi+siitä,+että+jokin+ei+ole+totta,+vaikka+siihen+kuinka+kovasti+itse+uskoisi,+on+jyrkässä+ristiriidassa+esim.+seksuaalisten+suuntausten+määritelmien+kanssa.+Niissähän+ratkaisevinta+on+juuri+se,+mitä+ihminen+itse+uskoo+olevansa.+Jos+uskoo+olevansa+homo,+on+homo.+Samoin+väitteesi+on+ristiriidassa+transukupuolisten+ihmisten+"uskomisten"+kanssa.+Ilmeisesti+tässä+on+käynyt+niin,+että+oleellista+ei+olekaan+se+uskominen+sinänsä,+vaan+se+kuka+uskoo.+Jos+kristitty+uskoo+jotain,+sen+on+pakko+olla+väärin.+Kun+homo+tai+"transsu"+uskoo+jotain,+se+on+välttämättä+totta.Sanoisitko,+että+tämä+tällainen+logiikka+on+myös+feministisen+ja+naistutkimuksen+taustalla?+Sillä+jos+on,+silloin+kritiikkini+vaikuttaisi+suhteellisin+aiheelliselta,+eikö+totta?
  9. "Kirjoitit:+>>Sen+sijaan+kielto+on+aivan+selkeä,+jos+se+tulkitaan+siten,+että+kaikenlainen+seksi+yleensä+on+kiellettyä+kahden+miehen+välillä.+<<+Tuolla+tulkintaperiaatteella+samaan+tapaan+tulee+nähdäkseni+tulkita+kaikki+muukin+kuin+lisääntymistarkoituksessa+harjoitettu+seksuaalinen+nautiskelu+miehen+ja+naisen+välillä+myös+avioliitossa+siveettömyydeksi,+haureuden+himoissa+hekumoinniksi.Raamattu+kehottaa+lisääntymään,+ei+elostelemaan."Kiitos+kommentistasi.+No,+tarkkaan+ottaen+miehen+ja+naisen+avioliitossa+harjoitetussa+seksissä+ei+ole+kysymys+"haureudesta".+Eli+jos+mies+ja+nainen+harrastavat+seksiä+avioliitossa,+se+ei+automaattisesti+ole+väärin.+Sen+sijaan+homoseksi+on+aina+väärin+ja+syntiä,+olivat+homot+sitten+naimisissa+tai+ei.+Eli+esittämäni+tulkinta+ei+selvästikään+johda+automaattisesti+esittämääsi+tulkintaan,+että+miehen+ja+naisen+avioliitossa+pitäisi+vain+lisääntyä.+Tai+että+kaikki+muu+seksistä+nauttiminen+olisi+kiellettyä+miehen+ja+naisen+avioliitossa.+Sinä+selvästi+oletat,+että+seksuaaliset+teot+sinänsä+ovat+jotenkin+sama+asia,+riippumatta+siitä+ketkä+niitä+tekevät.+Mutta+ne+eivät+ole+sama+asia.+Miesten+välinen+seksi+sinänsä+on+syntiä,+aivan+kuten+insesti,+aviorikos+tai+eläimeen+sekaantuminen.+Ne+voivat+pitää+sisällään+samoja+seksuaalisia+tekoja,+mutta+ovat+silti+kiellettyjä,+koska+tekojen+syntisyys+johtuu+siitä+ketkä+niitä+keskenään+tekevät.+Kun+taas+miehen+ja+naisen+välinen+seksi+ei+ole+syntiä+sinänsä.
  10. "+En+vain+tajua+mitä+järkeä+heteron+on+pohtia+homojen+asioita.+Raamatussa+on+50+tekoa+ja+tekemättä+jättämistä,+jotka+luokitellaan+pahoiksi+asioiksi.+Silti+elämä+jatkuu."Kiitos+kommentistasi.+Tiedät+varsin+hyvin,+että+Suomessa+vaaditaan,+että+evlut-kirkon+pitäisi+vihkiä+homopareja.+Minä+keskustelen+näistä+asioista+sen+takia,+koska+vastustan+homojen+kirkkovihkimisiä.+Elämä+jatkuu.+Syntinenkin+elämä.+Ja+olisihan+se+hiukan+kummallista+jos+kaikista+synneistä+tulisi+automaattisesti+Jumalan+salama+taivaalta+ja+tappaisi.+Silloin+kenelläkään+syntisellä+ei+olisi+tilaisuutta+katua+ja+kääntyä.+Tämän+takia+Jeesuskin+esti+huonon+naisen+kivittämisen:+että+nainen+eläisi+ja+että+hänellä+olisi+mahdollisuus+tulla+uskoon+ja+"mennä,+mutta+ei+tehdä+syntiä+enää".Lisäksi+Raamatun+mukaan+me+kaikki+olemme+syntisiä.+Ja+se+tarkoittaisi+välitöntä+Jumalan-salama-kuolemaa+kaikille.+Mutta+Jumala+on+armollinen.+Hän+antaa+auringon+paistaa+syntisillekin.+Ja+siksi+elämä+jatkuu.+Ei+se+jatku+sen+takia,+että+ihmiset+saisivat+jatkaa+synnissä+elämistä."+Nämä+homoseksikiellot+ovat+kuitenkin+Raamatussa+tahallaan+niin+epämääräisiä,+ettei+niihin+voida+liittää+suoraan+vain+homoja.+Ja+jos+sinä+tulkitset+makaamisen/yhtyä+laajasti+kaikkena+seksinä,+niin+ollaan+jo+vaikka+missä+tulkinnoissa+sen+päälle."Homoseksikiellot+koskevat+tietenkin+ainakin+kaikkia+miehiä,+riippumatta+siitä+ovatko+he+naimisissa+naisen+kanssa,+tai+kokevatko+olevansa+heteroita,+bi-seksuaaleja+tai+homoja.+Eniten+se+koskee+homomiehiä,+koska+juuri+he+sanovat+itsekin+että+haluavat+maata+miesten+kanssa+ja+niin+myös+eniten+suhteessa+tekevät.+Ja+vaikka+joku+Seta+sanoo,+että+mies+voi+kokea+itsensä+heteroksi+ja+silti+maata+miehen+kanssa,+niin+terve+järki+sanoo,+että+asia+on+juuri+päinvastoin:+jos+haluat+maata+miehen+kanssa,+olet+vähintäänkin+bi,+mutta+tekosi+on+joka+tapauksessa+selvästi+homoseksuaalinen+teko.+Jos+mielestäsi+makaamisen/yhtymisen+tulkintani+johtaa+vaikka+mihin+tulkintoihin,+niin+annapa+joku+esimerkki.+Itse+olen+sitä+mieltä,+että+esittämäni+tulkinta+on+täysin+Raamatun+mukainen+eikä+johda+mihinkään+kummalliseen,+epäloogiseen+tai+Raamatun+vastaiseen+jatkotulkintaan.+"+Katson+tämän+jo+turhaksi+ajanhaaskaukseksi.+Niin+moni+muukin+mies+ja+nainen+harrastaa+seksiä+saman+sukupuolen+kanssa,+että+vyyhti+on+melkoinen."Synnin+määrä+on+suuri.+Se+ei+tarkoita,+että+asiasta+pitäisi+vaieta,+vaan+päinvastoin.+Kun+synti+on+suurta+ja+erityisen+pahaa,+silloin+juuri+eniten+tarvitaan+oikeaa+ja+tervettä+Jumalan+sanan+julistusta.+Minä+tässä+vain+teen+oman+pienen+vaatimattoman+osani.+Minä+olen+nöyrä+ja+hiljainen+ihminen.+:)