Vapaa kuvaus

Vietämme ison osan elämästämme miettien, mikä kaikki meissä on pielessä ja millä lukemattomilla eri tavoilla meidän pitäisi muuttua, jotta kelpaisimme.
Miksi tuhlaisimme enää hetkeäkään itseämme soimaten, puutteitamme etsien ja vikojamme listaten?
Ihmisen ei tarvitse olla “täydellinen”, ei tiettyyn muottiin veistelty tai blurrattu versio todellisuudesta.

Jokainen on hyvä omana itsenään.

[email protected]

Aloituksia

3

Kommenttia

31

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Eipä+tule+käytyä.
  2. En+osaa+tarkkaa+ajankohtaa+sanoa,+milloin+olisin+tarkalleen+ottaen+sairastunut.+Koulukiusaamista+mulla+on+taustassa+ja+mikä+on+varmaan+suurin+syy+sairastumiseeni+ylipäätään.+Jossain+vaiheessa+muistan+itsekin+tajunneeni,+että+ei+ole+varmaan+kaikki+ihan+hyvin,+kun+en+uskaltanut+poistua+kotoa+kuin+korkeintaan+vanhempien+tai+veljen+seurassa.+Olin+hetken+aikaa+psykiatrisella+osastollakin,+mutta+se+ei+varsinaisesti+auttanut+sosiaalisteiden+tilanteiden+pelon+kanssa.+Masentuneisuuteeni+kyllä+vaikutti+positiivisesti,+mutta+masentuneisuuden+poistuminen+voimisti+puolestaan+ahdistuneisuutta.En+ole+psykiatrisen+hoidon+piirissä+ollut+aikuisiällä,+eli+nekin+hoitokontaktit,+joita+oli,+lopetettiin+kun+täytin+18-vuotta.+Pääasiassa+omasta+halustani,+koska+en+halunnut/kyennyt/halunnut+kyetä+sitoutumaan+hoitoon.+Lääkkeitä+en+ole+koskaan+käyttänyt+joitain+käsikauppatavarana+saatavia+lukuunottamatta.+Kemiallista+apua+ei+siis+ole+paljoa+ollut.+Suurin+apu+on+ollut+uloslähtemisestä,+itsensä+altistamisesta+tilanteille,+jotka+aiheuttavat+ahdistusta+ja+pelkoa.+En+kuvittele,+että+se+siis+on+kaikille+tapa,+joka+toimii+tai+auttaa,+mutta+tämä+on+siis+toiminut+itselleni+paremmin+kuin+mikään+aikaisemmin+kokeiltu+metodi.+Se+vaatii+aikaa+ja+töitä,+mutta+on+kyllä+mahdollista.Omat+oireet+ovat+olleet+lähinnä+jännitystiloja+lihaksissa,+fyysistä+ja+psyykkistä+ahdistusta,+pelkoa,+hikoilua,+tulee+kuuma,+pää+lyö+tyhjää,+tärisyttää+ja+jos+en+pääse+ylivoimaisesta+tilanteesta+pois,+saan+todennäköisesti+paniikkikohtauksen.Nykyään+säilytän+toimintakykyni,+vaikka+ahdistaisikin+ja+oireet+eivät+ole+läheskään+niin+pahoja,+kuin+olivat+joskus+vuosia+sitten.+Paniikkikohtauksia+ei+ole+ollut+moneen+vuoteen+ja+viimeeksi+kun+niistäkin+olen+kärsinyt,+johtuivat+läheisen+yllättävästä+menehtymisestä,+joka+sotki+mun+koko+elämää+aika+paljon.+Tästä+tulee+siis+tänä+vuonna+kuluneeksi+5+vuotta.+Ennen+sitäkään+mulla+ei+juuri+paniikkikohtauksia+enää+ollut,+vaikka+oireet+itsessään+olivat+jonkin+verran+voimakkaampia.Kavereita+mulla+ei+oikein+ole+koskaan+ollut.+Osittain+varmaan+siihenkin+vaikuttaa+enemmän+oma+persoona,+kuin+välttämättä+sos.+pelko+itsessään.+En+toisaalta+aina+edes+kaipaa+ihmisseuraa+ja+viihdyn+pitkiäkin+aikoja+itsekseni,+joten+mihinkä+niitä+kavereita+sitten+edes+tarvitsisin.+Deittimaailmassakin+olen+selviytynyt+ihan+hyvin,+mutta+tässäkin+taas+tullaan+siihen,+että+en+välttämättä+edes+kaipaa+parisuhdetta+elämääni,+kun+viihdyn+ihan+hyvin+yksinkin.Nettilukiota+suosittelen+lämpimästi!+Sieltä+on+vain+positiivisia+kokemuksia.+:p
  3. En+tiedä+ikääsi,+mutta+kuulostat+nuorelta.+Viestistäsi+on+jo+muutama+vuorokausi+aikaa+ja+tulee+varmaan+vähän+myöhässä,+mutta+jos+on+joskus+todella+akuutti+tilanne+oman+jaksamisen+kanssa,+kannattaa+suunnata+paikkakuntasi+päivystykseen.+Heillä+on+siellä+resurssit,+joilla+ohjata+sinua+tarvitsemasi+tuen+ja+avun+piiriin.+Kukaan+ei+tule+sanomaan,+ettei+heidän+ammattitaitonsa+riittäisi+sinun+auttamiseesi,+sillä+siellä+on+juuri+se+henkilökunta,+joilla+nämä+vaadittavat+taidot+siihen+on.+Sen+sijaan+palstat+ovat+vähän+sellainen+paikka,+että+täältä+käsin+on+aika+vaikea+auttaa+ketään.Joskus+toki+voi+auttaa+ja+helpottaa+jo+se,+että+saa+purettua+asioitaan+vaikka+vain+tekstin+muodossa+keskustelupalstalle.+Joillekin+se+riittää,+joillekin+ei.Mielenterveysongelmien+kanssa+ei+tulisi+kuitenkaan+jäädä+liian+pitkäksi+aikaa+yksin,+sillä+ne+voivat+ajan+mittaan+pahentuakin,+pelkkä+odottelu+sen+suhteen,+että+elämäntilanne+tai+pään+tilanne+helpottaisi,+ei+ole+välttämättä+ratkaisu+mihinkään.Onko+sulla+ketään+kelle+pystyisit+puhumaan?+Esimerkiksi+juuri+ne+kaverit?+Joku+heistä?+Vanhemmat?Jos+vastaus+on+ei,+kannattaa+kokeilla+esimerkiksi+netissä+toimivia+kriisikeskuksia+tai+auttavia+puhelimia.+Yhteystietoja+ja+osoitteita+löytyy+alla+olevista+linkeistä.http://www.puheet.net/auttavat-puhelimet-suomessa/https://www.punainenristi.fi/hae-tukea-ja-apua/muita-avuntarjoajiaYksin+ei+tarvitse,+eikä+kannata+jäädä.+Minuunkin+saa+olla+yhteydessä.+Alan+ammattilainen+en+ole,+mutta+voin+olla+vapaaehtoisena+kuuntelijana+ja+mukana+eläjänä.
  4. Jos+käytit+nettideittailuun+S24:n+Treffit-palvelua,+niin+siellä+70%+käyttäjistä+on+miehiä+ja+naisia+on+suhteessa+miehiin+todella+vähän,+jonka+vuoksi+se+antaa+ehkä+hivenen+vääristyneen+kuvan+siitä+millaista+on+nettideittailu+ja+siellä+oikeasti+pitää+olla+todella+huolellisesti+mietitty+ja+täytetty+profiili,+jos+kenenkään+mieleen+edes+haluaa+jäädä.En+voi+puhua+muiden+puolesta,+en+tiedä+miten+nykynainen+treffailee+ketään+tai+tekee+aloitteita,+mutta+voin+kertoa+omasta+puolestani,+miten+vaikeaa+on+tehdä+aloite+miehen+suhteen,+josta+on+kiinnostunut.+Olen+tasan+kerran+elämäni+aikana+(25v)+tehnyt+aloitteen+ja+kysynyt+miestä+kaljalle+oman+mielenkiintoni+tähden.+Jos+maailmassa+on+muita+yhtä+ujoja+naisia,+eivät+he+varmaan+ole+lähestyneet+sen+enempää+sinua+kuin+ketään+muutakaan.+Se+ei+silti+tarkoita,+etteikö+joku+olisi+sinuakin+joskus+katsellut+sillä+silmällä,+vaikka+ei+kiinnostustaan+ole+syystä+tai+toisesta+tuonut+esille.+Eikä+syy+välttämättä+yhtään+sen+enempää+ole+sinussa+kuin+toisen+henkilön+ujoudessa.Nettideittaillutkin+olen+ja+naisena+voin+sanoa,+että+se+viestien+määrä,+mikä+siinä++maailmassa+tulee,+on+järkyttävä.+Toiset+tarjoaa+rahaa+seksistä,+toiset+ehdottelee+muuten+vaan+epämääräisiä+ja+ne+asialliset+yhteydenotot+hukkuvat+kaiken+sen+roskan+alle.+Jossain+vaiheessa+ei+vaan+jaksa+enää+vastata+miljoonatta+kertaa+"mitä+kuuluu"+-viesteihin,+kun+se+keskustelu+päättyy+joko+siihen+tai+kääntyy+epämääräiseksi.+Asiallisia+yhteydenottoja+tulee+todella+vähän+ja+jos+mies+ei+heti+aloitusviestissä+kerro+itsestään+ja+minkälaista+seuraa+etsii,+omalla+kohdalla+jäi+aikalailla+vastaamatta.+S24:n+Treffit+-palvelussa+nyt+tietysti+se+viestirajoituskin+on,+jonka+kanssa+sai+aina+kikkailla+ja+sekin+oli+yksi+merkittävä+tekijä,+miksi+kaikkiin+viesteihin+ei+välttämättä+tule+vastausta.+Tämä+näin+ilmaiskäyttäjän+näkökulmasta.Sanoisin+kuitenkin+näin+lopuksi,+että+älä+anna+periksi.+Aikaa+on+vielä+löytää+joku+sellainen,+jota+pääset+silittelemään+kyllästymiseen+asti.+Hyvää+kuitenkin+kai+kannattaa+aina+odottaa,+vai?