Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Holy_Roller
profiilit
Holy_Roller
Holy_Roller
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
42
Kommenttia
688
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
” Kuka tajuaa Persujen ideologian?”
No kyllähän persujen ideologia uppoaa vähän tyhmempäänkin lattialla sätkivään hellariin. ”Pensan hinta ala. Elintaso ylös. Perussuomalaiset.” Eikös niiden vaalilupaukset olleet tuollaisia, ihan sanatarkasti.
03.04.2023 22:15
”…sadat näkyy olevan ehdollisena.”
Sadat vuodet? Missä näin sanotaan?
03.04.2023 21:42
"...ei tuossa sadoistatuhansista vuosista kerrota..."
No, joku ripulivajakki väitti ketjun alussa sadoista tuhansista vuosista. Tässä lainaus:
"Sen sijaan eläinten (kuten lehmä, lammas, yms) maito ja siis siinä olevat öljyt/rasvat on nisäkkäälle tarkoitettua terveellistä ravintoa, niiden vauvat kasvavat sen avulla. Ihmisen ravinnossa on ollut eläinten maitoa ja siitä tehtyjä tuotteita varmaankin kymmeniä jos ei satoja tuhansia vuosia."
"Määristä tuskin kukaan pystyy tarkkaa tietoa kertomaan kovin pitkian aikojen taakse."
Eli etkö sanonutkaan noin?
"Hyvä kun ymmärrät että maito on terveellistä ja voikin vähemmän haitallista kuin ihra."
Maidossa on kovia rasvoja eikä se ole erityisen terveellistä.
03.04.2023 18:49
Dieetti on englanniksi ruokavalio ja usein sitä käytetään Suomessakin. Se ei välttämättä tarkoita mitään laihdutusohjelmaa.
03.04.2023 18:46
"Sinähän se todistit että maitoa käytetty jo 11 000 vuotta..."
Höpsistä, minä todistin, että maitoa on käytetty vasta 11 000 vuotta kun joku ripulivajakki väitti, että maitoa on käytetty satoja tuhansia vuosia. Myönnätkö, että tuollainen väite on tieteellisten todisteiden vastainen ja täysin idioottimainen?
"...minulla ei ole tietoa paljonko käyttäneet ja milloin alettu voita tehdä."
Mutta aiemmin väitit tietäväsi, vai oliko tämäkin joku toinen ripulivajakki: "Esim. Välimeren maissa on tuhansia vuosia ollut ruokavaliossa huomattavan paljon maitotuotteita…”
"Välimeren maissa syöty ennen terveellisemmin."
Niin, tätähän minä olen koko ajan yrittänyt selittää. Paljon kasviksia, pehmeitä rasvoja, kalaa ja van vähän maitotuotteita.
03.04.2023 18:15
Dieetti on ruokavalio 🤣
In nutrition, diet is the sum of food consumed by a person or other organism.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Diet_(nutrition)
03.04.2023 18:03
”…mutta voita ja kermaa käyttävät runsaasti, eivätkä muutenkaan noudata enää välimeren ruokavaliota, kuten Ylen uutisessakin kerrottiin.”
Mutta aiemmin sanoit, että käyttävät huomattavan paljon maitotuotteita kuten voita ja kermaa 😂😂😂 Eikö se olekaan enää ripulivajakin mielestä Välimeren dieetti? No hyvä, että olet muuttanut mielipiteesi kun olen sinua kouluttanut.
”"Esim. Välimeren maissa on tuhansia vuosia ollut ruokavaliossa huomattavan paljon maitotuotteita…”
03.04.2023 17:58
Huomasin, että yhdysvaltalaiset tiedustelupalvelut ovat taas edelläkävijöinä terrorismin vastaisessa taistelussa. FBI on keksinyt keinot miten kristityt terroristi- ja äärijärjestöt julistetaan rikollisiksi. Näin se militantti ateismi etenee 😂😂😂
The FBI has found a gateway to declare Christians as criminals: federal whistleblower
https://www.foxnews.com/media/fbi-found-gateway-declare-christians-criminals-federal-whistleblower.amp
03.04.2023 11:41
”Vaalitulos tietää palstan ateisteille lähtölaskennan alkua…Tämä tietää vaikeita aikoja palstan ateisteille…He saattavat palstan ateistit vastuuseen vihapuheista. Kannattaisiko harkita vapaaehtoisesti maasta muuttoa?”
Odotan kärsimättömästi. Väliaikana ennen seuraavia eduskuntavaaleja voit ruokkia mielisairaita deluusioitasi lukemalla pronssikautisten vuohipaimenten kostofantasioita 😂😂😂
03.04.2023 09:09
” Suomessa koulutetut sotilaat laitetaan maailmalle taistelemaan, suoraan sanottuna teuraaksi.”
Yhtään ainoaa Naton sotilasta ei ole kuollut 5. artiklan puolustustehtävissä koko Naton 74 vuotisen historian aikana, joten väitteesi on delusionaalinen.
03.04.2023 00:56
"Hupaisaa että esittelet jotain ruokapyramidia, mutta et ota selvää mitä siellä oikeasti syödään. Kalaa ja oliiviöljyä edelleenkin paljon, mutta ruokavalio muuttunut paljon epätervellisemmäksi."
Hupaisaa, että delusionaalisesti väitit Välimeren maissa syödyn jo tuhansia vuosia huomattavan paljon maitotuotteita ja kovia maitorasvoja. Tässä vielä muistin virkistyksenä vammailusi: "Esim. Välimeren maissa on tuhansia vuosia ollut ruokavaliossa huomattavan paljon maitotuotteita ja munia eikä siellä ole ollut erityistä lihavuus-epidemiaa (ja siitä johtuvaa sairastelua tai ennenaikaista kuolevaisuutta) niistä johtuvana."
03.04.2023 00:09
"Ota selvää asioista idiootti, ei tuo kerro mitä välimeren maissa syödään."
Tuo on nimenomaan kuvaus Välimeren dieetistä, joka on keskustelun aiheena. Sinä väitit, että Välimeren dieettiin kuuluu suuri määrä maitotuotteita ja kovia maitorasvoja.
"Välimeren maissa on unohdettu terveellinen ruokavalio, alueen maissa on lihavia lapsia tuplasti Suomeen verrattuna"
Välimeren ihmiset eivät välttämättä noudata Välimeren dieettiä, mutta ethän sinä tollo ymmärrä näiden eroja.
"Siellä käytetään paljon voita, rasvaisia juustoja jne, tuottavat maitoa ja voita itsekin, mutta tuovat paljon myös muista maista."
Juu, aivan sama vaikka käyttävät, mutta paljon voita ja rasvaisia juustoja ja maitoa ei kuulu Välimeren dieettiin.
02.04.2023 23:47
"...pitempään siellä on jääkaappeja ollut kuin Suomessa."
Mitä vittua 😂 😂😂 Kaveri puhuu varhaisista tradiotionaalisista juustoista, joita säilytetään jääkaapissa.
"Pohjoismaisssa ei todellakan ole monipuolisempi justovalikoima ja välimeren maista matkittuja lähes kaikki nekin mitä on."
Ei kai kukaan ole puhunut Pohjoismaista vaan pohjoisemman Euroopan juustomaista kuten esimerkiksi Ranskasta.
"Pohjois-Karjala projekti puuttui nimenomaan kaiken elöinperöisen rasvan ja suolan kulutukseen. Sian rasva oli ensisijainen kohde, ei kouluruuastakaan poistettu voita."
Voin käyttöön se puuttui. Et ole vieläkään kyennyt kertomaan, mistä voi on tehty. Toki kaikki tiedämme, että se on tehty maitorasvasta, mutta harhainen mielesi ei kykene tätä sanomaan.
"Kai todistat ettei välimeren maissa käytettäisi voita, rasvaisia juustoja ja kermaa, ai et, sitähän minäkin."
No esimerkiksi tässä on tutkimus, joka tutkii Välimeren dieetin terveellisyyttä kasvisten ja meijerituotteiden näkökulmasta. Siinä todetaan, että Välimeren maissa meijerituotteita käytetään kohtuullisesti, ei siis paljon kuten harhaisesti väität.
Health implications of Mediterranean diets in light of contemporary knowledge. 1. Plant foods and dairy products
Thus, the abundant fruit, vegetables, and whole grains, and the low to moderate intake of dairy products in traditional Mediterranean diets are likely to have contributed to the low rates of numerous chronic diseases observed in these populations.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/7754996/
02.04.2023 23:44
Minulla on Suoli24:lla tasan yksi perskärpänen ja se olet sinä. Reppana kuvittelit vielä niin, että olen kääntynyt Natomyönteiseksi sinun perässä 😂 Arvelit vielä, että tulen kohta myös uskoon [sinun perässäsi] eli implisiittisesti myönsit olevasi uskovainen hihhuli etkä ateisti kuten valehtelet täällä ateismipalstalla.
02.04.2023 22:55
Miksi muuten tulit perskärpästelemään ja sotkemaan Natokeskustelua? Aloit pää märkänä vaahtoamaan ateismista vaikka siitä keskustelu on sillä alueella täysin asiatonta. Luuletko, että olen sinun peppufrendi, jonka pitää viihdyttää sinua ja lievittää yksinäisyyttäsi ja huomionkipeyttäsi?
02.04.2023 19:50
Virkistä muistiani suoralla lainauksella?
02.04.2023 19:45
”Ei ole kulunut kauan aikaa, kun vielä ylpeänä kehuit olevasi militantti ateisti.”
Höpsistä, olen kehunut olevani 100% positiivinen ateisti mukaan lukien se, että olen 100% varma, ettei historiallista Jeesusta ollut olemassa. Pidät minua militanttina ja suvaitsemattomana koska olen kyykyttänyt sinua lukemattomat kerrat ja olet siitä peppukipuinen.
02.04.2023 19:34
”Eikö venäläiset ole Ukrainassa..”
Jonka piti olla vallattu 1 vuosi ja 1 kk sitten. Se että ryssä sekoilee päämäärättömästi Ukrainassa, ei käsittääkseni vielä täytä sodalle asetettuja tavoitteita.
02.04.2023 16:03
Heh, Friendlyatheist raatelee perusteellisesti Ebelingin.
02.04.2023 15:43
"Vallankäytön keskiössä oli maksettu media, joka ohjailee sekä julkaista mielipidettä..."
Höpsistä, meillä Suomessa pääosalla kansalaisilla on suhteellisen hyvä yleissivistys ja medialukutaito, joten pystymme muodostamaan itse omat mielipiteemme ilman, että sitä ohjataan valtiovallan propagandalla niin kuin teillä siellä ryssälässä.
02.04.2023 15:21
19 / 35