Vapaa kuvaus

Mies Helsingistä

Aloituksia

0

Kommenttia

28

1. Olin siellä eilen. Puusauna oli taas kunnossa, tiistaina lämmitys oli onnistunut.

Meilläkin tuo Smartum käytössä. Hieno juttu, omaa rahaa ei mene ollenkaan eikä tuon käytöstä mene veroakaan.

Tosi hieno homma nuo ravintolapalvelut. Vaikka missään muualla ei uinnin ja saunomisen ohessa saa Helsingissä juoda olutta, tuolla niitä oikein tarjoillaan. Hienoa istuskella siinä kaiteeseen nojaten ja välillä katsoa muiden uiskentelua. Minusta saisivat kieltää räiskyttävän uinnin, se kun aiheuttaa ikävää meteliä.

Lämmityskautena sisäilma kuivuu ja silloin on tuo höyrysauna oikein mukava ja piristävä. Kai nautit myös siitä.
  2. Tuo ”miksi vartijat” on todellakin hyvä kysymys. Minä en siihen osaa vastata, sillä minulla ei ole sosiaalipsykologista koulutusta. Mutta osaan hahmotella syitä vartijoiden tarpeeseen – laajemminkin kuin vain tuolla uimahallissa sekä myös ratkaisuvaihtoehtoja. Uskoisin, että tästä tapainturmelluksen invaasiosta meidän kiittäminen kissoja sekä niitä jääräpäisiä sosiaalitanttoja, jotka tyrkyttävät matraansa, vaikka alkuperäisen tutkimuksen tekijä onkin kumonnut tutkimustuloksensa ja todennut kissojen älykkyyden. Sitä se vapaa kasvatus teettää.

Mihin vartijoita tarvitaan. Tietenkin hyvin käyttäytyvien kansalaisten suojelemiseen. Kuten tällä(kin) foorumilla ollut esillä, on joidenkin epäsosiaalisten ainesten suurimpana huvina kanssaihmisten häiritseminen, solvaaminen ja häiriköinti yleensäkin. On jotenkin hienoa mennä kylpylään voyeurisoimaan ja muutoinkin olemaan toisia kohtaan häiritsevästi. Tai tehdä vastaavaa uimarannalla.

Sama häiriköinti jatkuu kaikkialla muuallakin. Busseihin täytyy kuskien turvallisuuden parantamiseksi rakentaa kalliita suojia, joiden hinta kerätään asiallisesti käyttäytyviltä matkustajilta. Monissa paikoissa täytyy käyttää turvamiehiä (vartijoita) rauhallisuuden ja turvallisuuden säilyttämiseksi.

Itse kannatan tällaisten häiriköiden varalle systeemiä, jolla he itse joutuisivat kustantamaan heidän estämisekseen käytetyt kustannukset. Tulonhankkimispaikkana heille olisi lakkautettu pakkotyölaitos, joka otettaisiin uudelleen käyttöön ja jossa he joutuisivat raatamaan niin laitoksen omien kuin aiheuttamiensa kustannusten peittämiseksi. Varmaan oppisivat jotain – jos ei muuta, niin sovittamaan oman käytöksensä sellaiseksi, etteivät joutuisi uudestaan pakkotyöhön.

Vartijoita tarvittaisiin paljon enemmän kaikkiin kylpylöihin ja uimahalleihin sekä vähän kaikkialle. He ovat siellä meitä kunniallisia kansalaisia varten, meidän hyvinvointiamme turvaamassa ja suojaamassa.