Vapaa kuvaus

Ex-koditon, eronnut psykoosidiagnoosin saanut normijätkä.

Aloituksia

10

Kommenttia

208

1. Ei+tee+homoksi.+Ihminen+on+älykäs+eläin+ja+luonnostaan+utelias+joten+tuo+on+ihan+sitä+oman+itsensä+toteuttamista+heteroillakin.+Onhan+monilla+naisillakin+kokemuksia+naisen+kanssa+vehtaamisesta+vaikka+onkin+hetero+ainakin+jos+ei+ole+kaatokännissä.En+ole+koskaan+ottanut+suihin+mieheltä+mutta+aika+varmasti+se+tulee+tässä+muutaman+vuoden+sisään+tehtyä.+Olisi+ihan+mielenkiintoista+myös+antaa+suihin+miehelle+tai+parille+jotta+saisi+vähän+perspektiiviä+ymmärtävätkö+miehet+paremmin+suihinottoa+kuin+naiset.Nämä+on+mielenkiintoisia+asioita.
  2. Kannattaa+päästää+tunteet+ulos+jossain+missä+ei+ole+lapset+läsnä,+ja+joskus+lapsienkin+kanssa+että+ne+näkee.+Itke,+raivoa+jos+siltä+tuntuu.+Mulla+ei+ole+erokokemusta+mutta+läheisiä+on+kuollut+ja+siinäkin+pitää+hyväksyä+ettei+toinen+ole+enää+osa+sun+elämää.+Hyvä+puoli+erossa+on+se+että+toinen+on+vielä+elossa+ja+jos+on+mitään+omallatunnolla,+niin+voi+yrittää+selvittää+asian.+Kuolleen+kanssa+sitä+on+vaikeampi+tehdä.Meidän+ei+aina+tarvitse+ymmärtää+toisiamme+pohjimmilleen+antaaksemme+heille+anteeksi.+Riittää+kun+käsittää+että+toinen+on+vain+ihminen+ja+hänellä+on+syynsä+niihin+ratkaisuihin.+Ihmiset+haluavat+olla+onnellisia+ja+haluavat+hyvää+toisilleen,+eikä+ole+hyvä+valehdella+rakastavansa+toista,+niinkuin+huomaat+omasta+reaktiostasi+siihen.Olen+ite+ollut+sinkkuna+koko+elämäni,+oli+pitkä+fwb-ystävyysjuttu+mutta+ei+se+ollut+mikään+suhde.+Ja+aina+menee+vaan+paremmin.+Pari+kertaa+olisin+voinut+pariutua+jos+olisin+suostunut+ja+mennyt+mukana,+mutta+jälkikäteen+katsoen+on+paljon+parempi+näin.+On+jäänyt+enemmän+aikaa+niille+jutuille+joita+oikeasti+haluan+tehdä+ja+ihmisille+joita+sillä+hetkellä+haluan+nähdä.Tämä+on+yksilöllistä+tietty.+Jotkut+tarvii+parisuhdetta+ja+seksiä+paljon+enemmän+kuin+toiset.+En+koe+menettäneeni+mitään+kun+katson+pariutuneita+kavereitani,+koska+olen+tuntenut+ihan+tarpeeksi+suurta+rakkautta,+vaikka+se+olikin+platonista,+eikä+kohdistunut+ihmiseen+vaan+eläimeen+jolla+on+liian+lyhyt+elämä.Kannattaa+nauttia+elämästä.
  3. Menetys+tekee+sulle+hyvää.+Jos+saat+pitää+henkesi+ja+perusterveytesi,+voitat,+koska+aina+löytyy+uusia+ihmisiä.+Me+ei+eletä+enää+luolamiesajalla+100+000+vuotta+sitten+kun+ihmisiä+oli+vähän+ja+uuteen+heimoon+ei+päässyt,+vaan+voit+ainakin+täysi-ikäisenä+muuttaa+mihinpäin+Suomea+haluat+ja+missä+pystyt+elämään.+Joudut+ehkä+tekemään+paskaduunia+jos+ei+ole+kunnon+koulutusta+mutta+mitä+sitten.Mä+yritin+itsemurhaa+koska+kuulin+ihmisten+aikovan+tappaa+mut+kiduttaen+pahasti,+ja+luulin+että+siinä+juonessa+oli+joku+iso+yhteisö+mukana.+Luulosairaus+ja+psykoosi+joo,+mutta+mä+oikeasti+uskoin+sen+olevan+totta.+Olisin+voinut+yrittää+päästä+karkuun+metsiin+ja+nostaa+sen+verta+käteistä+että+pärjäisi+jos+ei+löytäis+ruokaa+metsistä,+mutta+päätin+luovuttaa+kun+en+jaksanut+ja+ne+tuntui+tietävän+koko+ajan+missä+mä+oon,+menin+minne+vaan.Elämässä+pitää+joskus+tehdä+isoja+uhrauksia+ja+asioita+jotka+tuntuu+samalta+kuin+hyppäisi+lentokoneesta+ilman+laskuvarjoa.+Niiden+tekeminen+yleensä+kuitenkin+kannattaa.+Älä+luovuta.+Elä.+Sulla+on+varmasti+paljon+asioita+jäljellä+elämässä+jos+vaan+uskallat+elää.+Et+tiedäkään+mitä+kaikkea...+ja+löydät+100+varmasti+uusia+ystäviä,+sellaisia+jotka+pysyy+sun+vierellä+vaikka+tekisit+tyhmyyksiä+ja+pahoja+asioita+niille,+koska+ne+näkee+sun+sisälle+ja+ymmärtää+ettet+sä+oo+oikeesti+sellanen.+Ja+jos+haluat+jonkun+oikeutuksen+elää,+niin+opi+olemaan+parempi+toisille+ja+tee+hyvää+toisille+ja+tälle+maailmalle.Hermolepo+auttaa+itsarihommiin.
  4. Paha+sanoa.+Voi+olla+ensi+viikolla,+tai+sitten+parin+vuoden+päästä,+tai+mitä+vaan+siltä+väliltä.+Eikä+haittaa.+Omistan+hyvän+lihalampun+ja+toimivat+kädet,+liukkariakin+on+muutamaa+sorttia.+Häpeä+on+sielun+likaisuutta.
  5. Ekologia.+Jokainen+ajettu+karva+kuluttaa+partahöylän+terää,+ja+jokainen+nanotason+kuluma+partahöylän+terässä+kasaantuu+lopulta+niin+tylsäksi+partateräksi+ettei+sillä+voi+ajaa+aiheuttamatta+itselleen+verenhukkaa,+joten+partahöylän+terä+pitää+vaihtaa.Äkkiseltään+voisi+luulla+ettei+uusi+terä+tuhoa+merkittävästi+luontoa+kun+se+on+vain+yksi+terä,+mutta+otetaan+huomioon,+että:1.+Et+ole+ainoa+joka+ajelee+karvojaan.+Suurin+osa+ihmisistä+tekee+niin.+Yli+miljardi+ihmistä+ajelemassa+karvoja,+ei+riitä+vielä.+Siinä+menee+aika+paljon+metallia+ja+muovia.2.+Partahöylän+terän+raaka-aineiden+keruu+ei+ole+ainoa+luontoa+kuluttava+prosessi+partaterässä.+Niitä+pitää+tehdä+tehtaissa+joissa+on+koneita.+Koneita+pitää+huoltaa+ja+uusia.+Tehtaat+pitää+rakentaa+ja+niitä+pitää+ylläpitää.+Aika+paljon+luonnon+resursseja+menee+siihen,+lisää+kaivoksia+että+saadaan+metallit+jne.3.+Ihmiset+jotka+osallistuvat+partahöylän+eri+prosesseihin,+raaka-aineiden+kerääjistä+tehdastyöläisiin,+rekkakuskit+jotka+roudaavat+partahöylän+terät+marketteihin,+kassat+jotka+ottavat+sinulta+rahan+partahöylän+terästä...+kaikkien+niiden+ihmisten+pitää+syödä+ja+liikkua+töihin,+yleensä+autolla.+Ja+heidän+autoja+pitää+huoltaa+ja+heidän+ruoka+tuottaa,+taas+lisää+ihmisiä+prosessissa+ja+heidänkin+pitää+syödä+ja+autoilla.Partahöylän+terä+kuluttaa+välillisesti+aivan+saatanasti+resursseja.+Joten+jos+välität+luonnosta+ja+et+halua+ihmisten+tekevän+työtä+turhamaisuuden+eteen,+ehkei+tarvi+ajaa+partaa+ihan+joka+päivää,+ei+se+pieni+sänki+ketään+tapa.+Parran+kasvatus+on+tosi+ekologista.+Voihan+parran+leikata+saksillakin,+jotka+ovat+paljon+kestävämmät+ja+ekologisemmat+kuin+partahöylät+terineen,+paitsi+ehkä+vanhanaikaiset+partaveitset.+Pitäisi+hommata+sellainen.