Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
m.wurst
profiilit
m.wurst
m.wurst
Vapaa kuvaus
Aloituksia
23
Kommenttia
2143
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oliko niitä "boltseja" tai jotain sinne päin, siemenpyöryköitä🤔 ne on ihan hyviä.
Eineslihapullat haisee pierulle ja jos et käytä kaikkia kerralla ja laitat avatun paketin jääkaappiin nii koko jääkaappi haisee pierulle,
Niinku, bon appetit👌
09.10.2025 21:39
Mää taas näkisin et näillä vegaanisilla "lihatuotteita muistuttavilla tuotteilla" vois helpottaa ihmisen siirtymistä vegaanimpaan suuntaan, siis ihmisen niin halutessaan..
Vois tehdä ja syödä niinku tavallaan tuttuja ruokia, mut ilman lihaa (tai muita eläinperäisiä tuotteita)
09.10.2025 21:16
Kotimaista lihaisa kuoreton nakki on mun mielestä paras, ei oo mulle herkkäsuiselle koostumuksessa mitään ikäviä yllätyksiä (joissain nakeissa on ollu jotain kovia, niinku luunmurusia tai jotain😬🤢)
Grillimakkarat menee vaihtelevasti ja pari kertaa kesässä😃 ehkä joku kabanossi tai wilhelm tai mitä niitä oli
Makkarasoppaan tai kastikkeeseen joku halppismerkin uunimakkara on hyvä, mut pitää olla pannulla ruskistettu ensin
09.10.2025 21:09
Tokihan se on lihantuottajalle eduksi et saa sen teurasjätteenkin kaupaksi😃
Mut joo, tän eu-päätöksen logiikallahan esim. lihapulla tai lihapyörykkä nimitys on harhaanjohtava jos ja kun kyseiset einekset sisältää lähinnä jotain "koneellisesti eroteltua broilerinlihaa" ja kaikkee muuta epämääräistä harmaaksi massaksi jauhettuna
Niinku broileripyöryköitähän niitten sit kuuluis olla tai sit jotain suu- ja sorkkapullia
09.10.2025 19:52
No, mää olin ehkä ennemmin semmone sipsikaljavegaani😃 (vaikken siis ihan vegaani ollutkaan,)
09.10.2025 19:44
Eläpäs ny ku ne on justiin nuo fiksummat päättäneet että ei saa makkara-nimitystä väärinkäyttää☝️
09.10.2025 19:34
Oon ite kokeillu kans joitain,
Ja olin muutama vuosi sitte melkein vuoden ilman punaista lihaa ja kanaa, kalaa söin satunnaisesti.
Jotkut vegeversiot oli ihan ookoo, jopa hyviä ja mulle herkkäsuiselle parempia ku lihaversiot (koostumus & suutuntuma.. ei esim ollu mitään hampaissa narskuvia rustoja tai muita ikävän tuntuisia rönttejä)
Ja joo, ainakaan vegaaniset grillimakkarat ei oikeen toimi, ei ainakaan nuotiossa paistettaessa ku räjähtävät, hajoavat ja tippuvat perkele nuotioon😤
09.10.2025 19:29
Heh, sit porukka luulee sitä ale-tarraksi😃
Ja pitäshän sen 'vege' -alkuliitteen jo kertoa siinä jotain niinku🤔
09.10.2025 19:19
Eipä nuita hyönteisproteiinituotteita ole sen alkuhuuman jälkeen missään näkyny,
Paitsi kissanruokaa on olemassa semmone makuyhdistelmä kui "kana ja hyönteinen", on ainaki mun kissojen mielestä maistuvaa eimettä,
09.10.2025 19:16
Nimi velvoittaa niinku😁
Olenhan itsekin epämääräinen lihatuote,
Ja ja niinku, onhan tämä nyt hölmöläisten hommaa ku järjellä aattelee☝️
09.10.2025 19:12
Sitä en tiedä muistaako kukaan vai muistanko minä väärin, et kaukana ysikytluvulla kaupoissa myytiin 'soijanakkoja' kun vissiin 'nakki'- nimitystä ei saanut käyttää (silloinkaan😃)
09.10.2025 19:02
No en tiiä, mut mää pystyn tuntemaan kaikki mun hampaat niinku erikseen ja yhtäaikaa🤔
Niinku ikenissä
26.09.2025 23:17
Olen ihmisen arvoinen☝️
"Jokainen ihminen on metrin mittainen.."
vaimitesemeni🤔
24.09.2025 20:47
Muuten, toi mainittu ninja harrastaa omaa sisustamista jemmaamalla mun sukkia joka puolelle kämppää😃
Se käy mun vaatekaapista sukkakorista niitä varastamassa (iänkaikkisen vanhat vaatekaapit, ovet menevät huonosti kiinni, tosin estäisikö sekään tuota vaikka menisivätkin🤔)
24.09.2025 18:06
Sisustan?🤔
Siis olishan tota kiva laittaa niinku käyttötavaroiden ja -kalusteiden lisäksi jotain kivoja sisustuselementtejä tänne,
Mut ku on nuo kaks "kivaa juttua" jo täällä, eli kissat, jotka tekee kaikesta muusta kivasta kivaa silppua tai sirpaleita.. nii eipä🙄
(Eikä auta vaikka katonrajaan laittais nätit esineet ku varsinkin toinen nuista on semmone ninja ettei sitä pidättele oikein mikään,)
Sisustan siis kissoja varten🤔😃
24.09.2025 17:58
Kyllä Suvela on iha mesta paikka,
24.09.2025 17:33
No minä "karvoitan" itseni😃 tosin onko se nyt niin aktiivista karvoittamista jos vain antaa kasvaa sen mikä luonnostaan kasvaa🤔
Paitsi kainaloita ja alakerran turriasta oon trimmannut välillä, nyt ovat päässeet nekin pusikoitumaan. Säärikarvojen olen antanut olla luomusti jo noin vuodesta 2017, se on sitäpaitsi metka tunne kun tuulenvire käy säärikarvoihin, viilentää kuumallakin kelillä😃
Ja kun peseydyn säännöllisesti nii eipä siitä mitään hygieniaongelmaa tule karvaisena tahi vähemmän karvaisena,
Lisäks pään karvat, eli hiukset ovat jo jotain puolimetriset (vähintään)😃
22.09.2025 12:14
Kieli pitkälläkö odotat et ukrainalaisnaiset olisivat siinä tilanteessa Suomessa asuessaan, että pakon edessä joutuisivat myymään "pyhintään" eli suomeksi sanottuna pillua?
Sua vastaavanlaiset vanhat parranpäristelijät ovat aiemmin valittaneet siitä, ettei Suomeen tule turvapaikanhakijoina juurikaan naisia, tai ainakaan naisia ensisijaisesti ja yksinään, ja nyt kun heitä on Ukrainasta tullut niin sekään ei vissiin oo hyvä..
Siinä olen tavallaan samaa mieltä ettei Suomessa tarvisi kaikkia tänne pyrkiviä, varsinkaan ns. "turvapaikkaturisteja" hyysätä, ainakaan määräänsä enempää. Tukien ehtona tulisi olla toteennäytettävissä oleva pyrkimys sopeutua suomalaiseen yhteiskuntaan ja suomenkielen opiskelu.
21.09.2025 20:19
Mää olisin kyl kaivannut tähän lisäselvitystä että minun ehdotukseen että suhtauduttais toisiimme ensisijaisesti ihmisinä, siitä tulee ajatus ettei naiseutta enää ole..
Ovatko naiset ihmisiä mielestäsi?
20.09.2025 17:02
Naurettavaa mut ei naurata🤔🤷
20.09.2025 13:55
4 / 108