Vapaa kuvaus

Aloituksia

14

Kommenttia

1725

  1. huomioiminen+yleensä:+"arkikohteliaisuutta"+eli+hyvät+tavat,+pidetään+ovea+auki+seuraavalle,+avataan+ovi+siinä+apua+tarvitsevalle,+autetaan+esims+lastenrattaiden+nostamisessa+junasta/bussista,+pysähdytään+kulkuväylän+reunaan,+pois+tieltä!+tuijottamaan/räpläämään+älykännykkää,+ylipäätään+tiedostetaan+että+siinä+ympärillä+on+muitakin+eikä+vaan+mennä+ja+olla+niinku+pullopersesiat.läheisten+huomioiminen:+ole+läsnä,+kuuntele,+ole+aidosti+kiinnostunut,+mutta+ymmärrä+antaa+myös+omaa+tilaa+(ja+rauhaa)+sitä+tarvitsevalle,+huomioimista+voi+myös+olla+se+että+osaa+olla+toisen+seurassa+hiljaa,+joka+hetkeä+ei+tarvi+täyttää+puheella.tää+oli+niin+pitkä+ketju+etten+tiiä+oliko+tällaisia+näkemyksiä+täällä+jo..mut+tuosta+introverttiydestä+yhen+epäsosiaalisen+möllin+näkökulmasta+sanoisin+vielä,et+jos+on+lapsesta+asti+kuullut+sitä+et+"Kissako+kielesi+vei?"+ja+"Saa+täällä+puhuakin."+on+aika+pitkälti+oppinut+siihen+et+on+ite+vääränlainen.+sanavalmiimpi+minä+olis+tokaissut+noihin+jotain+nasevaa+takaisin,+mut+se+todellinen+ujo+minä+oli+vain+entistä+ujompi.ja+sit+jos+oon+jotain+sanonut,+niin+liian+usein+sitä+Miten+olen+asiani+sanonut+on+jääty+ääneen+makustelemaan+ja+pyörittelemään+tai+jopa+naurettu+(ilmeisesti+osaan+ihan+tahattomasti+muotoilla+asiat+jotenkin+äärettömän+hassusti,+vaikka+oon+vaan+koittanut+sanoa+miten+joku+asia+minun+mielestäni+on..)+sit+on+ollu+paljo+niitä,+jotka+kai+ihan+hyvää+tarkoittaen,+on+nostaneet+mut+esiin+ja+silmätikuksi+ihmettelemällä+ääneen+jotain+ulkonäössäni,+ilmeissäni,+olemisessani..+tai+niitä+jotka+suorastaan+kävelee+ylitseni,+ehkä+omasta+mielestään+hyvissä+aikeissa+hekin,+mut+niinku+eivät+edes+anna+minun+itse+sanoa+mielipidettäni/tahtoani+tai+eivät+hyväksy+sitä,+enkä+minä+jaksa+väitellä+kovin+pitkään+kun+haluaisin+vaan+olla+rauhassa.et+joo,+ehkä+vähän+uhriuduin+jo+liikaakin,+mut+käy+nuo+esimerkkeinä+siitä+minkälainen+huomioiminen+minusta+on+vääränlaista.