Milloin voi aloittaa joulun odotuksen?

Anonyymi

Mitä kuuluu palstalaisten talven ja joulun odotukseen?

88

101

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen verran on elämä pysäyttänyt, että en enää odota mitään tulevaa, vaan elän ihan täysillä tätä päivää. Joulusta en pahemmin perusta, yksi viikonloppu muiden joukossa. Inhoan sitä ostohysteriaa ja mässäystä ja falskeja lauluja ja esityksiä. Aito ilo on niistä kaukana, halpa rihkama ja väljähtynyt tunnelma jää jäljelle. Luontoretki tai teekupponen ystävän kanssa antaa enemmän.

      • Anonyymi

        Oletko miettinyt, mikä sinua inhottaa muiden tavassa viettää joulua? Ehkä he saavat siitä aitoa iloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko miettinyt, mikä sinua inhottaa muiden tavassa viettää joulua? Ehkä he saavat siitä aitoa iloa.

        Itselleni joulu on juurikin lahjoja, ruokaa, joululauluja jne.


    • Anonyymi

      Lahjat tietysti, että, mitähän tuokin IT-pomo tarvitsisi tänään, jne....

    • No peräkärri pitäis vielä saada kasattua ennen lumentuloa, mutta eiköhän sen saa.
      Muuta isompaa ei ole tiedossa, että kyllä saa talvi tullakin ja joulu. Sen otan iisisti ja nautiskellen. Viimeksi meni joulu jalan kanssa könkäten. Voisi taas pitää kokoperheen joulun tässä kotona. Penskat, porukat ja sisko. 😊👌

      • Anonyymi

        Tässä elokuvassa, Bruce Willis näyttelemässä Shakaali-palkkamurhaajaa, Bruce eli Shakaali vain hymyili Richard Gerelle, ja kääntyi ja avasi tulen suoraan naamaa kohti Richard Gereä elokuvassa :D


    • Anonyymi

      Eipä joulua tarvitse sen kummemmin odotella. Kyllä joulu tulee joka tapauksessa.
      Terveisin: Puolireuho

    • Anonyymi

      Ei oikeastaan mitään. Syödään lasten kanssa ihan muita ruokia kuin perinteisiä jouluruokia. Itselle ostan kaupan tiskiltä siellä tehtyjä laatikoita. Paras lahja olisi se jos lapseni pääsisi muuttamaan lähelleni asumaan.

    • Kuusia olen jo katsellut sillä silmällä

      • Anonyymi

        Ne kuuset osallistuu "Mee too"- kampanjaan. Tekevät vielä valituksen ahdistelusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne kuuset osallistuu "Mee too"- kampanjaan. Tekevät vielä valituksen ahdistelusta.

        Aihetta todellakin olisi, uhkaahan joku äijä kaadolla


    • Anonyymi

      En odota joulua. Ei yksinäinen ätmi vietä joulua, olen aina ollut jouluna yksin.

    • Joulu uusivuoso ja juhannus alkaa nussimalla.

    • Anonyymi

      Pidän joulusta, vaikka joulu ei oikein koskaan mene kohdalleen. Tänäkin vuonna on työjoulu, koska viime jouluna olin vapaalla. Perheen kanssa on kaikista mukavinta viettää joulua.
      Joululauluja ollaan tyttären kanssa jo kuunneltu😂

    • Kauhun sekaisia tunteita, lahja odotukset on aina jäätäviä. Lapsilla siis, aikuiset ei edelleenkään odota mitään lahjoja eikä myöskään ostele toisilleen. Joulu on muuten mukavaa aikaa perheen parissa. Perheellä meinaan miehen sukulaisia ja/tai omiani lähimpiä. Joiden kanssa vietetään vuoronperään jouluja. :)

      Tasapuolisuuden nimissä. :)

      Tänä jouluna ollaan saatu kutsu mennä ns. valmiiseen pöytään, joten hyvin mahdollista että niin tehdään. Minä en joulusta muuten välitä, mutta on aikaa olla ihmisten kanssa, joiden kanssa viihtyy. :)

      • Anonyymi

        Täällä taitaa olla enin osa kyynistynyttä vanhempaa porukkaa, siksi eivät joulustakaan piittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä taitaa olla enin osa kyynistynyttä vanhempaa porukkaa, siksi eivät joulustakaan piittaa.

        No mulle joulu ei merkkaa uskonnollisestikaan mitään, kun en ole uskonnollinen ihminen. Enkä tykkää kaupallisuudestakaan yhtään. Ainoa ihana asia joulussa on se perheen yhteinen aika ja rauha, jos osaa tunnelmaan virittäytyä. Hyvä ruoka ja seura on kaiken a ja o. :)

        Sellaista lapsenomaista jouluintoa ei enää ole ollut vuosiin olemassa, se katosi sen myötä kun luovuin lahjoista ja niiden odottamisesta. :D

        Eli teininä jo.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        No mulle joulu ei merkkaa uskonnollisestikaan mitään, kun en ole uskonnollinen ihminen. Enkä tykkää kaupallisuudestakaan yhtään. Ainoa ihana asia joulussa on se perheen yhteinen aika ja rauha, jos osaa tunnelmaan virittäytyä. Hyvä ruoka ja seura on kaiken a ja o. :)

        Sellaista lapsenomaista jouluintoa ei enää ole ollut vuosiin olemassa, se katosi sen myötä kun luovuin lahjoista ja niiden odottamisesta. :D

        Eli teininä jo.

        Niinhän se tuppaa joillekin aikuisille käymään, lapsenmielisyys häviää ja lapsen into. Toisilla se pysyy.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        No mulle joulu ei merkkaa uskonnollisestikaan mitään, kun en ole uskonnollinen ihminen. Enkä tykkää kaupallisuudestakaan yhtään. Ainoa ihana asia joulussa on se perheen yhteinen aika ja rauha, jos osaa tunnelmaan virittäytyä. Hyvä ruoka ja seura on kaiken a ja o. :)

        Sellaista lapsenomaista jouluintoa ei enää ole ollut vuosiin olemassa, se katosi sen myötä kun luovuin lahjoista ja niiden odottamisesta. :D

        Eli teininä jo.

        Abrakadabra: "Sellaista lapsenomaista jouluintoa ei enää ole ollut vuosiin olemassa, se katosi sen myötä kun luovuin lahjoista ja niiden odottamisesta. :D"

        Minä en tainut saada Uudellamaalla yhtään lahjaa viime jouluna. Silloin minullakin lässähti jouluninto. Isän naisystävältä sain joulun jälkeen lahjan ja sitten kaveri osti uudeksi vuodeksi minulle kolme lahjaa, kun kerroin, että saanut lahjoja ollenkaan. Täytyy tunnustaa se, että en viime jouluna ostanut lahjoja kenellekään. Edellisinä jouluna olin ostanut lähinnä lapsille lahjoja. Isosisko sai päähänsä, että aikuisille ei osteta lahjoja ollenkaan. Siksi en saa enää lahjoja ja joulun on jäänyt lapsuuteen. Sen sijaan sukulaislapset saavat paljon lahjoja, kun heille ostetaan. Heidän innossaan voi muistella lapsuutensa jouluja.

        Helsingistä pohjoisenkoon viedät joulusi Lahden seuduilla. Itse vietän joulun vähän Stadista länteen niin kuin olen tehnyt tällä vuosituhannella yhtä joulua lukuunottamatta.


      • P.Dinosaurus kirjoitti:

        Abrakadabra: "Sellaista lapsenomaista jouluintoa ei enää ole ollut vuosiin olemassa, se katosi sen myötä kun luovuin lahjoista ja niiden odottamisesta. :D"

        Minä en tainut saada Uudellamaalla yhtään lahjaa viime jouluna. Silloin minullakin lässähti jouluninto. Isän naisystävältä sain joulun jälkeen lahjan ja sitten kaveri osti uudeksi vuodeksi minulle kolme lahjaa, kun kerroin, että saanut lahjoja ollenkaan. Täytyy tunnustaa se, että en viime jouluna ostanut lahjoja kenellekään. Edellisinä jouluna olin ostanut lähinnä lapsille lahjoja. Isosisko sai päähänsä, että aikuisille ei osteta lahjoja ollenkaan. Siksi en saa enää lahjoja ja joulun on jäänyt lapsuuteen. Sen sijaan sukulaislapset saavat paljon lahjoja, kun heille ostetaan. Heidän innossaan voi muistella lapsuutensa jouluja.

        Helsingistä pohjoisenkoon viedät joulusi Lahden seuduilla. Itse vietän joulun vähän Stadista länteen niin kuin olen tehnyt tällä vuosituhannella yhtä joulua lukuunottamatta.

        En jotenkin edes muista miksi muusta syystä pentuna joulua olis oottanut, kun lahjojen.

        Sitten teininä rupes tympimään se krääsän pakettiin piilottelu ja repiminen paketista. Voihan tuota ostaa toiselle pitkin vuotta mitä vaan, jos tarttee ja tahtoo. Tarpeen mukaan.

        En jotenkin edes kaipaa lahjoja, en ole pariinkymmeneen vuoteen kaivannut mitään lahjoja. En synttäri en joulu... Kunnon hali ja seurana olo on taas sitten maaliman parhaat lahjat! 😊

        Jos jotakin haluaa lahjoittaa.

        En vielä tiedä kotona vai lännessä. Entäs sinä? 😃


      • Abrakadabra kirjoitti:

        En jotenkin edes muista miksi muusta syystä pentuna joulua olis oottanut, kun lahjojen.

        Sitten teininä rupes tympimään se krääsän pakettiin piilottelu ja repiminen paketista. Voihan tuota ostaa toiselle pitkin vuotta mitä vaan, jos tarttee ja tahtoo. Tarpeen mukaan.

        En jotenkin edes kaipaa lahjoja, en ole pariinkymmeneen vuoteen kaivannut mitään lahjoja. En synttäri en joulu... Kunnon hali ja seurana olo on taas sitten maaliman parhaat lahjat! 😊

        Jos jotakin haluaa lahjoittaa.

        En vielä tiedä kotona vai lännessä. Entäs sinä? 😃

        En ole muutes synttäreitäni viettänyt sen jälkeen, kun täytin 18!😜

        Vietän ehkä, kun täytän 50 ja sittenkin perheen kera, etelässä.. 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se tuppaa joillekin aikuisille käymään, lapsenmielisyys häviää ja lapsen into. Toisilla se pysyy.

        Kyllä mä lapsenmielinen olen edelleen, en vain joulun suhteen. Minusta se on kaupallisuus hössötystä liian pitkälle.

        Lapsellistahan sekin on ja se vasta onkin toki.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Kyllä mä lapsenmielinen olen edelleen, en vain joulun suhteen. Minusta se on kaupallisuus hössötystä liian pitkälle.

        Lapsellistahan sekin on ja se vasta onkin toki.

        Musta se lapsenmielisyys joulun suhteen on jotain ihan muuta kuin lahjoihin liittyvää, jotain .. joulun taikaa. Sitä kun herää ja on ihan pilkkopimeää, mutta jostain kajastaa joulukuusen valot. Tai kun kodissa tuoksuu piparit, taatelikakku ja lanttulaatikko. Tai miten kivaa on laittaa itse tehdyt joulukoristeet, katsoa onnistuiko jäädytetyt kynttilälyhdyt. Jännittää kuka saa mantelin.

        Onhan ne lahjat lapselle tärkeitä, mutta on joulussa paljon muutakin. Mä ainakin muistan vielä elävästi sen taianomaisuuden. Siihen on helppo päästä vieläkin kiinni.

        -flowersreally-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musta se lapsenmielisyys joulun suhteen on jotain ihan muuta kuin lahjoihin liittyvää, jotain .. joulun taikaa. Sitä kun herää ja on ihan pilkkopimeää, mutta jostain kajastaa joulukuusen valot. Tai kun kodissa tuoksuu piparit, taatelikakku ja lanttulaatikko. Tai miten kivaa on laittaa itse tehdyt joulukoristeet, katsoa onnistuiko jäädytetyt kynttilälyhdyt. Jännittää kuka saa mantelin.

        Onhan ne lahjat lapselle tärkeitä, mutta on joulussa paljon muutakin. Mä ainakin muistan vielä elävästi sen taianomaisuuden. Siihen on helppo päästä vieläkin kiinni.

        -flowersreally-

        No niin, ymmärtäähän sentään joku muukin täällä joulun päälle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Musta se lapsenmielisyys joulun suhteen on jotain ihan muuta kuin lahjoihin liittyvää, jotain .. joulun taikaa. Sitä kun herää ja on ihan pilkkopimeää, mutta jostain kajastaa joulukuusen valot. Tai kun kodissa tuoksuu piparit, taatelikakku ja lanttulaatikko. Tai miten kivaa on laittaa itse tehdyt joulukoristeet, katsoa onnistuiko jäädytetyt kynttilälyhdyt. Jännittää kuka saa mantelin.

        Onhan ne lahjat lapselle tärkeitä, mutta on joulussa paljon muutakin. Mä ainakin muistan vielä elävästi sen taianomaisuuden. Siihen on helppo päästä vieläkin kiinni.

        -flowersreally-

        On se varmasti tuotakin, mutta kun en ole talvi-ihminenkään, niin lähinnä kärsin pimeydestä. Koristevalot tosin luo oman kivan tunnelmansa. Mutta ei edes joulukuusi säväytä. Lasten iloinen mieli sen sijaan antaa sitä joulumieltä, mutta henkilökohtaisesti en saa joulusta oikeen mitään irti kuin ihmisten kautta. :)


      • Abrakadabra kirjoitti:

        On se varmasti tuotakin, mutta kun en ole talvi-ihminenkään, niin lähinnä kärsin pimeydestä. Koristevalot tosin luo oman kivan tunnelmansa. Mutta ei edes joulukuusi säväytä. Lasten iloinen mieli sen sijaan antaa sitä joulumieltä, mutta henkilökohtaisesti en saa joulusta oikeen mitään irti kuin ihmisten kautta. :)

        Ja musta tuntuu, että kaupallisuus on vienyt lopukin joulumielisyyden aikoinaan. kaupassa mielin määrin jonoissa seisseenä ihan vaan perus ruokien kanssa, kun ihmisillä on sitä joululahja buumia ja kärryt notkuu. On jotenkin tullut yllin kyllin koristelusta ja joulun valmistelustakin sellainen, ei oo mun juttu. :)

        Jotenkin tuntuu, että kaikki on mennyt niin yli juhlalliseksi ja pitää olla kuukausia ennen jo into pinkona, joulu joulu joulu!!! Muhun vaikuttaa negatiivisesti kaikki tuo muun muassa. Joten kaivan sen fiilikseni vain läheisistäni, kaikki muu jouluun liittyvä pikemminkin vaan tuntuu sholta, joka ei nappaa...

        On meilläkin kuusi, muksut koristelee sen. Äiti purkaa... :D päästiinhän siitäkin.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Ja musta tuntuu, että kaupallisuus on vienyt lopukin joulumielisyyden aikoinaan. kaupassa mielin määrin jonoissa seisseenä ihan vaan perus ruokien kanssa, kun ihmisillä on sitä joululahja buumia ja kärryt notkuu. On jotenkin tullut yllin kyllin koristelusta ja joulun valmistelustakin sellainen, ei oo mun juttu. :)

        Jotenkin tuntuu, että kaikki on mennyt niin yli juhlalliseksi ja pitää olla kuukausia ennen jo into pinkona, joulu joulu joulu!!! Muhun vaikuttaa negatiivisesti kaikki tuo muun muassa. Joten kaivan sen fiilikseni vain läheisistäni, kaikki muu jouluun liittyvä pikemminkin vaan tuntuu sholta, joka ei nappaa...

        On meilläkin kuusi, muksut koristelee sen. Äiti purkaa... :D päästiinhän siitäkin.

        Koitin muistella lapsuuttani, mitä silloin ajattelin joulusta. Kyllä mä muistan lähinnä kamalan makusen sapuskan ja pitkän illan rasittavaa joulumusaa tai joulukonsertteja telkkarista. Jouluukusen koristelu oli mukavaa ja ne paketit, se että sai leikkiä myöhään uusilla leluilla...kun ne vasta myöhään avattiinkin. :)

        Mutta ehkä en ole koskaan ollut varsinaisesti sitten jouluihminen. Juhannus sen sijaan on mulle tärkeä juhla, vaikken hillumisesta piittaakaan. Mutta siinä on oma tunnelmansa. Enemmän merkityksellinen kun joulu tai mitkään pääsiäiset tms. juhlapyhät...


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Koitin muistella lapsuuttani, mitä silloin ajattelin joulusta. Kyllä mä muistan lähinnä kamalan makusen sapuskan ja pitkän illan rasittavaa joulumusaa tai joulukonsertteja telkkarista. Jouluukusen koristelu oli mukavaa ja ne paketit, se että sai leikkiä myöhään uusilla leluilla...kun ne vasta myöhään avattiinkin. :)

        Mutta ehkä en ole koskaan ollut varsinaisesti sitten jouluihminen. Juhannus sen sijaan on mulle tärkeä juhla, vaikken hillumisesta piittaakaan. Mutta siinä on oma tunnelmansa. Enemmän merkityksellinen kun joulu tai mitkään pääsiäiset tms. juhlapyhät...

        Juhannuskokko, meijut, sauna ja käki kukkuu jossain. Grilli kuumana ja salaattia kekokuormallinen...nam. Aurinko toivottavasti paistaa ja juhannusmusiikki soi iloisesti aiheuttaen hyvää mieltä ja fiilistä. Juhannustanssit, nauravat ihmiset ja linnunlaulu. :D

        Siinä on taikaa... <3


        https://youtu.be/F4uxqfC3obs


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Juhannuskokko, meijut, sauna ja käki kukkuu jossain. Grilli kuumana ja salaattia kekokuormallinen...nam. Aurinko toivottavasti paistaa ja juhannusmusiikki soi iloisesti aiheuttaen hyvää mieltä ja fiilistä. Juhannustanssit, nauravat ihmiset ja linnunlaulu. :D

        Siinä on taikaa... <3


        https://youtu.be/F4uxqfC3obs

        Yksi vielä tulee niin kiva fiilis. :)


        https://youtu.be/-rqqgYsZNv0


      • Abrakadabra kirjoitti:

        En jotenkin edes muista miksi muusta syystä pentuna joulua olis oottanut, kun lahjojen.

        Sitten teininä rupes tympimään se krääsän pakettiin piilottelu ja repiminen paketista. Voihan tuota ostaa toiselle pitkin vuotta mitä vaan, jos tarttee ja tahtoo. Tarpeen mukaan.

        En jotenkin edes kaipaa lahjoja, en ole pariinkymmeneen vuoteen kaivannut mitään lahjoja. En synttäri en joulu... Kunnon hali ja seurana olo on taas sitten maaliman parhaat lahjat! 😊

        Jos jotakin haluaa lahjoittaa.

        En vielä tiedä kotona vai lännessä. Entäs sinä? 😃

        Abrakadabra: "En vielä tiedä kotona vai lännessä. Entäs sinä? 😃"

        Helsingistä länteen systerin luona taas joulua vietän todennäköisesti. Vielä muutama vuosi sitten sain lahjapaketteja, miksi nykyinen käytäntö harmittaa vähän. Nyt oikeastaan aloitan sen joulunodotuksen, sillä on vielä auki tuleeko faija minun mukanani Stadin junaan ja sieltä Helsingistä länteen siskon luokse. Molemmat siskot perheineen asustaa pääkaupunkiseudulla, miksi on järkevämpi viettää joulut siellä.


    • Anonyymi

      Odotan että pääsen Pattayalle.

      3 viikon reissu joulun, uuden vuoden ja loppiasen yli varattuna.

      • Onko kallis keikka?


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Onko kallis keikka?

        Eihän sitä vielä tiedä, mutta jos alle viidellä tonnilla selviää olen tyytyväinen, sen verran oon budjetoinut, kun ei viitti köyhäillä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän sitä vielä tiedä, mutta jos alle viidellä tonnilla selviää olen tyytyväinen, sen verran oon budjetoinut, kun ei viitti köyhäillä

        On siinäkin melkoinen summa. Mutta lämpöä pitäs riittää. 😃


    • Anonyymi

      Samapa se, vaikka Juhannuksena. Silloinhan alkaa jo sen Raskasta Joulua rundin mainostaminen... :D

    • Anonyymi

      Kivaa kun joulu on joka vuosi. Esim. juhannushan on vain kerran vuodessa :^l

    • Joulun odotus alkaa viikkoa ennen joulua.

      Muu on turhaa säntäilyä.

    • Anonyymi

      Mitä, etkö sää oota jouluu? Mää oon oottanut jo palmusunnuntaista lähtien. Silloin sai virpomislahjoi. Sit ei kun jouluu oottaan. Sillon mää puen tonttulakin ja saan jouluhjoi. 👻

    • Anonyymi

      Paras joululahja jonka yksinäinen sinkkumies voi itselleen antaa on kunnon seksiloma Pattayalla ja useita nuoria tyttöjä

    • Jouluhössötys on täysin turhaa. Hermostuu vaan. Huisk, ja se on ohi ennen kuin tajuaa.

      • Anonyymi

        Pitääkö siitä hössöttää? Siihen voi valmistautua ja sitä voi odottaa ihan hössöttämättäkin. Tietysti jotkut hössöttää kaikesta, ne saa ongelman jopa mukavasta juhlasta. Joulu on piristys talven keskellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö siitä hössöttää? Siihen voi valmistautua ja sitä voi odottaa ihan hössöttämättäkin. Tietysti jotkut hössöttää kaikesta, ne saa ongelman jopa mukavasta juhlasta. Joulu on piristys talven keskellä.

        No suurin osa touhuaa jotain täysin käsittämätöntä. Olisivat vaan. Juurikin niin.


      • Anonyymi

        Niinpä. Kyllä se tulee sieltä kuitenkin ilman valmisteluja tai erityistä odottamistakin. On tullut joka vuosi.


    • Anonyymi

      Mä rauhoitun normaalista rauhallisuudestani lähelle koomaa. Hidastamista, hiljaisuutta, pimeää, kynttilöitä. Viime viikonloppuna aloitin ison palapelin tekemistä.

      -flowersreally-

      • Anonyymi

        Luulen että jouluna tulisin toimeen kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että jouluna tulisin toimeen kanssasi.

        Mitenköhän kävisi uuden vuoden ja joulun välissä?

        -flowersreally-


    • Anonyymi

      Kaupoissa näyttää joulun valmistelut alkavan joka vuosi aina vaan aikaisemmin.
      Nyt oli jo kaupan käytävälle makeis osaston lähelle parkkeerattu rullakoita, joissa oli joulumakeisia.
      Varmaan myyjät alkavat pinoamaan niitä paikoilleen, kun oli siihen tuotu odottamaan.
      Silmiin pisti nämä Fazer boksit, joissa oli näitä vihreitä kuulia suklaapäällyste versioina.
      Tuli myös mainoslehti, jossa joulu mainittiin ensimmäistä kertaa tänä vuonna.
      "Aloita jouluun valmistautuminen ostamalla joulukinkku" ja siinä oli joulukinkku tarjouksessa.

      • Anonyymi

        Minunkin mielestä ne tulee aivan liian aikaisin. Viime viikon loppupuolella näin jo joulukalenterit kaupoissa. Joulujutut voisi tulla kauppoihin vasta aikaisintaan marraskuun alussa halloweenin ja pyhäinpäivän jälkeen (niin kuin muualla maailmassa), mielellään vasta marraskuun puolivälin jälkeena Suomessakin kuluttajat voisi ehdottaa tätä kaupoille ja tavarataloille. Kukaan ei halua ajatella tai alkaa valmistautumaan jouluun lokakuussa. Pikkujouluja ei tarvitsisi juhlia ennen joulukuuta missään.


    • Joulun odotuksenhan voi aloittaa koska vaan, ihan miten itsekukin haluaa.

      • Anonyymi

        "Hyvä Tuomas (21.12.) joulun tuopi, paha Nuutti (13.1.) pois sen viepi."

        Tosin olen ostanut jo useimmat joululahjat, joten joulusesonki ei vaikuta minuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvä Tuomas (21.12.) joulun tuopi, paha Nuutti (13.1.) pois sen viepi."

        Tosin olen ostanut jo useimmat joululahjat, joten joulusesonki ei vaikuta minuun.

        Niin no, tuossahan jäisi vain kolme päivää odotella ja jos oikein saivarrellaan niin ehkä tuo tuopi tarkoittanee että joulun aika siis alkaa jo tuossa 21.12 ja sitä sitten odoteltaisiin, joo, minun puolesta saa itsekukin alkaa odottelemaan vaikka heti edellisen joulun päätyttyä. Itse toki otan lunkisti, saatan hommata kinkun ja jotain muuta jouluruokaa mutta saattaa olla myös että en.


    • Anonyymi

      Joululahjojen ostamiset, se on aina..... viime jouluna kyllä ostin vain halvimpia kahvipaketteja kaikille.

      Toisaalta Panostin sitten Uuden Vuoden Räjähteihin enemmän.

      • Anonyymi

        "Panostin räjähteitä" :D .... sanonta ilotulitusraketeista :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Panostin räjähteitä" :D .... sanonta ilotulitusraketeista :D

        ..on todellakin tuollainen sanonta, että... "räjähteitä muovipussissa".... on sanonta kavereiden kesken jos käy ostamassa ilotulitusrakettejakin, mutta voi olla todellista järkyttävääkin sitten :D

        Naapurille kun sanot: jätän tämän räjähde-pussin tuohon tuulikaappiin, kun ostin juuri sellaisia :D


      • Anonyymi

        Mä taas en tykkää ollenkaan uudiksen paukuista. Onneks me kyöpelit voidaan ruveta olemattomiks milloin tahaan, ja siks mei vietetä uudista paukutellen eikä ilman. Si me taas ilmaannutaan olemaan. 👻


    • Anonyymi

      Eikös keskikesällä ala se joulun odotus, kun aurinko alkaa pimenemään eri suuntaan?

      Eli joulun odotus alkaa juhannuksena jo viimeistään.

      Sitten kun on ollut joulu, voi alkaakin jo odottelemaan seuraavaa juhannusta, sitä tämä ilmastonmuutos teettää.

    • Anonyymi

      Rakastan jouluvalmisteluita! Askartelua, ruuanlaittoa, lahjojen ostoa, koristelua, lauluilla tunnelman siivittämistä!

      Itse aattona olen loppuun palanut..viime jouluna olin jo ennen kahta iltapäivällä umpikännissä ja itkuinen. Vietin joulua ystävän kanssa ja dokailin seuraavaan aamuun 07.00 saakka somerakastajaani rääkäten ja piinaten törkeässä laskuhumalassa.

      Tulisipa jo joulu taas!! Voisin tänä jouluna kutsua kylään juhlimaan ja saunaan muitakin😃

      Saatana rakastaa!!!!!!!

      • Anonyymi

        Joulun parhaat naurut irtosi, kun kyseinen rattopoika oli pettynyt "huonoon jouluasenteeseeni", koska hänen mielestään "en kunnioittanut joulun henkeä"!

        Tämä siis tuli satanistilta, joka ei itse viettänyt mitenkään joulua! Oli kyllä paras lahja!


    • Anonyymi

      Kyllä heti joulun jälkeen on joulutuotteetkin edullisimmillaan eli siinä vaiheessa voi alkaa piilotteleen seuraavalle vuodelle hankittuja joulutarvikkeita ja joululahjoja.

      • Anonyymi

        Monissa kaupoissahan on inventaariale joulun ja uuden vuoden välillä.


    • Anonyymi

      Annan itselleni luvan alkaa joulun odotukseen viimeistään joulukuun alussa, usein jo marraskuun puolella. Kuuntelen joulumusiikkia, Jouluradiota, käyn joulukonserteissa, Kauneimmissa joululauluissa, adventtipalveluksissa ja saatan tehdä joulukortteja yksin tai muiden kanssa. Saatan koristella vähän.

    • Anonyymi

      Osallistun usein Operaatio Joulun lapsi-keräykseen, jossa kootaan ja lähetetään (keräyspisteen kautta) lahja köyhälle eurooppalaiselle lapselle. Menee muuten tarpeeseen ja hyvään tarkoitukseen. Suosittelen kaikille palstalaisille.
      https://www.joulunlapsi.fi/

      • Anonyymi

        Plutonium-palloja eli Fazerin Vihreitä kuulia karkkeina paljon aina jouluisin, tuollainenkin liittyy johonkin räjähteihin tietysti, plutonium-vihreät pallot :D


      • Anonyymi

        Kyllä niitä olisi suomalaisiakin lapsia joille menisi muuten tarpeeseen ja hyvään tarkoitukseen.
        Perheissä joissa on työttömyyttä, sairautta ja mukuliakin muutama!

        Minä puolestani ostan kirppareilta ja huutokaupasta halpoja hyväkuntoisia lastenkirjoja. Suklaa levyjä niiden kirjojen kaveriksi ja pakettiin. Joululahjan lähetän nimettömänä, lahjojen saajan äidin nimellä ja osoitteella varustettuna. Tunnen perheet joihin pakettini lähetän ja tiedän lasten iät sekä nimet.

        Pari ylimääräistäkin suklaa levyä on siinä isossa yhteisessä paketissa mukana, aina niille on varmaan käyttöä löytynyt. Muutama pullo hyvää samppoota ja hoitoainetta hiuksille.
        Seurakunnalta ovat saaneet jouluruoka paketin tai rahaa siihen, ja omista pienistä varoistaan laittavat loput.
        Joulu iloa toivottaen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä olisi suomalaisiakin lapsia joille menisi muuten tarpeeseen ja hyvään tarkoitukseen.
        Perheissä joissa on työttömyyttä, sairautta ja mukuliakin muutama!

        Minä puolestani ostan kirppareilta ja huutokaupasta halpoja hyväkuntoisia lastenkirjoja. Suklaa levyjä niiden kirjojen kaveriksi ja pakettiin. Joululahjan lähetän nimettömänä, lahjojen saajan äidin nimellä ja osoitteella varustettuna. Tunnen perheet joihin pakettini lähetän ja tiedän lasten iät sekä nimet.

        Pari ylimääräistäkin suklaa levyä on siinä isossa yhteisessä paketissa mukana, aina niille on varmaan käyttöä löytynyt. Muutama pullo hyvää samppoota ja hoitoainetta hiuksille.
        Seurakunnalta ovat saaneet jouluruoka paketin tai rahaa siihen, ja omista pienistä varoistaan laittavat loput.
        Joulu iloa toivottaen!

        Kaunis ele ja ajatus. Seurakunnat, Pelastusarmeijan osastot ja monet muut järjestöt auttaa vähävaraisia ja niitten kautta voi lahjoittaa.


    • kaamosmasennus,

      oon kai ollu jossain edellisessä elämässäni karhu, ku aina suunnilleen tähän aikaan vuodesta alkaa tehä mieli vaan rakentaa pesä sohvalle ja nukkua kevääseen.

      • Anonyymi

        Sun pitää muistaa syödä kunnollisesti m.wurst.

        Mitähän voisi olla jotain hauskoja joululahjoja: MÖRISEVÄ KARHU -pehmolelu, suurikokoinen, sähkömoottorilla laittaisi mörisevää ääntä.


      • Sama vika. Voisin nukkua päivät pitkät ja herätä vasta keväällä.


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Sama vika. Voisin nukkua päivät pitkät ja herätä vasta keväällä.

        Tuollainen suuri musta pehmolelu jossa on patterit sisällä, kun moottori pyörii pattereilla niin tekee karhun murina-ääniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen suuri musta pehmolelu jossa on patterit sisällä, kun moottori pyörii pattereilla niin tekee karhun murina-ääniä.

        ...silloin paketti mörisee jo kuin karhu ennen avaamistakin jos patterit ovat paikoillaan ja Akut ladattu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen suuri musta pehmolelu jossa on patterit sisällä, kun moottori pyörii pattereilla niin tekee karhun murina-ääniä.

        Kyllä mä murisen muutenkin, nukkuessa. 😃


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Sama vika. Voisin nukkua päivät pitkät ja herätä vasta keväällä.

        joo, ja sit kotona ei sais olla mitään karkkia tai muutakaan makeaa, hunajapurkkikin on pienoinen riski..
        kun siis mää mässytän muuten ne kaikki,
        kai sekin on sitä karhumaisuutta että kerätään energiavarastot täyteen ennen unia..


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Kyllä mä murisen muutenkin, nukkuessa. 😃

        Hyvä lahjaidea tuollainen kyllä: pehmolelu joka mörisee tai tekee muitakin ääniä sittyen arvaamattomasti, suden ulvontaa joskus ja karhun mörinää jne.

        "ota patterit pois siitä niin ei tee niitä ääniä enää sitten".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun pitää muistaa syödä kunnollisesti m.wurst.

        Mitähän voisi olla jotain hauskoja joululahjoja: MÖRISEVÄ KARHU -pehmolelu, suurikokoinen, sähkömoottorilla laittaisi mörisevää ääntä.

        määhän syön, ainaki enimmäkseen..

        mut eikö lahjan saaja sit pelkäisi tuommosta mörinäkarhua..?

        mörr


      • m.wurst kirjoitti:

        joo, ja sit kotona ei sais olla mitään karkkia tai muutakaan makeaa, hunajapurkkikin on pienoinen riski..
        kun siis mää mässytän muuten ne kaikki,
        kai sekin on sitä karhumaisuutta että kerätään energiavarastot täyteen ennen unia..

        Heh, pätee täälläkin. Mulla on 2 karkkipussia kaapissa jemmassa, suklaalevyn kiskasin about 4 h aikana. Piti vähän "napostella". 😃


      • Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

        Heh, pätee täälläkin. Mulla on 2 karkkipussia kaapissa jemmassa, suklaalevyn kiskasin about 4 h aikana. Piti vähän "napostella". 😃

        Möriseva avaamaton paketti, mörisee kuin vihainen karhu sitten jo avaamattomanakin.


      • Abrakadabra kirjoitti:

        Heh, pätee täälläkin. Mulla on 2 karkkipussia kaapissa jemmassa, suklaalevyn kiskasin about 4 h aikana. Piti vähän "napostella". 😃

        jep, mää ostin viimeks tummaa suklaata ku se on "pahaa" nii ei tulis syötyä nii paljo..

        just. :D


      • m.wurst kirjoitti:

        jep, mää ostin viimeks tummaa suklaata ku se on "pahaa" nii ei tulis syötyä nii paljo..

        just. :D

        Mua ei haittaa edes se tumman suklaan vaatimattomampi maku. Sinne menee, kun x pöntöstä alas. :)


    • Anonyymi

      Jouluna juon viinaa yksin kämpillä kuten 15 viimeistä joulua. Ätmihän viettää joulut aina yksin.

      • Anonyymi

        Porisevat joululahjat kuin käyvä kilju tai käynnissä oleva auton pörisevä moottori jäänyt käymään.

        Sähkömooattorilliset mörisevät ja vinkuvat joulu-vauvat tytöille....


    • Anonyymi

      Joulupaketeista... isälle jotain annoin, on painava paketti ja isä avaa sitten paketin: on kyllä kromia tämä juttu ja näyttää uusille, painaa sen takia paljon kun kromattua terästä jotain :D

    • Anonyymi

      Tuollainen on aika hyväkin ajatus, mielestäni, koko ajatuskin, kun oma joululahja toiveeni on: Bentley Continental, tietystikin moottorilla jossa on yli 2000BHP.

    • Mitä talveen tulee niin odotan lunta jotta pääsen hiihtämään ja pakkasia jotta pääsee pilkille sekä tietysti sitä että joku nainen tulee kotiini, ottaa kädestä kiini ja sanoo että olet nyt minun mieheni. Jos näistä toivoa saa niin ehdottomasti lumi sillä viime talvena ostin uudet sukset.

      Joulun aika taasen on minulle vähän kuin kaatuneiden muistopäivä kaksi. Äitivainaa oli meinaan todellinen jouluihminen ja ennenkuin juhannuskokon hiillos oli ehtinyt kylmettyä niin alkoi jo joulun suunnittelu.
      Toinen minulle läheinen ihminen oli serkku jonka luona vietettiin paljon jouluja ja oltiin myöhemminkin yhteyksissä. Yhtenä jouluna sitten naisystävä oli ilmoittanut että viettää joulun vanhempiensa luona eikä palaa enää takaisin. No serkku päätti että yksinäinen joulu tympäsee joten otti itsensä hengiltä.
      Molemmat ovat aika vahvasti jouluna mielessä.

      Ehkä kuitenkin nykyään kun ei ole enää ladannut jouluun suurempia odotuksia niin siinä se on mennyt levon ja harrastamisen merkeissä.

      • Tuo kyllä loi aika hemmetin surullisen mielikuvan sun joulusta. Voisiko kuitenkin olla mahdolllista että äitisi muistoksi koettaisit ajatella joulusta positiivisia juttuja, vähän vähän silleen että mamma tykkäisi jos/kun laitan nyt tämän rakotulen tähän? voisi sulle itelle tuottaa hyvää mieltä kuitenkin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Tuo kyllä loi aika hemmetin surullisen mielikuvan sun joulusta. Voisiko kuitenkin olla mahdolllista että äitisi muistoksi koettaisit ajatella joulusta positiivisia juttuja, vähän vähän silleen että mamma tykkäisi jos/kun laitan nyt tämän rakotulen tähän? voisi sulle itelle tuottaa hyvää mieltä kuitenkin.

        Kiitokset tsempistä. Noi nyt vaan on sellaisia omia "jouluperinteitä" jotka on minulle nykyään ihan ok. Kuuluu enemmän siihen joulun alus aikaan ja kun isä saapuu aatonaattona niin sitten varsinaiset joulun päivät on mukavaa aikaa.

        Toki silloin eron jälkeen kun lasten äidin koti oli kaukana ja tapaamisia harvemmin niin annoin periksi tapaamisissa jolloin lapset olivat jouluja paljon äidillään. Silloin yksinäisyys tuntui kaatuvan päälle kun katseli pariskuntien ja perheiden jouluvalmisteluja ja joulun viettoja. Ainoa lohdullinen paikka tuntui olevan hautausmaan kynttilämeri.

        Jotenkin toivon ja ehkä on myös nähtävissä että ehkä joulussakin olisi suuntaus pois siitä tavarapaljoudesta.


      • Anonyymi
        M184 kirjoitti:

        Kiitokset tsempistä. Noi nyt vaan on sellaisia omia "jouluperinteitä" jotka on minulle nykyään ihan ok. Kuuluu enemmän siihen joulun alus aikaan ja kun isä saapuu aatonaattona niin sitten varsinaiset joulun päivät on mukavaa aikaa.

        Toki silloin eron jälkeen kun lasten äidin koti oli kaukana ja tapaamisia harvemmin niin annoin periksi tapaamisissa jolloin lapset olivat jouluja paljon äidillään. Silloin yksinäisyys tuntui kaatuvan päälle kun katseli pariskuntien ja perheiden jouluvalmisteluja ja joulun viettoja. Ainoa lohdullinen paikka tuntui olevan hautausmaan kynttilämeri.

        Jotenkin toivon ja ehkä on myös nähtävissä että ehkä joulussakin olisi suuntaus pois siitä tavarapaljoudesta.

        Jotain hauskaa jos keksii, niin joku radio-ohjattava "Lightning" oli tyyppimerkki veneellä, eli sellainen todella nopeusvene, radio-ohjattava.


    • Anonyymi

      Joululahjoissa voisi olla hyvä juttu jos keksii jotain uutta ja hauskaakin.

    • Anonyymi

      Vähän inhottava veneen nimikin olisi tuollainen "White Lia!... kuin joku white lightning sitten joku nopeus vene ja valkoinen :D

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe