Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
m.wurst
profiilit
m.wurst
m.wurst
Vapaa kuvaus
Aloituksia
20
Kommenttia
1942
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
se+on+kyl+jännä+et+ne+täydet+pullot+ja+pakkaukset+jaksetaan+kantaa+vaikka+mihin+puistikkoon+tai+jopa+mettään,+mut+tyhjinä+ne+sit+jotenkin+myhkäisesti+muuttuu+liian+painaviksi..
vai+kuvitteleeko+jotku+et+ne+muovit,+lasit+ja+alumiinit+tms..+maatuu+sinne?+koiranpaskoista+kyllä+muistetaan+nostaa+jumalaton+haloo..
ja+tota+lasin+särkemistä+minen+ymmärrä.+muistan+ku+teininä+mentiin+parin+kaverin+kans+hieman+isompaan+naapurikaupunkiin+vapun+viettoon,+joku+kävelykatu+tms.+oli+täynnä+väkiä+ja+särkyvän+lasin+helinää+kuulu+joka+puolelta+ja+välillä+näki+ihmisten+päiden+yli+ku+jotku+nakkeli+pulloja+ilmaan+vittujakaan+välittämättä+et+ne+saattais+osua+johonkin+kanssaihmiseen!+sillon+kyllä+pelotti,
ja+vaikkei+ny+ketään+oliskaan+tulilinjalla,+nii+siitä+särjetystä+pullosta+voi+tulla+kallis+eläinlääkärinlasku+jollekkin+koiranomistajalle.+eikä+tuo+kauheen+miellyttävää+ole+lasinsiruja+omastakaan+jalkapohjasta+kaivella..
02.05.2019 13:53
joo,+ei+tartte+erikseen+lähtä+salille+jotain+rimpuilulaitetta+veivaamaan+ku+tekkee+pihahommia+tai+muuta+hyötyliikuntaa+:)
01.05.2019 19:17
saatan+minä+joskus+innostuukin+leipomisesta,+mut+toi+puolisko+tekee+kyl+paremmat+pullat.+mun+pullista+tulee+aina+pieniä,+rumia+ja+kovia..+:D
mut+yhtä+hyvin+mun+käsissä+pysyy+niin+taikinavispilä,+imuri+tai+moppi,+ku+leka,+kirves,+lapio+tai+sahakin.
eikä+tuota+vanhalle+raksamuijalle+ongelmia+ostoskassien+kantaminen,+painavempaa+rompetta+minä+oon+työmaalla+kanniskellu,+eikä+sieläkään+miesoletetut+riennä+pelastamaan+"neitokaista"+hädässä..
01.05.2019 19:14
miksipä+en,+jos+ihminen+olisi+muuten+kiva+ja+mukava+ja+ihana,
mää+en+ole+itsekään+ihan+cis-nainen,+vaikkakin+enimmäkseen+käsitän+itseni+lokeroon+'nainen'+kuuluvana,+mut+se+tuntuu+usein+niin+hemmetin+ahtaalta+lokerolta+et+on+paljon+kivempaa+olla+"jätkä"
01.05.2019 17:06
Missi+se+on+kompromissikin,
30.04.2019 21:08
Kerrotaan+:)+
Tytöt+ulkoilee+jo+valjaissa+niinku+vanhat+konkarit,+poitsu+on+arempi,+puolisko+on+just+sitä+totuttamassa+aitauksen+ulkopuoliseen+maailmaan.
Muuten+niillä+on+kaikki+hyvin,+mut+pojalla+on+astma+ja+perinnöllinen+hammasluukato+et+joutuu+valitettavasti+lekurilla+käymään+hieman+useemmin+ja+astmaan+jatkuva+lääkitys+päällä,+mut+muuten+varsin+terhakka+pikku+halinalle+ja+"mammas+lilla+gubbe"
Ja+niin,+hieman+on+olusia+ja+lonkeroita+ja+anopin+tekemää+"erittäin+makiaa+vadelmalikööriä"+vapun+viettoa+varten+varattuna,
30.04.2019 21:06
Thänks!
Ja+joo,+tuo+huussin+siivous+tuppaa+aina+olemaan+se+joka+(monista+hyvistä+tekosyistä+johtuen)+vaan+jää+viimeiseksi..+Vaik+lopulta+ihan+helppo+hommahan+sekin+on,+ku+vaan+tekee+eikä+mieti.
Loppuilta+on+onneks+enää+kissojen+ulkoilutusta+ja+yleistä+hölläilyä+:)
30.04.2019 20:45
Hyvää+Vappua!
Mökillä+ollaan+vielä+tää+päivä.+Vihdoin+saatiin+kasvimaa+kylvökuntoon,+härkäpavut+ja+kaskinauriit+jo+sinne+istutinkin,+loput+jää+vielä+oottamaan+lämpimämpiä+kelejä.
Tämän+illan+teemana+olis+vielä+huussin+tyhjennys+:/
30.04.2019 19:00
En+kyl+muista+et+mul+ois+siellä+korkkia+ollu..
29.04.2019 12:09
Yritetään+tehdä+'Terra+pretaa'
https://wikikko.info/wiki/Terra_preta
Saviruukun+palasia+ei+löytynyt,+niin+siksi+tota+tiilimurskaa..
Ensin+poltettiin+kasvimaan+päällä+vuoden+aikana+kertyneet+polttopuista+karsitut+oksat+ym.+risut,+sit+sammutettiin+se+kun+jäljellä+oli+vielä+kunnon+hiiltä.+Sit+siihen+kärrättiin+muutama+kottikärryllinen+hiekkaa+(ku+koko+tuo+pelto+on+muuten+liian+tiivistä+savimaata),+sit+hieman+puutarhakalkkia,+kompostoitunutta+"huussituotetta",+sitä+tiilimurskaa+ja+lopuks+vielä+joitain+säkkejä+multaa.
Ja+joo,+yhdessä+tehden+on+paljon+hauskempaa+:D
29.04.2019 09:41
Niimpä.+Se+tuo+puolisko+sai+jostain+dokumentti-ohjelmasta+idean+miten+tehdä+täydellistä+kasvualustaa+kasvimaalle+(tosin+on+siitä+jo+vähemmänkin+täydellisellä+tullut+ihan+kiitettävää+satoa).+Mut+tänään+oli+sitten+hänen+vuoronsa+moukaroida+nuita+tiilejä,+aika+pian+tuli+siihen+tulokseen+et+eiköhän+ne+jo+riitä..+:D
Vastaavanlaista+pihakiveystä+oon+joskus+ittekkin+ollu+laittamassa.+Et+on+siinäki+urakkaa..
Mut+on+se+sit+kiva+ja+nätti+ku+on+laitettu+:)
28.04.2019 18:58
Joposta+puheen+ollen,
Muistan+ku+exä+kyyditti+mua+joskus+kauan+kauan+sitten+sen+tosivanhalla+jopolla,+ku+ihan+yhtäkkiä+siitä+irtos+tarakka+ja+minä+kepsahin+selälleen+asfalttiin..
Hetken+hämmennyksen+jälkeen+kumpiki+pääty+vaan+nauraa+rätkättämään+sitä+tilanteen+koomisuutta..+mut+onneks+ei+muutamaa+mustelmaa+pahempaa+kolhua+tullutkaan,
28.04.2019 12:29
Ennen+vanhaan+mummut+tiskas+kaikki+muoviset+jugurttipikarit+ja+jemmas+niitä+kellarit+ja+vintit+täyteen..+:D
Ja+minunkin+lapsuudenkodissa+oli+vielä+maitopusseista+tehtyjä+mattoja.
Nykyisellään+ainakin+suurimman+osan+elintarvikemuovista+voi+laittaa+muovinkierrätykseen,+mut+hankalaks+menee+ja+ekohenkisyys+kärsii+jos+niitten+muovinkeräysastioiden+perässä+täytyy+ajaa+naapurikylille..
Ja+joo,+samaa+mieltä+tosta+et+hävikki+tod.+näk.+pienenis+ku+valikoimaa+olis+vähemmän.
Ja+ehkä+myös+ihmiset+hieman+ainakin+pienentyis,+eli+keventyis+ku+ruokansa+eteen+joutus+oikeesti+näkemään+hieman+vaivaakin.+
Mikä+mua+myös+kyrpii+on+joka+kadun+kulmaan+pesiytyvät+pikaruokapaikat.+Ja+vaikka+itsekin+olen+sekasyöjä,+niin+kuka+ihan+oikeesti+tarvii+jotain+5-10+pihvin+burgeria+kyytipoikanaan+parikymmentä+kananugettia?+Kyllä+niinku+lihaksikkaampi+ja+isoluisempikin+mies+pärjää+aivan+hyvin+vähemmälläkin+lihan+kerta-annoksella.
27.04.2019 18:16
Mää+pilkon+vanhoja+tiilejä+maanparannusaineeksi,
https://aijaa.com/QsMbEB
meneehän+se+ilta+näinkin,
27.04.2019 17:51
Meikäläisistäkin+ruokakaupoista+olis+vara+puottaa,+jos+ei+nyt+puolet+nii+aika+lähelle+kuitenki,+tuotevalikoimasta+pois+ja+aivan+hyvin+pärjättäis+silti.
Minusta+on+ihmeellistä+et+vielä,+vaikka+ilmastonmuutoksesta+ja+kulutuksen+vähentämisestä+ym.+niin+kovasti+melua+tunnutaan+pitävänkin,+niin+samaan+aikaan+markkinoille+kuitenkin+tulee+jatkuvasti+uutta+"Entistä+parempaa"+tai+edes+hivenen+muunneltua+tahi+pidemmälle+"valmiimpaa"+ruuan+kaltaista+tuotetta..
Ja+niinku+miksi?+Miten+täällä+on+ennen+pärjätty?+Ilman+valmiiksi+keitettyä+puuroa+annospakkauksissa,+ilman+helpommin+murenevaa+"feta"-juustoa,+ilman+jauhelihaa+mihin+on+valmiiksi+sekoitettu+porkkanaraastetta,+ilman+sitäsuntätä+välipalatuotetta+mikä+ei+juuri+karkista+eroa+(paitsi+ehkä+pidemmällä+ainesosaluettelolla..)+mutku+siinon+"vähemmän+lisättyä+sokeria,+nii+onhan+se+sillon+terveellistä.."?
Vittu+oikeesti,+niinku.
Mitenkähän+pärjäs+meijän+äiti+ison+lapsilauman+kanssa+vielä+kasikyt-+ja+ysikyt-luvulla+ennen+näitä+"kiireisen+ihmisen+arkea+helpottavia"+valmisteita,+eikä+silti+koskaan+nälässä+oltu.+Eikä+äiti+ruuanvalmistustaakkansa+alle+lyyhistynyt,+vaan+leipoi+vielä+leivätkin+itse+ja+hoiti+kotieläimet+(mitä+niitäkin+välillä+oli+pienen+eläintarhan+edestä)
27.04.2019 15:49
Se+onkin+hyvä+olla+kiinnostunut+elintarvikkeiden+ja/tai+niiden+ainesosien+alkuperästä+ja+ympäristövaikutuksista.
Enkä+kyl+näkis+et+nää+Valion+'Oddlygood'+juustoa+muistuttavat+tuotteet+olis+ollu+tarpeellisia,+ku+onhan+noita+juustonkaltaisia+kasvirasvavalmisteita+ollut+jo+ennenkin,+samoin+kui+maultaan+kuulemma+juustomaiset+ravinto-(olut-)hiivahiutaleet.
(mitä+voiskin+kokeilla+seuraavaks..)
Et+sikäli+näkisin+nää+Valion+"uutuus"-tuotteet+lähinnä+trendin+aallolla+kulkemisena,+ja+rahastamisena.
Tietysti+olisi+myös+itse+kunkin+kuluttajan+hyvä+miettiä,+et+Kuinka+monta+oikeasti+maitoa+sisältävää,+tuotenimikkeen+'juusto'+alle+mahtuvaa+valmistetta+on+todella+tarpeen...
Niinku+kaikki+nää+valmiiksi+viipaloidutraastetutmurennetutpaloitellut..
Niinku+ihan+oikeesti!+Kuinka+vaikeeta+on+juuston+paloittelu+ittelleen+sopivaan+muotoon..?!
27.04.2019 13:01
Mää+katoin+tota+sarjaa+sillon+ku+siinä+oli+se+Jorge+ja+sen+venäläinen+morsian+Anfisa+(?)+ja+mietin+et+kuinkahan+on+käsikirjoitettua+tuokin+"tosi-tv"..
Vaan+voiko+oikeesti+olla+niin+rasittava,+oikutteleva,+rahanahne+bimbo+nainen+ja+niin+tohveli+mies..?
Tosin+ei+ne+muutkaan+miltään+järjen+jättiläisiltä+vaikuttanu,+niinku+se+amerikkalaismimmi+joka+matkusti+sulhonsa+luo+Marokkoon..
Kulttuurien+yhteentörmäystä+joo,+mut+paikoin+kyl+vaikutti+hyvinkin+päälleliimatulta,
26.04.2019 13:41
n.+40+tuumanen+vielä+menee,+tosin+sekin+on+hieman+liian+iso+nykyiselle+paikalleen,+rikkoo+symmetrian+niinku..
Minen+ymmärrä+niitä+seinän+kokoisia+telkkareita.+Hommatkaa+valkokangas+ja+videotykki+ennemmin.
Mää+tykkään+kattoo+telkkaria+niin,+et+näen+yhdellä+silmäyksellä+päätä+kääntelemättä+koko+ruudun.
24.04.2019 19:26
Oon+vissiin+jo+niin+moderni+(tai+mahdollisesti+epämoderni)+ettei+mulla+oo+omaa+autoa.
Puoliskon+autossa+taas+on+kitkat+alla,+just+siks+ettei+niitä+tarvi+olla+joka+jumalan+kevät+ja+syksy+vaihtamassa.
Mut+saa+toi+puolisko+tilaisuuden+pelastaa+"neitokainen"+hädästä+aina+jos+mun+ATK-laitteisiin+tulee+joku+vika.
Hän+kun+on+Mystinen+Hopeinen+ATK-Mies,
24.04.2019 09:44
Sullahan+nyt+meni+tunteisiin.
PK-seudulla+asun.
Enkä+ole+tarkoittanut+pelkästään+ruokakaupoissa+asioivia,+vaan+missä+tahansa+julkisilla+paikoilla.
Enkä+ole+tarkoittanut+vanhuksia,+enkä+lapsia,+enkä+muitakaan+joilla+voi+olla+vaikeuksia+liikkumisen+tmv.+suhteen,+vaan+ihan+tavallisia,+oletettavasti+terveitä+työikäisiä.
19.04.2019 19:44
94 / 98