Miksi nainen ei panosta ulkonäköön...ei meikkaa ym

einimimerkkiä

Meni eilen väärälle alueelle viesti niin laitan nyt tänne...

Olen tapaillut muutaman kerran erästä naista jonka kanssa olimme lyhyen aikaa työkavereita. Silloin hän käytti jotain kevyttä meikkiä ja oli hyvin viehättävän näköinen. Myös jossain facebookin kuvissa hän näyttää hyvältä. Emme olleet nähneet noin vuoteen kun nainen pyysi minua kahville ja sen jälkeen olemme käyneet elokuvissa, markkinoilla, baarissa jonkun random bändin keikalla ja istuneet iltaa naisen luona mutta koskaan hän ei millään tavalla panosta ulkonäköönsä. Nainen on muuten todella herttainen ihminen mutta kun pitäisi siirtyä suhteessa seuraavalle tasolle eli olla sitä läheisyyttä niin taidan jättää väliin koska nainen ei enää kiinnosta ulkonäöllisesti. Ei hän ruma ole mutta miksi hän ei koskaan minun kanssa liikkuessa laita ollenkaan meikkiä tai pukeudu jotenkin paremmin. Luulen että hän on minusta kiinnostuneempi kuin minä hänestä ja siksi olettaisin että hän haluaisi tehdä jonkunlaisen vaikutuksen mutta ei....aina näytetään siltä kuin olisi haudasta noussut. Tummat silmänaluset, vaalea iho jossa finnejä tai jotain kissan raapimia naarmuja ja hiukset vähän miten sattuu. Saattaa tulla hienoon kahvilaan verkkareissa ja tuulitakissa vaikka kuvien perusteella omistaa parempiakin vaatteita. Tunnen itseni täydeksi paskaksi mutta kun itse yritän näyttää edes jollain tavalla siedettävältä niin alkaa näin pitkäaikaisena sinkkuna epätoivo hiipimään että mikä minussa on vialla kun minua varten ei haluta ollenkaan panostaa....Itse olen ostanut pari kauluspaitaa ja jonkun neuleen ja uudet farkut että en olisi aina samoissa vanhoissa paskoissa kun tapaamme. Lankkaan nahkakengät, ajan parran ja käyn säännöllisesti parturissa tukan leikkauttamassa...

Onko täällä naisia jotka tunnistaa itsensä kuvauksesta? jos on niin miksi ette panosta yhtään? En minä odota mitään ihmisbarbieta vaan sitä että ihminen voisi ulkonäöllään tuoda esille sen että kiinnostaa pitää itsestään huolta ja että hän voi hyvin.

59

1827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastauxia

      "Meni eilen väärälle alueelle viesti niin laitan nyt tänne..."

      Ole tarkempi!

      "Olen tapaillut muutaman kerran erästä naista jonka kanssa olimme lyhyen aikaa työkavereita. Silloin hän käytti jotain kevyttä meikkiä ja oli hyvin viehättävän näköinen. "

      Mitäs elvistelet, oon mäkin tapaillut viehättävää naista.

      "Myös jossain facebookin kuvissa hän näyttää hyvältä."

      Photoshoppausta

      "Emme olleet nähneet noin vuoteen kun nainen pyysi minua kahville ja sen jälkeen olemme käyneet elokuvissa, markkinoilla, baarissa jonkun random bändin keikalla ja istuneet iltaa naisen luona mutta koskaan hän ei millään tavalla panosta ulkonäköönsä."

      Ulkonäkökö on tärkein?


      "Nainen on muuten todella herttainen ihminen mutta kun pitäisi siirtyä suhteessa seuraavalle tasolle eli olla sitä läheisyyttä niin taidan jättää väliin koska nainen ei enää kiinnosta ulkonäöllisesti."

      Pussi päähän.

      "Ei hän ruma ole mutta miksi hän ei koskaan minun kanssa liikkuessa laita ollenkaan meikkiä tai pukeudu jotenkin paremmin."

      No eipähän kukaan vie sitä sulta #ajattelepositiivisesti

      " Luulen että hän on minusta kiinnostuneempi kuin minä hänestä ja siksi olettaisin että hän haluaisi tehdä jonkunlaisen vaikutuksen mutta ei....aina näytetään siltä kuin olisi haudasta noussut."

      Jos sillä on päälle jäänyt halloween maski?

      "Tummat silmänaluset, vaalea iho jossa finnejä tai jotain kissan raapimia naarmuja ja hiukset vähän miten sattuu. Saattaa tulla hienoon kahvilaan verkkareissa ja tuulitakissa vaikka kuvien perusteella omistaa parempiakin vaatteita."

      Finnien puristelu on ihanaa, siinä seuraava taso, mistä puhuit.


      " Tunnen itseni täydeksi paskaksi mutta kun itse yritän näyttää edes jollain tavalla siedettävältä niin alkaa näin pitkäaikaisena sinkkuna epätoivo hiipimään että mikä minussa on vialla kun minua varten ei haluta ollenkaan panostaa...."

      Millainen olisi puolitäysi paska?

      "Itse olen ostanut pari kauluspaitaa ja jonkun neuleen ja uudet farkut että en olisi aina samoissa vanhoissa paskoissa kun tapaamme. Lankkaan nahkakengät, ajan parran ja käyn säännöllisesti parturissa tukan leikkauttamassa..."

      Iske se parturi.

      "Onko täällä naisia jotka tunnistaa itsensä kuvauksesta?"

      Maze eikä valtakunta myöskään panosta ulkonäköönsä yhtään.

      "jos on niin miksi ette panosta yhtään?"

      He ovat luovuttaneet miesten suhteen.

      "En minä odota mitään ihmisbarbieta vaan sitä että ihminen voisi ulkonäöllään tuoda esille sen että kiinnostaa pitää itsestään huolta ja että hän voi hyvin."

      Miten olisi ihmis-Ken?

      • Naurista

        Just ajattelin aivan samoin vastata. Kiitos vastaajalle.


      • minä panostan ukkosen takia ja se on liikunta jota olen saanut nyt ukkosenikin minun kanssa harrastaa.

        Voitte olla ylpeitä minusta 🥰


      • Ukkoseni on minun ja hänen takia vain hänen takia en muiden en edes itseni vaan perheeni vuoksi.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ukkoseni on minun ja hänen takia vain hänen takia en muiden en edes itseni vaan perheeni vuoksi.

        Miten voi omistaa ukkosen? Taivaallahan se melskaa silloin kun haluaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi omistaa ukkosen? Taivaallahan se melskaa silloin kun haluaa.

        Ukkoseni tottakai omistan .


    • wanhaämmä

      Kannattaisi kysyä naiselta itseltään, pyytää sitä maalaamaan naamansa ja pukeutumaan hienompiin vaatteisiin. Vai miten yleensä selvittelet ihmissuhteittesi ongelmia? Nettiin valittamalla ja olettamalla?

      Voisitko näyttää tuon kirjoituksesi sille naiselle? Ja jos et, niin miksi et?

      • mklbgflrt

        Onko muutaman kerran tapaamisen jälkeen sellaisessa tilanteessa, että asiasta voisi ruveta huomauttelemaan? Jos itse olisit treffannut jotakuta miestä pari kolme kertaa, ja hän tulisi treffeille collegehousuissa, t-paidassa ja vaikuttaen siltä ettei ole pariin päivään käynyt suihkussa, olisitko itse otettu? Jos et, niin kehtaisitko siltikään huomauttaa asiasta?


      • wanhaämmä
        mklbgflrt kirjoitti:

        Onko muutaman kerran tapaamisen jälkeen sellaisessa tilanteessa, että asiasta voisi ruveta huomauttelemaan? Jos itse olisit treffannut jotakuta miestä pari kolme kertaa, ja hän tulisi treffeille collegehousuissa, t-paidassa ja vaikuttaen siltä ettei ole pariin päivään käynyt suihkussa, olisitko itse otettu? Jos et, niin kehtaisitko siltikään huomauttaa asiasta?

        No aivan varmasti sanoisin asiasta, jos toinen on selvästi likainen ja haisee pahalta. "No öh, et sitten ole viitsinyt pesulla käydä!?" Toi on oikein hyvä keskustelun avaus :)

        Likaisista vaatteistakin sanoisin. Verkkarit on ihan ok vapaa-ajan asu, jollei olla hienompaan ravintolaan menossa - silloin vinkkaisin etukäteen, miten sellaiseen paikkaan pitää pukeutua, jos tiedän toisen viihtyvän aina verkkareissa. Eikä mulla ole mitään hinkua hienoihin paikkoihin, voidaan vaihtaa rennompaan jos toisella ei ole vaatteita.


      • Ihannormia

        Miksi et kirjoita tuota samaa pari suhde palstalle jossa naiset valittavat miehiään joka avauksessa? Ai niin feminismi ja kaksoi standardit.
        Aloittajalle. Noin toimii moni nainen. Ensin esitetään kauniimpaa kun on ja sitten kun se mies löytyy ei enää panosteta ulkonäköön ollenkaan.


      • wanhaämmä
        Ihannormia kirjoitti:

        Miksi et kirjoita tuota samaa pari suhde palstalle jossa naiset valittavat miehiään joka avauksessa? Ai niin feminismi ja kaksoi standardit.
        Aloittajalle. Noin toimii moni nainen. Ensin esitetään kauniimpaa kun on ja sitten kun se mies löytyy ei enää panosteta ulkonäköön ollenkaan.

        Kirjoita sinä. Mä luen vain tätä palstaa.


      • Mariaaaaaa
        mklbgflrt kirjoitti:

        Onko muutaman kerran tapaamisen jälkeen sellaisessa tilanteessa, että asiasta voisi ruveta huomauttelemaan? Jos itse olisit treffannut jotakuta miestä pari kolme kertaa, ja hän tulisi treffeille collegehousuissa, t-paidassa ja vaikuttaen siltä ettei ole pariin päivään käynyt suihkussa, olisitko itse otettu? Jos et, niin kehtaisitko siltikään huomauttaa asiasta?

        Ymmärrän tilanteesi. Tuollainen tapaus on tosin vaan kerran tullut vastaan. Ei minulla ollut itseluottamusta huomauttaa asiasta. Tiedän myös, ettei mikään olisi muuttunut. Ehkä vähäksi aikaa, mutta pian liukunut lähtöpisteeseen. Nainen ilmeisesti viihtyy parhaiten luonnollisessa tyylissä. Se on mielestäni joko hyväksyttävä, tai etsittävä sellainen nainen, joka tykkää laittautua. Voi myös olla, ettei naisella ole varaa panostaa ulkonäköönsä.


      • NainenRuudunTakaa
        mklbgflrt kirjoitti:

        Onko muutaman kerran tapaamisen jälkeen sellaisessa tilanteessa, että asiasta voisi ruveta huomauttelemaan? Jos itse olisit treffannut jotakuta miestä pari kolme kertaa, ja hän tulisi treffeille collegehousuissa, t-paidassa ja vaikuttaen siltä ettei ole pariin päivään käynyt suihkussa, olisitko itse otettu? Jos et, niin kehtaisitko siltikään huomauttaa asiasta?

        jos tyypillä olisi some täynnä suittuja pukumieskuvia ja sit tulis mua tapaamaan verkkareissa ja parta siistimättä , niin kyllä ottaisin keskustelunaiheeksi suhtautumisen vaatteisiin ja ulkonäköön ja someen ja kuviin.


    • 0987v

      Voi olla masentunut tai sitten ei tykkää laittautua.

    • h567jh67

      Jos nainen ei yhtään halua laittautua sinua varten mutta somea kyllä, ei hän halua panostaa sinuun. Hän joko ei ole juurikaan kiinnostunut sinusta (vaikka niin uskoisitkiin) tai sitten hän pitää sinua jo nyt itsestäänselvyytenä. Käyt ehkä paremman puutteessa siihen asti, kun hän löytää sellaisen miehen mitä varten hän oikeasti haluaa laittautua, mutta sinua hän ei halua miellyttää edes nyt, saati sitten tulevaisuudessa, kun ette enää edes yritä tehdä vaikutusta toisiinne. Olet naiselle tyytymissuhde, hän haluaa sinulta parisuhteen edut, mutta ei antaa siihen itse mitään. Edes itseään.

      • wanhaämmä

        Luuletko, että ne juhlameikeissä ja -vaatteissa poseerauskuvat somessa ovat ihmisen arkipäivää?


    • Mä tulkitsisin tuon niin, että sä et ole mielestään sen arvoinen, että tarvitsisi yhtään panostaa. Mä en ole koskaan tapaillut mitään "laittautujia", mutta kaikki ovat aina panostaneet alussa edes vähän. Siis jotain sellaista minkä olen huomannut.

      • wanhaämmä

        Jos se nainen onkin ihan vaan kaverilinjalla. Olen tavannut kavereitani samalla reissulla kun olen käynyt treeneissä. Ei ne tietääkseni ole siitä loukkaantuneet :)


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Jos se nainen onkin ihan vaan kaverilinjalla. Olen tavannut kavereitani samalla reissulla kun olen käynyt treeneissä. Ei ne tietääkseni ole siitä loukkaantuneet :)

        Vuoden tauon jälkeen yhteys johonkin tyyppiin, koska haluaa kaverin. VMP


      • scrg kirjoitti:

        Vuoden tauon jälkeen yhteys johonkin tyyppiin, koska haluaa kaverin. VMP

        Olet oikeassa


      • wanhaämmä
        scrg kirjoitti:

        Vuoden tauon jälkeen yhteys johonkin tyyppiin, koska haluaa kaverin. VMP

        Häh? Noinko miehet ajattelee? (aina, kaikki..) Pitäiskö mun nyt pitää kaikkia miespuolisia kavereitani suhdetta kärkkyvinä, jos tapaan heitä jutustelun merkeissä?


      • wanhaämmä kirjoitti:

        Häh? Noinko miehet ajattelee? (aina, kaikki..) Pitäiskö mun nyt pitää kaikkia miespuolisia kavereitani suhdetta kärkkyvinä, jos tapaan heitä jutustelun merkeissä?

        Onko sulla tapana ottaa yhteyttä entisiin työkavereihin vuoden jälkeen, koska haluat heistä seuraa leffaan tai keikalla? Jos on, niin kaikin mokomin. Mutta mun tulkinta asiasta olisi, että vanha puuma on todella pahassa munan puutteessa, ellei sitten toisesta sivulauseesta muuten ilmene miten aikoo uhristaan hyötyä.


      • wanhaämmä
        scrg kirjoitti:

        Onko sulla tapana ottaa yhteyttä entisiin työkavereihin vuoden jälkeen, koska haluat heistä seuraa leffaan tai keikalla? Jos on, niin kaikin mokomin. Mutta mun tulkinta asiasta olisi, että vanha puuma on todella pahassa munan puutteessa, ellei sitten toisesta sivulauseesta muuten ilmene miten aikoo uhristaan hyötyä.

        Ei mulla sellaista tapaa ole. Kaveri saattaa viestitellä, että on näillä kulmilla käymässä ja kysyy ehdittäiskö nähdä, edellisestä tapaamisesta voi olla parikin vuotta. Tai työkaverin kanssa tulee juttua jostain uudesta leffasta ja käydään se yhdessä katsomassa, tai poiketaan työpäivän jälkeen kahvilla juttelemassa sellaisia asioita, mitä ei töissä muiden aikana viitsi.


      • scrg kirjoitti:

        Onko sulla tapana ottaa yhteyttä entisiin työkavereihin vuoden jälkeen, koska haluat heistä seuraa leffaan tai keikalla? Jos on, niin kaikin mokomin. Mutta mun tulkinta asiasta olisi, että vanha puuma on todella pahassa munan puutteessa, ellei sitten toisesta sivulauseesta muuten ilmene miten aikoo uhristaan hyötyä.

        Niimpä ja sekä tämmöisiä keskusteluita?

        ”kun pitäisi siirtyä suhteessa seuraavalle tasolle eli olla sitä läheisyyttä”


      • miksinäin
        scrg kirjoitti:

        Onko sulla tapana ottaa yhteyttä entisiin työkavereihin vuoden jälkeen, koska haluat heistä seuraa leffaan tai keikalla? Jos on, niin kaikin mokomin. Mutta mun tulkinta asiasta olisi, että vanha puuma on todella pahassa munan puutteessa, ellei sitten toisesta sivulauseesta muuten ilmene miten aikoo uhristaan hyötyä.

        Olen vähän yllättynyt rajusta, alatyylisestä viestistäsi :( Kuitenkin tuo nainen on sinulle ihan vieras.


      • miksinäin kirjoitti:

        Olen vähän yllättynyt rajusta, alatyylisestä viestistäsi :( Kuitenkin tuo nainen on sinulle ihan vieras.

        Olkoon tuttu tai vieras, niin kyllähän mä paskapuheen tunnistan, jolla mustaa yritetään muuttaa valkoiseksi ja päinvastoin. Ja jos olenkin erehtynyt, annan sen itselleni anteeksi. Kysehän on vain minun tulkinnastani. Ja yleisohjeena naisille: puhukaa vähemmän paskaa, niin ehkäpä muutaman sukupolven kuluttua kaikkea sanomaanne ei lähtökohtaisesti pidetä paskapuheena.


      • miksinäin
        scrg kirjoitti:

        Olkoon tuttu tai vieras, niin kyllähän mä paskapuheen tunnistan, jolla mustaa yritetään muuttaa valkoiseksi ja päinvastoin. Ja jos olenkin erehtynyt, annan sen itselleni anteeksi. Kysehän on vain minun tulkinnastani. Ja yleisohjeena naisille: puhukaa vähemmän paskaa, niin ehkäpä muutaman sukupolven kuluttua kaikkea sanomaanne ei lähtökohtaisesti pidetä paskapuheena.

        Mä tulkitsin, että sulla on joku huonosti eikä ole ketään tyynnyttämässä ja kohdistat sen tuntemattoman naisen analyysiin. En ajatellut niinkään kontekstia (se nainen tuskin lukee tätä), vaan sinua itseäsi, vointiasi. Onko tämä sinua vai pelkkä ärhäkkyyden puuska.


      • miksinäin kirjoitti:

        Mä tulkitsin, että sulla on joku huonosti eikä ole ketään tyynnyttämässä ja kohdistat sen tuntemattoman naisen analyysiin. En ajatellut niinkään kontekstia (se nainen tuskin lukee tätä), vaan sinua itseäsi, vointiasi. Onko tämä sinua vai pelkkä ärhäkkyyden puuska.

        Samassa merkityksettömyydessä mä kellun kuin aina ennenkin. Mutta ehkä huomaamatta särkylääkeyliannostus lisää jotain ärrimurrihormonia.


      • yst.terveisin
        scrg kirjoitti:

        Samassa merkityksettömyydessä mä kellun kuin aina ennenkin. Mutta ehkä huomaamatta särkylääkeyliannostus lisää jotain ärrimurrihormonia.

        Ole varovainen siellä kelluessasi ja parempaa vointia viikonloppuun.


      • yst.terveisin kirjoitti:

        Ole varovainen siellä kelluessasi ja parempaa vointia viikonloppuun.

        Kiitos. Varo kellumista!


      • Toi on sit kyllä nukke. Vaikka ei nukella tarvinnut näyttää mutta nukkej saa ostettua viehättyydeksi, niin hyvältä kun panostat siihen.
        On hyvin puettu aina ja ehostettu.

        Minä en välittänyt ettei mies aina näyttänyt hyvältä ja kuin nytkin hän kaunistautuu kouluun mentäessä.
        hygienia on minulle tärkeämpi.


      • Pistä oikeille paikoille , ei susta opettajaa tule.

        ”netti” =netistä

        ”Vaikka ei nukella tarvinnut näyttää mutta nukkej saa ostettua viehättyydeksi, niin hyvältä kun panostat siihen.”
        =
        Vaikka ei nukelta tarvinnut näyttää mutta nukkeja saa ostettua viehättävyydeksi, niin hyvältä näyttää kun haluat panostaa siihen.


      • Mariaaaaaa
        valtakunta kirjoitti:

        Toi on sit kyllä nukke. Vaikka ei nukella tarvinnut näyttää mutta nukkej saa ostettua viehättyydeksi, niin hyvältä kun panostat siihen.
        On hyvin puettu aina ja ehostettu.

        Minä en välittänyt ettei mies aina näyttänyt hyvältä ja kuin nytkin hän kaunistautuu kouluun mentäessä.
        hygienia on minulle tärkeämpi.

        No sinäpä sen Valtakunta sanoit! Jos tuon kanssa heilastelee vaikka 10v, niin hinnaksi tulee pari dollaria vrk. Aina laittautunut, ei valita mistään. Töissä käymisen, kotitöiden, ravintoloissa syömisten, matkustelun, kavereiden tapaamisen, ja suvun juhliin osallistumisen kannalta voi olla vähän haastavaa.


      • Mariaaaaaa kirjoitti:

        No sinäpä sen Valtakunta sanoit! Jos tuon kanssa heilastelee vaikka 10v, niin hinnaksi tulee pari dollaria vrk. Aina laittautunut, ei valita mistään. Töissä käymisen, kotitöiden, ravintoloissa syömisten, matkustelun, kavereiden tapaamisen, ja suvun juhliin osallistumisen kannalta voi olla vähän haastavaa.

        Kun luonne alkaa muuttumaan merkittäväksi sitten on muitakin puolia ihmisestä ja vanheminen ei haittaa eikä muukaan.

        Ukkoseni otti minut siili hiuksena,nyt haluan olla hänelle kaunein.


      • ihana.keskustelu
        valtakunta kirjoitti:

        Kun luonne alkaa muuttumaan merkittäväksi sitten on muitakin puolia ihmisestä ja vanheminen ei haittaa eikä muukaan.

        Ukkoseni otti minut siili hiuksena,nyt haluan olla hänelle kaunein.

        Juu, kyllä se niin on, että kun nuorena ottaa kunnolla joka reikään ja harrastaa ryhmäseksiä, on viimeistään 5. synnytyksen jälkeen valmis tyytymään perhe-elämään ja suihkutuokioihin.

        Henkinen yhteys on niin paljon enemmän. Siksi itsellänikin jäi panokone käyttämättä, kun en löytänyt henkistä yhteyttä.

        Olet oikessa aina, vatakuta.


      • ihana.keskustelu kirjoitti:

        Juu, kyllä se niin on, että kun nuorena ottaa kunnolla joka reikään ja harrastaa ryhmäseksiä, on viimeistään 5. synnytyksen jälkeen valmis tyytymään perhe-elämään ja suihkutuokioihin.

        Henkinen yhteys on niin paljon enemmän. Siksi itsellänikin jäi panokone käyttämättä, kun en löytänyt henkistä yhteyttä.

        Olet oikessa aina, vatakuta.

        Kyllä olen ollut miehen kanssa jo Yli 15v.
        Ja sitouduin jo silloin pysyväksi kun ei löytynyt juottoloista miestä aiemmin. Kolmas etsiminen juottolasta riitti.
        Sen vuoksi vain 10 miestä ja yksi nainen kokeiltu ennen miestäni elämäni aikana.

        Minulla ei kestänyt noin kauan että viidennen lapsen jälkeen minä pysyvästi sitouduin jo aiemmin.


    • ulkonäköonkemia

      Kirjoitat, että naista ei kiinnosta pitää itsestään huolta - ei ainakaan sillä tavalla kuin sinä huolenpidon ajattelet, meikkaamisena, huoliteltuna pukeutumisena. Näin asia varmasti on, mutta syytä on mahdoton tietää. Se on kuitenkin varmaa, että et ole hänestä riittävän kiinnostunut, että tapailua kannattaisi jatkaa.

      Ulkonäkö ei koskaan ole vain ulkonäkö, vaan se heijastaa ajatusmaailmaa, sosiaalista asemaa, vointia, elämäntapaa, suhdetta muihin ihmisiin ja erityisesti omaan itseen/sukupuoleen/kehoon. Siksi ulkonäön arvosteleminen on sama kuin arvostelisi toisen ihmisyyttä kokonaisuudessaan.

      • Tuo onkin hyvin sanottu. Ulkonäkö kertoo ihmisestä osan, jotkut pystyvät "piiloutumaan" ulkokuoren taakse ja silloin onkin vaikeampi saada ihmisestä selvää. Silloin hän ei ole niin avoin ja kestää aikaa tutustua häneen. Muitakin asioita voi kertoa ihmisestä kuin vaikka musiikkimaku tai harrastus.


      • ulkonäköonkemia
        garfield94 kirjoitti:

        Tuo onkin hyvin sanottu. Ulkonäkö kertoo ihmisestä osan, jotkut pystyvät "piiloutumaan" ulkokuoren taakse ja silloin onkin vaikeampi saada ihmisestä selvää. Silloin hän ei ole niin avoin ja kestää aikaa tutustua häneen. Muitakin asioita voi kertoa ihmisestä kuin vaikka musiikkimaku tai harrastus.

        Hyvä pointti. Ulkonäkö voi olla kuin käyntikortti, joka ei paljasta mitään liian henkilökohtaista, mutta lähettää silti oikeaa viestiä. Jos ulkonäköään ja käyttäytymistään ei pysty tarkastelemaan muiden näkökulmasta, tulee todennäköisesti paljastaneeksi itsestään asioita, joita ei haluaisi muiden tietävän.


      • flowersreally
        ulkonäköonkemia kirjoitti:

        Hyvä pointti. Ulkonäkö voi olla kuin käyntikortti, joka ei paljasta mitään liian henkilökohtaista, mutta lähettää silti oikeaa viestiä. Jos ulkonäköään ja käyttäytymistään ei pysty tarkastelemaan muiden näkökulmasta, tulee todennäköisesti paljastaneeksi itsestään asioita, joita ei haluaisi muiden tietävän.

        Meikkaamattomuus voi olla myös harkittu vastalause tätä ”konsensusta” vastaan - siis sitä defaulttia että käyntikortti = ulkonäkö; ja sitä, ettei käyntikorttiin muut tekijät vaikuttaisi, ainakaan yhtä olennaisesti.


      • ulkonäköonkemia
        flowersreally kirjoitti:

        Meikkaamattomuus voi olla myös harkittu vastalause tätä ”konsensusta” vastaan - siis sitä defaulttia että käyntikortti = ulkonäkö; ja sitä, ettei käyntikorttiin muut tekijät vaikuttaisi, ainakaan yhtä olennaisesti.

        Totta kai, luulisin, että usein onkin.

        Tarkoitin käyntikortilla juuri sitä, että tiedostetaan millainen vaikutelma syntyy muille - en sitä, että ulkonäkö olisi huoliteltu. En myöskään tarkoittanut, että käyntikorttiukonäkö olisi välttämättä tietoisesti laskelmoitu, panssarimainen, vaan yksinkertaisesti tapa, jolla ilmennetään arvoja, suhdetta muihin siten, että suljetaan osa ihmisistä läheisemmän piirin ulkopuolelle. Kulutusyhteiskunnassa viestintä voi olla todella hienojakoista eikä vaatetuksella ja tyylillä viestiminen koske pelkästään teini-ikäisiä.


      • flowersreally
        ulkonäköonkemia kirjoitti:

        Totta kai, luulisin, että usein onkin.

        Tarkoitin käyntikortilla juuri sitä, että tiedostetaan millainen vaikutelma syntyy muille - en sitä, että ulkonäkö olisi huoliteltu. En myöskään tarkoittanut, että käyntikorttiukonäkö olisi välttämättä tietoisesti laskelmoitu, panssarimainen, vaan yksinkertaisesti tapa, jolla ilmennetään arvoja, suhdetta muihin siten, että suljetaan osa ihmisistä läheisemmän piirin ulkopuolelle. Kulutusyhteiskunnassa viestintä voi olla todella hienojakoista eikä vaatetuksella ja tyylillä viestiminen koske pelkästään teini-ikäisiä.

        Niin, yksi asia on tiedostaa tekemänsä vaikutus, ja toinen, välittääkö siitä.

        Jokainen (tiedostava) voi valita millaista käyntikorttia haluaa ilmentää, tai sitten voi myös valita vapauden ilmentää eri puolia itsestään. On itse asiassa aika mielenkiintoista laittautua korostetun eri tavoilla eri päivinä. Ihmiset (puolitutut) hämmentyvät, kun eivät tiedä mihin lokeroon sut laittaisivat.

        On virkistävää ravistella sitä omaa käyntikorttia, sama ”herttainen” ihminen kuitenkin sisällä. Se on myös helppo tapa tutkia, miten vieraat suhun suhtautuvat.


      • flowersreally kirjoitti:

        Niin, yksi asia on tiedostaa tekemänsä vaikutus, ja toinen, välittääkö siitä.

        Jokainen (tiedostava) voi valita millaista käyntikorttia haluaa ilmentää, tai sitten voi myös valita vapauden ilmentää eri puolia itsestään. On itse asiassa aika mielenkiintoista laittautua korostetun eri tavoilla eri päivinä. Ihmiset (puolitutut) hämmentyvät, kun eivät tiedä mihin lokeroon sut laittaisivat.

        On virkistävää ravistella sitä omaa käyntikorttia, sama ”herttainen” ihminen kuitenkin sisällä. Se on myös helppo tapa tutkia, miten vieraat suhun suhtautuvat.

        Jännä pätkä vuosikymmenten takaa US senaatista, Dee Snider vs. Al Grore ja muut kukkahattutädit, jossa "rokkikukko" vetää hyvin rooliaan, eräänlainen Columbo-variaatio:
        https://www.youtube.com/watch?v=veoYcsH7Wrs&t=1m28s


      • ulkonäköonkemia
        flowersreally kirjoitti:

        Niin, yksi asia on tiedostaa tekemänsä vaikutus, ja toinen, välittääkö siitä.

        Jokainen (tiedostava) voi valita millaista käyntikorttia haluaa ilmentää, tai sitten voi myös valita vapauden ilmentää eri puolia itsestään. On itse asiassa aika mielenkiintoista laittautua korostetun eri tavoilla eri päivinä. Ihmiset (puolitutut) hämmentyvät, kun eivät tiedä mihin lokeroon sut laittaisivat.

        On virkistävää ravistella sitä omaa käyntikorttia, sama ”herttainen” ihminen kuitenkin sisällä. Se on myös helppo tapa tutkia, miten vieraat suhun suhtautuvat.

        Aivan. Arkielämässä käyntikorttiajattelu liittyy mun mielessä ensisijaisesti työelämään. On pakko pukeutua tietyllä tavalla, tietynlaisiin vaatteisiin, vaikka ei aina huvittaisi.

        Työ mielestäni vaikuttaa valtavan paljon siihen, miten ajattelee, elää, pukeutuu ja on. Siitä puhutaan tuskin koskaan, miten paljon työ vaikuttaa persoonallisuuteen, mitä pukeutuminenkin ilmentää. Taiteeseen liittyvissä ammateissa monet tekevät pukeutumisessaan ja olemisessaan kokeiluja, sitä ehkä jopa odotetaan heiltä.

        Minusta meikittömyys on aika hieno trendi. Useimmiten nuoret naiset eivät näytä hyviltä contouring-meikeissään, vaan nuoruuden kauneus menee ihan hukkaan maskin alla - mutta se vaikutelma voi olla tarkoitettukin (maski, naamio). Pidän siitä, että naiset ovat tietoisesti jotain muuta kuin odotetaan. Ihan sitä mitä haluavat. Tietty myös bimbobarbie-look voi myös olla suojaava statement, jolla saa etäisyyttä persoonallisuuden ja ulkokuoren välille.


    • pitkätukka-68

      En mä ainakaan koskaan ole vaatinut naista meikkaamaan. Luonnollisuus on arkena parasta.


      Verkkareita en minäkään ymmärrä, mutta tyylinsä kaikilla.

    • NainenRuudunTakaa

      Somen kuvissa on filtterit, ei niiden oo tarkoituskaan edustaa todellisuuttta.

      Mutta kyllä, asian voi ottaa puheeksi jollain kauniilla tavalla. Esim. kysyä onko erikseen työminä jota varten laittaa enemmän jne.

      Täytyy myöntää, että jos jonkun ulkonäön laittaminen ei vastais sitä mitä itse teen, niin en usko, että pystyisin sanoon mitään, vaan olisin vaan että joo ei toimi tää meidän juttu. Et jos kiva tyyppi, niin kaverina ok.

    • 33333333

      Samalla työpaikalla kun olitte niin juttelitte varmasti keskenänne, tuskin olisi muuten ottanut yhteyttä vuoden päästä?

      Jospa sait naisen siihen uskoon että pidät luonnollisesta naisesta enemmän kuin meikatusta, nainen on parhaimmillaan kun ei ole meikillä päällystetty. Samoin vaatteilla pröystäily ei ole sun juttu, sellaiset vaatteet mitkä tuntuu mukavalta päällä on hyvät minne vain paitsi hienoon ravintolaan, ja tehän kävitte VAIN kahvilassa.
      Naisella on saattanut olla suhde juuri ennen sua jossa meikkausta on haukuttu samoin kuin jotkut ääliöt täälläkin tekee, tottakai nainen saa meikata.

      Helpointa on: Jutella keskenänne, onko vaikea kysyä naiselta että et laita meikkiä enää ollenkaan, ennen käytit sitä?

      Itse en ole koskaan ajatellut niin että nainen ei välittäisi musta jos nainen ei ole meikattu tai puettu kunnolla. Parhaimmillaan nainen on kokonaan ilman vaatteita.

    • kfjdkhgjhg

      Parempihan se niin on, Tiedät , mitä saat. Ei tule negatiivista yllätystä.

    • tavis.paras.nainen

      miksi aina täytyy olla puku päällä tai naisella juhla vaatteet niin itse tykkään että nainen on tavallisissa arki vaatteissa arkisena normaalina itsenään niin menee melkein mihin tahansa kahvilaan niin arki vaatteissa moni on niin ei aina kannata olla poikkeava ja olla puku päällä harvoin tai ei joka päivä tai ei joka viikko ei kuukausikaan näe puku päällä arkena ihmisiä ellei juhliin ole menossa ja miksi aina hienostopaikkoihin kahville syömään kun kukaan ei viihdy siellä paitsi hienoa leikkivät tai ehkä korkeastikoulutetut ja tinderiläiset on sellaisia

      • Anonyymi

        Välimerkitön sinähän olet usein sanonut että tykkäät korkeakoulutetuista ja tinderiläisistä.


    • Kurppa27

      Suomi kurpan ei tarvii huolehtia ulkonäöstä koska miehet kuolaa muutenkin perään.

      • mieskulma

        Teet tuossa näemmä odotuksinesi itse itsellesi ongelmaa: kiinnostuksesi on selvästi ulkonäköpainotteinen. Suhtaudu häneen kuin hän suhtautuu Sinuun, ja anna ajan näyttää. Ja tee toisaalla ja toisaalta halutessasi mitä haluat, olet kaiketi siihen vapaa. Vai onko jotain pointtia tehdä tuosta itsellesi jonkin mittaista liekaa, eli onko mahdollisuudet vähissä?

        Ps. Oikeastaan lienee niin, jos tuollai syntyisikin tiiviimpi suhde ilman hörhelöitä, niin olisi vakaammalla ja asiallisemmalla (arkipäiväisemmällä?) pohjalla kuin satunnaiset ulkonäköihastukset. Teet kuten haluat, pallo on paljolti sulla, mutta muista että tuon tyyppisen ihmisen ulkonaiseen käytöstapaan et ainakaan tässä vaihessa paljon vaikuttaa voi, pidät siitä tai et.


      • mieskulma
        mieskulma kirjoitti:

        Teet tuossa näemmä odotuksinesi itse itsellesi ongelmaa: kiinnostuksesi on selvästi ulkonäköpainotteinen. Suhtaudu häneen kuin hän suhtautuu Sinuun, ja anna ajan näyttää. Ja tee toisaalla ja toisaalta halutessasi mitä haluat, olet kaiketi siihen vapaa. Vai onko jotain pointtia tehdä tuosta itsellesi jonkin mittaista liekaa, eli onko mahdollisuudet vähissä?

        Ps. Oikeastaan lienee niin, jos tuollai syntyisikin tiiviimpi suhde ilman hörhelöitä, niin olisi vakaammalla ja asiallisemmalla (arkipäiväisemmällä?) pohjalla kuin satunnaiset ulkonäköihastukset. Teet kuten haluat, pallo on paljolti sulla, mutta muista että tuon tyyppisen ihmisen ulkonaiseen käytöstapaan et ainakaan tässä vaihessa paljon vaikuttaa voi, pidät siitä tai et.

        tämä aloittjalle siis ;)


    • Naisasialooser11

      Miksi haluat, että nainen huijaa sinua meikeillä? Pyydätkö autokorjaamollakin vain maalaamaan ruostekohdat piiloon? ja FB sekä muilla nettikuvilla saa rumiluksetsakin huijattua ok näköisen.

    • 78l6etke7kw5yk

      Koska suomalaiset häpeävät itseään ja huomiota, vaikkei olisi syytäkään, siksi on parempi olla yrittämättä ettei vain kukaan huomaa. Vaikka haluttaisiin ostaa näyttäviä vaatteita niin ei kehdata koska joku voisi katsoa että mitä tuokin tuossa yrittää olla.
      Sitten toki toinen ääripää joka vetää överiksi ja hakee huomiota heruttelemalla yms..

    • Aloittajalla oli hyviä kysymyksiä. Näistä jokainen voisi miettiä asiaa omalla kohdalla; miksi toimisi kuten tuo kyseinen nainen?

      Ensiksi moinen laittautumattomuus mun mielestä voi kuvailla luottamusta. Että luotetaan johonkin ihmiseen niin paljon, ettei tunne tarpeelliseksi hankkia muuria peitekerroksilla. Luonnollisimmillaan hän voi ajatella olevansa toiselle alaston, pelkkä minä, ilman kuorrutteita. Kavereiden kanssa tämä on must.

      Toiseksi hän ei ehkei ole niin kovin kiinnostunut ulkonäön kanssa tuhertamisesta. Ja ihmettelisi että miksi ihmeessä hänen pitäisi, koska ei hän ihmisenä mihinkään muutu, olipa minkä näköinen hyvänsä. Pitäisi muistaa, että kantaja itse ei näe itseään samalla tavoin kuin katsoja. Ellei sitten ole jatkuvasti peilaamassa itseään.

      Satunnainen laittautuminen taas voi kuvata että kunnioiteaan tiettyjä tilaisuuksia niin paljon, että nähdään hieman vaivaa. Näin arvostetaan esimerkiksi juhlissa isäntäväkeä sekä muita osallistujia. Useimmilla työpaikoillakin pitää useimmiten näyttää siistiltä. Satunnaiset kuvaotokset taas voivat olla juuri näitä erityistilanteita.

      Jos on joskus kokenut painostusta ulkonäköasioita kohtaan, voi laittautumattomuus myös olla kannanotto. Lupa vapaasti olla meikkaamatta tai asettautumatta näytille, jos ei halua. Sellainen, joka on kokenut tälläistä painostusta, kokee helpottavana kun pystyy olemaan itsensä eikä hänen miellyttävyytensä ole kiinni ulkonäköasioista. Kaikki mielestä se ei saisi olla ykkösarvioinnin kohde, oli kuinka hyvännäköinen tahansa.

      Ihmisellä on kuitenkin oikeus ja velvollisuus näyttää siltä että voi hyvin. Jokainen pystyy panostamaan tähän, hygieneia- ja terveyskäyttäytymisellään. Jos ei voi hyvin, ei jaksa panostaa ulkonäköönsä. Mutta hyvinvoivankaan ihmisen ei tarvitse pynttäytyä siksi, että näyttäisi paremmalle. Näissä on ero. Ja voiko sellainen ihminen itse hyvin, joka ahdistuu toisen luonnollisuudesta enemmän kuin kantaja itse?

      Viimeiseksi: jos toinen ei miellytä/kiinosta ulkonäöllisesti ja läheisyys jää siksi kokematta, niin silloin ei sitä ulkonäköä tule enää vaatiakaan vaan jättää suhde vain sille kaveruusasteelle. Nimittäin tässä kohtaa jo tiedetään, että mitä tahansa toinen yrittää tehdä, se ei tule riittämään. Jos hän ei itsenään toisen kiinnostusta pysty herättämään, niin tulisi epätoivoinen tehtävä yrittää ennustaa sitä, mitä milloinkin toinen haluaa.

      On ihmisiä, joille läheisyys, siitä nauttiminen syntyy parhaiten aivan muiden aistimusten kuin visuaalisten aistimusten avulla. Ja on heitä, joita ei sytytä muu kuin visuaalisuus. Tai sitten henkilö ei vain ole oikea.

    • Ei mua meikkaamattomuus haittaa, mut verkkarit ja tuulitakki on kyllä hirveitä.

      Kerran yks gimma tuli verkkareissa ensitreffeille. 🤐 Juu ei päässy jatkoon.

    • "Onko täällä naisia jotka tunnistaa itsensä kuvauksesta? jos on niin miksi ette panosta yhtään? En minä odota mitään ihmisbarbieta vaan sitä että ihminen voisi ulkonäöllään tuoda esille sen että kiinnostaa pitää itsestään huolta ja että hän voi hyvin."

      1. Ei sovi mun tyyliin.
      2. En tykkää siitä miltä meikit tuntuu (joo, olen ehkä liiankin herkkänahkainen, mut jo kevyt sipaisu puuteria tuntuu, samoin kui vähäinenkin ripsiväri saa silmät tuntumaan väsyneiltä ja tuhruisilta, ja huulipuna.. miten sen kanssa on niinku tarkoitus syödä, juoda, olla muutenkaan niinku normaalisti..?)
      3. On muutakin tekemistä ku pakkeloida, kiillottaa, maalata, tupeerata, nyppiä, sheivata..
      ja rahalle muutaki käyttöö ku karvojensuoristuskäherrysnyppimisraakaamishärvelit, naamamaalit ja maskit sekä kretongit, krumeluurit ja lurexit..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe