Mitä tekisit, jos tililläsi olisi 500 000 tonttua

Anonyymi-ap

Minä en tekisi juuri mitään, jos kortistossa työnhakijana olisin, niin jäisin heti pois.
En alkaisi tuhlaamaan, koska tuo on pieni summa tässä yhteiskunnassa, jossa elinkustannuset on tapissa, ei 500 000 tonttua pitkälle riitä jos alkaa tuhlaamaan, kuten osamalla asunnon, jos hyvän asunnon aikoo saada, niin 200 000 tonttua saa varata rahaa.
Rahat pitäisin pankissa ja makselisin sillä laskuja asumiskuluihin menee vaan paljon rahaa ja yhteiskuntaan ei voi luottaa, että yhteiskunta auttaisi, voit kuolla nälkään nykyajan yhteiskunnassa, viranomaiset vaan toteaa, että rahaa ei tipu, pärjäile omillasi.

37

307

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Aika paha.. mitenköhän tuon summan oikein käyttäisi 🤔

200000 ei riitä itselläni hyvään asuntoon (hyvän asunnon top3 , sijainti, sijainti ja sijainti). Tarvitaan lähemmäs 300000 - ja siinäkin olisi miettimistä ostaako huonommasta vai paremmasta sijainnista. Jos ostaa huonommasta, voisi saada huomattavasti uudemman asunnon. Jos taas vanhemmasta, siihen on todennäköisesti tulossa vaikka minkälaista remppaa, joihin tarvitaan lisärahoitusta. Ehkä luopuisin koko ideasta ostaa asunto. Tai jos ostaisikin kesäkodin vaikkapa Porvoosta 🤔

- Sheena

• Anonyymi00011

Ihmettelen, et mitä noin monella tontulla tekee, jollei ole joulupukkia kuvioissa mukana? Mitä olen joulukalenteri katsellut niin ei ne kaikki tontut ole liiketoimintaa tuottavia. Pelkona olisi konkurssi, jollei ole joulupukkia joka kontrolloi toimintaa ja pitää kaikki langat käsissään, ettei tule pettymyksiä.

• Jos kävisi noin onnellisesti ja saisin pitää rahat, siinä hetkessä, olisi aika vetää mietintämyssy päähän. 🤔🎩💭

Tarttis vähän funtsailla. Loppuelämän kalenteri menisi uusiksi. Tuolla summalla saisi jo vaikka mitä. Minulle se olisi iso raha. 😀💰💎

• Anonyymi00003

Joo, onhan tuo iso raha..ellei osta asuntoa 🤣

- Sheena

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

- Sheena

Kumpikin sheena ja tosi typy ette tiedä mitä tekisitte sekoatte eli parempi antaa rahat minulle

• Anonyymi00003 kirjoitti:

- Sheena

Kannattaa hajauttaa ja sijoittaa moneen asiaan. Kuten sanotaan, ei kannata laittaa munia yhteen koriin, vaan ne kannattaa jakaa useampaan kohteeseen. 🤔

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kumpikin sheena ja tosi typy ette tiedä mitä tekisitte sekoatte eli parempi antaa rahat minulle

Höpsistä, varmana en sekoaisi tuosta summasta. Vaikeuksia ehkä tulisi, jos voittaisin Eurojackpotissa 90 miljoonaa, tai edes 70 miljoonaa...siinä olisi miettimistä vähän enemmän.

- Sheena

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Höpsistä, varmana en sekoaisi tuosta summasta. Vaikeuksia ehkä tulisi, jos voittaisin Eurojackpotissa 90 miljoonaa, tai edes 70 miljoonaa...siinä olisi miettimistä vähän enemmän.

- Sheena

Sit vasta voitkin antaa ne minulle

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Tuskin sekoaisin, vaan harkitsisin tarkkaan mihin sijoittaisin.
        Maailmanlaajuisesti hajauttavat indeksirahastot tai ETF:t (Exchange Traded Fund, eli pörssinoteerattu rahasto) ovat suositeltavia vaihtoehtoja.
        Keskustelisin erään tutun finanssineron kanssa ensin ja päätän vasta sitten, miten toimisin.

Mitään sijoituksia ei kannata tehdä hätäillen. Maltti on valttia.

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Sit vasta voitkin antaa ne minulle

Ja lahjaverot..

• Anonyymi00018
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ja lahjaverot..

Aivan, miksei tajuta.

Verotettavan osuuden arvo 1 000 000 € lahja
        Veron vakioerä osuuden alarajan kohdalla 300 975 €
        Vero alarajan ylimenevästä osasta 33 %

• Anonyymi00023
        Anonyymi00003 kirjoitti:

- Sheena

Moneen asuntoon toi riittää vain käsirahaksi?

• Anonyymi00002

Ostaisin kaikille nk oman elämän ja vaikka fressimmät feissit

• Maksaisin miehen velat pois ja sumplisin sitä eläinsuojelutyön aloittelua pienessä mittakaavassa. Eläinsuojelu ei tuntuisi työltä, vaan sydämen asialta, siksi sitä tavalla tai toisella rahan kera.

• Anonyymi00004

Ai miten niin olisi?

• Niin, joillain on, enemmänkin. Tää oli köyhille suunnattu. 😅

• Anonyymi00009

Maksaisin sekä oman että siskoni asuntolainat pois. Sitten laittaisin kaikille perheemme nuorille 10 000€ kasvamaan osakkeisiin tms, mikä nyt sitten olisikaan hyvä vaihtoehto. Ja siskoilleni tietty myös antaisin vaikka 50k€.

Osan laittaisin säästöön, ehkä joku 50k€, valitsemiini hyväntekeväisyyskohteisiin vaikka 50k€ ja hieman nostaisin käyttötilini saldoa. Olisikohan se sitten sopivasti jaettu 🤔 Ei sitä tilillä ainakaam kannata makuuttaa. En tee yksin mitään noin suurella rahasummalla.

Aletheias

• Anonyymi00010

Jos työtön saisi tililleen tuollaisen summan, niin ei ainakaan kortistossa tarttis roikkua, kun siellä ei tuollaista summaa saa koko elämän aikana työttömyys korvauksina.
      Tosin äkkiä tuon summan saa tuhlattua, jos ostaa uuden talon, uuden auton, kesämökin, moottoriveneen, moottoripyörän, asuntoauton, matkustelee yms. niin äkkiä siinä puoli miljoonaa saa tuhottua.
      Jollei ole tuloja ja olis vaan tuollainen pesämuna, niin ei sitä kannata tuhlata turhuuteen, vaan sillä maksaa lopun elämän ajan asumiskuluja ja elinkustannuksia.

Ei tuo summa suuri ole, jos vertaa hyväpalkaiseen, joka voi tienata vuodessa puolet tuosta summasta.

• Anonyymi00013

Mikä on suurin voittonne. Mulla noin 1500 markkaa Veikkauksessa.

• Anonyymi00014

6 + 1 tulos lotossa tuotti joskus n. 50 000 markkaa

• Mulla 15 000 euroa 1 euron arvasta. Ja kenossa sain 500euroa.

• Anonyymi00025

10 euron panoksella tuli lotossa kerran 20 €. Olen siis lottovoittaja. Kaikki eivät aina usko kun sanon.

• Anonyymi00015

En tiedä vielä, katsotaan sitten, kun on :)

• Anonyymi00016

Ne olis kyllä aika pieniä tonttuja sitten jos tilille mahtuis.

Rahana 500 000 tonttua on 500 miljoonaa. En yhtään tiedä mitä tekisin. Toivottavasti pysyisin järjissäni.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00026

Onpa kalliita tonttuja!

• Anonyymi00017

500 000 tonttua... Soittaisin joulupukille ja sanoisin sille että olet nyt työtön, tein vallankaappauksen 500000 tontun kanssa, ota muorisi ja käy.

• Alkaisin Joulupukiksi Joulupukin tilalle ja pitäisin kaikki lahjat itselläni.

• Anonyymi00019

Varmaankin korkoa koron päälle! Bitcoiniin en sijoittaisi, ellei se laske 0.40e/BTC.

Tuo on aika pieni summa, verrattuna johonkin tosi rikkaisiin ihmisiin,

Suomessa ei ole sentakia rikkaita paljoa, koska täällä verot vie leijona osan. Jos rikastuu omilla bisneksillään.

• Anonyymi00020

Minulla ollut tilillä 460000 rahaa koska äiti kuoli ja sen omaisuus jäi minulle. Siitä on pian 10 vuotta ja olen vähän tuhlaillut mutta rahaa on vielä riittävästi.

• Anonyymi00021

Helposti riittäs kahdekskymmeneks vuodeks kun ei eläis juuri sen kummemmin kun nytkään pitää huomioida että työttömyys päivärahan sais silti kun pysyy työttömänä työnhakijana tuet menis luultavasti

• Anonyymi00022

Olisin varmaan joulupukki jos tonttuja tuollainen määrä.

• Anonyymi00028

Kolmas kerta.
        Hei tonttu-ukot hyppikää, nyt on riemu raikkahin aika. Hetken kestää....
        Vilma

• Anonyymi00024

Jos tililläsi oli noin paljon rahaa, niin et olisi kortistossa, etkä työttömänä, sillä jos olisit kortistossa ja työttömänä, niin viranomaiset pitäisivät kyllä huolen, että ne rahat lähtisivät sieltä.

• Anonyymi00027

Koittaisin varmaan saada ne myytyä tai lahjoitettua pois. Pitääkö niitä ruokkia?

xLiner

• Anonyymi00029

ei olis yyhoist pulaa

• oispa siinä tonttuja..

Vaan jos oli puhe tuhansista, nii 500 000 tuhatta, eli mitä se niinku tekee.. 500 000 000, viissataamiljuunaa!

Enmääosaakuvitellaniinisojasummia,

Ostasin varmaan itelleni 50-kymppis-lahjaksi mökin Ibizalta😃

• Anonyymi00031
      UUSI

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      170
      4964
    2. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      62
      1565
    3. Kukka kuoli ja kukka tappo Kokkolassa?

Ouluntiellä tapettu nainen torstaina kukka tappo?
      Kokkola
      12
      1539
    4. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      121
      1421
    5. Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s
      Tv-sarjat
      9
      1183
    6. Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi

Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.
      Lappajärvi
      95
      1037
    7. Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?

Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit
      Maailman menoa
      42
      987
    8. Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa

Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249
      Maailman menoa
      298
      925
    9. Vasemmistoliitto menossa perussuomalaisten ohi!

Keskustapuolue meni jo...
      Maailman menoa
      155
      836
    10. Hinduille tiedoksi

USA Pressa sanoi '' kansakuntaa ei voi johtaa ilman Raamattua''. Tämä löytyy sitaateista. Raamatusta tulee kaikki julmu
      Hindulaisuus
      279
      747
    Aihe