Vapaa kuvaus

https://www.kirjamaa.fi/kulttuurierot-viidakon-viettelys-ja-henkinen-matka/

"ehdottomasti lukemisen arvoinen. Uskon vahvasti, että Vega-Brandt on onnistunut tarjoamaan lukijalle sellaista tietoa ja tarinaa, jota ei muualta voi löytää, kuin kokeilemalla itse Kolumbian syvien viidakoiden samoamista, alkuperäiskansan kanssa elämistä ja vaihtoehtohoitojen vaikutusta. Tarina on sisältönsä vuoksi ainutlaatuinen."

Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.

Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html

Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)
Viimeisin:
"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."

Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Aloituksia

245

Kommenttia

7326

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Sama asia.
  2. Suivaantui?
    Olin vain eri mieltä, ei kai se mitään "suivaantumista" ole?
    Edelleenkin, taistelu yhteisöllisyyden oikeutuksesta ja olemassaolosta palstalla jatkuu.
    Eilen ja toissapäivänä käytiin pitkiä keskusteluja Hil-lan nimissä, vaikka a.o. henkilöä ei itseään näkynyt palstalla, Tuntui siltä että oli kokonainen bussilastillinen jotka puhuivat Hil-lan suulla .

Kylmä totuus on uskaltautunut järkyttämään nojatuolin tasapainoa kyseenalaistamalla Hil-lan kirjoituksia; mielestäni nämä molemmat ovat isoja tyttöjä ja saavat sopia keskenään tai sitten olla sopimatta, sama koskee Demeteriä ja Korppista. Mitään "totuuskomissiota" ei ole olemassakaan, minua on turha laskea mukaan mihinkään "komissioihin". Mikä ihmeen tarve osalla kirjoittajista on jakaa porukoita klikkeihin ja kuvitella että on olemassa jotain salaliittoja kirjoittajien välillä?

Vielä vähän yhteisöllisyydestä:
    kuinka moni oli mukana joku kymmenen, ehkä viisitoista vuotta sitten, kun palstan ylläpito satsasi vahvasti yhteisöllisyyden edistämiseen? Kun profiilit luotiin, valokuvagalleriat ja yksityisviestit liitettiin rekattujen profiileihin? Profiilia luodessa oli kysymys mistä syystä haluaa olla jäsen tässä yhteisössä, vaihtoehtoja oli useampia, mutta muistan ruksanneeni "verkostoitumisen", se on toiminut ihan ok; tunne olevani osa nettiyhteisöä, vaikka olemmekin lähes kaikki toisillemme tuntemattomia.
    Joten tuo vertaus joukkoliikenteeseen ontuu siltä osilta.

Eilen vietimme täällä meillä ainakin halipäivää. Palstalla tuntui olevan menossa "kaulinpäivä", mutta jatketaan tänään "halipäivällä"
  3. Chachi on hyvä!
  4. En kirjoita anonymminä.
    Luen paljon suomalaista kaunoa, mutta keskustelupalstat olen todennut ihan parhaaksi alustaksi arkikielen päivittämiseen.
    Kylmätotuus ei ole varsinaisesti mikään palstakaverini, mutta ihan asiaa puhuu, yleensä. Korppiksen olen tavannut pari kertaa luonnossa, ja on täällä pari muutakin, jotka olen tavannut ja sitten lukijoita, joiden klanssa vaihdan ajatuksia.

On se kumma kun ei mene perille vaikka olen sanonut sen sata kertaa: kaikki anot jotka kirjoittavat asiallisesti ja ystävällisesti, osoittavat viestinsä minulle ilman ivaa, nimittelyä ja vähättelyjä, ovat minulle samassa asemassa kuin rekatutkin: rekattujen (lukematta mukaan Tellukkaa) kanssa minulla ei ole ollut riitaa sen jälkeen kun vuosia sitten korjasimme korppiksen kanssa välimme, kun ajelin pohjoisen kautta ympäri miehen kanssa ja yövyimme hänen mökillään. Oli aika tavata ja tutustua toisiimme ja siitä saakka ystävyys on jatkunut, vaikka olemme tavanneet vain kerran sen jälkeen.

Ystävyyteemme kohdistetaan usein epäluuloja ja väitetään olevan jonkinlaista riippuvuussuhdetta. Täysin väärä olettamus. Korppis on korppis ja hönellä on omat ajatuksensa, asenteensa ja mieltymyksensä, minulla omani, mutta kunnioitamme toisiamme, eroavaisuuksiamme ja meitä yhdistää monet asiat myös: kemiat toimii, huumorintajua löytyy ja olemme suorapuheisia molemmat.

Kyllä minä edelleenkin seison sanojeni takana kuvalla, nikillä ja nyttemmin myös nimelläni. Anonyyminä en kirjoita. Jos joskus päätän siirtyä kirjoittamaan anonyyminä, niin kerron siitä kyllä
    (Disclaimer: koska en ole erehtymätön, enkä täydellinen, niin juttuihini voi hyvinkin lipsahtaa asiavirheitä tai voin muistaa väärin jotain. Otan vastuun myös erehdyksistäni)
  5. Kauniisti sanottu :)
  6. Minä yritän pitää suomenkielen taitoani yllä ja päivitää sitä täällä.
    Olkaa huoleti, en kerää tietoja kenestäkään, en edes muista mitä täällä on puhuttu enkä kaivele arkistoja.
    "Riikinkukon siiven alla" oli aikanaan anonyymin keskustelukulttuurin inspiroima, mutta kukaan palstalaisista ei ollut henkilöhahmojen suoranaisena esikuvana. Kirjan murhanhimoiset "pahikset" olivat vain yksiulotteisia heijastuksia somevainon aiheuttamista jännitteistä.