Vapaa kuvaus

https://www.kirjamaa.fi/kulttuurierot-viidakon-viettelys-ja-henkinen-matka/

"ehdottomasti lukemisen arvoinen. Uskon vahvasti, että Vega-Brandt on onnistunut tarjoamaan lukijalle sellaista tietoa ja tarinaa, jota ei muualta voi löytää, kuin kokeilemalla itse Kolumbian syvien viidakoiden samoamista, alkuperäiskansan kanssa elämistä ja vaihtoehtohoitojen vaikutusta. Tarina on sisältönsä vuoksi ainutlaatuinen."

Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.

Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html

Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)
Viimeisin:
"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."

Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Aloituksia

245

Kommenttia

7332

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Molto bene, grazie
  2. Kiitos, aivan iki-ihana!
  3. @Hil-la:
    Miksi se että joku kertoo arkisista touhuiluistaan täällä ja saa positiivista palautetta osakseen ja joku toinen kertoo omasta arjestaan, joka ei ole samnnäköinen, eikä pyöri samojen askareiden ympärille ja tämä henkilö saa osakseen pilkkaa, negatiivista krittikkiä ja suoranaista nettivihaa on minulle edelleenkin arvoitus.

"Tekstien tulkitseminen on aina lukijan vastuulla" on yksi kaikkein vanhimmista nettikeskustelujen periaatteista. Toinen samanlainen aksiooma on että "kirjoittajalla on oikeudet omiin virheisinsä". Molemmat nämä asettvat tietyt rajat ja vaatimukset nettikeskustelulle. (Älä kritisoi, ellei sinulla ole kokemusta tai tietoa asiasta mistä kirjoitetaan. Tulkintasi lähtee silloin väärältä pohjalta. Älä korjaa typoja eli näppäinvirheitä, elleivät ne vaikeuta tekstin ymmärtämistä, noin yleisesti)

Olen edelleenkin sitä mieltä että Hil-la virheellisesti tulkitsee anojen (ei todellakaan kaikkien, mutta erään tietyn pienen ryhmän) perimmäisen tarkoituksen osallistua keinukiikkualoitukien keskusteluihin. Niiden tarkoituksena on hiillostaa Korppis ja minut ulos palstalta ja haluavat tehdä meistä syylliset palstarauhan rikkomiseen ja ketjujesi häiritsimiseen, kun totuus on se että he itse rekevät sen saadakseen meidät ulos täältä. Joka kerta kuin sinä langetat vastuun korppiksen tai minun niskoille, niin autat heitä tässä kampanjassa. Anonyymit keikauttivat nurin aikasemmat kiikkustuolisi, eivät me jotka noimesit manttelinperijöiksi.

Omat viestini kertovat arkipäivästäni, joka ei ole ihan samanlainen kuin kaikkien muiden, asun eri maassa, kulttuurierojakin on, harrastukseni vie suuren osan aikaani ja on mielessäni paljon ja kirjoitan siitä.
    Missä kohtaa se on itsensä esiintuomista, leuhkimista, ylpeilemistä? Korppis kamppailee terveytensä ja liikkumakykynsä puolesta ja kirjoittaa siitä iloiten aikaansaannoksistaan (olen nähnyt hänen viimeisen taulonsa ja hänellä on aihettakin ylpeillä siitä: se on upea). Eikö tällaisista asioista saisi kertoa palstalla?

Miksi lastenlasten synttärit, pullapitkojen onnistuminen tai valoketjujen ripustaminen parvekkeenreunalle ei vät ole asioita joita ei kyseenalaisteta?

Olen lueskellut omia viestejäni ja yrittänyt etsiä niistä itsekehua, itsensä ylentämistä, toisten yläpuolelle asettamista yleensäkinsitä mitä sinä Hil-la, mainitsit viestiemme sisällöstä ja että olisimme itse syyllisiä siihen että kimppuumme hyökätään. Minä en löydä sellaista.

En todellakaan ole itsekään mitenkään täydelline ja virheetön.
    Vastaan liian herkästi provoihin. Saatan käyttää napakkaa kieltä kun kimppuuni käydään.
    Kirjoitan paljon, nopeasti ja spontaanisti, oikolukematta mitään. Tämä on keskustelupalsta ei nipottajien raati, kansantuomioistuin tai lillukanvarsien keräilijöiden klubi.
  4. Koen kunnianloukkauksena väitteesi että olisin valehdellut palstalla.

Yhden ainoa kerran kun kerroin kalavaleen , kerroin sen juuri sillä tapaa, ihan rehellisesti.
    Juttuni eivät muutu, joskus täydennän, tai korjaan jotain virhettä, mutta en valehtele tietoisesti koskaan, en livessä enkä netissä.

Yksi nettikeskustelujen perusperiaatteista on se että tekstin ymmärtäminen on aina lukijan vastuulla. Ellet ole ymmärtänyt tekstiäni, voit pyytää selvitystä, mutta et voi väittää minua valehtelemisesta, koska se on epäeettistä.