Vapaa kuvaus

+40-vuotias nainen täältä jostakin...

Aloituksia

0

Kommenttia

53

1. Olen kanssasi samaa mieltä joiltain kohdin. Suomalainen "raiskauskulttuuri" ei kannusta yhtään kertomaan koetusta seksuaalisesta väkivallasta. Väheksytään, vaietaan ja peräti vihjataan, että "Olisitko nyt kuitenkin itse antanut aihetta väkivaltaan?"
    Omasta kokemuksestani on niin paljon aikaa jo, etten onneksi muista kunnolla, että miten kovasti olin raivoissani kaikesta lässyttämisestä ja toivon valamisesta minuun. Psykologini osasi lukea minua ainakin todella hyvin, eikä syylliistynyt turhaan lässyttämiseen.

Olen samaa mieltä myös siitä, että oikeuslaitos on mittari sille, että miten vakavasti yhteiskunta suhtautuu ja miten elinvoimaisena tämä "raiskauskulttuuri" keskuudessamme on. Tuomiot pitäisi saada ehdottomasti kovemmiksi ja tietämyksen taso korkeammaksi traumatisoituneesta mielestä.
  2. Erinomainen+aihe!21.+Opettele+itsekkäämmäksi+=+huolehdi+ensisijaisesti+itsestäsi+ja+kodistasi.-+Älä+tunne+huonoa+omaatuntoa+siitä,+jos+ajatuksesi+kulkevat+niin+sanotusti+oman+napasi+ympärillä+ja+etkä+pysty+ehkä+keskittymään+läheistesi+asioihin.+Olet+kokenut+pahan,+traumaattisen+asian,+eikä+sinun+tarvitse+"toipua"+siitä+kuukaudessa.+Vaikka+tuntisit+itsesi+ja+kehosi+vastenmielisenä+ja+rikospaikkana,+niin+koita+silti+pitää+rakastava+suhde+itseesi.+Puhu+kehostasi+kauniisti+ja+vaikka+pahoittele+sitä,+mitä+se+on+joutunut+kokemaan.+Älä+pakota+itseäsi+esimerkiksi+sukupuoliyhdyntöihin,+ennen+kuin+todella+haluat+sitä+ja+voit+luottaa+kumppaniisi+täysin.+Vaihda+kodissa+huonekalujesi+paikkoja.+Se+piristää+ja+tekee+pesäeroa+ikäviin+muistoihin.+Aina+ei+ole+tarpeen+muuttaa,+jos+asunto+tai+paikkakunta+tuntuvat+yhä+muuten+viihtyisiltä.22.+Kirjoita+'potilaskertomuksesi'+terveysasemallesi+talletettavaksi+potilaskansioosi,+jossa+kuvaat+elämäsi+ja+sinulle+tapahtuneet+asiat.Tämä+siksi,+että+se+voi+auttaa+sinua,+se+voi+auttaa+sinua+saamaan+parempaa+apua+ja+se+voi+auttaa+tulevaisuudessa+myös+muita.-+Tämä+voi+olla+hyvä+asia,+mutta+ole+varovainen+siitä,+mitä+ja+miten+paljon+informaatiota+annat+potilastietoihisi.+On+totta,+että+jotkut+terveydenhuollon+henkilöt+suhtautuvat+seksuaalisen+väkivallan+uhreihin+mielenterveyspotilaina.+Merkintä+väkivaltakokemuksesta+voi+hankaloittaa+adoptiolapsen+saamista,+jos+lapsen+adoptoiminen+on+aikeissa.+Olen+kuullut+tästä+käytännön+kokemuksia.+Muista,+ettei+sinun+ensisijainen+tehtäväsi+ole+auttaa+muita+saman+kokeneita.+23.+Musiikki+(eri+lajit)+voi+auttaa+saamaan+esim.+ahdistuksen+pois,+tunnetilan+toiseksi.-+Musiikki+on+kirjoittamisen,+piirtämisen,+käsityöharrastuksen+ja+kevyen+liikunnan+(ei+pakkomielteisen)+ohella+hyvä+tapa+kanavoida+tunnetiloja.+Musiikki+myös+antaa+sanoja+erilaisille+tunteille.+Kokeile+eri+msiikkilajeja+ja+pitäydy+samassa,+mihin+olet+mieltynyt.++Huomioi+kuitenkin+sellainen+seikka,+että+et+ehkä+kykene+kuuntelemaan+myöhemmin+enää+tiettyjä+kappaleita+ilman,+että+ne+linkittyisivät+kokemaasi.+Tarkoitan+siis+paljon+myöhemmin,+kun+olet+"toipunut/+selviytynyt".TV.+Raiskattu+kauan+sitten.
  3. Tuo+"Minä+omistan+sinut+ja+saan+tehdä+kehollasi+mitä+haluan."+on+ihmisen+suusta,+joka+on+sairaaloisen+mustasukkainen.++Ei+ole+todellakaan+leikin+laskua.+Ota+AP+tuosta+Riskosuhripäivystäjän+viestistä+onkeesi+ja+hae+apua+ja+tukea.+Sinä+ET+saa+jäädä+tuohon+suhteeseen!+Ala+toimia+nyt+heti!