Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mimmiliini1
profiilit
mimmiliini1
mimmiliini1
Vapaa kuvaus
+40-vuotias nainen täältä jostakin...
Aloituksia
0
Kommenttia
53
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen kanssasi samaa mieltä joiltain kohdin. Suomalainen "raiskauskulttuuri" ei kannusta yhtään kertomaan koetusta seksuaalisesta väkivallasta. Väheksytään, vaietaan ja peräti vihjataan, että "Olisitko nyt kuitenkin itse antanut aihetta väkivaltaan?"
Omasta kokemuksestani on niin paljon aikaa jo, etten onneksi muista kunnolla, että miten kovasti olin raivoissani kaikesta lässyttämisestä ja toivon valamisesta minuun. Psykologini osasi lukea minua ainakin todella hyvin, eikä syylliistynyt turhaan lässyttämiseen.
Olen samaa mieltä myös siitä, että oikeuslaitos on mittari sille, että miten vakavasti yhteiskunta suhtautuu ja miten elinvoimaisena tämä "raiskauskulttuuri" keskuudessamme on. Tuomiot pitäisi saada ehdottomasti kovemmiksi ja tietämyksen taso korkeammaksi traumatisoituneesta mielestä.
06.02.2023 21:17
Eipä+tänne+kovin+voi+henkilökohtaisista+asioista+kertoa,+koska+asiattomia+kommentteja+tulee+väliin+tuon+tuostakin.+Mutta+minun+kokemukseeni+on+suhtauduttu+ymmärtäväisesti+ja+rakentavasti...Onneksi+minun+ei+tarvitse+laskea+mukaan+seuranneen+juridisen+prosessin+ihmisiä,+koska+he+muodostavat+oman+tarinansa+elämänhistoriaani.
16.10.2020 01:40
Lähtökohtaisesti+ei+pitäisi+olla+mitään+eroa+rangaistuksella,+mutta+minulla+ei+ole+ainakaan+mitään+juttua+muistissani,+johon+voisin+nojata+silloin,+jos+ottaisin+paremmin+kantaa+tähän+asiaan.
16.10.2020 01:27
Olen+täysin+samaa+mieltä+kanssasi.+Suosutumuksen+puute+on+jo+nykyisessä+"raiskauslaissa".+kunhan+ihmiset+vain+osaisivat+lukea+lakitekstiä.+
Nykyistä+lakia+ei+tarvitse+siis+minun+mielestäni+muuttaa.
17.09.2020 23:02
Etköhän+sinä+ole+jo+riittävästi+dissannut+seksuaalisen+väkivallan+uhreille+tarjolla+olevia+palveluja?+
On+vaarallista+sekin,+että+omien+kokemusten+tai+näkemysten+varjolla+koetetaan+mielipidevaikuttaa+uhriksi+joutuneisiin.
17.09.2020 22:49
En+ota+kantaa+yhteisöjen+ja+yhteiskuntien+sisäisiin+ongelmiin,+mutta+hyvä+huomio+silti+sinulta!+Voi+olla+vaikeaa+löytää+luotettavaa+henkilöä,+jolle+kertoa,+jos+lähellä+olevat+ovat+"juonessa"+mukana.+ymmärrän+sen.+
Viranomaista,+koulukuraattoria,+kriisipuhelimen+päivystäjää+minäkin+suosittelen+sellaiseksi+henkilöksi,+jolle+kertoa,+jos+lapsi+tai+nuori+kertoa+vanhemmalleen+tai+hyvälle+ystävälleen.+
Mielestäni+tällaiset+avautujat+eivät+tee+väärin.+Kyllä,+puntaroiminen+on+viisasta+ennen+hirveästä+asiasta+avautumista,+mutta+jos+joku+kuitenkin+sen+tekee,+vaikka+sinä+tai+kuka+tahansa+ei+olisikaan+siihen+valmis,+niin+täytyisi+muistaa+ainakin+käytöstavat.+
Aina+ei+ole+kyse+taidosta+hahmottaa+intimiteettirajoja,+vaan+voi+olla+myös+omasta+tavasta+tulla+toimeen+asian+kanssa....
22.10.2019 01:15
Minulleko+tämän+viestisi+ja+purkauksesi+suuntasit?+Taisi+tulla+väärään+osoitteeseen,+sillä+tuo+kertomani+on+vain+minun+kokemuspohjainen+neuvoni+raiskauksesta+selviytymiseen.+
Ei+tietenkään+pidä+ajatella+esimerkiksi+marjastusta+terapeuttisena+toimintana,+jos+se+ei+tunnu+itsestä+hyvältä.+Ei+tietenkään+pidä+tehdä+taidetta+ajatellen,+että+saan+maalata+pahaa+ulos,+jos+se+ei+myöskään+tunnu+hyvältä.+Voi+tehdä+mitä+vain+myös+ilman+raiskaustraumaa.+
mielisairas-mt-hoito,+muista,+että+jokainen+on+yksilö.+Jos+tuo+on+sinun+näkemyksesi+tavasta+selviytyä,+niin+sitten+se+on.+Hienoa,+jos+ja+kun+se+toimii+sinulla.+Totuuksia+tässä+ketjussa+ei+taida+olla...muuta+kuin+se,+että+seksuaalisen+väkivallan+kokemuksesta+kannattaa+kertoa+jollekin+luotettavalla,+edes+yhdelle+ihmiselle.
13.05.2019 19:32
Erota+emätinorkut+ja+dildo+toisistaan+ensin.++Dildoa+voi+käyttää+myös+kiusoitteluun,+tyydyttämiseen+ilman+orgasmitavoitetta+tai+sitten+se+voi+olla+viimeinen+silaus,+joka+tuo+orgasmin.+Naisen+emättimessähän+ei+ole+hermopäätteitä+kuin+emättimen+aukon+seutuvilla.+Jotkut+kyllä+voivat+tuntea+miehen+sperman+syöksymisen+yhdynnässä+kohdunkaulaa+vasten,+mutta+harvemmin+siitä+tuntemuksesta+orgasmia+saadaan.
13.05.2019 19:12
Erinomainen+aihe!
21.+Opettele+itsekkäämmäksi+=+huolehdi+ensisijaisesti+itsestäsi+ja+kodistasi.
-+Älä+tunne+huonoa+omaatuntoa+siitä,+jos+ajatuksesi+kulkevat+niin+sanotusti+oman+napasi+ympärillä+ja+etkä+pysty+ehkä+keskittymään+läheistesi+asioihin.+Olet+kokenut+pahan,+traumaattisen+asian,+eikä+sinun+tarvitse+"toipua"+siitä+kuukaudessa.+
Vaikka+tuntisit+itsesi+ja+kehosi+vastenmielisenä+ja+rikospaikkana,+niin+koita+silti+pitää+rakastava+suhde+itseesi.+Puhu+kehostasi+kauniisti+ja+vaikka+pahoittele+sitä,+mitä+se+on+joutunut+kokemaan.+
Älä+pakota+itseäsi+esimerkiksi+sukupuoliyhdyntöihin,+ennen+kuin+todella+haluat+sitä+ja+voit+luottaa+kumppaniisi+täysin.+Vaihda+kodissa+huonekalujesi+paikkoja.+Se+piristää+ja+tekee+pesäeroa+ikäviin+muistoihin.+Aina+ei+ole+tarpeen+muuttaa,+jos+asunto+tai+paikkakunta+tuntuvat+yhä+muuten+viihtyisiltä.
22.+Kirjoita+'potilaskertomuksesi'+terveysasemallesi+talletettavaksi+potilaskansioosi,+jossa+kuvaat+elämäsi+ja+sinulle+tapahtuneet+asiat.
Tämä+siksi,+että+se+voi+auttaa+sinua,+se+voi+auttaa+sinua+saamaan+parempaa+apua+ja+se+voi+auttaa+tulevaisuudessa+myös+muita.
-+Tämä+voi+olla+hyvä+asia,+mutta+ole+varovainen+siitä,+mitä+ja+miten+paljon+informaatiota+annat+potilastietoihisi.+On+totta,+että+jotkut+terveydenhuollon+henkilöt+suhtautuvat+seksuaalisen+väkivallan+uhreihin+mielenterveyspotilaina.+Merkintä+väkivaltakokemuksesta+voi+hankaloittaa+adoptiolapsen+saamista,+jos+lapsen+adoptoiminen+on+aikeissa.+Olen+kuullut+tästä+käytännön+kokemuksia.+
Muista,+ettei+sinun+ensisijainen+tehtäväsi+ole+auttaa+muita+saman+kokeneita.+
23.+Musiikki+(eri+lajit)+voi+auttaa+saamaan+esim.+ahdistuksen+pois,+tunnetilan+toiseksi.
-+Musiikki+on+kirjoittamisen,+piirtämisen,+käsityöharrastuksen+ja+kevyen+liikunnan+(ei+pakkomielteisen)+ohella+hyvä+tapa+kanavoida+tunnetiloja.+Musiikki+myös+antaa+sanoja+erilaisille+tunteille.+Kokeile+eri+msiikkilajeja+ja+pitäydy+samassa,+mihin+olet+mieltynyt.++
Huomioi+kuitenkin+sellainen+seikka,+että+et+ehkä+kykene+kuuntelemaan+myöhemmin+enää+tiettyjä+kappaleita+ilman,+että+ne+linkittyisivät+kokemaasi.+Tarkoitan+siis+paljon+myöhemmin,+kun+olet+"toipunut/+selviytynyt".
TV.+Raiskattu+kauan+sitten.
10.04.2019 00:36
Näin+valitettavasti+on,+kuten+"feministihuora"+kirjoitti.+Osa+raiskauksista+ei+tule+koskaan+virkavallan+tietoon.+Prosentteja+en+laita,+koska+minulla+ei+ole+tietoa+siitä.+
Joku+tuolla+aiemmin+sanoi,+ettei+todisteita+tarvita,+että+senkun+syyttää+vain.+Mutta+ei+se+niin+mene.+Todisteita+tarvitaan+yhä+ja+hyvä+niin.+EI-sana+riittää,+samoin+se,+että+raiskauksen+uhri+lamaantuu+tai+on+kyvytön+esimerkiksi+humalatilan+vuoksi+ilmaisemaan+mitään.+
Olen+samaa+mieltä+siitä,+että+raiskauksen+tekaisseet+pitäisi+tuomita+rankemman+mukaan,+koska+valehtelevat+huonontavat+todellisten+raiskausten+tutkintaa+ja+uhriksi+joutuneiden+asemaa.
14.11.2018 00:12
Kyllä,+juridisesti+haastava,+koska+selkeästi+voimme+todeta,+että+tapahtunut+on+täyttänyt+kriteerit++pakottamisen+sukupuoliyhdyntään,+mutta+kuten+tiedämme,+niin+kyseistä+rikosnimikettä+ei+ole+enää+rikoslaissa+(onneksi!).+
On+vain+pakottaminen+seksuaaliseen+tekoon,+raiskaus+ja+törkeä+raiskaus.+Kuitenkin+uhri+on+ollut+tilanteessa+haluton.+Seksin+harrastamisesta+on+riidelty,+mikä+on+voinut+aiheuttaa+uhrissa+pelkoa+väkivallasta.+Raiskaus+on+itsessään+jo+kyllä+väkivaltaa+ja+joka+pakottaa+toisen+seksiin+kanssaan,+niin+syyllistyy+raiskaukseen.++Minäkin+suosittelen+yhteydenottamista+Rikosuhripäivystykseen.+Olisi+tärkeää,+että+sinulla+olisi+luotettava+henkilö+myös+Rikosuhripäivystyksen+ulkopuolella.
04.11.2018 23:05
Uskon+sinua+AP,+Kyllä+tuo+hyväksikäyttöä+oli.+On+hyvin+yleistä,+että+uhriksi+joutunut+ei+pysty+nimeämään+tapahtunutta+ja+silloinkaan,+vaikka+siitä+olisi+vuosia+aikaa.+Ja+se+jää+mieleen+pyörimään+ja+kuluttamaan+energiaa,+kuten+varmaan+kohdallasi+on+käynyt.+Olen+pahoillani+kokemuksestasi,+syy+ei+ollut+sinussa!+
Nyt+aikuisena+ihmisenä+osaat+määrittää+traumaattisen+kokemuksen+painoarvon+elämääsi+ja+tehdä+sen+perusteella+arvion+ammattiavun+tarpeesta.+Voisit+hyötyä+psykoterapiasta+ja+myös+silmänliiketerapiasta,+EMDR.+Suosittelen+etsimään+tietoa+näistä.++Voimia!
04.11.2018 22:43
Ikäisellesi+ei+toivottavasti+tehdä+vielä+ripsien+pidennystä.+Sinuna+ostaisin+ripsien+taivuttimen,+ellei+sitä+jo+olekin+ja+käyttäisin+sitä+ennen+ripsivärin+laittoa.+Kaikki+eivät+synny+latinoripsillä,+eikä+ole+tarpeellistakaan.
04.11.2018 22:21
Kyllä+sinun+olisi+hyvä++tuntea+itsesi+varmaksi+myös+ilman+meikkiä.+Tiedän,+että+paineet+meikkaamiseen+voi+tulla+kavereilta.+Millaisten+kanssa+vietät+vapaa-aikaasi?+Onko+sinulla+harrastuksia,+joihin+siirtää+ajatuksiasi?+Jotkut+vanhemmat+eivät+vain+ole+mestareita+puhumisessa,+mutta+kyllä+he+sinun+parastasi+silti+ajattelevat.+
Meikit+ovat+melko+kalliita,+niiden+käyttäminen+vaatii+hygieniasta+huolehtimista.+Jos+kuitenkin+haluaisit+aloittaa+meikkaamisen,+niin+voit+koittaa+kääntää+äitisi+päätä+lupaamalla,+että+huolehdit+hygieniasta,+et+meikkaa+liikaa+(liika+meikki+saa+näyttämään+vanhemmalta)+ja+osallistut+meikkien+ostoon.+kykyjesi+mukaan.+Ihan+vain+huulikiilto+ja+sipaus+ripsiväri+voivat+olla+riittävät+iässäsi.
04.11.2018 22:16
Miksi+tatuoidut+miehet+näyttävät+sivistymättömiltä+linnakundeilta?+Tatuoituun+mieheen+en+uhraa+edes+katsetta!
04.11.2018 21:52
Tuo+"Minä+omistan+sinut+ja+saan+tehdä+kehollasi+mitä+haluan."+on+ihmisen+suusta,+joka+on+sairaaloisen+mustasukkainen.++Ei+ole+todellakaan+leikin+laskua.+Ota+AP+tuosta+Riskosuhripäivystäjän+viestistä+onkeesi+ja+hae+apua+ja+tukea.+Sinä+ET+saa+jäädä+tuohon+suhteeseen!+Ala+toimia+nyt+heti!
13.01.2018 23:04
Suuttuneelle,+että+ei+se+ole+sinulta+pois,+jos+hän+fantasioi+muista+itseään+tyydyttäessään.+Itse+asiassa+se+ei+edes+kuulu+sinulle+pätkääkään.+Ole+mies,+älä+epävarma,+mustasukkainen+hiiri!
08.01.2018 22:18
Uskomaton+kirjoitus,+jos+tämä+kaikki+on+totta!+Tekisi+mieli+melkein+onnitella+sinua,+mutta+silti+on+muutama+juttu,+mitkä+minua+tarinassasi+häiritsee:+A.+Miksi+nainen+tuli+luoksesi?+Miksi+hän+ei+ollut+tehnyt+sinusta+rikosilmoitusta?+B.++Oletko+varma,+ettet+liioittele+välienne+toimivuutta?+C.+Mistä+tiedät+varmaksi,+ettei+nainen+pelkää+sinua+enää?
08.01.2018 17:34
Jaksuja!+En+tiedä+taustoistanne,+yms.,+mutta+juttelin+viime+vuonna+sellaisen+miehen+kanssa,+jolla+teini-ikäinen+lapsi+oli+tehnyt+samoin.+Väittänyt+paskaa+omasta+isästään.++Mies+oli+masentunut+ja+vihainen+lapselleen.+Mies+oli+ihan+fiksun+oloinen+ja+sellainen+"potentiaalinen"+seurustelukumppani+jollekin,+mutta+silloin+vaan+mieheltä+oltiin+vedetty+pohja+pois.+Nykypäivänä+lastensuojelu+on+mennyt+liian+pitkälle.+Voisitko,+aloittaja,+vaatia+tytölle+järjestettäväksi+psykologisia+testejä+tai+vastaavia,+joissa+selvitettäisi+tyttäresi+väitteiden+paikkansapitävyys?+Minä+en+luonnollisestikaan+tiedä,+kun+en+ole+ollut+lähimainkaan+niiden+asioiden+kanssa+tekemisissä.
08.01.2018 17:14
Todennäköisesti+vain+paiväsakkoa+seksuaaliseen+tekoon+pakottamisesta.+
Tuo+pakkosuuteleminen+on+melko+vaikea+käsite+tulkittavaksi,+että+mitä+se+varsinaisesti+tarkoittaa.+Ymmärrän+toki,+että+tuollainen+toiminta+voi+pelästyttää+ja+järkyttääkin,+mutta+onko+se+ihan+rikosilmoituksen+arvoinen,+niin+mene+ja+tiedä...
Itseänikin+on+joskus+pakkosuudeltu,+mutta+mies+oli+tuttu+ja+rakas+ja+asia+oli+loppujen+lopuksi+ok+minulle.+En+todellakaan+pitänyt+sitä+pakottamisena+seksuaaliseen+tekoon.
07.01.2018 22:48
1 / 3