Vapaa kuvaus

1.Kor
1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,

1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,

1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,

Syön veriruokia!.

Aloituksia

229

Kommenttia

5559

1. Vellujen "evankeliumi"on väärenmös ja Paavali sanoi ,että vaikka enkeli tulisi taivaasta sasrnaamaan väärennettyä evankeliumia niin hän olkoot kirottu.

Te vellut luulette julistavanne toinen toisllenne evankeliumia, mutta oikeasti kiroatte lähimmäisenne! -itsenne ohella!
  2. Kuka ymmärsi?
  3. synnytystapahtumassa läsnä, Pyhän Hengen on oltava evankeliumin julistajan sydämen asukas. Ulkonaisesti seurakuntaan kuuluvan, mutta ilman Pyhää Henkeä olevan ihmisen saarnaamassa evankeliumissa ei ole elävää uskoa synnyttävää Pyhän Hengen voimaa. Yksinäisyydessä lukiessa seurakunta ei ole läsnä. Luettu sana voi herättää tunnon ja vahvistaa uskoa, mutta kristityn synnyttää elävä seurakunta. "Kuolleen uskoneen uskosta luetun sanan uskovan uskoon" ei siis vastaa vl-käsitystä.

Äänestä

Kommentoi

Anonyymi
    2025-11-14 11:58:57

Anonyymi kirjoitti:
    Vl-käsityksen mukaan kirjoitettu sana ei ole sellaista elävää evankeliumia, jossa Jumalan vanhurskaus ilmestyy evankeliumin julistajan uskosta sen vastaanottavan kuulijan uskoon. Vl-käsityksen mukaan seurakunta on äiti, joka synnyttää evankeliumin sanalla Pyhän Hengen voimasta kristityn. Jotta Pyhä Henki on synnytystapahtumassa läsnä, Pyhän Hengen on oltava evankeliumin julistajan sydämen asukas. Ulkonaisesti seurakuntaan kuuluvan, mutta ilman Pyhää Henkeä olevan ihmisen saarnaamassa evankeliumissa ei ole elävää uskoa synnyttävää Pyhän Hengen voimaa. Yksinäisyydessä lukiessa seurakunta ei ole läsnä. Luettu sana voi herättää tunnon ja vahvistaa uskoa, mutta kristityn synnyttää elävä seurakunta. "Kuolleen uskoneen uskosta luetun sanan uskovan uskoon" ei siis vastaa vl-käsitystä.

Lue lisää
    Et puhu Jeesuksesta ja Uskosta Häneen, mitään,-vaikka se on pelastuksen A ja O!

Johanneksen evankeliumi:
    15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
    15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
    15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
    15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
    15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
    15:6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat

####Vl-käsityksen mukaan seurakunta on äiti, joka synnyttää evankeliumin sanalla Pyhän Hengen voimasta kristityn###

Sanon tämän sävyisästi:
    Vaikuttaa siltä ,että te vellut olette käsitysesteellisiä,-eikä mitenkään lievästi!
  4. Unohdin kirjautua!
  5. 😀😁😅
  6. Oulussa puhutaan Oulua.
  7. Test yourself Vellu!

Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

Uskotko Poikaan, vai Uskotko syntisi anteeksi toiselta vellulta?