Pikku-pirpana

Pikku-pirpana profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Liittynyt 6v sitten
129 aloitusta · 16459 kommenttia
Jos koirulin hoito hadlaantuu, niin eiku miittiin käypi askeleet. Toivoakseni tanssiravintolaan.. :)
No toi syvällisyys, .. mitä se kenellekin merkitsee.

Käsite on aika laaja.

Itselleni syvällisyys on pinnallisuuden vastakohta.
Olen joskus nuorempana pitänyt itseäni syvällisenä, mutta sitten ymmärsin, etten halua pohtia tai ymmärtää kaikkea. Minä en saa elämääni lisäarvoa siitä että tiedän.

Tässä palaan taas lempiaiheeseeni; kuolevaisuuteen. Jokainen joka elää elämänsä siten, että kuolon hetkenä voi hyvillä mielin antaa elämänsä lipua pois, on elänyt oman näköisensä elämän.
Minun nähdäkseni kuoleman pohtiminen kuuluu syvälliseen ymmärtämykseen elämästä..

Syvälliseen ymmärtämykseen kuuluu mielestäni myös oman henkilökohtaisen rajallisuutensa ymmärtäminen.

Viisaus joka johdattaa minua elämässäni, kumpuaa syvällisyydestä, mutta kaikessa yksinkertaisuudessaan se on kuitenkin hyvin .. ei niin syvällistä. Suurin viisaus piilee siinä, ettei minun tarvitse.

Tarve ei kumpua viisaudesta tai syvällisyydestä, tarve syntyy minästä, egosta. Minä haluaa tietää totuuden, elämän tarkoituksen, juurisyyn tai ihan vaan vastauksen kysymykseen miksi.

Itse olen luopunut tarpeesta tietää tai ymmärtää. Se, miksi asiat tapahtuu ei ole se oleellinen asia minulle. Se, mitä tapahtuu on. Haluan elää ja kokea sen mitä tapahtuu vapautuneesti ilman tarvetta tietää tai ymmärtää sitä.
Elän täysillä omien arvojeni mukaisesti jokaisen elämäni tapahtuman ymmärtämättä tai edes haluamatta ymmärtää sitä.

Syvällisyys on pohjimmiltaan itsensä ymmärtämistä. Olen vuosia tehnyt töitä itseni ymmärtämiseksi ja lopulta vain totesin ettei ole tarvetta.

En ole mielestäni syvällinen ihminen, aika kevyesti otan elämän käänteet, sillä se on minun valintani siitä, miten haluan elää tämän lyhyen elämäni. Ja tähän johtopäätökseen pääsin syvällisten pohdiskelujen tuloksena.

Eli ota nyt si siitä, mikä on syvällistä ja mikä ei, koko asia on kuin häntäänsä syövä käärme.
Danke.