Olen tänään ”tullut kaapista” ja kertonut Viron ja Nigerian sopusointuisesta yhtymisestä geeniperimässäni. Toivon, että jokainen täällä toimii samoin.
Juuriaan ei SAA kieltää. Se aiheuttaa helposti tukahdutettua juurettomuutta.
Toivon jokaiselle hyvää sunnuntai-päivää!
Rakastakaa tasapuolisesti toisianne avoimuudessa ja ennen kaikkea rehellisyydessä palstalla.
Tarjoan sunnuntain ja aiheen aiheuttaman helpotuksen tunteen kunniaksi kahvin ja yhden munkkirinkilän jokaiselle ☕️🍩, olkaa hyvä.
-Thinksy
Rakkaat Sinkut- palstalaiset
63
324
Vastaukset 63
- Anonyymi00001
Itse lähden nyt suunnittelemaan ensi vuoden matkailua Burkina Fasoon ja Keski-Afrikan tasavaltaan, jonka vuoksi en ole käytettävissä täällä vastausten muodossa,
Ó dàbọ̀!
-Thinksy - Anonyymi00002
Jep. Jussin olli tyhjentäny Stadikaa koko Yön. Tietäjät tietää. -yle.is.tieto
- Anonyymi00003
Kiitos kahveista,
Mutta jos identiteettinsä huijaaminen on liian ilmeistä ja väärässä paikassa, niin se ei mene läpi tekoälyllekään. :)
Toiminnan täytyy olla huomattavasti hienovaraisempaa.
Muista myös pitkäjänteisyys :))
-keinovaginamies -- Anonyymi00004
Jep. Ja jännitteethän Kateissa jo tovin aikaa. Näköjää. "FASTBOOT! Munchenin Murder.1" -kuvis-4
- Anonyymi00005
joy5nkin itdeäni hubiyyww kun hupie p4lwe5w jo6wwei pok454ip4liäkin.. kqd3243iä uuwi-sw33li´lqn54i joku K
- Anonyymi00006
"Olli Hepo-Katit Maan Tiellä Pojjjkittain...". -turpavyökansleri
- Anonyymi00007
Juuri kävin lukemassa Thinksyn taustatietoja ja kyllä Viron ja Nigerian kansalaisuus on huomioitu kauttaaltaan. Thinksy on avautunut asioistaan paljon laajemmin toisaalla.
-nuppu l.- Perimässäni on määrätty prosentti turkkilaista verta. Sieltä tulee semi-tummuus ja varmaan temperamentti. 😅
Kiitos munkkikahveista! Tarjoan vastineeksi pannaria, jota jäi Väliksen kanssa kahvittelusta. 🤭- Anonyymi00008
Tero "Soini.sta" tarjoo Välihousunsa sulle ens kerralla Arkkupakastimen päällä. PS. Muista ottaa Toto-lappu Voittoineen mukaan.
Mulla "tylsästi" ei taida olla yhtään vierasperäistä verta. Äidinpuoleisen suvun esi-isä kyllä alunperin saapunut Puolasta, mutta etunimi kuulosti silti ihan perus suomenruotsalaiselta (mun perhe ei ole suomenruotsalainen, mutta tuo esi-isä juontuu 1700- ja 1800-lukujen vaihteeseen, minkä vuoksi sillä ensin ilmoitettu nimenä suomenkielinen nimi ja sitten vastaava ruotsinkielinen lainausmerkeissä perässä) ja sukunimi on 1800-luvulla käyttöön otettu "sotilasnimi" eli ei varmaankaan hänen alkuperäinen sukunimensä, eli ei hänen etnistä taustaansa oikein varmuudella tiedä.
Tästä huolimatta mäkin olen tummapiirteinen, eli lapsena ja teininä tummahiuksinen, ja edelleen löytyy tummat kulmakarvat ja mm. tummat käsikarvat... Mulle se tulee varmaan Karjalan-puoleisesta suvusta elikkäs molemmat isoäidit sieltä kotoisin. Tosin isoisän suku kuulemma olisi perimätiedon mukaan tullut aikanaan itärajan takaa. Nää on kyllä tosi mielenkiintoisia nää sukuselvitykset, mäkin olen aiemmin tehnyt aika paljon sukututkimusta eteenpäin.Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Mulla "tylsästi" ei taida olla yhtään vierasperäistä verta. Äidinpuoleisen suvun esi-isä kyllä alunperin saapunut Puolasta, mutta etunimi kuulosti silti ihan perus suomenruotsalaiselta (mun perhe ei ole suomenruotsalainen, mutta tuo esi-isä juontuu 1700- ja 1800-lukujen vaihteeseen, minkä vuoksi sillä ensin ilmoitettu nimenä suomenkielinen nimi ja sitten vastaava ruotsinkielinen lainausmerkeissä perässä) ja sukunimi on 1800-luvulla käyttöön otettu "sotilasnimi" eli ei varmaankaan hänen alkuperäinen sukunimensä, eli ei hänen etnistä taustaansa oikein varmuudella tiedä.
Tästä huolimatta mäkin olen tummapiirteinen, eli lapsena ja teininä tummahiuksinen, ja edelleen löytyy tummat kulmakarvat ja mm. tummat käsikarvat... Mulle se tulee varmaan Karjalan-puoleisesta suvusta elikkäs molemmat isoäidit sieltä kotoisin. Tosin isoisän suku kuulemma olisi perimätiedon mukaan tullut aikanaan itärajan takaa. Nää on kyllä tosi mielenkiintoisia nää sukuselvitykset, mäkin olen aiemmin tehnyt aika paljon sukututkimusta eteenpäin.Niin on mielenkiintoisia. Jossain vaiheessa se oli kovasti muodissa ja niissä mainingeissa omaakin sukua tutkittiin. :)
Mu5tasydän kirjoitti:
Niin on mielenkiintoisia. Jossain vaiheessa se oli kovasti muodissa ja niissä mainingeissa omaakin sukua tutkittiin. :)
Mun pitäisi oikeasti aloittaa se uudelleen, se oli nimittäin yksi niistä asioista joihin jaksoin kunnolla paneutua. Tuohon Puolasta tulleeseen esi-isään asti oli joku muu ihminen ehtinyt sukuamme jo tutkia, mutta se oli ainoastaan äidinpuoleisen isoisän sukulinja. Mä sain kaiveltua sitten jonkin verran äidinpuoleisen isoäidin sukua, ja lisäksi hieman lisää infoa isänpuoleisen isoisän suvusta. Kuulemma isänpuoleisen isoisän isän hautapaikkaa ei esimerkiksi tiedetä, ainoastaan hänen vaimonsa. Mutta on niitä kummallisuuksia myös siellä äidin puolella, juurikin siinä Puolan "immigrantissa", koska hänen tiedoissaan hänen mainitaan "kadonneen kirkon kirjoista" yhdessä vaiheessa, eli ei tietoa myöhemmistä vaiheista eikä sen puoleen kuolinvuodestakaan. Olisi myös kiva saada selville mistä päin Puolaa hän tuli, mutta mainitaan ainoastaan että "ilmoituksensa mukaan syntynyt Puolassa" ja perässä vuosi, eli ei edes tarkkaa syntymäpäivää.
Minussa on venäjäläistä- ja romaniverta sekoitettuna hämäläiseen perusjunttiin. Olen sellainen sekarotuinen. No.. en osaa ajatella esmes romanikulttuuria omanani, sillä en sitä tunne. Isäni äiti oli kuulemani mukaan romani. Mut tiedä siitä si.
- Anonyymi00009
Osaatko selittää kuinka olet suomeen päätynyt?
- Anonyymi00010
Mietin myös tuota erikoista yhdistelmää virolais-nigerialainen. Suomi24:n palstoilta, esim monikulttuurisen suhteet -palstalta, kun ollaan opittu että vain "suomalaiset ylijäämänaiset" ovat mustien miesten perään, eivät esim virolaiset naiset ollenkaan. Niin onko tässä tapauksessa sitten mies ollut virolainen ja nainen nigerialainen? :)
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Mietin myös tuota erikoista yhdistelmää virolais-nigerialainen. Suomi24:n palstoilta, esim monikulttuurisen suhteet -palstalta, kun ollaan opittu että vain "suomalaiset ylijäämänaiset" ovat mustien miesten perään, eivät esim virolaiset naiset ollenkaan. Niin onko tässä tapauksessa sitten mies ollut virolainen ja nainen nigerialainen? :)
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläNiin, toki onhan tuo hieman erikoista.
Mutta itse mietin vain ainostaan sitä että mitä vttua tuo suomessa tekee, mikä syy olla täällä. - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Niin, toki onhan tuo hieman erikoista.
Mutta itse mietin vain ainostaan sitä että mitä vttua tuo suomessa tekee, mikä syy olla täällä.Viro on niin lähellä Suomea että jos on vaikka siellä syntynyt, niin sieltä on aika lyhyt ja helppo matka Suomeen. Vaikka paremman elintason tai paremman palkan perässä. En tiedä kirjoittajaa ennalta koska tuo nimimerkki ei sano mulle mitään niin en tiedä hänen historiaansa täällä tai syitänsä täällä oloon.
Mä oon kanssa sitä mieltä että alikehittyneistä maista on tullut liikaa porukkaa (tosin Viroa en ihan samaan kategoriaan laske), mutta toisaalta muualla Euroopassa tilanne on ryöstäytynyt vielä enemmän käsistä.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä - Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Viro on niin lähellä Suomea että jos on vaikka siellä syntynyt, niin sieltä on aika lyhyt ja helppo matka Suomeen. Vaikka paremman elintason tai paremman palkan perässä. En tiedä kirjoittajaa ennalta koska tuo nimimerkki ei sano mulle mitään niin en tiedä hänen historiaansa täällä tai syitänsä täällä oloon.
Mä oon kanssa sitä mieltä että alikehittyneistä maista on tullut liikaa porukkaa (tosin Viroa en ihan samaan kategoriaan laske), mutta toisaalta muualla Euroopassa tilanne on ryöstäytynyt vielä enemmän käsistä.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläTotta tuo loppu, esim. Espanja ja Ranska ovat täysiä katastrofeja, siitä ei vaan saa puhua ääneen... Ainoastaan amerikkalaiset kävivät paikalla kuvaamassa ja kauhistelemassa tilannetta, julkaisivat youtubessa videota.
- Anonyymi00021
Anonyymi00016 kirjoitti:
Totta tuo loppu, esim. Espanja ja Ranska ovat täysiä katastrofeja, siitä ei vaan saa puhua ääneen... Ainoastaan amerikkalaiset kävivät paikalla kuvaamassa ja kauhistelemassa tilannetta, julkaisivat youtubessa videota.
Mua kauhistutti se Ceutan tilanne koska mulla on kokemusta Espanjassa elämisestä 3 vuoden ajalta ja viihdyin siellä... Siihen aikaan siellä oli suuremmissa määrin lähinnä lattareita ja romanialaisia (siis muitakin kuin romaneja, joita puolestaan valtaosa Suomeen Romaniasta tulleista on). Se muslimiväestö oli siellä keskittynyt parille harvalle alueelle toisin kuin vaikka Ranskan isoissa kaupungeissa joissa niitä oli jo siihen aikaan joka puolella.
Nyt en sitten tiedä yhtään sen maan tulevaisuudesta ja se on harmi koska sieltä on niin paljon muistoja ja kulttuuri on jo tuttu. Andalusiassa nyt on ollut ainakin muslimeista polveutuvia ihmisiä jo vuosisatoja ja se on muutenkin "liian lähellä Pohjois-Afrikkaa", mutta miten käy vaikka Valencian, jos nykytilanne jatkuu...
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä Anonyymi00013 kirjoitti:
Viro on niin lähellä Suomea että jos on vaikka siellä syntynyt, niin sieltä on aika lyhyt ja helppo matka Suomeen. Vaikka paremman elintason tai paremman palkan perässä. En tiedä kirjoittajaa ennalta koska tuo nimimerkki ei sano mulle mitään niin en tiedä hänen historiaansa täällä tai syitänsä täällä oloon.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläEi tarvitse mennä kovin kauas taaksepäin, niin tuo "parempi palkka" toimi toisinpäin. Suomen rannikon porukalla oli tapana paitsi käydä kaupoilla Virossa niin huonoina aikoina mennä "siirtotyöläisiksi" Viroon tai Liivinmaalle. Suomessa ei oikein mitään palkkatöitä ollutkaan tarjolla, niin lähimmät työpaikat olivat lahden eteläpuolella. Ja Virohan oli myös osa Ruotsia 160 vuoden ajan, joten edes mitään valtionrajaa tuossa ei ylitetty.
- Anonyymi00028
scrg kirjoitti:
Ei tarvitse mennä kovin kauas taaksepäin, niin tuo "parempi palkka" toimi toisinpäin. Suomen rannikon porukalla oli tapana paitsi käydä kaupoilla Virossa niin huonoina aikoina mennä "siirtotyöläisiksi" Viroon tai Liivinmaalle. Suomessa ei oikein mitään palkkatöitä ollutkaan tarjolla, niin lähimmät työpaikat olivat lahden eteläpuolella. Ja Virohan oli myös osa Ruotsia 160 vuoden ajan, joten edes mitään valtionrajaa tuossa ei ylitetty.
Historia on mielenkiintoista, mutta jostain syystä en ollut tätä tiennytkään.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä Anonyymi00028 kirjoitti:
Historia on mielenkiintoista, mutta jostain syystä en ollut tätä tiennytkään.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläEn yhtään osaa sanoa kuinka suurta osaa väestöstä tämä on koskenut. Oma napa on kiinnostavin. Nykyisten lentokoneiden, rautateiden ja pikateuden (tai yleensäkin teiden) aikana on helppo unohtaa että joskus ennen logistisesti lähellä ovat olleet ne seudut, joihin on kätevästi päässyt lähirannasta veneellä tai jopa sitten jään yli.
- Anonyymi00012
Hämäläinen tyyli vetää puskista tutemattomalle
ihan älytön ”totuus” pöytään ja
odotetaan muiden avautumisia. - Anonyymi00014
Suomalaisuus on olla monesta perittyä.
Aina ollut.
Paikallisia yhdistää mm. kieli ja rauhallisuus.
Punikit jumputtaa itse jotain ”sisäsiittoisuutta”,
mut kannattais matkustella niin palattuaan huomaa,
suomalaisten moninaisuuden.- Anonyymi00015
Britit ovat jo maantieteellisistä syistä huomattavasti sisäsiittoisempia.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläKyllä ja ei.
Brittien saaria on aina vaivannut valloittajat ja mm. viikingit kävi siellä ensin remuamassa ja sitten niitä jäi sinne (katso kartasta paikannimiä).
Alkuperäinen britonin kieli on lähes kadonnut ja nykyinen englannin kieli on sekoitus monia kieliä.
Nyt UK on umpipulassa hillittömän maahanmuuton seurauksena.
Aika raaka historia koko maalla.
Kahjot jenkit ei edes tiedä miten Amerikkaan tuli enkku kieleksi. - Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläRuotsi on yllättävän nuori maana ja kansana.
Niiden vauraus tuli ryöstöretkistä ja onnistu välttämään
ww 1n ja 2n.
Sodat kuluttaa koko yhteiskunnan kivikaudelle.
Tummapaahtoa ja rinkeli suklaapäällysteisenä kiitos :)
- Anonyymi00020
”Rakkaat …
ty Rakas Thinksy hahmo.
Täällä saa olla kaiken värinen. - Anonyymi00022
Suomi ja Mosambik ovat edelläkävijöitä. Yhtyvät miehekkäästi monta kertaa päivässä💪
- Anonyymi00024
Se perussuomalaisten kansanedustaja ja hänen puolisonsa? Oletko ollut kärpäsenä katossa?
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Se perussuomalaisten kansanedustaja ja hänen puolisonsa? Oletko ollut kärpäsenä katossa?
No se puoliso ei tainnut olla Mosambikista vaan jostain saarivaltiosta. Mutta yksi todiste taas siitä ettei sekään puolue ole oikeasti "rasistinen" vaikka jotkut niin hokevatkin.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
No se puoliso ei tainnut olla Mosambikista vaan jostain saarivaltiosta. Mutta yksi todiste taas siitä ettei sekään puolue ole oikeasti "rasistinen" vaikka jotkut niin hokevatkin.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläHöpsistä arvon persu, se kertoo vain sen, että olette kaksinaismoralistisia.
- Anonyymi00039
Anonyymi00027 kirjoitti:
Höpsistä arvon persu, se kertoo vain sen, että olette kaksinaismoralistisia.
Jopas on taas, mun viesti näköjään poistettiin alta aikayksikön. Mutta lyhyesti:
- en ole rasisti, koska mulla oli opiskeluaikoina myös islaminuskoisia ja afrikkalaisia opiskelukavereita, yhtä lailla kavereita kuin muutkin
- sillä etten kuitenkaan seukkaisi islaminuskoisen enkä afrikkalaisen kanssa ei ole mitään tekemistä rasismin, vaan kriteerien kanssa
- naisia kaduilla varjostavat afrikkalaisjengit tai -yksilöt ovat täysin eri asia kuin opiskeluaikaiset kaverini ja juuri nämä ovat niitä joita pidän roskasakkina
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä
- Anonyymi00026
Olemme kaikki peräisin Afrikasta. Se on yksinkertainen tieteellinen tosiasia. Siellä se geeniperimä luuraa.
Suomen alueelle ihmisiä alkoi saapua vasta noin 10 000 vuotta sitten, alkuun nykyisen Norjan ja Venäjän alueilta. Se on todella lyhyt aika, verraten esimerkiksi siihen, että dinosaurukset asuttivat maapalloa noin 250 miljoonaa vuotta.Toisaalta tuo 10 000 vuoden historia on sellaista, että nykyisen Suomen alueellekin alkoi saapua ihmisiä suunnilleen välittömästi kun maata jään tai veden alta alkoi paljastua. Eivät nuo tietenkään mitään suomalaisia tuossa vaiheessa tietenkään voineet olla. Ovelaa tuossa on, että tietyt suomalaispiirteet ovat Afrikasta matkanneet ensin kauas Siperiaan ja sieltä sitten länteen hyvin pohjoista reittiä. Hiihtäen on tultu.
- Anonyymi00030
scrg kirjoitti:
Toisaalta tuo 10 000 vuoden historia on sellaista, että nykyisen Suomen alueellekin alkoi saapua ihmisiä suunnilleen välittömästi kun maata jään tai veden alta alkoi paljastua. Eivät nuo tietenkään mitään suomalaisia tuossa vaiheessa tietenkään voineet olla. Ovelaa tuossa on, että tietyt suomalaispiirteet ovat Afrikasta matkanneet ensin kauas Siperiaan ja sieltä sitten länteen hyvin pohjoista reittiä. Hiihtäen on tultu.
Mut eikö olekin erikoista
miten Suomen ja Viron kielet muistuttavat toisiaan
(katsokaa karttaa).
Venäjä on ihan erilaista ja
Norskit ja Ruotsi on aika samanlaista,
paitsi muinaisnorski.
Islanti on noista oma muinaisversio.
Tanska ja saksa ovat niin samankaltaisia. - Anonyymi00032
scrg kirjoitti:
Toisaalta tuo 10 000 vuoden historia on sellaista, että nykyisen Suomen alueellekin alkoi saapua ihmisiä suunnilleen välittömästi kun maata jään tai veden alta alkoi paljastua. Eivät nuo tietenkään mitään suomalaisia tuossa vaiheessa tietenkään voineet olla. Ovelaa tuossa on, että tietyt suomalaispiirteet ovat Afrikasta matkanneet ensin kauas Siperiaan ja sieltä sitten länteen hyvin pohjoista reittiä. Hiihtäen on tultu.
Suomalaispiirteet, mm. näkyvät sellaiset, lienevät kyllä kehittyneet vasta tuolla matkalla. Neandertalinihmiseltä saimme esim. hiusten- ja ihonväriämme, siniset silmämme taas yhdeltä ainoalta mutatoituneelta, todennäköisesti Homo sapiens -lajin yksilöltä, jne.
Niin, suomalaisiahan täällä on asustanut vasta rapiat sata vuotta. Anonyymi00030 kirjoitti:
Mut eikö olekin erikoista
miten Suomen ja Viron kielet muistuttavat toisiaan
(katsokaa karttaa).
Venäjä on ihan erilaista ja
Norskit ja Ruotsi on aika samanlaista,
paitsi muinaisnorski.
Islanti on noista oma muinaisversio.
Tanska ja saksa ovat niin samankaltaisia.Nykytilanne toki on että suomi on pääkieli Suomessa ja viro Virossa, mutta kun mennään ajassa taaksepäin, niin Itämeren pohjoisosan reunoilla ja läheisyydessä on puhuttu luultavasti alueellisina valtakielinä myös liiviä, vepsää, inkeriä, karjalaa ja nykyisen Suomenkin alueella nykyistä laajemmalla alueella saamea. Jälleen ovelaa on, että näitä idästä tulleita kieliä on alueen pääkieliksi omaksuttu, vaikka väkeä itsessään idästä on tullut vain pieni osa.
Geneettisesti suomalaiset ja virolaiset eivät ole erityisen läheisiä. Varsinais-suomalaisilla ja Pohjois-virolaisilla kuitenkin selvästi on eniten yhteistä.Anonyymi00032 kirjoitti:
Suomalaispiirteet, mm. näkyvät sellaiset, lienevät kyllä kehittyneet vasta tuolla matkalla. Neandertalinihmiseltä saimme esim. hiusten- ja ihonväriämme, siniset silmämme taas yhdeltä ainoalta mutatoituneelta, todennäköisesti Homo sapiens -lajin yksilöltä, jne.
Niin, suomalaisiahan täällä on asustanut vasta rapiat sata vuotta.Suomi kansallisvaltiona on 1800-luvun idea. Poliittisessa juonittelussa itsenäinen Suomi esiintyi Kustaan sodan aikana 1790. Mutta oleellisesti sama väestö puhuen samaa kieltä täällä oli ollut jo tuossa vaiheessa jo satoja vuosia. Nykyaikaa edeltänyt viimeisin massamuutto tapahtui kun Ruotsista saapui väkeä asuttamaan pääosin asuttamatonta rannikkoseutua.
- Anonyymi00029
niin ai dsttuu bähän kun olin erannswlweik<aukawsasa...
- Anonyymi00031
Geenitestit ovat mielenkiintoisia. Ajattelin olevani 90% suomalainen, 10% ruotsalainen. Olenkin 30% venäläinen!!! Tämä selitti toisaalta paljon. En edes tiedä Venäjästä mitään, ja toki vihaan Putinia.
- Anonyymi00033
Ihme ilmiö tuokin.
Moniko uskaltaa sanoa olevansa osin venäläinen,
ja nykyään on pakko lisätä perään ”putin sitä tätä”.
Kuten saksalainen totesi: ”ymmärrän, koska suomalaisten historia, sodat ja pitkä raja”.
Silti jokaisen suvussa on venäläisiä. Se on sitä moninaista perimää.
Huomasin Irlannissa, miten suomalaiset ja venäläiset muistuttaa toisiaan.
Irkut on sankkatukkasia ja näyttää toisiltaan. - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Ihme ilmiö tuokin.
Kuten saksalainen totesi: ”ymmärrän, koska suomalaisten historia, sodat ja pitkä raja”.
Irkut on sankkatukkasia ja näyttää toisiltaan.Joo. Ei tästä voi paljon kylillä huudella. Rakkaalta karjalaismummolta 25%, loppu jostain muualta.
Ilmankos minullakin on ollut hinku ajaa pohjanmaata monarkiaksi pidemmän aikaa kun perimässä on 29% skandinaavista, pääosin eteläruotsista.
Välillä iskee hinku keittää porukkaa öljyssä mutta se on taas esi-isäni tsingiskaanin peruja, ehkei minua kannata sittenkään valtaan päästää 😅- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Joo. Ei tästä voi paljon kylillä huudella. Rakkaalta karjalaismummolta 25%, loppu jostain muualta.
Mutta eihän karjalaiset ole venäläisiä? T: Perimältään 50 % karjalainen.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä - Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläMiten sen nyt sanoisi.. Siis geneettisesti venäläinen. Ei se mene välttämättä alueen mukaan. Mehän oltais muuten kaikki venäläisiä, koska jokaisen esi-isä on syntynyt ennen vuotta 1917.
- Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Miten sen nyt sanoisi.. Siis geneettisesti venäläinen. Ei se mene välttämättä alueen mukaan. Mehän oltais muuten kaikki venäläisiä, koska jokaisen esi-isä on syntynyt ennen vuotta 1917.
Jatko: Saatat siis olla itämerensuomalainen. Ainakin googlen mukaan. En ole varma.
- Anonyymi00041
Anonyymi00038 kirjoitti:
Miten sen nyt sanoisi.. Siis geneettisesti venäläinen. Ei se mene välttämättä alueen mukaan. Mehän oltais muuten kaikki venäläisiä, koska jokaisen esi-isä on syntynyt ennen vuotta 1917.
Juuri geneettisesti asia on monimutkaisempi. Suomalaisia edeltänyt kansahan oli olemassa jo Novgorodin aikaan, aikaan jolloin sekä Novgorod että varhainen Ruotsi havittelevat kyseisen kansan aluetta itselleen. Sillä ettei vielä tuolloin oltu itsenäinen valtio ei ole mitään tekemistä etnisyysen tai genetiikan kanssa, valtioiden rajathan on sovittu ja muuttuvatkin edelleen joissain osissa maailmaa.
Karjalaiset ovat geneettisesti suomensukuinen kansa, jonka alkuperäinen koti tällä hetkellä sattuu virallisesti kuulumaan Venäjään. Venäjä pitää muutenkin sisällään monia vähemmistökansoja, jotka eivät ole perimältään slaavilaisia.
Jos tarkoitat sitä kansainvälistä geneettistä testiä, niin nyt kun muistelen, taisi se mullekin antaa alkuperäalueeksi Venäjän alueen läheltä Suomea. Mutta kyseessä on kuitenkin vain kartta siitä millä alueella kyseistä geeniperimää enimmäkseen esiintyy tai miltä alueelta se on kotoisin, eli se pitää sisällään myös vähemmistöetnisyydet jotka sijoittuvat kyseiselle alueelle.
Sen lisäksi toinen alue mun geeneille joka oli merkattu taisi olla lähellä Lähi-itää tai Israelia mutta se oli muistaakseni hyvin vähäinen osuus. Yllättäen ei esiintynyt ollenkaan Puolaa tuloksissa.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Juuri geneettisesti asia on monimutkaisempi. Suomalaisia edeltänyt kansahan oli olemassa jo Novgorodin aikaan, aikaan jolloin sekä Novgorod että varhainen Ruotsi havittelevat kyseisen kansan aluetta itselleen. Sillä ettei vielä tuolloin oltu itsenäinen valtio ei ole mitään tekemistä etnisyysen tai genetiikan kanssa, valtioiden rajathan on sovittu ja muuttuvatkin edelleen joissain osissa maailmaa.
Karjalaiset ovat geneettisesti suomensukuinen kansa, jonka alkuperäinen koti tällä hetkellä sattuu virallisesti kuulumaan Venäjään. Venäjä pitää muutenkin sisällään monia vähemmistökansoja, jotka eivät ole perimältään slaavilaisia.
Jos tarkoitat sitä kansainvälistä geneettistä testiä, niin nyt kun muistelen, taisi se mullekin antaa alkuperäalueeksi Venäjän alueen läheltä Suomea. Mutta kyseessä on kuitenkin vain kartta siitä millä alueella kyseistä geeniperimää enimmäkseen esiintyy tai miltä alueelta se on kotoisin, eli se pitää sisällään myös vähemmistöetnisyydet jotka sijoittuvat kyseiselle alueelle.
Sen lisäksi toinen alue mun geeneille joka oli merkattu taisi olla lähellä Lähi-itää tai Israelia mutta se oli muistaakseni hyvin vähäinen osuus. Yllättäen ei esiintynyt ollenkaan Puolaa tuloksissa.
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläSori luin viestisi huonosti. Olen siis samaa mieltä siitä ettei mene alueen mukaan
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykällä Anonyymi00036 kirjoitti:
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläTarkoitatko karjalan kieltä puhuneita karjalaisia, joita oli evakoissa hyvin pieni osa (yleensä kai Laatokan pohjoispuolelta) vai suomea karjalan murteella puhuneita karjalaisia, joita evakoista oli valtaosa (pääosin Karjalan kannakselta ja Laatokan länsirannalta)?
Tästä kun tuntuu olevan näin yli 80 vuotta evakkoretkien jälkeen olevan jo aika isoja väärinkäsityksiä.- Anonyymi00043
Ex-Lukka kirjoitti:
Ilmankos minullakin on ollut hinku ajaa pohjanmaata monarkiaksi pidemmän aikaa kun perimässä on 29% skandinaavista, pääosin eteläruotsista.
Välillä iskee hinku keittää porukkaa öljyssä mutta se on taas esi-isäni tsingiskaanin peruja, ehkei minua kannata sittenkään valtaan päästää 😅Ei hitto. Sulla se on sana hallussa! Kiitos tästä!
- Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
- Kirjautumaton palstalutka kirjautumaton kännykälläOkay. Kiitos selvennyksestä. Meni vähän aivot solmuun! Joo. Tarkoitan juuri myheritagea. Itse olen myös 5% englantilainen ja 2% eskimo. Jos niin saa sanoa. Todella mielenkiintoista joka tapauksessa!
Anonyymi00044 kirjoitti:
Okay. Kiitos selvennyksestä. Meni vähän aivot solmuun! Joo. Tarkoitan juuri myheritagea. Itse olen myös 5% englantilainen ja 2% eskimo. Jos niin saa sanoa. Todella mielenkiintoista joka tapauksessa!
Esim. Viipuri on valtiona viimeisen 300 vuoden aikana kuulunut yli 90% ajasta Venäjään ja Neuvostoliittoon ja itsenäiseen Suomeen vain vajaat 30 vuotta. Asukkaat kuitenkin vaihtuivat täysin 1945. Sitä ennen sitä asuttivat pääosin etniset suomalaiset (tai oikeammin ehkä karjalaiset, koska suomalaiset asuivat Varsinais-Suomessa. Joka tapauksessa suomenkieliset.) 1945 väestö korvattiin eri puolilta Neuvostoliittoa siirretyllä porukalla.
Ja tuosta syystä johtuen esim. Myheritage näyttää karjalaistaustaisille ihmisille juuria Venäjälle, vaikka juuri mitään kytköksiä varsinaisiin venäläisiin ei olisikaan.Anonyymi00033 kirjoitti:
Ihme ilmiö tuokin.
Irkut on sankkatukkasia ja näyttää toisiltaan.(venäjä on täynnä suomensukuisia kansoja, eikä niitä erotella geenitestauksessa)
- Anonyymi00045
scrg kirjoitti:
Esim. Viipuri on valtiona viimeisen 300 vuoden aikana kuulunut yli 90% ajasta Venäjään ja Neuvostoliittoon ja itsenäiseen Suomeen vain vajaat 30 vuotta. Asukkaat kuitenkin vaihtuivat täysin 1945. Sitä ennen sitä asuttivat pääosin etniset suomalaiset (tai oikeammin ehkä karjalaiset, koska suomalaiset asuivat Varsinais-Suomessa. Joka tapauksessa suomenkieliset.) 1945 väestö korvattiin eri puolilta Neuvostoliittoa siirretyllä porukalla.
Ja tuosta syystä johtuen esim. Myheritage näyttää karjalaistaustaisille ihmisille juuria Venäjälle, vaikka juuri mitään kytköksiä varsinaisiin venäläisiin ei olisikaan.Ok. Kiitos. Ei sitä kuitenkaan tiedä, mistä mummoni vanhemmat tulivat Karjalaan. Se sukulinja vetää voimakkaasti alaspäin. Tuskin 300v on asuttu samassa paikassa.
scrg kirjoitti:
Tarkoitatko karjalan kieltä puhuneita karjalaisia, joita oli evakoissa hyvin pieni osa (yleensä kai Laatokan pohjoispuolelta) vai suomea karjalan murteella puhuneita karjalaisia, joita evakoista oli valtaosa (pääosin Karjalan kannakselta ja Laatokan länsirannalta)?
Tästä kun tuntuu olevan näin yli 80 vuotta evakkoretkien jälkeen olevan jo aika isoja väärinkäsityksiä.Omista isoäideistä toinen ainakin oli Käkisalmelta, toisen synnyinkaupunkia en ulkoa muista. Veikkaisin kuitenkin että hänkin oli kai joko Karjalan kannakselta tai Laatokan länsirannalta.
Tiedän näemmä Karjalankin historiasta vain pieniä tiedonmurusia, vaikka aihe sinänsä on kiinnostava jo oman genettiikkani kannalta. Iloisen ja puheliaan luonteen muistan olleen/ olevan heille ominaista, sieltä uskoisin oman synnynnäisen vilkkautenikin olevan osittain peräisin.Anonyymi00045 kirjoitti:
Ok. Kiitos. Ei sitä kuitenkaan tiedä, mistä mummoni vanhemmat tulivat Karjalaan. Se sukulinja vetää voimakkaasti alaspäin. Tuskin 300v on asuttu samassa paikassa.
Ihan tarkkaan paikallisia elinkeinoja tietämättä en varmasti voi sanoa mitään. Mutta joillakin alueella 300 vuotta ei ole mikään mahdottomuus. Esim. toinen isoäitini syntyi 1900 alkupuolella ja miltei kaikki hänen esivanhempansa 1700-luvun alkuvuosiin saakka ovat syntyneet n. 10 km säteellä hänen synnyinpaikastaan. Tuohon hyvät tiedot loppuvat, mutta ei ole mitään erityistä syytä olettaa mikseivät noiden samojen tilojen ja kylien asukkaiden esivanhemmat olisi asuttaneet niitä kyliä jo 1500-luvulla, koska tiedetään että samat kylät ja tilat olivat jo olemassa.
- Anonyymi00046
Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Omista isoäideistä toinen ainakin oli Käkisalmelta, toisen synnyinkaupunkia en ulkoa muista. Veikkaisin kuitenkin että hänkin oli kai joko Karjalan kannakselta tai Laatokan länsirannalta.
Tiedän näemmä Karjalankin historiasta vain pieniä tiedonmurusia, vaikka aihe sinänsä on kiinnostava jo oman genettiikkani kannalta. Iloisen ja puheliaan luonteen muistan olleen/ olevan heille ominaista, sieltä uskoisin oman synnynnäisen vilkkautenikin olevan osittain peräisin.Jaa sie oot Käksalme tyttöi.
Mie räisäläisii. - Anonyymi00047
scrg kirjoitti:
Ihan tarkkaan paikallisia elinkeinoja tietämättä en varmasti voi sanoa mitään. Mutta joillakin alueella 300 vuotta ei ole mikään mahdottomuus. Esim. toinen isoäitini syntyi 1900 alkupuolella ja miltei kaikki hänen esivanhempansa 1700-luvun alkuvuosiin saakka ovat syntyneet n. 10 km säteellä hänen synnyinpaikastaan. Tuohon hyvät tiedot loppuvat, mutta ei ole mitään erityistä syytä olettaa mikseivät noiden samojen tilojen ja kylien asukkaiden esivanhemmat olisi asuttaneet niitä kyliä jo 1500-luvulla, koska tiedetään että samat kylät ja tilat olivat jo olemassa.
Joo Suomessa. Sama juttu. Ei kuitenkaan yhtään tiedä, kuinka liikkuvaista elämä on ollut Karjalassa 1800 -luvulla.
- Anonyymi00048
buddy-love kirjoitti:
(venäjä on täynnä suomensukuisia kansoja, eikä niitä erotella geenitestauksessa)
Ja tässäkin on kyllä ja ei vastauksia,
koska:
a) Suomesta lähti (en muista vuosilukuja) länsisuomesta muuttoliikettä
itäsuomeen ja sillä perustellaan ns. viikinkiperimän löytymistä karjalasta ja
b) ihmiset ovat liikkuneet Suomen sisällä muutenkin
c) samaa muuttoliikettä on ollut Venäjän puolella. Stalin siirrätti ja ihmiset liikkuivat
d) sodat roiskasee aina ihmismassoja eri paikkoihin.
Venäjä on iso maa ja siellä on heimoja.
Muuttoliikkeistä erikoisin on ehkä somalien ajautuminen Venäjälle.
80-90- luvulla Suomen ekat somput tulivat juuri Venäjältä. Aika rohkeita ruskeita, kun lähtevät unelmoimaan Venäjälle.
- Anonyymi00035
Aduuuh makasih banget, burungnya cantik,tapi masih pake twet kamu untuk sementara,nanti kalau saya sudah buat akun twet di ganti deh, sekali lagi makasih yah anak saya seneng banget tuh, liat burungnya.:)
Kiitos pullakahveista!
Oma kattaus on toiselta puolen puolet Karjalan evakkoa ja toinen mokoma umpipirkanmaalaisuutta satojen vuosien takaa. Se toinen puolikas on sitten aika lailla hämärän peitossa, mutta nimistön perusteella lähtisin tutkailemaan Satakuntaa ja Varsinais-Suomea ainakin parissa ekassa polvessa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va681875Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä
Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai3661209- 139992
Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?
Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu18909- 82665
Päälle hautaus?
Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa104651Voisit nainen joskus vastata minulle
Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.63642- 41638
- 48556
- 57547