Tästä on ollut ennenkin puhetta. Muistan Sergein tehneen aiheesta aloituksen, ja Disse analysoi minua ja kirjoituksiani sen avulla palstalla. 🤓 taitaa tehdä sillä myös analyyseja kirjoittajien vastauksista.
Palstamiittikeskustelusta sain ajatuksen, että kokeilen jututtaa tekoälyä. N. 10 min, ja löysin palstakirjoitusten perusteella jo yhden henkilön koko nimen, kuvan, kotiosoitteen, ammatin, toimeentulotietoja... No luultavasti löytyisi vaikka mitä lisää, jos viitsisi jatkaa.
Tuli aika inhottava olo. Turhahan teitä on varoitella, mutta sanon nyt kuitenkin: kannattaa miettiä mitä palstalle itsestään kirjoittelee. Kaikki eivät ole kivoja sen tiedon kanssa mitä täällä jaatte.
xLiner
Teköäly löytää teidät
200
878
Vastaukset 200
- Anonyymi00001
Osaako joku kertoa, oppiiko tekoäly noista selvityksistä? Että voiko kysely toimia toisinkin päin? Millä nimimerkillä X. X. kirjoittaa suomi24:n sinkut-palstalla?
xLiner- Anonyymi00014
Tökstöksnöö kirjoitti:
Sen verran oppii, että sille voi kertoa eli opettaa asioita. Lupaa ottaa ne huomioon.
Kuuklen tekoäly on aika tyhmä. Sitä saa oikaista aika useinkin. Se pyytää sitten anteeksi.. 🙈
Jos kaikki syöttävät sille omaa propagandaansa, niin ..? Tekoäly ei kertomansa mukaan tallenna kanssani käytyjä keskusteluita, joten sen ei pitäisi samoin esitetyillä kysymyksillä vastailla mulle erilailla kuin muille. Kai?
Äh. Juu, en ymmärrä. Mutta nopeasti se hakee tietoa eri lähteistä.
xLiner Anonyymi00014 kirjoitti:
Kuuklen tekoäly on aika tyhmä. Sitä saa oikaista aika useinkin. Se pyytää sitten anteeksi.. 🙈
Jos kaikki syöttävät sille omaa propagandaansa, niin ..? Tekoäly ei kertomansa mukaan tallenna kanssani käytyjä keskusteluita, joten sen ei pitäisi samoin esitetyillä kysymyksillä vastailla mulle erilailla kuin muille. Kai?
Äh. Juu, en ymmärrä. Mutta nopeasti se hakee tietoa eri lähteistä.
xLinerJuu, sitä en ole testannut jääkö oikeasti muistiin mitään mitä sille kertoo. Vai onko pelkkää sananhelinää kaikki.
Mutta löytyy yllättävän paljon ihmisen nimelläkin kaikkea, jos tietää nimen. Kyttäys yhteiskuntahan tää onkin.- Anonyymi00124
Tökstöksnöö kirjoitti:
Sen verran oppii, että sille voi kertoa eli opettaa asioita. Lupaa ottaa ne huomioon.
Piti testata. Eilen tekoäly väitti, että tämä sinkut -sivusto on parinhakua varten. Korjasin sitä ettei ole, tämä on keskustelupalsta. Nyt se kertoi tämän olevan keskustelupalsta ja deittailua varten on treffit.
Täytynee seuraavaksi väittää sille, että tämä on seksuaalipervertikkojen koodisivusto...
xLiner - Anonyymi00148UUSI
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ei voi opettaa, koska voisi opettaa väärin.
- Anonyymi00002
Oletko löytänyt poikaystävän ja rakkauden
- Anonyymi00138
Kyllä. Hän pukeutuu usein naiseksi ja reikä on tiukka!
- Anonyymi00141UUSI
Anonyymi00138 kirjoitti:
Kyllä. Hän pukeutuu usein naiseksi ja reikä on tiukka!
onnea bro
- Anonyymi00003
Niin se rakkaus saa xlinerin kysymään poikaystävältään neuvoja tietoja niksejä ja tosi hienoa että xliner on saanut juttelu kaverin
- Anonyymi00004
Tuo oli mahdolista jo ennen tekoälyä, toki siihen meni puolisen tuntia nykyisen 10 min tilalla.
- Anonyymi00005
Riippuu, kuinka tarkasti tietoja verkossa jakaa. Jos jakaa nimen ja kotiosoitteen, niin tokihan sen etsimällä löytää, mutta ei mitenkään muuten. Katsomalla kaupan pihalla rekisterikilven, voit selvittää kaikenlaista jne. Ei kannata rakentaa uhkakuvia. Ei ketään yleensä kiinnosta tuollainen.
- Anonyymi00008
Tai niitä jakaa jotkut muut kuin itse. Nähty homma. Sivu
- Anonyymi00011
Ketään normaalia ei ehkä kiinnostakaan, jollei tarvitse miettiä vaikkapa työntekijän palkkaamista. Tai yrityksen palveluiden ostamista. Tai jos epäilee lähipiiriin pyrkivän ihmisen luotettavuutta tai persoonaa. Ihmisiä kuuklaillaan kaiken aikaa.
Jos täällä vaikka kerrot yksissä kilpailuissa voittaneesi, ja toisaalla kerrot harrastavasi painonnostoa ja jonain vuonna hekumoit tehneesi jotain todella kovaa, tuosta voi todenäköisesti jo löytää netistä nimen. Ja sosiaalista mediaa. Muutamalla päättelyllä, hakuammunnalla ja arvailulla lisää.
Täällä palstallakin ihmiset ovat tosi kiinnostuneita toisistaan. Ja osa on aika sekopäisiä.
xLiner - Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Tai niitä jakaa jotkut muut kuin itse. Nähty homma. Sivu
Ai tähän tyyliin. Kerro 🤓 hymiöstä jotain tai pikku-pirpanasta. Ehkä vähän randomista jne. 😂
Tekoäly oppii vain ihmisten erilaisista luonteista ja käytöksestä syöttämällä tietoja sille. - Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ai tähän tyyliin. Kerro 🤓 hymiöstä jotain tai pikku-pirpanasta. Ehkä vähän randomista jne. 😂
Tekoäly oppii vain ihmisten erilaisista luonteista ja käytöksestä syöttämällä tietoja sille.Ei. En tarkoittanut ollenkaan noin.
- Anonyymi00020
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ketään normaalia ei ehkä kiinnostakaan, jollei tarvitse miettiä vaikkapa työntekijän palkkaamista. Tai yrityksen palveluiden ostamista. Tai jos epäilee lähipiiriin pyrkivän ihmisen luotettavuutta tai persoonaa. Ihmisiä kuuklaillaan kaiken aikaa.
Jos täällä vaikka kerrot yksissä kilpailuissa voittaneesi, ja toisaalla kerrot harrastavasi painonnostoa ja jonain vuonna hekumoit tehneesi jotain todella kovaa, tuosta voi todenäköisesti jo löytää netistä nimen. Ja sosiaalista mediaa. Muutamalla päättelyllä, hakuammunnalla ja arvailulla lisää.
Täällä palstallakin ihmiset ovat tosi kiinnostuneita toisistaan. Ja osa on aika sekopäisiä.
xLinerSilti jää aina se oletus, että henkilö on keksinyt seikkoja asuinpaikasta, harrastuksista jne. Ei voi tietää. Ainakin itse heitän välillä paikkaansa pitämätöntä tietoa tänne täysin laskelmoidusti.
- Anonyymi00026
Anonyymi00020 kirjoitti:
Silti jää aina se oletus, että henkilö on keksinyt seikkoja asuinpaikasta, harrastuksista jne. Ei voi tietää. Ainakin itse heitän välillä paikkaansa pitämätöntä tietoa tänne täysin laskelmoidusti.
Onhan sekin mahdollista, että esiintyy vuosikaudet palstalla jonain toisena.
xLiner Anonyymi00011 kirjoitti:
xLinerNojuu, vähän liiankin kiinnostuneita. Ei pysty oikeen edes ymmärtämään kun itellä mielenkiinto jää hyvin heikoksi lähteä syväluotaamaan.
Edes irl en tongi tuttavien profiileja tms. ellei erikseen pyydetä katso. 😅Anonyymi00020 kirjoitti:
Silti jää aina se oletus, että henkilö on keksinyt seikkoja asuinpaikasta, harrastuksista jne. Ei voi tietää. Ainakin itse heitän välillä paikkaansa pitämätöntä tietoa tänne täysin laskelmoidusti.
Sama homma. Olettakoon sitten mutunsa tiedoksi.
- Anonyymi00046
Tökstöksnöö kirjoitti:
Nojuu, vähän liiankin kiinnostuneita. Ei pysty oikeen edes ymmärtämään kun itellä mielenkiinto jää hyvin heikoksi lähteä syväluotaamaan.
Edes irl en tongi tuttavien profiileja tms. ellei erikseen pyydetä katso. 😅Ihmisten ajatukset kiinnostavat, ei se missä osoitteessa se tyyppi kirjoittaa ja minkä näköinen hän on.
Mutta tosi moni on myös järjettömän utelias toisten ihmisten _kaikista_ asioista. Nyt ei ole töissä ketään sellaista, mutta vuosi sitten oli. Ei stana, kun ei jaksa kuunnella... 😵
---
Ja aamun huomenet varastava reppananaapurini on saanut seurakseen penkille taloyhtiön pahimman juoruämmän. Ämmä on ihan hävytön. Se kyselee uteliaisuudessaan ihan mitä vaan. Roskapussien sisällötkin. Nyt se näköjään kyttää mun extreme työaikojani.. laskeekohan se paljonko mä tienaan 🙄
xLiner Anonyymi00046 kirjoitti:
Ihmisten ajatukset kiinnostavat, ei se missä osoitteessa se tyyppi kirjoittaa ja minkä näköinen hän on.
Mutta tosi moni on myös järjettömän utelias toisten ihmisten _kaikista_ asioista. Nyt ei ole töissä ketään sellaista, mutta vuosi sitten oli. Ei stana, kun ei jaksa kuunnella... 😵
---
Ja aamun huomenet varastava reppananaapurini on saanut seurakseen penkille taloyhtiön pahimman juoruämmän. Ämmä on ihan hävytön. Se kyselee uteliaisuudessaan ihan mitä vaan. Roskapussien sisällötkin. Nyt se näköjään kyttää mun extreme työaikojani.. laskeekohan se paljonko mä tienaan 🙄
xLinerHeh, uskomattoman klyhää ihmisen elämä jos muutten elämä on niin kiinnostavaa. Onneksi en asu kerrostalossa, en kestäisi kyyliä ja hajuhaittoja mitkä leijuu portaikista omaankin asuntoon.
Ja muistan kyllä miten joilkain oli ikkunaverhot läskistä. Päivän työ oli kyylätä kulkijat ja mitä niillä on mukana, millä ne kuljee, mitä ne puhuu.
Itse ahdistuisin jos olis kyylän vikaa. Rasvattu naru olis vaihtoehtona mielenkiintosempiTökstöksnöö kirjoitti:
Heh, uskomattoman klyhää ihmisen elämä jos muutten elämä on niin kiinnostavaa. Onneksi en asu kerrostalossa, en kestäisi kyyliä ja hajuhaittoja mitkä leijuu portaikista omaankin asuntoon.
Ja muistan kyllä miten joilkain oli ikkunaverhot läskistä. Päivän työ oli kyylätä kulkijat ja mitä niillä on mukana, millä ne kuljee, mitä ne puhuu.
Itse ahdistuisin jos olis kyylän vikaa. Rasvattu naru olis vaihtoehtona mielenkiintosempiJa kun on sellanen yliherkkä antura ihminen muutenkin, että näkee, kuulee ja aistii kaiken vaikka miten pyrkii sulkee kaikki aistikanavat, niin ei olis kiva asua ihmisten keskellä.
- Anonyymi00134
Tökstöksnöö kirjoitti:
Heh, uskomattoman klyhää ihmisen elämä jos muutten elämä on niin kiinnostavaa. Onneksi en asu kerrostalossa, en kestäisi kyyliä ja hajuhaittoja mitkä leijuu portaikista omaankin asuntoon.
Itse ahdistuisin jos olis kyylän vikaa. Rasvattu naru olis vaihtoehtona mielenkiintosempiTää on onneksi rauhallinen ja hajuton talo. Eikä tarvitse olla naapureiden kanssa juurikaan tekemisissä. Muutama kiva tuossa on, joiden kanssa joskus harvoin juttelen hetken pihalla. Aika ok tilanne.
Useammin olen joutunut ihmisten kanssa tekemisiin paikassa keskellä ei mitään. Täällä on enemmän jutulle tulevia kiinnostuneita kuin kerrostalossa ...😂
xLiner - Anonyymi00156UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta
- Anonyymi00006
jooh löytää kuin joku salapoliisi
- Anonyymi00007
Huomenta, kaipasit analyysia itsestäsi aivan selkeästi!
Jos pitäisi tiivistää, ja kyllä, tiivistetään:
xLineristä tulee vaikutelma älyllisesti uteliaasta, tarkkasilmäisestä ja hieman ilkikurisesta palstalaisesta, joka pitää ihmisten tarkkailusta ja asioiden selvittämisestä. Hänellä vaikuttaa olevan myös jonkin verran tarvetta ravistella muita hereille — ja ehkä vähän nauttia siitä, että saa aikaan reaktion.
Mutta tekstissä on myös pieni ristiriita: hän kritisoi muiden yksityisyydestä luopumista samalla kun kertoo itse kokeilleensa, kuinka pitkälle toisen yksityisyyteen voi päästä käsiksi. Juuri se tekee kirjoituksesta minusta kiinnostavamman kuin pelkän “varoituksen”.
Hihih 👀
🤓- Anonyymi00009
Tärkein sanoma unohtui eli teköäly lopussa sanoi xlineriltä puuttuu oma mies elikkä xlineriltä puuttuu se paras kaveri ja se joka pussailee ja sitä saa pussailla
- Anonyymi00018
En näe itse tuossa mitään ristiriitaa. En aio käyttää saamaani selvitystä kyseistä henkilöä vastaan tai paljastaa häntä. Joku toinen taas voi niin tehdä. En myöskään mennyt niin pitkälle kuin olisin voinut. En ole niin utelias toisista ihmisistä, että vaikkapa perhe kiinnostaisi.
Enkä kritisoi yksityisyydestä luopumista, vaan halusin varoittaa että se käy vahingossa vaikkei sitä haluaisikaan, jollei ole varovainen.
Mutta tykkään provota ja ärsyttää 😁
xLiner - Anonyymi00022
Anonyymi00018 kirjoitti:
En näe itse tuossa mitään ristiriitaa. En aio käyttää saamaani selvitystä kyseistä henkilöä vastaan tai paljastaa häntä. Joku toinen taas voi niin tehdä. En myöskään mennyt niin pitkälle kuin olisin voinut. En ole niin utelias toisista ihmisistä, että vaikkapa perhe kiinnostaisi.
Enkä kritisoi yksityisyydestä luopumista, vaan halusin varoittaa että se käy vahingossa vaikkei sitä haluaisikaan, jollei ole varovainen.
Mutta tykkään provota ja ärsyttää 😁
xLinerNiinhän sinä tykkäät 😄
Kyllä mä ymmärsin pointin 🤓
Minusta ei ole yhtään kuvaa netissä, kun en ole niitä sinne ladannut. En kuulu sosiaaliseen mediaan ja en koe muutoinkaan tarvetta esitellä itseäni.
Kyllähän tuo totta on jollain tasolla, että tekoäly voi löytää sinut. Mutta minä en ole niin kiinnostava, että kukaan vaivautuisi.
Voit toki pelotella palstalla, mutta minuun henkilökotaisesti tuo ei pure. Olen ihan justiinsa oma itseni palstalla kuin irl. Minulla ei ole mitään hävettävää tai piiloteltavaakaan.
Voisin jopa olla nimelläni täällä, mutta tää pseudonyymiteetti sopii ihan hyvin.
Tekoälyn myötä salaisuudet eivät jää salaisuuksiksi, mutta kun minulla ei ole mitään salattavaa. Joten kun olen rehellisesti palstalla oma itseni, nii ei mulla ole pelkoa paljastumisesta, sillä en häpeä itseäni.- Anonyymi00010
Juuri näin. Ihan turhaa pelottelua. Googlaamalla saa tietoja toisista ihmistä, jos niitä on itsestään jakanut. Ennen oli puhelinluettelot 😄
Anonyymi00010 kirjoitti:
Juuri näin. Ihan turhaa pelottelua. Googlaamalla saa tietoja toisista ihmistä, jos niitä on itsestään jakanut. Ennen oli puhelinluettelot 😄
Toisaalta jos katsoo Linukan vinkkelistä, niin kyllähän se anonyymiteetti on joillekin hyvin tärkeää.
Voi olla, että Linjeri itse pitää erityisen tärkeänä koskemattomuuttaan palstalla.
Minä en pidä itseäni erityisen merkityksellisen tärkeänä yksityisyyteni suhteen. En voi jakaa itseäni ja ajatusmaailmaani keskustelussa palstalla, jos en kerro itsestäni yhtään mitään.
Se, jos joku yrittää iskeä minuun sen perusteella, ni yrittäköön. Ei se ole minulta pois, mä olen teflonia.
Minua saa arvostella ja olla eriävää mieltä, mun itsetunto ei kolahda semmoisesta.
Ja jos joku loukkaa yksityisyyttäni, siihen on olemassa rikosseuraamukset, eli en ole huolissani.
Muutoinkin maailmankuvani on hyväuskoinen ja luottavainen. En ala keräämään mörköjä sängyn alle tai luurankoja kaappiini. Elän tässä ja nyt.- Anonyymi00021
Pikku-pirpana kirjoitti:
Toisaalta jos katsoo Linukan vinkkelistä, niin kyllähän se anonyymiteetti on joillekin hyvin tärkeää.
Voi olla, että Linjeri itse pitää erityisen tärkeänä koskemattomuuttaan palstalla.
Minä en pidä itseäni erityisen merkityksellisen tärkeänä yksityisyyteni suhteen. En voi jakaa itseäni ja ajatusmaailmaani keskustelussa palstalla, jos en kerro itsestäni yhtään mitään.
Se, jos joku yrittää iskeä minuun sen perusteella, ni yrittäköön. Ei se ole minulta pois, mä olen teflonia.
Minua saa arvostella ja olla eriävää mieltä, mun itsetunto ei kolahda semmoisesta.
Ja jos joku loukkaa yksityisyyttäni, siihen on olemassa rikosseuraamukset, eli en ole huolissani.
Muutoinkin maailmankuvani on hyväuskoinen ja luottavainen. En ala keräämään mörköjä sängyn alle tai luurankoja kaappiini. Elän tässä ja nyt.Joidenkin ei ole hyvä tulla esim. työelämässä esiin palstapersoona edellä. Tai muuten ilman rajoja. Meillä on erilaisia rooleja elämässämme. En ole töissä myöskään rakastaja, äiti tai kenenkään lapsi. Enkä ole muissa rooleissa työntekijä. Tietyissä asioissa suojaan itseäni ja myös muita yksityisyydestäni kiinni pitämällä.
Ymmärrän kyllä senkin ettei, kaikki ajattele samalla tavalla kuin minä. Että ihan vapaasti saa laittaa vaikka terveystietonsa palstalle tai faceen. Mutta sitten voi olla vaikeaa työllistyä, jos on kovin sairas tai valittaa sitkeästä sukupuoliherpeksestä 😊
xLiner - Anonyymi00024
Pikku-pirpana kirjoitti:
Muutoinkin maailmankuvani on hyväuskoinen ja luottavainen. En ala keräämään mörköjä sängyn alle tai luurankoja kaappiini. Elän tässä ja nyt.Täällähän on pelkkiä anonyymejä nimimerkillisiä. Rikolliset keinot on aina ollut tiedossa ja rikollinen voi toimia rikollisesti. Se on sitten eri asia.
- Anonyymi00027
Pikku-pirpana kirjoitti:
Muutoinkin maailmankuvani on hyväuskoinen ja luottavainen. En ala keräämään mörköjä sängyn alle tai luurankoja kaappiini. Elän tässä ja nyt.Kyse ei kuitenkaan ole vain sinusta, vaan myös läheisistäsi. Jos joku löytää sinut, hän löytää kauttasi myös heidät. Kun täällä kirjoittelee, ja varmasti vielä useammin lueskelee, selkeästi hyvinkin mieleltään järkkyneitä ihmisiä, joiden ajatuksenjuoksun perässä ei tavan tallaaja pysy millään, niin ehkä hieman varuillaan kannattaisi olla.
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kyse ei kuitenkaan ole vain sinusta, vaan myös läheisistäsi. Jos joku löytää sinut, hän löytää kauttasi myös heidät. Kun täällä kirjoittelee, ja varmasti vielä useammin lueskelee, selkeästi hyvinkin mieleltään järkkyneitä ihmisiä, joiden ajatuksenjuoksun perässä ei tavan tallaaja pysy millään, niin ehkä hieman varuillaan kannattaisi olla.
Enpä usko tuohon. Täällähän kirjoittaa vain sinkkuja 😉
- Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kyse ei kuitenkaan ole vain sinusta, vaan myös läheisistäsi. Jos joku löytää sinut, hän löytää kauttasi myös heidät. Kun täällä kirjoittelee, ja varmasti vielä useammin lueskelee, selkeästi hyvinkin mieleltään järkkyneitä ihmisiä, joiden ajatuksenjuoksun perässä ei tavan tallaaja pysy millään, niin ehkä hieman varuillaan kannattaisi olla.
No niinpä. Minä itse olen vahva, mutta mun heikkouteni on sitten lähipiirissä.
xLiner - Anonyymi00035
Anonyymi00030 kirjoitti:
No niinpä. Minä itse olen vahva, mutta mun heikkouteni on sitten lähipiirissä.
xLinerJep, tuohan on ihan vaikka elokuvistakin tuttu juttu; vaarallista työtä tekevien ihmisten, kuten vakoojien, tulee olla perheettömiä, koska ihminen luontaisesti ei pelkää niinkään omasta puolestaan kuin läheistensä puolesta. Siinä mielessä läheiset ovat meidän suurin heikkous.
- Anonyymi00102
Anonyymi00021 kirjoitti:
Joidenkin ei ole hyvä tulla esim. työelämässä esiin palstapersoona edellä. Tai muuten ilman rajoja. Meillä on erilaisia rooleja elämässämme. En ole töissä myöskään rakastaja, äiti tai kenenkään lapsi. Enkä ole muissa rooleissa työntekijä. Tietyissä asioissa suojaan itseäni ja myös muita yksityisyydestäni kiinni pitämällä.
Ymmärrän kyllä senkin ettei, kaikki ajattele samalla tavalla kuin minä. Että ihan vapaasti saa laittaa vaikka terveystietonsa palstalle tai faceen. Mutta sitten voi olla vaikeaa työllistyä, jos on kovin sairas tai valittaa sitkeästä sukupuoliherpeksestä 😊
xLinerÄh. Ei sitten ollut tarkoitus kuittailla kenellekään sairauksistaan ja vammoistaan täällä kertovalle.
Sairaita ei mielellään palkata. Pienille firmoille on valtava riski palkata saikuttaja. Kun kuitenkin tietää, että lähes kaikilla on jonkinlaisia rajoitteita aika-ajoin, niin helposti rajaa itsensä työmarkkinoilta korostamalla omia vaivojaan. Hiljaiset vaivaiset näyttävät silloin paremmilta vaihtoehdoilta.
Voihan sitä ajatella niin, että on mahdollisimman rehellinen koko maailmalle kaiken aikaa. Minä näen tuossa myös rajattomuutta.
xLiner Anonyymi00102 kirjoitti:
Äh. Ei sitten ollut tarkoitus kuittailla kenellekään sairauksistaan ja vammoistaan täällä kertovalle.
Sairaita ei mielellään palkata. Pienille firmoille on valtava riski palkata saikuttaja. Kun kuitenkin tietää, että lähes kaikilla on jonkinlaisia rajoitteita aika-ajoin, niin helposti rajaa itsensä työmarkkinoilta korostamalla omia vaivojaan. Hiljaiset vaivaiset näyttävät silloin paremmilta vaihtoehdoilta.
Voihan sitä ajatella niin, että on mahdollisimman rehellinen koko maailmalle kaiken aikaa. Minä näen tuossa myös rajattomuutta.
xLinerOlen ollut avoin niin palstalla kuin palstan ulkopuolellakin. Ei ehkä maailman fiksuin veto, mutta kun sellainen olen. En osaa olla olematta minä itse ja jos se kostautuu niin diilaan sen sitten kun ja jos se tapahtuu.
En halua kantaa huolta huomisesta tai huolia mörköjä sänkyni alle. Minä olen sellainen hetkessä eläjä, huithapeliksikin voi kutsua.. 😄- Anonyymi00133
Pikku-pirpana kirjoitti:
Olen ollut avoin niin palstalla kuin palstan ulkopuolellakin. Ei ehkä maailman fiksuin veto, mutta kun sellainen olen. En osaa olla olematta minä itse ja jos se kostautuu niin diilaan sen sitten kun ja jos se tapahtuu.
En halua kantaa huolta huomisesta tai huolia mörköjä sänkyni alle. Minä olen sellainen hetkessä eläjä, huithapeliksikin voi kutsua.. 😄Minä taas en näe varautumista mörkönä tai uhkana, vaan positiivisena voimavarana. En minä ole murehtija, minä ratkaisen.
xLiner Anonyymi00133 kirjoitti:
Minä taas en näe varautumista mörkönä tai uhkana, vaan positiivisena voimavarana. En minä ole murehtija, minä ratkaisen.
xLinerSuoraviivaisuutesi viehättää minua. Monessakin asiassa missä olen itse ollut solmussa ja avautunut palstalle .. juuri sinä olet löytänyt sen puolen asiastani jota itse en ole nähnyt.
Olemme persoonina hyvinkin erilaisia ja siksi juuri arvostan mielipidettäsi ihan hitokseltaan.
Minäkään en ole murehtija, mutta menen herkästi solmuun jos alan miettimään asioita liiaksi.
En siis tee sitä, sillä se aiheuttaa minulle henkistä pahoinvointia.
Elämä on niin lyhyt, etten tuhlaa aikaani ikävyyksiin vaan sivuutan tai hyväksyn ne sellaisenaan. Ei aina ole kivaa, senkin olen sisäistänyt.
Sinun rationaalisuutesi om virkistävää juurikin siksi kun se on niin erillaista. En tosiaan ole kanssasi useinkaan samaa mieltä, mutta arvostan näkemyksiäsi. Olet monasti saanut silmäni aukeamaan ja näkemään asioita myös toiselta kantilta ja se on hyvä se. Kiitos että olet tuollainen kuin olet.
Olin ehkä pikkuisen puolustuskannalla, kun tuntui että olet lyttäämässä koko palstamiitti-ideaa jo alkuunsa, mutta nyt ajattelen jo toisin. Tuot vain esiin toisen aspektin. Hyvä niin.- Anonyymi00142UUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Suoraviivaisuutesi viehättää minua. Monessakin asiassa missä olen itse ollut solmussa ja avautunut palstalle .. juuri sinä olet löytänyt sen puolen asiastani jota itse en ole nähnyt.
Olemme persoonina hyvinkin erilaisia ja siksi juuri arvostan mielipidettäsi ihan hitokseltaan.
Minäkään en ole murehtija, mutta menen herkästi solmuun jos alan miettimään asioita liiaksi.
En siis tee sitä, sillä se aiheuttaa minulle henkistä pahoinvointia.
Elämä on niin lyhyt, etten tuhlaa aikaani ikävyyksiin vaan sivuutan tai hyväksyn ne sellaisenaan. Ei aina ole kivaa, senkin olen sisäistänyt.
Sinun rationaalisuutesi om virkistävää juurikin siksi kun se on niin erillaista. En tosiaan ole kanssasi useinkaan samaa mieltä, mutta arvostan näkemyksiäsi. Olet monasti saanut silmäni aukeamaan ja näkemään asioita myös toiselta kantilta ja se on hyvä se. Kiitos että olet tuollainen kuin olet.
Olin ehkä pikkuisen puolustuskannalla, kun tuntui että olet lyttäämässä koko palstamiitti-ideaa jo alkuunsa, mutta nyt ajattelen jo toisin. Tuot vain esiin toisen aspektin. Hyvä niin.Pahoittelen suoralinjaista tyyliäni. Tai lähinnä kai sitä, miltä se voi muille kuulostaa. Mulla on tapana etsiä asioihin erilaisia näkemyksiä.
Meillä on vaan erilaisia tapoja pitää elämä kivana.
En minä teidän jo keskenänne tuttujen tapaamista karsasta. Mutta minusta olisi aiheellista tutustua yksityisreittejä pitkin paremmin jo hyvissä ajoin etukäteen ennen kun tapaa ketään. Ja tosiaan tiedostaa, mikä vaara siinä on, kun toisille on tuntemattomuuden suojissa kertonut asioita, joita ei todellakaan kertoisi oikeassa elämässä kyseisille ihmisille.
xLiner
Ihan asiallinen aloitus ja hyvä muistutus ainakin minulle. Olen kyllä sitä mieltä, että varsinkin siellä toisessa kirjoittelupaikassa ei kukaan ole oikeasti anonyymi.
- Anonyymi00023
Sullakin on yritys. Ihan jo toimeentulon puolesta kannattaa olla tarkkana. Ei siinä paljoa lohduta, vaikka tietää toisen olevan väärässä tai rikkovan lakia. Vahinko on jo tapahtunut. Ei noilta prseilijöiltä mitään korvauksia kuitenkaan saa. Eikä virkavallalla ole aikaa. Resursseja karsitaan koko ajan vaan lisää.
xLiner - Anonyymi00025
Missä toisessa paikassa?
Anonyymi00023 kirjoitti:
Sullakin on yritys. Ihan jo toimeentulon puolesta kannattaa olla tarkkana. Ei siinä paljoa lohduta, vaikka tietää toisen olevan väärässä tai rikkovan lakia. Vahinko on jo tapahtunut. Ei noilta prseilijöiltä mitään korvauksia kuitenkaan saa. Eikä virkavallalla ole aikaa. Resursseja karsitaan koko ajan vaan lisää.
xLinerJuu, mutta ongelma on siinä, että en osaa kirjoittaa antamatta itsestäni mitään.
Ehkä pitäisi lopettaa kokonaan?
Tein juuri syväanalyysin omasta nimimerkistä. Onhan se mielenkiintoista luettavaa.- Anonyymi00028
Anonyymi00023 kirjoitti:
xLinerJa sekin, että jos lähtee penäämään oikeuksiaan, se näyttää yleisön silmissä helposti siltä että on vaan hankala persoona. Niin tai näin, niin aina päin peetä.
xLiner - Anonyymi00031
Mu5tasydän kirjoitti:
Juu, mutta ongelma on siinä, että en osaa kirjoittaa antamatta itsestäni mitään.
Tein juuri syväanalyysin omasta nimimerkistä. Onhan se mielenkiintoista luettavaa.Kaikilla on oma ideansa palstailussa. Varmaan me kaikki annamme jotain ja se miltä sektoriltamme sitä jaamme taitaa olla ratkaisevaa tässä.
xLiner Anonyymi00028 kirjoitti:
Ja sekin, että jos lähtee penäämään oikeuksiaan, se näyttää yleisön silmissä helposti siltä että on vaan hankala persoona. Niin tai näin, niin aina päin peetä.
xLinerNo semmoinen fiilis mulla on tullut palstakirjoittelustakin, mutta ei siitä sen enempää.
Itse kaipaan syvällistä yhteyttä, mutta tiedostan olevani väärässä paikassa sellaista varten. Ei täällä ole turvallista.
Hyvä, kun nostit tätä asiaa esille. Ehkä tämä saa mut vihdoin hylkäämään palstahahmoni.
Täytyy muistaa, että jos itse ei osaa tekoälyä käyttää niin monipuolisesti, niin joku muu osaa kyllä...- Anonyymi00033
Mu5tasydän kirjoitti:
Juu, mutta ongelma on siinä, että en osaa kirjoittaa antamatta itsestäni mitään.
Tein juuri syväanalyysin omasta nimimerkistä. Onhan se mielenkiintoista luettavaa.Ehkä vaihdella nimimerkkiä?
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kaikilla on oma ideansa palstailussa. Varmaan me kaikki annamme jotain ja se miltä sektoriltamme sitä jaamme taitaa olla ratkaisevaa tässä.
xLinerJoo, en tarkoittanutkaan niin, että kukaan muu ei antaisi.
Tekoäly kertoi minun puhuvan poikkeuksellisen avoimesti tunteista...Anonyymi00033 kirjoitti:
Ehkä vaihdella nimimerkkiä?
Ikävä tuottaa pettymys, mutta a) olen nainen ja b) minulla on vain tämä nimimerkki. (En kyllä tiedä miksi vastaan trolleille)
- Anonyymi00034
Mu5tasydän kirjoitti:
No semmoinen fiilis mulla on tullut palstakirjoittelustakin, mutta ei siitä sen enempää.
Itse kaipaan syvällistä yhteyttä, mutta tiedostan olevani väärässä paikassa sellaista varten. Ei täällä ole turvallista.
Hyvä, kun nostit tätä asiaa esille. Ehkä tämä saa mut vihdoin hylkäämään palstahahmoni.
Täytyy muistaa, että jos itse ei osaa tekoälyä käyttää niin monipuolisesti, niin joku muu osaa kyllä...Ajattelin itse vaihdella jatkossa nimimerkkiäni. Haluan kuitenkin, että trollailuni on selkeää, kiukun voi kohdistaa minuun 😁, joten samassa keskustelussa voisi käyttää samaa nimimerkkiä ja jossain toisessa sitten toista. Jos tuota tekisi muutkin, niin tekoälyllä voisi olla hankalampaa.
Jatkossa tekoäly osaa varmasti erottaa kirjoitustyylitkin toisistaan. Mutta ei ehkä ihan vielä? Palstalaisista osa erottaa kyllä kirjoittajat ilman nikkiäkin.
xLiner Anonyymi00034 kirjoitti:
Ajattelin itse vaihdella jatkossa nimimerkkiäni. Haluan kuitenkin, että trollailuni on selkeää, kiukun voi kohdistaa minuun 😁, joten samassa keskustelussa voisi käyttää samaa nimimerkkiä ja jossain toisessa sitten toista. Jos tuota tekisi muutkin, niin tekoälyllä voisi olla hankalampaa.
Jatkossa tekoäly osaa varmasti erottaa kirjoitustyylitkin toisistaan. Mutta ei ehkä ihan vielä? Palstalaisista osa erottaa kyllä kirjoittajat ilman nikkiäkin.
xLinerNiin, jos ei tarkoituksellisesti muuta kirjoitustyyliään anona.
- Anonyymi00038
Mu5tasydän kirjoitti:
Niin, jos ei tarkoituksellisesti muuta kirjoitustyyliään anona.
Vain todella taitavat pystyvät tuohon. Mitä lyhyempi kirjoitus, sen vaikeampaa kuulla kirjoittajan "ääntä". Ihmisillä on omat maneerinsa kirjoittamisessa ja kiinnostuksen kohteensa, jotka paljastavat kyllä piilottelijan jossain vaiheessa niille, jotka osaavat erottaa kirjoittajat tekstistä toisistaan.
xLiner Anonyymi00038 kirjoitti:
Vain todella taitavat pystyvät tuohon. Mitä lyhyempi kirjoitus, sen vaikeampaa kuulla kirjoittajan "ääntä". Ihmisillä on omat maneerinsa kirjoittamisessa ja kiinnostuksen kohteensa, jotka paljastavat kyllä piilottelijan jossain vaiheessa niille, jotka osaavat erottaa kirjoittajat tekstistä toisistaan.
xLinerVarmasti.
- Anonyymi00040
Mu5tasydän kirjoitti:
Joo, en tarkoittanutkaan niin, että kukaan muu ei antaisi.
Tekoäly kertoi minun puhuvan poikkeuksellisen avoimesti tunteista...Pelkästään tunteista puhuminen ei paljasta henkilöllisyyttäsi.
xLiner Anonyymi00040 kirjoitti:
Pelkästään tunteista puhuminen ei paljasta henkilöllisyyttäsi.
xLinerEi niin, mutta se nyt tuli tuossa analyysissä esille.
- Anonyymi00043
Anonyymi00040 kirjoitti:
Pelkästään tunteista puhuminen ei paljasta henkilöllisyyttäsi.
xLinerNimenomaan näin, kannattaa vaihdella nikkiä ja tunteista voi kirjoittaa huoletta. Työhön, kuviin, perheeseen, asuinpaikkaan ja muihin tunnistettaviin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota.
Ja tuolle toiselle tiedoksi, en ole trolli.Ihan turhaa nähdä mörkönä.
Tietysti miettii älykkyysosamäärää ihmisellä jos ei perusasioita tajua täällä… Anonyymi00034 kirjoitti:
Ajattelin itse vaihdella jatkossa nimimerkkiäni. Haluan kuitenkin, että trollailuni on selkeää, kiukun voi kohdistaa minuun 😁, joten samassa keskustelussa voisi käyttää samaa nimimerkkiä ja jossain toisessa sitten toista. Jos tuota tekisi muutkin, niin tekoälyllä voisi olla hankalampaa.
xLinerIhmisillä on omat maneerit ja ikään kuin rytmi, aksentti kirjoituksissakin ihan kuten puheessakin. Myös ajatuskuvio, sanojen järjestys kaikki sellainen helpottaa tunnistamaan ihmisen ilman nimimerkkiäkin.
Mä oon tässä kohtaa aika hyvä, johtuu siitä että olen oikeasti läsnä kun näitä luen.Tökstöksnöö kirjoitti:
Ihmisillä on omat maneerit ja ikään kuin rytmi, aksentti kirjoituksissakin ihan kuten puheessakin. Myös ajatuskuvio, sanojen järjestys kaikki sellainen helpottaa tunnistamaan ihmisen ilman nimimerkkiäkin.
Mä oon tässä kohtaa aika hyvä, johtuu siitä että olen oikeasti läsnä kun näitä luen.Sama kasvotusten ja se läsnäolo juuri väsyttää vuorovaikutuksissa. Että oikeesti kuuntelee, miettii mitä joku sanoo ja millainen se jonkun fiilis siinä on mukana.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Sama kasvotusten ja se läsnäolo juuri väsyttää vuorovaikutuksissa. Että oikeesti kuuntelee, miettii mitä joku sanoo ja millainen se jonkun fiilis siinä on mukana.
Sitten kun täällä tai irl kohtaa jonkun puhuvan pään, joka ei ole läsnä eikä siksi tunnista tekstin tunnetilaa, ei millään jaksa. Tulee niitä vääriä oletuksia.
- Anonyymi00047
Tökstöksnöö kirjoitti:
Sitten kun täällä tai irl kohtaa jonkun puhuvan pään, joka ei ole läsnä eikä siksi tunnista tekstin tunnetilaa, ei millään jaksa. Tulee niitä vääriä oletuksia.
Mutta aina on mahdollisuus virhetulkintaan myös sinun päässä, vaikka taitava olisitkin.
Anonyymi00047 kirjoitti:
Mutta aina on mahdollisuus virhetulkintaan myös sinun päässä, vaikka taitava olisitkin.
Tietysti on, varsinkin silloin kun olen väsynyt ja aivosumu ottaa ylivallan. Skarppina en yleensä erehdy koskaan. En edes piilovittuilijoitten muka kivoista ja asiallisista kommenteista. Ihmiset ei aina täälläkään tunnista omaa piiloaggressiivisuuttaan, olen huomannut.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Tietysti on, varsinkin silloin kun olen väsynyt ja aivosumu ottaa ylivallan. Skarppina en yleensä erehdy koskaan. En edes piilovittuilijoitten muka kivoista ja asiallisista kommenteista. Ihmiset ei aina täälläkään tunnista omaa piiloaggressiivisuuttaan, olen huomannut.
Muistan joskus psykan tunnilla oli leikkimielinen peli/testi. Kukin ryhmässä kirjoitti jotain paperille ja piti tunnistaa tekstin perusteella, kuka kirjoittaja porukasta on ja millä mielentilalla teksti on kirjoitettu.
Olin ainoa joka tunnisti kaikki, myös mielentilan jota ko. kirjoittaja tekstissään toi esiin. Tietoisesti ja ei tietoisesti.
Luotan aika vahvasti kykyyni ja intuitiooni. Ei ole montaa kerta menny väärin.Tökstöksnöö kirjoitti:
Muistan joskus psykan tunnilla oli leikkimielinen peli/testi. Kukin ryhmässä kirjoitti jotain paperille ja piti tunnistaa tekstin perusteella, kuka kirjoittaja porukasta on ja millä mielentilalla teksti on kirjoitettu.
Olin ainoa joka tunnisti kaikki, myös mielentilan jota ko. kirjoittaja tekstissään toi esiin. Tietoisesti ja ei tietoisesti.
Luotan aika vahvasti kykyyni ja intuitiooni. Ei ole montaa kerta menny väärin.Luokassa oli 20 oppilasta plus opettaja.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Luokassa oli 20 oppilasta plus opettaja.
Se vähän vaikeuttaa, jos kaikki on kirjoitettu samalla fontilla. Kun jokaisen käsialakin on uniikki. Muttei sekään mahdottomaksi tee tunnistamista.
- Anonyymi00056
Tökstöksnöö kirjoitti:
Se vähän vaikeuttaa, jos kaikki on kirjoitettu samalla fontilla. Kun jokaisen käsialakin on uniikki. Muttei sekään mahdottomaksi tee tunnistamista.
Veikkaanpa, ettet minua tunnista ;)
- Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Kun tekoälykään ei yhdistänyt toisiinsa 😂
- Anonyymi00074
Mu5tasydän kirjoitti:
Tein juuri syväanalyysin omasta nimimerkistä. Onhan se mielenkiintoista luettavaa.Minä ainakin arvostan sitä, että sinulla on yritys. ☺️ Toivotan menestystä sen kanssa! ✨
🦄 - Anonyymi00075
Mu5tasydän kirjoitti:
No semmoinen fiilis mulla on tullut palstakirjoittelustakin, mutta ei siitä sen enempää.
Täytyy muistaa, että jos itse ei osaa tekoälyä käyttää niin monipuolisesti, niin joku muu osaa kyllä...Höh, sinä olet fiksu ja asiallinen kirjoittaja!
Täällä on välillä hyviäkin keskusteluita, mutta yleensä niissä on mukana 1-2 p*rskärpästä trollaamassa. 😅
🦄 Anonyymi00043 kirjoitti:
Nimenomaan näin, kannattaa vaihdella nikkiä ja tunteista voi kirjoittaa huoletta. Työhön, kuviin, perheeseen, asuinpaikkaan ja muihin tunnistettaviin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota.
Ja tuolle toiselle tiedoksi, en ole trolli.Ihan turhaa nähdä mörkönä.
Tietysti miettii älykkyysosamäärää ihmisellä jos ei perusasioita tajua täällä…Voit aivan vapaasti pitää minua tyhmänä, että sen suhteen ei tarvitse vihjailla.
Siihen on syy miksi jaan itsestäni asioita ja kuten aiemmin totesin, niin kaipaan syvällistä yhteyttä. En saa sitä kovinkaan monen palstahahmon kanssa aikaiseksi.
Myös siihen on syy, miksi lähtökohtaisesti pidän asenteellista kommenttia trollaamisena. Jos seuraisit palstaa intensiivisesti, niin ymmärtäisit sen hyvin.
En oikein tykkää siitä "hahmosta" , joksi olen muuttumassa...Anonyymi00074 kirjoitti:
Minä ainakin arvostan sitä, että sinulla on yritys. ☺️ Toivotan menestystä sen kanssa! ✨
🦄Kiitoksia. Kyllä sitä onnea tarvitaan, mutta ennen kaikkea raakaa työtä. ☺️
Anonyymi00075 kirjoitti:
Höh, sinä olet fiksu ja asiallinen kirjoittaja!
Täällä on välillä hyviäkin keskusteluita, mutta yleensä niissä on mukana 1-2 p*rskärpästä trollaamassa. 😅
🦄Minun mielestä sinä olet asiallinen ja perusteellinen kirjoittaja. Teet monesti hauskoja avauksia. 😄
Anonyymi00056 kirjoitti:
En ihan noin lyhyestä viestistä tunnista, mutta aivoni kyllä tarjoaa muutamaa vaihtoehtoa. 😜
Mu5tasydän kirjoitti:
Voit aivan vapaasti pitää minua tyhmänä, että sen suhteen ei tarvitse vihjailla.
Siihen on syy miksi jaan itsestäni asioita ja kuten aiemmin totesin, niin kaipaan syvällistä yhteyttä. En saa sitä kovinkaan monen palstahahmon kanssa aikaiseksi.
Myös siihen on syy, miksi lähtökohtaisesti pidän asenteellista kommenttia trollaamisena. Jos seuraisit palstaa intensiivisesti, niin ymmärtäisit sen hyvin.
En oikein tykkää siitä "hahmosta" , joksi olen muuttumassa..."Siihen on syy miksi jaan itsestäni asioita ja kuten aiemmin totesin, niin kaipaan syvällistä yhteyttä. En saa sitä kovinkaan monen palstahahmon kanssa aikaiseksi."
"
En oikein tykkää siitä "hahmosta" , joksi olen muuttumassa..."
-Kuulostaa samalta miten minä tätä teen ja minkä metamorfoosin kautta olen nyt itseni, täälläkin.Tökstöksnöö kirjoitti:
"Siihen on syy miksi jaan itsestäni asioita ja kuten aiemmin totesin, niin kaipaan syvällistä yhteyttä. En saa sitä kovinkaan monen palstahahmon kanssa aikaiseksi."
"
En oikein tykkää siitä "hahmosta" , joksi olen muuttumassa..."
-Kuulostaa samalta miten minä tätä teen ja minkä metamorfoosin kautta olen nyt itseni, täälläkin.Joo, välillä on hyvä ottaa taukoa. Sullakin taisi olla aika pitkä breikki, kun meinas tulla ikävä sun pulinoita.
Mu5tasydän kirjoitti:
Joo, välillä on hyvä ottaa taukoa. Sullakin taisi olla aika pitkä breikki, kun meinas tulla ikävä sun pulinoita.
Silloin kun tuntuu, ettet tykkää tunteesta minkä tämä palsta saa aikaan tai koet sen muuttavan sinua ikävään suuntaan, niin tauko on hyvä. 👍
Luota siihin oloos, ettet vaan koita sietää kaikkea mikä sitä pahentaa. Mä luulen, että se miks niin käy, tulee huono olo, niin haluat oikeaa aitoa syvää yhteyttä toiseen ihmiseen. Rehellistä ei mitään teennäistä ja kun huomaat miten pinnallista ja teennäistä täälläkin usein meno on, se jättää tyhjäksi. ❤️
Et saa sitä täältä, mitä kaipaat. Et täydellisesti, vain murusia. Siksi mäkin pidän välillä breikkejä, lyhyitä ja pitempiäkin sitten. Että siedän sitä pinnallisuutta sitten jotenkin paremmin.- Anonyymi00086
Mu5tasydän kirjoitti:
Minun mielestä sinä olet asiallinen ja perusteellinen kirjoittaja. Teet monesti hauskoja avauksia. 😄
Paljon kiitoksia! 😄
🦄 - Anonyymi00088
Mu5tasydän kirjoitti:
Voit aivan vapaasti pitää minua tyhmänä, että sen suhteen ei tarvitse vihjailla.
En oikein tykkää siitä "hahmosta" , joksi olen muuttumassa...Ensinnäkin, en halua pitää sinua tyhmänä. Toiminta voi olla joskus ajattelematonta, mutta ei se ihmidestä tyhmää tee. Tämä on lähtökohtani. Toinen asia on, ettei ehdotus nimimerkin vaihtelusta ollut vittuilua vaan oikeasti ajattelin, että se voi olla hyvä vaihtoehto jos kokee leimaamista tai maalitusta.
Sanon tämän hyvällä, otat melko herkästi kommentteja itseesi. Se voi olla aitoutesi kääntöpuoli. Aito hyvään uskominen ja toisiin ihmisiin luottaminen on ihan positiivinen piirre, ellei se käänny siihen, että yrittää takertua jokaiseen kirjoittajaan tai kommenttiin sillä ajatuksella, että siinä jäin jokin piilomerkitys sinulle, tsemppiä. - Anonyymi00089
Tökstöksnöö kirjoitti:
En ihan noin lyhyestä viestistä tunnista, mutta aivoni kyllä tarjoaa muutamaa vaihtoehtoa. 😜
Veikkauksia vain 😇
Anonyymi00088 kirjoitti:
Ensinnäkin, en halua pitää sinua tyhmänä. Toiminta voi olla joskus ajattelematonta, mutta ei se ihmidestä tyhmää tee. Tämä on lähtökohtani. Toinen asia on, ettei ehdotus nimimerkin vaihtelusta ollut vittuilua vaan oikeasti ajattelin, että se voi olla hyvä vaihtoehto jos kokee leimaamista tai maalitusta.
Sanon tämän hyvällä, otat melko herkästi kommentteja itseesi. Se voi olla aitoutesi kääntöpuoli. Aito hyvään uskominen ja toisiin ihmisiin luottaminen on ihan positiivinen piirre, ellei se käänny siihen, että yrittää takertua jokaiseen kirjoittajaan tai kommenttiin sillä ajatuksella, että siinä jäin jokin piilomerkitys sinulle, tsemppiä.Kiitos asiallisesta kommentista.
- Anonyymi00090
Mu5tasydän kirjoitti:
En oikein tykkää siitä "hahmosta" , joksi olen muuttumassa..."En oikein tykkää siitä "hahmosta" , joksi olen muuttumassa..."
Vinkki, jos et halua olla se hahmo miltä nyt vaikutat niin kannattaa vähentää h--raamista. - Anonyymi00093
Anonyymi00090 kirjoitti:
"En oikein tykkää siitä "hahmosta" , joksi olen muuttumassa..."
Vinkki, jos et halua olla se hahmo miltä nyt vaikutat niin kannattaa vähentää h--raamista.Tuo oli asiatonta! Lopeta.
Terv. Nikinvaihdon puolesta kirjoittanut - Anonyymi00095
Anonyymi00093 kirjoitti:
Tuo oli asiatonta! Lopeta.
Terv. Nikinvaihdon puolesta kirjoittanutSe on vain myrkynsylkijä. Mitä pahempaa myrkkyä kuvittelee sylkevänsä, niin sen enemmän ottaa kierroksia, jos sille vastaan. Ei kannata reagoida mitenkään.
- Anonyymi00096
Anonyymi00095 kirjoitti:
Se on vain myrkynsylkijä. Mitä pahempaa myrkkyä kuvittelee sylkevänsä, niin sen enemmän ottaa kierroksia, jos sille vastaan. Ei kannata reagoida mitenkään.
vastataan siis*
Tökstöksnöö kirjoitti:
En tunne en tiedä.
Jotenkin tekee mieli sanoa Alethias. Mutta nyt on pakko nukkua. Heiluttiin tunteja Lahdessa ryysiksessä ja on ihan zippi. 😴
- Anonyymi00109
Mu5tasydän kirjoitti:
Täytyy muistaa, että jos itse ei osaa tekoälyä käyttää niin monipuolisesti, niin joku muu osaa kyllä...Tuosta syvällisyydestä pitäisi tehdä ihan oma aloituksensa. Mitä se kenellekin tarkoittaa.
xLiner - Anonyymi00110
Tökstöksnöö kirjoitti:
Ihmisillä on omat maneerit ja ikään kuin rytmi, aksentti kirjoituksissakin ihan kuten puheessakin. Myös ajatuskuvio, sanojen järjestys kaikki sellainen helpottaa tunnistamaan ihmisen ilman nimimerkkiäkin.
Mä oon tässä kohtaa aika hyvä, johtuu siitä että olen oikeasti läsnä kun näitä luen.Juu, noin minäkin luen viestejä. Niillä on ääni.
Mulla on useimmiten tauko jostain hommasta, kun täällä käyn. Välillä tulee keskityttyä luvattoman huonosti ja kirjoittelenkin mitä sattuu jos tulee keskeytyksiä. Melkein aina suu täynnä ruokaa tai juomaa. Ketjut ovat hetkessä jo monen sivun päässä.
xLiner
- Anonyymi00013
hauska pokreripeli governor of poker 3... jotkin lähettä aina lahjoja muodollisia pieniä, kyli kymmenenkin tullut, slot-konetta pyöräytin kun en jaksa keskittyä nyt pelaamiseen
- Anonyymi00016
Ei löydä sergei. Sen sijaan incelätmi hybridikeskuksesta vaanii ja vie sun rahat Ukrainaan ja trollaukseen.
- Anonyymi00059
Umpijuntit ei vaan tajuu Venäjävihassaan ja median aivopestyinä juntteina.
- Anonyymi00017
jotenkin huvittava peli tuo governor of poker 2 versiotakin pela mutta kolmonen jotain kiinalqiswiqkin p3lqaqjiq kavereina, paqinoin nappia että lähetä kaveripyyntöl.. niiin
- Anonyymi00019
--- lesliwwqoraaöassalom lim pöo 6ip ammeöeollais---moom pöokptaom tele,oswt6' pto varavaatteet ka t'us,ipvose4t påpqgom åplerolprto ev''m' ,ilama-
- Anonyymi00032
Minä ajattelen niin päin, että Internetiin ei mihinkään paikkaan tule kirjoittaa mitään, mitä ei voisi sanoa myös omalla nimellään ja kasvoillaan.
Se ei tarkoita etten tunnista anonymiteetin etua. Se tarkoittaa vain, että jos joku ihan kamalasti haluaisi minua vahingoittaa sillä tiedolla mitä Internetiin kirjoitan, hän joutuisi itse tekemään jotain laitonta. (Ja se on rikosasia.) Minä pyrin itse pysymään kaidalla tiellä. 😄
🦄- Anonyymi00036
"..hän joutuisi itse tekemään jotain laitonta."
Häntä ei haittaa tehdä jotain laitonta.
Oletko ihan varma, että jokainen palstalla kirjoittamasi asia kestäisi jokaisen roolisi? Kertoisitko vaikka työnantajallesi tai kaupan kassalle paljonko aamutoimesi keventävät painoasi?
xLiner - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
"..hän joutuisi itse tekemään jotain laitonta."
Häntä ei haittaa tehdä jotain laitonta.
Oletko ihan varma, että jokainen palstalla kirjoittamasi asia kestäisi jokaisen roolisi? Kertoisitko vaikka työnantajallesi tai kaupan kassalle paljonko aamutoimesi keventävät painoasi?
xLinerValitettavasti tai onneksi me jokainen tuotamme ulostetta. Jos joku olisi johonkin erityiseen rooliini liittyen kiinnostunut siitä, miten paljon aamu-ulosteeni keventää painoani (300-600 grammaa), pitäisin kysymystä ehkä hieman eriskummallisena.
Mutta tietysti vastaisin todenmukaisesti! 😄💩
Kaupan kassa toivoo, että ostaisin mahdollisimman paljon ruokaa. Työnantaja toivonee, että pysyn terveenä. ☺️
🦄 - Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Valitettavasti tai onneksi me jokainen tuotamme ulostetta. Jos joku olisi johonkin erityiseen rooliini liittyen kiinnostunut siitä, miten paljon aamu-ulosteeni keventää painoani (300-600 grammaa), pitäisin kysymystä ehkä hieman eriskummallisena.
Kaupan kassa toivoo, että ostaisin mahdollisimman paljon ruokaa. Työnantaja toivonee, että pysyn terveenä. ☺️
🦄Muistaakseni ilmoitit asiasta täällä ihan erikseen kysymättä 😄
xLiner - Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Muistaakseni ilmoitit asiasta täällä ihan erikseen kysymättä 😄
xLinerIlmoitan hyvin monia asioita erikseen kysymättä! ☝️ Sekä palstalla että IRL. 🤭
Toki yleensä en nyt ihan heti kättelyssä aamu-💩:ni grammapainoa. 🤔
🦄 - Anonyymi00060
Anonyymi00037 kirjoitti:
Valitettavasti tai onneksi me jokainen tuotamme ulostetta. Jos joku olisi johonkin erityiseen rooliini liittyen kiinnostunut siitä, miten paljon aamu-ulosteeni keventää painoani (300-600 grammaa), pitäisin kysymystä ehkä hieman eriskummallisena.
🦄Ketään ei kiinnosta sun terveys. Sun tilalle on jonoa. Terkuin oikeisto.
- Anonyymi00073
Anonyymi00060 kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta sun terveys. Sun tilalle on jonoa. Terkuin oikeisto.
Kyllä sinua ainakin taitaa kiinnostaa, kun luit siitä ja vielä kommentoitkin.
Mutta jos nyt mietitään politiikan näkökulmasta, niin edullisinta terveydenhoitoa on aina perusterveydenhuolto, johon kuuluvat myös seulonnat, tarkastukset, rokotukset ja muu sairauksien ennaltaehkäisy. Kalleinta on aina erikoissairaanhoito.
Tämä fakta pätee yli puoluerajojen. Lisäksi uskon, että jokainen tekee mielellään jotain oman terveytensä ylläpitämiseksi myös itse, kunhan tietää keinot siihen.
Eli ihan puppua, ettei terveys kiinnostaisi myös oikeistoa.
🦄
- Anonyymi00042
Tekoäly nopeuttaa ja helpottaa kyttäämistä, mutta samalla tiedoilla se saa ne kaikki tarvittavat selville, mitä sinä vaikka itse. Se käy vaan dataa läpi helkutin verran nopeammin.
Sitäkin pitää opetella käyttämään, että siitä saa kaikki irti.- Anonyymi00044
Mutta nythän on jo kaupallisia versioita joistain ohjelmista, mitkä poistelevat tietoja netistä.
En tiedä sitten miten toimivia ovat? - Anonyymi00045
Niin. Harva sekopääkään jaksaisi montaa tuntia kuukletella. Nyt suurempi osa laiskoista ja lahjattomistakin sekopäistä saa tiedot muutamassa minuutissa. Että on siinä tuokin vaarallinen ero entiseen. Tyhmemmätkin jo onnistuvat.
x
Suomi24-keskustelupalstalla nimimerkkiä tai ilmaisua "Tökstöksnöö" (tai sen variaatioita) käytetään tyypillisesti viittaamaan johonkin epäonnistumiseen, nolaamiseen tai kuititukseen.
Kuten aiemmin todettiin, se perustuu Aki ja Turo -sketsihahmojen tunnettuun "Auts töks töks" -hokemaan.
Palstalla tällaiset nimimerkit tai kommentit voivat tarkoittaa seuraavaa:Nimimerkkinä: Käyttäjä on valinnut nostalgisen, suomalaiseen popkulttuuriin ja huumoriin viittaavan nimen, joka viestii usein sarkastisesta tai humoristisesta asenteesta keskusteluun.
Kommenttina keskusteluketjussa: Jos joku kirjoittaa ketjuun vain "töks töks nöö", sillä usein kuitataan edellisen kirjoittajan tehneen nolon virheen tai "osuneen seinään" argumenttinsa kanssa.Tämä nyt ainakin pitää paikkansa miksi toi nimimerkki tuli keksittyä juurikin tänne. Eikä mihkään muualle.
- Anonyymi00061
Ime tuttis vitun persuätmi.
Anonyymi00061 kirjoitti:
Ime tuttis vitun persuätmi.
En ehi, tutustun itseeni.
https://youtu.be/tCln6klvVhk?is=8NuRuqA00f8tylw4
- Anonyymi00048
Kyllä se on tekoälyllä lystiä, kun savolaenen jättää puolet sanomisistaan tulkittavaks, kohta se löytää ossotteenki, vaekka ite tietäs vaen suunnan.
🤓- Anonyymi00050
Täs on kyl vähän sellanen keissi, et mitä enemmän jengi varottelee trolleista, uteliaista häiriköistä ja vainoojista ja analysoi niiden tekemisiä, sitä enemmän niille heitetään safkaa lautaselle. Jos tollasen toiminnan haluu oikeesti kuihduttaa, ni ei ehkä kannata pitää sille näin näyttävää fanikerhoo.
-Stadin Friidu- - Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Täs on kyl vähän sellanen keissi, et mitä enemmän jengi varottelee trolleista, uteliaista häiriköistä ja vainoojista ja analysoi niiden tekemisiä, sitä enemmän niille heitetään safkaa lautaselle. Jos tollasen toiminnan haluu oikeesti kuihduttaa, ni ei ehkä kannata pitää sille näin näyttävää fanikerhoo.
-Stadin Friidu-Vuan eiköhän se oo vähä niinnii, jotta jos trollille katetaan pöytä, ni turha sitä ihmetellä kun se tulloo vielä jälkiruuallekii. 😄 Vuan kyllä mie uskon, jotta kähenkilö ite on aito ja ihan oikeella asialla, ei tässä nyt sentään kaikkia epäillä tarvi.
🤓 - Anonyymi00053
Anonyymi00051 kirjoitti:
Vuan eiköhän se oo vähä niinnii, jotta jos trollille katetaan pöytä, ni turha sitä ihmetellä kun se tulloo vielä jälkiruuallekii. 😄 Vuan kyllä mie uskon, jotta kähenkilö ite on aito ja ihan oikeella asialla, ei tässä nyt sentään kaikkia epäillä tarvi.
🤓Ehkä tässä on yks vähän ironinen puoli: jos tekoälyllä pystyy kaivamaan ihmisestä kaikenlaista tietoa, niin ei se ongelma oikeestaan oo pelkästään siinä, mitä joku palstalle kirjottaa, vaan siinä, miten helposti eri tiedonmuruset yhdistyy toisiinsa. Eli maalaisjärki messiin, mut ei nyt niin, et aletaan elää netissä foliohattu päässä. Ja mitä trolliin tulee, niin huomio on sille vähän niinku bensaa liekkeihin, välillä paras vastaus on olla tarjoilematta safkaa ollenkaan. 😄
-Stadin Friidu- - Anonyymi00055
Anonyymi00050 kirjoitti:
-Stadin Friidu-Tämä on totta.
Silti täytyy muistaa prioriteetit ja todennäköisyydet.
Prioriteetti on, että täällä kirjoittaminen sääntöjen mukaisesti ei riko lakia. Vainoaminen ja muu tiedon väärinkäyttö sen sijaan on rikollista ja siitä kannattaa tehdä rikosilmoitus.
Todennäköisyyksien osalta kannattaa huomata, että harvat ihmiset edes haluavat väärinkäyttää kenenkään identiteettiä, ja melko harvoja ihmisiä edes kiinnostaa kukaan toinen ihminen. 😄
🦄 - Anonyymi00062
Anonyymi00051 kirjoitti:
Vuan eiköhän se oo vähä niinnii, jotta jos trollille katetaan pöytä, ni turha sitä ihmetellä kun se tulloo vielä jälkiruuallekii. 😄 Vuan kyllä mie uskon, jotta kähenkilö ite on aito ja ihan oikeella asialla, ei tässä nyt sentään kaikkia epäillä tarvi.
🤓Ihanaa tuo murre. 😍 Olisi kiva jos kertoisit jonkun ihan tarinan tuolla murteella. AI-savo kelpaa hyvin! Savolaisissa tarinoissa on sellaisia juonenkäänteitä, että ne naurattavat aina.
Yksi suosikeistani on tämä lyhyt vuoropuhelu junamatkustajan ja savolaisen konduktöörin välillä:
Matkustaja: "Anteeksi, onko tuolla junan perällä vielä tilaa?"
Konduktööri: "Kyyyllä siellä tilloo on! Vuan ee oo vaanuja."
(En muista kirjoitettiinko se oikeaoppisesti noin.)
🦄 - Anonyymi00063
Anonyymi00053 kirjoitti:
Ehkä tässä on yks vähän ironinen puoli: jos tekoälyllä pystyy kaivamaan ihmisestä kaikenlaista tietoa, niin ei se ongelma oikeestaan oo pelkästään siinä, mitä joku palstalle kirjottaa, vaan siinä, miten helposti eri tiedonmuruset yhdistyy toisiinsa. Eli maalaisjärki messiin, mut ei nyt niin, et aletaan elää netissä foliohattu päässä. Ja mitä trolliin tulee, niin huomio on sille vähän niinku bensaa liekkeihin, välillä paras vastaus on olla tarjoilematta safkaa ollenkaan. 😄
-Stadin Friidu-Huoooraaaaa!!!! Se sä oot
- Anonyymi00064
Anonyymi00055 kirjoitti:
Tämä on totta.
Silti täytyy muistaa prioriteetit ja todennäköisyydet.
Prioriteetti on, että täällä kirjoittaminen sääntöjen mukaisesti ei riko lakia. Vainoaminen ja muu tiedon väärinkäyttö sen sijaan on rikollista ja siitä kannattaa tehdä rikosilmoitus.
Todennäköisyyksien osalta kannattaa huomata, että harvat ihmiset edes haluavat väärinkäyttää kenenkään identiteettiä, ja melko harvoja ihmisiä edes kiinnostaa kukaan toinen ihminen. 😄
🦄Jep, just näin. Ei täs nyt kannata alkaa elää niin, et joka kerta ku kirjottaa jotain nettiin, ni pitää heti kaivaa foliohattu kaapista. 😄
Tärkeintä on tietty pitää omat hommat laillisina ja järki messissä. Ja jos joku oikeesti alkaa stalkkaa tai käyttää tietoja väärin, ni sit ei enää fiilistellä todennäköisyyksillä vaan tehdään asialle jotain. Muuten on aika turvallista olettaa, et suurinta osaa jengistä kiinnostaa omat safkat, omat laskut ja oma elämä huomattavasti enemmän ku jonkun anonyymin palstalaisen henkilötiedot.
-Stadin Friidu- - Anonyymi00067
Anonyymi00064 kirjoitti:
Jep, just näin. Ei täs nyt kannata alkaa elää niin, et joka kerta ku kirjottaa jotain nettiin, ni pitää heti kaivaa foliohattu kaapista. 😄
Tärkeintä on tietty pitää omat hommat laillisina ja järki messissä. Ja jos joku oikeesti alkaa stalkkaa tai käyttää tietoja väärin, ni sit ei enää fiilistellä todennäköisyyksillä vaan tehdään asialle jotain. Muuten on aika turvallista olettaa, et suurinta osaa jengistä kiinnostaa omat safkat, omat laskut ja oma elämä huomattavasti enemmän ku jonkun anonyymin palstalaisen henkilötiedot.
-Stadin Friidu-Nii-i, kyllähän se näinnii on 😄 Todennäköesyyksien puolesta taitaa olla niin, jotta suurinta ossoo ihmisiä kiinnostaa omat asiansa ja loputkii on liian kiireisiä kertomaan niistä internetissä.
Jos joku kuitennii ihan tosissaan alkaa tietoja väärinkäyttää, niin sitte ei enää arvota todennäköesyyksiä, vuan annetaan virkavallan arpoa seuraavat numerot 🤓 - Anonyymi00069
Anonyymi00064 kirjoitti:
Jep, just näin. Ei täs nyt kannata alkaa elää niin, et joka kerta ku kirjottaa jotain nettiin, ni pitää heti kaivaa foliohattu kaapista. 😄
-Stadin Friidu-Tuota juuri yritin sanoa.
🦄 - Anonyymi00070
Anonyymi00062 kirjoitti:
Ihanaa tuo murre. 😍 Olisi kiva jos kertoisit jonkun ihan tarinan tuolla murteella. AI-savo kelpaa hyvin! Savolaisissa tarinoissa on sellaisia juonenkäänteitä, että ne naurattavat aina.
Yksi suosikeistani on tämä lyhyt vuoropuhelu junamatkustajan ja savolaisen konduktöörin välillä:
🦄Niin on ja tuo savolaisvitsi 😘😂
Pittääpä kaivella AI-Savon syvyyksistä jottain tarinan tynkää. Vuan varotan etukätteen: savolaesessa tarinassa alakaa kaikki ylleensä ihan viattomasti, mutta loppuun männessä ei oo ennää varmuutta siitä, mitä alussa oltiin tekemässäkään. 😂
🤓 Mulla on yks entinen työkaveri savosta, asuu Varkaudessa ja se savolaiskieli on kyllä ärsyttävän tarttuva. Huomaa pian itekkin puhuvansa kun savolax.
- Anonyymi00076
Anonyymi00070 kirjoitti:
Niin on ja tuo savolaisvitsi 😘😂
Pittääpä kaivella AI-Savon syvyyksistä jottain tarinan tynkää. Vuan varotan etukätteen: savolaesessa tarinassa alakaa kaikki ylleensä ihan viattomasti, mutta loppuun männessä ei oo ennää varmuutta siitä, mitä alussa oltiin tekemässäkään. 😂
🤓"loppuun männessä ei oo ennää varmuutta siitä, mitä alussa oltiin tekemässäkään"
Se juuri niissä onkin hauskaa. 😂 Jotakuta pyöritetään niissä aina kuin litran mittaa. 😅
🦄 - Anonyymi00091
Anonyymi00062 kirjoitti:
Ihanaa tuo murre. 😍 Olisi kiva jos kertoisit jonkun ihan tarinan tuolla murteella. AI-savo kelpaa hyvin! Savolaisissa tarinoissa on sellaisia juonenkäänteitä, että ne naurattavat aina.
🦄Tää on hulvaton...
https://share.google/fWFKHFjSO1TKTV7JU
Toivottavasti linkki toimii...
- Anonyymi00049
EI E3HKÄ T44 PWHWW JOE ERYÖN KI5J5KUN MÄÄ5ÄÄMIÄ KIPULÄÄKK3EI65Ä PILL3R43EI5ÄLLL
- Anonyymi00130
Trolololololoooooo heränny häiiriköimään taas, miten meneee mulla menee hyvin.
- Anonyymi00052
OLIWIKOHQNHQNNI34LQWIE5WFW NWWMWWNJOKU PILL5456I-JU77U KIPULÄÄK4 E4LLQN4N KUN...
- Anonyymi00131
Vieläkö jatkuu häiriköinti ?
- Anonyymi00054
Googletin lapsuudenystävän. Hän oli voittanut jonkun kilpailun 20v sitten. 20 vuotta!!! Löytyi myös kuvia ja ammatti. Kuuluu omakotitaloyhdistykseen. Aha.
Oikeasti hyytävää. Luojan kiitos en ole ikinä laittanut nimeäni nettiin.
Kyllä te kaikki kiinnostatte erittäin paljon afrikkalaisia hakkeritiimejä, jos on eurokin tilillä.
Ei edes itse tarvitse olla missään. Riittää, että jonkun kaverin WhatsApp- tili on kaapattu. Siitä sitten yhteys.
Joka päivä nuo ovat parempia.- Anonyymi00066
Minä olen tyly noille huijareille.
Aina kun joku kaukaisen valtakunnan prinssi on vailla rahaa, minä ilmoitan heille, että jos he haluavat minut vaimokseen, raha liikkuu HEILTÄ päin MINULLE eikä toisin päin.
Siihen se kosiskelu aina loppuu. 🤭
🦄 - Anonyymi00071
Anonyymi00066 kirjoitti:
Minä olen tyly noille huijareille.
Aina kun joku kaukaisen valtakunnan prinssi on vailla rahaa, minä ilmoitan heille, että jos he haluavat minut vaimokseen, raha liikkuu HEILTÄ päin MINULLE eikä toisin päin.
Siihen se kosiskelu aina loppuu. 🤭
🦄Tilasin iäkkäälle sukulaiselle vessanpytyn kannen suomalaisesta nettikaupasta. Jo alkoi pommitus ulkomaalaisista numeroista.
Ja sähköpostiin ,S- pankin kyselytutkimus,.
Face on vielä helppo. Nuo kuitenkin yrittävät kaikin tavoin soluttautua ihan arkisten asioiden hoitamiseen.
Meillä nyt ei ole hätää, muistiongelmaiset vanhukset toinen juttu.
- Anonyymi00058
Ölinää älinää ja tekÖäly hyökkää, koska stupido kiukkuaa kokomustana kokoperseenä kehitystä vastaan. Paskin ja kallein presidentti ikinä.
- Anonyymi00072
Sulla ei taatusti ole rahaa tilillä. Joten ei murhetta tuon suhteen.
Anonyymi00072 kirjoitti:
Ei ole mullakaan. Joten ei pääse rikastuu. 😅
Laittaskohan joku nero mulle muutaman miljoonan tilille, jos kerta pystyy. Eikä vaan väitä et pystyy.- Anonyymi00078
Anonyymi00072 kirjoitti:
You go girl wanna be priestess of suchess. T naiselta sivusta
- Anonyymi00065
Tähänhän se menee, että henkilöllisyys ei pysy enää samalla tavalla salassa kuin ennen. Joissain yhteyksissä se on hyvä asia, toisissa yhteyksissä ei todellakaan.
Minäkin tiedän muutaman palstalaisen henkilöllisyyden (enkä tarkoita heitä, keiden kanssa olen ollut irl yhteyksissä ja joiden kanssa tiedämme toistemme oikeat henkilöllisyydet). En tee tiedolla mitään enkä koskaan välitä sitä eteenpäin vaan tieto pysähtyy minuun. Kaikilla ei kuitenkaan ole puhtaita jauhoja pussissa. Aina löytyy joku, joka saattaa käyttää tietoa toisia vastaan ikävällä tavalla. Tuollainen toiminta menee sinne alhaisimpaan kategoriaan, mutta kaikilla ei valitettavasti ole etiikka kohdillaan.
Aletheias- Anonyymi00103
Niin. Vaikka minä en käyttäisi jonkun kadotttamia pankkitunnuksia, joku toinen varmasti käyttäisi.
Tietty itsesuojeluvaisto ja huolellisuus noissa asioissa on aina paikallaan.
xLiner - Anonyymi00140UUSI
Anonyymi00103 kirjoitti:
Niin. Vaikka minä en käyttäisi jonkun kadotttamia pankkitunnuksia, joku toinen varmasti käyttäisi.
Tietty itsesuojeluvaisto ja huolellisuus noissa asioissa on aina paikallaan.
xLinerEhdottomasti kannattaa suojata sen, minkä voi. Tunnuksistaan yms täytyy huolehtia asianmukaisesti ja harkittava tarkoin, miten netissä toimii. Silti meistä kaikista löytyy tietoja enemmän tai vähemmän ja jos joku vähänkään taitavampi rikollinen oikeasti haluaa kaivaa jonkun tiedot esiin ja väärinkäyttää niitä, niin kyllähän se valitettavasti onnistuu.
Ei sitä pieni ihminen silti muuta voi kuin tehdä parhaansa ja olla tarkkana.
Aletheias
Muistan ärsyyntyneeni asiasta ja erehdyksestäni. Käytän silloin tällöin hakukonetta tarkistaakseni, mitä jostakin asiasta on jopa vuosia sitten sanottu ja mitä itse olen sanonut ja tuohon tarkoitukseen ässeeärgee on oikein hyvä nimimerkki koska ei sekaannu mihinkään ja olen käyttänyt sitä ties miten pitkään.
Pudottelen kaiken palturin ohella joskus ihan tottakin siteeksi juttuihin ja näistä kokoamalla saa tietenkin rakennettua profiilin, mutta olin luottanut siihen että laiskuus ja mielenkiinnon puute estää sen. Mutta sitten yht'äkkiä muutama toimija onkin tehnyt tämän ihan pyytämättä. Sellainen harras pyyntö tulla unohdetuksi ei enää ole mahdollinen.
Yhdistäminen reaalimaailman hahmoonkin ehkä voisi onnistua, mutta vaatisi varmaan käytännössä pääsyn googlen tai microsoftin tietoihin.- Anonyymi00104
Kuuklen tekoäly tunnistaa kertomansa mukaan reksiteröidyn nimimerkin tekstit paremmin kuin rekkaamattoman.
Sopivasti totuutta ja pajunköyttä sekaisin, niin ei jää seurattavaa.
Linkatessa ja linkkejä availlessa kannattanee olla tarkkana myös.
xLiner Anonyymi00104 kirjoitti:
Kuuklen tekoäly tunnistaa kertomansa mukaan reksiteröidyn nimimerkin tekstit paremmin kuin rekkaamattoman.
Sopivasti totuutta ja pajunköyttä sekaisin, niin ei jää seurattavaa.
Linkatessa ja linkkejä availlessa kannattanee olla tarkkana myös.
xLinerTavallaan, mutta tarkkana minkä varalta? Jos osa ihmisistä ei olisi ihan kahjoja, niin kaiken voisin tehdä ihan tunnistettuna henkilönäkin. Ei ole reaalimaailmassa oikein mitään, mitä pitäisi suojella.
Toinen puoli on, että en tiedä tietävätkö lähipiirin henkilöt millä nimimerkillä kirjoitan. Koska joskus täällä tulee kerrottua jotakin mitä ei ehkä muualla.
- Anonyymi00068
No nyt kertoo sitten kenet löysit? Ala pudottelemaan tietoja yksi kerrallaan ja katsotaan kuka älähtää...
- Anonyymi00077
Paljonko tienasi?
- Anonyymi00079
Ennen tekoälymuotia selvittelin ihan perusgooglella erään palstalaisen henkilöllisyyden.
Sekin oli yllättävän helppoa, kun henkilö kertoi täällä melko tarkasti puuhistaan.
Olen jo unohtanut tyypin oikean nimen.
Oletteko muuten seuranneet RebelWerksiä youtubesta?
Kaveri laittaa melkein suorana lähetyksenä tietoa, että missä milloinkin ollaan. PerusNouNou, jos murtovarkaita ei halua vierailulle.
Islannin reissun aikana kaverin hallilta oli sitten kamat käännetty.
-keinovaginamies-- Anonyymi00082
No nimeä nyt esiin sitten.
- Anonyymi00083
Anonyymi00082 kirjoitti:
No nimeä nyt esiin sitten.
Se ei ole oleellista.
Oleellisempaa on syöttää tänne välillä täyttä hevonheinää, jos ei halua olla helposti löydettävissä.
-keinovaginamies- - Anonyymi00105
Eikös lomalle lähtö -reteilystä sosiaalisessa mediassa ole varoiteltu. Yhdenkin jutun tiedän, jossa oltiin julkaistu facessa matkasuunnitelmat. Tyypit oli vasta lentokentällä, kun toiset jo tyhjensivät kodin arvoesineistä.
xLiner - Anonyymi00118
Anonyymi00105 kirjoitti:
Eikös lomalle lähtö -reteilystä sosiaalisessa mediassa ole varoiteltu. Yhdenkin jutun tiedän, jossa oltiin julkaistu facessa matkasuunnitelmat. Tyypit oli vasta lentokentällä, kun toiset jo tyhjensivät kodin arvoesineistä.
xLinerTodellisuudessahan olen Virolainen ja matkalla Viroon ensi viikolla. Meillä eläkeläisillä on aikaa matkustella. Sieltä matka jatkuu lentäen Norjaan Kuningas Haraldia muistelemaan. Onhan meillä itselläkin jo toinen jalka haudassa.
Kaiken tämän avaan tähän rakkaan siskoni myös esiin tuoden. En silti ikinä silti laittaisi tuollaisia tietoja verkkoon kuvan kera muille nähtäväksi. 🙂
-Thinksy - Anonyymi00122
Anonyymi00118 kirjoitti:
Todellisuudessahan olen Virolainen ja matkalla Viroon ensi viikolla. Meillä eläkeläisillä on aikaa matkustella. Sieltä matka jatkuu lentäen Norjaan Kuningas Haraldia muistelemaan. Onhan meillä itselläkin jo toinen jalka haudassa.
Kaiken tämän avaan tähän rakkaan siskoni myös esiin tuoden. En silti ikinä silti laittaisi tuollaisia tietoja verkkoon kuvan kera muille nähtäväksi. 🙂
-ThinksyOlenko muuten koskaan avautunut myös toisen vanhemman puolelta olevista nigerialaisista sukujuuristani? Kerron mielelläni lisää, koska joulun tienoolla Airbus A350 suuntaa sisareni kyydissä kohti ruskean kullan maata 😊
-Thinksy - Anonyymi00128
Anonyymi00122 kirjoitti:
Olenko muuten koskaan avautunut myös toisen vanhemman puolelta olevista nigerialaisista sukujuuristani? Kerron mielelläni lisää, koska joulun tienoolla Airbus A350 suuntaa sisareni kyydissä kohti ruskean kullan maata 😊
-ThinksyJee 😄
xLiner
- Anonyymi00080
Mikä nimi, etunimi?
- Anonyymi00081
Kyllä tekoäly tutkii kaiken ja saa selville. Tietää sairaudet ja kuolin paikan ja ajat, hautapaikan, aina ylösnousemukseen asti, helvettiin se ei kajoa, eikä taivaasta tiedä yhtään mitään. Raamattua se väittää tarinaksi, eikä usko siihen, kuten ei vihreät, muut vasemmistolaiset kommunistitkin. Pyrkii ennallistamaa ja tuhoamaan.
Mitä mieltä olette, ...aivan sevästi vihreä-vasemmistolainen tekoäly.- Anonyymi00085
No itseasiassa seurakunnat ovat laittaneet hautapaikkojen tiedot nettiin. Kätevää sinäänsä.
- Anonyymi00084
Kiristely käy lopputulemana sen kiljunnan ja parun jäätyä. Ym voivotuksineen.
Terveterve. - Anonyymi00087
No, tulitko viisaammaksi?
Aiotko käyttää tietoja jitenkin?
Vilma - Anonyymi00092
Jatkan.
Minusta se, joka edes osaisi kaivella tietoja toisista ei ole ihan ok.
Aika perverssiä ajatuksenakin.
Vallan käyttöä jo tuo, että on päässyt muka jonnekin. Tietynlaisen uhan lietsomista. Sairasta.
Vilma- Anonyymi00106
Jos pudotat lompakkosi, haluatko että rehellinen ottaa sen talteen ja palauttaa, jättää sen noukkimatta vaiko että joku epärehellinen löytää sen...
Ole hyvä vaan 😁
xLiner - Anonyymi00116
Hmm..
Mitä mieltä olet työturvallisuusohjeista ja -määräyksistä? Hirvivaaramerkistä?
Entä yleisestä vaaratiedotteesta?
xLiner
- Anonyymi00094
Aaaaaika sairasta miten tehokkaasti aa-ii löytää tietoja kirjoittajista. Laitoin hakuun itseni ja se tiesi sanoa minusta asioita. Sama pätee kaikkiin ketkä ovat millään muotoa netissä.
- Anonyymi00097
Eipä pelota jos ei ole mitään salattavaa eli tekoäly haistakoon pskat. Tekoälyllä ei ole sielua.ei omaatuntoa. Tekoäly on feikki.🤷♀️
- Anonyymi00098
Sitä paitsi jos tekoäly on oikeasti älykäs sehän oppii huijaamaan valhettelemaan ja vääristelemään.🤷♀️
- Anonyymi00099
Anonyymi00098 kirjoitti:
Sitä paitsi jos tekoäly on oikeasti älykäs sehän oppii huijaamaan valhettelemaan ja vääristelemään.🤷♀️
Ja tämäkin että kaikki omat terveystiedot ja tiedot yleensä on niin ketun arkaluontoisia? Ihmiset panikoi tietioja itsestään. Miksi panikoi? Mitä ketun väliä jos muut tietävät sairauksistani tai mistä nyt ikinä tahansa. En siihen kuole. Tietäkööt. Mitä te pelkäätte?🤷♀️
- Anonyymi00107
Anonyymi00099 kirjoitti:
Ja tämäkin että kaikki omat terveystiedot ja tiedot yleensä on niin ketun arkaluontoisia? Ihmiset panikoi tietioja itsestään. Miksi panikoi? Mitä ketun väliä jos muut tietävät sairauksistani tai mistä nyt ikinä tahansa. En siihen kuole. Tietäkööt. Mitä te pelkäätte?🤷♀️
Kaikki eivät suhtaudu yksityisyyteensä samalla tavalla.
Huomauttaisin, että sinäkin kirjoittelet täällä anonyymina, etkä ole vielä linkittänyt kuvia omakannasta muiden arvioitavaksi.
xLiner - Anonyymi00144UUSI
Anonyymi00107 kirjoitti:
Kaikki eivät suhtaudu yksityisyyteensä samalla tavalla.
Huomauttaisin, että sinäkin kirjoittelet täällä anonyymina, etkä ole vielä linkittänyt kuvia omakannasta muiden arvioitavaksi.
xLinerNo miksi linkittelisin. En ole missään sosiaalisessa mediassa en käy edes omakannassa. Mutta en sen takia että jotenkin piilottelisin, se ei vaan oo mun juttu. Elämäni on irl. Täällä käyn joskus aikaa kuluttamassa ja lähinnä kommentoin. En näe mitään pointtia alkaa täällä enempiä jutustelemaan. Kirjoittaminen on muutenki pitkäveteistä puuhaa. Kun alan 'romaania' kirjottaan, unohdan jo puolessavälissä mikä olikaan aihe😅🤷♀️
- Anonyymi00100
Tekoälyllä on nyt muita kiireitä, esitän sille näet erinäisiä tietotekniikkakysymyksiä solkena....😅
Kysyin tekoälyltä syväluotausta omasta palstahahmostani ja oli kyllä puisevan tylsää luettavaa. Tunnen nyt itseni varsin mitättömäksi palstahahmoksi.
- Anonyymi00101
Sinun täytyy parantaa, ole ilkeämpi.
- Anonyymi00108
Palstakamu kirjoitti:
En halua olla ilkeä 🤔
Ehkä olit alkuaikona värikkäämpi? Enemmän kettumainen 🦊, ei vttumainen 😁
xLiner Anonyymi00108 kirjoitti:
Ehkä olit alkuaikona värikkäämpi? Enemmän kettumainen 🦊, ei vttumainen 😁
xLinerMyönnettäköön että viime aikoina jos olen tullut käväisemään palstalla, niin on tullut riehuttua kuin vesikauhuinen kettu. Diagnosoin tilanteen niin, että seura tekee kaltaisekseen. Täällä ei ole enää mitään kivoja höpöttelyä. Hirveää ruikutusta vaan. Sitten mieleni alkaa tekemään hölmöillä. Eli olen täysin hölmö itse.
- Anonyymi00111
Viranomaistahot ovat tienneet meistä lähes kaiken jo tovin verran.
Puhelut ja tekstiviestitykset on tallennettu jo 15 vuoden ajan.
Yhdysvaltalaisissa rikostapauksissa poliisitutkinnoissa avataan puheluja henkilöiltä ajalta jolloin eivät olleet syytettynä mistään asiasta.
Elämme avoimuuden aikaa myös mainostajien ja markkinatalouden suhteen. Meistä tiedetään jo paljon.
Puuttuu vain kokopäiväinen kuvaaminen siitä mitä teemme, tämäkin on tulossa varmaan seuraavan 10 vuoden aikana.
Muistakaa meikata jotta näytätte edustavilta!
AV- Anonyymi00112
Tekoäly kommentoi ensimmäiseen kappaleesi:
"Suomessa ja Euroopan unionissa lainsäädäntö asettaa kuitenkin tiukat rajat sille, mitä tietoja viranomaiset saavat kerätä ja miten pitkään niitä voidaan säilyttää. Tässä on tiivis katsaus siihen, miten puhelu- ja viestitietoja todellisuudessa käsitellään:
Tunnistetiedot vs. sisältö: Teleyritykset velvoitetaan säilyttämään viestinnän tunnistetietoja (kuten kuka soitti, kenelle ja milloin) tietyn ajan rikosten selvittämistä varten. Puheluiden tai tekstiviestien sisältöä ei kuitenkaan tallenneta automaattisesti tai massamuotoisesti järjestelmiin.
"Säilytysajat: Tunnistetietojen lakisääteinen säilytysaika on yleensä 6–12 kuukautta, ei vuosikymmeniä. Tämän jälkeen tiedot on poistettava tai anonymisoitava, ellei kyseessä ole käynnissä oleva esitutkinta.Luvanvaraisuus: Puhelun kuuntelu tai viestien sisällön selvittäminen (telekuuntelu ja televalvonta) vaatii aina vakavan rikosepäilyn ja lähes poikkeuksetta tuomioistuimen luvan."
Kiina, Israel, Usa ja vaikkapa Pohjois-Korea toimivat vähän eri tavoilla kuin Suomen viranomaiset...
xLiner - Anonyymi00113
Anonyymi00112 kirjoitti:
Tekoäly kommentoi ensimmäiseen kappaleesi:
"Suomessa ja Euroopan unionissa lainsäädäntö asettaa kuitenkin tiukat rajat sille, mitä tietoja viranomaiset saavat kerätä ja miten pitkään niitä voidaan säilyttää. Tässä on tiivis katsaus siihen, miten puhelu- ja viestitietoja todellisuudessa käsitellään:
Tunnistetiedot vs. sisältö: Teleyritykset velvoitetaan säilyttämään viestinnän tunnistetietoja (kuten kuka soitti, kenelle ja milloin) tietyn ajan rikosten selvittämistä varten. Puheluiden tai tekstiviestien sisältöä ei kuitenkaan tallenneta automaattisesti tai massamuotoisesti järjestelmiin.
"Säilytysajat: Tunnistetietojen lakisääteinen säilytysaika on yleensä 6–12 kuukautta, ei vuosikymmeniä. Tämän jälkeen tiedot on poistettava tai anonymisoitava, ellei kyseessä ole käynnissä oleva esitutkinta.Luvanvaraisuus: Puhelun kuuntelu tai viestien sisällön selvittäminen (telekuuntelu ja televalvonta) vaatii aina vakavan rikosepäilyn ja lähes poikkeuksetta tuomioistuimen luvan."
Kiina, Israel, Usa ja vaikkapa Pohjois-Korea toimivat vähän eri tavoilla kuin Suomen viranomaiset...
xLinerMjaa, ja tuon vuoksiko sitten juuri Suomeen halutaan rakentaa niitä datakeskuksia?
Tiedätkö mihin tarkoitukseen niitä käytetään?
AV - Anonyymi00114
Anonyymi00113 kirjoitti:
Mjaa, ja tuon vuoksiko sitten juuri Suomeen halutaan rakentaa niitä datakeskuksia?
Tiedätkö mihin tarkoitukseen niitä käytetään?
AVTekoäly osaa vastata tuohonkin 😁
xLiner - Anonyymi00115
Anonyymi00114 kirjoitti:
Tekoäly osaa vastata tuohonkin 😁
xLinerSen mitä sille on syötetty, ja se ei ole läheskään aina totta.
AV - Anonyymi00117
Anonyymi00115 kirjoitti:
Sen mitä sille on syötetty, ja se ei ole läheskään aina totta.
AVMistä luotettavasta lähteestä sinä kaivoit viestisi tiedot?
xLiner - Anonyymi00119
Anonyymi00117 kirjoitti:
Mistä luotettavasta lähteestä sinä kaivoit viestisi tiedot?
xLinerSTT: n aikaisempi uutismetodi uutisten todenperäisyydestä oli kohtuullisen hyvä. Tarvittiin uutinen kolmesta luotettavasta lähteestä, ei yksi Trumpin Fox riittänyt kuten tänäpäivänä:)
AV - Anonyymi00121
Anonyymi00119 kirjoitti:
STT: n aikaisempi uutismetodi uutisten todenperäisyydestä oli kohtuullisen hyvä. Tarvittiin uutinen kolmesta luotettavasta lähteestä, ei yksi Trumpin Fox riittänyt kuten tänäpäivänä:)
AVTekoäly:
"Ei pidä paikkaansa myöskään Yhdysvalloissa. Ajatus siitä, että Yhdysvaltojen viranomaiset (kuten NSA tai FBI) tallentaisivat kaikkien tavallisten ihmisten puhelut ja tekstiviestit 15 vuoden ajaksi, on myytti."
xLiner - Anonyymi00123
Anonyymi00121 kirjoitti:
Tekoäly:
"Ei pidä paikkaansa myöskään Yhdysvalloissa. Ajatus siitä, että Yhdysvaltojen viranomaiset (kuten NSA tai FBI) tallentaisivat kaikkien tavallisten ihmisten puhelut ja tekstiviestit 15 vuoden ajaksi, on myytti."
xLinerNimenomaan, mutta silti poliisit voivat avata kaiken tarvittaessa:)
AV - Anonyymi00127
Anonyymi00123 kirjoitti:
Nimenomaan, mutta silti poliisit voivat avata kaiken tarvittaessa:)
AVNe tyypit ovat itse tallentaneet puhelimeensa ne puhelut, eikö vaan?
xLiner - Anonyymi00139
Anonyymi00123 kirjoitti:
Nimenomaan, mutta silti poliisit voivat avata kaiken tarvittaessa:)
AVJa mistä tiedoista heille on hyötyä aivan kuten rikolllisillekin mutta toki eri motiiveista on avainkysymys.
- Anonyymi00120
Tekoälyä käyttävät ovat lahjattomia luusereita.
- Anonyymi00125
teko-älli, kuin älli ja tälli jostain MADS-saejakucvasra
- Anonyymi00126
rmdom ytiörr 'ööo ka sooy' seiraa t'ööo
- Anonyymi00129
Kokeiilu kokokkkeiilu onkos mut havaitttuuu. . . . ... onkos surinaaaaki kuullkuuunu josdain -------.-. meinaaaaan ihan ku sieltä oulustaki päin oli niinkus jotain no tieto kylkeepi pikkuporukassa.
- Anonyymi00132
OLLAANKOS SITÄ TAAS NIIN NIIN HAKKERIA NIIN HAKKERIA ETTÄS HEIKOMPÄÄKIN HIRVITTÄÄ JA IT-VELHOVAVAKII <+++
<MEIKÄPOJKA ON TEIPANNU KAMERAT JO VUOOSIA SITTE.
SUOOSITTELEN. - Anonyymi00135
Hoh hoh.
Lapsenuskoisen omaista palstalaisten suhtautuminen yleisessä jakelussa piilotteleviin tietoihin omasta elämästä.
Kyllä verkosta on saanut tietoa ennen tekoälyn aikakauttakin helposti. Etenkin vuosituhannen alun aikaisia tietoja on mitä kummallisemmissa paikoissa.
Käykäähän tutkimassa vaikka aiempien työpaikkojen tai harrastusten yhteydestä.
Yritysmaailmassa on vallalla suuntaus, että henkilötietoja tai kasvokuvia ei enää julkaista yrityksen nimeen liittyen.
Mutta sitten nämä esiintymishaluiset palkolliset loistavat kuitenkin jossakin linkedl -foorumissa!
Odotan mielenkiinnolla aikaa, jolloin rikosrekisterit ovat luettavissa hakukoneen ylimmällä rivillä.
Mies 65 - Anonyymi00136
Lisään vain otsikkoon yhden sanan.. eli tekoäly VOI löytää teidät. Tekoäly kertoo varsin usein ihan höpöjä.
- Sheena- Anonyymi00143UUSI
Se oli klikkiotsikko 😁
xLiner
- Anonyymi00137
Elämä on hyvää, kun on eläkeprosessissa, eikä tarvitse murehtia duuneista. Voin kirjoitella omalla nimellä Ylelle että olen hakenut ruoka-apua, poltan kannabista, ajattelin kieltäytyä aseista jos sota syttyy jne.
- Anonyymi00145UUSI
Puupolttoo on tosin lähellä.
- Anonyymi00146UUSI
Heh.. ei sinne rintamalle mitään eläkeläisiä huolita.
- Anonyymi00147UUSI
Vanha juttu. Ennen tekoälyä jo göögle saattoi kertoa, että olen sen ja sen ikäinen ja naimisissa ja minulla on lapsia.
Ikä meni oikein, mutta olen ollut aina sinkku, ei lapsia. - Anonyymi00149UUSI
niin kun jala jas kädet kun poidtss ksikilts dotilsilts mssilms rsuhoittuuu
minun on yrehdävä noiya coimiselujuttuja kun olin ranneleikkaukseassa..
hqassupe4li sinänseä pokeikufverööeri pysy pwlaain yhdelläå kädelläkin - Anonyymi00150UUSI
Miten se mitään löytää
- Anonyymi00151UUSI
yo,ppm ooslo oj,odwösms jesdjdej
- Anonyymi00152UUSI
v'j'm xcOLQ ÅWÖAE KPEOM ÅPLWEEOÅWÖOL'LOM TPOMTME TOEKLPMAW L'UMOOASASR''
- Anonyymi00153UUSI
KUN NIIN NUKKUWAA AARRUI FAEWMNAAN EANEWWAWWN,M OUWU TQUWWÖÖ BYJJY
- Anonyymi00155UUSI
Otin yhteyttä kansainväliseen tekoälysijoitusfirmaan. Tarjosi 1 kk sijoituksesta n. 50 x voittoa pieneläkeläiselle. Taidanpa onnistua siinä vihdoinkin heheee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va511539Harmittaa kun en saa edes tietää
miten elämässäs menee. Niinkin tärkeä asia, et miten jaksat. Kuinka terveys jne. Olet niin tärkeä, että haluaisin tietää831309Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä
Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai293988- 52947
- 78928
Teköäly löytää teidät
Tästä on ollut ennenkin puhetta. Muistan Sergein tehneen aiheesta aloituksen, ja Disse analysoi minua ja kirjoituksiani200878- 130867
Miesten vs naisten älykkyys
Eiköhän tämä asia ole ihan itsestään selvä: "Adult male brains average approximately 1,370–1,378 grams, while female br234817- 62729
Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?
Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu12704