Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
124
Kommenttia
16084
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En tiedä onko tuossa hajatelmassasi perää vai ei, mutta henk.koht en koe olevani epävarma identiteetistäni mutta asennevammaisuutta minulla on.
Se, että jostakin syystä olen vanhoillisempi kuin uskoinkaan, yllätti minut itseni.
03.05.2026 12:23
Juu, tuntuu niin tyhmältä ajatella että pituus.. ihmisen määrä senttimetreissä vaikuttaisi oikeasti mitään siihen, millainen on ihmisenä, kumppanina tai muutoinkaan.
Silti se on ihmisten asenteissa.
03.05.2026 12:19
Juu, tuo että kiltti huolii täydellisen kilipään, se kummastuttaa minuakin. Mutta jotta tuommoista voi kummastella, pitää pariskunta tuntea.
Äitini otti itselleen juurikin tuommoisen kilipään vaikka itse oli ihan lammas.
Eihän parisuhteet tosiaan toimi yleensä jos eroavaisuuksia elämäntavassa on paljonkin. Jotkut saavat semmoisen toimimaan, onhan noita.
Treenaamiseen voisin rinnastaa uskovaisuuden.. siis sillä että harvemmin laiska ja treenaava, uskova ja ei-uskova saa asiallista parisuhdetta aikaiseksi.
Toisaalta erilaisuudet vahvistavat ja toisaalta samanlaisuudet yhdistävät.
Kuitenkin eripareja on ja sanoisin että ovat vahvasti nimenomaan rakkausliittoja.
03.05.2026 12:17
Mikäs minä itseäni kieltämään. Olen mikä olen. En häpeile itseäni, sillä mitään syytä minulla ei ole siihen. Se, että olen karkea ei ole pointti, vaan se että tiedostan ja hyväksyn sen puolen itsestäni täysin.
En elä itsepetoksessa kuten sinä.
03.05.2026 11:54
Sillain hieman hikisenä? Minkäs teet kun sit kymmenen miestä jonossa "herkkuhedelmiesi"perään?
Jos tuota uskomusta on uskominen.
03.05.2026 11:37
Juu.. jänniä juttuja sitä huomaa ihtestänsä kun pikkuisen jaksaa perehtyä.
Yllätyin itse itsestäni kun aloin ajattelemaan sitä, että nainen olisi huomattavasti miestään pidempi .. jotenkin se vain ei käy minulle.
Miksi? No se hiton yleinen asenne vaivaa.
Ei pitäisi olla noin pikkumainen, mutta vaan oon.
Juu .. tuosta miesten suutelusta julkisesti voisi minunkin vanhoilliset asenteeni saada pöyristymistä aikaiseksi ja sitä suuremmalla syyllä sitä pitäisi tapahtua enemmän.
Asioita joihin pitää tottua, niiden pitää arkipäiväistyä.
En ota kantaa naisten seksileluasiaan mutta eiköhän lähes jokaiselta naiselta niitä löydy.
Terve seksuaalisuus vaatii aktiivisuutta asian suhteen.
03.05.2026 11:34
Onhan tuo tietysti haave sinällänsä. :)
Ei yhtään huono. Toivotan onnea asiassa.
Ja hyvää omenasatoa syksyksi. :)
03.05.2026 11:24
Ai? Kainalossa käytettynä?
Juu, sillä saa toisen omakseen. Noinkohan?
Ole varovainen sit sen omenan kanssa, joskus noilla seuraamuksilla ei ole palautusoikeutta. 😳
03.05.2026 11:18
Ja kuka siis on sitten se ilkeä? Sen löydät peilistä.
03.05.2026 11:12
Eihän eriparisuuden tulisi olla tänä päivänä enää juttu eikä mikään. Mutta niin valitettavaa kuin se onkin, se vain on.
03.05.2026 11:11
Tasa-arvo ei ole pilkan asia. Sinun kynästäsi se kuulostaa myrkylliseltä ilkeilyltä.
Olin vain itse hyvin yllättynyt omasta asenteestani ja sen vanhoillisuudesta. Älä yritä kääntää asiaa taas päälaelleen.
En ole feministi vaan ehkäpä jopa sovinistisuuteen taipuvainen.. niin valitettavaa kuin sitä on myöntää edes itselleen.
03.05.2026 11:03
Ai hernaria naamariin?
03.05.2026 10:47
Kiva ja opettavainen visa. Kiitos tästä.
Tulokseni 4/7.
03.05.2026 10:15
Voi voi sinua. En ala sinulle tanssimaan.
Mielipiteeni aloittajasta on, mikä on ja tällä hetkellä minulla ei oli pienintäkään syytä sitä muuttaa tai toisin asiaa ilmaista, kuin olen jo sen ilmaissut. Sinun mielipiteelläsi minun mielipiteeseeni kun ei ole minulle henkilökohtaista arvoa.
Sinä pidät minua karkeana.. fine. Ihan rauhassa, sillä minähän olen karkea. En edes yritä olla muuta, sillä karkeus on minulle tyypillistä ja aika nakkaan paskat siitä mitä mieltä sinä olet minusta tai karkeudestani.
Mielipiteeni apeesta on ja pysyy. Ei mies eikä mikään.
03.05.2026 09:49
Heh! Ei kai tämä niin vakavaa. Itsekin ymmärsin väärin Palstista. Ihan väärin.
Luetun ymmärtämisessä jotakin vikaa,vikaa, vikaa, vikaa...
03.05.2026 06:55
Miksi sinulla itselläsi on tarve ilkeillä?
Mies joka valittaa ettei saa pillua ja syyttää naista siitä.. on penikka.
03.05.2026 06:53
Ehkäpä naisella oli punaiset päivät, eikä siksi halunnut ..
Oli syy mikä vaan, asenteestasi paistaa se, ettet ole mies etkä mikään. Naiset ovat sinulle vain piljendaareja. Joutaisit kavatuslaitokseen.
02.05.2026 12:36
Jaa. En kyllä ylistänyt mitään.
Uskon muös uskonvapauteen. Jokaisella on oukeus uskoa tai olla uskomatta vaikka pieniin vihreisiin miehiin.
Kyllähän se ny on yleensä toisin päin, että uskovat ovat tuomitsemassa ei-uskovia.
Sinun uskosi on jollakin tavalla kaunista, kun et sitä tyrkytä toisille.
Ei uskomisessa mitään pahaa ole, se vain tuntuu ei niin uskovista tyhmälle. Ja samoin toisinpäin.
Tarkennan vielä mielipidettäni. En usko uskontoihin, mutta uskoakseni uskon jonkinlaiseen ylempään voimaan. Sanottakoon sitä sitten vaikka jumalaksi.
Sinäkö piiskaamassa siksi, että minulla on sinun mielipiteestäsi eriävä mielipide? Ja minä kun olen pitänyt sinua ihan parhautena juurikin kun olet ollut ihan oma itsesi. Se, ettet arvosta mielipidettäni, sehän sopii, mutta että ymmärsit asian noin väärin, se harmittaa minua.
Ei harmita se, että tulin väärinymmärretyksi, vaan se, että sinä ehkä jopa tavallaan fundamentalistisesti ymmärsit tahallaan väärin.
No .. samapa tuon.
02.05.2026 08:29
Niin.. onhan se sääli jos ihmisessä ihastuu siihen teatteriin. Sellaisella ihmissuhteella ei ole tulevaisuutta.
Hyvää vappua sinullekin. ❤️
30.04.2026 21:57
Jumala wi luonut naista, ei miestä.. ei mitään..
En usko luomistarinaan.. satua. Hullujen ihmusten horinaa.
Mutta toisaalta, emme voi myöskään olla miljoonien sattumusten summaa. Kaksijakoista, mutta totta.
En haluaisi ottaa kantaa uskon asioihin, jokainen saa uskoa mihin uskoo, se uskonnonvapaus ja niin edelleen, mitta itse olen uskova skeptikko.
En tarvitse todisteita, mutta en jaksa uskoa myöskään vanhojen ukkojen horinoita jumaluudesta ihan tuosta vain.
Uskonnot ovat miesten määrittelemiä instituutioita ja siinä on asiansa myös inhimillisyydellä. Ja se inhimillisyys tässäkin tapauksessa on pitkälle oman edun tavoittelua.
Uskon jumalaan .. tai jonkinlaiseen sellaiseen, mutta uskoni ihmiseen ei ole kovinkaan mieltä ylentävää luettavaa. Kollektiivisesti ihminen on heikko ja tyhmä eläin ja sellaiset ovat päässeet päättämään uskonasioista.
Ristiriitaista, mutfa on mielipiteeni.
30.04.2026 21:52
11 / 805