Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

103

Kommenttia

14273

1. Oih.. et sitten ole kuullut sanontaa..
    Karma is a bitch and then you die.

Jokaiselle ansionsa mukaan. Sellainen hymistely oikeudenmukaisuudesta on tekopyhää.

Karma ei katso sinun tai minun silmilläni. Ei ole kiinnostunut mielipiteistämme ja antaa just sitä mitä tuleman pitää. Omahyväisyys ei siinä paljon auta.

Kun karma hoitaa asiansa, siinä itkee yks jos toinen. Voit hymistellä omaa erinomaisuuttasi ja olla ymmärtävinäsi karman perimmäisen luonteen oikeudenmukaiseksi, mutta se on sinun tapasi. Minulle hän on julma, anteeksiantamaton ja vittumainen ämmä.

Tosin olen saanut karmalta paljon hyvää, ansaitusti tai ei, sama tuo. Mutta minun elämäni vastustajia hän ei ole juurikaan säästellyt. Olen itse karmaa lepsumpi luonne ja olisinkin päästänyt heidät helpommalla.

Karma on kova ja kylmä. Säälimätön jopa.
  2. Niin.. meitä on niin erilaisia ihmisiä ja siinä piilee se elämän suola.
    Se mikä sopii toiselle onkin ihan sopimatonta toiselle.

En se minäkään ole mikään Suuri Ajattelija, joka ratkoo kaikki maailman ongelmat. Ihan tavallisia juttuja kelaan.

Ajatteleminen on vaan minusta tosi kivaa. Arkena ei juurikaan ole aikaa syventyä asioihin, kun touhua piisaa tai sit on vaan liian väsynyt, eikä jaksa.

Ikävät asiat tulee mulla neutralisoitua ajattelemalla. Kelaan ne läpi ja jatkan elämääni. Annan anteeksi ja unohdan.

Toi jing ja jang.. niin se kuvastaa tasapainoa ja kaksinaisuutta. Sitä että ymmärtää että asioilla on aina kääntöpuolensa. Oppia näkemään asioita itsensä ulkopuoleltakin. Minullakin työsarkaa siinä vielä ihan riittämiin.