Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

125

Kommenttia

16099

  1. Se aika voi koittaa joku päivä. Mä olen myös vahva minä itse ihminen ja hämmennyn jos joku tekee puolestani tai on huomaavainen minua kohtaan.

    Ekan kerran kun tapasin Randen livenä kahdestaan olin ihan huuli pyöreenä kun hän oli niin huomaavainen minua kohtaan. Ja kerran täällä ollessaan hän laittoi ruokaa ja hätisti minut pois omasta keittiöstäni.

    En osaisi suhtautua sellaisiin ihmisiin, mutta Rande onkin poikkeus.. hänhän onkin kauan kadoksissa ollut kaksoisveljeni. Se kumman isä hässi kumman äitiä on vielä selvittämättä, mutta olemme samasta puusta veistettyjä.

    Sinä tarviit itsellesi myös huomaavaisen kaverin rinnallesi. Jonkun joka hätistää sinut pois omasta keittiöstäsi. :)
  2. Täyain samaa mieltä.
  3. Juu, talous vientivetoisilla on sakannut tän trumpismin myötä pahasti. Ensin oli korona, siitä selvittiin joten kuten, maailmanlaajuinen komponenttipula, Ukrainan sota, Trumpismi ja nää uudet sodat. Aivan kuin talous olisi ajamalla ajettu alas...

    Vaikeita aikoja. No jos kokonaan sakkaa, niin noi ylimääräiset lomat luovat vain epävarmuuden tunnetta. Mikä ei kiva ollenkaan.

    Mulla kun oli edellisen kerran ylimääräistä lomaa päätin kokeilla markkinastatukseni vetovoimaa; työllistyin neljässä päivässä lomautukseni ajaksi.
    Olisin toki voinut olla ja lepäilläkin tuon kolmen kuukauden lomautukseni.

    Juu, tosiaan olen ollut irtisanottuna kolmesti tämän työnantajan alla. Mikään niistä ei si toteutunutkaan koska en suostunut itse irtisanoutumaan näennäistä rahakorvausta vastaan.

    Mulla tosiaan on ms-tauti joka tekee sen, että kuulun "alentunut työkyky" kastiin. Eli en voi irtisanoutua ilman karenssia joten ainoa mahdollisuus on päästä kunnialla eroon tästä työpaikasta on irtisanominen tuotannollisin ja taloudellisin syin. Ja noin perustein minut irtisanottiin 03/ 24 ja si pyydettiin jäämään vielä 2kk, minkä jälkeen tulisi uusi irtisanominen.. jonka jälkeen tarjottiin töitä vielä 5 kk ..
    Lopulta peruivat irtisanomisen kokonaan.

    Edellisellä osastolla vihasin olla, mutta nyt nämä pari vuotta on ollu ihan ok. Hyvä esimies ja paljon töitä. Sopii mulle.

    ***
    Juniori kuulostaa oikein isäntänsä näköiseltä, sekarotuinen peikkolainen, jääräpää ja hankalasti koulutettava, mutta uskollinen puolustaja. Kuinkas peikkoluolan valtiatar tulee juttuun teidän jästipäiden kanssa?
    Tai ehkä on paree kun ei käsitellä asiaa sen enempää. :)

    Mulla on vain villakoiria sängyn alla ja niiden hoitovaste on vähäistä. Mä en ota itelleni vastuita ollenkaan, eläimiä, huonekasveja tai parisuhteita. Juurikin tuon ms-taudin takia minusta on tullut ihan vastuuton. :)

    Tosin sain lekurista sellaisen tiedon, että olen jo liian vanha sairastamaan mäsää, jotenka tämän pitäisi olla jo lusittu juttu ja todella vähäisin haitoin vieläpä.

    Niih elämässä ei kukaan koskaan selviä voittajana, mutta minusta ainakin tuntuu siltä.