Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

118

Kommenttia

15635

1. Mitens olisi istumatöllöttely teeveen edessä .. eikös sitä kutsuta penkkiurheiluksi. Itse en tunnustaudu edes sen urheilumuodon kannattajaksi. :)
  2. Miehen seksuaalisuus.. no, en ole itse mies, mutta on minulla hyvinkin kantaa ottava mielipide tähänkin.

Miehen seksuaalisuus on lokeroitu kastiin panokone ja se jättää hyvin vähän yksilöllistä liikkumavaraa. Se, että miehet on lokeroitu tyylillä "pojat on poikia" tai "tosimies ei itke" tms on vanhaa perua ja aikansa elänyttä kansanperinnettä. Mies on ensisijaisesti ihminen, tunteva ja ajatteleva kokonaisuus jolle pitää suoda myös yksilöllisyyden lahja.

Oikeasti olen lopen kyllästynyt ja jopa vittuuntunut miesten lokerointiin. Tosimies ja miesten mies on oikeasti sellainen joka tunnistaa ensisijaisesti olevansa ihminen ja vasta sen jälkeen määrittelee itseään sukupuolensa tai muun seikan mukaan.

Kuulutankin miehille oikeutta tasa-arvoon. Tunnepuolella. Oikeuksia olla tunteellinen ihminen. Naiset on lokeroitu perinteisesti tunteellisimmiksi kuin miehet ja samalla tunteellisuus on evätty miehiltä.

On fakta, että miehillä ja naisilla on biologisia eroja. Eroja jotka täydentävät toisiaan. Myös ajattelutavoissa on eroja. Mutta tuo niin karikatyyrinen yleistys mitä mies tai nainen on, sulkee kokonaan pois yksilöllisyyden.

Meissä kaikissa on feminiivinen puoli, yhtälailla kuin on maskuliininenkin puoli, ja yksilökohtaisia kombinaatioita on just yhtä monta kuin on ihmisiäkin.

Miehen seksuaalisuus; niin se on tabu. On vaan niin hiton helppoa lokeroida kaikki miehet yhteen nippuun. Aina mielessä jne.

On tutkittu naisten ja miesten eroa siinä, kuinka usein he ajattelevat seksiä päivän aikana. Ero oli muistaakseni huima. Mutta tuokin tutkimus antaa vain likiarvon. Keskimääräistyksen.

Miehen seksuaalisuudesta puhuessa pitäisi muistaa se yksilöllisyys.

Toki aihepiiri kiinnostaa minuakin. Juuri siksi kun siitä ei puhuta.
    Tämä nyt oli taas vain mielipide, ei mitään tarkkaa ja analyyttistä faktaa.
  3. Grrr..?
  4. 2 / 782