Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
124
Kommenttia
16084
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voi vitjake! Exä tekee työkseen jalkapalloa. Tehny jo vuosia. Otti hivenen isosti päähän kun se oli koko elämämme. Koko ajan ja aina. Yhdessä vaiheessa vit^utti jo kun näin sen vihreän nurmikentän. Aloin näkemään punaista kun näin vihreää, noin kuvainnollisesti sanottuna.
Eli ei kiinnosta jalispapallo, fudis, potkupallo.. at all. Jos vain pääsisin koko lajista eroon, ni si olisi hyvä.
Mutta sallin toki kaikille lajin ystäville siitä nauttimisen. Onhan se toki kuninkuuslaji ja jaloa urheilua. En ala kiukuttelemaan jos joku siitä nauttii.
11.06.2026 19:11
Ookke! Siinähän oot si ihan yksin. Oma valintasi.
11.06.2026 19:03
Minun suosikkipelaajani ei ole brassi. Hän on eräs Kouvolalainen puulaakipelaaja, joka tosin jo hieman jalispapallosta eläköitynyt jyväjemmari. Mutt hitto kun se osaa laittaa .. pesään.
Niin.. hän tuskin kyllä voittaa maalikuninkuutta mömmömmeissä, mutta muutoin ihan kuninkuusainesta. :)
11.06.2026 19:01
No.. sä tykkäät liikunnasta.. nostelet punttia ja sellaista..? Josko kävisit kirjekurssin ja ryhtyisit osa-aikaiseksi personal traineriksi..? Jakaisit osaamistasi ja saisit tehdä sitä mitä rakastat. Eikä tarvii kelata mitään.
Eihän se sisällöllisyys kuulu olla sitä mitä muut tekee ja rakastaa, vaan sitä mitä itse rakastaa.
11.06.2026 18:57
Si veikkaan sitä. Latiakaan en laita pantiksi sen voiton puolesta, mutta muistelen, että on kova jalkismaa.
11.06.2026 18:53
Brasilia. Onko se kisoissa mukana?
11.06.2026 18:38
Mullahan tuo kaikki on jo hyvissä ajoin varmistettuna. Ja kämppäkin on täysin soveltuva rullailutuolillekin.. :)
Rollaattorilla kulkemisesta on jo kokemusta .. kuten pyörätuolissa olostakin joten tiedän mistä puhun. Ei tarvitse olla edes vanha, kun kaipaa turvaa elämäänsä.
11.06.2026 18:37
Jaa, Jenkkilöistä asti tulevat. Nooh .. tallentaa ja kahtoo si päiväseltään.
Tai boikotoi koko kisoja. Trumppilaiset kisat..?
Eikös nää mömmömmit fudiksessa ole vain joka toinen vuosi.. vai?
11.06.2026 18:31
Alakko tuleen vanhaksi kun kaupunki alkaa vetämään puoleensa? Mutta kukapa sit tänne päivittäisi Punkalaitumen tietoja?
11.06.2026 18:28
Huomasin.
11.06.2026 18:21
Tai vaikka jos vaikka hmm.. sinä katsot sitä jalispapalloa ja minä käperryn syliisi odottamaan että se loppuu jotta voimme tehdä kivaa toisillemme ..? Toki voidaan kaikki erikoistilanteet pussaillakin.
11.06.2026 18:20
Noh, me kaikki vietetään jonkin asteista sisällötöntä elämää.
Tavalla tai toisella.
Minä rakastan ihan yli kaiken kun saan itsekseni käpertyä sängyn pohjille vain ajattelemaan. Pidän sitä henkilökohtaisena luksuksena.
Juttujen kelailu on monelle hukattua elämää, ei minulle. Sehän on ihan parhautta kun saa olla vaan itsensä kanssa.
Se, että löytää sen oman sisällön siihen sisällöttömyyteen on se juttu. Eip suinkaan se, mitä yhteiskunta tai muut pitävät sisällöllisenä.
Jotkut ajattelee että mitä enemmän näkee ja kokee, sekä tekee, niin se on sisällöllisempää kuin se mitä minä teen. Eli minä en tee, minä ajattelen.
Reilu kymmenen vuotta sitten olin useamman kuukauden vuodepotilaana ja ainoa mitä pystyin oli juurikin ajatteleminen. Opin rakastamaan sitä.
Mitä sinä rakastat?
11.06.2026 18:15
Ööh..?? Mitkä kisat ja ? milloin ¿
Sattuuko ne meidän treffiviikonlopulle? Eli joudunko katsomaan jalkapalloa töllöttimestä treffi-iltana?
11.06.2026 17:10
Juu, ja varsinkin jos olet itse hyvin empaattinen ja herkkä reagoimaan..
Minä en ole herkkä, olen ennemminkin tönkkösuolattu silli joka ei edes huomaa olevansa tökerö.
Toki meillä kaikilla on defenssimme ja minulla saattaa olla tämä välinpitämättömyyteni sosiaalista normistoa kohtaan. Teen mitä teen ja oon mitä oon kyselemättä hintaa. Välittämättä seurauksista.
Osaatko pureutua itseesi ja arvella mikä on sinun defenssisi?
08.06.2026 18:12
En usko olevani kovinkaan empaattinen. Luulisin että kumisaapaskin on empaattisempi kuin minä.
En peilaa toisten tunteita, ei mua kiinnosta toisten tunteet. Ja tähän lainaan Disukkaa, "Jokainen on vastuussa omista tunteistaan".
Minä vastaan omista tuntemuksistani ja tunteistani. En pilaa elämääni toisten tunteiden takia, sillä ne ovat sellaisia joihin en pysty vaikuttamaan.
Vaikka hyppisin kengurukepillä voltteja takaperin jonkun tunteiden vuoksi, en pysty niihin vaikuttamaan. Tunteiden muodostuminen on sisäsyntyistä ja siten yksilön omien juttujen mukaisia.
Vain tuo yksilö itse voi vaikuttaa niihin.
Joten miksi näkisin vaivaa?
08.06.2026 18:05
Juu. Mulla vähän samaa vikaa. Piru minussa harvoin pääsee valloilleen, mutta kun niin käy, se ei jää huomaamatta.
Minua pidetään aluksi myös jonkin sortin altavastaajana. Mutta jokainen semmoiseen erheeseen syyllistynyt joutuu ennemmin tai myöhemmin toteamaan virheensä. Minulla on kärsivällisyyttä odottaa sitä, kun ylenkatse muuttuu peloksi tai kunnioitukseksi.
Ihmiset tuppaavat kunnioittamaan minua tai pelkäämään. Ja se tekeekin minusta ihastuttavan vihastuttavan. Ja toisia se ärsyttää ihan hitokseltaan kun taivun mutta en koskaan katkea.
Minä pidän PalstaPeikosta. On just niin omanlaisensa ja hyvä sellaisenaan. Kunnioitan juurikin siksi kun osaa olla oma itsensä vaikka verhoileekin sanansa tarkoin.
Enkä lähde anaalisoimaan sinua. Olet liian mysteeri siihen.
08.06.2026 17:56
Kiva kuulla. Aitous on mielestäni yksi ihmisen parhaista piirteistä.
08.06.2026 17:44
Niin.. kai sitä helpommalla pääsisi jos osaisi oikeissa kohdissa vetää naamarin päälle ja antaa itsestään siten paremman kuvan.
Mutta se vaatii sosiaalista pelisilmää ja tunneälyä. Pitää osata lukea ihmisiä ja nähdä jotenkin ennakkoon ne ihmiset joihin ei kannata luottaa.
Minä kun olen sellainen töksähtelevä taukki joka lueskelee ihmisiä usein täysin väärin, niin en edes vaivaudu yrittämään. Useimmiten olen oppinut, ettei ihmisiin kannata luottaa ja mitä minä teen.. no luotan ihmisiin yhä vain. Ja turpiin tulee yhä uudestaan ja uudestaan.
Jännä kun en ole kokemuksesta vielä viisastunut, mutta minä olenkin hieman yksinkertainen tapaus.
Onnekseni minun ei tarvitse olla muuta kuin olen kenellekään. Se on niin simppeliä se. Petä minut, niin jätän sinut kokonaan elämäni ulkopuolelle. Mutta se kyllä vaatii sen, että pettää luottamukseni useasti, sillä en ole kovinkaan jyrkkä ihmisenä.
Sulla on työ joka vaatii sosiaalista kanssakäymistä, tai näin olen ymmärtänyt. Sehän muuttaa kuvioita jokseenkin eri asteiseksi.
Sinulla tuntuisi olevan kuitenkin itsesuojeluvaistoa sillain terveellä tavalla. Olen joskus miettinyt puuttuuko minulta sellainen. Eli siis itsesuojeluvaisto. Pakostahan minullakin on oltava sellainen, ei varmaankaan ole minulla kovinkaan vahva, kun otan jatkuvasti turpiini sosiaalisesti. Ja vielä tieten.
Eihän esittämisessä mitään pahaa ole, kunhan se ei valtaa koko elämää. Uskoisin, että suurin osa ihmisistä haluaa olla vain omia itsejään. Ja tulla hyväksytyksi itsenään myös.
08.06.2026 17:43
Niih.. aika valuu sinne kankkulan kaivoon.. sehän on pohjaton kaivo joka ei täyty koskaan. :)
08.06.2026 17:23
No.. sillä on minulle henkilökohtaista merkitystä. Ja sikseen olen vahvasti dualismin kannalla, jota tuo symboli edustaa.
Uskon, että kaikella on kääntöpuolensa, vastavoimansa ja - kohtansa. Ja siihen ettei voi olla olemassa yhtä ilman toista. Hyvää ei voi olla ilman pahaa, valoa ei vpi olla ilman pimeyttä jne..
Ja tuo merkki on symbolina oikein hyvä.
08.06.2026 17:22
4 / 805