Olen lipsunut. Herkkulakko loppui. Sorruin makeisiin.

Kaivataan vertaistukea! Hjälp! 😧

Viikko on ollut raskas. Lipsuin tänään herkuttelemaan suklaalla ja kekseillä. Tätä herkku- ja karkkilakkoa kesti vajaat 2 kuukautta. Olen pettynyt itseeni.

Repsahdin houkutuksiin. Olen heikko ihminen. 😩

Voin kyllä sanoa, että ne suklaat ja keksit maistuivat taivaallisilta. Nam! 😋😄🍬🍪

Oletteko koskaan lipsuneet esim. kahvi-, pulla-, sokeri-, herkku-, peli-, jne. -lakoissa/ tauoissa?
Tähän saa reilusti laittaa rehelliset repsahdukset. 😊

88

484

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

voihan tietysti aina välillä, minäkin, turhaan ehkä.. hampaanpoisto tulee, mutta eräs takskuski sanoi, kun itse ensin sanoin: että poistatin hampaan, takahampaan, ei haittaa pihvin suömistä, eri asia jos poistaisi etuhampaan.

taksari siihen: haittaisi jo hymyäkin sitten jos etuhammas poistettu..

• Anonyymi00002

JAA

• Pidän kyllä hampaistani hyvää huolta, mutta tuo "heikon hetken" sortuminen aiheutti morkkiksen. Kyllä tämä tästä. Hyvältä ne herkut maistuivat, en sitä kiellä.. 😊🍬

• Anonyymi00003

Montako hevosvoimaa siihen takahampaasees oli istutettu? Fileen puolesta vaa kyselen. T. Pia

• Eihän se hymyilyä rajoita ja jopa tehostaa, sillä vastapuolet luultavasti riemastuvat näystä.
        ;)

• Anonyymi00035
        tosi.typy kirjoitti:

Pidän kyllä hampaistani hyvää huolta, mutta tuo "heikon hetken" sortuminen aiheutti morkkiksen. Kyllä tämä tästä. Hyvältä ne herkut maistuivat, en sitä kiellä.. 😊🍬

Tuttu juttu itsellekin, eilen sorruin kans miehenä herkkuihin, vaikka aikaisemmasta ei ollut kulunut viikkoakaan. Eilen söin irtokarkkeja lähes 700 gr ja muita herkkuja 250 gr. Morkkis oli sama kuin viime viikkoinenkin. Sokeririippuvuutta, jota vastaan vaikea taistella? Itsensä haukkuminen ei auta muuttumiseen 😮‍💨

Ihmettelen toimintaani, kuitenkin on epäily jostain vakavammastakin mielessä, suolistovaivat ovat kestäneet kauan ja syynä ovat nämä herkuttelut. 🥲 jotain pitäisi muuttaa omassa tekemisessä, yksin ollessani hölmöilen näin herkkujen parissa. Seurassa ei herkuttelua juurikaan.

• Minä olen varmasti vielä heikompi. Kas kun en muista että ikinä olisin mihinkään lakkoon ryhtynyt. Lähimpänä oli joskus lapsena, kun melkein uskoin että runkkaamisesta kasvaa karvoja käsiin :D Tai kyllä mulla onkin tuossa kädessä karvoja, mutta kämmenselän puolella. Ehkä olisi se lakko ollut paikallaan.

Tietysti voisin aloittaa laiskottelulakon ja ottaa painetta siitä, että minulla on n asiaa jonossa, jotka periaatteessa pitäisi hoitaa. Mutta hoidan sitten kun viitsin. Tänäänkin ehtii vielä nauttia sekä kahvia, pullaa ja herkkuja sekä ehkä pelatakin.

• Tätä juuri tarvitsen. Totaalista ja positiivista heittäytymistä. 😁

Outoa, ettet ole tullut jo sokeaksi. Joissain uskonnollisissa piireissä tuon harrastuksen seurauksena on väitetty olevan sokeus, elimen surkastuminen ja pois putoaminen. Onko havaittavissa mitään tämän suuntaisia merkkejä? Jälkimmäiseen suosittelen jesaria ja/ tai superliima. 😅

Olet rohkeampi kuin minä. Itse en varmasti koskaan aloita laiskottelulakkoa (en edes harkitse). Se on vastoin omaa vakaumustani.
        "Miksi tekisin itse, kun voin teettää toisella?"

• Anonyymi00004

En tee lakkoja, lähdin sen sijaan tutkimaan insuliiniresistenssiä ja huomasin itseäni koekaniinina käyttäessäni että resistenssiä pienentämällä eli kun kroppa pystyy paremmin hyödyntämään jo saadun sokerin niin mielihaluja esiintyy vähemmän...juurikin näitä naminamihetkiä :).
      Herkkuja en ole hylännyt, mielihalut niiden syömiseen on pudonnut reilusti...pystyn ohittamaan karkkihyllyn jo ilman kuolaamista. Käyttömäärä pudonnut noin neljännekseen aikaisemmasta.

Ei siis ole pakko lakkoilla vaan voi käyttää ohituskaistaa, nukun myös paremmin...ei hullumpi diili :)

• Anonyymi00006

YT-tähtenä käytät sitte varmasti Olkiluotoakin. Sillon, ku se ei ole toiminnassa.

• Itse huomasin pystyväni hyvin pitämään herkkulakkoa, kunnes stressi iski ja moni päällekkäinen asia alkoi harmittamaan. Kaipasin hemmottelua makeisten muodossa. 😊

Joskus se pieni sisäinen piru-paholainen on kovin äänekäs, enkä tällä kertaa pystynyt vastustamaan houkutusta. 😈🍭🍫

• Anonyymi00008
        tosi.typy kirjoitti:

Itse huomasin pystyväni hyvin pitämään herkkulakkoa, kunnes stressi iski ja moni päällekkäinen asia alkoi harmittamaan. Kaipasin hemmottelua makeisten muodossa. 😊

Joskus se pieni sisäinen piru-paholainen on kovin äänekäs, enkä tällä kertaa pystynyt vastustamaan houkutusta. 😈🍭🍫

Pikku retkahdushan tuo silloin, pieni moraalinen krapula ja se siitä...tai voi sitä tietysti rankaista itseään kuluttamalla lisäkalorit pois :)

• tosi.typy
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Pikku retkahdushan tuo silloin, pieni moraalinen krapula ja se siitä...tai voi sitä tietysti rankaista itseään kuluttamalla lisäkalorit pois :)

Huomenna on tarkoitus piiskata itsensä salille ja hikoilla sokerihuurut pois. Aluksi kunnon hikijumppaa, jotta lihakset lämpenevät.
        Pieni rääkkäys tekee vaan hyvää, mielelle ja keholle. 😁

• Anonyymi00014
        Anonyymi00006 kirjoitti:

YT-tähtenä käytät sitte varmasti Olkiluotoakin. Sillon, ku se ei ole toiminnassa.

No jaa, jos ei säteile tai säteilee niin haitanneeko tuo, ei ainakaan meikäläistä :)

• Anonyymi00005

mutta jos on huonot geenit ja siitä syystä huonot hampaat niin aina äidin syyhän se on.

• Kyllä sitä lasten hampaidenpesua pitää valvoa, mutta en lähtisi siitä ketään syyttämään.

Hammaspeikko ei kysele lupaa. Se tulee jos on tullakseen. 😊

• Anonyymi00016

Onko jotain aloittajaäijä/multinikkimies mistä et syyttäisi äitiä? Kerro heti kun keksit.

• Olen itse kaloreidenrajoitukaudella, mutta sääntönä on, ettei suklasta luovuta kokonaan, vaan sitä voi syödä levystä yhden rivin päivässä ja hiukan enemmän jos tekee sinä päivänä raskaampia juttuja.
      Ja rajoituskausi on muutoinkin joustava, mutta itselläni on siten että jos ei syö, niin sitten ei ole nälkäkään (systeemi tottuu siihen, ettei energiaa ole tulossa).
      Ei tämä ole ollut voimassa kuin vasta hiukan toista viikkoa ja katsotaan nyt miten paino laskee, niin jatko riippuu siitä.

Eli suosittelen totaalisen välttämisen sijaan joustavaa rajoittamista ja esimerkiksi 80% vähennys on jo merkittävä asia.

• Jotain rajoituksia täytyy pitää ylhäällä. En meinaa ahmia ihan määrättömästi, mutta nyt oli vaan heikko hetki ja suklaa tuntui järkevältä ratkaisulta.
        Minusta ei koskaan tule totaalikieltäytyjää. Suklaa kuuluu elämään (aina välillä). Kuitenkin on tarpeen olla järkevä ja rajata herkutteluhetkiä minimiin.

Aika hyvin tuo 6-7 lakkoviikkoa meni. Valitettavasti olen heikko ihminen ja sorruin nolosti suklaan/ keksien houkutukseen. Syytän stressiä.

Toivotan sinulle onnea ja menestystä kalorirajoituskauteen. Olisi tulevaisuudessa mukava kuulla väliaikaraportteja, kuinka kuurisi onnistuu ja mitä saavutuksia olet saanut aikaan?

• tosi.typy kirjoitti:

Jotain rajoituksia täytyy pitää ylhäällä. En meinaa ahmia ihan määrättömästi, mutta nyt oli vaan heikko hetki ja suklaa tuntui järkevältä ratkaisulta.
        Minusta ei koskaan tule totaalikieltäytyjää. Suklaa kuuluu elämään (aina välillä). Kuitenkin on tarpeen olla järkevä ja rajata herkutteluhetkiä minimiin.

Aika hyvin tuo 6-7 lakkoviikkoa meni. Valitettavasti olen heikko ihminen ja sorruin nolosti suklaan/ keksien houkutukseen. Syytän stressiä.

Toivotan sinulle onnea ja menestystä kalorirajoituskauteen. Olisi tulevaisuudessa mukava kuulla väliaikaraportteja, kuinka kuurisi onnistuu ja mitä saavutuksia olet saanut aikaan?

Jos tulee äkillisiä hinkuja, niin se voi olla myös merkki siitä, että jostain on puutetta.
        Suklaassa on mm. Magnesiumia, eli sen pula voisi ohjata syömään juuri suklaata.
        (tai sitten pulaa voi olla jostain muusta)
        ((tai ehkäpä herkkupula voi esiintyä ihan sellaisenaankin))

(((taidan pitää väliaikaraportit minimissä ja korkeintaan kertoa milloin tämä kausi loppuu, sillä pitäähän yleisö pitää jännityksessä siitä, kuinka paksu oikeasti olenkaan)))

((((ja onnea myös omaan projektiisi, sekä jakele hommia ovelasti muille, niin stressisi vähenee))))

:)

• buddy-love kirjoitti:

Jos tulee äkillisiä hinkuja, niin se voi olla myös merkki siitä, että jostain on puutetta.
        Suklaassa on mm. Magnesiumia, eli sen pula voisi ohjata syömään juuri suklaata.
        (tai sitten pulaa voi olla jostain muusta)
        ((tai ehkäpä herkkupula voi esiintyä ihan sellaisenaankin))

(((taidan pitää väliaikaraportit minimissä ja korkeintaan kertoa milloin tämä kausi loppuu, sillä pitäähän yleisö pitää jännityksessä siitä, kuinka paksu oikeasti olenkaan)))

((((ja onnea myös omaan projektiisi, sekä jakele hommia ovelasti muille, niin stressisi vähenee))))

Tuo elimistössä tuntuva puute saattaa tulla kysymykseen. Varsinkin, jos keskustelemme Fazerina patukoista. Niiden puute on krooninen.

Magnesiumia otan yhden tabletin päivittäin. Tämä tapa juontaa jo pitemmältä ajalta ja on ollut hyödyllinen. Esim. jalkoja ei kramppaa enää öisin, vaikka päivisin onkin enemmän rasitusta ja menoa.

Kiitos tsemppauksista.
        Mielelläni delegoin tehtäviäni muille, mutta jotkut ovat tämän jo huomanneet. Pitää olla ovelampi. :)

• tosi.typy kirjoitti:

Tuo elimistössä tuntuva puute saattaa tulla kysymykseen. Varsinkin, jos keskustelemme Fazerina patukoista. Niiden puute on krooninen.

Magnesiumia otan yhden tabletin päivittäin. Tämä tapa juontaa jo pitemmältä ajalta ja on ollut hyödyllinen. Esim. jalkoja ei kramppaa enää öisin, vaikka päivisin onkin enemmän rasitusta ja menoa.

Kiitos tsemppauksista.
        Mielelläni delegoin tehtäviäni muille, mutta jotkut ovat tämän jo huomanneet. Pitää olla ovelampi. :)

Unohtele suklaalevyjä näkyville niin, että niiden toiselle puolelle on liimattu tehtävälistoja.

• Anonyymi00037
        buddy-love kirjoitti:

Unohtele suklaalevyjä näkyville niin, että niiden toiselle puolelle on liimattu tehtävälistoja.

Ai niinku "leikkaa ruoho, jaa posti..." etc?

• Anonyymi00007

Kyllä olen lipsunut 🫣 Minussa on paljon nautiskelijaa ja minun on vaikea elää täysin ilman niitä asioita, jotka tuottavat minulle nautintoa. Tämän takia harvoin pidän mitään ehdottomia lakkoja, koska olen huomannut etteivät ne toimi kohdallani. Parhaiten toimii kohtuus kaikessa-ajattelu 😊

Ja mielestäni olet todella vahva ihminen, kaksi kuukautta ilman herkkuja! 💪 Se ansaitsee jo mitalin 🏅

Aletheias

• Lipsumisia sattuu, se kuuluu elämään. Tämä tuli minulle vaan vähän noloon aikaan. Olisi pitänyt puristaa, vaikka hampaat irvessä, tuonne loppukuuhun. No, ei tämä maailmaa kaada. 😊

On asioita, jotka tuottavat mielihyvää, esim. suklaa. Kun maailma murjoo ja stressi painaa, on saatava suklaata. Tämä on selittämätön mielen ja kehon yhteys. Suklaa menee pintaa syvemmälle. 😁

Kiitos ystävällisistä sanoistasi ja ansiomitalista. Tämä lämmittää mieltä. ☺️

• Anonyymi00021
        tosi.typy kirjoitti:

Lipsumisia sattuu, se kuuluu elämään. Tämä tuli minulle vaan vähän noloon aikaan. Olisi pitänyt puristaa, vaikka hampaat irvessä, tuonne loppukuuhun. No, ei tämä maailmaa kaada. 😊

On asioita, jotka tuottavat mielihyvää, esim. suklaa. Kun maailma murjoo ja stressi painaa, on saatava suklaata. Tämä on selittämätön mielen ja kehon yhteys. Suklaa menee pintaa syvemmälle. 😁

Kiitos ystävällisistä sanoistasi ja ansiomitalista. Tämä lämmittää mieltä. ☺️

Lipsuminen ei maailmaa kaada 🤗 Ja sehän on vahvan ihmisen merkki, että lipsumisen jälkeen noustaan taas ja jatketaan lannistumatta.

Suklaa on yksi maailman ihanimmista asioista, joka tuottaa mielihyvää ja sopii erinomaisesti stressin ja muun myllerryksen keskelle tuomaan buustia ja lohdutusta. Suklaa todellakin menee pintaa syvemmälle 😅

Itse sorruin ostamaan sellaisia lakusuklaapalloja, kun en osannut päättää ostanko suklaata vai lakua, mutta onneksi joku on ratkonut tämän ongelman puolestani ja yhdistänyt nämä kaksi 😁

Aletheias

• Anonyymi00021 kirjoitti:

Lipsuminen ei maailmaa kaada 🤗 Ja sehän on vahvan ihmisen merkki, että lipsumisen jälkeen noustaan taas ja jatketaan lannistumatta.

Suklaa on yksi maailman ihanimmista asioista, joka tuottaa mielihyvää ja sopii erinomaisesti stressin ja muun myllerryksen keskelle tuomaan buustia ja lohdutusta. Suklaa todellakin menee pintaa syvemmälle 😅

Itse sorruin ostamaan sellaisia lakusuklaapalloja, kun en osannut päättää ostanko suklaata vai lakua, mutta onneksi joku on ratkonut tämän ongelman puolestani ja yhdistänyt nämä kaksi 😁

Aletheias

Kyllähän se karaisee, kun lipsumisen jälkeen nousee ylös ja jatkaa pää pystyssä eteenpäin. Emme ole koskaan liian vanhoja oppimaan nöyryyttä. 😅

Nuo lakusuklaapallot kuulostavat hyviltä. Itse pidän perinteisistä sukulakuista. Tuo on juuri se tilanne, kun ei osaa päättää, ostaako suklata, vai lakuja?
        Silloin on syytä hankkia yhdistelmä molempia. 😁

• Älä huoli, repsahduksia sattuu kaikille. Joillakin on tosiaan rautainen tahto, mutta useimmat vain lakkoilevat, eivätkä lopeta kylmästi.

Jos sinulla ei ole tarkoitusta lopettaa kokonaan, niin sellainen karkkipäivä esmes lauantaisin voisi olla hyvä motivaattori olla herkuttelematta viikolla. On ainakin jotakin mitä odottaa.. :)

Eikä tarvitse pelätä repsahduksia ja niistä seuraavia morkkiksia.

Totaalinen kieltäytyminen aiheuttaa vaan pahan mielen jos ei pystykään ja johtaa monasti sit ahmimiseen. Mikä on huonompi kuin rajattu herkkujen saanti.

Stressiinkin viikolla voi si vastata itselleen, että ostan lauantaina herkkukakun jos selviän tästä.. kiitän itseäni herkuttelupäivänä siitä, että jaksoin koko viikon herkuttelematta. Tms..

• Mielelläni tulevaisuudessa(kin) rajoitan makeisten ja herkkujen ahmimista. Ehkä tuo karkkipäivä voisi onnistu? En meinaa alkaa totaalikieltäytyjäksi, vaan rajoittan järkevällä tavalla sokerin ja herkkujen ahmimista. 😊

Elämässä pitää olla nautintoja, muuten olisi liian kurja ja raadollista. Tämä oma sortuminen tuli kuitenkin hieman väärään aikaan. Olisin halunnut jatkaa kuukauden loppuun, mutta nyt kävi näin. Vähän noloa, mutta ei voi mitään. 🤔

Tämän herkkulakon tarkoitus oli pudottaa kiloja, mikä onnistuikin noin 4 kg:n verran. Tuohon lisäksi terveellinen ruokavalio, liikunta ja palauttava unensaanti. Ensimmäiset kilot olivat varmaankin nestettä? Housut mahtuvat taas päälle ja istuvat paremmin.
        Tuo vähäinenkin ylipaino vaikuttaa minulla reisiin ja pyrstöön. Siksi on tärkeää, ettei painoni "jojoile" ja pysyn omassa "kuosissani".

Kiitti hyvistä neuvoista. 😊🌸

• tosi.typy kirjoitti:

Mielelläni tulevaisuudessa(kin) rajoitan makeisten ja herkkujen ahmimista. Ehkä tuo karkkipäivä voisi onnistu? En meinaa alkaa totaalikieltäytyjäksi, vaan rajoittan järkevällä tavalla sokerin ja herkkujen ahmimista. 😊

Elämässä pitää olla nautintoja, muuten olisi liian kurja ja raadollista. Tämä oma sortuminen tuli kuitenkin hieman väärään aikaan. Olisin halunnut jatkaa kuukauden loppuun, mutta nyt kävi näin. Vähän noloa, mutta ei voi mitään. 🤔

Tämän herkkulakon tarkoitus oli pudottaa kiloja, mikä onnistuikin noin 4 kg:n verran. Tuohon lisäksi terveellinen ruokavalio, liikunta ja palauttava unensaanti. Ensimmäiset kilot olivat varmaankin nestettä? Housut mahtuvat taas päälle ja istuvat paremmin.
        Tuo vähäinenkin ylipaino vaikuttaa minulla reisiin ja pyrstöön. Siksi on tärkeää, ettei painoni "jojoile" ja pysyn omassa "kuosissani".

Kiitti hyvistä neuvoista. 😊🌸

Et sinä yhteen repsahdukseen kuole.. 4 kiloa on hieno saavutus noin lyhyessä ajassa. Ei muuta kuin leuka pystyyn ja kohti uusia haasteita.

Olet vahva ja kaunis ihminen. Nyt vain jatkat siitä mihin jäit ilman morkkiksia. Annat itsellesi anteeksi ja unohdat. Maailma ei kaadu yhteen repsuun.

Totaalikieltäytyminen aiheuttaa repsahduksia ja jos päädyt karkkipäiväideaan, niin voithan opetella terveellisempiin herkkuihin, kuten tummaan suklaaseen versus maitosuklaa, karkit versus kuivatut hedelmät, pähkinät versus sipsit.. siis valinnoilla voi tehdä paljon. On myös sokerittomia karkkeja ja pastilleja.. yms. Joudut opettelemaan herkuttelunkin uusiksi.

Toivotan tsemppiä jatkoon ja muista olla armollinen itsellesi. :)

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Et sinä yhteen repsahdukseen kuole.. 4 kiloa on hieno saavutus noin lyhyessä ajassa. Ei muuta kuin leuka pystyyn ja kohti uusia haasteita.

Olet vahva ja kaunis ihminen. Nyt vain jatkat siitä mihin jäit ilman morkkiksia. Annat itsellesi anteeksi ja unohdat. Maailma ei kaadu yhteen repsuun.

Totaalikieltäytyminen aiheuttaa repsahduksia ja jos päädyt karkkipäiväideaan, niin voithan opetella terveellisempiin herkkuihin, kuten tummaan suklaaseen versus maitosuklaa, karkit versus kuivatut hedelmät, pähkinät versus sipsit.. siis valinnoilla voi tehdä paljon. On myös sokerittomia karkkeja ja pastilleja.. yms. Joudut opettelemaan herkuttelunkin uusiksi.

Kyllä tämä tästä. Huomenna menen kuntosalille piiskaamaan itseäni ja mieli nousee kuntoilun myötä.

Kiitos kannustuksesta ja tsemppauksesta. ☺️🌸

• Anonyymi00039
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Itse söin 7 kiloa suklaakeksejä ja kolme kiloa lakritsaa.
        Sitten vasta hakkasin kaikki hammaspeikot rusinaksi. Sen jälkeen söin 6 kiloa salmiakkia.

>simiti<

• Anonyymi00039 kirjoitti:

Itse söin 7 kiloa suklaakeksejä ja kolme kiloa lakritsaa.
        Sitten vasta hakkasin kaikki hammaspeikot rusinaksi. Sen jälkeen söin 6 kiloa salmiakkia.

>simiti<

Höpsis pöpsis.. Typy on laihtunut tuon neljä kiloa herkkulakkonsa aikana.. siitä oli puhe.

• Anonyymi00009

Arska paistaa ja Pandaa poskessa forever. -sivu

• Arska saa paistaa, mutta vaihdoin Pandat viinirypäleisiin (tällä kertaa). Olen ahminut tänään jo tarpeeksi suklaata. ☺️🍇

• Anonyymi00017
        tosi.typy kirjoitti:

Arska saa paistaa, mutta vaihdoin Pandat viinirypäleisiin (tällä kertaa). Olen ahminut tänään jo tarpeeksi suklaata. ☺️🍇

Teillä pojilla on taas tällainen henkevä keskustelu, vähän eri aiheista, mutta kuitenkin. Ootte ku kaks kakanmarjaa tavallaan. T äiTee

• Anonyymi00033
        tosi.typy kirjoitti:

Arska saa paistaa, mutta vaihdoin Pandat viinirypäleisiin (tällä kertaa). Olen ahminut tänään jo tarpeeksi suklaata. ☺️🍇

Rusinat syö viinirypäleitä.

• Anonyymi00010

niin jos sanot hammasräätälile että: oikeasti haluaisin että tuo hammas otettaisiin tongeilla pois kokonaan, vaatiiko miestä, naista, vai varusmiestä itse määräämään... nooh jokainen määrääomasta kehostaan, hampaistaankin.

Tongeillahan käytännössä hampaat leukaluusta irroitetaan... varaudu puudutukseen...

• tosi.typy

Nykyään hampaita poistetaan aika vaivattomasti. Yhdistelmänä: puudutus, pora ja kunnon (hammaslääkärin) työkalut. 🔨⛏️🦷

Eiköhän näillä lähde vähän itseppäisempikin torahammas? 😁

Uudet "legot" voi hankkia tilalle, jos vaan lompakko sallii.

• Anonyymi00036

Harva niitä hampaitaan sisäpihalla poistattaa, kyl kumienpuhkominen on paljon yleisempää, vai mitä?

• Anonyymi00011

Heh... Juu.

Ostin eilen Mignon- munia 4-pakkauksen. Jotain on piiitkän karkki- ja pullalakon aikana tapahtunut, koska sain syötyä eilen vain kolme munaa! Tänään söin viimeisen ja harmittelin ettei ollut enempää.

Tuo johtui varmasti kiireen vuoksi väliin jääneistä kahvitauoista. Koskaan ikinä milloinkaan ei saisi mennä nälkäisenä kauppaan!

xLiner

• Oi, ihanaa! Mignon munat ovat maailman parhaita pääsiäismunia. 🐣

4;n pakkaus. Herkkuja neljään lähtöön, tai yhden kerran taivaallinen nautinto. 😁🥚🥚🥚🥚

Itse olen yrittänyt parhaani mukaan pitää sääntöä, etten menisi nälkäisenä kauppaan. Siitä ei seuraa muuta kuin noloja ikävyyksiä.
        Olen pyrkinyt jättämään heräteostokset kokonaan pois, mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos jossain vaiheessa sortuu ja tekee ostoksia kauppalistan ulkopuolelta. 🤔📃

• Anonyymi00032
        tosi.typy kirjoitti:

Oi, ihanaa! Mignon munat ovat maailman parhaita pääsiäismunia. 🐣

4;n pakkaus. Herkkuja neljään lähtöön, tai yhden kerran taivaallinen nautinto. 😁🥚🥚🥚🥚

Itse olen yrittänyt parhaani mukaan pitää sääntöä, etten menisi nälkäisenä kauppaan. Siitä ei seuraa muuta kuin noloja ikävyyksiä.
        Olen pyrkinyt jättämään heräteostokset kokonaan pois, mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos jossain vaiheessa sortuu ja tekee ostoksia kauppalistan ulkopuolelta. 🤔📃

Olen monta vuotta!! onnistunut luovimaan sortumatta suklaamunakausien yli. Ja sitten kävi näin.

Säännöllinen syöminen on mulle tosi tärkeää tuon itsehillinnän ylläpitämiseen.

Työkiireet tekee oman osansa väsymykseen ja mättöhaluun.

Kauppalista on tosi tärkeä myös! Tulee ostettua mitä tarvitsee, ei tule ostettua muuta, ja rahaa säästyy tärkeämpään.

xLiner

• Anonyymi00012

En suosittele mitään tuollaisia lakkoja. Silloin tapahtuu aina tuollaisia lipsumisia ja koko ajatus lakosta on vain sellaisen tilanteen järjestämistä, jossa sitten lopulta epäonnistuu. Tuota lipsahdusta sitten vielä usein seuraa se, että kun lipsahti niin ei sen enää väliä, vaikka syön koko paketin. Paljon järkevämpää on antaa itselleen lupa syödä herkkujakin, mutta hankkia niitä tarjolle harvemmin.

• Kyllä tauot sopivat minulle, mutta niiden kestoa voisi säädellä. Olin toivonut jaksavani helmikuun lppuun, mutta nyt kävi näin. Olin itse asettanut aikarajan itselleni, eikä se pitänyt. Se harmittaa.

Onhan tämä noloa, eikä tätä voi millään puolustella. Lipsahduksia sattuu. Elämä on! 😊

• Anonyymi00013

En pidä lakkoja, vaan nautiskeken aina kohtuudella.

Ei kannata olla niin ehdoton. Elämästä kannattaa nauttia
      ja kaikki lipsahdukset on unohdettu jo seuraavassa hetkessä :)

Ajattelet vaan, että olet entistä herkullisempi :))

-keinovaginamies-

• Tänään olen ollut herkkup*rse. 😅
        Se on myönnettävä. Olisi pitänyt jaksaa helmikuun loppuun, vaan ei onnistunut. Heikko mieli antoi periksi.

Onhan tämä nyt noloa, etten jaksanut pitää kurssia loppuun saakka, vaan sorruin loppumetreillä.
        En suostu elämään ahmattina. On harkittava järkevämpiä taukoratkaisuja. 🤔

• Anonyymi00028
        tosi.typy kirjoitti:

Tänään olen ollut herkkup*rse. 😅
        Se on myönnettävä. Olisi pitänyt jaksaa helmikuun loppuun, vaan ei onnistunut. Heikko mieli antoi periksi.

Onhan tämä nyt noloa, etten jaksanut pitää kurssia loppuun saakka, vaan sorruin loppumetreillä.
        En suostu elämään ahmattina. On harkittava järkevämpiä taukoratkaisuja. 🤔

Herra typy tykkää, kun on vähän pehmeää mitä taputella.

Panostat sinäkin terveellisiin herkutteluihin. Ukolle vähän kyytiä näin perjantai-iltaan :))
        Myöskään silikoni ei lihota, vaan kasvattaa kuntoa :))

-keinovaginamies-

• Anonyymi00015

Oli sellainenkin aika, jolloin makeisiin ei voinut sortua, kun kaupoissa ei niitä ollut. Naapurin tyttö pureskeli sikuripötköä, jotta saisi edes jotakin makua suuhunsa.

• Anonyymi00018

No mitä ne pojat sitten aapee pureskeli että olisi edes vähän sikarin tuprua suussa tjsp?

• Silloin olivat tyttöset hoikempia, eikä houkutuksiin tuhlattu ylimääräistä rahaa. Oi niitä aikoija! 😁

• Anonyymi00023
        Anonyymi00018 kirjoitti:

No mitä ne pojat sitten aapee pureskeli että olisi edes vähän sikarin tuprua suussa tjsp?

Ruotsin ope kertoi sitten 50-luvulla, kun säännöstely oli jo ohi, että yks poika oli juonut mustepullon.

Sekä tupakka että sokeri olivat pieniä annoksia ja ne olivat vaihtoehtoisia. Useimmat ostivat sokeria leivontaan, jos oli. Pahimpana aikana sokeria ei ollut ja sakkariinikin oli ollut kortilla, mutta sitä aikaa en muista. Vielä aikana, jonka muistan, äiti käytti sakkariinia, jotta lapsilla olisi enemmän sokeria.

• Anonyymi00019

nykyäänkin on trendiä se että naisilla ei ole lehmien kokoisia tissejä...

60-litraiset boobsit eivät ole enää niin trendikkäitä.

• On naisia, jotka käyvät pienentämässä rintansa. Koska selkä- ja hartiakipu ovat jatkuvia.
        Ei ole kyse trendeistä, vaan oikeasta terveyshaitasta.

• Anonyymi00020

niin mutta jos isot tissit, nehän toimivat kellukkeina vedessä jos meinaa hukkua.
      - kuin pelastuslauttana joku... kelluva tyttö.

• Kukas täällä on näin helmikuussa joutunut tisseineen vedenvaraan kellumaan?

• Anonyymi00022

Jääavantoihin, sellaisiin ... kellumaan jään keskelle...

Niin nooh voi kokeikeilla kai, jos on mukavaa, niin. suuri jäinen avanto mihin hyppäät, silloin kannattaa varoa ettet jumiudu jos sukellat jään alle ja virran viemäksi.. kuin trapped under ice.

• Tuohan kertoo vain siitä, että olet inhimillinen ihminen, jolle sattuu repsahduksia. Ei muuta kuin tsemppiä uuteen yritykseen, jos siis meinaat vielä yrittää. Kyllä, olen itsekin repsunut, mutta yleensä en harrasta lakkoja. :)

• Olisi pitänyt puristaa vielä kuun loppuun, mutta tämä päättyi nolosti kesken. Se harmittaa.
        Näitä sattuu.
        Täytyy todeta, että se suklaa maistui tosi hyvälle. 😋

Huomenna kuntosalille rehkimään ja hikijumppaa päälle. Tästä tämä taas lähtee.

Kiitos kannustuksesta. 😊🌸

• Anonyymi00024

niin no minulle on turha lähetellä mitään villasukkia tai jotain kahvipaketteja, pelkästään kylmää terästä ja kuumaa lyijyä tervetuloa.

kerron oikeasti mistä sain tuollaisia neuvottelutaitoja nuorten naistenkin kanssa: oli.. KKK - Klu Klux Klan... opetttiin miten tylyttää armeijan ukkeleita jne... minun tittelini olisi ollut Dragon jos olisin mennyt.. heh

Saatanan mulkkuusi-kussija tuokin Alexander Stubb, vitun paskiNIWN

• Anonyymi00038

Ai. Pyhäkoulussa opettelit Lohikäärmepuvussa hyppytanssia siel perän pitäjänä, ku kiinalaisten Uusi Vuosi koittaa. Ja siihenkä esitykseen sua ei huolittu.

• Anonyymi00025

kun katkaisin yhteyden heihin siis totalisesti.. sanoivar siis KKK että no käytä taitojasi miten haluat mitä oppinur, mutta suojelemme Sinua like forever.

• Anonyymi00034

Antti-poikaa vaa ahdistaa turhat tykkäykset. -Like1

• Anonyymi00026

niin jos vaan makoilen sängyssä ja tyttöjä ymärillä hoitamassa... no teen asioitakin... monia asioita, oma terveys ja rhojen säästäminen niihin

• Anonyymi00027

Hallituksen säästötoimet ovat kyllä tehokkaastii vähentäneet työkykyäni, kun ei ole rahaa tehdä työtä, oikeastaa jokainen 12euroaminka pystyy kuukaudessa säästämään menee terveydenhuoltokuluihin eli taksikyyteihin aluksi sitten mut pplle

• Anonyymi00029

houkuttavatko nuo jotkin herkut kaupoissakin niin paljon että joidenkin pitää näpistelläkin niitä?

siis eli isi ja äiti ryyppäävät ja ei saa tarpeeksi ruokaa?

• Anonyymi00030

niin tuollainen kun niin ikävän tytöt ja nuo niin ei aivan riitä joku "parental guidance" niin joku pro kuin niin kkk-negotiator.... toivottavasti niin aiheutin iloisia ja uusia ajatuksia...

• Anonyymi00031

Se on vain ihanan inhimillistä. Eikä niitä lakkoja kannata edes aloittaa mun mielestä. Pitää tasaisen pienen herkuttelun joka päivä niin makean himokaan ei riistäydy käsistä. 🍬🧁🍫

-Thinksy

• Olen ehtinyt nyt pari päivää sulattelemaan tätä katastrofia ja täytyy todeta, että tämä(kin) oli ns. myrsky vesilasissa.
        Ei tuo enää haittaa, eikä ärsytä. 😊

Kiitos kannustuksesta ja rohkaisusta. 😁🌸

• Minusta tuo nyt ei ollut repsahdus.
      Viime aikina on uutisoitu heikosta taloustilanteesta joka johtuu siitä että ihmiset eivät uskalla kuluttaa vaikka rahaa on tilillä.
      Se että sinä lisäämällä ostoksia pistit kansantalouden oman lakkoilusi edelle oli ihan jalo teko josta oli koko talouselämälle hyötyä.

Itsellä taas repsahdukset on yleensä pidemmän ajan asioita. Sitä kun on tselleen toitottanut oman ajankäytön hallintaa niin silti kun kysytän johonkin luottamustoimeen niin sana ei kääntyy ennen ulostuloa muotoon kyllä.

• Osaat hienosti tarkastella tätä pienimuotoista romahdusta positiivisesta näkökulmasta. Nyt, kun tästä lipsumisesta on kulunut jo muutama päivä, ei tuo tunnu enää kovinkaan suurelta asialta. Pienimuotoinen myrsky vesilasissa.

Kiitos vertaistuesta ja rohkaisusta. ☺️🌸

• Anonyymi00040

makupurkka tulee mitä jotkin tytöt kun nikotiini-makupurkkaa, voit ehkä vaihtaa niin makupurkaksi tavalliseksi

• Anonyymi00041

muista harjata hampiot ennen nukkumaan menoa.

..kun katsoin vähän valtakunnan tilannetta... ei vielä tarvetta..joihinkin ceiminal organisatioihin yhteyttä...kuin joku klan,odin triads etc..

• Anonyymi00042

jotenkin lipsunut poliyiikkaankin, en halua vaan nooh meni jotain.

niin. no en kannata mitään puoluetta.

• Sinulle olisi kiva vastata, mutta en ymärtänyt tästä viestistä yhtään mitään.

Voisitko tulevaisuudessa laittaa viestit minulle vaikka selkokielellä? Kiitos.

• Anonyymi00043

Olisit syönyt vatsasi täyteen esim papusoppaa niin et olis jaksanut syödä makeita ja vatsa aivan täynnä ei olis tullut edes ostettua makeaa kun kunnon kotiruokaa maha täynnä eli tästä lähin syöt aina kunnon ruokaa niin ei makeaa tee mieli

• Tuo lipsahdus ja herkkujen syöminen ei johtunut nälästä, vaan stressistä. Viime viikko oli kiireinen ja yhtä pyöritystä. Sieltä jäi muutama asia ahdistamaan. Siksi teki mieli makeaa.
        Kaipasin hieman "leuan lepytystä" ja hemmottelua makeisten muodossa. 😊🍬🍭

• Anonyymi00044

harjaa hampiot jotta ei jää sokerimöhnää nukkuessa hampaiden väliin bakteereja muhimaan... voi tulla hampaan poisto-operaartiokin.

Mutts niin itselläni oli hampiaisen poisto, mutta mihinkään karkkien syömiseen liittyvä suoraan.

• Toki harjaan hampaat erittäin hyvin ja hampaiden välit otan hammaslangalla ennen pesua. Aamuin illoin. Tästä olen tarkka. 😁🦷🪥🫧

• Anonyymi00045

kuin itsellä noniin fkin hell tämän erään hampion kanssqa: taksi ja hammaslääkärille poistoon tuo juttu, helpotti paljon

• Anonyymi00046

Meinaisin repsahtaa perjantaina Tokmannilla, oli 360g kookkaita Toblerone patukoita tarjouksessa 5,45€ kpl.
      Monta kertaa kävelin niinden viereltä, mietin, että ostanko vai en, en ostanut.
      Nyt sitten Toknannin viikkotarjousksia katselin, niin oli 2 kpl isoja Toblerone patukoita 10€ eli 5€ patukka.
      Itsekuri on taas koetuksella, kun makeanhimo kutkuttaa, että osta, osta, nam, nam.
      Samaan aikaan järki yrittää huutaa, älä osta, ei ole halpaa, menee kymppi, sillä rahalla saat suolaista syötävää ja täytekakkuun tarvikkeet, kun täytekakun ajattelin tehdä.
      Myös järki huutaa, ajattele hampaita, hamapaille ei tee hyvää tuollainen suklaa.
      Muistan, kun joskus olen tobleronea syönyt, niin hampaita on alkanut vihlomaan, kun on niin makeaa suklaata se toblerone.

• Nuo Tobleronet ovat kyllä hyviä. En ole pitkään aikaan ostanut. Hyvä tarjous 2 kpl/ 10 e.

On ehkä kuitenkin parasta jättää ne Tobleronet kauppaan? Muuten tulee ahmittua molemmat. 😊

• Anonyymi00047

Ajatelkaapas, kaakaon maailmanmarkkinahinta on kuulemma laskenut reilusti ja sitä myöten myös suklaan hinta voi laskea.
      Siinä saakin olla itsekuria, mennä suklaahyllyn ohi, jos fazerin sininen suklaalevy maksaa 2€, kun se nyt maksaa lähes 4€.

• Olen joskus itsekin miettinyt kaakaon maailmanmarkkinahintaa, sekä niitä olosuhteita, joissa lapsityövoimalla kerätään kaakaopapuja.
        On ehkä parasta ettei näitä jää liikoja miettimään?

• Anonyymi00048

Lääkäri sanoi että alipainoa, en tuollaisia murehdi. Syön hyvin ja usein ryyppäänkin, eikä mitään.

• Pääasia on, että olet terve ja onnellinen. 😁🌸

• Anonyymi00049

niin sokeri boi olla paholainern joillekin, pshe4mpi kuin demoni jeesus.

• Anonyymi00050

toughrst of some negotiators we have some from kkk-negotiator and with some teen girls...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18044
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      56
      4922
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      4577
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      27
      4490
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      36
      4300
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      59
      4170
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      3773
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      3425
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      34
      2696
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      45
      2419
    Aihe