Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

110

Kommenttia

14845

1. Traumat?
    Koulu oli yhtä shittiä ja olisin kai voinut traumatisoituakin, mut ei vaan jaksanut. Riitti jo kun perhe-elämä traumatisoi minut totaalisesti.

Mut hei, menneet ovat menneitä. Elämässä on osattava jatkaa elämäänsä eteenpäin.
    Tikulla silmään sitä, joka vanhoja muistelee.
  2. Ymmärrän tuon hyvin, että saattaa pitää moukkana ihmistä joka kohtelee ihmisiä eri tavalla riippuen ulkoisesta habituksesta.

Yritän itse välttää moista, mutta aina ei onnistu.

Ihan fakta on mielestäni, että silmää miellyttävät ihmiset pääsevät helpommalla. Heillä on muistaakseni jonkun tutkimuksen mukaan parempi palkkatasokin..
    Mut se ei ollut pointtini, vaan kun maailma menee niin. Se, että silmää miellyttävät löytävät esmes kumppanin helpommalla ja saavat enemmän hymyileviä ihmisiä ympärilleen, on vaan normaalia.

Suurin osa immeisistä ovat sellaisia. Tykkäävät katinkullasta. Itse uskon siihen, ettei kaikki kultaa mikä kiiltää. En välitä pinnallisuudesta.
    Etkä sinäkään.

Mut suurin osa välittää. Joten mikäpä minä olen heitä tuomitsemaan. Minähän se olen valtavirran vastarannankiiski.

Se, etten välitä pinnallisuudesta, ei tee minusta pinnallisia ylempiarvoista. Vain erilaisen. Ja perusteeltaan erilaisuus on hyvästä. Oli sitten pinnallinen tai ei.

Pinnallisuutta pidetään jotenkin tyhmänä ominaisuutena. Se ei ole sitä. Tämä maailma on pinnallinen joten sopeutuvaisin selviää. Itse en henkilökohtaisesti tunne tarvetta sopeutua tai edes selvitä tässä maailmassa.
    Siitä huolimatta en haluaisi haukkua ketään moukaksi vain pinnallisuutensa takia.

Minä siedän hyvin paljon kaltoin kohtelua. Olen tottunut siihen. Se, että joku käyttäytyy huonosti minua kohtaan, on hänen häpeänsä. Oli syy sitten mikä vain. En ota itseeni. Enkä ala haukkumaan. Edes vaikka minua kohdeltaisiin todella törkeästi. Loppupeleissä jokainen valitsee ihan itse, miten muita kohtelee ja annan mieluusti jokaiselle vapauden toteuttaa omaa luontoaan.
  3. Tämä on monitahoisempi kysymys kuin uskoisikaan..

Meikkaan nykyään harvoin, todella harvoin oikeastaan. Olen itseni näköinen ja meikillä minä muutun toukasta perhoseksi. Ja se yleensä huomataan.

Kun haluan meikata, haluan tuntea itseni perhoseksi, vaikka olenkin vain toukka. Peitän kauneusvirheitä ja korostan parempia puoliani meikillä. Teen sen kyllä itseni takia, silti muiden takia. Saan huomiota ja kohtelua, jota en meikittömänä saa.

Se huomio on omiaan nostamaan itsetuntoa. Eli kun haluan nostaa fiiliksiäni, tai juhlistan jotakin, meikkaan. Mitä tapahtuu nykyään erityisen harvoin. Se on kuin maski, naamari johon muut ihmiset suhtautuvat suopeasti. Kun on visuaalisesti "kunnossa", minua kohdellaan ihan eri tavalla kuin arkinaamallani.

Meikkaan siis itseäni varten, saadakseni jonkinlaista hyväksyntää. Sillä arkinaamani on ihan erilainen. Olen arkinaamallani 99.8% ajastani ja kun meikkaan, kaipaan jotakin piristystä. Ehkä huomiota.. tiedä siitä sitten.

Mutta se on varmaa, että siisti, huoliteltu ulkonäkö parantaa sitä, miten sinua kohdellaan. Se on fakta. Se lieneen monella se syy, mutta en menisi takuuseen tästä.