Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
124
Kommenttia
16084
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa.. tällä eukolla pysyy aikasta hyvin työkalut käsissä. Olen itseasiassa naisenpuoleksi aika kätevä.
20.05.2026 19:35
Ihan hyviä huomioita sinulta. Ei tosin nyt osu eikä uppoa ensipuraisulla.
Minä olin kiltti ja huomaavainen, helppo lapsi kunnes opin ettei se kannata.
Kasvoin vanhaksi liian nuorena, taistelin itseni eheäksi joka kerta kun minut oli rikottu.
Olen hyvin pienestä pitäen ollut erittäin itsenäinen enkä koskaan ole rakentanut identiteettiäni muiden varaan. En ole tarvinnut hyväksyntää koskaan. Kenenkään.
Sinä koet vuorovaikutuksen tärkeäksi, minä en. Asenteessasi on korjaamista, sillä me emme ole samanlaisia.
Eilen minulla oli sellainen fiilinki, että haluan ravistella muita ja olla töykeä. Sattui sitten noita hymistelijöitä sopivasti olemaan palstalla.
Esmes sinä itse.
Kyökkistelysi ärsyttää minua pikkaisen, siksi koska luulin sinua fiksummaksi ihmiseksi. Mutta mielipiteen vapaus sinullekin. Yksi hailee mitä sinä kuvittelet minusta.
Rehellisesti myönnän, että halveksin ylimielisiä ja itseriittoisia ihmisiä. Poden suorastaan pahoinvointia kun joku alkaa puhumaan hyvistä käytöstavoista.
Varsinkin kun nuo puhujat yleensä eivät anna mitään ihmisarvoa muille kuin kaltaisilleen.
Tosiasiassa minulla on auktoriteettiongelma. En kykene kunnioittamaan ihmisiä jotka kuvittelevat saavansa kunnioitusta jonkin satunnaisen ominaisuutensa takia. Olettavat saavansa sen.
Minun arvomaailmassani jokainen on tärkeä, poislukien ne jotka asettavat itsensä muiden yläpuolelle.
Minä olen hyvin kiltti ihminen ja se on piirre jota vastaan taistelen tietoisesti, sillä kiltit syödään elävältä. Se on defenssi ja vaikuttaa käytökseeni.
Minulla nyt vain sattui olemaan ärripurripäivä eilen.
20.05.2026 19:32
Jumpe, mikä hienostelija sinä olet. Mutta kyllä tähän maailmaan mahtuu sievistelijätkin. Ylenkatseesi vain hyppii silmille aika räikeästi, mutta se sinulle suotakoon, jos kerran et parempaan pysty. Ymmärrän sen, ettet ole vielä oppinut ymmärtämään elämän diversiteettiä. Mutta eiväthän kaikki opi. Itseriittoisuus kun on se tärkeämpi asia. Ja se hiton ego. Minä,minä ja minä. Mut olet tuollainen. Kai ihan hyvä sinuna itsenäsi, sillä tuo hölynpölysi ei voi olla muuta kuin trollausta.
20.05.2026 19:03
Teen noin.. jos sillä välttää virheseuraamusmaksun. Kiitos vinkistä.
19.05.2026 21:03
Kiitos että sain ärhennellä ketjussasi ja anteeksi että ärhentelin ketjussasi. Nyt ponit talliin ja mun on aika mennä nukkumaan. Hyvää yötä.
19.05.2026 20:34
Niin.. sinun subjektiivisestä näkökulmastasi katsottuna.
Yhdistävä tekijä kaikkien juntteuteen on sinä ja näkökulmasi.
19.05.2026 20:26
Todennäköisesti.
19.05.2026 20:18
Et sä hymistele.. et juu.
Joku voisi tulkita itsestään tälläisessä tilanteessa että vituttaa, mut en mä. Ei ota päähän mikään, tunnen oloni pirulliseksi ja kaikki kiehuttaa.
Mulla on temperamenttia, minkä tosin hillitsen useimmiten, mutta tää tappura on ny sitä kun päästän sen välillä kirmaamaan laitumelle.
Ei huolta, palaan pian omaksi, naurettavan lammasmaiseksi itsekseni tuota pikaa.
19.05.2026 20:07
No voi perse! Tulitko sä vaan sit toteamaan itseäsi keskustelupalstalle?
No saat todeta ihan rauhassa ja ihan keskenäsi.
19.05.2026 20:01
Jaa.. no mä en kuulu noihin "meihin". Köyhä kuin kirkonrotta ja lähes kaikki rahat menee laskuihin. Seuraavasta tilistä jää elämiseen kolme sataa ja siitäkin tosiaan olisi laskua puolet, mutta sain siirrettyä kuukaudella sitä.
Mun kuukausibudjetti elämiseen on tällä hetkellä kympeistä pariin sataan. Et juu, vaikka käyn töissä, rahaa ei ole.
Näillä mennään. Mut juu, kyllähän se on niin, että elämä on laiffii. :)
19.05.2026 19:58
No näkemyseroja karrikoiduista yleistyksistä ei voi tehdä.
Se, että tartuit tuohon yleistykseen etkä mielipiteeseeni asian yksilöllisyydestä kertoneekin sit kaiken.
19.05.2026 19:48
Ja lisäksi pitää ostaa hautapaikka, jos kuulut kirkkoon saat sen edullisemmin. Ja maksaa se arkkuunlaittokin, kuten vainajan pukeminen. Kuljetukset maksaa ja se arkku. Siunauksen jälkeiset bileet on välillä hyvinkin hintavia. Tulevaisuudessa myös vainajan säilytys tulee maksamaan. Kyllä tuommoinen kymppitonni menee kuolemiseen ihan kevyesti heittämällä jos tulee prameat kivetkin haudalle.
Lisäksi perikunnalle tulee laskua byrokratiasta, vainajan sairaalakuluista ja siihen vainajan talouden muut juoksevat laskut siihen asti kunnes perintöä pääsee realisoimaan. Ja sen jälkeen tulee vielä perintövero.
Delaaminen on hintavaa hommaa.
19.05.2026 19:37
Voin kuvitella tilanteen, tosin ei se kalja pelasta koko maailmaa.
Vaikka mulla ärripurri onkin päällä, jotakin rajaa silti. En ala henkilöhyökkimään tai haukkumaan. Saatan olla kärkäs, ärsyttävä ja itsepäinen. Ja olenkin.
Mutta mitä muutosta se nyt sit tuottaa ulosantiini, ei ole mitään merkittävää.
19.05.2026 19:07
Olet oikeassa.
Hienotunteiset pitävät suoria törkeinä ja suorat hienotunteisia kieroina. Se on yleistys.
Mielestäni on monenlaista erilaista hienotunteisuutta kuin on myös erilaisia tapoja olla suora. Kysehän on yksilöllisistä ominaisuuksista.
19.05.2026 18:55
Jaahas, sitä jätetään sellainen perintö perillisille että on varaa hautakiveen ja kaiverrukseen tyyliin satanen per kirjain. Ja tuon kokoista hautakiveä ei alle kolmen tonnin saakaan. En tiennytkään että olet noin varakas.
19.05.2026 18:51
Juu.. Myytä pukkaa niin maan pirskaleesti. Sellainen känkkäränkkä, että oksat pois. Mutta minut saa vetää köysissä alastomana torille ruoskittavaksi ja jalkapuuhun jos alennun henkilökohtaisiin haukkumisiin.
Hau, hau on ääliöiden puuhaa.
19.05.2026 18:42
Ei mulla sulle ole mitään. On sellainen riiviömäinen olo ja en nyt siedä hymistelyä ollenkaan.
19.05.2026 18:31
Jumankekka! Nyt asenteellisesti heti mulle oikea asteinen mittari käyttämättömään saunaani. Ei mulla, köyhällä paralla ole varaa sakkoihin. Ja taloyhtiöllä voisi olla sananen sanottavanaan jos saunani määrättäisiin purettavaksi.
Eli säästynkö virhemaksuilta jos saunassani ei olisi mittaria ollenkaan? Enhän minä edes sauno siellä. Kuivatan lauteilla pikkupyykkiä, eli kalsareitani ja sukkia. Satunnaisesti varastoin siellä jotakin, kuten nytkin siellä on talvikäyttöiset untuvapeittoni, jotka odottavat pesua ennen kesälaitumille pääsyä. Eli varastointia syys-lokakuukuuhun asti.
Jos siis maalaan saunamittarini vihreäksi ja heitän tuohon viereiseen järveen..?
19.05.2026 18:28
Kuten tuolla ylempänä jo totesin mulla on angsti päällä ja kun noin on, en todellakaan käyttäydy hienotunteisesti.
"Jokainen tarvitsee "tulkintasektorin" hommia pitääkseen vuorovaikutustaitonsa kunnossa."
WHAT THE FU*K?
Eli joo. Ei millään pahalla sua kohtaan, mutta mikä saa sut kuvittelemaan että kaikki haluavat olla vuorovaikutuksissa ylipäätään tai sinun määrittelemälläsi oletettavasti hienotunteisella tavalla. Itseäni ei kyllä pätkääkään kiinnosta pitää vuorovaikutustaitojani "kunnossa".
19.05.2026 18:18
Hyvä että olet eriävää omaa mieltäsi.. mulla on nyt angsti päällä ja intän vastaan vähän niinkuin periaatteesta. Sellaiset pikkupirun sarvet puskee otsalta ja haastan riitaa.
Tai no en riitaa, riitely on tyhmää.
Nyt ei jaksa mitään typerää hännystelyä.
19.05.2026 17:53
7 / 805