Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
110
Kommenttia
14845
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Traumat?
Koulu oli yhtä shittiä ja olisin kai voinut traumatisoituakin, mut ei vaan jaksanut. Riitti jo kun perhe-elämä traumatisoi minut totaalisesti.
Mut hei, menneet ovat menneitä. Elämässä on osattava jatkaa elämäänsä eteenpäin.
Tikulla silmään sitä, joka vanhoja muistelee.
26.11.2025 20:04
No.. suomalainen vessapaperi on laadukasta. Meneppä pyyhkimään pebasi etelässä käytettyyn paperiin, niin huomaat mitä höttöä se on.
Ja sehän johtuu ihan vain siitä, ku niiden viemäristöt on niin paskoja.
26.11.2025 19:58
Jaa, oletko sinäkin wannabe käryäjä?
Savuttamista on ikävä. Ja se ikävä ei katoa koskaan. Jos multa kysytään.
26.11.2025 19:53
Niih.. eihän niitä syyllisiä haeta ..
.. mutta sellainen pitää aina löytää.
26.11.2025 19:49
Totta helvatussa pitää. Kavallat rahaa ja joudut linnaan jos et ilmoita. Sillä kiinni jäät joka tapauksessa.
Saat linnatuomion kun kavallat rahaa. Talousrikoksista tuomitaan rankemmin kuin esmes vaikkapa toisen henkilön koskemattomuuden rikkomisesta. Mikä on huutava vääryys.
26.11.2025 16:14
Pari vuotta sitten kun meillä oli se sinkkupalstamiitti Hämeenlinnassa..
Oltiin jo kotiopäin suuntaamassa ja rautatieasemalla odoteltiin junaa aseman edessä, kun nk. kakkoslaiturille ilmestyi kettu. Katseltiin sitä sitten raiteiden yli kun se kävi järjestelmällisesti kaikki roskikset läpi.
Muina kettuina siitä sitten portaisiin ja asematunnelin kautta meidän raiteelle. Ja ei muuten välittänyt meistä asemalla olevista immeisistä paskaakaan.
Kävi kaikki roskikset läpi ja katosi teille tietymättömille.
Se oli unohtumaton näky.
26.11.2025 16:09
Sydämellä, aina.
Vaikka kuinka järkeilisin, lopputuloksena on se, mikä tuntuu oikealta. Meni sit syteen tai saveen. Ei jää kaduttamaan kun olen aina valinnut sen, mikä tuntuu oikealta. Vaikka valinta olisikin väärä.
26.11.2025 09:33
Juu.. en minä tuomitse huoliteltua tai laittautunutta ulkonäköä. Ei siinä ole mitään väärää. Noin niin kuin mielestäni.
Jokainen tyylillään.
Piti vain tuoda oma näkemykseni keskusteluun.
Itse en saa laitetusta ulkonäöstäni niin suurta nautintoa, et viitsisin. Päin vastoin.
Minulle riittää naturelli ja minun on hyvä olla.
Arvostan enemmän mukavuutta ja helppoutta.
Minun meikkaamiseni loppui korona-aikaan maskipakkoon. Sillä kun minulla oli töissä suojalasit ja maski, ei meikkiä voinut ylläpitää. Ja sikseen se oli sitä ennenkin satunnaista.
Se, että ehostaa itseään on jokaisen oma valinta. Oli syy siihen sitten mikä vain. Ei ole oikeaa tai väärää tietä tässä asiassa.
Minä en tarvitse ehostusta. Tai siis omasta mielestäni. Muut taitavat olla eri mieltä. :)
Monasti kuullut, että minun kannattaisi meikata useammin..
Ei jaksa. Se nyt on vain minun tyylini.
24.11.2025 19:54
Kyllä kettu kettuilla osaa, ei vaan tunne kai tarvetta siihen enää. Kamu on muuttunut mies.
24.11.2025 19:41
Mulla on samaa. En voi sietää valokuvia itsestäni. En tykkää katsella itseäni .. en kuvissa tai peilistä. Minulle on aika yksi hailee mille ulkoisesti näytän.
Väistän aika usein valokuvia ja tilanteita joissa kuvataan. En halua tuoda itseäni freimille. Olen mieluusti näkymätön.
24.11.2025 19:38
Ymmärrän tuon hyvin, että saattaa pitää moukkana ihmistä joka kohtelee ihmisiä eri tavalla riippuen ulkoisesta habituksesta.
Yritän itse välttää moista, mutta aina ei onnistu.
Ihan fakta on mielestäni, että silmää miellyttävät ihmiset pääsevät helpommalla. Heillä on muistaakseni jonkun tutkimuksen mukaan parempi palkkatasokin..
Mut se ei ollut pointtini, vaan kun maailma menee niin. Se, että silmää miellyttävät löytävät esmes kumppanin helpommalla ja saavat enemmän hymyileviä ihmisiä ympärilleen, on vaan normaalia.
Suurin osa immeisistä ovat sellaisia. Tykkäävät katinkullasta. Itse uskon siihen, ettei kaikki kultaa mikä kiiltää. En välitä pinnallisuudesta.
Etkä sinäkään.
Mut suurin osa välittää. Joten mikäpä minä olen heitä tuomitsemaan. Minähän se olen valtavirran vastarannankiiski.
Se, etten välitä pinnallisuudesta, ei tee minusta pinnallisia ylempiarvoista. Vain erilaisen. Ja perusteeltaan erilaisuus on hyvästä. Oli sitten pinnallinen tai ei.
Pinnallisuutta pidetään jotenkin tyhmänä ominaisuutena. Se ei ole sitä. Tämä maailma on pinnallinen joten sopeutuvaisin selviää. Itse en henkilökohtaisesti tunne tarvetta sopeutua tai edes selvitä tässä maailmassa.
Siitä huolimatta en haluaisi haukkua ketään moukaksi vain pinnallisuutensa takia.
Minä siedän hyvin paljon kaltoin kohtelua. Olen tottunut siihen. Se, että joku käyttäytyy huonosti minua kohtaan, on hänen häpeänsä. Oli syy sitten mikä vain. En ota itseeni. Enkä ala haukkumaan. Edes vaikka minua kohdeltaisiin todella törkeästi. Loppupeleissä jokainen valitsee ihan itse, miten muita kohtelee ja annan mieluusti jokaiselle vapauden toteuttaa omaa luontoaan.
24.11.2025 19:31
Niin.. minä olen juuri tuollainen ihminen, siis en kiinnitä muihin mitään huomiota, keskityn vain omiin puuhiini ja olen vaikeasti lähestyttävä.
Ei oikeasti kiinnosta muut.
Minua pidetään lieneen aika kovana ihmisenä juuri sen takia kuin miten olen. Ei paljoa rassaa mitä muut ajattelee minusta tai ulkonäöstäni. Olen naturellina lähes aina ja on minulle yhdentekevää kuinka muut siihen suhtautuvat. Olen vain havainnut heidän suhtautumisessaan eroja. Riippuen ulkoisesta habituksestani.
Jos jaksaisin viittiä olla huoliteltu koko ajan, ehkä en huomaisi eroa niin selvästi. Minulle huoliteltu ulkonäkö on erityinen poikkeustilanne.
24.11.2025 19:08
No tuosta olen erimieltä. Siis tuosta itserakkausasiasta.
Hiiri voisi tosiaan olla sinun profiilikuvasi .. tai se rotta, mutta rotasta tulee ihan vääriä tunteiden värittämiä viboja. Itsehän oikeasti inhoan rottia ylitse kaiken. En voi sille mitään.
Sehän on vain profiilikuva. Ei niin vakava juttu.
24.11.2025 18:57
Heh. Tuttu tunne.. olet kasvanut ihmisenä niin paljon. Olet tullut kypsään aikuisvaiheeseen jossa tuntee itsensä ja osaa arvostaa sitä.
Keski-iän kriisi on nuoruuteen tarttumista ja siitä kiinni pitämistä. Ahdistuneisuutta siitä että on keski-ikäinen ja nuoruus on kaukana takanapäin. Keski-ikä on sitä kun lopulta tajuaa olevansa lähes vanhus. Ymmärtää elämän rajallisuuden ja alkaa se villitys elämästä.
Sinulla on kettukulta vielä matkaa siihen, vaikka nuoruus olisikin jo karissut. Alat vasta tulemaan vanhaksi, senkin huomaat kyllä luissasi ja ytimissäsi.
Tärkeintä on että olet löytänyt itsesi.
24.11.2025 18:50
Keski-iän kriisi.. höpsis pöpsis.
Sä olet löytänyt itseisarvosi. Sitä se on.
24.11.2025 16:29
Minä muutun aikalailla rumasta ankanpoikasesta kauniiksi joutseneksi meikkien avulla. Ja tämä oli kärjistäen sanottu.
Eli homssusta tulee söpöliini ja pieni, söpö nainen herättää ihmisissä jotakin hölmöä suojeluvaistoa tai jotakin. On helposti lähestyttävä. Kun taas arkinaamani uhkuu sitä, että älä lähesty.
Olen miellyttävän näköinen kun minulla on meikkiä ja ilman meikkiä olen kuin suljetulta karannut psykopaatti.. heh.. noin kärjistettynä.
Olen vain huomannut eron.
24.11.2025 16:25
Olet varmaankin oikeassa, että meikkaaminen vaikuttaa omaankin olemiseeni. Olen ehkä naisellisempi silloin.. tai tunnen itseni naisellisemmaksi.
Tosiaan aika harvoin meikkaan nykyisellään. En ole kokenut tarvetta siihen ollenkaan.
Enkä ottanut negana. Ihan asiallinen kommenttisi oli.
24.11.2025 16:19
No tuo on sinun kokemus ja en missään nimessä halua vähätellä sitä. Minä todellakin saan ihan erilaista kohtelua riippuen siitä olenko meikeillä vai ilman. Se on minun kokemukseni asiasta.
Vaatekaupoilla tai ravintolassa.. oikeastaan aika sama missä. Jopa töissä.. mutta siellä ne on jo tottuneet minun arkinaamaani ja ihmettelevät jos meikkaan sinne.
24.11.2025 16:08
Tämä on monitahoisempi kysymys kuin uskoisikaan..
Meikkaan nykyään harvoin, todella harvoin oikeastaan. Olen itseni näköinen ja meikillä minä muutun toukasta perhoseksi. Ja se yleensä huomataan.
Kun haluan meikata, haluan tuntea itseni perhoseksi, vaikka olenkin vain toukka. Peitän kauneusvirheitä ja korostan parempia puoliani meikillä. Teen sen kyllä itseni takia, silti muiden takia. Saan huomiota ja kohtelua, jota en meikittömänä saa.
Se huomio on omiaan nostamaan itsetuntoa. Eli kun haluan nostaa fiiliksiäni, tai juhlistan jotakin, meikkaan. Mitä tapahtuu nykyään erityisen harvoin. Se on kuin maski, naamari johon muut ihmiset suhtautuvat suopeasti. Kun on visuaalisesti "kunnossa", minua kohdellaan ihan eri tavalla kuin arkinaamallani.
Meikkaan siis itseäni varten, saadakseni jonkinlaista hyväksyntää. Sillä arkinaamani on ihan erilainen. Olen arkinaamallani 99.8% ajastani ja kun meikkaan, kaipaan jotakin piristystä. Ehkä huomiota.. tiedä siitä sitten.
Mutta se on varmaa, että siisti, huoliteltu ulkonäkö parantaa sitä, miten sinua kohdellaan. Se on fakta. Se lieneen monella se syy, mutta en menisi takuuseen tästä.
24.11.2025 15:53
Joku rakkaudella halusi muistaa vanhaa sinua nostamalla ketjusi pintaan.
24.11.2025 15:31
7 / 743