Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

103

Kommenttia

14228

1. En olekaan kristinuskovainen sinun mittareillasi. En alkuunkaan. Olen jonkinmoinen kerettiläinen tai jopa pakana.

Uskon asiat ovat sellainen asia, mistä en mielellään keskustele. Uskovat uskovaiset eivät juurikaan kykene näkemään oman katsantokantansa ulkopuolelle. Heillä kun tuntuu olevan aina hyvin yksipuoleinen näkemys asiasta. Joten keskustelu menee hyvin yksipuoleiseksi tai väittelemiseksi.

Jokaisella on oikeus uskoa mihin uskoo, jos ei ole kykenevyyttä ehdollistaa valmiiksi pureskeltuja malleja, niin mikäpä siinä.
    Sokea usko on aina jonkinlainen sairaus tai ainakin tyhmyyttä. Ja vaatii anteeksiantoa ja hyväksyntää ymmärtää heitä. Eli en oikeastaan tee eroa jumalanluomien ihmisten kanssa. Oli sitten uskovainen tai ei.

Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen.. myös nämä sinun mainitsemat ovat ihmisiä.
    On ihmisten lait joita on noudatettava tai kärsittävä tuomionsa.
    On jumalasta kaikki elävä joten ymmärrettävästi kaikki ihmiset ovat hänen luomiaan. Myös ne pahat.

Dualismiin kuuluu hyvä ja paha. Molempia tarvitaan tasapainon ja harmonian saavuttamiseksi. Koko olemassaolon perusta on dualismissa. Jumalassa. Olevaisuudessa.

Koska sä olet siinä, sä olet todistettavasti olemassa. Olet syntynyt elääksesi kunnes kuolet. Sekin on todistettavissa. Muuhun en sit kummemmin haluaisi ottaa kantaa.

Jos haluat elää elämäsi raamattu kourassa, se on sinun oma valintasi. Minä en ole mikään tuomitsemaan sinun elämänvalintojasi. Se on sinun elämäsi. Sinun valintasi sinun omalle elämällesi.

Minä olen valinnut toisin, eikä sinulla ole oikeutta tuomita minun elämäni valintoja.
  2. Huomenta sinullekin. Hyvää kuuluu.. ulkona aurinko paistaa, lämpötila +23 ja kesälomaa vielä kaksi viikkoa edessä. Yö oli ihanan viileä. Aivan parhautta. Tänään siivoan pihan, kitken rikkaruohot ja pesen pihakalut ja laatoituksen. Mukava istuksia ensiviikolla sit pihalla lukemassa lehteä tai kirjaa. Satoi tai paistoi.