Vapaa kuvaus

Aloituksia

370

Kommenttia

1262

1. Koska+terve+ja+iloinen+lapsi+vietiin+pois+ilman+syytä.+Sitä+ennen+sossu+pakotti+meidät+luovuttamaan+kotirauhan+ja+itsemääräämisoikeuden,+koska+hän+oli+saanut+vääriä+ilmoituksia.+Ilmoitukset+tehtiin+selän+takana+ja+niistä+ei+saanut+keskustella.+Myös+tukitoimet+tekivät+ilmoituksia,+jotka+eivät+olleet+totta.+Sossu+teki+johtopäätöksiä+eikä+sanonut+kasvotusten,+että+nyt+tämä+asia+pitää+muuttaa,+koska+muuten+tulee+ikäviä+seurauksia.+Kuulin+ne+vasta+päätöksissä.+++Lopulta+tilanne+oli+rauhallinen+ja+sossu+oli+oppinut+luottamaan+minuun.+Pyysin+tapaamista,+koska+äiti+erosi,+mutta+kieltäydyin+siitä.+Sossu+pyörsi+omat+sanansa+ja+käänsi+kaikki+kielteiseksi.+Hän+otti+syytteitä+kauan+aikaa+sitten+tapahtuneista+asioista,+jotka+olivat+oikeasti+hyviä+ja+käänsi+ne+kielteisiksi+ja+vihjasi,+että+ne+tapahtuvat+nyt.+Hän+sanoi+tunteita+ja+olettamuksia,+jotka+eivät+olleet+totta+ollenkaan.+Lapsi+vietiin+pois.+Sitten+kun+yritin+keskustella+väärinkäsityksistä,+en+saanut+aikaa+ja+minut+leimattiin+narsistiksi.+Niinpä+he+eivät+koskaan+saa+kuulla+olettaneensa+väärin.
  2. Juttelin+tänään+kaupungin+psykologin+kanssa,+joka+on+sopinut+sossun+kanssa+minulle+ostopalveluna+psykologiset+testit.+Minusta+tämä+on+pahantahtoinen+narratiivi,+jolle+ei+ole+mitään+käytännön+syytä.+Minä+ja+lapseni+olemme+iloisia+ja+terveitä.+Avohuollon+sossu+kirjoitti+huostaanottopäätökseen,+että+"olen+kieltäytynyt+hakeutumasta+psykiatrista+apua+saamaan",+ja+että+"on+ollut+huoli+pitkään+vanhemman+mielenterveydestä".+Olen+hämmentänyt+ja+kummaksuttanut+päiväkodin+henkilökuntaa.+Minun+tavoitteeni+on+puhua+psykologille+järkisyillä+siksi,+että+hän+kertoisi+sossulle+sen,+että+huostaanottoon+ei+ole+syytä.+Psykologi+ja+muut+eri+alojen+ammattilaiset+sanovat+kukin+omalta+kannaltaan+sossulle+niin,+jolloin+sossu+saa+kuulla+useilta+ihmisiltä,+ettei+hänen+yksin+keksimänsä+ongelmanasettelu+ole+todellinen.+Minä+en+ole+ollut+kyvytön+keskustelemaan+järkisyillä+vaan+se+on+sossu,+joka+ei+halua+sitä.+Se+on+väärä+narratiivi,+että+"isällä+on+psykologisia+ongelmia",+joka+on+lähtöisin+sossulta.+Sen+päämäärä+on+viedä+sivuun+sossun+kyseenalaistamisesta.+Sossu+haluaa+päättää+yksin+ja+asiakkaan+pitää+totella+ehdottomasti.+Sossu+tulee+yksin+arvioimaan+psykologista+lausuntoa+vanhemmuuden+jatkamisen+kannalta+ja+halutessaan+tekee+pikkuasioista+ongelman.+Ja+jos+en+suostu,+ei+huostaanottoa+lopeteta+ollenkaan.+Juttelin+myös+sosiaaliasiamiehen+kanssa.+Hän+ehdotti+auttavansa+puuttuvan+vanhemman+tuen+suunnitelman+tekemisessä.+Vastasin,+että+en+halua+tyytyä+vain+tuen+suunnitelman+tekemiseen,+kun+tavoitteena+on+väärinkäsityksien+oikaiseminen.+Minulla+ei+ole+hätää,+johon+tukea+tarvitaan.+Hän+vastasi,+että+"se+on+totta".
  3. Kävin+eri+sosiaalityön+toimistossa.+Tavoitteeni+on+todistaa,+että+huostaanoton+perusteet+eivät+olleet+totta+ja+saada+muita+viranomaisia+viestittämään+sitä+sosiaalityöntekijälle.+Haluan+olla+proaktiivinen.+Asiaa+sivusta+katsova+sosiaalityöntekijä+ottaa+minut+itkuisena+vastaan+ja+sanoo,+että+"nyt+sinun+pitäisi+mennä+kotiin+lepäämään".+Hän+antaa+minulle+ajan+kiireellisesti,+jotta+hän+voi+auttaa+minua+akuutin+hädän+kanssa+selviämisessä.+Minulla+ja+huostaanotetulla+lapsellani+on+elämä+ja+tunteet+kunnossa.+Sosiaalityöntekijä+päätti+yksin+ennakkoluulonsa+mukaan,+että+minulla+ei+ole+asiat+kunnossa,+vaikka+teen+surutyötä+ja+viestini+on+selittää+väärinkäsitykset.+Jos+hän+olisi+töissä+siinä+ensimmäisessä+toimistossa,+niin+hän+tekisi+päätöksen,+etten+ole+siinä+kunnossa,+että+lapseni+voisi+palata+kotiin.+Kerroin+tästä+toimiston+päällikölle,+joka+ymmärsi+väärin.+Pyysin+vanhempaa+ja+kokeneempaa+sosiaalityöntekijää,+joka+ei+vetäisi+vääriä+johtopäätöksiä.+Hän+kertoi,+että+heidän+tehtävänsä+keskittyy+vieroitusasiakkaisiin.+Minun+pitäisi+käydä+kolmannessa+toimistossa,+perheneuvola-lastenvalvoja,+jossa+on+hyviä+tyyppejä.+Olen+2+kk+jonossa+sinne+samasta+tavoitteesta.+Päällikkö+ei+tajunnut+sitä,+että+sosiaalityöntekijä+estää+minua+selittämästä+väärinkäsitystä+ja+luulee,+että+minulla+on+akuutti+kriisi.+Se+johtuu+siitä,+että+siinä+toimistossa+ollaan+keskitytty+vieroituspotilaisiin.+Ja+siksi+minulla+oletetaan+olevan+akuutti+kriisi+eikä+proaktiivista+tavoitetta.+Lastensuojelun+sosiaalityöntekijä+tekee+johtopäätökset+samalla+tavalla.+Mikä+teitä+sosiaalityöntekijöitä+vaivaa?
  4. Tarkoitat+siis++lyhyesti+sanottuna,+että+jos+joku+on+erilainen+ja+poikkeava,+niin+huostaanotto+on+hyväksyttyä.+Ja+ensin+he+huostaanottavat.+Sen+jälkeen+selvitetään+mielenterveys.