Pysäyttäkää lastensuojelu

Kumotkaa Suomen huostaanottolaki. Pysäyttäkää lastensuojelu. Se on inkvisitio, joka keksii valheita, kieltäytyy keskustelemasta ja leimaa vanhemmat mielenterveysongelmaisiksi. Sosiaalityöntekijälle on myönnetty hätäoikeudet. Hän saa tutkia, tuomia ja panna täytäntöön kaiken yksin. Hän saa päättää tuomarin ja psykiatrin päälle, eikä sosiaalityöntekijän tarvitse todistaa mitään. Laki huostaanotosta pitää kumota kokonaan. Se on henkistä väkivaltaa ja on täysin keskiaikainen käsite. Se asettaa sosiaalityöntekijän rajattomaan valta-asemaan ja tekee vanhemmista oikeudettomia. Lastensuojelu on mahtava virasto peruspalvelutoimen yhteydessä, jonka tavoite on jahdata ja rankaista erilaisuudesta. Se kannustaa suomalaisia ilmiantamaan uhreja mistä syystä hyvänsä, koska lapsiparat kärsivät. Kaikki viranomaiset pelkäävät ja kumartelevat yhtä sosiaalityöntekijää lastensuojelussa, jolle he ilmoittavat kaikki poikkeavuudet vanhemman selän takana. Lastensuojelutoimisto on pahapaineinen terveiden ja iloisten lasten kaappaamisesta iltapalapöydästä, ajallisen keston pimittämisestä, rajattomasta ja perusteettomasta henkisestä väkivallasta, vanhempien tulevaisuuden ja yhteiskunnallisen jäsenyyden vaarantamisesta, todenvastaisista väitteistä, joita ei pysty kyseenalaistamaan, keskustelun kieltämisestä ja vanhempien aseman vahingoittamisesta mielenterveysväitteillä.

47

1506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletan, että perheeni joutui vastaavanlaiseen tilanteeseen, jossa perheeni hajosi. Erikoisinta on ollut se että jokainen auttaja toi autettavaa olevalle oman sukunsa rasitteet ja mielestäni mikään ei sittenkään tullut hoidetuksi todellisuudessa.

      • Subjektiivista ja keskittyä. Hallinto-oikeuden jamuiden valituskanavien mielestä taas se on lainmukaista. Ja sosiaalityöntekijät hymyilevät aina ja tyynnyttelevät, kun asiakas kärsii yksin vääryydestä ikuisesti. Vain sosiaalityöntekijän tahdolla on arvoa!


      • Anonyymi

        Ja samalla sosiaalityöntekijä tekee vanhemman tuskan oman lapsen menettämisestä, kauhu ja pelko siitä, ettei enää koskaan saa lastaan kotiin. Tai pitää uutta vauvaa, joka voidaan hakea synnytysosastolta. maailmankaikkeuden pahimpia pelkoja. Tämä irvikuva, Suomen laki huostaanotosta ja mielivaltaiset kuvitelmat, on kuvottavaa ja kammottavaa. Ei minun täydy olla niin kuin sosiaalidemokraattisen puolueen jäsen saadakseni kasvattaa lapseni. Nyt lopetetaan tämä systeemi kerralla.


    • Anonyymi

      Kun olin lapsi, toivoin ja odotin, että joku olisi tullut ja pelastanut minut riitaisesta kodista, jossa vanhempani juopottelivat ja potkivat toisiaan ja meitä lapsia.
      Karkasin 13-vuotiaana kotoa, mutta poliisi palautti takaisin siihen kurjuuteen. Minua ei uskonut kukaan, vaikka kaikki tiesivät kotioloni. Missä oli lastensuojelu?

      • Anonyymi

        No, näköjään selvisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, näköjään selvisit.

        Minä selvisin, ihme sinänsä. Mutta maksoin kyllä kovan hinnan siitä, ettei vanhempieni oikeuteen pitää lapset kotona puututtu. Vanhenpien oikeudet menivät lapsen hyvinvoinnin edelle. Helppoa ei ollut.

        Kaikki eivät selviä yhtä hyvin!
        Lastensuojelua tarvitaan ja oikeastaan sen pitäisi olla aktiivisempaa.


      • Kun olin lapsi, toivoin ja odotin, että joku olisi tullut ja pelastanut minut huostaanottoperheestä, jossa sosiaalityöntekijä pakotti minut elämään poissa aidoilta vanhemmiltani. Kun kuulin, että hänen ainoa syynsä oli mahdollisuus menettää yhteiskunnassa toimimisen ja sosiaaliset taidot, niin koin etten enää voi luottaa sosiaalityöntekijöihin. Hän oli pitänyt isääni luotettavana ja ymmärrettävänä ja kun isäni ei enää halunnut lastensuojelun avohuoltoa, sosiaalityöntekijä vei minut salaa kesken päiväkotipäivän ja käänsi omat sanansa kielteisiksi. Isäni on hyvä vanhempi ja opin häneltä oikeudenmukaisuutta, turvaa ja säännöllisyyttä. Sitten sosiaalityöntekijä kieltäytyi puhumasta siitä. Sanoin, tämä ei ole minun kotini ja isäni yritti yksin vuosia pyytää keskustelua. Sosiaalityöntekijä väitti, että olin jo tottunut uusiin vanhempiini. Karkasin 13-vuotiaana pakkokodista, jolloin hän väitti, että minulla on mielenterveyshuolia ja pakotti minut nuorisopsykiatrialle 1.5 vuodeksi. Minua ei uskonut kukaan kuten ei isäänikään. Missä on totuus ja oikeus?


      • Sinä haluat siis kostaa koko yhteiskunnalle omat vanhempasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, näköjään selvisit.

        Asento! Huostaanottolain ideologinen ajattelija on paikalla.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Sinä haluat siis kostaa koko yhteiskunnalle omat vanhempasi?

        Kostaa???

        Meillä on näköjään kokemukset aivan eri planeetoilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kostaa???

        Meillä on näköjään kokemukset aivan eri planeetoilta.

        Et ilmeisesti kykene itsereflektioon.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Kun olin lapsi, toivoin ja odotin, että joku olisi tullut ja pelastanut minut huostaanottoperheestä, jossa sosiaalityöntekijä pakotti minut elämään poissa aidoilta vanhemmiltani. Kun kuulin, että hänen ainoa syynsä oli mahdollisuus menettää yhteiskunnassa toimimisen ja sosiaaliset taidot, niin koin etten enää voi luottaa sosiaalityöntekijöihin. Hän oli pitänyt isääni luotettavana ja ymmärrettävänä ja kun isäni ei enää halunnut lastensuojelun avohuoltoa, sosiaalityöntekijä vei minut salaa kesken päiväkotipäivän ja käänsi omat sanansa kielteisiksi. Isäni on hyvä vanhempi ja opin häneltä oikeudenmukaisuutta, turvaa ja säännöllisyyttä. Sitten sosiaalityöntekijä kieltäytyi puhumasta siitä. Sanoin, tämä ei ole minun kotini ja isäni yritti yksin vuosia pyytää keskustelua. Sosiaalityöntekijä väitti, että olin jo tottunut uusiin vanhempiini. Karkasin 13-vuotiaana pakkokodista, jolloin hän väitti, että minulla on mielenterveyshuolia ja pakotti minut nuorisopsykiatrialle 1.5 vuodeksi. Minua ei uskonut kukaan kuten ei isäänikään. Missä on totuus ja oikeus?

        Minulla on kokemusta huostaanotetusta 2 lapsesta, olivat 2 ja 3,5 v.
        Elivät onnellisen elämän, kouluttautuivat korkeasti, työpaikka turun yliopisto. Nyt eläke molemmilla yli 6000 e kk.

        Mutta yllätys, keväällä kasvatti-isänsä kuoli. Eivät saaneet kuin 100 000 e perintöä. Perheessä oli myös omia lapsia, he saivat yli 1 milj.
        Vasta yli 60 v iässä saivat tiedon että olivat kasvattilapsia, sitä ei tiennyt edes miehen vaimo, luuli että ne ovat miehen lapsia entisestä avioliitosta.

        mutta onnellinen loppu, yli 60v v kesti hyvin totuuden.


      • irotupprik kirjoitti:

        Minulla on kokemusta huostaanotetusta 2 lapsesta, olivat 2 ja 3,5 v.
        Elivät onnellisen elämän, kouluttautuivat korkeasti, työpaikka turun yliopisto. Nyt eläke molemmilla yli 6000 e kk.

        Mutta yllätys, keväällä kasvatti-isänsä kuoli. Eivät saaneet kuin 100 000 e perintöä. Perheessä oli myös omia lapsia, he saivat yli 1 milj.
        Vasta yli 60 v iässä saivat tiedon että olivat kasvattilapsia, sitä ei tiennyt edes miehen vaimo, luuli että ne ovat miehen lapsia entisestä avioliitosta.

        mutta onnellinen loppu, yli 60v v kesti hyvin totuuden.

        Kertomukset huostaanoton jälkeisestä onnistumisesta eivät ole olennaisia, kun kyse on valheista, syyt eivät ole totta ollenkaan. Sitä ei olisi pitänyt tapahtua eikä pitäisi tapahtua koskaan ja sen takia huostaanottojärjestelmä on pysäytettävä.


      • Anonyymi

        Se oli silloin ennen. Nyt on siirrytty vähän niinkuin amerikkalaiseen tapaan jolla siellä hoidellaan vankilabisnestä.

        Suomessa siis on kyseessä lasten'hoito'bisnes, jolle hyvät puitteet luo se että lasten'suojelu' voi toimia salassapitovelvollisuuden suojissa ikään kuin valtiona valtiossa.

        Tuota salassapitoa pitäisi rajoittaa jotenkin, esim. että huoltaja/holhooja voisi halutessaan saada kaikki asiaan liittyvät viranomaisasiakirjat julkisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä selvisin, ihme sinänsä. Mutta maksoin kyllä kovan hinnan siitä, ettei vanhempieni oikeuteen pitää lapset kotona puututtu. Vanhenpien oikeudet menivät lapsen hyvinvoinnin edelle. Helppoa ei ollut.

        Kaikki eivät selviä yhtä hyvin!
        Lastensuojelua tarvitaan ja oikeastaan sen pitäisi olla aktiivisempaa.

        Yhtä asiaa et ymmärrä-lastensuojelu Ei auta niitä lapsia jotka todella tarvitsevat apua-he saavat,kuten omakin kokemuksesi todistaa,olla heitteillä aivan rauhassa-heistä on liikaa vaivaa ja vanhemmat saattavat olla oikeasti vaarallisia jos lapsiin kosketaan. Lastensuojelu on ainoastaan huostabisneksen työkalu,poliitikkojen pelikenttä, hyvesignaloijien ja suojatyöpaikkalaisten ajankulua. He EIVÄT ole kiinnostuneita oikeista ongelmista,he ovat olemassa tuottaakseen ongelmia sinne missä niitä ei ole-siitä heille maksetaan, usko tai älä.
        Olin joskus kuten sinä-pyysin itse apua 13-vuotiaana suoraan lastensuojelusta(alkoholismia,laiminlyöntejä jne ,ei fyysistä väkivaltaa tukkapöllyjä lukuunottamatta,mutta henkiset arvet ovat siitä piinasta juoppoäidin kanssa ikuiset.)
        Kun nyt tiedän maailmasta sen minkä tiedän, olisin ollut tietyllä tavalla varmasti onnellisempi ilman lapsia, mutta joka ei ole rakastanut ja kärsinyt, ei ole elänyt.
        Niin hirveältä kuin se kuullostaakin, mutta tähän maailmaan ei pidä lapsia tehdä kuin rikkaiden ja älykkäiden (rikkaalla en tarkoita miljonääriä enkä edes keskituloista vaan ihmistä joka omistaa kylliksi selvitäkseen tarpeentullen ilman nyky-yhteiskuntaa ja älykkäällä en tarkoita aivonsa mössöksi lukenutta akateemikkoa,vaan ihmistä joka tietää miten selviytyä) niinkauan kuin mielivallan annetaan rehottaa.
        Joko kiusatut yhdistyvät vastustamaan näitä sairaita sosiaalityöntekijöitä ja vääryyslaitoksia tai valloitamme maamme takaisin kuten muslimit-naisten kohtujen kautta.
        Todennäköisesti punavihreä terrori tulee syvenemään entisestään ja saamaan entistäkin hirveämpiä muotoja-lapsillamme on hätä ja virkamiehiltä on turha apuja odottaa.


    • Anonyymi

      Lastensuojelu kehuu auttavansa lapsia, vanhempia, sijaishuoltajia jne kaikin tavoin. Kysynpä vaan miten se käytännössä näkyy. Vastuuhenkilöt vaihtuvat muutaman kerran vuodessa eivätkä tunne sen enempää lasta kuin aikuisiakaan, ei edes nimeltä ulkoa.

      • Anonyymi

        Nuorena tiesin muutaman nuoren naishenkilön naapurustosta joilta oli lapset viety. Ehkä alko oli syynä ehkä seurauksena? Kun heitä alkoi kuolemaan, mietin silloin että he olisivat apua ja tukea tarvinneet. Kukaan ei välittänyt heistä mitenkään, parjäsivät miten sattuu. (En pahemmin jutellut heidän kanssaan mutta itselleni tuli auttamisenhalu silloin. En vain voinut kun oli toinen elämäntilanne silloin. Yksi heistä tahtoi puhua kanssani, seuraavaa kertaa ei tullut mutta en voinut jäädä humalaisen kanssa kadulle, myöhään illalla silloin.)
        Ketään ei pitäs jättää yksin niin rankan kokemuksen jälkeen.


    • Anonyymi

      Lecterkin sanoi ihmisten jakavan toisinaan melko huonosti niitä ajatuksiaan.

    • Anonyymi

      Minä olisin tarvinnut huostaanottoa. Ei vaan ollut mitään mahdollisuutta siihen, kun kukaan aikuinen ei halunnut uskoa että ulospäin ihanilta näyttävät ja yhteiskunnassa hyvin menestyvät vanhempani olisivat voineet olla pahoinpitelijöitä. Jouduin kokemaan henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja seksuaalista ahdistelua kunnes muutin pois kotoa.
      Senkin jälkeen aina kun pidin yhteyttä perheeseeni. En paljon pitänytkään, mutta irtautuminenkaan ei ollut helppoa.

      Olen paljon pohtinut - pohdin sitä jo lapsena ja nuorena- , miten voisi rakentaa lastensuojelusta sellaisen systeemin että se kykenee paremmin tunnistamaan ja kuulemaan lapsia, jotka tarvitsevat apua, ja tehokkaasti toimimaan lasten edun vuoksi.
      Vanhempani olisivat varmasti vastustaneet kaikkia lastensuojelun puuttumisyrityksiä. He olisivat raivoisasti pitäneet kiinni meistä lapsistaan ja vannoneet "rakastavansa" meitä.
      Olen menettänyt uskoni ihmisiin, hyvin pitkälle. En aivan totaalisesti kuitenkaan, koska elämässäni oli muutama perheen ulkopuolinen aikuinen, joiden avulla kestin.
      He eivät voineet olla läsnä riittävästi läsnä. Heillekään en uskaltanut kertoa kaikkea mitä kotonani tapahtui. Vanhempani olivat niin hyviä esittämään, ja niin taitavia pelottelemaan meitä lapsia. Epäilimme omia kokemuksiamme ja tiesimme, ettei kukaan uskoisi meitä. - Eikä yleensä uskonutkaan, kun yritin jotain kertoa.
      '
      Olisi tärkeää, paitsi että lastensuojelu toimisi tehokkaasti, myös että lapsilla olisi mahdollisuus vanhempien lisäksi luoda kiintymyssuhteita perheen ulkopuolisiin aikuisiin. Esim. sukulaiset, päivähoidon työntekijät tai kavereiden vanhemmat.
      Mustasukkaiset vanhemmat tosin saattavat koettaa estää tällaisten ihmissuhteiden synnyn.

      Lastensuojelu tekee varmasti virheitäkin joskus, ja varmaan joissakin sen toimintatavoissa olisi parantamisen varaa. Vanhempia on kohdeltava asiallisesti ja mahdollisimman hienotunteisesti. Silti on paljon suurempi ongelma, että lapset, jotka kärsivät kodeissaan ja joiden kehitys vaarantuu vanhempien toiminnan vuoksi, eivät saa apua.

      Fiksut vanhemmat ymmärtävät, milloin heidän lapsensa tarvitsevat ulkopuolista tukea, ja hyväksyvät, etteivät heidän omat rahkeensa aina riitä. On vanhempia, jotka ottavat itse yhteyttä lastensuojeluun. Pyytävät apua esim. arjen jaksamiseen, kotiapua, keskusteluapua. He hyväksyvät, vaikka se tuntuisi heille vaikealta, että lapsi viettää jonkin aikaa sijaiskodissa. Jos vanhempi todella haluaa lapsensa parasta hän kestää senkin jos lapsi joudutaan ottamaan huostaan. Tällaisen vanhemman välejä lapseen ei tarvitse katkaista, vaan lapsi voi sijaiskodista käsin pitää yllä suhdetta vanhempaan ja saada häneltä sillä tavoin sitä rakkautta mitä vanhemmalla hänelle on tarjota, vaikka vanhempi ei elämäntilanteensa ja ongelmiensa vuoksi pystykään pitämään häntä luonaan.

      Minun kohdallani paras ratkaisu olisi ollut päästä ajoissa pois. Olisin itse valinnut olla pitämättä heihin yhteyttä. En ollut sitä onnellisempaa porukkaa, joka olisi voinut saada sekä omat biologiset vanhemmat että tukea antavan sijaiskodin.
      Annan aloittajalle neuvon, että pyrkikää tähän jälkimmäiseen ratkaisuun, jos vain voitte. Ajatelkaa lapsenne parasta.

      • Lastensuojelulla on avohoidon palvelut, joita sosiaalityöntekijä kohdentaa väärin. Hän ei tiedä mitä vikaa vanhemmissa on, mutta niissä pitää lässyttää. Huostaanotot pitää kieltää lailla ja jatkaa avohuollon palveluja. Nyt sosiaalityöntekijä päättää itse milloin siirrytään huostaanottoon.


    • Sosiaalityöntekijä ei pysty yksin saavuttamaan tieteellisten tosiasioiden tasoa huostaanottopäätöksissä. Te ette tajua lastensuojelun ongelmaa. Kyse ei ole riittämättömästä rahoituksesta vaan organisaatiosta.

    • Minulla on kokemusta noin 1985 syntyneistä ja heidän huostaanotoistaan ja heidän kotihoidoistaan.

      Meidän lapset veivät jopa maitoa ja leipää mukaville kavereille kun heillä oli jääkaappi tyhjä. Heidät huostaanotettiin ja vanhempansa moitti tapahtumaa.

      Jo kymmenkunta vuotta on ko. huostaanotetut muistaneet , meitä ja myös omia vanhempiaan melkoisilla lahjoilla.
      Meitä kun järjestimme huostaanoton kiitetään.
      Ja ei olisi kelatuilla elävillä lasten vanhemmilla niin hyvää hoitoa, jos omat lapset eivät olisi hyvissä viroissa.

      Lapset pukee vanhempansa 2-3 kertaa vuodessa kun käyvät vaatekaupassa ja ostavat vanhemmilleen autokuormallisen vaatteita.

      Vasta nyt vanhemmat ymmärtää huostaanoton. Vanhemmat itkevät onnesta aina kun kohtaavat lapset ja lastenlapset.

    • Anonyymi

      Minkälaisessa kodissa itse haluaisit asua.
      Lapsi tarvii hyvän kodin, jotta saa hyviä kavereita.
      Jos ei ole hyviä kavereita , ajautuu huonoille teille ja siitäkös tulee vanhemmille suuri häpeä.

      Huostaanotetut yleensä hoitavat omat vanhempansa hyvin.

      • Kyse on siitä, että sosiaalityöntekijä keksii kylmästi ja tahallaan valheita voidakseen toteuttaa viraston agendan, joko avohuollon tai huostaanoton. Kaikki olisi helppoa, jos vanhempi vain tottelisi sosiaalityöntekijää. Sitten sossu voisi päättää itse vastoin tosiasioita, että nyt avohuolto voidaan lopettaa. Vaikka tilanne olisi hyvä, sossu toteaa jotain toisia hyviä asioita. Jos vanhempi pakottaa viraston muuttamaan agendan huostaanotoksi, luodaan sellaiset valheet, joilla voidaan kirjoittaa legitiimi huostaanottopäätös. Ne eivät vastaa lapsen pärjäämistä arjessa vanhemman kanssa. Lastensuojelutoimistolla on se valtion edestävastaajan asenne, että valtion tahto on ylin, sitä ei voi haastaa pikkuryhmittymissä ja se voidaan toteuttaa voimankäytöllä, varsinkin kun taustalla on yliopiston sosiaalityön maisterin tutkinto ja väitökset. Tiede poistaa tietämättömyyden ja olettamusten verhon ja se on ylin arvo.

        Olipa kerran sossu, joka sanoi, että on huolta alipainosta. Lapseni SD-käyrä oli tasaisesti -1.8 ja lastenlääkäri sanoi, että se on hyvä. Ruokavalioni on spesifi urheilijan ruokavalio ja syötän sitä lapselleni. Se on normaalia ruokaa, joista on valittu parhaimmat tasapainoisesti ja terveellisesti, joita vain syödään joka päivä. Sossu kirjoitti kiireelliseen sijoituspäätökseen, että isä syöttää urheilijan ruokaa. Sen takia annoin sossulle listan ruoka-aineista ja kuvailin, mitkä on vaikeita syödä. Sossu sanoi seuraavassa huostaanottopäätöksessä, että isä pakottaa alipainoisen lapsen syömään urheilijan ruokaa, vaikka lapsi ei pysty. Lisäksi lapsi syö hampailla vain ruokien päällisen ja on valikoiva ja kielteinen sijaisperheen antamaa ruokaa vastaan. Eli isä on epäonnistunut opettamaan lapselle miten syödään tavallista ruokaa. Lapsen alipaino johtuu isästä. Lisäksi lapsen paino on noussut sijaisperheessä. Sitten neuvolan lääkärintarkastuksessa lääkäri sanoi, että lapsi ei ole alipainoinen ja lapselle on normaalia valikoida ruokia. Sossu on kuitenkin jo kirjoittanut niin ja siksi seuraava sossu näkee, että lapsella on alipainoisuutta ja isä on aiheuttanut sen. Sossu käyttää alipainoa huostaanottoagendan oikeuttamiseen, jota ei voi todistaa vääräksi, koska se vaatii merkintöjen korjaamista lääkärin lausunnolla. Sitä ei saa kovin usein ja sossulle on ilmaista kirjoittaa uusi lause koska tahansa. Nyt kun olen menettänyt lapseni, tiedän että kyse on viranomaisesta, joka kilpailee lääkärin, oikeuden ja psykiatrin auktoriteetteja vastaan. Asioiden merkitykset ja lasten kohtalot ovat ilmaisia pelinappuloita.


    • Anonyymi

      Näköjään joku muukin on "varmaankin vähintään 50000 ihmistä" samaa mieltä, noin 3% 3-12 vuotiaista huostaanotetuista palautuu koskaan biologisille vanhemmilleen..
      Tuo prosentti kertoo jotain kuinka tehokkaasti lastensuojeluviranomaiset yrittää toteuttaa lain heille asettamaa tavoitetta perheen yhdistämisestä, näitä lapsia on kahdeksankymmentätuhatta! Korruptio rehottaa kun esim familarin kaltaiset yhtiöt voitelee esim omassa tapauksessani parikymppistä lapsetonta pikkutyttöä jolla on virka....

      Olisiko aika perustaa yhdistys auttamaan meitä lastensuojelun musertamia ihmisiä, minä voin rueta puuhamieheksi, etenkin kun lastensuojelu minulle ehdotti hankkimaan harrastuksen :) täysin mielivaltaisen ja laittoman päätöksensä päälle!

      • Nimeksi ajattelin LASURIS RY "lastensuojelun rikkomat" kaikki ideat kelpaa ja vähintään kaksi henkeä lisää hallitukseen niin voi potkaista homman käyntiin...


      • jtl78 kirjoitti:

        Nimeksi ajattelin LASURIS RY "lastensuojelun rikkomat" kaikki ideat kelpaa ja vähintään kaksi henkeä lisää hallitukseen niin voi potkaista homman käyntiin...

        Sopii


      • Sosiaalityöntekijä ei lain mukaan saa sanoa sinulle "hanki harrastus" vaan tarjota "vanhemman tukitoimia", järjestää "uudelleenarviointi ja vanhemman tuen neuvottelu" ja lopettaa huostaanotto heti kun sille "ei ole enää tarvetta". Noin sanominen sotii lakia vastaan ja asettaa sinut hyödyttömään, nujerrettuun asemaan. Silti sosiaalityöntekijä tekee niin.


    • Tiedän on noita lakeja tullut luettua aika monesti, se on sanonut kyllä sata muutakin asiaa jota ei voi sanoa... hulluinta on että lapsi vietiin äitiltään synnytys sairaalassa, sain dnaalla isyyden todistettua noin puoli vuotta myöhemmin, silloin vasta sain tavata tyttäreni ensimmäisen kerran ja siitä asti olen taistellut don qujotena.. yksinhuoltajuuden sain syyskuun alussa 2020 käräjäoikeuden päätöksellä, mutta nyt keksivät vähentää tapaamisia ilman syytä täysin laittomasti, vaikka lasta ei minulta ole edes ikinä huostaanotettu..

      Ei näytä järkevää priva viestintä mahdollisuutta täältä ainakaa heti löytyvän, laita viestiä 040-5861384 niin teen tulevalle lasuris ryylle omat sivustot ja intranetin alkuunsa, niin saadaan homma käyntiin...

      • Sinulla on ihailtavasti tahtoa ja energiaa, kun olet oireeton ja olet vasta tavannut pikkulapsesi, ja silti taistelet lastensuojelun perusteetonta eristämistä vastaan.

        Minä ja lapseni olemme oireettomia avioerotilanteessa, jossa sosiaalityöntekijä tunnusti olevani okei ja kieltäydyin avohuollosta. Silloin hänen esimiehensä ja hän loivat tahallisesti vahingollisen narratiivin, koska he olivat päättäneet tehdä huostaanoton. Olimme asiakkaita parisuhdeongelman takia ja se on päättynyt. Minä olin hyvä vanhempi, äiti ei. Äiti teki kreisejä muutoksia avioerossa ja minä pidin kynsin hampain kiinni lapseni perusturvallisuuden tunteesta. Minimoin haitat. Niskuroin sosiaalityöntekijää ja päiväkotia vastaan. Kaikki valheet kohdistettiin minuun rangaistuksena kieltäytymisestä. Lapseni on pysyvästi poissa.


    • Lasuris.fi osoite on hankittu, joku väliaika ratkaisu pitää kehittää ennen kuin lasuris ry on rekisteröity ja mm techsoupin hyväksymä että saamme täydelliset palvelut ilmaiseksi käyttöön...

    • No alkuun mennään sitten [email protected]

      Laitelkaa halukkaat sinne postia niin saadaan hallitus kasaan ja yhdistys rekisteröityä...

      • Kiitos järkkäämisestä. Miten rajaat yhdistyksen sanoman?

        "Lastensuojelutoimisto tekaisee tahallaan vahingollisen narratiivin saadakseen tehtyä huostaanoton"

        "Sosiaalilautakunnan väitteet ovat todenvastaisia, eikä niistä pysty kyseenalaistamaan"

        "Sosiaalityöntekijä ei tiedä mikä vanhemmilla on hätänä, mutta hän määrää suuntaamattomia tukitoimia, jotka eivät todistettavasti vaikuta mihinkään ongelmaan"

        "Sosiaalityöntekijä päättää yksin kuuntelematta vanhempia ja hierarkian huipulla, jonne muut kantelevat selän takana"

        Kaikkia meitä yhdistää jokin yksinkertainen ja lyhyt alistamista ja vääristelyä koskeva kokemus lastensuojelussa. Hyvä yhdistyksen nimi tiivistää sen, ei lasuri.

        Huostaanoton kieltäjät
        Lastensuojelun arvostelijat


      • Anonyymi

        Onnea ja menestystä!


    • Ostin jo osoitteen, ja se on lasuris.fi, pieni sanaleikki ja lastensuojelun rikkomat plus s kuvaa varsin hyvin kohderyhmää, ja sanaleikin muodossa tuleva kristillinen vivahde tai aspekti on avuksi rahan keräämisessä, vaikka ei asiaan mitenkään liitykkään ainakaan minun osaltani...

      Se perustaminen on varsin simppeliä, yhteistuumin pohtia tietysti asiat ja toiminnan kuvaus ja säännöt sekä hallitus...

      Käytännössä siis varmaan jotain edunvalvonta yhdistyksen mallin mukaista...



      Edunvalvontayhdistykselle sopiva malli
      Seuraava malli sopii edunvalvontayhdistyksen sääntöihin tarkoitukseksi ja toimintamuodoiksi.

      Yhdistyksen tarkoituksena on valvoa ....... alalla toimivien ammatinharjoittajien yleisiä ja yhteisiä ammatinharjoittamiseen liittyviä etuja, edistää jäsentensä välistä yhteistoimintaa ja parantaa alan yleisiä toimintaedellytyksiä.

      Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys seuraa alan taloudellista kehitystä ja lainsäädäntöä sekä tekee näihin liittyviä aloitteita, esityksiä ja antaa lausuntoja. Yhdistys ohjaa ja neuvoo jäseniään ammatinharjoittamiseen liittyvissä asioissa järjestämällä kokouksia, neuvontatilaisuuksia ja koulutusta sekä laatimalla tarvittavia asiaa koskevia selvityksiä.

      Toimintansa tukemiseksi yhdistys voi ottaa vastaan lahjoituksia ja testamentteja, omistaa toimintaansa varten tarpeellista kiinteää omaisuutta sekä toimeenpanna asianomaisen luvan saatuaan arpajaisia ja rahankeräyksiä.

    • Yhdistyksen tarkoituksena on auttaa ja tukea lastensuojelu viranomaisten toimesta hankalaan asemaan joutuneita ihmisiä, valvoa heidän etuja, edistää jäsentensä välistä yhteistoimintaa, yrittää korjata lainsäädännössä olevia epäkohtia, sekä lisätä yleistä tietoisuutta aiheesta.

      Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys seuraa alan kehitystä ja lainsäädäntöä sekä tekee näihin liittyviä aloitteita, esityksiä ja antaa lausuntoja. Yhdistys ohjaa, neuvoo ja auttaa asiaan jäseniään liittyvissä asioissa järjestämällä kokouksia, neuvontatilaisuuksia, mielenosoituksia ja koulutusta sekä laatimalla tarvittavia asiaa koskevia selvityksiä ja muuta materiaalia

      Toimintansa tukemiseksi yhdistys voi ottaa vastaan lahjoituksia ja testamentteja, omistaa toimintaansa varten tarpeellista kiinteää omaisuutta sekä toimeenpanna asianomaisen luvan saatuaan arpajaisia ja rahankeruuta...



      Siinä ois nopee drafti, tuosta sit vaan parantelemaan yhteistuumin...

      • Yhdistyksellä täytyy olla selvästi rajatut kolme asiaa. Muuten se epäonnistuu. (Luin tämän sosiologian perusopintojen kurssikirjasta).

        1. Sanoma: EHDOTUS: Sosiaalityöntekijän työssä on järkyttäviä ongelmia, joita ei tunnusteta . "Lastensuojelutoimisto tekaisee tahallaan vahingollisen narratiivin saadakseen tehtyä huostaanoton". "Sosiaalilautakunnan väitteet ovat todenvastaisia, eikä niistä pysty kyseenalaistamaan". "Sosiaalityöntekijä ei tiedä mikä vanhemmilla on hätänä, mutta hän määrää suuntaamattomia tukitoimia, jotka eivät todistettavasti vaikuta mihinkään ongelmaan". "Sosiaalityöntekijä päättää yksin kuuntelematta vanhempia ja hierarkian huipulla, jonne muut kantelevat selän takana". Kaikkia meitä yhdistää jokin yksinkertainen ja lyhyt alistamista ja vääristelyä koskeva kokemus lastensuojelussa ja toimimalla yhdessä meitä ei voi kiistää, kutsua katkeraksi, tilanteeseensa sokeutuneeksi tai mielenterveysongelmaiseksi.
        2. Tavoite auttaa ja tukea lastensuojelu viranomaisten toimesta hankalaan asemaan joutuneita ihmisiä, valvoa heidän etuja, edistää jäsentensä välistä yhteistoimintaa, yrittää korjata lainsäädännössä olevia epäkohtia, sekä lisätä yleistä tietoisuutta aiheesta. EHDOTUS: Tavoite. Sosiaalityöntekijä ei voi enää vedota tietosuojaan ja kieltää yksittäisiin tapauksiin kommentoimasta. Jokainen suomalainen vanhempi saa tuoda konkreettiset valheet julkisuuteen. Tavoite paljastaa valehtelu, vääristely ja epäpätevyys levittämällä nimettömänä konkreettiset esimerkit ja käynnistää yhteiskunnallinen murros lastensuojelun mielivaltaa vastaan.
        3. Toimintatapa seuraa alan kehitystä ja lainsäädäntöä sekä tekee näihin liittyviä aloitteita, esityksiä ja antaa lausuntoja. Yhdistys ohjaa, neuvoo ja auttaa asiaan jäseniään liittyvissä asioissa järjestämällä kokouksia, neuvontatilaisuuksia, mielenosoituksia ja koulutusta sekä laatimalla tarvittavia asiaa koskevia selvityksiä ja muuta materiaalia. voi ottaa vastaan lahjoituksia ja testamentteja, omistaa toimintaansa varten tarpeellista kiinteää omaisuutta sekä toimeenpanna asianomaisen luvan saatuaan arpajaisia ja rahankeruuta

        Lokakuun liike on tarkasti rajattu tutkivaan journalismiin ideologiaa, puhetapaa, viranomaista, rakennetta ja lastensuojelua kritisoiden.

        1. Sanoma Perhepolitiikkaan erikoistunutta tutkivaa kansalaisjournalismia jo vuodesta 2014. Vallan vahtikoirien puolesta lumeobjektiivisuutta vastaan.
        2. Tavoite Se oli alun perin kansalaisliike kaltoin kohdeltujen lastensuojeluperheiden auttamiseksi (vrt 1960-luvulla perustettu Marraskuun liike). Ääntä äänettömille. Kansalaiset voivat osallistua tutkivan journalismin tekoon
        3. Toimintatapa .Lokakuun liike on ihmisoikeusliike, joka tekee rakenteellista sosiaalityötä ja tutkivaa journalismia. Lokakuun liike on ihmisoikeusliike: rakenteellista sosiaalityötä, tutkivaa journalismia, valtakunnansovittelua, kansansivistystä ja viranomaistarkastustoimintaa tukevaa kolmannen sektorin työtä.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Yhdistyksellä täytyy olla selvästi rajatut kolme asiaa. Muuten se epäonnistuu. (Luin tämän sosiologian perusopintojen kurssikirjasta).

        1. Sanoma: EHDOTUS: Sosiaalityöntekijän työssä on järkyttäviä ongelmia, joita ei tunnusteta . "Lastensuojelutoimisto tekaisee tahallaan vahingollisen narratiivin saadakseen tehtyä huostaanoton". "Sosiaalilautakunnan väitteet ovat todenvastaisia, eikä niistä pysty kyseenalaistamaan". "Sosiaalityöntekijä ei tiedä mikä vanhemmilla on hätänä, mutta hän määrää suuntaamattomia tukitoimia, jotka eivät todistettavasti vaikuta mihinkään ongelmaan". "Sosiaalityöntekijä päättää yksin kuuntelematta vanhempia ja hierarkian huipulla, jonne muut kantelevat selän takana". Kaikkia meitä yhdistää jokin yksinkertainen ja lyhyt alistamista ja vääristelyä koskeva kokemus lastensuojelussa ja toimimalla yhdessä meitä ei voi kiistää, kutsua katkeraksi, tilanteeseensa sokeutuneeksi tai mielenterveysongelmaiseksi.
        2. Tavoite auttaa ja tukea lastensuojelu viranomaisten toimesta hankalaan asemaan joutuneita ihmisiä, valvoa heidän etuja, edistää jäsentensä välistä yhteistoimintaa, yrittää korjata lainsäädännössä olevia epäkohtia, sekä lisätä yleistä tietoisuutta aiheesta. EHDOTUS: Tavoite. Sosiaalityöntekijä ei voi enää vedota tietosuojaan ja kieltää yksittäisiin tapauksiin kommentoimasta. Jokainen suomalainen vanhempi saa tuoda konkreettiset valheet julkisuuteen. Tavoite paljastaa valehtelu, vääristely ja epäpätevyys levittämällä nimettömänä konkreettiset esimerkit ja käynnistää yhteiskunnallinen murros lastensuojelun mielivaltaa vastaan.
        3. Toimintatapa seuraa alan kehitystä ja lainsäädäntöä sekä tekee näihin liittyviä aloitteita, esityksiä ja antaa lausuntoja. Yhdistys ohjaa, neuvoo ja auttaa asiaan jäseniään liittyvissä asioissa järjestämällä kokouksia, neuvontatilaisuuksia, mielenosoituksia ja koulutusta sekä laatimalla tarvittavia asiaa koskevia selvityksiä ja muuta materiaalia. voi ottaa vastaan lahjoituksia ja testamentteja, omistaa toimintaansa varten tarpeellista kiinteää omaisuutta sekä toimeenpanna asianomaisen luvan saatuaan arpajaisia ja rahankeruuta

        Lokakuun liike on tarkasti rajattu tutkivaan journalismiin ideologiaa, puhetapaa, viranomaista, rakennetta ja lastensuojelua kritisoiden.

        1. Sanoma Perhepolitiikkaan erikoistunutta tutkivaa kansalaisjournalismia jo vuodesta 2014. Vallan vahtikoirien puolesta lumeobjektiivisuutta vastaan.
        2. Tavoite Se oli alun perin kansalaisliike kaltoin kohdeltujen lastensuojeluperheiden auttamiseksi (vrt 1960-luvulla perustettu Marraskuun liike). Ääntä äänettömille. Kansalaiset voivat osallistua tutkivan journalismin tekoon
        3. Toimintatapa .Lokakuun liike on ihmisoikeusliike, joka tekee rakenteellista sosiaalityötä ja tutkivaa journalismia. Lokakuun liike on ihmisoikeusliike: rakenteellista sosiaalityötä, tutkivaa journalismia, valtakunnansovittelua, kansansivistystä ja viranomaistarkastustoimintaa tukevaa kolmannen sektorin työtä.

        Sen nimen pitää olla sanoman merkitys, ei lyhenne.

        YHDISTYKSEN NIMI:
        Huostaanoton kieltäjät Ry

        2. Tavoite Sosiaalityöntekijä ei voi enää vedota tietosuojaan ja kieltää yksittäisiin tapauksiin kommentoimasta. Jokainen suomalainen vanhempi saa tuoda konkreettiset valheet julkisuuteen. Tavoite paljastaa valehtelu, vääristely ja epäpätevyys levittämällä nimettömänä konkreettiset esimerkit ja käynnistää yhteiskunnallinen murros huostaanottolain kumoamiseksi ja korvaamiseksi turvallisella avohuollolla.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Yhdistyksellä täytyy olla selvästi rajatut kolme asiaa. Muuten se epäonnistuu. (Luin tämän sosiologian perusopintojen kurssikirjasta).

        1. Sanoma: EHDOTUS: Sosiaalityöntekijän työssä on järkyttäviä ongelmia, joita ei tunnusteta . "Lastensuojelutoimisto tekaisee tahallaan vahingollisen narratiivin saadakseen tehtyä huostaanoton". "Sosiaalilautakunnan väitteet ovat todenvastaisia, eikä niistä pysty kyseenalaistamaan". "Sosiaalityöntekijä ei tiedä mikä vanhemmilla on hätänä, mutta hän määrää suuntaamattomia tukitoimia, jotka eivät todistettavasti vaikuta mihinkään ongelmaan". "Sosiaalityöntekijä päättää yksin kuuntelematta vanhempia ja hierarkian huipulla, jonne muut kantelevat selän takana". Kaikkia meitä yhdistää jokin yksinkertainen ja lyhyt alistamista ja vääristelyä koskeva kokemus lastensuojelussa ja toimimalla yhdessä meitä ei voi kiistää, kutsua katkeraksi, tilanteeseensa sokeutuneeksi tai mielenterveysongelmaiseksi.
        2. Tavoite auttaa ja tukea lastensuojelu viranomaisten toimesta hankalaan asemaan joutuneita ihmisiä, valvoa heidän etuja, edistää jäsentensä välistä yhteistoimintaa, yrittää korjata lainsäädännössä olevia epäkohtia, sekä lisätä yleistä tietoisuutta aiheesta. EHDOTUS: Tavoite. Sosiaalityöntekijä ei voi enää vedota tietosuojaan ja kieltää yksittäisiin tapauksiin kommentoimasta. Jokainen suomalainen vanhempi saa tuoda konkreettiset valheet julkisuuteen. Tavoite paljastaa valehtelu, vääristely ja epäpätevyys levittämällä nimettömänä konkreettiset esimerkit ja käynnistää yhteiskunnallinen murros lastensuojelun mielivaltaa vastaan.
        3. Toimintatapa seuraa alan kehitystä ja lainsäädäntöä sekä tekee näihin liittyviä aloitteita, esityksiä ja antaa lausuntoja. Yhdistys ohjaa, neuvoo ja auttaa asiaan jäseniään liittyvissä asioissa järjestämällä kokouksia, neuvontatilaisuuksia, mielenosoituksia ja koulutusta sekä laatimalla tarvittavia asiaa koskevia selvityksiä ja muuta materiaalia. voi ottaa vastaan lahjoituksia ja testamentteja, omistaa toimintaansa varten tarpeellista kiinteää omaisuutta sekä toimeenpanna asianomaisen luvan saatuaan arpajaisia ja rahankeruuta

        Lokakuun liike on tarkasti rajattu tutkivaan journalismiin ideologiaa, puhetapaa, viranomaista, rakennetta ja lastensuojelua kritisoiden.

        1. Sanoma Perhepolitiikkaan erikoistunutta tutkivaa kansalaisjournalismia jo vuodesta 2014. Vallan vahtikoirien puolesta lumeobjektiivisuutta vastaan.
        2. Tavoite Se oli alun perin kansalaisliike kaltoin kohdeltujen lastensuojeluperheiden auttamiseksi (vrt 1960-luvulla perustettu Marraskuun liike). Ääntä äänettömille. Kansalaiset voivat osallistua tutkivan journalismin tekoon
        3. Toimintatapa .Lokakuun liike on ihmisoikeusliike, joka tekee rakenteellista sosiaalityötä ja tutkivaa journalismia. Lokakuun liike on ihmisoikeusliike: rakenteellista sosiaalityötä, tutkivaa journalismia, valtakunnansovittelua, kansansivistystä ja viranomaistarkastustoimintaa tukevaa kolmannen sektorin työtä.

        Yhdistyksen idea on aate, noin täsmällisillä ajatuksilla tuskin toivoa rekisteröityä... yhdistyksen asia ei ole kielto vaikka se tavoite olisikin, aate on auttaa tähän kamalaan tilanteeseen joutuneita ihmisiä kaikin mahdollisin tavoin, ja kaikki mukana olevat tekevät sitä omalla tavallaan muiden tukemana...


      • jtl78 kirjoitti:

        Yhdistyksen idea on aate, noin täsmällisillä ajatuksilla tuskin toivoa rekisteröityä... yhdistyksen asia ei ole kielto vaikka se tavoite olisikin, aate on auttaa tähän kamalaan tilanteeseen joutuneita ihmisiä kaikin mahdollisin tavoin, ja kaikki mukana olevat tekevät sitä omalla tavallaan muiden tukemana...

        Voisitko järjestää Google-mainoksen ja addressin, jossa kerätään nimiä huostaanottolain kumoamiseksi ja korvaamiseksi avohuollolla?

        Tule mukaan! Kerrotaan kuntapäättäjille, että huostaanottolain ei saa antaa olla voimassa. Perusteettomia huostaanottoja ei saa tehdä! Jos olet samaa mieltä, allekirjoita vetoomus.

        https://www.pelastakaalapset.fi/lastensuojelu/vetoomus
        Tule mukaan! Kerrotaan kuntapäättäjille, että lastensuojelusta ei saa säästää. Lastensuojelusta ei saa säästää! Jos olet samaa mieltä, allekirjoita vetoomus.


    • Siihen sit

      Sääntömalli 3 - Yksi kokous, useita jäsenryhmiä, etäosallistuminen mahdollista

      Vois olla ihan hyvä vaihtoehto..

    • Anonyymi
    • "Vanhemmalla on mentalisaation kanssa ongelmaa."

      Sosiaalityöntekijä näki 40 s videon, jossa kerroin lapselleni, että täti luulee isän olevan huono isä ja minun todistaa tädille, että olen hyvä isä. Siksi hän ei saa tulla kotiin, vaikka sanoo haluavansa asua isän ja äidin luona eikä varakodissa. Sosiaalityöntekijä teki päätöksen, että lapsi ei ymmärrä isän puhetta ja kokee ahdistusta, josta syystä hän on alkanut sijaisperheen mukaan pissata taas housuun, puhumaan epäselvästi ja laulamaan itsekseen. Nämä kuvaavat sitä, että lapsi taantuu psykologisesti ja puheterapeuttisesti seurauksena isän puheesta tapaamispaikassa.

      Lastensuojelulla on rajaton tulkintavapaus. Se tekee päätöksiä tulkinnoista. Lastensuojelu kutsuu itseään hoitopalveluksi, mutta se on valtiovaltaa. Sosiaalilautakunnan työntekijät eivät välitä vanhempien tunteista ja ajatuksista. Se pakottaa omat vaikutelmat päätöksillä voimaan ja pyrkii kontrolloimaan lasta valtiovallalla. Sosiaalityöntekijöiden väitteet eivät ole todenmukaisia. Niistä ei pysty kyseenalaistamaan. Sosiaalityöntekijä käyttää henkisiä painostuskeinoja, kun se virkamiehenä keksii ilman pätevyyttä psykologisia syytöksiä ja asettaa yksityishenkilön virkamieskoneiston eteen. Sosiaalityöntekijä käyttää herjaamiskeinoja, joilla se tekee vanhemman vastaväitteistä epäuskottavia. Sosiaalityöntekijä ei ymmärrä omaa harhaisuuttaan. Se toistelee oman ammattinsa mantroja kuin uskonto, huoli, kyse on lapsesta eikä meistä, vanhempi on jumissa tilanteessaan, itsereflektiokyvytön tai mentalisaatiohäiriöinen. Hän käyttää samoja sanoja joka vanhemman tapauksessa. Sosiaalityöntekijä kieltäytyy keskustelemasta väitteistään vanhemman kanssa. Samalla hän uskoo olevansa oikeassa ja lapsen ja vanhemman elämä on hyvää ja tervettä. Kuulemisessa he lukevat omat vaikutelmansa vanhemman kuulemisajalla niin, että he voivat estää vanhempaa keskustelemasta asia kerrallaan. Sosiaalityöntekijä ei ole normaali keskustelija, joka haluaa pyrkiä parempiin johtopäätöksiin. Totuudella vai vanhempien tunteilla ja ajatuksilla ei ole väliä. Kyse on vain valtiovallasta. Olisi sama, jos sosiaalityöntekijä kirjoittaisi huostaanottopäätöksen lapsesta, jollaista ei ole olemassa. Päätöksen sisältö vanhempia vastaan olisi silti sama. Niin harhainen ja väärin lastensuojelu on.

    • Anonyymi

      En tiedä onko tuossa edellä tullut esille mutta lastensuojelun kysymyksissä erittäin kokenut on
      varatuomari Leeni Ikonen
      (leeniikonen(piste)fi sekä knuutilaki(piste)net ).

      Parhainta menestystä kommentoijien pyrkimyksille vähentää lastensuojelun hyvistä pyrkimyksistä huolimatta siellä valitettavan runsaasti esiintyviä pimeitä ja synkkiä piirteitä.

    • Miksi mikään lakiryhmä, oikeuskansleri, lakifirma, yhteiskunnallinen lainvalvoja ei haasta lastensuojelua oikeuteen? Kuvitteleeko koko Suomen virallinen järjestelmä, että huostaanottovanhemmissa on oikeasti jotain vikaa?

      Lastensuojelua voisi syyttää ainakin kahdesta asiasta

      1. Hätävarjelun liioittelu, joka koskee 1.8 % koko Suomeb alaikäisistä ja jossa väkivalta on lapsen ja vanhempien erottaminen toisistaan tekaistun vastakkainasettelun nojalla

      2. Lastensuojelu toimittaa lapsia sijaishoitoteollisuudelle keksimällä ja liioittelemalla huolia. Koko hallinto-oikeus, lastenhoito, psykiatria ja lääkärikunta on osa rakenteellista korruptiota, jossa viranomainen asettuu tukemaan vanhempien ja viranomaisen ristiriitatilanteessa ennaltamäärättyä osapuolta. Lastensuojelu saa tästä verorahoja, joita se lahjoittaa yksityiselle sektorille palkkioiksi ideologisesta tuesta.

    • Kun on totellut ja kaikki on ohi, lapsi on kotona ja sosiaalityöntekijöiden sävy on hellä.
      Turva on hiuksenhieno. Vanhempi ei hoida mitään paremmin eikä lapsi voi paremmin. Vain sosiaalityöntekijät voivat sanoa saaneensa kaiken juuri niin kuin itse haluavat.
      Yksi tarina pakottamisen onnistumisesta ja autokraattisen sosiaalityöntekijän livahtamisesta karkuun. Vanhemman mainitsema turva on hiuksenhieno. Minulla on ehdotus. Entä jos vanhempi ei enää puhukaan "ystävilleen" sosiaalilautakunnassa? Voisiko mairea valmistujaisjuhla vielä kääntyä nurin päin?
      "Joku kirjoitti "Voi hyvä ihme miten voi tilanne muuttua, kun on päässyt lastensuojelun hampaista. Ennen jokaiseen elämän normaliteettiin puututtiin, nyt on meininki niin armollista että eihän siihen osaa suhtautuakaan. Tyypit ovat kuin ystäviä. Ennen oli kaikki lääkärit niin ennakkoluuloisen oloisia. Kyllä niille varmaan joku punainen rasti jossain ruudussa kaikille sote-alan ammattilaisille lastensuojelun asiakkuudesta näkyy. Ennen ei saanut tehdä pienintäkään virhettä, puhumattakaan että olisi voinut mainita siitä ääneen. Nykyään voi puhua asioistaan ihan normaalisti ja elämän inhimillisyys ymmärretään. Olen pistänyt myös ulkokuorta kuntoon sitten kun ymmärsin, miten paljon nuo upeat ammattilaiset katsovat ihmisen pintaa. Sillä on kyllä ehdottomasti vaikutuksensa. Eli sitä suosittelen että jos haluatte päästä vähällä, niin hankkikaa hyvät kledjut, jos ei niitä vielä ole. Minulla ei sitten kai ennen ollut. Mieluummin uudenkarheaa kuin nyppyistä. Kyllä, lastensuojelun taso on valitettavasti tätä."

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      64
      2694
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      195
      1881
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1644
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      1419
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      165
      1308
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      85
      1254
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1029
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      91
      815
    9. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      800
    10. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      784
    Aihe