Vapaa kuvaus

uusi vuosi ja uudet kujeet

Aloituksia

58

Kommenttia

2332

  1. Oikein+hyvä+tosiaan,paljon+paremmin+kestää+vähän+viileämpää+kesää.Vielähän+tässä+kesää+eletään.pikkulinnuille+on+ollut+yhtä+juhlaa+kun+hyönteisiä+on+nyt+runsaasti.Ainaskin+kirvoja+ja+hyttysiä.
  2. Sunnuntaipäivään+ja+tähän+aloitukseen+sopinee++tuntemattoman+ikäihmisen+rukous.Meillä+jokaisella+oma+voiman+antaja,+meinaan+jos+jotkut+sanat+tökkivät,+aina+voi+rukoilla+vaikka++itseään,+että+jaksaisi+paremmin+kohdata++edessäolevan+vanhuuden."Herra,+Sinä+tiedät+paremmin+kuin+minä,+että+olen+tulossa+vanhaksi.+Suojele+minua+tulemasta+liian+puheliaaksi+ja+ajattelemasta,+että+minun+on+sanottava+painava+sanani+joka+asiassa+ja+joka+tilaisuudessa. Vapauta+minut+haluistani+järjestellä+kaikkien+muiden+asioita.+Tee+minusta+ajatteleva+ihminen+–+ei+ärtyisä,+eikä+ylemmyydentuntoinen.+Ottaen+huomioon+viisauteni+laajan+varaston,+on+tosin+sääliolla+sitä+kaikkea+käyttämättä,+mutta+tiedäthän+Herra,+että+haluan+kuitenkin+säilyttää+muutaman+ystävän+itselläni+elämäni+loppuun+saakka. Pidä+mieleni+vapaana+loputtomien+yksityiskohtien+kertaamisesta+ja+anna+minulle+siivet,+joilla+voin+lentää+suoraan+asian+ytimeen.+Sinetöi+huuleni+vaikenemaan+kaikista+kivuistani+ja+vaivoistani,+jotkaovat+lisääntymässä+ja+joista+puhuminen+on+sitä+miellyttävämpäämitä+pidemmälle+vuodet+vierivät.Pyydän+sen+sijaan+itselleni+tarpeeksi+voimaa+kuunnella+muiden+vaivoja+ja+kestävyyttä+ymmärtää+heitä+kärsivällisin+mielin. Pidä+minut+suhteellisen+lempeänä.+En+halua+olla+mikään+pyhimys,+sillä+muutamien+sellaisten+kanssa+on+hyvin+vaikea+elää.+Mutta+hapan+vanha+ihminen+on+paholaisen+suurimpia+töitä.Auta+minua+saamaan+elämästäni+irti+kaikki+mahdollinen+hauskuus.+Ympärillämme+on+paljon+hauskoja+asioita,+enkä+haluaisi+menettää+ainoatakaan+niistä"Tuntematon
  3. Elämän+suru,Jos+oma+Elämäsi+on+kaaoksessa,silloin+sinullakin+on+oikeus+hakea+ja+saada+apua.Miten+voi+elää+normaalia+elämää+jos+oma+elämä+on+omaisen+rinnalla+kaaoksessa,lääkärin+vastaanotolle+vaan+ja+puhelemaan+omasta+tilanteesta.Yhteisesti+keskustelemalla+siihen+löydettään++helpotusta.Ei+saa+jäädä+yksin+kaaokseen.Masentuneiden+omaisille+on+myös+vertaistukiryhmiä+eri+paikkakunnilla,+niihin+voi+hakeutua+yksin,+tai+voi+löytyä+ryhmiä,+joihin+voi+menneä+yhdessä+masentuneen+omaisen+kanssa,+silloin+molemmat+saavat+vertaistukea.Tiedän,+että+ainakin+Uudellamaalla+toimii++tälläinen+avoin+vertaistukiryhmä.+Masentuneen+omaishoitajaillekin+on+yhteisiä+ryhmiä,,+kyselemällä+ne+selviää.Näihin+ryhmiin+on+helppo+mennä,ei+siellä+kysellä,+mutta+ainakin+niissä+huomaa,+ettei+ole+yksin+ja+ainut,+joka+elää+masentuneen+rinnalla+ja+tuntuu,+että+elämä+on+kaaoksessa.Netistä+löytyy+myös+Opaas+masentuneen+omaisille,+siitä+voi+saada+vinkkejä+toimia.Voimia+ja+jaksamista+sinulle