Puhukaa minä kuuntelen !

Anonyymi

Kumma juttu,

en keksi mitään sanottavaa,
joten odotan
te kerrotte kaiken
ja minä kuuntelen !

109

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä sanoisin,,, hymmmm,,,
      no
      se sitten pitkin hampain hyväksttiin se elytysraha,,,

      mitä mieltä olette ,,

      meikä ei oikein osaa vielä sanoa suuremmin mitään,
      kovasti vaan huolestuttaa tuliko tehtyä tyhmyyksiä
      aika näyttää,,,

    • Anonyymi

      kokoomuksen Risikko äänesti vastaan siis EI

      • Anonyymi

        Täydet pisteet Risikolle!


    • Anonyymi

      Lidlissä tänään 60-70:nen nainen käveli päin pystyhyllyä, joka oli sijoitettu hedelmä- ja kasvis-pöydän vireen kiinni. Hylly kaatui ja n. 50 kuttaperkkarasiaa, joissa minitomaatteja, lävähti lattialle, rasiat aukeilivat ja tomaatit pyörivät pitkin lattiaa.
      Nainen: kato kun laittaneet hyllyn ihan eteen ja jatkoi matkaa. Mies palasi ja alkoi nolon näköisenä kerätä. Minä luonteeni mukaan ryntään yleensä auttamaan vaan siinä tepastelin, enkä saanut menneeksi tällä kertaa. Johtui siitä naisesta. Olisitko sinä mennyt miehen kanssa keräämään?

      • Ei kai hän niitä rasioihin takaisin kerännyt lattialta ja vielä myytäväksi.
        En olisi mennyt keräämään, vaan olisin antanut olla ja odottanut jonkun henkilökunnasta tulevan lakaisemaan ne biojätteisiin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei kai hän niitä rasioihin takaisin kerännyt lattialta ja vielä myytäväksi.
        En olisi mennyt keräämään, vaan olisin antanut olla ja odottanut jonkun henkilökunnasta tulevan lakaisemaan ne biojätteisiin.

        En jäänyt katsomaan. Miksi ne nyt lattialle pudotessa muuttuvat. Mistä tiedät kuka niihin on yskinyt kerätessään. Käynyt vessassa poiminnan lomassa ja paperi puhjennut. Huuhtoa pitää kumminkin ennen syöntiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En jäänyt katsomaan. Miksi ne nyt lattialle pudotessa muuttuvat. Mistä tiedät kuka niihin on yskinyt kerätessään. Käynyt vessassa poiminnan lomassa ja paperi puhjennut. Huuhtoa pitää kumminkin ennen syöntiä.

        En minä ainakaan haluaisi ostaa kaupan lattialla pyörineitä tomaatteja.

        Ajattele mikä määrä siinä on kulkenut kenkineen, joita ei tiedä missä joka paikassa niillä kengillä on kävelty. Ihmiset syleksivät kaduille, koirat kuseksivat ... Ei ne kaikki pöpöt niin pelkällä huuhtomisella häviä.
        Eiköhän niillä tomatinpoimijoilla ole hanskat käsissään, sillä tomatinvihreä on hankala pestä käsistä pois. Tiedän vanhastaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        En minä ainakaan haluaisi ostaa kaupan lattialla pyörineitä tomaatteja.

        Ajattele mikä määrä siinä on kulkenut kenkineen, joita ei tiedä missä joka paikassa niillä kengillä on kävelty. Ihmiset syleksivät kaduille, koirat kuseksivat ... Ei ne kaikki pöpöt niin pelkällä huuhtomisella häviä.
        Eiköhän niillä tomatinpoimijoilla ole hanskat käsissään, sillä tomatinvihreä on hankala pestä käsistä pois. Tiedän vanhastaan.

        "Miksi ne nyt lattialle pudotessa muuttuvat." sanoi ylempänä joku fiksu. Sinä toit kengät asiaan.

        1968 brittitutkija löysi Hki rautatieasemalta keuhkotuberkuloosibaktereita ilmeisimmin Pietarin junassa saapuneena. Joko sylkemällä tai tuon syljen kengänpohjissa tuomana aseman lattialle. Suomessa tubia ei silloin ollut.
        Tämä esimerkinomaisesti mitä kaikkea lattioilla voi olla.

        Kauppakassi/käsilaukku lasketaan jossain julkissa tilassa lattialle/maahan. Kotiin saavuttua kauppakassi/käsilaukku laitetaan tyhjennykseen keittiön pöydälle, jossa sitten tehdään vaikka voileipiä, niin tartunta on saatu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ne nyt lattialle pudotessa muuttuvat." sanoi ylempänä joku fiksu. Sinä toit kengät asiaan.

        1968 brittitutkija löysi Hki rautatieasemalta keuhkotuberkuloosibaktereita ilmeisimmin Pietarin junassa saapuneena. Joko sylkemällä tai tuon syljen kengänpohjissa tuomana aseman lattialle. Suomessa tubia ei silloin ollut.
        Tämä esimerkinomaisesti mitä kaikkea lattioilla voi olla.

        Kauppakassi/käsilaukku lasketaan jossain julkissa tilassa lattialle/maahan. Kotiin saavuttua kauppakassi/käsilaukku laitetaan tyhjennykseen keittiön pöydälle, jossa sitten tehdään vaikka voileipiä, niin tartunta on saatu.

        toden totta, lattialla voi olla kammottava pöpö,
        sata-vuotta sitten kun olin pieni ja hyvin sairas,
        erään sairaalan lääkäri sanoi minulle silloiselle pienokaiselle,
        " älä ikinä pistä mitään suuhusi joka on ollu lattialla, vaikka kuinka herkkua olisi "
        sen varotuksen muistan tänäpäivänäki, vaikka mikä putoo lattialle pistän roskiin,
        vaikka olisi kallis lääke joka pitää otta jotta pysyn hengissä, roskiin menee jos putoo lattialle vahingossakaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toden totta, lattialla voi olla kammottava pöpö,
        sata-vuotta sitten kun olin pieni ja hyvin sairas,
        erään sairaalan lääkäri sanoi minulle silloiselle pienokaiselle,
        " älä ikinä pistä mitään suuhusi joka on ollu lattialla, vaikka kuinka herkkua olisi "
        sen varotuksen muistan tänäpäivänäki, vaikka mikä putoo lattialle pistän roskiin,
        vaikka olisi kallis lääke joka pitää otta jotta pysyn hengissä, roskiin menee jos putoo lattialle vahingossakaan,

        Mahtoivat sitten torilla katsoa pitkään kun ostin kahvin ja kakunpalan. Se putosi maahan, nappasin sen ja otin takaisin lautaselle. Söin. Ei ole tarttunut mitään.
        Aina poimin kotini lattialle pudonneen ruoan syödäkseni. Milloin valkosipulin kynsi, milloin mustikka ja monta muuta. Mutta varmaan olette oikeassa joten jatkakaa te noin, minä näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtoivat sitten torilla katsoa pitkään kun ostin kahvin ja kakunpalan. Se putosi maahan, nappasin sen ja otin takaisin lautaselle. Söin. Ei ole tarttunut mitään.
        Aina poimin kotini lattialle pudonneen ruoan syödäkseni. Milloin valkosipulin kynsi, milloin mustikka ja monta muuta. Mutta varmaan olette oikeassa joten jatkakaa te noin, minä näin.

        Sulla kävi tuuri ettei pulu ollut pXskonut siihen kohtaan torille ja et saanut salmonellaa.


    • Anonyymi

      Täällä on pimiää kuin ryessaen helevetissä.
      Ukkonen jyräjää jossain, kai se kohta on täällä.
      Parempi kun odottaa vaan eikä sano mitään.
      Pimeessä salamatkin näkyy komeammin. Päivällä ei yhtään.
      Ja kohta sataakin.
      Sateen kohinaa ja salamia odotellessa.

      • Tellukka

      • Oikein osasit kirjoittaa sanan ryessae, Eli kirjoitetaan noin ja lausutaan jotenkin ihan toisin.

        kirjoitin pitkän jutun jossa käytin samaa sanaa, jota Rahikainen käyttää Tuntemattomassa sotilaassa koputtaessaan kiväärin piipulla kaatuneen ryessaen kypärään.

        Näkyy se sana kuuluvan ylläpidon kiellettyihin sanoihin,
        eli ei mene läpi., vaikka sokerilla kuorruttaisi.


    • Anonyymi

      Minä olen oikea perus Suomi- Äiti
      me perussuomalaiset kunnioitamme konservatiivista
      raamatun sanaan perustuvaa totuutta
      ja kansakuntamme nuorten kasvatusta ihmisenä ihmisyyteen,
      kouluihin palautetaan totuus, oppinaineisiin kymmen käskyä ja niitten selitykset mitä ne merkitsee ja kuinka niitä kannattaa noudattaa pitkän elämän kaaren aikana jokaisen suomalaisen
      suomeen palautetaan ahkeruus rehellisyys
      oman kansan kunnioittaminen oikeisiin raameihin,
      tästä alkaa sekoilun k o r j a a m i n e n yhteiskunnassamme,
      kaikki perustuu totuuteen oman kansamme kunnioitukseen yhteiskunnassamme ,
      HYVÄÄ LOPPUELÄMÄÄ SUOMEN KANSALLE !

    • Anonyymi

      Syvä mietelmä !

      oikeita suomalaisia ovat


      keskusta
      kokoomus
      perussuomalaiset
      RKP
      kristilliset
      vasemmisto -liitto


      suomessa kasvaa myös vieras laji
      sdp
      ja vihreät,

      pistää miettimään
      -- miettikää tekin
      mitä tehdään että kaikki voi hyvin,,,

      • Anonyymi

        myrkyllinen vieraslaji tuottaa pahoinvointia
        eriarvoisuutta,
        epävarmuutta,
        turvattomuutta,
        orjuuttaa sitoo vääriin kahleisiin
        syö emokasvien elinmnahdollisuuden omaa etua tavoitellessaan,


    • Anonyymi

      Odotan syytettä, kun mottonani julkisesti olen pitänyt ja pidän edelleen Raamatun lausetta.

      • Anonyymi

        Älä odota,
        kaikki hyvin
        raamatun sana

        "hyvä voittaa aina lopulta pahan "


    • Anonyymi

      minä en ymmärrä tuon Peter Westerbackan ajatuksia,nyt 15.000 ulkomaista opiskelijaa pitäisi tuoda pieniin lukioihin opiskeleman .

      • Anonyymi

        jooo, saa niitä tuoda JOS ne maksaa i t s e opintonsa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jooo, saa niitä tuoda JOS ne maksaa i t s e opintonsa,

        Sille on perusteita, kun ei ota selvää vaan juttelee ilman tietoa.


    • Anonyymi

      Autuaampi on antaa kuin ottaa.
      Miten niin?
      Perustele.

      • Anonyymi

        niin tietenki


        kun antaa niin ittekki saa,,, kai tiedät,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin tietenki


        kun antaa niin ittekki saa,,, kai tiedät,,,

        Mutta aina, kun joku antaa, niin joku toinen ottaa.
        Siis eihän voi antaa, ellei toinen ota.
        Ja se ottaja on pahis. Ja antaja hyvis.

        Ja vielä Pave Maijasen laulu
        "Sillä jokainen
        Joka apua saa
        Sitä joskus tajuu myös antaa
        Tajuu myös antaa
        Tajuu myös antaa"

        Täyttä jhölynpölyä!
        Onneksi siinä on sana: joskus "joskus tajuu myös antaa". Pitäisi olla kyllä harvoin-sana: harvoin tajuu myös antaa.
        Ajattele ite, jos autat jotain tyyppiä, niin se tyyppi jää roikkumaan ja haluaa uudestaan ja uudestaan sinulta apua eikä mitään auta, jos sä tarvisit vaan häippää horisonttiin, jos sä et sitä enää auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta aina, kun joku antaa, niin joku toinen ottaa.
        Siis eihän voi antaa, ellei toinen ota.
        Ja se ottaja on pahis. Ja antaja hyvis.

        Ja vielä Pave Maijasen laulu
        "Sillä jokainen
        Joka apua saa
        Sitä joskus tajuu myös antaa
        Tajuu myös antaa
        Tajuu myös antaa"

        Täyttä jhölynpölyä!
        Onneksi siinä on sana: joskus "joskus tajuu myös antaa". Pitäisi olla kyllä harvoin-sana: harvoin tajuu myös antaa.
        Ajattele ite, jos autat jotain tyyppiä, niin se tyyppi jää roikkumaan ja haluaa uudestaan ja uudestaan sinulta apua eikä mitään auta, jos sä tarvisit vaan häippää horisonttiin, jos sä et sitä enää auta.

        juuu,
        aina käy niin
        kun saan haluun aina uudestaan ja uudestaan ja uudestaan,
        ja kun ja jos toinen kyllästyy jään taas ilman,,,


    • Minulle sopii paremmin; kirjoittakaa, minä luen.

    • Anonyymi

      Mukavaa ajankulua lukea teidän höpinoitä,

      vaikka kylläki välliin tulee asiaaki
      kiitso siitäki,,,

    • Anonyymi

      Maahanmuuttajat kuvittelevat nyt että korona rokoite lisää lapsettomuutta.

      • Anonyymi

        Jonkin verran se saisi joillekin sitä lisätäkin: harventaa sitä. Liian paljon ainakin meidän seuduilla näkee "kroonisesti paksuna" kulkevia, puhelin huivin puristuksissa ja kädet "kasvaneet" vaunun työntökahvaan.


    • Anonyymi

      Hengistä sairautta persuilla ylempänä, tuskin aloituksen tarkoitus oli vain kehua persuja, kehua kun puolue ei ole tehdyt mitään hyvää kansallismielisellä populismilla, onko vihan lietsonta kehumisen arvoista, kansan ajaminen äärioikeistoksi eikö Orban riitä todisteeksi.
      Kaikennainen manipulointi mustamaalaaminen muka ylevää.

      Tämä ei ollut aloituksen tarkoitus anteeksi, politikointia ei ole kaunis tapa väärässä kohteessa.

      • Anonyymi

        Ei aloitus rajaa mitään aihetta pois,
        tiukkapipoinen löytää outoja tulkintoja, ilmeisesti rivien väleistä,
        Näkyy tuo sinullakin päällimmäisenä olevan persujen mollaaminen.
        Siitä vaan kirjoita, minä kuuntelen, aloitusta lainaten...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei aloitus rajaa mitään aihetta pois,
        tiukkapipoinen löytää outoja tulkintoja, ilmeisesti rivien väleistä,
        Näkyy tuo sinullakin päällimmäisenä olevan persujen mollaaminen.
        Siitä vaan kirjoita, minä kuuntelen, aloitusta lainaten...

        Persu tuossa alkoi haukkumaan ensin, toin esiin toivoiko aloittaja, kehutaan persuja ja haukutaan kaikki muu puolueet empä usko tätä aloittajalta.


      • Anonyymi

        halooo 13:50
        eihän täällä kukaan ole vihapuhetta puhunu, vaikuttaa siltä kuin sinä olisi vihainen persuille, älä hyvä immeinen ole vihanen, verisuoni siulta pian katkiaa päästä,


      • Anonyymi

        Persut ovat tuoneet paljon epäkohtia ja parantamisen varaa poliittiseen pöytään mm. viimeksi nostaneet esiin EU:n katalan liittovaltio- ja velkauniokehityksen, jota vasurivoittoinen hallituksemme tukee.

        Ja entä tämä kiihtyvä muukalaistaminen, joka on agendalla tehdä velaksi. Satavarmasti alkaa seuraavaksi Italia ja Espanja pyytää meiltä taakannakoa tuhatpäisten siirtolaisten tunkeuduttua Eu:hun tai sen rajoille. Itseasiassa sitä jo pohditaan parlamentissa. Reikäipämme pienenee ja reikä suurenee.


    • Anonyymi

      Onko täällä nyt mittaustauko ?

    • Anonyymi

      Ei, tuhat silmäparia tuijottaa silmä kovana kun kommetti imestyy näytölle " haloo haloo kuuluuko, täällä ihminen "

    • Anonyymi

      Synkkä päivä tänään, koko päivän vettä ripsiny,
      aivan kuin syksy olisi,

      • Anonyymi

        itse teit päivästä synkän.Olisit pukeutunut säänmukaisesti lähtenyt ulos vähän kävelemään mielesi olisi parempi! Miksi pitää mielialaan vaikutaa sää?Kun sieltä kodista lähtee ulos,säällä kuin säällä.Jokainen osaa yksin mennä,jopa rollatorilla ja kehotetaankin mainoslehdet ilmaset nyt! liiku,nostaa kuntoa.Hyvää mieltä ja palkinoksi saat hyvät yö unet.Kun teet sitä tavan.Askel kerralla pieni matka,joka päivä.Huomaat todella nukut ajoissa.Ei unettomuutaa ja yö valvomisia.


    • Jaa meillä hellettä.

    • Anonyymi

      on niillä sanoja
      " hypridistradekia "

      parree on ku kaikki alkaa puhumaan siansaksaa,,,,

      • Anonyymi

        ai jaa oliko se hypridistradegia sori,
        niin se suomen kieli muokkautuu pikkuhijaa uusiksi,

        miuta on jo piiiitkään närästäny sana " haastava "

        ennenvahaan ei tuotakaa sanaa kukaan käyttäny, nykyään joka lauseessa sitä toitotettaan kun tekemisistä ja saavutuksista vaikeudesta on kysymys,


    • Anonyymi

      Ihanaa joku viellä osaa kuunella! Yleensä ihmiset eivät edes itse kuuntele mitä puhuvat! Saatika edessä olevaa ihmistä,joka hänelle puhuu!

      • Anonyymi

        kovin on hiljaista,

        huutakaa,


    • Anonyymi

      On se niin mahdotonta nykyään ...kun 16 vuotias tyttäreni seurustelee pojan kanssa ja on ties missä .... Ei edes oman äidin 32vuotis päivää muista ...
      mimmimum-..mi

    • En tahdo minäkään mitään keksiä,
      vaikka vallan innovaatioinen olenkin.
      Kävin sadan kilometrin päässä katsomassa tuttuni taidenäyttelyä.
      paitsi, että näyttely oli mieleeni, niin matka oli myös.
      Nyt luonto on herkimmillään, lehtipuiden vihreä on niin heleää ja
      tuomi kukkii ja rentukat kukkivat ojassa kuin ojassa.
      Pelloilla näkyy jo piikkejä, sielläkin vihertää,
      pihassa lemmikit sinertää...
      *
      Tänä iltana ratkeaa BB talo, ikinä ennen en ole mokomaa taloa katsonut, mutta nyt jäin koukkuun kun siellä oli suosikkini. Ja hän on selvinnyt finalistien joukkoon.
      Eilen ratkesi Mestareiden mestari ja sekin voitto meni oikealle urheiljalle.
      Olen oikea kisailufani.

      • Jippii,
        BB -kisan voitto meni oikeaan osoitteeseen, Petralle.
        Tasainen jännä kisa, mutta selvä voitto lopulta.

        Mulla oli kolme suosikkia kisassa, ensin oli Ukkola ja kun hän tipahti
        sitten suosikkini oli Valavuori ja kun hän tipahti
        oli Petra.

        Oli mukavaa kuulla kun hän kertoi käyttävänsä voittorahaa
        myös nuorten painioiden hyväksi, koska toimii heidän kanssaan.
        Tsemppiä Petralle ja nuorille painijoille.


    • Anonyymi

      Miulla menee nykyisin överiksi,
      kauppaan kun meen
      vaikka on ostoslista
      niin ostelen kaikkia herkkuja, yli ostoslistan,
      monena päivänä on ruokaraha budjetin jo ylittäny,
      keskimäärin olen suunitellu budjetiksi noin 40 euroo kerta käynti,
      nyt olen ylittäny joka kerta tuon summan,
      80 euroo tai jotain sinnepäin,
      pikkusen jo nuhtelen itteäni,
      jotain pitäisi tehdä että saisin itteni ostohimon kuriin,,

      ilmeisesti jossainmäärin hinnatki ovat nousseet,
      taitaa olla inflaatiolla kynnet pelissä,,

    • Anonyymi

      Ystävätär pyysi eilen kylään. Annoimme toisillemme kokovartalohieronnan. Uni maistui ja pitkään sen päälle.

    • Anonyymi

      Mitä takottaa,

      puhu pukille ???

      • Anonyymi

        mitä tarkoittaa,,,,, puhu pukille ,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä tarkoittaa,,,,, puhu pukille ,,,,,

        onko se uros-lammas siis pukki
        puupökkylä
        vai joulupukki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko se uros-lammas siis pukki
        puupökkylä
        vai joulupukki

        Pukkin on urosvuohi
        tietysti se voi olla myös Pertikki.


    • Anonyymi

      Vielä toistaviikkoa ennenkuin kuu vaihtuu,
      rahat vähissä,
      tai on tietenki eri tilillä säästössä jotain,
      mutta normaali kulutus raha hupenee kovaa vauhtia,
      tässä kuussa on ollu paljon tavallista suurempia laskuja noin pari-tuhatta euroo enemmän laskuja kuin tavallisesti, ei kiva asia,
      no pääasia että riittää kuitenki vaikka tiukkaa ottaa,
      eiköhän ensi kuussa hiekan hengitys helpotu taas, olettaisin ellei sitten jotain yllätysmenoja taas ilmesty,,

    • Anonyymi

      jooo, rahasta voisi pitää polemiikia enemmänki,
      köyhyys vituttaa,,

    • Anonyymi

      Surfailin kanavia ja osui pikkukakkonen ja siellä oli menossa ohjelma
      jossa joku mopo-otus keuli ja pyöri ja teki mopolla temppuja.

      Eipä ole ihme jos nuo pikkukakkosta aikoinaan katsoneet mopopojat keulivat isompanakin kun Yle jo pikkukakkosessa sitä opastaa.

      Nyt kuoli mopomeettingin nuori , kun tapahtumassa törmäilivät.

      Minkä pienenä oppii sen vanhana taitaa. pitääkö paikkansa.

    • Anonyymi

      Onko päivää niin ettette puhu sanaakaan kenellekään. Eikä yhtään puhelua. Onko sellainen päivä ihan ok.

      • Anonyymi

        Melkein on puhumattomia päiviä,

        meikä kylläki viihtyttää itteään joskus puhumalla ja hyräilemällä i t t e k s e e n heh,
        tai paremminki tupisen kaikenlaista,
        enimmäkseen manailen jos jokin ei onnistu ja tekeminen tökki,

        ennen meikä soitteli pitkinpäivää puheluita kavereille
        nyt vanha jostaisyystä ei enään kovinpaljon viitti soitella
        kun jutut tahtoo olla niitä samoja joita on phuttu kymmeniä vuosia päivittäin,

        soittelen kuienki muutamia puheluita,
        minullekki vielä joku elossa oleva kaveri soittelee kysyy kuulumisia,
        kuulumiset on aina niitä samoja, heh, pöh,

        eipä enään niin kauheesti kaipaakaan ketään päiväänsä sotkemaan,
        kiva on itekseen mennä ja tulla niikuin lystää,

        jostaisyystä aika ei vielä ole käyny pitkäksi,

        kymmen vuottaki vilahti tuostavain huomaamatta
        mihin mahtoi mennä
        ku mitää suurempaa ei enää aikaa saanu sinä aikana,


      • Anonyymi

        Olen jo viidessätoista vuodessa tootunut olemaan yksin. menee päiviä ja joskus viikkokin, etten puhu kuin itseni kanssa, tekemisiä ja puuhailuja kerron itselleni, joskus kehun tätä urhea ja hyvää tyyppiä itselleni. Aika hyvissä väleissä olen itseni kanssa. Pari tuttua ja iäkäs sukulainen on, joille soittelen ja kyselen kuulumisia, osa on vanhempaa väkeä ja heidän kanssa puhutaan samoja vanhoja viisi kertaa kerrottuja juttuja,
        En osaa sanoa, onko se ok vai ei mutta elämä on mennyt tähän pisteeseen. Kaikki harrastukset ja konsertit ja teatterit ovat kadonneet, osaako niitä edes uudestaan aloittaa.
        Muuraman vanhan ystävän kanssa parannetaan tässä netissä maailmaa, joskus tullut mieleen,että olisi kiva löytää uusiakin kirjoittelukavereita, mutta sen kuitenkin vain mietintä asteelle.
        Nyt liian helposti laittaa kaiken viitsimättömyydenkin koronan piikkiin. askareissa pitää olla kiinni koko päivän ajan muuten tylsistyy.


    • Anonyymi

      Hyvää huomenta
      Kahvi jo tuoksuu.
      Tästä se uusi päivä taas lähtee käyntiin.
      Lauantaissa jo mennään
      Hyvä mielen mukaista päivää kaikille!

    • Anonyymi

      Oishan se mahtavaa saada kunnon lotto voitto
      muutama miljoona omaan taskuun,
      kyllä vanhallaki tekemistä riitäis
      uusia suunnitelmia ja niitten toteuttaminen työllistäs kaikki päivät,
      mutta
      kumma juttu
      kun joka viikko kupongissa on vai 2 oikein tai 1 joskus ei mittää ollenkaan,
      huijaakohan tuo suomen lotto jotenki meitä veikkaajia,
      kattooko ne tietotekniikalla aina joka viikko semmosen rivin ettei keneläkkää ole rivi oikein eikä tärähdä koko rivi oikein,
      nooooooooooohh
      tänään taas vien kupongin vetämään katsotaa kuinka villen-käy jospa nyt tärppäist täysosuma,
      minkälainen summa siellä on nyt päävoittona jaossa
      ei muista ei pysy aina kärryissä,
      mutta vaikkaan silti oli mitä oli, pieniki voitto on mieleinen,,,

      tere vaan,,, veikkaamiseen veikatkaa teki,,,

    • Anonyymi

      NYT voitetaan


      elämä jatkuu
      ja
      hommia piisaa

      ilman rahaa ei ole elämisen mahdollisuutta

      eikä kenelläkkää tulevaisuutta,

      joten rahaa rahaa rahaa pitää luoda vaikka veikkaamisella,,

      raha pelastaa maailman ,,,,,,,,,,,,,,,,,

    • Anonyymi

      RAHA ON RAKKAUTENI !

    • Anonyymi

      Kenestä pidät eniten palstalla ?

      • Anonyymi

        kun noin kysyt

        niii,,,

        ittestäni

        hihiiiiii,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kun noin kysyt

        niii,,,

        ittestäni

        hihiiiiii,,,,,,

        juu

        mä oon suurin ja kaunehin,,,,


    • Anonyymi

      ITTESTÄNI TIETENKIN. POHOJAMMAAN PAROONI.

      • Anonyymi

        jaaa mä ooo pohojanmaa kuningatar ,,


    • Anonyymi

      Miten joku voi surmata oman pienen lapsensa-

    • Anonyymi

      Väsyttää, pitäs kömpiä nukkumaan,
      mutta
      on se kumma, ainakun väsyneenä kömpii vihdoin sänkyyn tarkotuksena heti nukahtaa
      kuinkas käykään, silmät virkistyy koko elimistö tuntuu virkeältä
      kuinka voi olla mahdollista,
      kauheen väsyneenä menee sänkyyn,
      mutta heti virkistyy, unesta ei tietoakaan,
      sängyssä pyörin monta tuntia virkeenä, kuuntelen musiikkia radiosta tai jotain mieleistä ohjelmaa, joskus pyörin aamu neljään asti sängyssä enenkuin uni oikeesti tulee,
      siitä huolimatta herään aina aamulla samaan aikaan noin klo 7 -8
      nousen ylös, keitän kavite ja aamupalan
      päivällä TV:tä katsoessa saatan istullaan nukahtaa hetkeksi
      vaikka ohjelma olisi hyvinki mielenkiintoinen,
      kummallinen on fyysiikka,
      en tykkäisi yhtään yö valvomisesta,
      mutta-kun siitä ei pääse eroon millään,
      tietenki unilääkeen ottamalla, mutta pitempään käytettynä unilääke muuttaa ulkonäköä,
      tulee kummasti tuima katse vaikka kuinka hyvällä tuulella olis,

      voi että miksi kaikki pitää olla niin hankalaa,

      • Anonyymi

        Tuttua. Valvoin viime yönä kahteen, en ollut koneella kirjoittelemassa. Aamulla nukuin pitkään. Oli poikkeus, usein herään aikaisin. Harmittaa kun katson mielenkiintoista ohjelmaa, herään ja ohjelma on mennyt. Ratkaisin asian siten että äänitän tärkeimmät. Lääkkeitä en syö, en tiedä mitä vaikuttaisin. Kyllä ne sitten hoitokodissa tunkevat lääkkeitä, eivät sietäisi kun vaeltelisin öisin. Joskus tekee kahvia mieli ja keitän. Ei ole mitään vaikutusta juonko kahvin tai en, edelleen nukun tai en nuku.


    • Anonyymi

      Mua tympii tyhmyys suomen politiikassa,
      miksi ei voi pitää huolta koko kansasta
      miksi esm. sdp kehittää eriarvoista yhteiskuntaa
      miksi EI voi ottaa Kekkosesta mallia, Kekkosen tärkein tehtävä oli KOKO KANSA hyvinvointi
      TYÖTÄ IHAN KAIKILLE

      MIKSI tämä politiikka ei kelpaa SDP:lle
      vituttaa koko sdp suuressa tyhmyydessään,

    • Anonyymi

      Demarista ei saa tekemälläkään menestyvää yrittäjää
      ja menestyvät yrittäjät eivät ole koskaan demareita

      • Anonyymi

        JOOO ja yrittäjien verotusta EI pidä nostaa,
        KOHTUUS KAISESSA SENTÄÄN,
        yritykset maksaa jo 50 %- 60% prosenttia veroja,
        täytyhän yrittäjienki tulla toimeen ja pystyä maksamaan työntekijöitten palkat ja verot
        hulluko tuo SDP on,

        vaikutta kuin SDP haluaisi LISÄÄ KURJUUTTA ja TYÖTTÖMIÄ SUOMEEN

        KÄSITTÄMÄTÖNTÄ politiikkaa,,


    • Anonyymi

      Kysyisin sellaista kun ...meikkaatteko vielä vai onko se jo loppunut kohdallanne ...
      minä meikkaan vähäsen kun olen tottunut itseäni sellaisena katsomaan ...
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Tämä asia tuli pulpahti mieleeni ...kun näin pitkästä aikaa entisen työkaverin .. näytti niin tosioudolta ...hänellä oli aina ennen niin vahva meikkaustyyli ja nyt ei mitään ....
        Hän sanoikin ettei viitsi enää itseään laittaa ... tarkoitti varmaan myös ehostusta ..
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi

        Tietenkin ehostusta, nythän sitä vasta tarvitseekin. Vaatii paremmat rasvat ja huolellisemman työn, kun iho on kuivempi luomissa ja poskissa ja ripset on ohentuneet. Että tulee vain kohtullisesti. Meikkaan hieman salille, porukkakävelylle ja kauppaan.


      • Minä kyllä meikkaan, mutta kevyemmin, kun nuorenpana.
        Kun lähtee kylille, se ikäänkuin kuuluu ´´pukeutumiseen´´, koska on siihen tottunut.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Minä kyllä meikkaan, mutta kevyemmin, kun nuorenpana.
        Kun lähtee kylille, se ikäänkuin kuuluu ´´pukeutumiseen´´, koska on siihen tottunut.

        Kyllä
        tottumus on toinen luonne,

        kymmeniä vuosia meikannu työnsä takia ollakseen siiti " katu-uskottava "

        vanhakaan ei täysin voi meikkamisesta luopua,
        kylläki huomattavasti vanhemuuten meikkaamista on vähentäny,,,


    • Anonyymi

      Missä aloittaja luuraa.

      • Anonyymi

        Tässä luuraan,
        tulin just koneelle,
        koko päivän sanatnu ollu kuin syksyllä,
        huono päivä
        jospa huomenna paremmin,
        nyt nukkumaan

        puhumiset väsissä,
        vanhuus ja yksi eläminen vie puheen lajatki,
        sitä vaan toljottaa TV:tä ,
        kuuntelee hiljaisuutta
        välliin radio polpattaa jotain
        TV:stä ei enään tullu mieleistä ohjelmaa,

        kuinka sinulla on päivä mennyt,,, 20:19

        nyt nukkumaan
        mukavia unia
        öitä,,,


    • Anonyymi

      Tämä aika kevättä on hautojen laiton aikaa.
      Kauniilla Lapuan haustamaalla käyn omaisteni haudat laittamassa kauniiksi.
      Vanhalla ja uudella puolella on hauta, jonne saan kesäkukat laittaa.Siinä touhutessa ehtii muistella yhteisiä menneitä hetkiä.
      Sieltä sitten Orimattilaan, tuleepahan koko suvun haudat tervehdittyä.

    • Anonyymi

      Ei enää saa sanoa ....pyykkipoika...se on pyykkihenkilö....hah
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Voisko sanoa pyykkityttö,,,,
        meillä oli aina pyykkipoikia langalla pitelemässä pyykkiä paikoilaan,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisko sanoa pyykkityttö,,,,
        meillä oli aina pyykkipoikia langalla pitelemässä pyykkiä paikoilaan,,

        Niin kumma, että se on poika. En saa siitä mielleyhtymää poikaan.
        Tyttöön hyvinkin liittyy tuo jaloista aukeaminen.


    • Anonyymi

      Aika kumma ja rasisitista touhua, miksei tasa-arvoministeri ole puuttunut

      tietyöliikennemerkki on musta, musta mies siinä lapioi

      toinen merkki taas on hyväosaisten liikennemerkki pihakatu
      jossa valkoisella on iloista pallonpyörittäjää ja taloa ja valkoinen mies ja lapsia käyskentelevät ja autokin siihen mahtuu

      Ei sitä saisi noin leimata ihmisiä mustiin ja valkoisiin.

    • Anonyymi

      johan on kumma joku poisti kauniin musiikin

      järkyttävän epäystävällistä käytöstä jollaki,,,

    • Anonyymi

      Sä et kyyneltä nää vaikka syömmeni nyykii,

      nyt nukkumaan
      on pakko tulla uni,,,

      hyvää yötä kaverit,,, huomenna polopettaan lisää,,,

    • Anonyymi

      Tänään taas ihmettelin yhtä asiaa ....kauraleipään ...vaaleaan oli taas tullut hennon oranssin väristä "hometta" ....miten se oikein muodostuu väriltään sellaiseksi ...
      Kysyy hän ...
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Siis kenelläkään ei ole tullut vaaleanoranssia hometta ....leipään .
        No hyvähän se on sitten ...
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kenelläkään ei ole tullut vaaleanoranssia hometta ....leipään .
        No hyvähän se on sitten ...
        mimmimum-..mi

        home on ihmiselle vaarallista, koko leipä pitää panna roskiin,


      • Anonyymi

        Joskus lapsena kuulin ettei leivän home ole vaarallista. Tulee vaan kirkas lauluääni.....


    • Anonyymi

      Minua suorastaan raivostuttaa (kiroilua) että sitä tummaa
      sierranevalaista sotarikollista hyysätään täällä suomessa.
      Mitä tulee maksamaan veronmaksajille nämä oikeudenkäynnit
      tämmöisenä aikana kun velkaa on jo kurkkua myöten muutenkin.
      Ei muuta kun lentokoneeseen ja pudottakoot kotimaansa kohdalla
      alas.Enkä nyt tiedä siitä laskuvarjostakaan nekin on aika kalliita
      veronmaksajille.

    • Anonyymi

      Niin se vaan on
      rajat kiinni ja äkkiä,
      nyt niitä on taas tullu italiaan norkoileen eurooppaan pääsyä,

      ei ku äkkiä laittaa ne veneeseen
      ja vene työntää vesille menköön sinne mitä tulivatki,
      eurooppa ei kaipaaniitä ollenkaan,

    • Anonyymi

      Jos teillä olisi aikaa selvittää (omat keinot jo kokeiltu): miten löydän nuoruuden ystäväni, joka on venäläinen, asui silloin jossain Moskovan alapuolella. Minulla on vain lempinimi tiedossa ja valokuvia. Mutta en osaa edes kirjoittaa venäjäksi, että osaisin hakea, onko jossain etsin -palstalta. Mistä lähteä liikkeelle?

    • Hei
      Ei näistä villoista paljon nuttua kudota, mutta kerronpa erään tositarinan.
      Posti laittoi lappusen, että nyt teidän palvelu paranee ja tietenkin uskoin moisen hupatuksen. Samalla posti ilmoitti, ettei jaa postia tiistaisin ,eikä perjantaisin.
      Olen tilannut erään lehden, joka ilmestyy kolme kertaa viikossa, ma-ke-pe.
      Päivän posti pitäisi jakaa kello 18 mennessä. Ma päivän lehti ei ole kello 18 mennnesä laatikossa vaan tulee joskus ti tai yleensä ke.
      Eli keskiviikkona saan laatikkooni kaksi lehteä, toinen pari päivää myöhässä ja toisen oikeana päivä. Perjantain lehti tulee laatikkoon perjantaina, vaikka on ilmoitettu, ettei pe kanneta lainkaan.
      Ilmeisesti postin hyvän parantuneen palvelun vuoksi perun ko tilaukseni.
      Harmillista koska siinä kiinnostavatjuuri mielipidesivut.
      Hyvä kun joku kuuntelee. Itse olen tänään kuunnellut pääasiassa ukkosen julmistelua ja salamoinnin räiskettä.

    • Anonyymi

      Puran kun harmittaa.
      Leivoin lapsen kanssa pullaa viime perjantaina, lapsi kinusi mukaansa muilekin annettavaksi. Kun maanantaina hain hänet, samat pullat olivat pöydällä kipossani. Eilen kysyin, onko pullat syöty. Ei ole kun vanhemmat eivät anna syödä "herkkuja" Kipossa homehtuneet poisheittokuntoon.
      Kerroin että olen loukkaantunut. Pullani sisältävät maitoa, voita, pääosin kokojyvävehnäjauhoa ja normaalia sokeria, raparperiä ja omenaa.
      Heillä syödään aamiaiseksi mysliä, välipalaksi valmisjugurtteja ja ruoaksi esim. makaroonilaatikkoa valkoisista makaroneista (minulla ei sellaisia edes ole).
      Pullani voittavat ravintoaineissa heidän ruokansa mennen tullen.
      Tänä aamuna lapsi ei tullut, eli arvostelustani oli ilmeisesti loukkaannuttu.
      Kummassakin päässä koettu että on tultu väärinkohdelluksi.
      Kun sain tämän kirjoitetuksi, nakkaan niskojani, alan siivota kotia ja levitän sitten lattialle vastapestyt matot.

      • Et ole yksin tuon asian kanssa.
        Olen joskus tosi ymmälläni, kun yritän laittaa pienille ihmisille niin hyvää ruokaa kun vain taidan, Kukaan ei syö tai vain näykkii pikkasen.
        Pitäisikö ottaa itseeni, en kehtoo mieltäni pahoittaa,
        annan voileipää ja voileipää ja taas voileipää.

        Letuilla pelastan aina päiväni, ne kelpaavat aina.


      • Anonyymi

        Otan osaa,
        on ollu pakko todeta " lapset on laina vain "

        suruni onki minut on jo vuosia sitten jätetty täysin yksinäisyyteen,
        omat jälkeäiset pitää vain joskus puhelimella yhteyttä yksi ei ole pitäny yhteyttä kymmeniin vuosiin, tiedän että hän on elossa, muuta en tiedäkkään,


        oikuinka rakasinkaan heitä kun olivat pieniä, kuvittelin, kasvatn heistä enkeleitä maailmaan, ihania ihmisiä,
        no tavallaan ihania ihmisiä heistä on tullukki, kauniita terveitä komeita
        osa hyvinki menestyneitä ,
        mutta
        miksi minut on hyljätty täydeliiseen yksinäisyyteen,
        puolisoki kuoli lähes kymmenen vuotta sitten,
        hänki suru oli sama meidän yhteinen aikoinaan,

        mikä meni kasvatuksessa pieleen,,,,, oli rakkus liian suuri, kenties jotenki väärää,


        sitä aina olen ihmetelly, miksi minä itse olin aina hyvin sitoutunu omiin vanhempiinia aikoinaan, kävin päivittäin heitä kattomassa työmatkojen yhteydessä, asuivat työmatkan varrella,
        muutenkin olin avuksi jos he jotain apua tarvitsivat,

        mutta omat jälkeläiset hylkäsi täydellisesti meidät , mikä meni pieleen ???


    • Anonyymi

      Minua hieman jännittää, että kuinka monta nyt tulevana Juhannuksena kuolee onnettomuuksissa.

      Vaarallisimmat mielestäni on ;
      -hukkumiset
      -menoliikenne
      -väkivalta
      -tulipalot (luvaton kokonpoltto)

      Kevään aikana olen lukenut vai muutaman lapsen hukkumisen, mutta "Tilannehuoneessa" on useita paloja ja ainakin palon alkuja.

      Jännä on tietenkin ne "jälkitaudit", kuinka cod-virus leviää.

    • Anonyymi

      Katselin äsken uusintana tulevaa "Haluatko miljonääriksi" ohjelmaa, joista itse en tiedä useitakaan vastauksia kysymyksiin, mutta nyt olisin tiennyt ilman apuja.

      Kysymys oli; Kuka tituleerasi itseään Tuntemattomassa sotilaassa Tikkakosken mannekiiniksi?

      Vastaaja muisti, että Rokka oli maanviljelijä Kannakselta, joten kysyi iskältä apua, joka heti tiesi, että Rokka!

      Eihän nuori poika voinut millään yhdistää Tikkakosken vaateteollisuutta, johon Rokka viittasi pukineillaan.
      Ai, että tuntui hyvältä, kun kerrankin tiesin , jota sattuu erittäin harvoin. D

      • Rokka viittasi jutullaan Suomi-konekivääriin, jota suomalaiset sotilaat kantoivat ja jonka "mannekiini" Rokka koki olevansa.
        Tikkakoskella sijaitsi aikoinaan Suomen merkittävin asetehdas.

        Aloitin ompelusharjoitukset äitini vanhalla Tikka-merkkisellä ompelukoneella,
        senkin oli valmistanut samainen Tikkakoski- niminen tehdas.
        Sillä tehtaalla on ollut erikoinen historia, sitä on omistanut venäläiset, saksalaiset ja eiköhän se lopuksi myyty Italiaan, vieläköhän Tikka merkillä pyssyja valmistetaan jossakin päin maailmaa, ei aainakaan Suomesa enää.

        Luulen, että suomalaisten sotilaiden vaatteet tehtiin Valtion Pukutehtaassa,
        Hämeenlinnassa.


      • maissiii kirjoitti:

        Rokka viittasi jutullaan Suomi-konekivääriin, jota suomalaiset sotilaat kantoivat ja jonka "mannekiini" Rokka koki olevansa.
        Tikkakoskella sijaitsi aikoinaan Suomen merkittävin asetehdas.

        Aloitin ompelusharjoitukset äitini vanhalla Tikka-merkkisellä ompelukoneella,
        senkin oli valmistanut samainen Tikkakoski- niminen tehdas.
        Sillä tehtaalla on ollut erikoinen historia, sitä on omistanut venäläiset, saksalaiset ja eiköhän se lopuksi myyty Italiaan, vieläköhän Tikka merkillä pyssyja valmistetaan jossakin päin maailmaa, ei aainakaan Suomesa enää.

        Luulen, että suomalaisten sotilaiden vaatteet tehtiin Valtion Pukutehtaassa,
        Hämeenlinnassa.

        "maissii"

        Kone-Pistooli, neito.
        Beretta (it.) jatkaa Tikka-perinnettä.


        H.


      • Anonyymi

        Se oliski mukava ohjelma katsottavaksi,
        milloin uusi sarja niitä ohjelmia alkaa,

        nykyisin TV:stä harvoin tulee mitään mielenkiintoista katsottavaa,


    • Anonyymi

      Aina sanotaan että tyhmä kuin aasi. Aasit ovat viisaita ja itsenäisesti ajattelevia eläimiä.

    • Anonyymi

      Hohoijaaa,
      taas piiiitkä viikonloppu,
      kaikki paikat kiinni,
      jos ilmat ovat vielä huonoja pitää pysyä sisätiloissa,

      oijoi näitä inhottavia juhlapäiviä
      vanha ei kertakaikkiaan kestä,,,

      • Sanos muuta,
        nyt voi vaikka valssata koko juhannuksen ajan,
        tälläkin palstalla,
        jos ei muuta keksi.


    • Anonyymi

      Maha kipeenä, kummasti nipistelee, ei kivaa,,,,,

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Porno tuhosi lopulta parisuhteemme

      Meille tuli 2 vuoden suhteessa ero. Pornon katselu oli viimeinen niitti suhteessamme!! Sekä jatkuvan huonon kohtelun ta
      Parisuhde
      102
      14194
    2. Itseni vuoksi

      Yritän kitkutella vielä viikon verran ja sitten päätöksien aika. Pakko on, ei tästä jumista muuten pääse millään eroon,
      Ikävä
      40
      5573
    3. Pottukoira uhkailee

      https://youtu.be/cAJ2xzBVFLA?si=l_hUvCVIIlDVmneV Aika pelottavaksi alkaa homma mennä.
      Iisalmi
      62
      3512
    4. Minkä pituinenen kaivattusi on

      Kirjain ja pituus kehiin! 😊
      Ikävä
      126
      2748
    5. Poliisit Köpsillä

      Pyhäjärvellä tänään iso poliisioperaatio. Valtakunnan uutisiin ihan päästy.
      Pyhäjärvi
      40
      1805
    6. Isä tuomittiin pahoinpitelystä.

      Tulikohan oikeudelle nyt ylilyönti? Eihän tuon isän antama kurinpito niin vakavaa ollut. Tuomio olisi ollut aivan ymmärr
      Maailman menoa
      129
      1674
    7. Minä todella rakastan sinua

      Eli en ole kiinnostunut sinusta välineellisesti käyttötavarana vaan omana itsenäsi, olethan ainutlaatuisen kiehtova pers
      Ikävä
      41
      1292
    8. Miten maito rahtarilla

      Menikö ristaus vähän pitkäksi 🤣 vai eikö kännissä muistanut kääntää 🍻🍺🐄
      Suomussalmi
      9
      1165
    9. Hyödyttäisikö se jotain

      tai ilahduttaisiko se sinua jos kertoisin miten valtavasti olin sinuun ihastunut?
      Ikävä
      76
      1132
    10. Onko kaivatullasi paljon

      vientiä?
      Ikävä
      89
      1047
    Aihe