Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kati_v
profiilit
Kati_v
Kati_v
Vapaa kuvaus
En hae ketään enkä mitään, kevyt jutustelu elämän jutuista piristää.
Aloituksia
0
Kommenttia
140
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vanhassa+testamentissa+kerrotaan+Jumalan+vihasta+kuten+se+kohdistuu+esim+Putinin+ja+muihin+raakalaisiin.
Uudessa+kerrotaan+Jumalan+rakastavasti+puolesta+ihmisiin+jotka+eivät+ole+raakalaisia
27.05.2022 20:48
Kristinuskon+Jumala+josta+kerrotaan+Uudessa+testamentissa+ei+ole+kamala.+Vanhan+testamentin+Jumala+on+juutalaisten+Jumala+joten+lue+sitä+siellä+ei+ole+kamaluuksia.
Kristinuskon+Jumalan+erona+juutalaiseen+voidaan+pitää+suurempaa+rakastavan+Jumalan+painottamista.+Kristinuskon+opin+mukaan+keskeisin+Jumalaa+luonnehtiva+ominaisuus+on+hänen+rakkautensa+luotujaan+kohtaan
Niin+että+hylkää+Mooseksen+laki+ja+lue+Uutta+testamentttia+sieltä+et+löydä+mitään+kamalaa-
27.05.2022 20:08
Wikipedia+kertoo+näin
Jumala,+jumaluus+tai+jumalolento+tarkoittaa+tavallisesti+henkilöllisiksi+käsitettyjä+yliluonnollisia+olentoja,+joiden+uskotaan+hallitsevan+luonnonvoimia,+ihmisten+kohtaloita+ynnä+muuta.[1]+Suomen+kielen+sana+jumala+on+ilmeisesti+omaperäinen+suomalais-ugrilainen+sana.[2]
Historioitsijat+McNeill+ja+McNeill+katsovat+uuden+jumalakäsityksen+syntyneen,+kun+paikallisten+jumalien+palvonnasta+siirryttiin+"mukana+kuljetettaviin"+kirjauskontoihin.+Niiden+ensimmäisiä+muotoja+olivat+noin+500+eaa.+syntyneet+juutalaisuus+ja+zarathustralaisuus.+Alkuperäisissä+uskonnoissa+paikalliset+jumalat+yleensä+suojelivat+ja+rankaisivat+ihmisiä+näiden+tekojen+mukaan.+[3]
27.05.2022 20:01
Eivät+uskovat+tarvitse+loitsuja,+he+ovat+vain+kehittyneempiä+kuin+ateistit+jotka+eivät+edes+ymmärrä+mitä+ateismi+tarkoittaa.+Ateismi+on+vain+mielipide+jossa+ei+ole+mitään+sisältöä.+Ateistit+luulevat+että+ateismi+on+uskovien+solvaamista-----EI+OLE.
08.03.2022 14:54
Ateismi+on+mielipide,+jonka+mukaan+Jumalaa+tai+jumalia+ei+ole+olemassa.+Ateismi+on+näkemys+tai+vakaumus,+jonka+mukaan+Jumalaa+tai+jumalia+ei+ole+olemassa.+Jotkut+ateistit+väittävät,+että+kaikki+vauvat+syntyvät+ateisteina,+koska+he+eivät+usko+Jumalaan+tai+jumaliin.
Ateismissa+ei+ole+mitään+keskusteltavaa.+Vastasyntyneet+vauvat+ovat+kuten+ateistit,+puhetaidottomia,+täysin+avuttomia+selviämään+yksin+maailmassa.
08.03.2022 12:47
Olen+miettinyt.+Kasvatukseni+oli+liian+ankaraa+siitä+nyt+nuorena+aikuisena+kiukuttelen,+sanon+usein+aika+pahasti,+lapsena+olisi+annettu+vitsaa.
16.01.2022 20:14
En+oikein+tule+toimeen+äitini+kanssa.
16.01.2022 16:36
Jeesusta+seuraavat+joutuvat+joskus+luopumaan+äidistään,+isästään+ja+lapsistaan+kuten+Jeesus+tässä+sanoo:
Joka+rakastaa+isäänsä+taikka+äitiänsä+enemmän+kuin+minua,+se+ei+ole+minulle+sovelias;+ja+joka+rakastaa+poikaansa+taikka+tytärtänsä+enemmän+kuin+minua,+se+ei+ole+minulle+sovelias;
15.01.2022 15:07
Matteus+10
Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+tuomaan+rauhaa+maan+päälle;+en+ole+tullut+tuomaan+rauhaa,+vaan+miekan.
35
Sillä+minä+olen+tullut+'nostamaan
pojan+riitaan+isäänsä+vastaan
ja+tyttären+äitiänsä+vastaan
ja+miniän+anoppiansa+vastaan;
36
ja+ihmisen+vihamiehiksi+tulevat
hänen+omat+perhekuntalaisensa'.
37
Joka+rakastaa+isäänsä+taikka+äitiänsä+enemmän+kuin+minua,+se+ei+ole+minulle+sovelias;+ja+joka+rakastaa+poikaansa+taikka+tytärtänsä+enemmän+kuin+minua,+se+ei+ole+minulle+sovelias;+38
ja+joka+ei+ota+ristiänsä+ja+seuraa+minua,+se+ei+ole+minulle+sovelias.+39
Joka+löytää+elämänsä,+kadottaa+sen;+ja+joka+kadottaa+elämänsä
13.01.2022 20:33
Ei+Jeesus+rauhaa+ollut+tuomassa+jos+Raamattua+uskomme.
13.01.2022 18:32
Olen+aina+ollut+siinä+uskossa+että+vain+todella+kurittomille+pojille+isä+antoi+"remmiä".++En+kylläkään+itse+paljon+asiasta+tiedä+kun+ei+meillä+juurikaan+kuritettu,+taisin+pari+kertaa+saada+vitsaa+mutta+että+remmiä....huh+...huh
24.11.2021 19:19
Ankaraa+on+ollut.+En+ole+tiennyt+että+tytötkin+saivat+nahkavyötä,
24.11.2021 15:20
Koivuvitsakin+oli+kielletty+jo+vuonna+1984
16.11.2021 19:36
Aika+vanha+on+tuo+kertomasi+koulumaailma
Ruumiillinen+kuritus+kiellettiin+valtion+kouluissa+jo+6.+kesäkuuta+1914.
ja+kaikki+koulut+olivat+ennen+valtion+kouluja.
15.11.2021 08:33
Minusta+voisi+skipata+siitä+yksinäisyydestä+puhumisen+ja+alkaa+heti+tehdä+jonkun+kanssa+jotain+mukavaa,
12.11.2021 19:55
Tiede+ei+automaattisesti+todista+mitään.+Tiede+on+pelkkä+työkalu+jolla+pyritään+selvittämään+jokin+asia+joka+on+otettu+selvitettäväksi.+Tieteellisen+työn+lopputuloksena+on+jokin+tulos+joka+voi+olla+vaikka+ateistinen+mutta+itse+tieteellisessä+työssä+ateismi+tai+teismi+ei+kelpaa+edes+hypoteesiksi.
14.10.2021 15:09
Tiede+ei+”ole+ateistista,+kristillistä+tai+buddhalaista+sen+enempää+kuin+Fiskarsin+lapio”+(Enqvist+2012,+36).
11.10.2021 13:54
Tieteessä+ei+uskota+mihinkään+mitä+ei+ole+tieteellisesti+todistettu+todeksi.+Tieteellinen+hypoteesi+vaatii+että+tutkittavaa+asiaa+pitää+voida+testata+onko+se+totta,
09.10.2021 12:08
Ateismi+on+mielipide+ettei+jumalia+ole+olemassa,+uskoa+silti+voi+mutta+ei+tietää+ennekuin+jumalan+on+todistettu+olevan+olemassa.
Tiede+ei+ole+kiinnostunut+jumalista,+ei+edes+hypoteesina.
09.10.2021 12:04
Ateismi+auttaa+pääsemään+eroon+peloista+jos+hänen+Jumalansa+on+julma,+haluaa+heittää+hänet+tulimereen+viimeisellä+tuomiolla.
Vapauttava+tunne+kun+ymmärtää+sen+olevan+vain+satua,+kansantarinoita.
09.10.2021 08:26
6 / 7