Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kati_v
profiilit
Kati_v
Kati_v
Vapaa kuvaus
En hae ketään enkä mitään, kevyt jutustelu elämän jutuista piristää.
Aloituksia
0
Kommenttia
140
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesus+vietiin+roomalaisten+tuomittavaksi+koska+juutalaisilla+ei+ollut+oikeutta+langettaa+kuolemantuomiota.
23.06.2022 19:10
Eikä+tuo+hypoteesini+edes+ollut+Raamatun+mukainen.+Ei+Raamatussa+puhuta+mitään+lapsentekovehkeistä.
Olet+todella+tyhmä+nalkuttaja.
12.06.2022 18:34
Hypoteesi+ei+tee+uskovaista++en+edelleenkään+usko+jumaliin
12.06.2022 17:58
Jumala+loi+ihmisen+ja+loi+heille+lapsentekovehkeet+nämä+sitten+evoluutiossa+siirtyi+kaikkiin+syntyviin+ihmisiin.
12.06.2022 16:35
Sama+juttu+saunatonttujen+ja+spagettihirviöiden+kanssa+kukaan+ei+usko+niihin.+Miksi+Jumalaan+uskotaan+?+Sauntonttuihin+uskomalla+ei+pääse+taivaaseen+uskovat+kaikki+mutta+osa+uskoo+että+Jumalaan+uskomalla+pääsee.
12.06.2022 16:32
Hyvin+tyypillinen+kasvatus.+Ei+saanut+ylpistyä,+jos+liikoja+luuli+niin+otettiin+luulot+pois.
12.06.2022 15:53
Tässä+pieni+oppitunti+ihmisen+persoonallisuuksista.
Vanhemmuusminä:+Se+on+tila,+jossa+henkilö+toimii,+ajattelee+tai+puhuu+vanhemmiltaan+tai+joltain+lapsuuden+tärkeältä+auktoriteetilta+opittujen+kaavojen+kautta.
Aikuisminä:+Tämä+on+kaikkein+järkiperäisin+ja+realistisin+tila.+Tila,+jossa+tietoa+analysoidaan+ja+järjestellään,+ja+tehdään+päätös+jonka+uskotaan+olevan+eniten+oikein.+Ilman,+että+tunteet+tai+säännöt+vaikuttavat+siihen.
Lapsiminä:+Lapsiminä+on+puoli,+johon+vaikuttaa+kaikkein+eniten+halut,+impulssit,+unelmat,+spontaanius,+luovuus+ja+innostuneisuus.+Se+on+spontaaniuden+ja+luonnollisten+impulssien+tila.+Jos+lapsiminä+on+vahingoittunut,+sillä+on+epävarma,+häpeilevä,+pelokas,+julma+ja+itsekäs+puolensa.
Nämä+kolme+tilaa+meidän+mielessä+ovat.+Kaikki+ovat+tärkeitä,+jonkin+vaurioituminen+aiheuttaa+ongelmia.
12.06.2022 14:16
Taitaa+sulla+olla+opinnot+kesken+kun+käsityksesi+ovat+noin+heikkoja.
Mitä+tarkoitat+uskovaisella+persoonalla+?
Olenhan+kertonut
-+en+pidä+jumalien+olemassaoloa+todennäköisenä,+ei+ole+syytä+uskoa+niihin
-+usko+jumaliin+tuo+joillekin+turvallisuutta
-+minulla+ei+ole+mitään+jumalia+vastaan
Usko+laajemmin+tarkoittaa+esim,+kun+lähden+ajamaan+autolla,+uskon+etten+aja+kolaria+rekan+kanssa
Jos+sairastun+uskon+että+paranen
Uskon+että+kaikki+lopulta+päättyy+hyvin
Uskoa+tarvitaan+se+on+tärkeää+ja+helpottaa+elämää.+Ei+jumaliin+uskomisessa+ole+mitään+pahaa+useimmille,+jotkut+vain+kokevat+väkivaltaa+uskovien+taholta+ja+siksi+pitävät+jumaliin+uskomista+pahana.
12.06.2022 13:52
Aivan+mielenkiinnosta+mihin+perustuu+väitteesi+minun+eheytys+tarpeesta+?+Elän+tasapainoista+elämää+ilman+addiktioita+tai+päihteitä+enkä+tarvitse+mitään+eheytystä.
12.06.2022 07:58
Kumpikin+ovat+satuolentoja+ei+niitä+oikeasti+ole+olemassa.+Niihin+voi+uskoa+jos+haluaa.
12.06.2022 04:50
Just+katsoin++mitään+ei+tapahtunut.++Kaunista+kesää.
12.06.2022 04:47
En+tiennytkään.+Itse+olet+sekaisin+kuin+seinäkello,+täysin+hyödytöntä+on+kanssasi+keskustella.
11.06.2022 07:36
Kyllä+siellä+Wikipediassa+kerrotaan+mitä+ateismi+on.+Ei+mikään+suuri+juttu+se+ateismi,+vain+mielipide.
10.06.2022 19:04
Kertoisitko+millaista+läpinäkyvää+peliä+pelaan+?+En+itse+tunnista+sitä+peliä.
10.06.2022 19:01
Mihin+mielestäni+uskon+?
Ateisteille+on+ylivoimaista+ymmärtää+mitä+ateismi+tarkoittaa.
Katso+vaikka+Wikipediasta+mitä+se+tarkoittaa.
Se+että+en+usko+jumaliin+on+mielipiteeni+joka+tietenkin+muuttuu+jos+löytyy+todisteita+jumalien+olemassaolosta+jotka+hyväksyn.
Se+taas+jos+kerron+uskon+vaikutuksista+ihmisiin+eli+ns.+aihetodisteista+ei+liity+ateismiin+mitenkään.+Itsellä+ei+ole+kokemuksia+noista+aihetodisteista+joista+"uskoontulleet"+kertovat.
-+juopot+raitistuu
-+ihmissuhteet+paranee
-+taloudellinen+tilanne+paranee
Näiden+uskoontulleiden+mielestä+usko+Jumalaan+on+saanut+tämän+aikaan.
Itse+uskon+psykologiseen+selitykseen,+ihminen+luo+Jumalasta+yliminän+joka+hänellä+oli+vaurioitunut+lapsuudessa.+Tämä+korjautunut+yliminä+sai+aikaan+elämäntapojen+muutoksen,
10.06.2022 09:46
Mikä+käsityksesi+mukaan+minua+hämmentää+?
09.06.2022 12:28
En+löydä+ainuttakaan+merkkiä+ateismin+uskonnollisuudesta+?+Mihin+ateismissa+uskotaan+?+Enemmän+ateismi+vaikuttaa+jumaluskon+negaatiolta.
09.06.2022 12:27
Uskon+että+olet+hämmentynyt,+yritä+selvitä+ja+ajattele+vain+yhtä+ajatusta+joka+on+jäljellä.
08.06.2022 14:34
Älä+käytä+sanoja+joita+et+ymmärrä.
07.06.2022 21:30
Jumala+on+minulle+tavoite+johon+pyrin.
07.06.2022 21:29
1 / 7