Minkä takia ateisteilla on usein niin arrogantti asenne kristittyjä kohtaan? Ei mitään kykyä oppia toisilta ja mahdollisesti jopa muuttaa vääriä käsityksiään....
-ateisti pelkää olevansa korttitalossa, joka on rakennettu savijaloille,................
Ateistien asennemaailma
90
191
Vastaukset
- Anonyymi
Ateismi on absoluuttisen varma siitä että kaikki uskonnot ovat turhuutta. Vaikka kristinusko on rakkauden usko. Tämä mitätöidään ihmisten harhana. Ateismi ei myötäelä vaan vastustaa ja tällä olemattomalla pohjalla nostetaan kaikkien yläpuolelle. Tietona joka on varma. Kaikkia kunnioittaen se on typerin uskomus.
- Anonyymi
"Ateismi on absoluuttisen varma siitä että kaikki uskonnot ovat turhuutta."
Tuo on väärä ja tietämätön arvio asiasta kyllä uskonnoilla on oma merkityksensä ollut nimenomaan laumaeläimelle tyypillisestä käyttäytymisestä ja laumaa sitovana asiana .
" Vaikka kristinusko on rakkauden usko."
Tästä on faktaa kristinuskon ja kirkon historiassa ihan vaan tutkimalla dokumentteja että ihmisten ja laumojen hallintaan käytetyillä uskonnoilla kristinusko mukaan luettuna on tehty ihmiskunnan historiassa eniten kansanmurhia väkivaltaa alistamista ja tuhottu alkuperäiskulttuureita joten väitteesi on täysin vailla pohjaa faktaa vasten.
" Ateismi ei myötäelä vaan vastustaa ja tällä olemattomalla pohjalla nostetaan kaikkien yläpuolelle."
Se vain voi tuntua siltä itse uskovaisesta koska on hyvin vaikea kertoa niin ettei kukaan uskovainen loukkaannu että nämä näkymättömä olemattomat yliluonnolliset mielikuvitus leikit joita uskovainen käy mielessään harhojensa kanssa ovat vain hänen itsensä tuottamia omia harhojaan joita saa toki leikkiä mutta on sopimatonta niitä tyrkyttää muille jotka hahmottavat todellisuuden realismille.
" typerin uskomus."
Fakta ja totuus voivat uskovaisesta tuntua typeriltä katsovathan he maailmaa kansantarustojen ja satujen maailmasta joka eroaa reaalimaailmasta melkoisesti siitä kertoo kyseisen kirjoittajan tekstikin kaikki on vain uskomusta jopa kosketeltavissa oleva dinosauruksen luu tai se että planeettamme tosiaan kiertää aurinkoa vaikka optinen harha näyttäisi päinvastaista. - Anonyymi
"Vaikka kristinusko on rakkauden usko."
Tuo se jaksaa aina naurattaa. Kristityt eivät tiedä mitään rakkaudesta. Kristityt rakastavat vain sitä omaa uskoaan ja näkymätöntä mielikuvituskaveriaan, mutta hylkäävät armotta vaikka omat lapsensa jos nämä eivät jaa samoja typeriä uskomuksia. Aina ja kaikkialla kristityt puhkuvat sitä Pyhää Vihaansa kaikkia muita kohtaan, olivat nämä sitten vääräuskoisia tai väärin uskovia tai ateisteja ja uskonnottomia tai tiedemiehiä ja tutkijoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo se jaksaa aina naurattaa. Kristityt eivät tiedä mitään rakkaudesta. Kristityt rakastavat vain sitä omaa uskoaan ja näkymätöntä mielikuvituskaveriaan, mutta hylkäävät armotta vaikka omat lapsensa jos nämä eivät jaa samoja typeriä uskomuksia. Aina ja kaikkialla kristityt puhkuvat sitä Pyhää Vihaansa kaikkia muita kohtaan, olivat nämä sitten vääräuskoisia tai väärin uskovia tai ateisteja ja uskonnottomia tai tiedemiehiä ja tutkijoita.Taidat yleistää hieman liikaa! Suurin osa suomalaisista on ainakin muodollisesti kristittyjä, mutta aniharva kuitenkaan kuvauksesi kaltainen.
- Anonyymi
Luuleeko uskova että vain uskossa oleva pystyy rakastamaan? Kun käytannössä uskovan rakkaus rajoittuu vain omaan uskonyhteisöön, eikä ssuinkaan kaikenlaisiin ihmisiin. Ateistien ihmissuhteekin taitavat olla pysyvämpiä luonteeltaan kun ei ole mitään jumalaa välimiehenä pitämässä perhettä koossa. Ateisin ihmissuhteet taitavat myös olla syvällisempiä samasta syystä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuleeko uskova että vain uskossa oleva pystyy rakastamaan? Kun käytannössä uskovan rakkaus rajoittuu vain omaan uskonyhteisöön, eikä ssuinkaan kaikenlaisiin ihmisiin. Ateistien ihmissuhteekin taitavat olla pysyvämpiä luonteeltaan kun ei ole mitään jumalaa välimiehenä pitämässä perhettä koossa. Ateisin ihmissuhteet taitavat myös olla syvällisempiä samasta syystä
Kuka on väittänyt, että vain uskovainen pystyisi rakastamaan?
Miksi sinä haluat kuvitella uskovan luulevan, että vain uskossa oleva pystyisi rakastamaan?
Ketä tai mitä sinä rakastat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo se jaksaa aina naurattaa. Kristityt eivät tiedä mitään rakkaudesta. Kristityt rakastavat vain sitä omaa uskoaan ja näkymätöntä mielikuvituskaveriaan, mutta hylkäävät armotta vaikka omat lapsensa jos nämä eivät jaa samoja typeriä uskomuksia. Aina ja kaikkialla kristityt puhkuvat sitä Pyhää Vihaansa kaikkia muita kohtaan, olivat nämä sitten vääräuskoisia tai väärin uskovia tai ateisteja ja uskonnottomia tai tiedemiehiä ja tutkijoita.Mitähän helvettiä sun elämässä on oikeen tapahtunu? Ja näyttää siltä, että olet ollu alistettu orja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo se jaksaa aina naurattaa. Kristityt eivät tiedä mitään rakkaudesta. Kristityt rakastavat vain sitä omaa uskoaan ja näkymätöntä mielikuvituskaveriaan, mutta hylkäävät armotta vaikka omat lapsensa jos nämä eivät jaa samoja typeriä uskomuksia. Aina ja kaikkialla kristityt puhkuvat sitä Pyhää Vihaansa kaikkia muita kohtaan, olivat nämä sitten vääräuskoisia tai väärin uskovia tai ateisteja ja uskonnottomia tai tiedemiehiä ja tutkijoita."Aina ja kaikkialla kristityt puhkuvat sitä Pyhää Vihaansa kaikkia muita kohtaan"
Ei, vaan SINÄ! Miksi syytät muita ihmisiä siitä, mitä SINÄ ITSE olet?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aina ja kaikkialla kristityt puhkuvat sitä Pyhää Vihaansa kaikkia muita kohtaan"
Ei, vaan SINÄ! Miksi syytät muita ihmisiä siitä, mitä SINÄ ITSE olet?!No mutta tietenkin se on minun vikani, kun kaikki uskovat sukulaiseni pauhaavat raivoisalla vimmalla, miten kaikki homot ja lesbot ovat paholaisen vallassa olevia saastaisia iljetyksiä jotka tulevat kärventymään ikuisesti helvetin lieskoissa. Olen suunnattoman pahoillani siitä että en tajunnut tuon olevan pelkkää toisia ihmisiä kunnioittavaa lähimmäisenrakkautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta tietenkin se on minun vikani, kun kaikki uskovat sukulaiseni pauhaavat raivoisalla vimmalla, miten kaikki homot ja lesbot ovat paholaisen vallassa olevia saastaisia iljetyksiä jotka tulevat kärventymään ikuisesti helvetin lieskoissa. Olen suunnattoman pahoillani siitä että en tajunnut tuon olevan pelkkää toisia ihmisiä kunnioittavaa lähimmäisenrakkautta.
Mutta sinun sukulaisesi eivät ole kaikki kristityt! Sinun sukulaisesi puhkuvat pyhää vihaa (kuten sinäkin), eivät kaikki uskovat.
- Anonyymi
Se johtuu siitä että tiedän miten uskovaisuus syntyy, ryhtyy elämä ahdistamaan 🤣
- Anonyymi
Atristit eivät usko satuihin...
- Anonyymi
Mistä tietää mikä on satua ja mikä ei? Etenkin kun kyseessä on uskonto ja politiikka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tietää mikä on satua ja mikä ei? Etenkin kun kyseessä on uskonto ja politiikka?
Mistäkö tiedän että Noan arkki on satua, samoin kuin väite että maailma luotiin 6000 vuotta sitten? Ja uskovat vielä ihmettelevät miksi ateisteilla on niin "arrogantti asenne". Keillähän tässä oikeasti ei ole mitään kykyä oppia toisilta, eikä mitään kykyä muuttaa vääriä käsityksiään...
- Anonyymi
Minkä takia uskovilla on usein niin arrogantti asenne ateisteja kohtaan? Ei mitään kykyä oppia toisilta ja mahdollisesti jopa muuttaa vääriä käsityksiään....
Uskova pelkää olevansa korttitalossa, joka on rakennettu savijaloille,................ - Anonyymi
<< Minkä takia ateisteilla on usein niin arrogantti asenne kristittyjä kohtaan? Ei mitään kykyä oppia toisilta ja mahdollisesti jopa muuttaa vääriä käsityksiään. >>
Mietipäs tilannetta, että joku joulupukkiin uskova selittää, mitä kaikkea joulupukki touhuaa ja miten hän haluaisi meidän elävän. Sitten kun kysyt perusteita tuolle uskolle, niin sieltä tulee suunnilleen "mut, mistä ihmeestä ne lahjat tulee, jos joulupukkia ei muka ole - ei ole muuta selitystä kuin joulupukki". Niin, miten mahtaa olla, olisitko itse tuollaisen "älyn" edessä hivenen arrogantti kun olet selkeästi korkeammalla tasolla ?
Tuo on nimittäin täsmälleen se tilanne. Ei joulupukkiuskoinen pysty opettamaan tai aiheuttamaan käsitysten muutosta - eikä luonnollisesti mihinkään muuhunkaan mielikuvitusolentoon uskova. Siitä on kyse. Siksi teihin suhtaudutaan kuin vähä-älyisiin.- Anonyymi
Oletko koskaan ajatellut, että uskovakin ihminen on myös paljon muuta kuin uskonsa? Uskovaisuus on ihmisessä yleensä vain pieni osa persoonaa.
Sinäkin luullakseni olet monien piirteiden summa, et pelkästään uskovia halveksiva typerys, vaikka täällä tuotkin korostetusti esiin tuon piirteesi. Voisitko tuoda esiin niitä hyviä ominaisuuksiasi, jos sinulla niitä on. Miten olisi vaikka toisen ihmisen kunnioitus ja arvostus? Jätä se uskovaisuus vähemmälle, kun et sitä arvosta. Yritä nähdä hyvää! Sitäkin varmasti on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut, että uskovakin ihminen on myös paljon muuta kuin uskonsa? Uskovaisuus on ihmisessä yleensä vain pieni osa persoonaa.
Sinäkin luullakseni olet monien piirteiden summa, et pelkästään uskovia halveksiva typerys, vaikka täällä tuotkin korostetusti esiin tuon piirteesi. Voisitko tuoda esiin niitä hyviä ominaisuuksiasi, jos sinulla niitä on. Miten olisi vaikka toisen ihmisen kunnioitus ja arvostus? Jätä se uskovaisuus vähemmälle, kun et sitä arvosta. Yritä nähdä hyvää! Sitäkin varmasti on.Myötäiletkö itse Joulupukkiin uskovia, ja pidät heitä älyllisesti samalla tasolla olevina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myötäiletkö itse Joulupukkiin uskovia, ja pidät heitä älyllisesti samalla tasolla olevina?
Joulupukkiin tosissaan uskovia aikuisia en tunne yhtäkään. Jumalaan uskovia muutaman. Osa uskovaisista saattaa olla älykkäämpiäkin kuin minä.
Minä en ole uskovainen, et kai sinäkään. Mutta sinua älykkäämpi olen varmasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin luullakseni olet monien piirteiden summa, et pelkästään uskovia halveksiva typerys, vaikka täällä tuotkin korostetusti esiin tuon piirteesi. Voisitko tuoda esiin niitä hyviä ominaisuuksiasi, jos sinulla niitä on. Miten olisi vaikka toisen ihmisen kunnioitus ja arvostus? Jätä se uskovaisuus vähemmälle, kun et sitä arvosta. Yritä nähdä hyvää! Sitäkin varmasti on.<< Oletko koskaan ajatellut, että uskovakin ihminen on myös paljon muuta kuin uskonsa? Uskovaisuus on ihmisessä yleensä vain pieni osa persoonaa. >>
Tietenkin. Olisi aika turhauttavaa ajatella, että olisi todella noin paljon ihmisiä, jotka olisivat yhtä typeriä läpi koko kokemuspiirinsä. Ihan varmasti on oman alansa ammattilaisia vaikka sitten loogisuus romahtaakin kun puhutaan jostain taivaallisista taikajimeistä.
Kuitenkin tämä palsta on nimenomaan tätä uskomuspuolta käsittelevä, joten täällä ei ikään kuin käsitellä sitä muuta - vai oletko ollenkaan lukenut palstan otsikkoa ?
<< et pelkästään uskovia halveksiva typerys >>
Mikä ihmeen typerys minä olisin ? Aika kaivamalla saat kaivaa viesteistäni jotain asiavirhettä tai epäloogisuutta, veikkaisin. Vai onko esimerkkiä ?
Eikö ?
Niin, sitähän minäkin. Nyt siis käytät vain omaa tunnettasi väittäessäsi minua typerykseksi. Mitään perustetta sille ei ole. Olet vaan vittuuntunut kun maailmankuvasi osoittautuu idiotismiksi. Älä pura sitä minuun. Minä olen syytön siihen, että olet hölmö.
<< Voisitko tuoda esiin niitä hyviä ominaisuuksiasi, jos sinulla niitä on. >>
Täällä keskustella ateismista ja uskomuksiin liittyvistä kysymyksistä. Ei minun hyvistä tai huonoista puolista. Ne ovat irrelevantteja asian kannalta. Jos vituttaa saada kylmää kyytiä typerästä argumentoinnista, opettele viisaammaksi argumentoijaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<< Oletko koskaan ajatellut, että uskovakin ihminen on myös paljon muuta kuin uskonsa? Uskovaisuus on ihmisessä yleensä vain pieni osa persoonaa. >>
Tietenkin. Olisi aika turhauttavaa ajatella, että olisi todella noin paljon ihmisiä, jotka olisivat yhtä typeriä läpi koko kokemuspiirinsä. Ihan varmasti on oman alansa ammattilaisia vaikka sitten loogisuus romahtaakin kun puhutaan jostain taivaallisista taikajimeistä.
Kuitenkin tämä palsta on nimenomaan tätä uskomuspuolta käsittelevä, joten täällä ei ikään kuin käsitellä sitä muuta - vai oletko ollenkaan lukenut palstan otsikkoa ?
<< et pelkästään uskovia halveksiva typerys >>
Mikä ihmeen typerys minä olisin ? Aika kaivamalla saat kaivaa viesteistäni jotain asiavirhettä tai epäloogisuutta, veikkaisin. Vai onko esimerkkiä ?
Eikö ?
Niin, sitähän minäkin. Nyt siis käytät vain omaa tunnettasi väittäessäsi minua typerykseksi. Mitään perustetta sille ei ole. Olet vaan vittuuntunut kun maailmankuvasi osoittautuu idiotismiksi. Älä pura sitä minuun. Minä olen syytön siihen, että olet hölmö.
<< Voisitko tuoda esiin niitä hyviä ominaisuuksiasi, jos sinulla niitä on. >>
Täällä keskustella ateismista ja uskomuksiin liittyvistä kysymyksistä. Ei minun hyvistä tai huonoista puolista. Ne ovat irrelevantteja asian kannalta. Jos vituttaa saada kylmää kyytiä typerästä argumentoinnista, opettele viisaammaksi argumentoijaksi.Itsehän sinä käsittelet uskovia typeryksinä, et uskontoa etkä uskomuksia. Mikä sinä luulet olevasi arvioimaan ihmisiä? Opettele itse logiikkaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsehän sinä käsittelet uskovia typeryksinä, et uskontoa etkä uskomuksia. Mikä sinä luulet olevasi arvioimaan ihmisiä? Opettele itse logiikkaa!
Itse ainakin arvostan, kun hän korjailee epäloogisia USKOMUKSIA joita pääosin uskovat viljelevät täällä. Painotan vielä sanaa pääosin, koska aika ajoin täällä on jotain huuhaa tyyppejä, joita hän korjailee, eikä heistä saa selvää mihin he uskovat.
Tässäkin ketjussa hän korjasi asiavirheen perustellusti. Ja siihen teet tälläisen epätoivoisen rääkäisyn, jota et todennäköisesti kykene perustelemaan.
-C - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsehän sinä käsittelet uskovia typeryksinä, et uskontoa etkä uskomuksia. Mikä sinä luulet olevasi arvioimaan ihmisiä? Opettele itse logiikkaa!
<< Itsehän sinä käsittelet uskovia typeryksinä, et uskontoa etkä uskomuksia. >>
Ei vaan nimenomaan pidän heitä typeryksinä siksi, että heillä on typeräksi osoitettuja uskomuksia.
<< Mikä sinä luulet olevasi arvioimaan ihmisiä? >>
Kun ihminen uskoo typeryyksiä, sanon häntä typerykseksi. Eikös se silloin ole perusteltua.
<< Opettele itse logiikkaa! >>
Enköhän sentään melkoisen hyvin osaa - ainakin kun verrataan hihhuleihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<< Itsehän sinä käsittelet uskovia typeryksinä, et uskontoa etkä uskomuksia. >>
Ei vaan nimenomaan pidän heitä typeryksinä siksi, että heillä on typeräksi osoitettuja uskomuksia.
<< Mikä sinä luulet olevasi arvioimaan ihmisiä? >>
Kun ihminen uskoo typeryyksiä, sanon häntä typerykseksi. Eikös se silloin ole perusteltua.
<< Opettele itse logiikkaa! >>
Enköhän sentään melkoisen hyvin osaa - ainakin kun verrataan hihhuleihin.Voi typeryyden typeryys!!!
- Anonyymi
Ateismi uskonnot ja uskomukset palstalla. No, uskomukseen sekin perustuu.
- Anonyymi
Niin ehkä sinun mielessäsi, lopeta Luterilainen
- imurisi nussinta
- vastaaminen avauksiini
ilman perusteluita omia
Kiitos! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ehkä sinun mielessäsi, lopeta Luterilainen
- imurisi nussinta
- vastaaminen avauksiini
ilman perusteluita omia
Kiitos!Et sitten osannut tarttua hyvään keskustelun aiheeseen. Nyt olisi ollut mahdollisuus.
Nousee hymy huulille fundamentalistiuskovaisen moittiessa ateisteja ylimielisyydestä ja tietämättömyydestä! :D
- Anonyymi
Kukaan kunnollinen uskovainen ei varmaankaan halua tällä palstalla lueskella järkyttäviä ja lapsellisia mielipiteitä uskovaisista, tulla mollatuksi ja halveksituksi joka tavalla. Mitään oikean rakentavan keskustelun mahdollisuutta ei anneta.
Jos tätä palstaa katsotaan, ateismi on pelkästään ilkeää pilkkaamista, tyhmyyttä, tietämättömyyttä ja ahdasmielistä ajattelua. Mistä tällainen älytön käytös kumpuaa? Kuinka huonosti itseään älykkäänä pitävä ateisti voi, kun ei pysty yhtään parempaan keskusteluun? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan kunnollinen uskovainen ei varmaankaan halua tällä palstalla lueskella järkyttäviä ja lapsellisia mielipiteitä uskovaisista, tulla mollatuksi ja halveksituksi joka tavalla. Mitään oikean rakentavan keskustelun mahdollisuutta ei anneta.
Jos tätä palstaa katsotaan, ateismi on pelkästään ilkeää pilkkaamista, tyhmyyttä, tietämättömyyttä ja ahdasmielistä ajattelua. Mistä tällainen älytön käytös kumpuaa? Kuinka huonosti itseään älykkäänä pitävä ateisti voi, kun ei pysty yhtään parempaan keskusteluun?Jos tätä palstaa katsotaan, usko on pelkästään ilkeää pilkkaamista, tyhmyyttä, tietämättömyyttä ja ahdasmielistä ajattelua. Mistä tällainen älytön käytös kumpuaa? Kuinka huonosti itseään älykkäänä pitävä uskova voi, kun ei pysty yhtään parempaan keskusteluun?
"Mitään oikean rakentavan keskustelun mahdollisuutta ei anneta."
Uskonnon edustaman ahdasmielisen suvaitsemattomuuden pohjalta on mahdotonta edes yrittää mitään rakentavaa keskustelua, eikä ylimielisillä ja ateisteja avoimesti vihaavilla uskovilla koskaan ole sellaiseen mitään yritystäkään. Ateisteja pilkataan ja solvataan kaikin mahdollisin tavoin ja sitten ihmetellään, kun ateistit eivät innostu tästä vihanlietsonnasta. Eivätkä ymmärrä "rakkauden uskonnon" säkenöivää kauneutta, jossa moraalittomien ateistien ja saastaisten homojen kerrotaan käristyvän ikuisesti helvetin tulimeressä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tätä palstaa katsotaan, ateismi on pelkästään ilkeää pilkkaamista, tyhmyyttä, tietämättömyyttä ja ahdasmielistä ajattelua. Mistä tällainen älytön käytös kumpuaa? Kuinka huonosti itseään älykkäänä pitävä ateisti voi, kun ei pysty yhtään parempaan keskusteluun?Kukaan kunnollinen Joulupukkiin uskova ei varmaankaan halua tällä palstalla lueskella järkyttäviä ja lapsellisia mielipiteitä Joulupukkiin uskovista, tulla mollatuksi ja halveksituksi joka tavalla. Mitään oikean rakentavan keskustelun mahdollisuutta ei anneta.
Jos tätä palstaa katsotaan, teismi on pelkästään ilkeää pilkkaamista, tyhmyyttä, tietämättömyyttä ja ahdasmielistä ajattelua Joulupukkiin uskovia kohtaan. Mistä tällainen älytön käytös kumpuaa? Kuinka huonosti itseään älykkäänä pitävä teisti voi, kun ei pysty yhtään parempaan keskusteluun Joulupukin olemassaolosta?
Yritä nyt vihdoin ymmärtää, että Jumalasi on samalla viivalla Joulupukin kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tätä palstaa katsotaan, ateismi on pelkästään ilkeää pilkkaamista, tyhmyyttä, tietämättömyyttä ja ahdasmielistä ajattelua. Mistä tällainen älytön käytös kumpuaa? Kuinka huonosti itseään älykkäänä pitävä ateisti voi, kun ei pysty yhtään parempaan keskusteluun?<< Mitään oikean rakentavan keskustelun mahdollisuutta ei anneta. >>
Eikö ?
Täällähän on aivan vapaasti perustettavissa vaikka uusi keskustelu järjelliselle uskomiselle (heh, veikeä oksymoroni, huomaisitteko) -tai vastaat järkevästi aina argumentaation edetessä muissa keskusteluissa. Juuri sitä täällä ollaan peräänkuulutettu vaikka kuinka: mitkä ovat ne rationaaliset (siis järjelliset) perusteet uskolle. Sitä täällä kysytään varmasti jokainen viikko monta kertaa. Kukaan uskova ei vaan yksinkertaisesti pysty mihinkään rakentavaan keskusteluun. Jokusen viestin argumentoinnin jälkeen hihhuli on jo huomannut väitteensä niin typeriksi, ettei pysty edes puolustamaan omaa väitettään vaan lähtee karkuun, häpeälomalle.
Palsta olisi vapaa nimenomaan järkevälle uskovalle, mutta vaikka uskova itse aluksi kuvittelee olevansa kovinkin rationaalinen, ei kulu kuin kymmenisen viestikierrosta, niin uskova joutuu myöntämään itsensä irrationaaliseksi ääliöksi ja lähtemään karkuun omia väittämiään. Tämä täällä tapahtuu kerta toisensa jälkeen vaikka nimenomaan on kissojen ja koirien kanssa etsitty sitä ensimmäistä järkevästi argumentoivaa uskovaa. Sinäkin olet kuvitellut itsesi jotenkin järkeväksi, mutta et sitten kuitenkaan ole kyennyt mihinkään. Nyt sitten nyyhkytät kun tulee lunta tupaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<< Mitään oikean rakentavan keskustelun mahdollisuutta ei anneta. >>
Eikö ?
Täällähän on aivan vapaasti perustettavissa vaikka uusi keskustelu järjelliselle uskomiselle (heh, veikeä oksymoroni, huomaisitteko) -tai vastaat järkevästi aina argumentaation edetessä muissa keskusteluissa. Juuri sitä täällä ollaan peräänkuulutettu vaikka kuinka: mitkä ovat ne rationaaliset (siis järjelliset) perusteet uskolle. Sitä täällä kysytään varmasti jokainen viikko monta kertaa. Kukaan uskova ei vaan yksinkertaisesti pysty mihinkään rakentavaan keskusteluun. Jokusen viestin argumentoinnin jälkeen hihhuli on jo huomannut väitteensä niin typeriksi, ettei pysty edes puolustamaan omaa väitettään vaan lähtee karkuun, häpeälomalle.
Palsta olisi vapaa nimenomaan järkevälle uskovalle, mutta vaikka uskova itse aluksi kuvittelee olevansa kovinkin rationaalinen, ei kulu kuin kymmenisen viestikierrosta, niin uskova joutuu myöntämään itsensä irrationaaliseksi ääliöksi ja lähtemään karkuun omia väittämiään. Tämä täällä tapahtuu kerta toisensa jälkeen vaikka nimenomaan on kissojen ja koirien kanssa etsitty sitä ensimmäistä järkevästi argumentoivaa uskovaa. Sinäkin olet kuvitellut itsesi jotenkin järkeväksi, mutta et sitten kuitenkaan ole kyennyt mihinkään. Nyt sitten nyyhkytät kun tulee lunta tupaan.Murskasit taas pienen keskusteluyrityksen halveksimalla ja lyttäämällä ihmisen. Sekö on älykkyyttä? Vai ateismiako se on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan kunnollinen Joulupukkiin uskova ei varmaankaan halua tällä palstalla lueskella järkyttäviä ja lapsellisia mielipiteitä Joulupukkiin uskovista, tulla mollatuksi ja halveksituksi joka tavalla. Mitään oikean rakentavan keskustelun mahdollisuutta ei anneta.
Jos tätä palstaa katsotaan, teismi on pelkästään ilkeää pilkkaamista, tyhmyyttä, tietämättömyyttä ja ahdasmielistä ajattelua Joulupukkiin uskovia kohtaan. Mistä tällainen älytön käytös kumpuaa? Kuinka huonosti itseään älykkäänä pitävä teisti voi, kun ei pysty yhtään parempaan keskusteluun Joulupukin olemassaolosta?
Yritä nyt vihdoin ymmärtää, että Jumalasi on samalla viivalla Joulupukin kanssa.Minä en ole väittänyt mitään sen enempää Jumalasta kuin Joulupukistakaan! Sinä vääristelet asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Murskasit taas pienen keskusteluyrityksen halveksimalla ja lyttäämällä ihmisen. Sekö on älykkyyttä? Vai ateismiako se on?
<< Murskasit taas pienen keskusteluyrityksen halveksimalla ja lyttäämällä ihmisen. Sekö on älykkyyttä? Vai ateismiako se on? >>
Sitten pitää olla järkevämpiä argumentteja. Sellaisia, joita ei pysty helposti lyttäämään. Löytyykö niitä ?
Kysyin: löytyykö niitä ?
Hiljaista on ollut.
Voisiko siitä tehdä päätelmän, ettei niitä järkeviä, argumentaation kestäviä perusteita uskovilta vaan löydy.
Edelleen täällä olisi paikka auki sellaiselle uskovalle, joka pystyisi argumentoimaan oman uskonsa puolesta. Ei vaan ole näkynyt.
Kyse ei siis ole siitä, mitä minä olen tai en ole, vaan siitä, että argumentit eivät pidä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole väittänyt mitään sen enempää Jumalasta kuin Joulupukistakaan! Sinä vääristelet asioita.
Asioiden vääristely, tahallinen virheellinen tulkinta, harhaan johtaminen ja suoranainen valehtelu ovat nimimerkki Strong-atheistin käyttämiä keinoja hänen taistellessaan uskontoja ja erityisesti kristinuskoa vastaan, ja levittäessään ateistista propagandaa.
Hän käyttää mielenhallinan metodeja vaikuttaessaan yleiseen mielipiteeseen ja yksilöihin valhetiedon avulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<< Mitään oikean rakentavan keskustelun mahdollisuutta ei anneta. >>
Eikö ?
Palsta olisi vapaa nimenomaan järkevälle uskovalle, mutta vaikka uskova itse aluksi kuvittelee olevansa kovinkin rationaalinen, ei kulu kuin kymmenisen viestikierrosta, niin uskova joutuu myöntämään itsensä irrationaaliseksi ääliöksi ja lähtemään karkuun omia väittämiään. Tämä täällä tapahtuu kerta toisensa jälkeen vaikka nimenomaan on kissojen ja koirien kanssa etsitty sitä ensimmäistä järkevästi argumentoivaa uskovaa. Sinäkin olet kuvitellut itsesi jotenkin järkeväksi, mutta et sitten kuitenkaan ole kyennyt mihinkään. Nyt sitten nyyhkytät kun tulee lunta tupaan.Näin. Juuri näin. Juurikin näin. Olet harvinaisen oikeassa.
- H - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<< Murskasit taas pienen keskusteluyrityksen halveksimalla ja lyttäämällä ihmisen. Sekö on älykkyyttä? Vai ateismiako se on? >>
Sitten pitää olla järkevämpiä argumentteja. Sellaisia, joita ei pysty helposti lyttäämään. Löytyykö niitä ?
Hiljaista on ollut.
Voisiko siitä tehdä päätelmän, ettei niitä järkeviä, argumentaation kestäviä perusteita uskovilta vaan löydy.
Edelleen täällä olisi paikka auki sellaiselle uskovalle, joka pystyisi argumentoimaan oman uskonsa puolesta. Ei vaan ole näkynyt.
Kyse ei siis ole siitä, mitä minä olen tai en ole, vaan siitä, että argumentit eivät pidä.Näin. Juurikin näin. Jep. Asiaa ! Heh
- H - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan kunnollinen Joulupukkiin uskova ei varmaankaan halua tällä palstalla lueskella järkyttäviä ja lapsellisia mielipiteitä Joulupukkiin uskovista, tulla mollatuksi ja halveksituksi joka tavalla. Mitään oikean rakentavan keskustelun mahdollisuutta ei anneta.
Yritä nyt vihdoin ymmärtää, että Jumalasi on samalla viivalla Joulupukin kanssa.Et sitten osannut sanoa mitään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiljaista on ollut.
Kyse ei siis ole siitä, mitä minä olen tai en ole, vaan siitä, että argumentit eivät pidä.Täällä ei taida olla yhtään uskovaa. Ateistit keskenään jauhaa ja purkaa turhautumistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiljaista on ollut.
Kyse ei siis ole siitä, mitä minä olen tai en ole, vaan siitä, että argumentit eivät pidä.Kyllä kyse on mitä suurimmassa määrin myös siitä, mitä sinä olet ja mitä et.
Sinä olet omassa uskossasi niin vahva ja varma, että mikään argumentti ei tavoita tajuntaasi. Kaikki argumentit, jotka poikkeavat sinun käsityksistäsi, sinä olet jo etukäteen tuominnut vääriksi. Mitään mahdollisuuksia ei ole, et yksinkertaisesti pysty ymmärtämään toista näkökulmaa asioihin, koska toinen näkökulma on sinulle jo lähtökohtaisesti väärä. Tämän varmaan myönnät itsekin.
Ihan sama minulle, pidä mielipiteesi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kyse on mitä suurimmassa määrin myös siitä, mitä sinä olet ja mitä et.
Sinä olet omassa uskossasi niin vahva ja varma, että mikään argumentti ei tavoita tajuntaasi. Kaikki argumentit, jotka poikkeavat sinun käsityksistäsi, sinä olet jo etukäteen tuominnut vääriksi. Mitään mahdollisuuksia ei ole, et yksinkertaisesti pysty ymmärtämään toista näkökulmaa asioihin, koska toinen näkökulma on sinulle jo lähtökohtaisesti väärä. Tämän varmaan myönnät itsekin.
Ihan sama minulle, pidä mielipiteesi!<< Sinä olet omassa uskossasi >>
Missä vitun uskossani ?
Minä nimenomaan en usko.
<< Kaikki argumentit, jotka poikkeavat sinun käsityksistäsi, sinä olet jo etukäteen tuominnut vääriksi. Mitään mahdollisuuksia ei ole, et yksinkertaisesti pysty ymmärtämään toista näkökulmaa asioihin, koska toinen näkökulma on sinulle jo lähtökohtaisesti väärä. Tämän varmaan myönnät itsekin. >>
Jos et pysty argumentoimaan väitteesi puolesta rationaalisesti, niin eipä sillä silloin toivoa ole. Se on selvä. Mutta, se ei johdu minusta vaan argumenttisi heikkoudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<< Sinä olet omassa uskossasi >>
Missä vitun uskossani ?
Minä nimenomaan en usko.
<< Kaikki argumentit, jotka poikkeavat sinun käsityksistäsi, sinä olet jo etukäteen tuominnut vääriksi. Mitään mahdollisuuksia ei ole, et yksinkertaisesti pysty ymmärtämään toista näkökulmaa asioihin, koska toinen näkökulma on sinulle jo lähtökohtaisesti väärä. Tämän varmaan myönnät itsekin. >>
Jos et pysty argumentoimaan väitteesi puolesta rationaalisesti, niin eipä sillä silloin toivoa ole. Se on selvä. Mutta, se ei johdu minusta vaan argumenttisi heikkoudesta.Argumentoipa sitten rstionaalisesti, ettei Jumalaa ole, vaikka lukemattomat ihmiset ovat kokeneet Jumalan olemassolon.
Miten argumentoit rationaalisesti, että lukemattomien ihmisten kokemus on väärä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Argumentoipa sitten rstionaalisesti, ettei Jumalaa ole, vaikka lukemattomat ihmiset ovat kokeneet Jumalan olemassolon.
Miten argumentoit rationaalisesti, että lukemattomien ihmisten kokemus on väärä?<< Argumentoipa sitten rstionaalisesti >>
Ei saatana, tätä juuri tarkoitin: puhuttiin, että hihhulin pitäisi pystyä argumentoimaan rationaalisesti, niin sitten hihhuli kysyy, voisinko minä argumentoida rationaalisesti. Ei saatana, mitä kuolaavia idiootteja te hihhulit olettekaan. Ajatteletko yhtään mitään ennen kun vammailet tuollaisia ?
<< Argumentoipa sitten rstionaalisesti, ettei Jumalaa ole, vaikka lukemattomat ihmiset ovat kokeneet Jumalan olemassolon. >>
Myös ufomiehistä, Allahista, yksisarvisesta ja tontuista on suuri määrä kokemuksia ihmisillä. Se ei kuitenkaan taida itsesikään mielestä nyt todistaa sittenkään esim. tonttuja olevaisiksi - vaikka ihmiset ovat päässään sellaisia tulkintoja tehneet ?
Aivan. Eikä ole olemassa mitään määrää, että kun joku tietty määrä ihmisiä saa "kokemuksen" jostain mielikuvitusolennosta, niin sitten se olisi totta, esim. kun 100000 tulee täyteen, niin sitten siitä tulisi totta. Ei. Vasta objektiivinen todiste todistaa.
Lapsilla on kokemuksia sängynalusmöröistä. Tuleeko niistä nyt totta sillä, että on kokemuksia ? Eikä se ole ollenkaan kummallista, että myös aikuisilla (tyypillisesti niillä vähemmän älykkäillä, lähempänä lapsen ajattelutasoa olevilla eli hihhuleilla) on tällaisia "kokemuksia" asioista, joita ei ole olemassa.
<< Miten argumentoit rationaalisesti, että lukemattomien ihmisten kokemus on väärä? >>
Tiedetään jo, että ihminen tulkitsee omia aistihavaintojaan tai jopa harhojaan niin, että niistä muodostuu yhdessä virhemuistojen kanssa subjektiivinen käsitys, kokemus, jostain yliluonnollisesta vaikkei sellaista tietenkään ole ollut. Tätä ohjaa kulttuuri hyvin vahvasti: muslimimaissa kokemukset ovat Allahiin liittyviä, länsimaissa Jumalaan, muinaisessa Suomessa tonttuihin. Näin tiedämme, että kyse on nimenomaan ihmislähtöisistä "kokemuksista", joilla ei ole reaalimaailman vastinetta.
Käytännössä jokainen muistikuva mistä tahansa tapahtumista on vääristynyt vaikka kuvittelisit muistavasi sen täydellisesti ja oikein. Se ei silti ole muistissasi oikein.
Jep, kyse on subjektiivisesta uskomuksen aikaan saamasta kuvitelmasta eikä mistään todellisesta tapahtumasta.
- Anonyymi
"Kukaan kunnollinen uskovainen ei varmaankaan halua tällä palstalla lueskella järkyttäviä ja lapsellisia mielipiteitä uskovaisista, "
No teitä muita uskovaisia sitten riittääkin ihan tarpeeksi vaikka kunnolliset kunnon uskovaiset eivät näitä palstoja kuluta- Anonyymi
Kunnollinen kunnon uskova jakaa erehtymättömällä varmuudella uskovat kunnon uskoviin ja kunnottomiin uskoviin. Kuten kunnon uskovat ovat tehneet jo vuosituhansien ajan, koska heillä on jumalallinen tietämys kaikesta.
- Anonyymi
Paljonko olet itse valmis oppimaan ateisteilta, tai vaikkapa hinduilta?
- Anonyymi
Paljon! Mutta tämä ateistipalsta tarjoaa pelkkää pask**!
Fiksut ateistitkaan, joilta jotain voisi oppia, eivät tänne tule. Anonyymi kirjoitti:
Paljon! Mutta tämä ateistipalsta tarjoaa pelkkää pask**!
Fiksut ateistitkaan, joilta jotain voisi oppia, eivät tänne tule.Tarkoitat niitä fiksuja ensitiä ateisteja joista on muka tullut taikauskoisia kun olet heille kertonut taikauskosi perustee... siis valheet?
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Tarkoitat niitä fiksuja ensitiä ateisteja joista on muka tullut taikauskoisia kun olet heille kertonut taikauskosi perustee... siis valheet?
Sinä et tiedä minusta mitään. Kommenttini luet väärin, ehkä tahallasi. Vai tyhmyyttäsikö?
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et tiedä minusta mitään. Kommenttini luet väärin, ehkä tahallasi. Vai tyhmyyttäsikö?
Anonyymi saa osakseen kaikkien anojen ansaitseman halveksunnan. Älä tirise kun anoilet.
- Anonyymi
Ateisti saa mitä ateisti tilaa.
Uskovaisella on tilauksessa syntien anteeksianto, vapahdus ruumiin ikeestä, ikuinen taivasosuus ja iankaikkinen elämä.
Uskoo saavansa...
- Anonyymi
Jos kristityt olisivat lähtökohtaisesti edes keskenään samaa mieltä mitä se heidän pyhä kirjansa kertoo niin se olisi jo hyvä lähtökohta asialliseen oikeaan keskusteluun.
Pahimmillaan kun jutut alkavat olemaan luonnontieteen vastaisia, niin siinä ei ole mitään opittavaa.
Korttitalosta puheen ollen, nämä täysin keksityt tarinat jotka eivät kestä päivänvaloa ollenkaan ovat juuri se denailismin lähde. Pääsääntöisesti niitä levittelee henkilöt jotka pitävät Raamattua kirjaimellisena historian kertomuksena. Tästä voisi esittää sitten kysymyksen mistä se uskova tietää mitkä osat Raamattua ovat kuvainnollisia ja mitkä eivät ole. Luulisi sen Jumalhahmon kykenevän tekemään selvemmät ohjeet ihmiskunnalle. - Anonyymi
Eihän uskovilla koskaan ole mitään halua oppia itse jotakin, koska uskovia kiinnostaa vain ja ainoastaan käännyttäminen. Ei uskovaa kiinnosta minkäänlainen keskustelu eikä tietojen vaihto, koska uskovan ainoa motiivi on käännyttäminen. Uskovan ainoa tarkoitus on että ateisti luopuu vääristä käsityksistään, eli tulee uskoon, muuttuu uskovaiseksi.
Kun uskovan lähtökohta on se että ateisti on kaikessa sataprosenttisesti väärässä ja uskova kaikessa sataprosenttisen oikeassa, niin mitä ihmeen keskustelemista siltä pohjalta voisi muka syntyä? Eihän uskovan Totuuksissa voi koskaan olla edes teoriassa mitään keskustelemista, koska ne ovat Jumalallisia Totuuksia, jotka on pakko hyväksyä sellaisenaan. Se että ne eivät olisi Jumalallisia Totuuksia on väärä käsitys, joka täytyy saada muutettua.
Se siitä keskustelusta ja kyvystä oppia. - Anonyymi
Aloittaja vaistoaa itse korttitalonsa romahtavan täällä näitä keskusteluja lukiessaan.
Vesi pehmentää ristipuun perustaa kaiken aikaa.
😁 Uskovaisen lepertelyyn kun ainoa luonnollinen suhtautuminen on ylenkatse ja pilkka.
- Anonyymi
Jos ateismiin kuuluu ylenkatse ja pilkka muita ihmisiä kohtaan, en halua tunnustaa kuuluvani ateistien joukkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ateismiin kuuluu ylenkatse ja pilkka muita ihmisiä kohtaan, en halua tunnustaa kuuluvani ateistien joukkoon.
"Jos ateismiin kuuluu ylenkatse ja pilkka muita ihmisiä kohtaan, en halua tunnustaa kuuluvani ateistien joukkoon."
Itselläni ei kyllä ole muilla ihmisillä ollut merkitystä siihen että olen päätynyt asioita tutkiessani uskonnottomaksi=ateistiksi .
En ede tiedä miten miljoonat muuta ovat päätyneet uskonnottomiksi tai millaisia ihmisiä heidän joukkoonsa mahtuu eikä asia minua kiinnostakaan koska sillä ei ole minun johtopäätöksiini mitään merkitystä.
Jos sinun uskonnottomuutesi tai uskonnollisuutesi perustuu muihin ihmisiin ja heidän käyttäytymiseen luulen että tulet vielä monesti olemaan teisti ja ateisti vuorotellen aina tilanteen mukaan ja millaisia ihmisiä tapaat .
Kaltaisiasi ulkoapäin ohjautuvia ihmisiä jotka tekevät päätöksiään muiden ihmisten mukaan on kyllä olemassa paljon maailmassa
Ateistit eivät sentään ole ketään tappamassa tai turpaan lyömässä, jos joku uskoo eri tavalla kuin he, mutta kristityt tekevät sitä kaikkea.
Vaimonikin sanoi eilen, että "kuka uskaltaa nykyään tunnustaa uskovansa Jumalaan ja Jeesukseen", kun tietää sen, miten jumalaton ja uskonnon vastainen ilmapiiri kaikkialla Suomessa vallitsee.- Anonyymi
"Vaimonikin sanoi eilen, että "kuka uskaltaa nykyään tunnustaa uskovansa Jumalaan"
Heh ...
Keksikää nyt jotain parempaa ettei ihan naiviksi pelleilyksi mene nämä jutut...ei uskalla ...heh joopa joo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vaimonikin sanoi eilen, että "kuka uskaltaa nykyään tunnustaa uskovansa Jumalaan"
Heh ...
Keksikää nyt jotain parempaa ettei ihan naiviksi pelleilyksi mene nämä jutut...ei uskalla ...heh joopa jooMitä naurettavaa tuossa on. Se on fakta, jonka jokainen tietää. Uskovaiset eivät uskalla tunnustaa uskoaan arkielämässä ja työpaikoilla, koska joutuvat sen vuoksi pilkan kohteeksi ja heitä kiusattaisiin.
Oletko elänyt jossakin kuplassa, kun et tätä tiedä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä naurettavaa tuossa on. Se on fakta, jonka jokainen tietää. Uskovaiset eivät uskalla tunnustaa uskoaan arkielämässä ja työpaikoilla, koska joutuvat sen vuoksi pilkan kohteeksi ja heitä kiusattaisiin.
Oletko elänyt jossakin kuplassa, kun et tätä tiedä?<< Uskovaiset eivät uskalla tunnustaa uskoaan arkielämässä ja työpaikoilla, koska joutuvat sen vuoksi pilkan kohteeksi ja heitä kiusattaisiin. >>
Näinhän se vähän taitaa olla: jos ihminen ilmoittaa aikuisiällään uskovansa joulupukkiin, häntä todella pidetään hölmönä eikä asenne varmasti jää huomaamatta - ja henkilö saattaa kokea olevansa pilkan kohde. Miksipä Jumalan kanssa olisi jotenkin eri tilanne ?
Voisin sanoa, että onneksi tilanne alkaa olla tämä, että huuhaauskomuksiin uskovia aletaan yhä enenevässä määrin pitää hölmöinä. Sillä metodillahan monesti se lasten joulupukkiuskokin katoaa - ja varmasti myös esim. saunatonttu-usko osaltaan kaikkoaa tuollaisen suhtautumisen mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<< Uskovaiset eivät uskalla tunnustaa uskoaan arkielämässä ja työpaikoilla, koska joutuvat sen vuoksi pilkan kohteeksi ja heitä kiusattaisiin. >>
Näinhän se vähän taitaa olla: jos ihminen ilmoittaa aikuisiällään uskovansa joulupukkiin, häntä todella pidetään hölmönä eikä asenne varmasti jää huomaamatta - ja henkilö saattaa kokea olevansa pilkan kohde. Miksipä Jumalan kanssa olisi jotenkin eri tilanne ?
Voisin sanoa, että onneksi tilanne alkaa olla tämä, että huuhaauskomuksiin uskovia aletaan yhä enenevässä määrin pitää hölmöinä. Sillä metodillahan monesti se lasten joulupukkiuskokin katoaa - ja varmasti myös esim. saunatonttu-usko osaltaan kaikkoaa tuollaisen suhtautumisen mukana.Minun vaimoni uskoo joulupukkiin, vaikka on jo vanhus. On aina uskonut.
- Anonyymi
Noh, noh! Kyllä vaan ateistit ainakin tässä ketjussa lyövät turpaan niin kovaa kuin pystyvät jokaista, joka ei myötäile aten mielipidettä.
- Anonyymi
Kun olin nuori, niin me humaanit ateistit vedimme turpaan kristittyjä uskovia ja homoja. Se oli mukavaa lystin pitoa se...
- Anonyymi
Tyypillinen palstahörhö ateisti kärsii ylivertaisuusvinoumasta. Hän luulee olevansa paljon muita älykkäämpi ja huumorin kuningas. Keskustelee tällä palstalla itsensä kanssa keksimiensä kymmenien nikkien kautta ja Anonyymina.
- Anonyymi
Et viitsinyt mitenkään perustella idioottimaista näkemystäsi, tietenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et viitsinyt mitenkään perustella idioottimaista näkemystäsi, tietenkään.
Perusteluksi riittää vaikka tämä ketju.
- Anonyymi
Kannatta katsoa tämä video. https://www.youtube.com/watch?v=z0jK5lexXhc
Ateismi on vain mielipide jossa ei ole mitään opillista sisältöä. ei rituaaleja. Itseään ateistina pitävät kuvittelevat sitten olevansa vaikka mitä mutta eivät ole, ateismi ei lisää eikä vähennä heidän ominaisuuksiaan, sama Jeppe edelleen vaikka tulisi ateistiksi.
- Anonyymi
Niinhän täällä kerrotaan melkein päivittäin, että ateismi on vain sitä, ettei näe syytä uskoa jumalväitteitä.
Kaikki muu tulee muista lähteistä. Pääosin koulutuksen pohjalta, jonka takia monet perusnäkemykset ovat hyvin samankaltaisia.
Sen verran haluan huomauttaa, että olen itse entinen kristitty, ja kun pikkuhiljaa se Jumalusko karisi pois vastoin tahtoani, niin minusta tuli huomattavasti rehellisempi. On ollut vapauttavaa, ettei tarvitse enää valehdella uskon nimeen. Valitan, älykkyys ja taikauskonnottomuus kulkevat käsi kädessä tutkimustenkin mukaan, vaikka meitä yksinkertaisiakin ateisteja aina joukkoon mahtuu.
he-ma kirjoitti:
Valitan, älykkyys ja taikauskonnottomuus kulkevat käsi kädessä tutkimustenkin mukaan, vaikka meitä yksinkertaisiakin ateisteja aina joukkoon mahtuu.
Kukapa nyt haluaisi olla älykäs.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän täällä kerrotaan melkein päivittäin, että ateismi on vain sitä, ettei näe syytä uskoa jumalväitteitä.
Kaikki muu tulee muista lähteistä. Pääosin koulutuksen pohjalta, jonka takia monet perusnäkemykset ovat hyvin samankaltaisia.
Sen verran haluan huomauttaa, että olen itse entinen kristitty, ja kun pikkuhiljaa se Jumalusko karisi pois vastoin tahtoani, niin minusta tuli huomattavasti rehellisempi. On ollut vapauttavaa, ettei tarvitse enää valehdella uskon nimeen.Ja sitten kuitenkin valehtelet heti kun todistat ateismistasi? Uskova ei nimittäin voi valehdella, koska se on kiellettyä kristinuskossa. Kun kristitty todistaa uskostaan Jeesukseen, niin hän puhuu aina totta - ei koskaan valehtele.
Alkeellista, mutta niin tyypillistä atistien propagandaa ja valhetta taas jälleen kerran.
Häpeä! :) - Anonyymi
Kati_v kirjoitti:
Kukapa nyt haluaisi olla älykäs.
Sinullapa on rima alhaalla. Kuule, kyllä se äly ja sen käyttäminen on hyvinkin tarpeellinen tässä maailmassa.
Anonyymi kirjoitti:
Sinullapa on rima alhaalla. Kuule, kyllä se äly ja sen käyttäminen on hyvinkin tarpeellinen tässä maailmassa.
Minulla on aina ollut riitävästi älyä, en edes kiinnitä siihen mitään huomiota, jää energiaa muuhunkin kuin älykkyyden miettimiseen. Älykkyys on suuresti yliarvostettua, kaikki pärjäävät mainiosti sillä älykkyydellä joka heillä on.
- Anonyymi
Kati_v kirjoitti:
Minulla on aina ollut riitävästi älyä, en edes kiinnitä siihen mitään huomiota, jää energiaa muuhunkin kuin älykkyyden miettimiseen. Älykkyys on suuresti yliarvostettua, kaikki pärjäävät mainiosti sillä älykkyydellä joka heillä on.
Niin, älyhän on ihmisen yksi ominaisuus. Älyn käyttö mahdollistaa että energiaa voi käyttää mahdollisimman tehokkaasti.
- Anonyymi
Ateismi. Pilkka ja ylimielisyys. Tää on rationaalista kun ei ole henkeä sydämessä
Hehhaa palstan ärjyin sanaseppo. Kristityt ei alennu nimittelyyn- Anonyymi
Älähän puhu vastoin parempaa tietoa. Uskovat ovat täynnä omavanhurskautta, tekopyhhyyttä ja heillä ei ole tippaakaan empatian tunnetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älähän puhu vastoin parempaa tietoa. Uskovat ovat täynnä omavanhurskautta, tekopyhhyyttä ja heillä ei ole tippaakaan empatian tunnetta.
Kaikille asemille mahtuu. Täällä pitää silloin tällöin käydä pitämässä haavia auki ja lukea rakkaudettomia ateistien viestejä. Kun se menee vajakkitasolle
ja pilkkaamiseksi, niin rationaalinen ihminen ajattelija katsoo sen
johtuvan jo lapsuudesta ja juuri siitä ja kehitys on hidastunut henkisesti. Tietoa voi
olla, mutta tieteellisinä kommentoijina käytöstavat kertovat ihan muusta. Onko alistamisessa joku ateistihenki, joka johtaa ja se on saatu jo lapsena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikille asemille mahtuu. Täällä pitää silloin tällöin käydä pitämässä haavia auki ja lukea rakkaudettomia ateistien viestejä. Kun se menee vajakkitasolle
ja pilkkaamiseksi, niin rationaalinen ihminen ajattelija katsoo sen
johtuvan jo lapsuudesta ja juuri siitä ja kehitys on hidastunut henkisesti. Tietoa voi
olla, mutta tieteellisinä kommentoijina käytöstavat kertovat ihan muusta. Onko alistamisessa joku ateistihenki, joka johtaa ja se on saatu jo lapsena.Luulen että kaikkitietävän Jehovan henki on ujuttautunut ateisteihin päänahasta alkaneen kihelmöinnin alusta saakka.
Näin on tapahtunut myös häneen uskossa tulleihin uskovaisille.
😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uskovat ovat täynnä omavanhurskautta, tekopyhhyyttä ja heillä ei ole tippaakaan empatian tunnetta."
Kutsutko itseäsi siis uskovaksi? Syytät kaikkia muita siitä, mitä itse olet. Millainen lapsuutesi oli? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uskovat ovat täynnä omavanhurskautta, tekopyhhyyttä ja heillä ei ole tippaakaan empatian tunnetta."
Kutsutko itseäsi siis uskovaksi? Syytät kaikkia muita siitä, mitä itse olet. Millainen lapsuutesi oli?Minun oli kutakuinkin onnellinen, oli hyvät, huolehtivat vanhemmat ja sisaruksia, ei oltu rikkaita muttei köyhiäkään. Koton opetettiin suoraselkäisyyttä, toden puhumista, rehellisyyttä ja toisten ihmisten huomioonottamista. Siksi en voi ymmärtää uskoien älyllistä epärehellisyyttä. Ja sepitemaailmassa elämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen että kaikkitietävän Jehovan henki on ujuttautunut ateisteihin päänahasta alkaneen kihelmöinnin alusta saakka.
Näin on tapahtunut myös häneen uskossa tulleihin uskovaisille.
😁Useimmiten se on pyhä henki persoonallisuus kiivaissa palvontamenoissa mutta voi olla myös vankiloiden kappeleissa tai sellien yksinäisyydessä kertomusten mukaan.
😁
- Anonyymi
Kristinuskolahkoissa valtakirkkoja lukuunottamatta ajatellaan että väärin uskovat eivät pääse taivaaseen.
Valitse siitä nyt se oikea jotta pääset ikuiseen onneaan.
😁- Anonyymi
Valtakirkkoja unohtamatta.
Veikeä tämä automaattinen korjaus.
- Anonyymi
Näyttää siltä, että täällä on todella sairas, alistettu mies, joka on pahasti narsistinen, ja peukuttelee itseään.
Ja sillä ei ole mitään tekemistä ateismin kanssa. - Anonyymi
Kristityt onkin niin oppivaisia toisiltaan, ainakin Kreikasta, missä oli normaalia panna pieniä poikia... Mutta sitähän kristinusko on, sokeaa uskoa...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2582810Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse992257Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121960Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841403- 681384
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181300TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161138Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43974- 71973