Vapaa kuvaus

Aloituksia

3

Kommenttia

13

  1. Aloittaja,+lähetin+uutta+sähköpostia,+oletko+seurannut+sitä?+Olisi+mukava+jatkaa+keskustelua.
  2. Aloittaja,+viimeisimmästä+kommentistasi+huolimatta+kerron,+että+kyllä,+suosittelemani+implantoija+työskentelee+pääkaupunkiseudulla.++Ota+muistiin+sähköpostiosoitteeni+ja+palaa+asiaan.+Jos+haluat+silloinkin+vielä+esiintyä+nimettömänä,+voithan+sinäkin+perustaa+uuden+g-mail-osoitteen+jollain+muulla+kuin+nimelläsi.Sanalla+sanoen+ihmettelisin,+jos+hän+ei+olisi+halukas+implantoimaan+sinulle+yläseiskaa.++Tiedän,+että+hän+tekee+lähes+ainoastaan+suukirurgisia+toimenpiteitä,+myös+vaikeita+sellaisia,+ja+hänellä+on++vuosien/vuosikymmenten+kokemus.++On+myös+nopea.++Selvästi+myös+pitää+työstään.++Ajanvarauskalenteri+täyttyy+nopeasti.+Sekin+kertoo+paljon.Yläseiskasta+siis+myös+minulla+kyse.++Lähinnä+purenta+vaivaa,+tai+myös+kylläkin+aukko+hammasrivistössä,+mutta+vähemmän+kuin+alaposkihampaan+jättämä+aukko+poiston+jälkeen.++Siihen+on+siis+jo+asennettu+implantti,+joten+"tuska"+on+poistumassa,+kun+kruunu+saadaan.++Minäkin+heräsin+huolellisempaan+hampaiden+hoitoon+vasta,+kun+kolmen+kuukauden+sisällä+jouduttiin+poistamaan+kaksi+hammasta+oltuani+siihen+saakka+täysihampainen+nuoruudesta+asti.+Olin+tottunut+siihen,+että+hampaat+paikataan+tai+juurihoidetaan,+jos+ongelmia+tulee,+ja+se+on+siinä.++Implantin+saatuani+jätin+vielä+lisätyn+sokerin+käytännössä+lähes+kokonaan+pois,+ja+tutkistelin+netistä,+miten+hampaat+tulee+oikeaoppisesti+harjata.++Käsittääkseni+implantille+riittää+tosiaan+huolellinen+harjaus+ja+lankaus+sekä+tarkistuskäynnit+hammaslääkärillä+puolen+vuoden+välein.Tuo+esimerkkisi+oksentelusta+reelingin+yli+ei+varmaankaan+ole+este.+Kuka+tahansa+saattaa+oksentaa+mahataudissa+implantin+tai+luusiirteen+paranemisaikana,+eikä+niiden+onnistuminen+voi+kaatua+siihen.++Voithan+kysyä+siitä,+jos+se+huolestuttaa.Ota+reippaasti+yhteyttä+minuun,+ja+käy+sitten+arviokäynnillä+suosittelemallani+lääkärillä.+Eihän+se+ota+jos+ei+annakaan.
  3. Missä+Oralilla+kävit+konsultaatiossa,+oliko+Helsingissä?++Kannattaa+käydä+suu-+ja+leukakirurgian+erikoishammaslääkärillä,+joka+on+tehnyt+satoja+implantteja,+varmasti+myös+silloin+yläseiskoja+ja+sinus+liftejäkin.Sinus+lift+ei+varmaankaan+ole+mikään+normaali+toimenpide.+Asia+tarkastetaan+asiakkaan+yksilöllisen+tilanteen+mukaan+eli+katsotaan,+onko+implantin+alustaksi+riittävästi+luuta.+Tämä+on+oma+arvelu+tietysti.++Mutta+tuollaiselle+erikoishammaslääkärille+sinus+lift+ei+varmaankaan+ole+mikään+poikkeuksellinen+juttu.Asia+kiinnostaa,+koska+minulta+on+myös+poistettu+yläseiska+ja+kyllä+se+häiritsee.+Kyselin+ennen+poistoa,+miten+paljon+se+tulee+haittaamaan,+ja+vastaus+oli:+"Se+on+yksi+hammas+purennasta+pois".++Minulla+on+myös+oireita+viereisessä+yläkuutosessa,+ja+huolestuttaa,+milloin+sille+käy+huonosti.Olen+loppukesästä+ollut+alaposkihampaan+implantoinnissa,+kruunu+on+vielä+laittamatta.+Implantointi+onnistui+hyvin,+ja+ehdottomasti+menen+samalle+lääkärille,+jos+jatkossa+on+vielä+uutta+tarvetta.++Käsittääkseni+on+alansa+ekspertti.Koska+seiskasi+on+poistettu?+Olen+saanut+tietää,+että+implantointi+on+paras+tehdä+suunnilleen+jo+3-4+kuukauden+kuluessa+poistosta,+muuten+luuharjanne+alkaa+surkastua+sen+verran,+että+implantointi+vaikeutuu.+Kuuden+kuukauden+kuluttua+luun+häviäminen+kiihtyy.+Valitettavasti+minulle+ei+kerrottu+tätä+hampaan+poiston+yhteydessä.++Vetkuttelin+yli+vuoden,+mutta+onneksi+implantti+saatiin+asennetuksi+ilman+luusiirrettä/keinoluuta.