Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Tämän kesän kukkasia.
Aloituksia
48
Kommenttia
3174
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo+on+ajattelematonta.
Noinkin+voi+olla+kaunista,+pitkä+yhteinen+elämä+takana+ja+yrittävät+pärjätä+omillaan.+
En+olisi+nähnyt+tiannetta+samoin+kuin+sinä.
29.02.2020 19:45
Viestini+on+tälle+syke+ym..+muiden+seuraajalle.
Äitini+eli+96-vuotiaaksi+eikä+taatusti+kuntoillut+ikinä.+Ei+ollut+myöskään+niitä+ikäluokkansa+työn+sankareita.+
Hän+oli+hyväkuntoinen,+hyvin+liikkuva+viimeistä+vuotta+lukuunottamatta.+
Sydämen+toiminnan+vajaus+toi+nestettä+elimistöön+ja+keuhkoihin,+Digoxin+lääkitys+lopetettiin,+se+oli+ainut+mikä+olisi+auttanut.+Kai+myrkyllistä+lääkettä+alkoi+kertyä+ikääntyvään+elimistöön.+
Hänen+tätinsä+eli+hyvän+matkaa+yli+sata+vuotta,+ei+hänkään+kuntoillut,+eli+muuten+puutteessa+amerikan+leskenä,+mies+lähti+meren+taa+ja+perhe+jäi+suomeen+äidin+hoteisiin.+
Mieheni+oli+nuorena+kilpahiihtäjä,+pärjäsi+oikein+hyvin,+lenkkeilikin+aika+kauan+ja+tykkäsi+luonnosta+kun+terveys+salli.+
Hän+romahti+alle+viisikymppisenä.+
Urheiljat+eivät+tervettä+päivää+näe,+erästä+tuntemaani+nuorten+suomenmestaria+oli+leikelty+rasitusvammojen+takia+useasti+jo+parikymppisenä.+
Kuntoilu+on+hyväksi,+mutta+kohtuudella.+Eikä+silti+voi+tietää+auttaako+se+mitään.
29.02.2020 18:44
Pelkäätkö+yksinäistä+vanhuutta+toisten+autettavana.+Vai+mikä+sinua+Hunkz+riivaa?
Voisit+edes+kerran+vastata+asiallisesti+etkä+kuten+keskenkasvuinen.+
Anteeksi+vain.
29.02.2020 18:25
Noita+tuplaviestejä+tulee,+ei+niitä+ennen+ole+tullut.
29.02.2020 18:18
Minunkin+omaisellani+epäiltiin+Lewynkappaletautia.+
Hän+seurusteli+kuolleitten+omaistensa+kanssa,+väitti+että+katosta+tulee+hiekkaa+päälleen,+välillä+sänky+uiskenteli+vedessä.
Ihmettelin+kun+oireet+tulivat+niin+äkkiä+psykoosilääkityksen+myötä.+
Kun+lääkitystä+korjattiin+hän+alkoi+olla+ajan+tasalla+suurimman+osan+aikaa.+
Ylempänä+oli+alkoholismista+puhetta,+hänellä+oli+ohimolohkossa+alkoholin+alkoholin+käytöstä+johtuneita+vaurioita,+näkyvät+kuulemma+kuvassa.
Jännää+kuinka+äkkiä+alkoholi+vaihtui+Opamoxiin,+siitä+nähtävästi+tulee+samanlainen+olo+kun+viinasta.+Niitä+lääkkeitä+ei+ikinä+pitäisi+antaa+alkoholistille+ilman+valvontaa.+
Kaksisuuntainen+mielialahäiriö+oli+yhtenä+diagnoosina,+se+kyllä+piti+paikkansa,+ylös+ja+alas,+sitten+paha+psykoosi.+
Tämä+viimeinen+psykoosi+lääkittiin+niin+tehokkasti+että+joutui+vuodepotilaaksi+kuten+olen+jo+aikaisemmin+kirjoittanut.+
Muihin+oireisiin+lääkityksen+korjaaminen+auttoi,+mutta+liikuntakyky+meni,+oli+syötettävä,+pestävä+ja+puettava...
Minä+syytän+sopimatonta+lääkitystä+jota+ei+lopetettu+ajoissa,+voin+olla+väärässäkin.+Mutta+harvoin+liikuntakyky+lähtee+muutassa+viikossa-kuukaudessa+jos+ei+halvaannu.
29.02.2020 18:17
Minunkin+omaisellani+epäiltiin+Lewynkappaletautia.+
Hän+seurusteli+kuolleitten+omaistensa+kanssa,+väitti+että+katosta+tulee+hiekkaa+päälleen,+välillä+sänky+uiskenteli+vedessä.
Ihmettelin+kun+oireet+tulivat+niin+äkkiä+psykoosilääkityksen+myötä.+
Kun+lääkitystä+korjattiin+hän+alkoi+olla+ajan+tasalla+suurimman+osan+aikaa.+
Ylempänä+oli+alkoholismista+puhetta,+hänellä+oli+ohimolohkossa+alkoholin+alkoholin+käytöstä+johtuneita+vaurioita,+näkyvät+kuulemma+kuvassa.
Jännää+kuinka+äkkiä+alkoholi+vaihtui+Opamoxiin,+siitä+nähtävästi+tulee+samanlainen+olo+kun+viinasta.+Niitä+lääkkeitä+ei+ikinä+pitäisi+antaa+alkoholistille+ilman+valvontaa.+
Kaksisuuntainen+mielialahäiriö+oli+yhtenä+diagnoosina,+se+kyllä+piti+paikkansa,+ylös+ja+alas,+sitten+paha+psykoosi.+
Tämä+viimeinen+psykoosi+lääkittiin+niin+tehokkasti+että+joutui+vuodepotilaaksi+kuten+olen+jo+aikaisemmin+kirjoittanut.+
Muihin+oireisiin+lääkityksen+korjaaminen+auttoi,+mutta+liikuntakyky+meni,+oli+syötettävä,+pestävä+ja+puettava...
Minä+syytän+sopimatonta+lääkitystä+jota+ei+lopetettu+ajoissa,+voin+olla+väärässäkin.+Mutta+harvoin+liikuntakyky+lähtee+muutassa+viikossa-kuukaudessa+jos+ei+halvaannu.
29.02.2020 18:18
Luin+jostain,+masentunut+ihminen+haluaa+eristäytyä+ja+olla+omissa+oloissaan.
Varmaankin+pitää+paikkansa+jos+ennen+sosiaalinen+ihminen+muuttuu.
Olen+aina+ollut+yksin+viihtyvä,+nykyisin+aina+vain+paremmin+kissa+seuranani.+En+tunne+olevani+masentunut,+omaishoitajana+alkoi+joskus+seinät+katua+päälle.+Silloin+tilasin+matkan+jonnekin+kauas,+onneksi+sain+omaiselleni+hoitajan+tarvittaessa.+
Jos+olisin+pitänyt+vapaata+kotona+en+olisi+malttanut+olla+kauankaan+hakematta+omaistani+kotiin.
Katselen+lintuja+ja+Oravia+syöttöpaikalla,+samoin+kissa,+se+kuitenkin+miettii+katsellessaan+eri+asioita+kun+minä.+
Äsken+oli+komea+lintu+syömässä+sianläskiä+syöttöpaikalla,+iso+musta+palokärki,+punainen+pilkku+otsalla,+nokka+sillä+on+valtava.+
Kaveri+on+ollut+tämän+viikon+talvilomalla,+ensi+viikolla+taas+normaaliin+päiväjärjestykseen.
28.02.2020 12:16
Uskon+että+on+niin+on+kun+dementer+kirjoitti+useimmiten,+mutta+ei+ole+ollut+kohdallamme.+
Asiasta+on+kulunut+yli+25+vuotta.+
Vanha+sydänlääkäri+kuunteli+minua+kun+käytin+potilasta+hänen+luonaan.+Laittoi+meidät+toiselle+psykiatrille.+Eivät+he+kaikkea+puhu+omaisille,+mutta+juuri+hän+naurahti+että+kaikkea+on+määrätty,+kaiken+varalta.
Tuo+mitä+kirjoitit+pitää+paikkansa+silloin+kun+seurataan+miten+lääkitys+vaikuttaa,+jokainen+yksilö+reagoi+eri+tavalla.+Pitää+kuunnella+omaista+joka+on+potilaan+kanssa+koko+ajan.+
Omaiseni+jäi+täysin+autettavaksi,+ennen+sairastumistaan+oli+hyväkuntoinen,+teki+pitkiä+lenkkejä+ym..
Olen+varma+että+psykoosi+olisi+tullut+hoidettua+nopeammin+ja+vähemmällä+lääkiyksellä,+eikä+olisi+jäänyt+pahoja+vaurioita.+Kun+ei+annettu+vähentää+lääkitystä+vaikka+kuinka+anelin.
Sitten+se+toinen+psykiatri+laittoi+lääkityksen+täysin+remonttiin,+yksi+ainoa+Mirtatzapin+niminen+jäi.+
En+voi+sanoin+kuvailla+millaista+oli+kun+vuoteeseen+sidottu+potilas+kärsii+vierotusoireista,+vieroittamiseen+meni+ainakin+puoli+vuotta,+en+edes+muista+tarkkaan.+
En+minä+väheksy+ettekö+lääkkeistä+olisi+hyötyä,+mutta+tarkan+valvonnan+alaisena.
27.02.2020 21:38
Uskon+että+on+niin+on+kun+dementer+kirjoitti+useimmiten,+mutta+ei+ole+ollut+kohdallamme.+
Asiasta+on+kulunut+yli+25+vuotta.+
Vanha+sydänlääkäri+kuunteli+minua+kun+käytin+potilasta+hänen+luonaan.+Laittoi+meidät+toiselle+psykiatrille.+Eivät+he+kaikkea+puhu+omaisille,+mutta+juuri+hän+naurahti+että+kaikkea+on+määrätty,+kaiken+varalta.
Tuo+mitä+kirjoitit+pitää+paikkansa+silloin+kun+seurataan+miten+lääkitys+vaikuttaa,+jokainen+yksilö+reagoi+eri+tavalla.+Pitää+kuunnella+omaista+joka+on+potilaan+kanssa+koko+ajan.+
Omaiseni+jäi+täysin+autettavaksi,+ennen+sairastumistaan+oli+hyväkuntoinen,+teki+pitkiä+lenkkejä+ym..
Olen+varma+että+psykoosi+olisi+tullut+hoidettua+nopeammin+ja+vähemmällä+lääkiyksellä,+eikä+olisi+jäänyt+pahoja+vaurioita.+Kun+ei+annettu+vähentää+lääkitystä+vaikka+kuinka+anelin.
Sitten+se+toinen+psykiatri+laittoi+lääkityksen+täysin+remonttiin,+yksi+ainoa+Mirtatzapin+niminen+jäi.+
En+voi+sanoin+kuvailla+millaista+oli+kun+vuoteeseen+sidottu+potilas+kärsii+vierotusoireista,+vieroittamiseen+meni+ainakin+puoli+vuotta,+en+edes+muista+tarkkaan.+
En+minä+väheksy+ettekö+lääkkeistä+olisi+hyötyä,+mutta+tarkan+valvonnan+alaisena.
27.02.2020 21:38
Eiköhän+tuo+olisi+tullut+selväksi+jo+kerralla++:)+Joskus+tulee+yritettyä+pari+kertaa+lähetä++kun+näyttää+ettei+ole+lähtenyt.
27.02.2020 20:56
Kainalot+ajelen+aina+vain+harvemmin+kun+ei+ole+tarvetta.+
Säärkarvat+ajelin+vuosia+epilaattorilla,+se+vaikutti+karvan+kasvuun+hidastavasti,+nykyisin+ei+tarvitse+juuri+ajella.
27.02.2020 20:53
Kainalot+ajelen+aina+vain+harvemmin+kun+ei+ole+tarvetta.+
Säärkarvat+ajelin+vuosia+epilaattorilla,+se+vaikutti+karvan+kasvuun+hidastavasti,+nykyisin+ei+tarvitse+juuri+ajella.
27.02.2020 20:53
Olen+seurannut+läheltä++kun+ihmisen+mieli+sairastuu,+alkuun+en+ymmärtänyt+mikä+oikein+mättää.+Mallikon+on+vaikea+uskoa+ja+tajuta+kaikkia+muutoksia+mitä+sairaus+tuo+tullessaan.
Se+oli+elämäni+rankin+ja+kovin+taistelu.+Luottamus+Pykiatreihin+meni,+en+voi+mitään.+Yritin+puhua+että+läheiseni+vointi+vain+huononee+lääkityksen+myötä,+ei+minua+kuunneltu.
Lääkkeitä,+lääkkeiden+päälle,+lääkkeiden+sivuvaikutuksiin+taas+lisää+lääkkeitä+kunnes++ihminen+oli+täysi+zompie,+elävä+ruumis.+
Jälkeenpäin+toinen+lääkäri+ihmetteli+lääkkeiden+määrää,+naurahti+että+on+määrätty+kaiken+varalta+kaikkea.+
Toivon+että+en+joudu+ikinä+näiden+lääkefirmojen+agenttien+koekaniiniksi.
27.02.2020 20:39
Kuntoni+on+huonompi+kuin+viisikymppisenä.+
Varsinkin+tämä+talvi+on+ollut+huono+kuntoilun+kannalta.+Yleensä+poljen+kuntopyrää+päivittäin+ja+muutenkin+liikehdin,+nykyisin+laiskottaa.
Piristyn+kunhan+kelit+sallii+ja+voi+ajella+pyörällä.+Saatan+ajella+kymmeniä+kilometrejä+päivässä,+pyörä+on+sänköavusteinen,+pitää+silti+polkea,+vaikka+polkeminen+onkin+kevyempää.++
En+ole+ikinä+ollut+himokuntoilija,+olen+silti+tunnollisesti+harrastanut+jotain+kuntoni+hyväksi.+Tänäänkin+paistoi+aurinko,++ei+tullut+kuntoiltua,+ajelimme+lähikaupunkiin,+söimme+ravintolassa+ja+kävin+katselemassa+onko+tullut+uusia+äänikirjoja+suurempaan+kirjastoon.
27.02.2020 20:28
Kai+yrittäsin+sinnikkäästä+jatkaa+kunnes+kyllästyisin.
27.02.2020 11:56
Hyvästä+suhteesta+tai+avioliitosta+ei+kukaan+lähde.
Vikaa+voi+etsiä+myös+itsestään+jos+ei+saa+kamppania+pysymään+kaidalla+polulla.
27.02.2020 11:52
Kotona+oloasu.+
Ihmisten+ilmoilla+tilanteen+mukaan.+
Pukeudun+niin+että+tunnen+oloni++hyväksi.+Jos+asu+on+sellainen+missä+en+viihdy+niin+tulee+tukala+olo.+
Minulle+on+kertynyt+vaatteita+vuosien+varrella,+en+seuraa+muotia,+monet+vanhatkin+vaatteet+ovat+taas+muodissa.+
Aika+harvoin+ostan+uutta,+pitkiä+housuja+ostelen.+Takkeja+on+paljon,+niiden+suhteen+ole+heikko+jos+näen+mieleisen.
26.02.2020 17:33
Samaa+mieltä.
Voihan+eri+mieltä+olla+mutta+kohtuus+kaikessa.
Jos+asia+ei+ole+tärkeä+niin+voin+sivuuttaa+ja+jatkaa+mieleisempään+aiheeseen.
25.02.2020 13:08
Ruuasta+puheenollen.
Tein+niin+paljon+pizzaa+eilen+että+riittää+täksi+päiväksikin.
Tein+ison+kulhon+salaattia+lisäksi.
Sanoin+kaverille+että+kalasoppaa+tekis+mieli+mutta+ei+ole+kaloja.+Hän+sanoi+että+tässä+on+järvi+lähellä,+mene+pilkille+sillä+aikaa+kun+hän+mättää+eilen+tuotuja+puita+liiteriin.+
En+ole+ikinä+ollut+pilkillä,+ehtisi+tulla+nälkä+jos+kalasoppa+olisi+minun+pilkkimiseni+varassa.
25.02.2020 12:43
En+ole+huomannut+Ohisalon+olleen+kiinnostunut+varsinaisesti+sisäministerin+tehviin+kuuluvista+asioista.+Hän+on+suurempien+linjojen+ihminen.+
Kyllä+meillä+olisi+maamme+sisälläkin+paljon+korjattavaa,+mutta+ei+vanhukset+ja+köyhät+ole+mediaseksikkäitä.
25.02.2020 12:33
135 / 159