Millainen kunto teillä on?

Anonyymi

Millainen kunto teillä 70 vuotiaat on? Eläkkeellä ollaan jo oltu tovin aikaa ja elämä on mukautunut eläkeläisen rutiiniksi... Itse yritän kävellä sauvojen kera päivittäin ja välillä käyn myös kuntosalilla..Olen laiska jumppaamaan ja venyttelemään, se tietenkin kostautuu kropan jäykkyytenä. Entäs tuo lääkepuoli, onko dosetissa minkä verran lääkkeitä? Itse käytän paljon vitamiineja, b-vit, d-vit yms. Olen vielä säästynyt varsinaisten lääkkeiden käytöltä, joskus satunnaisia lyhyitä kuureja lukuunottamatta.

53

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kunto on kuin kiviaitaa. Sillai vaihtelevaa, mutta näillä mennää. Kävelen ja vähän välillä voimailen.
      Dosetissa kolme ja ohenne lisäksi.

    • Anonyymi

      Minulla ihan hyvä kunto ....muutoin kunhan pohkeisiin malttaisin sitä voimaa vähän hankkia ...että voisi mennä tramboliiniin kesällä ....no se oli vitsi... mutta voimaa lihaksiin enemmän...

      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      tavoite sata penkillä bmi noin 25
      tänä kesänä
      normaalikävely nopeasti 5 km tunnissa
      ldl-kolesteroli 2,6
      älykkyysosamäärää ei ole mitattu mutta olen löytänyt
      mensan testeistä virheen
      ja
      vax-tietokonejärjestelmästä systeemiohjelmointivirheen
      todistus löytyy yritykseltä

      • Anonyymi

        Kerrankin joku antaa ymmärrettävää tietoa esitettyyn kysymykseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrankin joku antaa ymmärrettävää tietoa esitettyyn kysymykseen!

        Mitä on sata penkillä, mikä liike? Käyn salilla mutta ei ole penkkiä siellä eläkeläissalilla lainkaan.


    • Se on Trampoliini
      -
      Eipä minulla ole mitään kerrottavaa.
      Aloitus kysyy liian sairaan sairaasti.
      Aikuisuus puuttuu aloituksesta kokonaan.
      Muistan kyllä siskoni...yhy...rääky...rääky.

      H.

      • Anonyymi

        Trampo ....tai trambo ....aivan sama mulle ...
        ymmärrettävää kuitenkin....

        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trampo ....tai trambo ....aivan sama mulle ...
        ymmärrettävää kuitenkin....

        mimmimum-..mi

        Eräs tuttavani sanoi naapurinsa pihalla olevan tamburiinin, tarkoitti trampoliinia. Hyvin kuitenkin ymmärsin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trampo ....tai trambo ....aivan sama mulle ...
        ymmärrettävää kuitenkin....

        mimmimum-..mi

        Olet oppinut kiitettävästi Hunksin lässyttämisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eräs tuttavani sanoi naapurinsa pihalla olevan tamburiinin, tarkoitti trampoliinia. Hyvin kuitenkin ymmärsin.

        Ihana kun löysit tuon tamburiini sanan,
        heti tulvahti mieleeni jumppatunnit alakouluajoilta.
        Pitkä rivi tyttöjä sinisissä jumppapuvuissa rinkiä kiertämässä ja opettaja tahtia naputteli tamburiinilla ja helistimet soivat rytmikkäästi ja me tytöt väliin juostiin ja taas käveltiin ja taas juostiin...
        Kivan muiston sait aikaan.


    • Anonyymi

      Kokeilin lukemaani lihaskuntotestiä; "istu esim. ruokapöydän tuolilla, nosta toinen jalka irti maasta ja ponnista seisomaan yhdelle jalalle ottamatta tukea mistään", onnistuin.
      Kokeilkaapa.

      m.t.

      • Anonyymi

        Meillä on tällainen,
        Mene seisomaan seinän viereen.
        Jos tahdot,voit sivuttain ollessasi nojata seinään.
        Nosta oikea jalka suoraksi eteenpäin.
        Pidä siinä.
        Hyvä.
        Nosta toinen jalka ensimmäisen jalan viereen.

        Ei vain mulla onnistu.
        Jos jollakin onnistuisi. Kokeilkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on tällainen,
        Mene seisomaan seinän viereen.
        Jos tahdot,voit sivuttain ollessasi nojata seinään.
        Nosta oikea jalka suoraksi eteenpäin.
        Pidä siinä.
        Hyvä.
        Nosta toinen jalka ensimmäisen jalan viereen.

        Ei vain mulla onnistu.
        Jos jollakin onnistuisi. Kokeilkaa.

        Helposti onnistui mut kovin kauaa ei pystynyt olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on tällainen,
        Mene seisomaan seinän viereen.
        Jos tahdot,voit sivuttain ollessasi nojata seinään.
        Nosta oikea jalka suoraksi eteenpäin.
        Pidä siinä.
        Hyvä.
        Nosta toinen jalka ensimmäisen jalan viereen.

        Ei vain mulla onnistu.
        Jos jollakin onnistuisi. Kokeilkaa.

        Harmi ettet onnistunut testissäsi, ilmeisesti et myöskään minun ehdottamassani, kun aloit keljuilemaan.

        m.t.


    • Anonyymi

      Kunto huononee kun ikää tulee, lopetin työt58 vuotiaana terveenä olen 73v.

    • Anonyymi

      Hack kyykky tangolla 170kg. Maastaveto 180kg. Leukoja sätkimättä 10kpl.
      Teen muutaman kerran viikossa vatsalla rockia ( deagon flag ) hitaita 10:n sarjoja.
      Rekillä riippuen suorien jalkojen nostoja nikat rekkiin 10:nsarjoja ilman alkuvauhtia.
      Leuanvetoja myös kulmariipunnassa mutta vain 6 - 7 kpl.
      Pitkiä lankkuja = paino ilman polvi- tai kyynäravustusta suoriksi ojennettujen käsivarsien kämmenien ja suorien jalkaterien varvaspuolien varaan.
      Maksimisyke 185.
      Yms. Harrastamattomalle maallikolle hämärää asiaa.
      Kaikki veriarvot erinomaisessa tasossa. Verenpaineet 120/70 luokkaa. Paastosokerin ka. 4,7.
      Riivatun eturauhanen kaipaa päivittäin sekä supistavan, että rentouttavan pillerin mutta viikon 7:stä yöstä saan nukkua yhtäjaksoisesti 5:nä yönä 7,5 - 8 tuntia.
      Rasva 16%. Viskeraali 67,8.
      InBody720:n mukaan ihannepainoni olisi 81,3kg mutta painoin analyysitilanteessa 82,2kg. En murehdi.
      Paitsi omasta, niin myös muutaman sivullisen mielestä olen lihaskuntoa ajatellen hyvässä tasossa.

      76v ukko

      • Anonyymi

        Pääsetköhän noin kovakuntoisena hautaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsetköhän noin kovakuntoisena hautaan.

        Toivoa on. 8 vuotta sitten, erään toimenpiteen valmistelun yhteydessä, todettiin vatsavaltimoni laajentuneen 5mm:n päähän leikkausrajasta.
        Minulle kerrottiin, että repeämän tapahtuessa, jos en ole leikkaavan sairaalan parkkipaikalla, niin en ehdi leikkauspöydälle.
        Kun kerroin harrastani lihaskuntoilua niin minua varoitettiin liiasta ponnistelusta. Asiaa tuntematon mieslääkäri näytti yhdellä kädellä hauiskääntöä sanoen, että tälläisiä saisi tehdä.
        Rankemman operation jälkeen, vajaan vuoden kuluttua, aloitin uudelleen. Varoin ja mietin mutta sitten totesin, ettei tämä ole elämisen arvoista elämää ja jatkoin treenaamista entiseen malliin.
        Isäni kuoli 62 vuotisena vastaavan valtimon repeämään.

        Mietin päissäni, että jos suoni poksahtaa salilla niin olisi tangossa edes sen verran rautaa, ettei lesken tarvitse hävetä.
        Kahden vuoden takaisesta 200kg maastavedosta olen hiljalleen heikentynyt ja suunta näyttää jatkuvan vaikka viisaat väittävät, ettei mies niin vanhaksi tulekaan, ettivätkö voimat ja lihakset kasvaisi.
        Toivoisin tuollaisen gurun neuvoja!

        Helkutin kivaa tämä elämä on, miehisestäkin näkökulmasta katsoen!


      • Anonyymi

        Onko entinen nimimerkki L-L asialla? OLet kyllä hyvässä kondiksessa!


      • Anonyymi

        En tuosta jargonista ymmärtänyt höykäsenpöläystä. Mitään puntteja eikä rekkejä sun muita värkkejä ei ole.
        Mutta leukoja vetelen tikarappusilla lähes päivittäin 20 kertaa yhtä soittoa. Oletan siis olevani parempikuntoinen. Pituus 185cm ja paino 76kg.
        Setä 77v.


    • Anonyymi

      Motarin laidalla ja pururadalla eroaa hieman pikatiestä.

    • Anonyymi

      Meillä on hyvä kunto. Ollaan 72 ja 74. Jumpataan pari kertaa viikossa yhdessä. Punnerrus on jätetty, nyt on helpommat asennot.

    • Anonyymi

      Sauvakävelyä jos ei ole liukas keli, vauhti reilut 5 km/h, lenkkiaika noin 1,5 h/kerta. Kahvakuulajumppa ja tavallinen ikäihmisten (?) jumppa kerran viikossa. Soutulaitteella vetelen kun viitsin, yleensä puolisen tuntia = 600 reipasta pitkää vetoa kerralla. Se vaan on tosi tylsää.

      Kunto ei ole hullumpi ja olo hyvä. Kokonaiskolesteroli on kylläkin korkealla, 6.9, mutta toisaalta hyvä kolesteroli tosihyvä 2,27 jos oikein muistan. Veri- ja maksa-arvot ym. ihan ok.

      Polven ränksätys on silloin tällöin pistänyt kapuloita kävelyrattaisiin, mutta se on vaan hyväksyttävä ja yritettävä liikkua polvea rasittamatta.

      Mrs.W

      • Anonyymi

        Kovakuntosia ovat, jos otasta koittaa.


    • Niin kropankunto kuin mielen kuntokin ihan kohillaan.
      Molempia virkistän aina uimahallissa, pitkä sukellus altaalla virkistää ja melkein puhdistaa mieltä. Niin ja niin monta vetoa vahvistaa kroppaa ja palautus selkää uiden keposesti taas altaan toiseen päähän.
      Kun päästää jääkeleistä lisään kävelyä ...
      Dosetissa on verenpainenappi ollut jo kolmekymmentä vuotta ja muut ovat vitamiinejäjä. Glukosaminia ennen naureskelin, mutta en enää, sillä olen saanut polveni kuntoon.

    • Kuntoni on huonompi kuin viisikymppisenä.
      Varsinkin tämä talvi on ollut huono kuntoilun kannalta. Yleensä poljen kuntopyrää päivittäin ja muutenkin liikehdin, nykyisin laiskottaa.
      Piristyn kunhan kelit sallii ja voi ajella pyörällä. Saatan ajella kymmeniä kilometrejä päivässä, pyörä on sänköavusteinen, pitää silti polkea, vaikka polkeminen onkin kevyempää.
      En ole ikinä ollut himokuntoilija, olen silti tunnollisesti harrastanut jotain kuntoni hyväksi. Tänäänkin paistoi aurinko, ei tullut kuntoiltua, ajelimme lähikaupunkiin, söimme ravintolassa ja kävin katselemassa onko tullut uusia äänikirjoja suurempaan kirjastoon.

    • Millainen kunto ? Entinen.)). Ei siis tarkoita, että kaikki olisi menetetty vaan sitä, että se on pysynyt suurin piirtein samanlaisena 70:n jälkeen.
      Aerobinen lienee hyvä, lihastkunnossa petraamisen varaa. Aamukankeutta on, kun venettely pakkaa jäädä. Tämä kunto riittää, en tavoittele enempää.

      • Anonyymi

        Miten arvioit / mittaat aerobista kuntoasi?
        Lepo- / maksimisyke?
        Palautumisnopeus?
        Rasituskoe ergometrillä?
        Muu?

        Entä lihaskunto?
        Leuanvedot vastaotteella ilman sätkimistä?
        Pistoolikyykky?
        Vatsa voimapyörällä polvilta työntäen. Toistoja? Päkiöiltä en viitsi kysyäkään.
        Lankkupidot polvilta minuutteja?
        Pitkän asennon lankkupitot. Päkiöillä ilman polvi- tai kyynäravustusta.

        Välinesuoritukset normitangolla?

        Kysymykseni ovat suunnattu lähinnä miehille koska olen niin vanhanaikainen, että uskon sukupuolten eroihin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten arvioit / mittaat aerobista kuntoasi?
        Lepo- / maksimisyke?
        Palautumisnopeus?
        Rasituskoe ergometrillä?
        Muu?

        Entä lihaskunto?
        Leuanvedot vastaotteella ilman sätkimistä?
        Pistoolikyykky?
        Vatsa voimapyörällä polvilta työntäen. Toistoja? Päkiöiltä en viitsi kysyäkään.
        Lankkupidot polvilta minuutteja?
        Pitkän asennon lankkupitot. Päkiöillä ilman polvi- tai kyynäravustusta.

        Välinesuoritukset normitangolla?

        Kysymykseni ovat suunnattu lähinnä miehille koska olen niin vanhanaikainen, että uskon sukupuolten eroihin!

        Keneltä kysyit aerobisen kunnon mittauksesta ? Jos minulta niin ihan käsikopelolla mittaittailen. Lenkin pituus ja siihen käytetty aika. 5-6 kilsaa tunnissa, kun en pidä kiirettä.
        Kuten sanottu, en pyri tavoitteisiin. Harrastan terveysliikuntaa nykyisen toimintakyvyn ylläpitämiseksi.
        Sykemittari minulla on, kuten kaikki mahdolliset kotitreenivälineetkin, mutta harvemmin, jos koskaan, niitä tulee käytettyä. Tanssilla testaan kropan joustavuutta ja liikkuvuutta. Minusta liikunnan pitää olla hauskaa, en tykkää suorituskeskeisyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten arvioit / mittaat aerobista kuntoasi?
        Lepo- / maksimisyke?
        Palautumisnopeus?
        Rasituskoe ergometrillä?
        Muu?

        Entä lihaskunto?
        Leuanvedot vastaotteella ilman sätkimistä?
        Pistoolikyykky?
        Vatsa voimapyörällä polvilta työntäen. Toistoja? Päkiöiltä en viitsi kysyäkään.
        Lankkupidot polvilta minuutteja?
        Pitkän asennon lankkupitot. Päkiöillä ilman polvi- tai kyynäravustusta.

        Välinesuoritukset normitangolla?

        Kysymykseni ovat suunnattu lähinnä miehille koska olen niin vanhanaikainen, että uskon sukupuolten eroihin!

        Älä lasse aina viitsi tuota samaa jargonia ja päläpälää.
        Kyllästyttää jo. Sitäpaitsi täkäläiset miehet ei kuntosaleilla ähki.
        Tuskin monet mummotkaan.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Keneltä kysyit aerobisen kunnon mittauksesta ? Jos minulta niin ihan käsikopelolla mittaittailen. Lenkin pituus ja siihen käytetty aika. 5-6 kilsaa tunnissa, kun en pidä kiirettä.
        Kuten sanottu, en pyri tavoitteisiin. Harrastan terveysliikuntaa nykyisen toimintakyvyn ylläpitämiseksi.
        Sykemittari minulla on, kuten kaikki mahdolliset kotitreenivälineetkin, mutta harvemmin, jos koskaan, niitä tulee käytettyä. Tanssilla testaan kropan joustavuutta ja liikkuvuutta. Minusta liikunnan pitää olla hauskaa, en tykkää suorituskeskeisyydestä.

        Terveysliikunta? Liikkuvuus, koordinatio ja aerobinen kunto?
        Lenkin pituus ja käytetty aika. Eivät sano mitään.
        Lenkkiin käytetty aika ja sen aikainen syketaso suhteessa maksimisykkeeseen ratkaisee sen vaikutuksen terveyteen.

        50 ikäisenä lenkkeilin ja työkaverini kysyivät miten pitkän lenkin heitin. Vastasin, että maratonin verran. Heko, heko! Sanoin hepuille, etteivätkö ne huippuäijät juokse maratonin 2:n tunnin pintaan. Minä jolkutin hieman yli 2 tuntia ka. sykkeellä 140. Eikös se minulla vastaa maratonia treenivaikuukseltaan. Matkasta en tiedä eikä sillä ole merkitystäkään!


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Keneltä kysyit aerobisen kunnon mittauksesta ? Jos minulta niin ihan käsikopelolla mittaittailen. Lenkin pituus ja siihen käytetty aika. 5-6 kilsaa tunnissa, kun en pidä kiirettä.
        Kuten sanottu, en pyri tavoitteisiin. Harrastan terveysliikuntaa nykyisen toimintakyvyn ylläpitämiseksi.
        Sykemittari minulla on, kuten kaikki mahdolliset kotitreenivälineetkin, mutta harvemmin, jos koskaan, niitä tulee käytettyä. Tanssilla testaan kropan joustavuutta ja liikkuvuutta. Minusta liikunnan pitää olla hauskaa, en tykkää suorituskeskeisyydestä.

        Terveysliikunta? Liikkuvuus, koordinatio ja aerobinen kunto?
        Lenkin pituus ja käytetty aika. Eivät sano mitään.
        Lenkkiin käytetty aika ja sen aikainen syketaso suhteessa maksimisykkeeseen ratkaisee sen vaikutuksen terveyteen.

        50 ikäisenä lenkkeilin ja työkaverini kysyivät miten pitkän lenkin heitin. Vastasin, että maratonin verran. Heko, heko! Sanoin hepuille, etteivätkö ne huippuäijät juokse maratonin 2:n tunnin pintaan. Minä jolkutin hieman yli 2 tuntia ka. sykkeellä 140. Eikös se minulla vastaa maratonia treenivaikuukseltaan. Matkasta en tiedä eikä sillä ole merkitystäkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten arvioit / mittaat aerobista kuntoasi?
        Lepo- / maksimisyke?
        Palautumisnopeus?
        Rasituskoe ergometrillä?
        Muu?

        Entä lihaskunto?
        Leuanvedot vastaotteella ilman sätkimistä?
        Pistoolikyykky?
        Vatsa voimapyörällä polvilta työntäen. Toistoja? Päkiöiltä en viitsi kysyäkään.
        Lankkupidot polvilta minuutteja?
        Pitkän asennon lankkupitot. Päkiöillä ilman polvi- tai kyynäravustusta.

        Välinesuoritukset normitangolla?

        Kysymykseni ovat suunnattu lähinnä miehille koska olen niin vanhanaikainen, että uskon sukupuolten eroihin!

        Leuanvedot vastaotteella ilman sätkimistä? ei yhtään leukaa, joskus nuorempana pari
        Pistoolikyykky? Pääsen sinne kyykkyyn mutten ylös
        Vatsa voimapyörällä polvilta työntäen. Toistoja? Päkiöiltä en viitsi kysyäkään. Polvilta 20. Päkiöiltä en ole kokeillut, en ole tiennyt koko liikettä ja perhana ei nyt ole sitä rullaa, kyllä kokeilisin.
        Lankkupidot polvilta minuutteja? Vaikka kuinka paljon
        Pitkän asennon lankkupitot. Päkiöillä ilman polvi- tai kyynäravustusta. Nyt en ymmärrä, mitä tarkoittaa ilman kyynäravustusta? Varpaiden ja kyynärpäiden varassa reilusti yli minuutin. Muori, sorry että vastasin miehille tarkoitettuun kysymykseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten arvioit / mittaat aerobista kuntoasi?
        Lepo- / maksimisyke?
        Palautumisnopeus?
        Rasituskoe ergometrillä?
        Muu?

        Entä lihaskunto?
        Leuanvedot vastaotteella ilman sätkimistä?
        Pistoolikyykky?
        Vatsa voimapyörällä polvilta työntäen. Toistoja? Päkiöiltä en viitsi kysyäkään.
        Lankkupidot polvilta minuutteja?
        Pitkän asennon lankkupitot. Päkiöillä ilman polvi- tai kyynäravustusta.

        Välinesuoritukset normitangolla?

        Kysymykseni ovat suunnattu lähinnä miehille koska olen niin vanhanaikainen, että uskon sukupuolten eroihin!

        Viestini on tälle syke ym.. muiden seuraajalle.

        Äitini eli 96-vuotiaaksi eikä taatusti kuntoillut ikinä. Ei ollut myöskään niitä ikäluokkansa työn sankareita.
        Hän oli hyväkuntoinen, hyvin liikkuva viimeistä vuotta lukuunottamatta.
        Sydämen toiminnan vajaus toi nestettä elimistöön ja keuhkoihin, Digoxin lääkitys lopetettiin, se oli ainut mikä olisi auttanut. Kai myrkyllistä lääkettä alkoi kertyä ikääntyvään elimistöön.
        Hänen tätinsä eli hyvän matkaa yli sata vuotta, ei hänkään kuntoillut, eli muuten puutteessa amerikan leskenä, mies lähti meren taa ja perhe jäi suomeen äidin hoteisiin.
        Mieheni oli nuorena kilpahiihtäjä, pärjäsi oikein hyvin, lenkkeilikin aika kauan ja tykkäsi luonnosta kun terveys salli.
        Hän romahti alle viisikymppisenä.
        Urheiljat eivät tervettä päivää näe, erästä tuntemaani nuorten suomenmestaria oli leikelty rasitusvammojen takia useasti jo parikymppisenä.
        Kuntoilu on hyväksi, mutta kohtuudella. Eikä silti voi tietää auttaako se mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leuanvedot vastaotteella ilman sätkimistä? ei yhtään leukaa, joskus nuorempana pari
        Pistoolikyykky? Pääsen sinne kyykkyyn mutten ylös
        Vatsa voimapyörällä polvilta työntäen. Toistoja? Päkiöiltä en viitsi kysyäkään. Polvilta 20. Päkiöiltä en ole kokeillut, en ole tiennyt koko liikettä ja perhana ei nyt ole sitä rullaa, kyllä kokeilisin.
        Lankkupidot polvilta minuutteja? Vaikka kuinka paljon
        Pitkän asennon lankkupitot. Päkiöillä ilman polvi- tai kyynäravustusta. Nyt en ymmärrä, mitä tarkoittaa ilman kyynäravustusta? Varpaiden ja kyynärpäiden varassa reilusti yli minuutin. Muori, sorry että vastasin miehille tarkoitettuun kysymykseen.

        Voimapyörä ja pitkä lankku päkiöillä.
        Voimapyöräsä ei missään vaiheessa polvia lasketa lattiaan vaan liike suoritetaan lähtien seisonnasta ja työntäen rulla kädet suorina eteen suorille käsille ja takaisin. Koko ajan vartalon paino päkiöiden ja rullan varassa.

        Lankku päkiöillä? Saman kaltainen kuin edellä. Vatsalleen päinmakuulle lattialle. Kädet suoriksi eteen. Jalat suorina ja helpompi versio siten, että kehon paino ponnistetaan suoraan varpaiden ja kämmenien varaan siten, että polvilla ei missään vaiheessa kevennetä suoritusta. Astetta vaikeampi kun jalkaterät ovat suorina ja paino punnerretaan varpaiden kynsipuolien varaan.

        Eräs vatsaliike. Rocky = Dragon Flagg. Löytyy netistä.


    • Anonyymi

      Kunto on kova ja viinaakin menee.

    • Anonyymi

      Tarvittaessa, kun ei iättyessä tule tuhlattua samoin kuin kerran.

      • Anonyymi

        Näin 70 naisena, sanoisin olevana kunnoltani keskinkertainen ellei enempikin, muuta vaivaa jatkuvan hiiva tulehduksen lisäksi ei ole. klamydian sain viimmeinkin hoidatettua pois.
        tosin väsyttää ja mikään ei huvita ja iltasella menee punkkua ja viikonlopulla parikin putelia ilssa, jolloin istun koneennala ja treffisivustoilla, on neljä saittia koko ajan, joten kyl se aika kuluu..


    • Anonyymi

      Oman mielenrauhan kannalta lienee parasta, että itse kukin tyytyy subjektiiviseen arvioon "varsin hyvä"!

      • Anonyymi

        Kauppakassit kädessä kävely asuintalomme 4:een kerrokseen sujuu ilman suurempia puuskutuksia.
        Näillä mittarilukemilla olen tyytyväinen, ja en näe tarvetta pakonomaisiin ikiteräsmies skaboihin.
        Kumma viehätys monilla ikäreillä on kilometrien metsästykseen hurjia hiihtokilsoja ja maratooneja.
        Mutta jokainen menee, mistä tykkää. Hyvä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppakassit kädessä kävely asuintalomme 4:een kerrokseen sujuu ilman suurempia puuskutuksia.
        Näillä mittarilukemilla olen tyytyväinen, ja en näe tarvetta pakonomaisiin ikiteräsmies skaboihin.
        Kumma viehätys monilla ikäreillä on kilometrien metsästykseen hurjia hiihtokilsoja ja maratooneja.
        Mutta jokainen menee, mistä tykkää. Hyvä niin.

        Sama minulla.
        Kauppakassit saan vaivatta kannettua.
        Ennen oli täysi työ kantaa ruokakassia, missä oli satasen ostokset.
        Nykyään menee kevyesti melkein yhdellä sormella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama minulla.
        Kauppakassit saan vaivatta kannettua.
        Ennen oli täysi työ kantaa ruokakassia, missä oli satasen ostokset.
        Nykyään menee kevyesti melkein yhdellä sormella...

        Nopeuttanen vaimoni rappeutumista? Minä kannan aina kauppakassit. Vaimoni ostaa ja kantaa vain omat leipänsä ja banaaninsa. Markettimatkaa noin 200m.
        Asuntoon 46 askelmaa.


    • Anonyymi

      Kiviäkin kiinnostaa minun kuntoni.
      Empiiristen havaintojeni pohjalta sanoisin, ettei tämän ikäisen kunto kaksinen ole,

    • Anonyymi

      Tänään tuli jo vähän esimakua ....keväästä ja katupölystä...En ajatellutkaan että jo olisi pölyä niin paljon ....ja kun bussi meni ohitse niin sekin aivan pölläytti pölyä...
      Se tietää taas sitä nuhaista aikaa ...ja aivastelua..

      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      Kunto erinomainen, 5 km/ h ,juoksua välillä, jumppaa 2 x 1h ,kuntosalilla , kotona syväkyykkyä ja vatsalihasliikkeitä. Pituus 164 paino 61kg. sokeri 4.7. Ldl 1.9.
      4 vakiolääkettä ja nitrot. Vitamiineja .ruokailu terveellinen. Ei koskaan väsytä . Ikää 72

      Ja suonet tukossa, tehty pallolaajennuksia 5 v sitten.

      Että näin

    • Anonyymi

      on se kumma ettei yhtään huonokuntosta puhumatta rollatorista ikä 69v tuskin elän vuottakaan muuten terv mutta elämä 70v jälkeen aika tulsaa näin ajttelen lopetin työ 1 vuosi sitten alotin v 1966 52 vuotta työelämää menee montapäivää etten saa itseäni uloskaan vaikka tiedän jos hitaasti kävelen 1 tunnin noin 3km on hyvä olo.

      • Anonyymi

        Hieno suoritus sinulta. Voinhan kirjoittaa mieheni puolesta, hänen kätensä eivät pysty. Töitä 50 vuotta. Parkinsson. Kerran viikossa kuntosalilla pari tuntia, avustan. Monessa laitteessa, jalkoja, käsiä, keskivartaloa. Ihailen hänen sitkeyttään. Käsissä ei pysy edes pulla, mutta pöntölle ja sänkyyn pääsee, sekin liikuntasuoritus, positiivinen luonne. Polkee jalkalaitetta samalla kun katsoo aamun ajankohtaiset, ikä reilut seitkyt.


    • Anonyymi

      Ennen jaksoin kantaa 10l vesi ämpäriä keskijalalla, nyt polvien takia ei käy.

    • Anonyymi

      Aamulla verenpaine 118/82 syke 60 :)

    • Anonyymi

      Useimmat arvioivat kuntonsa omiin kokemuksiinsa perustuen ja mahdollisesti vertaamalla ja arvioimalla sitä suhteessa lähiympäristön ihmisiin.

      Kunto, ikä ja odotettavissa oleva ikä eivät aina kulje käsikkäin.
      Äärimmäinen esimerkki on seurakaverini joka 60 ikäisenä voitti ikä- ja painoluokkansa suomen mestaruuden tempauksessa. ( painonnostotermi ).
      Noin vuotta myöhemmin kaverilla todettiin munuaissyöpä joka leikattiin. Ennuste oli hyvä. Alle vuoden lihaskunnostaan kovatasoinen heppu kuoli em. syövän johdosta. Lihaskunto ja syöpä eivät liene yhteydessä toisiinsa?

      Kuntoilun ja urheilun aiheuttamien vaurioiden vaikutusta on hankala arvioida koska on mahdotonta tietää missä kunnossa henkiloö olisi ilman liikuntaa.
      Joitakin yhteyksia on. Esimerkiksi vannoutuneet penkkipunnertajat ovat luotettavia asiakkaita kiertäjäkalvosimen leikkaukseen.
      Pompulla pohjakyykkyä raskailla painoilla tehneet ovat venyttäneet polviensa nivelsiteet.
      Telinevoimistelua harrastaneiden miesten olkapäät ovat vanhempina sökönä.
      60-luvulla maksimipainoilla pohjaan pompulla tehtyjen kyykkyjen seurauksena myöhemmin leikattiin toinen polveni joka nyt vanhuksena rajoittaa mm. maastavetoa. Siis rajoittaa, ei estä.

      Kukapa löytäisi sen optimaalisen tien? Geeneillä lienee oma vaikutuksensa?

    • Anonyymi

      Käsittäköön vinoiluksi kuka haluaa mutta tämän aamupäivän kunnossa ei ollut kehumista.
      Sunnuntaina saa kolistella joten teen raskaammat harjoitteet silloin.
      Tänään vedin vapaan tangon hack-kyykyt pyramidina ->150kg ja loppuhenkosena 3 x 8 maastavetoa 100kg:lla.
      Lopuksi reisipenkkiä etureisille.
      Oli kiire katsomaan Salpausselkää.
      Aina ei rauta liiku tyydyttävästi.

      • Anonyymi

        Nuorena oli väkevän miehen maine taattu, kun heivautti täyden 200 litran löpötynnyrin sorakuormurin lavalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorena oli väkevän miehen maine taattu, kun heivautti täyden 200 litran löpötynnyrin sorakuormurin lavalle.

        Tynnyri ja heivauttaja auton kanssa samalla tasolla ja heivautus yksin ilman apuvälineitä?
        Tuo täytyisi sisällyttää osaksi vahvamies kilpailuja!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1885
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      180
      1710
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      121
      1557
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1551
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      121
      1306
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      311
      1116
    7. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1063
    8. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      166
      1028
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1014
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      995
    Aihe